**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

Hipsu, oletko neuvolassa puhunut tuntemuksistasi? Mitä mieltä miehesi on tilanteesta? Sä vaikutat kovin masentuneelta tällä hetkellä. Mun mielestä sun pitäisi ehdottomasti koittaa saada apua tuohon olotilaan, ihan vaikka keskusteluapua ainakin näin aluksi. Mä olen myös sitä mieltä, että älä tässä mielentilassa vielä tee mitään elämää mullistavia muutoksia ennen kuin saat apua ja oma vointi on parempi. Ettei sitten myöhemmin kaduta. Tämä on tietenkin sun elämä ja sun valinnat, mutta mä kehoitan sua lämpimästi vielä odottamaan sen verran, että saat neuvolan kautta oikeanlaista apua. :heart:

Paljon voimia sulle nyt! :hug: :heart:
 
Moi

Tänään fiilistelin miehen kanssa esikon vauvanvaatteilla :heart: Kaivoin varaston hyllyltä tytön pikkuisia vaatteita ja muistelimme hänen vauva-aikojaan. Pienin asu oli 48 cm ja sekin oli hänelle ihan löysä aluksi. Ihana ajatella, millainen pikkukäärö seuraavasta tulee =)

Tytär 2v on innoissaan vauvan tulosta. Tänään kun puhuin taas hänelle, että meille tulee sitten syksyllä vauva, niin hänpä tokaisi: "se on minun vauva" :D Olen yrittänyt puhua vauvasta niin, että hänestä tulee koko perheen vauva, eikä pelkästään äidin. Toivottavasti se hiukan lievittää tulevaa mustasukkaisuutta :whistle:

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

-Katti 13+6
 
Heippa! Täällä on sitten viime kerran laitettu uusi pino pystyyn ja saatu sivutolkulla tekstiäkin! Hienoa!

Mä täällä ihan vallan olen pöksyt täynnä muurahaisia! huomenna on vihdoin se np-ultra ja saa jonkun tiedon onko siellä ketään! En ole siis ollut varhaisultrassa enkä kuullut sydänääniä joten jonkun verran jännittää!! :D Mä olen kyllä jokaiselle oireelleni keksinyt selityksen että jos siellä ei olekaan ketään. Puolitoista kuukautta kärvistelin 24 h pahoinvoinnissani ja kävin töissä, nyt olen antanut periksi ja kolmatta päivää saikulla. Kun työt kasaantuu ja tahti kiihtyy kohti koulujen loppumista ja mä vaan makaan suurinpiirtein työpöytäni päällä ja toivon ettei kukaan tule mulle mitään töitä antamaan. Nyt helpotti kyllä tuo stressi aika paljon kun ei ole työjuttuja ihan niin paljoa tarvinnut murehtia. Huomiselle sitten sain aamulle neuvolalääkärinkin kun th sanoi että jos tarviin vielä lisää lomaa ja olo on tosi huono niin lääkäri saa katsoa. Mies sanoi mulle kun murehdin että onko mahassa elämää, että jos mä tän kaiken pahan olon ja oireet olen omassa päässäni kehitellyt eikä siellä olekaan ketään niin se laittaa mut psykiatriseen hoitoon :LOL: Kyllä mä olen sitä niin paljoa murehtinut että mitä jos ei siellä olekaan ketään niin mikä kaamea tauti mulla sitten onkaan kun tää maha on tämmönen!

Monet on saaneet ihania uutisia, suuren suuret onnitteluhalit! Ja teresalle voimahali ja onnittelut hänenkin hyvistä uutisita, vaikka tietysti niitä toivotaan vielä kourakaupalla lisää.

Joku kyseli että miksei ole vielä kerrottu ihmisille. Mä haluan ensin nähdä että siellä on joku. Musta tuntuis kauheen raskaalta että just on kerrottu eikä siellä ollutkaan ketään, pitäis kaikille alkaa selittää tilannetta. Yks km on takana ja en ole oikeastaan itsellenikään vielä uskaltanut "kertoa" että olen raskaana. Ja toinen syy on tosiaan tuo kun joku muukin mainitsi, anoppi on ihan kaamea retostelemaan ja pohtimaan meidän asioita kaukaisten/kaukana asuvien sukulaisten kanssa, joita mä en edes tunne. Niin en halua että niitä siellä juorutaan, siksi tieto menee siihen osoitteeseen viimeisenä. Kun on niin kiva kuulla että me ton ja sen kanssa juteltiin että kun sulla on tuo kilpparin vajaatoiminta, että siellä ja tuolla on se ja toi lääkäri kun oli sen ja ton kumminkaimaakin auttanut ja mietitään siellä mun oireitani eikä anoppi tiedä mun oloistani kukkuakaan. JA asutaan toosi pienellä paikkakunnalla niin sitten sen tietää kaikki kun jollekin sanoo...

jännitystäpinöissään Vaahtokarkkiunelma ja möhköfanttinen 11+5
 
Terese: Kovasti voimia tulosten odotteluun.

Birre: Siis saitteko vakuutuksen noin vain? Mä laitoin pari päivää sitten paperit vetämään ja nyt odottelen varmaan ainakin kuukauden, että saadaanko vakuutus vai ei ja jos saadaan, niin millä ehdoin,

Hipsu: Toivottavasti saat apua. Sen verran tiedän, että raskaus on niin mullistava juttu, että se saa ajatukset sekaisin.Meillä lapset olleet toivottuja, mutta silti mulla on kolmessa raskaudessa tullut tunne, etten haluakaan vauvaa ja on siinä tullut aborttiakin mietittyä, vaikka en todella ole abortin kannattaja.

Muari ja Sintti rv 13+3
 
Hipsulle voimia ja :hug: . Minunkin mileipiteeni on,että kannattaa hankkia keskusteluapua ja mahdollisimman pian. Mullakin on ollut välillä ahdistavia aikoja ja olen miettinyt,että mihin mä olen oikein taas ryhtymässä ja että haluanko mä tätä neljättä lasta jne. Meillä kun oli yllätys tämä vauvan tulo niin sopeutuminen ajatukseen vauvan tulosta on vaatinut oman aikansa. Mutta loppujen lopuksi,en mä aborttiakaan halua,se on kuitenkin aika rankka juttu. Että ihan hetken mielijohteesta sitä ei kannata tehdä! Mutta voimia hirveesti ja toivottaavsti saat ajatuksesi selkiytymään.

Mulla oli tänään ne soveltuvuustestit ja olen oikein tyytyväinen =) Mielestäni kaikki meni ihan hyvin ja parhaani tein. Muutenkin oli oikein mukava päivä ja kiva oli olla ihmisten ilmoilla :D Nyt sitten vaan odotellaan tuloksia.

Maha näkyy jo :whistle: Tai onhan tuossa tuota etureppuakin vähän,mutta kun muutenkin tämä raskaus on turvottanut mun vatsaani niin ei voi olla huomaamatta...kauhulla odotan,että koska esim.anoppi huomaa :kieh: Mua ei sitten pätkääkään huvita ilmoittaa sinne tätä saatika isälleni :kieh: Ärsyttää vaan jo valmiiksi!

Perjantaina sokerirasitus :x Tämä viikko on todella hektinen,jatkuvasti jotain menoa.

LilliM ja manteli 10+2
 
Tulipa tämmmönen mieleen... Kun menen kesäksi vanhainkotiin töihin, ja siellä on sijaisille vaatteet mitä saa lainata, niin kuuluisiko sieltä sitte saada myös äitiystyövaatteet (housut siis ainakin)? Vai pitääkö ite hommata?
Menen tekemään yötöitä pelkästään niin olisi kyllä todella mukavaa että ois sitte sopivat pöksyt.
 
Huomenta!

En tiiä miten tän asian ja koska, kertoisi sitten pomolle? ens la meil on virkistyspäivä työntekijöiden kesken (ei siis pomoa paikalla), mutta silloin varmaan selviää työkavereille.. kun en mitään ota ja en varmaan voi osallistua tuohon värikuulasotaan.. Vai mitä mjieltä ootte siitä? :attn: en oo sitä koskaan pelannu niin en tie kuinka kovaa sattuu jos vaikka osuukin vatsaan?? haluaisin kovasti mut en tiedä.. no joka tapauksessa ois kiva itse kertoa pomolle kuin että kuulee sitten muilta...

no eipä muuta ny, tsemppiä ultraan meneville ja hipsu soita ihmeessä neuvolaan ja kerro että haluat tällaisesta asiasta keskustella. mielestäni keskeytyksen saa vielä tällaisessa tapauksessa n. vkolle 20. mutta keskustelu voi muuttaa mielesi? :hug:

saana & 12+5
 
Lista päivitetty!
Korjailkaa virheet,jos on jotain korjatavaa =)
Ja muistakaa, että päivitän listan joka toinen päivä, niin ehdin välillä turista teidänkin kanssa :D
Kyllä mä voin ainakin toistaiseksi listaa päivitellä, tässähän tää menee joutessa.

Nikkejä en nyt muista, mutta jos on masennusta tai muuta murhetta, jutelkaa vaan rohkeasti neuvolassa :hug:

Onnittelut ultrassa käyneille :hug: :heart:
Piprane eman kuva oli ihan mahtava :heart: Mä en ite viitsinyt kuvia laittaa tänne,kun ne oli niin harmillisen tummia :(

Millois muilla on rakenneultra? Mulla olisi 7 vk päästä, 22.6.
Arvatkaapa vaan kuinka paljon odottelen jo sitä :LOL: :kieh: :D :heart:
Pääasia, että vauvalla olisi kaikki hyvin, mutta kyllä mua se sukupuolikin vähän kiinnostaa :xmas:
Kuinka "sokeasti" muut aikoo luottaa ultran veikkaukseen, jos vauva esittelee haaruksensa?
Mä olen niin varma, että tyttö sieltä tulee jo nyt, en kuitenkaan ole yhtään "tytön" vaatetta vielä ostanut =)
Kiusallanikin laitoin tuon poikaolon tuonne listaan :D

Saana07 kai se värikuula melko kovaa napsahtaa, ite en menisi, mutta lähinnä sen takia etten siitä sotkusta tykkää :$
Ja kyllä se vissiin kipeetä tekee tai en mä tiedä? :D

Jee, mullakin näkyy jo vauvamasua, ei ole mitään läskiä tai turvotusta enää :D

Hyvä kun muistutitte, mun pitää tänään soittaa ensi viikolle aika sokerirasitukseen :x

Laittakaas vielä linkkejä äitiysvaateputiikkeihin, olisi kiva jossain vaiheessa tilailla jotain kivan raikasta vaatetta kesäksi, tunikat on ainakin mun suosiossa =)

BV ja Chilli 14+2
 
meillä on rakenneultra 23.6 ja viikkoja taitaa olla silloin kasassa 19+4

autoista oli puhetta jossain vaihees, meil olis auton vaihto edessä kun tähän nykyiseen ei millään mahdu kolmea turvaistuinta/kaukaloa/turvavyöistuinta takapenkille vierekkäin ja etupenkille en laita koska on tuo airbaggi vaikka ite ehkä just ( tällä hetkellä ) noiden kahden turvaistuimen väliin taakse mahtuisinkin. mutta ollaan katseltu tuota vw tourania vähän sillä silmällä, jotta sinne taitais 5 henkinen perhe sitten mahtua...

äitiysvaatteet: en omista tällä hetkellä ainoatakaan riepua, mahaa ei juuri näe ja edellisissäkin raskauksissa pärjäsin ihan tavallisissa omissa paidoissa koska maha oli loppupeleissäkin aikas pieni..verkkareis oleilen melkein koko ajan ja sekin rupee ottamaan pannuun kyllä joten olen täs ajatellut käydä ostamas muutamat kunnolliset äitiyshousut, ei vaan ole saanut aikaiseksi vielä mut enhän mä voi tuol ihmisten ilmoilla verkkareissakaan koko aikaa kulkea..


hipsulle vielä että älä tee hätiköityjä päätöksiä tän raskauden jatkumisen suhteen ennen kuin oot saanut juteltua ammattiihmisten kanssa ja saanut purkaa huoliasi, siellä neuvolassa varmasti osaavat auttaa sinua eteenpäin psykiatrille tai vastaavalle.. itsellekin tää kolmas raskaus tuli yllätyksenä ( luomuraskaus kolmen hoitojen kanssa aikaansaatujen raskauksien jälkeen ) ja vie oman aikansa tottua siihen ajatukseen että kolmas lapsi on tulossa vaikkei se ollut edes ajatuksissakaan kun oma olo on ollut niin paska mutta näin jatketaan, aborttiin ei musta ole, toivon vain ettet sitten myöhemmin joudu katumaan tehtyjä päätöksiä masentuneena :hug:

lisää aamukahvia..
13 aikaan olis sit se neuvolatädin kans jutustelutuokio..

kurpitsa rv12+4
 
Tereselle kovasti tsemppiä ja jaksamista odotteluun :hug:
Hipsulle kans jaksamista ja apua pitää hakea ajoissa niin ei mene turhan vaikeaksi olotila :hug:

Meillä oli tuo 5v poika melko sulonen ku kerroin vauvasta, tuumas ekana et: "ossaatko sää äiti käyttää sitä sitte?" :LOL: no enköhän vielä osaa käyttää..
Oli anopin kans käyneet kärrytkin vintiltä kattomassa, että ovat ihan moitteettomassa kunnossa. Anoppi melkeen itkut tirautti ku ultrakuvan kävin näyttämässä :)

Mites te muut, kellä viikkoja enemmän ultran mukaan ku ennemmin, mutta ei paljoa eli laskettuaika ei muutu niin millä viikolla ajatteletta sit olevanne?? Mulla ois menkkojen mukaan 12+5, mutta ultran mukaan 13+2

masu näkyy ja ei toivoakaan et pystyis pitään normihousuja ku ne ahistaa ja tulee masu kipeeks. Myös liikkeitä tunnen melkeen päivittäin, vaikka viikkoja ei paljo olekkaan. Istukkaa arvaili ultrassa et on takaseinässä, mutta sanoi et varmistuu sit rakenneultrassa.

Mulla rakenneultra on 29.6. ja sillo jotain reilut 20vkoa jo kasassa jos en väärin muista.

Aurinko paistaa ja ihana kuivattaa pyykkiä ulkona, on tuo pyykkihuoltokin mukavampaa tälleen niin ei oo khh täynnä pyykkitelineitä ku kuivausrumpu rikki..
 
Täällä ois rakenne ultra 24.6. Sukupuoli toki kiinnostaa, mutta jos se kätilö sanoo et "luultavasti poika" tai jotain tuollaista epämääräistä en anna itselleni lupaa uskoa. Mutta jos sanoo et varmasti on tyttö niin sitten kyllä uskon. Meillä on 18.6 häät joten niitä odotellessa tuo 24.6 tulee nopeasti. Varmaan ehdi edes huomata kun häät on jo takana ja kalenterissa lukee että ultra <3

Mahasta: mulla on tuo vararavinto tullut esiin eli en saa enää vedettyä vanteita sisään. Eli jos tuota rengasta ei olis noin paljon varmaan olis sit söpö vauvamaha jo.

Kertomisesta: mun lähestulkoon koko suku tietää ja samoin miehellä aika useat. Pomot ja työkaverit sai kuulla nyt np-ultran jälkeen koska työssä tulee välillä tilanteita joissa raskaana ollessa ei ole suotavaa olla. Kertomalla varmistin että pystyn välttämään sellaiset tilanteet. On se mun äiti kertonut muutamalle entiselle koulukaverilleni ja entisille työkavereille (toisella paikkakunnalla josta olen muuttanut pois)

Autosta: meillä oli nissan primera mutta eilen se myytiin pois ja mies on tänään lähdössä ostamaan minulle farmari volvoa että mahdutaan vaunujen vauvan ja koiran kanssa autoon. Kyllä meinasi eilen itku tulla auton takia! (hormoonit??) Parin vuoden ajan olen sillä ajellut ja aina se auto on uskollisesti minua totellut. En halua enää mistään luopua näin raskaana ollessa, sit itkee vaikka kuolleen perhosen tähden välillä :D

Eveny ja hanke 14+0 (poks)
 
Kultapossu: Mä tein kun esikoista odotin niin terkkarissa ja sairaalassa töitä, eikä kyllä mitään äitiysvaatteita ollut. Tosin pieni mahahan mulla silloin oli. Ihan siis niillä normivaatteilla menin, en muista tarttiko edes suurentaa kokoa. Omia vaatteitahan ei yleensä saa käyttää ihan hygieniakysymyksen vuoksi, mutta toki paikasta aina riippuu.

Mulla on rakenneultra juhannusta edeltävällä viikolla. En kyllä yhtään muista paljon silloin oli viikkoja, olisko lääkäri puhunut, että viikolle 20 varataan ultra.

Muari ja Sintti rv 13+
 
Jihuu B) Pakko tulla hehkuttamaan! Kävin lääkärssä pahoinvoinnin takia ja lääkäri löysi samalla sydänäänet!!!! Ihan totta, siellä onkin elämää! Nyt ei enää niin paljoa hirvitä tuo iltapäivän np-ultra, kiva nähdä montako siellä on ja että kaikki on toivottavasti hyvin!
 
Hiljaa mennään eteenpäin. Eilen kävin veriseulassa ja nyt pala kurkussa odotan 14. päivän np-ultraa. Pelko kiirii kuristavana tunteena ja en osaa ajatella mitään siitä päivästä eteenpäin. Loppuuko kaikki taas siihen, vai alkaako piinavat viikot lisätutkimuksineen.... En osaa/uskalla ajatella, että kaikki olisi hyvin ja voisimme lähteä hymyssä suin kotiin. Menetyksen pelko on toinen nimeni Anteeksi tämä masentava teksti, mulla vaan on mieli niin kertakaikkisen maassa.

Yrjötys on käynyt erilaiseksi, että se tulee ja menee, ei ole koko aikaa. Muutki oireet on häilyviä ja arvatkaapa vain, hirvittääkö, että kaikki ei ole okei. Voihan tämä olla jo normaaliakin, että alkaa helpottaa, mutta sanokaapa se tuolle mun tunnepuolelle

Tällasta tällä erää, Lumi-Marja ja Nuppunen 10+2
 
Mulla on rakenneultra 23.6, viikkoja sillon 20+4.
Autosta:Meillä Opel Astra ja enköhän mä saa perseeni ahdettua takapenkille,tyttöjen väliin. Takakontti on onneks tilava,ei tarvii autoa ruveta vaihtamaan.
Kävin eilen kattelemas äitishousuja henkasta,mut ne oli ihan hirveitä kaikki..Yhetkin oli sellaset et näytti et oli vaan kaks palasta ommeltu yhteen,ei mitään muotoa. MIstä te muut olette löytäneet mammahousuja??Mua häiritsee hirveesti ne kangasosat jotka tulee masun päälle,varsinkin kesällä tunnen oloni tukalaksi sellasissa housuissa.
 
Hipsulle iso :hug: ! Toi on ihan normaalia että alkaa miettimään, että mitä ihmettä me nyt oikein tehdään kun saadaan lapsi jne. Varmaan jokainen esikoisen odottaja on jossain vaiheessa miettinyt, että onko tää nyt oikein. Ja syvällä sydämessä sen tietää, että oikein on. :heart: Mä tiedän yhden äidin joka mietti jokaisesta lapsesta, että haluaako sitä oikeasti. Ja varmasti jokaista lastaan rakastaa ihan mahdottomasti! Mutta puhu rehellisesti näistä tunteistasi, vaikka neuvolassa.

Mulla on ihan hirveet viiltokivut mahassa. Ja vertakin on taas tullut. Huomenna sitten tonne polille ultraan. Toisaalta uskon, että kaikki on hyvin, toisaalta tietenkin pelottaa ettei kaikki ole hyvin. Mutta mä luotan Sissiin! :heart:

Autoista meilä on volvo V50 ja musta tuntuu, ettei mahduta siihen edes yhden lapsen ja tavaroiden kanssa. :LOL: JOten oiskos se sitten vaihto volvo XC60? Sitähän se mies on koko ajan toivonut.

Liirah + Sissi
 
Mulla on rakenneultra 2.7. Tuntuu niin kaukaiselta vielä. Sokerirasituskin on edessä jossain vaiheessa, puhuttiin terkan kanssa että noin rv 20 maissa. Siihen mennessä kun mulla on yleensä pahoinvointi hellittänyt. Nyt jos pitäisi mennä, niin oksentaisin kaiken takuulla pihalle :x

Autoa meillä ei olekaan, joten siitä ei päänsärkyä :D Asumme ihan kaikkien palveluiden vieressä, joten emme koe autoa tarvitsevamme. Silloin harvoin kun tarvitaan, ollaan lainattu appivanhemmilta tai vuokrattu.

Mä ostin mammahousut H&M:ltä. Eihän ne kovin kummoiset ole, mutta asiansa ajaa. Muualla ne on niin hemmetin kalliita :eek: Huutiksesta en uskalla ostaa, kun ei voi olla varma istuvuudesta/sopivuudesta.
 
Crocus76 Kai tuo sun np-ultra aika on ihan ok. Tuskin ne antaa aikoja jotka menis "yli suositusten". Oon huomannu, et joka kaupungissa on vähän eri aika millon viimestään pitää käydä. Meillä äippäpolilla kätilö sanoi, että just kerkeen ku sain ajan rv 11+6..

Hipsu Siis, sä et todellakaan oo ainoa joka miettii mitä on tullut tehtyä ja sitä, et tekis mieli elää sinkkuna loppuelämä! Mä ainakin oon useesti miettiny, et onko musta sittenkään Äidiksi ja haluanko mä todellakin elää mieheni kanssa loppu elämäni. Tosin kun ajattelen, että en saisi tätä lasta ja sitä, että en saisi pitää miestäni lähelläni tulee hirveä ahdistus ja tajuan kuinka onnellinen olen juuri nyt tässä elämäntilanteessa ja juuri tämän miehen kanssa. Masennus on kuitenkin todella salakavala joten olen samalla kannalla muiden palstalaisten kanssa siitä, että sinun kannattaa hankkia ensin apua neuvolan kautta. Kukaan ei kuitenkaan sinua "tuomitse" mikäli keskeytykseen päädytkin. Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Tsemppiä! :hug: :heart:

Noista autoista. Meillä on joku 300 sarjan BMW ja jos me sinne saadaan vaunut tungettua niin meille kyllä pitää myöntää joku palkinto. Sitä autoa ei todellakaan olla suunniteltu perheellisille joilla on pikkuvauva. :LOL: Jos olis vanhempi lapsi joka tarvii enää rattaat niin sit se auto olis ihan sopiva. Ollaan kateltu sellasta B-sarjan Mersua. Siinä olis tarpeeksi tilaa.

ON: Siin voi luoja! Kuinka pahaksi tämä pahoinvointi voi mennä? Mä oon ihan kuoleman porteilla tän kanssa. Töissä pitäis istua ja täällä kukaan ei tiedä mun raskaudesta.. Näytän kokoajan ihan krapulaiselta. Turvonnu, väsyny ja huonovointinen... Kai näille kohta pitää kertoa..
 
Miten tämä yökötys nyt palas... Luulin sen jo menneen :eek: Oksentaa ei ole tarttenut, mutta jatkuva yök olo masentaa kun ei mitään jaksakkaan sitten!!! Maha on turvoksissa, ehkä kyllä kasvanutkin mutta housut ei mee kiinni B)

Töissä kertomisesta. Itse kerroin jo jossain ihanihanihan alkuviikoilla pomolle/pomoille. Ovat pariskunta, joten ei auta vain toiselle kertoo :p Mutta halusin tosiaan kertoa pian, että josko menee kesken oon kuiteski sit sairasloman tarpeessa ja jos ei mee niin pienessä työpaikassa henkilöstö jutut pitää suunnitella aika pitkällä aikavälillä. Pomo on myös erittäin hyvä ystävä ja rakas ihminen muutenkin, joten oli ihan luonnollista kertoa jo pian =) Samoin työkaverit sai tietää samoihin aikoihin, tiesivät että yritettiin muutenki ja rakkaita hekin meille ja varsinkin minulle :heart: Harmittaa kyllä toisaalta jäädä mammalomalle, koska pidän työstäni ihan äärimmäisen paljon! Toisaalta kasvatustyö on aika vaativaa, joten saa nähdä miten näiden hormoniheilahdusten kanssa jaksaa murrosikäisille olla aina reilu...

Mutta eipä sen erikoisempia. Hauskaa päivää B)
Zaijuska ja pumpura 13+4
 
Lääkärineuvolassa käyty ja kaikki hyvin tai no hemppa on jo nyt tippunut sinne 105, joten rautakuurille jouduttiin, no tää oli kyllä odotettavissakin, tää alhainen hemoglobiini on ihan meillä sukuvika, tosin ei mua väsytä yhtään sen enempää kuin normaalistikaan.
Kävin eri neuvolassa, kun omassa neuvolassa ei ollut noita lääkäriaikoja enää tarjolla, niin piti käydä toisessa ja eri terveydenhoitajalla siis, mutta ihan mukava tuokin oli.
Lääkäri ei meinannut löytää sydänääniä ollenkaan ja kyllähän sitä itse jo vähän alkoi huolestumaan, että ei kait mitään ole tapahtunut, kun ei löydy. Mun äänet löyty hyvin, mutta sitten oli ihan hirveesti kaikkea muuta mölinää ja suhinaa, mutta lopulta ne vauvankin sydänäänet sieltä löytyi.

Bad Virgin: Onkos sulle näytetty KOKSissa sitä 4d-kuvaa, sillähän sen sukupuolen saisi näkyviin paremmin sitten rakenneultrassa. Ainakin nyt np-ultrassa vähän näytti 4d-kuvaakin, joten mä toivon, että sitä näkisi rakenneultrassakin ja saisi selville sen sukupuolen. Mulla on rakenneultra vasta 30.6, että sinne on vielä aikaa, sitä ennen on yksi neuvolakäynti vielä.

Niin ja mun paino sen kun menee alaspäin, alkupainosta on nyt puoli kiloa tippunut pois ja minä vaan olen tyytyväinen, sitä se teettää kun ei tee suklaata yhtään mieli :)

shihtzu + mönniäinen 12+6
 

Yhteistyössä