**Marraskuun muruset 2010** Toukokuu

heips, sain mäki ens tiistaille ajan ultraan ja siis niskapussiseuloja ei tehdä. Asiaa kylläkin kyseli/ varmisteli 3 kätilöä. Ilmeisesti olen pahasti häiriintynyt kun en ko. testiä läpi käy. Sokerirasitustesti tuli 0= 5,1, 1h= 6,5, ja 2h 5,8. Sanoi että 0 tulos vähän korkee mut omalle terkalle soitettava huomenna, oli tänään koulutuksessa. Siskot onko tietoa paljonko paastosokerin pitäs olla?

rv:12+0
 
Moikka

Sain tänään töitä, mut vakinaistettiin :D JEE! Ja pomo tiesi raskaudestani etukäteen, nyt on ihana olo!
Tosi huojentavaa saada oikea työpaikka eikä mitään toistuvia määräaikaisuuksia =)
Neljä kuukautta sitä ehtiikin sitten olemaan vakkarina ennen äitiyslomalle jäämistä :LOL:

Elämää syleilevä Pikku-Katti, 14+0 *poks*

Niin ja tänään tunsin pienen liikkeitä moneen kertaan, ihanaa pikku kutitusta :heart:
 
Onnea muillekin tulevan kesän morsiamille, itse menossa naimisiin 17.7. ja ihan tässä kotosalla, toivottavasti ulkona jos sää sallii. Tämä on mulle toinen kerta jo kun sanon tahdon, mutta nyt tuntuu että tarkoitan sitä enemmän kuin koskaan :heart:

Kamala flunssa, ei kuumetta, mutta niistää saa koko ajan ja ihan tukkonen olo :(

piprane ema ja Lotta 12+6 ( 13+3 )
 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
tyksis tehtiin np-ultra ainakin masun päältä
Oletko sä jostain Turun ympäristöstä? Mun piikkiöläinen kaveri oli TYKSissä, mutta kaikki mun turkulaiset tutut käy tuolla kaupunginsairaalassa.
jep
Määkin haluan tyksiin! Olis paljon kivampi jos mahan päältä ultrattais. Ja ku se on tosiaan hiukka mörökölli se kaupunginsairaalan ultraaja.. Mut taitava mies se on, et en kyllä valita, ainakaan hirveesti ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja justinde:
heips, sain mäki ens tiistaille ajan ultraan ja siis niskapussiseuloja ei tehdä. Asiaa kylläkin kyseli/ varmisteli 3 kätilöä. Ilmeisesti olen pahasti häiriintynyt kun en ko. testiä läpi käy. Sokerirasitustesti tuli 0= 5,1, 1h= 6,5, ja 2h 5,8. Sanoi että 0 tulos vähän korkee mut omalle terkalle soitettava huomenna, oli tänään koulutuksessa. Siskot onko tietoa paljonko paastosokerin pitäs olla?

rv:12+0
Mulla oli ekassa raskaudessa tuo paastoarvo ihan sama ku sulla, ja Turun mittapuussa se oli kanssa hiukan yli viitearvon (raja-arvo oli muistaakseni tasan 5). Näähän vaihtelee paikkakunnittain, ja Turussa on nää viitearvot vissiin muuttunut taas 3 vuoden aikana. No mutta siis, neuvolassa sitten kysyttiin, että olenko mä perso makealle (ja tosiaan olen..), ja sitten vaan sanottiin , että ei näin pienestä tarvi ruokavaliolle alkaa, mutta maalaisjärkeä käyttäen karsittiin sokeria pois syömisistä. No, mä otin asian enemmän ku tosissaan ja jätin kaikki karkit ja esim. makeutetut jogurtit kokonaan pois. Vaaleeta leikaa en syönyt enää lainkaan ja hiilareita tarkkailin. En nyt mitenkään ihan neuroottisesti, mutta kuitenkin. Seuraavassa mittauksessa paastoarvo olikin sitten 4,7 , ja sen enempää sokereita ei tarkkailtu.
Aina ku makeanhimo yllätti, tein jonkun hedelmä- tai marjasmoothien. Jännityksellä odotan omaa tulevaa sokerirasitusta.
 
Mies pitää isyysloman, eikös sitä nyt sit oo se hurja viisi viikkoa?!
Yritin sit soittaa neuvolaan, niitä veriseulan tuloksia, mut meni vastaajaan ja sit varattua.. Jospas huomenna sais kiinni, alkaa jo pelottaa, etten mihinkään ultraan kohta enää kerkeä!
 
Kojootti mä meen huomenna tyksiin ultraan! :whistle: Mutta toisaalta, eihän sinne pääse turkulainen, jollei ole jotain erikoista raskaudessa. Että sinänsä, ole onnellinen ettet pääse tyksiin. Ja kyllä siellä ainakin mulla on ultrattu aina alakautta, ainakin johonkin viikolle 15.

Isyylomista ollut puhetta. Meillä mies pitää varmasti kaiken minkä vaan vähänkin saa. :heart: Se kyllä jaksaa niin käsittämättömän paljon touhuta esikoisen kanssa. Nytkin kun mä voin huonosti ja oon tosi väsynyt, niin he menee ulos, käy kaupassa, uimassa jne. Joten mä en ois voinut lapselleni parempaa isää ( tai itselleni parempaa miestä) saada koskaan! :heart: :heart: Toisaalta, jokainen taitaa omastaan ajatella noin.

Ja sokereista mun mielestä se normiarvo ois tasan 5, et eihän sulla justinde niin kauheen paljon yläkanttiin ollut.

Mä päätin ostaa sellaiset pahoinvointirannekkeet, kun tää on ihan sairasta. Nyt se iltapäiväpahoinvointi on siirtynyt kokopäiväpahoinvointiin. Ja oksennus on ihan hollilla, töissä en millään haluis mennä oksentaa, vaikka se helpottaa oloa ihan mahdottomasti. :D

Liirah + Sissi
 
Neuvolassa käyty, kaikki ok, paino oli tippunut melkein 4 kiloa tuon oksentelun takia.
Hemppa oli 143! Mulla ei ole ikinä ollut noin korkea hemppa..
Sydänäänet kuului sellaista 155 huiteli.

Meillä on pojat innostuneet kuunteleen sikiön sydänääniä, pienempi 3 v tuli äskön pyytään, että äiti kuunnellaan vauvaa :D

Onnittelut kaikille ultrassa käyneille!

Hipsulle :hug: Kuului ainakin minun esikoisodotukseen kaikki epävarmuus. Juttele neuvolassa kyllä ne solmut avautuu.

Isyysloma pidetään täälläkin, kaikki mitä saadaan. Itse yritän olla kotona sen 3 vuotta niin saisin saateltua esikoisen eskariin ja ekalle luokalle.

Rakenneultra on tosiaan vasta 5.7!! Menisköhän sitä vielä yksityiselle ennen tuota?? Tosin 4D laitteet löytyy paikasta jossa rakenneultra tehdään, joten jos vaan odottelis.

Pahoinvointi jatkuu edelleen, rannekkeista, B-vitamiinista ei mitään apua :(

Pikku-Katti Suuret onnittelut vakkaripaikasta!! :flower:

OP ja Ti-Ti uuu 12+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
tyksis tehtiin np-ultra ainakin masun päältä
Oletko sä jostain Turun ympäristöstä? Mun piikkiöläinen kaveri oli TYKSissä, mutta kaikki mun turkulaiset tutut käy tuolla kaupunginsairaalassa.
jep
Määkin haluan tyksiin! Olis paljon kivampi jos mahan päältä ultrattais. Ja ku se on tosiaan hiukka mörökölli se kaupunginsairaalan ultraaja.. Mut taitava mies se on, et en kyllä valita, ainakaan hirveesti ;)
juu, on tullut tuonkin luona käytyä ultrattavana joskus aikoinaan kun turun puolel asusteltiin, eipä tuo paljoa turissut, niin ja asustelen samas paikas kun sun kaveris.. :)
 
päivystävän lääkärin tentattavana olin ja ei onneks hänen mielestään ole niin akuutista masennuksesta kyse että tarvis sairaalaan mennä mutta kuulemma selkeesti masentunut ja tarvitsen pikaista apua joten huomenna mulle soitetaan sieltä ja näin aluksi sitten psykiatrin juttusille ja lääkityksenkin sivumennen otti puheeksi..ja sit pyydän meille kotio apuvoimia siivouksen merkeissä tuolt neuvolast kun sitä ne sielt oikeen tyrkytti joten kaipa se on otettava vastaan...tästä tää vyyhti taitaa alkaa hiljalleen purkaantumaan..toivottavasti...

 
Nopeasti näin myöhään illalla...

Tänään oli mulla Jorvissa np-ultra. Pikkuinen oli noin 5 cm pitkä +jalat ja turvotusta oli 1,3 mm. Laskettu aika on 17.11 eli tänään mulla raskausviikkoja 12+0 kasassa. Kaikki oli ultrassa hyvin. Alussa pikkuinen kovasti liikkui, mutta lopulta uni vei voiton. Muutama kuva saatiin mukaan, jotka mun mielestä eivät olleet kovin onnistuneita. (Vissiin huonoimmat mitä olen tähän asti koskaan saanut). Mut ultrattiin ensin sisäkautta ja lopulta mahan päältä. Ultran jälkeen kävin labrassa ja siellä ne ottivat neljä putkea verta. Tulokset niistä tulevat noin viikon päästä. Ilmoittavat negatiivisesta tuloksesta kirjeitse ja positiivisesta soittavat.

Sain samalla kerralla ajan rakenneultraan, joka on 5.7 maanantaina, jolloin on rv 20+4.

Bad Virgin, mulle voit päivittää uuden lasketun ajan: 17.11
Kiitos!

Katja-75, rv 12 POKS!

 
Katja:Hienoa että hyviä uutisia sait sinäkin! Ja meillä oli ultra samana päivänä ja samalla lailla mä sain ultran mukaiseksi lasketuksi ajaksi 17.11 =) Jännä toi veriseula, mulla otettin yks putkilo ja joudun odottelemaan 2 viikkoa. Mä sain ison kasan kuvia, tavisultrakuvat oli hyviä mutta 4d:t ei niinkään kun kaveri oli siellä kasvot alaspäin niin ei niitä näkynyt, masu ja napanuora hyvinkin.

Niin hyvää mieltä teille jokaiselle!!! B)
 
Raskausajan paastogluk. arvo tulisi olla alle 5. Joissain paikoissa 5 on jo "kiinni jäänyt" , mutta sen pitäisi olla monessa mittauksessa. Raskaudessa sokerinsieto heikkenee ja insuliinitasot nousee, joten viitearvot on pikkasen alempana kuin normaalisti (4-6).

Mulla on rakenneultra vasta 30. kesäkuuta....hirmu pitkä aika. =) Odotellaan niitä liikkeitä sitten :heart:

Tänään ei muuta kuin poks :flower:

Riikka & öttis 13+0 :heart:
 
Hyvä Kurpitsa ! :heart: Ota kaikki apu vastaan minkä saat. Vaikka alussa apukin voi ahdistaa, niin kun huomaa että ihmiset tekee asioita ihan oikeista syistä niin se ahdistus kyllä haihtuu. Jaksuja sinne! :hug:
 
Huomenia!

Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :heart:

Meillä oli eilen np-ultra ja Paavo oli kasvanut kovasti. Reilun 6cm oli pääperämitta ja kaikki muukin tädin mukaan oikein hyvin. Turvotusta oli 1mm ja laskivat sen riskin siinä saman tien kun verikokeen tulos näkyi koneella. 1:650 oli se mun henk.koht. riski ja ultraajan mukaan ihan normaali tulos eli ei kohonnutta riskiä. Toisaalta se pelkän iän mukaan määritelty riski on 1:1200 eli en oikein ymmärrä miten muka ei ole siihen nähden kohonnut... Jotenkin alkoi sen verran huolestuttamaan et ärsytti et menin koko seulaan.Esikoisesta kun jätin väliin enkä osannut mitään sellaista edes pelätä.

Päätettiin kuitenkin miehen kanssa että nyt lopetetaan huolehtiminen ja koitetaan keskittyä tästä odotuksesta nauttimiseen. :D
 
Pitäkääs peukkuja, np-ultra on 1,5 tunnin päästä ja jännittää vietävästi! Näin koko yön unia sinne menosta ja kaikesta mikä voi mennä pieleen.. Stressi päällä selvästi!

Siilinlapsi 11+0 ja toivon mukaan hyvinvoiva öttiäinen!
 
Hienoa kurpitsa, siitä se lähtee parempaan suuntaan :hug:

BV: toivottavasti sait nukuttua huonoista uutisista huolimatta :hug:

siilinlapselle tsemppiä ultraan :flower:

ja kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut :flower:

4d ultrasta ja sukupuolesta ylipäätään. Eli missä vaihees toi 4d pitäs yksityiseltä varata jos haluais sukupuolen mahdollisimman varmasti selvittää? Vai onko toi ihan turha et näkee sen melko varmasti normi ultrassaki sitten ku rakenneultra on?
 
kurpitsa :hug: hyvä että asiat ovat lähteneet rullaamaan! apua siis on tulossa!

BV liittykö murheellinen viesti tähän juttuu josta kerroit, ystävään jolla ei ollut kohdussa lainkaan "vettä"? voimia kaikille, oli mikä tahansa! :hug:

painonnoususta.. mulla noussu paino n.3 kg... mut pahoinvoinnin takia olen syöny jatkuvasti jotain, ihan vaan mikä maistuu jotta olo paranee.. ja liikkuminen on jääny olon takia tosi niukaks.. mut nyt viimenen vko on muuttanu aika paljon tilannetta kun yökkäily on loppunu lähes kokonaan =)

edellispäivänä uskaltauduin ratsaillekin ekaa kertaa plussatestin jälkeen... pitkään meinasin etten kipua, mutta minkäs tekee kun on tällänen hevoshullu ollu melkeen syntymästään saakka? :D ja sitten oli kaiken lisäksi pakko vähän esteitäkin hypätä.. no ehkä jatketaan kuitenkin vähän rauhallisemmin tästä eteenpäin! :LOL:

saana & 12+6, huomenna poksuu.. muistaakohan ollenkaan kun ennen ultraa tuo poksumis päivä oli tiistai? :D
 
Kurpitsa tosi hienoa, että saat apua! Ota kaikki apu vastaan mitä vähänkin tarjotaan, se ei ole ollenkaan heikkouden merkki. Mielestäni ennemminkin merkki vahvuudesta. :)

Paino mulla ei oo noussut lainkaan, ja parempi niin. :LOL:

Bv saitko unen päästä kiinni?

Mä olin nyt äsken siellä gynen polilla ultrassa. Sissi siellä oli ja kovin liikuskeli. :heart: Oli kasvanutkin, ja lääkäri mittasi että ois ollut jo 10 +, mutta kattoo nyt mitä np- ultrassa sanotaan. Verta kohdussa oli edelleen, ja se voi sieltä vuotaa pois, tai olla vuotamatta. Että hiukan tässä ollaan vielä veitsen terällä, mutta mä luotan Sissiin! :heart:

Nyt hommiin.

Liirah+ Sissi
 
BV: Ikävää...minäkin lueskelin tuota ketjua mitäsnyttillä ja ei sitä oikein tajuakaan kuinka kamala tilanne :/ Ja ikäväksi asian tekee myös ne harmaiden kommentit,kuinka jotkut voi olla niin ilkeitä!

Auton vaihto meillä on ihan ehdottomasti edessä. Meillä Nissan Primera jonne ei tosiaankaan vauvan kaukalo enää mahdu. Miehelle aiheuttaa harmaita hiuksia koko asia,mutta minkäs teet. Asuntokin oli buukattu täyteen,mutta jospa nyt vaan auto eka vaihdettais :whistle:

Niin ja onhan meidän vauvallekin tehtävä joitain hankintoja,koska oon ehtinyt laittamaan pois jo kaikenlaista :headwall: Vaatteita ei ole juuri mitään enää jäljellä,kaukalon haluan vaihtaa,tuo edellinen on huono...pinnasänky on paloina terassilla :LOL: Mutta ei me uutena osteta mitään joten ei kai noihin nyt kauheasti rahaa mene. Niin ja mun kaverilla on kuulemma vaatetta joita saan sitten kuulemma mennä valkkailemaan kun sukupuoli selviää =) Ja aion sen kysyä rakenneultrassa.

Voi elämän kevät...mulla on huomenna se sokrutesti...

Niin ja kiva juttu kun moni on saanut hyviä uutisia =)

LilliM ja manteli 10+4

 
olen käynyt taas vain lukemassa, ei ole jaksanut kommentoida. :LOL: Eilen oltiin ultrassa, kaikki hyvin. Pikkuinen nukkui koko ajan, eikä millään olis herännyt, yrityksistä huolimatta. No, kerran se tais käännähtää. :heart: Saatiin paljon kuvia. Turvotusta 1 mm, CRL 56 mm. :heart: Rakenneultra 13.7. Niin ja nyt viikot muuttui taas hiukan, eli eilen olis 12+1. La 16.11.10. Saapi päivittää, ja SatKs oli sairaala, ensimäistä ootellen.

Mulla tänään vapaapäivä. Ihanalta näyttää tämä aamu ainakin. Mukavaa päivänjatkoa ja tulevaa sunnuntaita varten äideille ja tulevillekin äideille Ihanaa äitienpäivää! :flower:
 

Yhteistyössä