MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

OP-81: ok, mä just yritin tilata sieltä mut jotenki en tajunnu sitä maksamisjuttua (en ois onnistunu ku postiennakolla...) niin tilasin sit raskauskeijusta :)

Tanya 82 oi kun ihanaa :) tuleeko sieltä siis aina kirje kotiin? mä menene huomenna luultavasti verikokeeseen... ja 3 viikon päästä ultra. Tuleeko kirje vasta ultrankin jälkeen?
 
Onnittelut ultrakuulumisista :flower:

Verikokeiden tuloksista, Koksista soitetaan 2vk sisällä, jos tuloksissa ON jotain hälyttävää.
Jos tulokset on normaalit, soittoa ei tule.
Viikko mulla ultrasta, eli jos viikon sisällä mulle ei soiteta, niin voin vähän huokaista helpotuksesta :D

Kiitos jollekin muistutuksesta, tänään laitan sen dopplerin sittenkin tilaukseen :wave:

Listan tulen päivittämään viimeistään aamulla.

BV ja Chilli 12+2
 
OP-81, nuo veriarvothan riippuu siitä miten pitkällä on eli ei välttämättä hirveesti kannata vertailla tai ainakin kannattaa katsoa millä rv:lla otettu.

Olihan mun pakko yrittää tänään kuunnella sydänääniä kun satuin kaksin dopplerin kanssa (siis satuin hakemaan sen varastosta mun työhuoneeseen :ashamed: ) ja enhän mä mitään ääniä kuullut, no en kai kun viikkoja hurjat 8+4... ja mulla on vielä taaksepäin kallistunut kohtu niin ei varmasti kuulu kovin aikaisin. On vaan niin malttamaton kuulemaan elonmerkkejä kun np-ultraankin ikuisuus. Hankkisin varmasti kotidopplerin jos ei tuota työmahdollisuutta olisi, sikälikin hyvä tuo että töissä harvoin on rauhallista tilaisuutta yrittää kuuntelua kun ei vielä tahdo jäädä kiinni, kotona tökkisin mahaani yötäpäivää :D

Liirah, mulla on kanssa kahdet häät kesällä ja mekko hakusessa. Ajattelin kyllä että menis ehkä jollain sopivan mallisella "normaalimekolla" kun kesäkuussa jo juhlat, mut toisaalta mulla pompahti viimeksi yhtäkkiä maha esiin tosi paljon jossain rv 15 tienoilla joten kovin paljon etukäteen ei uskalla ostoksille lähteä. Ja sit kun lähden niin tietysti parhaat jo viety :| Äitiysjuhlavaatteita ei kyllä ihan hirveän laajaa valikoimaa taida olla kaupoissa, netistä ehkä löytyisi enemmän?

Sokeripala rv 8+4
 
Mulla ainakin tossa kirjeessä lukee, että niskatutkimuksen ja verikokeiden tulokset on normaaleita. Uskoisin siis, että vasta ultran jälkeen tulokset postitetaan.
Lupailivat ultrassa, että tulokset tulevat postissa kahden viikon sisällä, mutta saivatkin ne lähetettyä tasan viikossa kotiin =) Riskilukuja tai arvoja siinä ei lue, mutta luulen niiden menneen neuvolaan, viikon kuluttua on siis neuvolalääkärikin.
 
voi teitä ja teän dopplereita, ku mie olen päättäny etten sitä hommaa, mutta alakaahan se haluttaa ku teiläki on :D

crocus: toivottavasti saat hyviä uutisia lääkärissä :hug:

Mie tajusin tänään, että ens viikolla "taas" neuvola ja kuulee ne sydämen äänet =) nyt ollaan jo pitemmällä ku viimeks ja toiveet korkialla :)

Tasse: aika jännää et saattaaki olla 2 vauvaa masussa =) raskausdiabetes ei kyllä välttämättä tarkoita yliaikaisuutta, mulla oli esikosta se ja tyttö syntyi 39+7 eikä ollu normaalia isompi ku ruokavaliota noudatin tarkasti ja välttelin herkkuja. Toivottavasti sitä ei kuitenkaan minulle tällä kertaa tule ku ei se oo kivaa, muuta ku sen vuoks ettei tuu kauheesti liikakiloja ainakaan..

piprane ema ja Lotta 10+5
 
Täällä huominen eka lääkäri ja neuvola ja ultra, kaikki jännitys samaan syssyyn. =) Huomenna niistä sitten enemmän.
liirah nää ainakin lähtee kesällä thaimaahan, ollaan käyty kahtena edellisenäkin kesänä akselilla Bangkok/Pattaya, nyt lähtö juhannuksen tienoilla :heart: Ootan vaan että pääsen röhnöttämään sinne 3 viikoksi B)

Muuten kaikki omassa olossa "samalla lailla" kuin viimeiset viikotkin. Välillä vaan tosi epävarma olo tästä kaikesta niin kuin varmasti esikoisen odottajalla "kuuluukin" olla :kieh:
Mutta huomiseen kaikki, kohta se taitaa olla täällä väsymyksen puolesta nukkumaan menoaika :LOL:

Ingu + Papu 8+5
 
KOKS näyttää toimivan asiassa ihan eritavalla kuin moni muu, kun täällä ei noita tuloksia saa, paitsi jos on jotain häikkää. Täällä myös otetaan se veriseula np-ultran kanssa samaan aikaan. Enää 5 päivää ultraan, mutta ensin jännitetään kaverin ultraa, joka on jo perjantaina. Aika jännä sinänsä, että minä kävin ensin neuvolassa ja sain ultra-ajan ja kaveri kävi vasta sen jälkeen ja sai ultra-ajan ennen minua, vaikka meillä on laskettuaika suht samoissa, kaverilla taisi olla tän hetken lasketun tiedon mukaan 2 päivää ennen minua.

Ei tässä muutenkaan kauheati ehdi tuota ultra-aikaa miettimään, kun on niin paljon kaikkea muuta sitä ennen, lauantaina olisi taas koiranäyttelypäivä ja se jännittää minua tällä hetkellä paljon enemmän, on sen verran paljon pelissä siinäkin asiassa.
 
MamaStella :hug: Voi miten kurjia uutisia :( Voimia ja jaksamisia sinne!!

tasse Sullahan on vielä jännät paikat siellä, onko masussa yks vaiko kaks :) :heart: Äläkä suotta vielä luovu haaveesta synnyttää alakautta. Käsittääkseni se on ihan täysin mahdollista eikähän ole niin sanottua että tällä kertaa edes menis yliajalle.. :) Ja ainakaan täällä ei oltu automaattisesti käynnistelemässä vaikka ois yliajalle oltukin menossa - mulla siis viime raskaudessa oli ko. rd eikä ois oltu käynnistelemässä ku joskus 41+ viikoilla.. tuo siis toki riippuu vauvan kokoarvioista sun muista jutuista.

Mut nyt saunareissulle :wave:

Pirtsi ja kirppunen 12+4
 
eikös ne tulokset menny noiden verikokeiden kanssa niin että kirjeellä ilmoitetaan että riski on normaali (kukaanhan ei voi luvata ettei riskiä ole) ja soitto tulee, mikäli riski on koholla.

Mulla on omat veret pakkasessa oulussa tällä hetkellä odottamassa että uusinta np-ultra on 3.5 .. mitään kun ei voitu viime kerralla mittailla. no kaippa ne siellä säilyy :p

shihtzu ettei olis vaan Lahden näyttely kyseessä :D täältä ollaan kans menossa lauantaina kera yhden karvaturrin
 
MamaStella :hug: Tosi kauheeta. Jaksamisia teille.

Mulla on kanssa kotidoppleri, mutta se on tällä hetkellä lainassa siskon kaverilla. Tarttis kai pikkuhiljaa pyydellä sitä takas, niin sais itekkin etsiä sydänääniä. Vaikka viimeksi en oikein löytänyt niitä kunnolla. Ja se sitten taas nosti huolta.

Kukas se nyt olikaan... Kuitenkin, ihanaa jos saatte kaksoset!! :D On niin laho pää, ettei muista enää mitä luki 2 minuuttia sitten. :LOL:

Ja täällä päin muuten mennään np-ultraan ja verikokeeseen samana päivänä. Mutta ne on mulla vasta kuukauden päästä.
 
Mitä ilmeisemmin täällä muitakin koirallisia. Olen tässä pikkuhiljaa ruvennut pohtimaan mitä kaikkea pitää ottaa huomioon vaunuvalinnassa, kun koirat (kaksi isoa) kulkee vaunujen mukana? Mitkä mahtaisivat olla kaikista parhaimmat vaunut tätä varten ja muutenkin? Onko kokemuksia?
 
MamaStellalle voima :hug: ja suuret pahoittelut menetyksestä!

Tuntuu olevan todella paljon eroja tuossa np-asiassa kunnasta riippuen.
Meillä otetaan tosiaan ensin veriseula alaken viikolla 9-11+6 ja sitten 11+0-12+6 käydään Tampereen Terveystalossa ultrassa jonne veriseulan tulokset otetaan mukaan. Riskin saa tietää heti kun koneelle tiedot syöttävät. Tietty jos verikokeiden tulokset ei ole vielä saapuneet np ultraan mentäessä tulokset tulevat myöhemmin..

Terese; itse suosittelen mahd. tukevia ja nelipyöräisiä vaunuja ei kääntyviä renkaita :) meillä ei oel kuin yksi mutta välillä innostuu kahden edestä.

Mukavia näyttelyitä, itse en ole tulossa mutta siskoni menee elukkansa kanssa ja toivotaan jälleen menestystä heille ja toki teille kaikille muillekin...

Voi luoja mitä sepustusta, toivottavasti jaksatte lukea ;)

OP
 
voih, paljon paljon voimia ja haleja MamaStellalle :( :hug:

mulla on maha kipee taaaaaaas tosin en tiiä onko se ilmavaiva mikä siellä painaa vai mikä on :x ja kurkku kipeä ja nokka vuotaa ja yskittää, ääni ihan lähteny.... Äääh. Saa nähä joutuuko hakee aamulla verikoereissulla sairaslomankin, toivottavasti ei...
 
mamastellalle täältä myös voimia,enkeleitä olkapäälle ja osanottoni suruun,kovaan menetykseen :| :hug:
liirah,olen matkustellut tähän mennessä turkissa,kreikassa ja bulgariassa joka oli ihan ..... no mitään sanomaton reissu ! kreikasta pidin kovasti, myös turkki on mukava paikka riippuu tietysti mihin menee.. nyt suunnitelemme kesäkuussa viikon ulkomaanmatkaa ja esim kreikkaan kos saarille tekisi mieli,tai egyptiin hurghadaan, teneriffalle.... siis kaikkialle missä on lämmintä,merta ja hiekkaa :)
bulgariasta saimme viime syksynä mieheni kanssa aivan järkyttävääkin järkyttävimmät vatsataudit.. josuin käydä antamassa salmonella näyttenkin palattuamme ja hakea lääkäristä vahvoja kipulääkkeitä kauheisiin vatsakipuihin/kramppeihin !! saimme myös kummatkin erittäin vahvat antibiottikuurit ! eli bulgariasta mieleen jäi vaan kamala ripuli :x :/ turkissa eikä kreikassa ollut minkänlaisia massuoireita ynm.. olen matkoja myös käynyt katselemassa että koska rupeaa hinnat tippumaan !
täällä olo on oikein hyvä ! eilen kun kävimme illalla mieheni kanssa kaupassa alkoi inhottava turvottava olo ja vatsakipu mutta meni hetken kuluttua onneksi ohi ! .. ruoka maistuu ja etenkin puurot ja murot joita en ole moniin vuosiin syönyt .. nyt joka aamu innoissani keittelen nallen 3min puuroja ja myös iltaisin :D myös cornflaks murot jostainsyystä ovat suosiossa hih.. tuntuu että mikä vain maistuu ja mikään ei ällötä,inhota ! ei edes hajut ! ...
satuprinsessa rv 10+3
 
Mamastellalle osanottoni ja jaksamista :hug:


Meilläpäin käydään noin viikkoa ennen np-ultraa verikokeissa, jotta tulokset ehtii keskussairaalaan ultrapäiväksi. Tuloksia ei tule kotiin jos ei ole mitään häikkää ( ainakaan viimeks ei tullu ).

piprane ema ja Lotta 10+6 ( ihanaa, koht taas poksuu :D )
 
MamaStellalle isot pahoittelut ja :hug: menetyksesi johdosta. :( Voimia ja jaksamista sinne! :heart:

Jorvissa verikokeet otetaan np-ultran jälkeen sairaalan labrassa. Vastaus tulee viikon kuluttua verinäytteiden ottamisesta. Negatiivinen seulontatulos ilmoitetaan äidille kirjeitse. Positiivisesta tuloksesta ilmoitetaan äidille puhelimitse tai kirjeitse. (Mulle laitettiin siihen lähetteeseen, että ilmoitettaisiin puhelimitse).

Mulla oli eilen aivan järkyttävä päänsärky. Piti eka kertaa ottaa panadolia kun tuntui, ettei muuten tule mistään mitään. Tänäänkin tuntuu päässä sellaista ihan pientä särkyä. Toivottavasti en ole kipeeksi tulossa. Eilen kyllä mittasin kuumeenkin ja oli ihan normaali eli kaipa tää on sitten jotakin raskauteen liittyvää.

Joku kirjoitteli siitä, etteivät varmaan käynnistä synnytystä sektion jälkeen. Kyllä ainakin Jorvissa käynnistetään. Mulla esikoisesta sektio ja kuopusta käynnisteltiin useita päiviä ennen kuin saliin pääsin. Käynnistelevät vain vähän varovaisemmin (pienemmillä annoksilla jne) ja kovasti ainakin salissa kätilö kyseli kivuista ja muista tuntemuksista. Sektion jälkeen mennään kyllä herkästi toiseen sektioon jos vähänkin syytä epäillä kohdun kestävyyttä. Mulla ei kyllä ole ollut raskausdiabetesta, joten en siitä sitten tiedä jos se jotenkin vaikuttaa asiaan.

Mä ajattelin tänään myös kokeilla tuota Angelsounds doppleria kotona, jos jotakin kuuluisi. Mä kyllä epäilen, ettei vielä kuulu mitään. Muistaakseni se mulla kuului vasta rv 12+ edellisessä raskaudessa. Mullakin on kohtu taaksepäin kallellaan ja tuota vararavintoa riittämiin, joten voi hankalaa olla.

Tänään poksuu eka kymppi. Jee!

Katja-75, rv 10+0 POKS!

 

Yhteistyössä