MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

MamaStellalle pahoitteluni :hug:

Eipä tänne mitään uutta. Kahvia tässä juon,että saan koneiston taas käyntiin :D Pitäisi heittää petivaatteet ulos. Eilen pesin ikkunat. Mä en ole hetkeen jaksanut siivota eikä ole kiinnostanutkaan,mutta nyt alkaa olemaan sen näköistä,että jotain on tehtävä |O Mutta kun tuota hiekkaa kulkeutuu sisälle kiloittain...ei vaan jaksa olla jatkuvasti siivoamassa.

LilliM ja toukka 8+4
 
Pitkästä aikaa täällä! Olipa MamaStellalle tullut huonoja uutisia! Osanottoni!
Itse olin myös sairaalassa osastolla osittaisen kaksoskeskenmenon takia, mutta toinen vauveli vielä pötköttelee paikoillaan. Lääkäri sanoi viime tarkastuksessa, että noin 90 % todennäköisyydellä kaikki menee hyvin, kun on näin pitkälle jo päästy.
Olen siirtynyt jo suosiolla käyttämään venyviä äitiyshousuja. On tainnut tulla kiloja hieman nopeampaa tahtia kuin aiemmilla kerroilla. Tosin keskenmenosta johtuneen liikkumiskiellon takia elämäntavat ovat olleet aika epäterveellisiä viime aikoina. Muutenkin on hirmuisen ahdistunut olo: tänä keväänä piti valmistua yliopistosta, mutta en vaan mitenkään saa itsestäni irti tarpeeksi motivaatiota gradun kirjoittamiseen. Jätinkin sen nyt suosiolla. Masentaa vaan jo etukäteen sukulaisten ja vanhempien suhtautuminen, kun kerron olevani raskaana ja että valmistuminen siirtyy nyt hamaan tulevaisuuteen, vähintään syksyyn. Sitä on vain ulkopuolisille vaikea selittää, kuinka väsynyt voi olla, vaikka ei muuta teekään kuin makaa.
Kahden viikon kuluttua onneksi istun jo lentokoneessa kohti Yhdysvaltoja. Siellä on tarkoitus viettää kolmisen viikkoa perheen kanssa Floridaa kierrellen (DisneyWorld, here we come!) ja lopuksi New Yorkissa shoppaillen. Toivottavasti paha olo vähenee siihen mennessä. Ei ole kiva istua lentokoneessa tuntikaupalla oksennusta pidätellen. Joka tapauksessa odotan matkaa kyllä todella innolla, tähän asti kevät on ollut lähinnä yhtä masennusta.

Ja tänään poksahtelee 11 viikkoa!
 
MamaStella :hug: Pahoittelut! Todella kurjaa. Koita jaksella ja pikaista uutta plussaa!

Tänne ei mitään uutta. Väsyttää ja väsyttää ja pääkipee.. esikoisellekin iski sitten korvatulehdus kun vasta edellisestä päästiin. On nyt sitten toista päivää mummin kanssa kotona.

Pomo kysyi aamulla että "eihän sitä vaan olla pieniin päin".. en vielä myöntänyt mutta taisi se mun naamasta nähdä että ei paljon muutakaan :D

T. Juli ja Nupsukka rv 8+4 (8+5)
 
Hei! Yksi uusi odottaja ilmottautuu. oon jo oikeestaan alusta asti seuraillut teidän kirjoitteluja, mutta vasta itse liityn mukaan! Elikkä nyt meneillään rv 11 + 3. Eilen np-ultrassa kaikki hyvin ja laskettu aika pysyi samana. Kahden viikon sisällä tulee sitten verikoe tulokset kotiin. Nyt uskaltaa alkaa uskomaan, että se vauva tekee tuloaan.

Tiikeri83 meillä onki sitten sama laskettuaika ja synnytyspaikka eli Jorvissa on minunkin tarkoitus synnyttää.

Teresa kyseli rattaista. Miehen kanssa ollaan jo oikeastaan rattaat valittu (ollaan malttamattomia). Meillä kanssa on 1 erittäin vilkas labradorinnoutaja ja siksi otetaan nelipyöräset, tukevat rattaat, isoilla renkailla. Emmaljungan edge duo combin vaunut ollaan katottu meille. Ne on tilavatkin eli koppa käy vauvan matkasänkynä pitkään, kun ollaan paljon öitä molempien vanhemmilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Birre86:
Teresa kyseli rattaista. Miehen kanssa ollaan jo oikeastaan rattaat valittu (ollaan malttamattomia). Meillä kanssa on 1 erittäin vilkas labradorinnoutaja ja siksi otetaan nelipyöräset, tukevat rattaat, isoilla renkailla. Emmaljungan edge duo combin vaunut ollaan katottu meille. Ne on tilavatkin eli koppa käy vauvan matkasänkynä pitkään, kun ollaan paljon öitä molempien vanhemmilla.
Oon kanssa noita samoja vaunuja miettinyt. Mitään kokemusta ei vaunuista/rattaista ole, koska ensimmäinen muksu tulossa. Meiltä löytyy kanssa pari labukkaa, joista toinen on kanssa hieman "energisempää" sorttia;)

 
H3idi, Lahteenhan sitä ollaan menossa, viimeistä serttiä lähdetään metsästämään, mutta saa nähdä tuleeko vieläkään, Lappeenrannassa ei vielä onnistunut, nyt toinen yritys. Toisaalta aika haikeaakin, kun sitten ei talossa enää ole ketään serttiä metsästävää koiraa, vaan kaikki olisivat valmiita valioita.

Mulla olisi maanantaina se np-ultra, mutta eilen mies sitten ilmoitti, että hän ei sinne pääse ja mietin tässä sitä, että yritänkö vaihtaa sen ajan jollekin muulle päivälle, vai menenkö maanantaina sinne yksin tai siis oma isä sitten lähtee varmaan kuskiksi, kun mulla ei sitä ajokorttia ole laisinkaan, niin kuskin tartten. Tunti tässä on aikaa asiaa miettiä, soittoaika sinne kun on 13.30-14.

 
Äitiyshousuista Varmaan johtuu sit valmistajasta/merkistä et ne äitiyshousut mitkä ostin on isommat ku mun normaalisti. Ja siinä oli enemmän kuin yhden koon ero, mitä ihmettelin aika paljon ja siksi kyselinkin tätä koko juttua.. En kyllä yleensä osta housuja sieltä mistä noi mammahousut ostin.

Mamastella :hug: Pahoitteluni

Nallu ja Hattivatti 13+5
 
Ahomansikka kiva kuulla sinusta kin pitkästä aikaa, pahoittelut toisen menetyksestä :hug: Onneksi kuitenkin toinen voi hyvin. Oikein mukavaa lomaa Jenkkilässä, mäkin haluan :)

Täällä on sitten useampia labradori-ihmisiä, meillä kanssa yksi :wave: ja harkitsin jo toista, mutta sitten ylläri plussa pärähti ruutuun niin jäi taas taka-alalle tuo toisen koiran hankinta. Ikää tuolla haukulla kuitenkin alkaa olemaan nyt 7 v, joten montaa vuotta en viitsisi enään odotella, ei kuitenkaan vanhuuden päiville viitsi pentua ottaa huulista roikkumaan :)

Birre Tervetuloa! :flower:

Vitsi tää huono olotila ei helpota, tänään taas yrjö lentänyt kaksi kertaa. Eikä olla kun puolessa päivässä. Hieman hankaloittaa noiden antibioottien nauttimista nuo vessareissut...

OP ja TiTi-uuu 10+3
 
hei,
mist ootte löytäny hyvii äippähousui? meitsil vast 10+4, mut turvottelun vuoks jo monta viikkoo sit oon joutunu siirtyy sellasiin rennompiin ns. reisitaskuhousutyyppisiin, mut en jaksais koko ajan niitäkää tai jotai verrareit pitää, ja noi mun siistimmät muut housut/farkut on jo liian tukalia. oon yrittäny kappahlis lindexil ym kattoo mutten oo löytäny mitää..paitsi just jotain reisitaskuhousutyyppisii, mut en nyt haluis sellasii vaan muuten aika perus (melko vartalonmyötäset) mustat housut tms jossa ois vaan rento vyötärö..:) osaaks kukaan jeesiä mist vois löytää? jotkut mammalegginssit ois myös kivat löytää

tosta näyttelystä, munki piti mennä sinne nuoremman koiran kanssa, mutta hitsit meni saamaan simmutulehduksen viime viikol, joten jäi sekä viime vkl Sysmän ryhmis että nyt toi Lahden kv näyttäis kans jäävän väliin...ottaa kyl päähän...meil kans ois ollu se kolmas sertti hakuses..no ei voi mitään! Nuoriherra oli elämänsä ekan kerran eläinlääkärissä, ja oli kyllä aika kovalla kiireellä sieltä pois lähdössä! :)

Hepan liikutukseen tarttee koht kans alkaa miettii varasuunnitelmii, ku joskus alussa aattelin ett ridaan aika pitkälle, mutt nyt tuntuu siltä ettei paljon kesän puoliväliä pidemmälle huvittaisi jatkaa, pelottaa et jos tippuu tai jotain ja sit pienelle kävis jotain, ei halua ottaa sitä riskiä..

Mutta menestystä teille jotka näyttelyyn pääsette! :)
 
Josefiina84 Mä oon ostanu h&m:ltä äitiyshousuja.. Ihan farkkuja ja tummia housuja, muuten ei eroa normi housuita kuin sillä että siinä on se "masuvyö" tai mikä lie oikealta nimeltään.. Sit myös löytyy Antonista ja Ninasta, hiukan ehkä kalliimpia vaan..
 
Teresa : meillekin on siis eka vasta tulossa. Mutta ollaan käyty tutkailemassa eri merkkejä ja netistä luettu mielipiteitä ja kavereilta kyselty, niin päädyttiin noihin Emmaljungiin. Tulee kuitenkin sen verran pitkiä lenkkejä tehtyä eri maastoissa, että vaikuttivat meille parhailta. On onneksi iso auto. Vähän mietityttää, että miten saadaan koira ja rattaat auton taakse.

Äitiysvaatteita oon jonkun verran ostellut, pääosin ihan tavallisia paitoja, jotka alkaa rintojen alapuolelta leventymään. Seuraava ostos olisi sitten äitiyshousut, omat vanhat kun ei edes nappi auki-systeemillä kohta enään mene.
 
Mä tilasin netistä sellaset perusmustat bootcut-lahkeiset äippähousut. Tulivat kahden päivän päästä kotiin tilauksesta. Maksoivat reilut 40e ja ovat tosi hyvät päällä! Käytän normaalisti kokoa 36 (joskus 38) ja tilasin koon S (38) ja olivat sopivat. Mietin ensin että olisin tilannut xs (36) mutta ne olis kyllä ollut liian pienet varmasti. On nyt reilun viikon ajan käyttänyt joko niitä tai sitten ns. "reisitaskuhousuja", kun tavalliset farkut tuntuvat tosi epämukavilta. Äippäfarkut olen myös aatellut ostaan ensi viikon np-ultran jälkeen. Haluan saada varmistuksen, että kaikki on kunnossa, ennen kun ostelen lisää äippävaatteita.
Ite olen todennut nettiostokset siitä hyväksi, että jotenkin pelkään että jos menen kaupungille hiplailemaan äippävaatteita, niin mun tuurilla siitä ohi kävelee joku töistä tms. Vielä en ole valmis kertomaan raskaudestani etenkään kellekään töissä. Saas nähdä koska joutuu asian paljastamaan. Ihan pienen pieni kumpare masussa jo on;)

Terese ja rv 11+2
 
Kiitos kaikille vielä sympatioista! Niin siinä kävi ettei meidän tarttekkaan hyvästejä sanoa sillä pääsin tänään neuvolan lekurille joka huonolla ultralla katsoi ja löysi sieltä meidän pikkuisen jolle oli jo kasvanut pienen pienet jalat ja kädet ja siellä se kovasti äitille heilutteli! :) Eli kaikki on vuodoista huolimatta ok ja huomenna mennään sitte ekaan oikeeseen neuvolaan...

Jaksuja kaikille huonoja uutisia saaneille Ahomansikka ja MamaStella :hug:

Ja onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille! :flower:

Nyt pitää mennä takasi töihin mutta palailen sitte myöhemmin taas astialle..

 
Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille :'(

Ihania ultra kuulumisia täällä =) Mulla parin viikon päästä vasta...

Millon teillä on sydänäänet kuulunu ekan kerran? Mulla kuului maanantaina 9+3... aloinkin miettimään mahtaisko olla pidemmällä tämä jo???
Pahoinvointia ei ole ollut enää viikkoihin..

Äitiysvaatteet... hyi =) mulla muutamat farkut edellisestä raskaudesta kaapissa ja toivon että saavat siellä vielä muutaman viikon lojua.
 
MamaStellalle pahoittelut :hug:

Ja Crocus, hienoa että asiat ovat tällä hetkellä kunnossa.

Mä kävin tänään ostamassa housut ja tunikakohan se olis. Kävin pikkuliikkeessä ihan sen takia, että siellä sai olla "turvassa", henkalla ja maukalla on aina just se vaara että joku tuttu tulee. Ja toisaalta ei ole ihan niin tusinatavaraa, kun pienemmästä puodista ostaa. Mä tykkään noista tunikamallisista. Ovat kesällä mukavan viileitä ja käyvät myös housujen kanssa. Ja kun kumminkin pian otan tukisukkahousut käyttöön, niin tulee helposti kuuma ohuemmankin housun kanssa, kesällä siis.

Huomenna olisi ultra. En nyt tiedä oliko vähän uhkarohkeaa käydä tänään kaupassa, mutta mulle tuo rv 12 ei ole mikään sellainen merkkipaalu, että sen jälkeen kaikki menisi hyvin. Eli ihan sama missä vaiheessa vaatteet ostan, ne voi sitten myydä pois tai laittaa kaappiin odottamaan tulevaa käyttöä.

Nyt ei yhtään hermo kestäis noita ipanoita
:headwall: u

Muari ja Sintti rv 11+3
 
Heissan!

Crocus Loistavia uutisia :)

MamaStellalla pahoittelut :hug:

Itsellä oli tänään eka neuvola...ja nyt ahistaa...Kysyin siinä lopuksi, että voisko ne sydänäänet jo kuulua, niin täti oli sitämieltä, että voidaan kyllä kokeilla, muttaettä en saa hermostua, jollei ne kuulukkaan. Että ei välttämättä vielä kuulu...
Noh...eihän ne sit kuulunut...pitkän etsinnän jälkeen...ja arvatkaa vaan huolestuinko ! (Vaikka lupasin etten huolestu...) :'(
Ultrakin on vasta reilun viikon päästä maanantaina...miten ihmeessä tässä epätietoisuudessa jaksaa sinne asti...
Onko muilla kuulunu jo näillä viikoilla? 10+0?

Eipä sitten muuta tälläkertaa.

Ansku 10+0 POKS!
 
ansku, mulla kuului tässä raskaudessa rv 10+0, mutta edellisessä ei meinannut millään löytyä rv 12+. Täällä yleensä kuunnellaankin vasta rv 16, koska on niin yleistä etteivät vielä kuulu. Ja kyllähän sitä sitten stresssaa, vaikka kuinka olisi luvannut th:lle olla stressaamatta.
 
Crocus, ihania uutisia! :hug: Onnittelut siitä. :flower:

Annsku, mä yritin tänään kuunnella niitä sydänääniä. Tosi paljon kaikkia ääniä muuten kuului. (Saattoi olla suolesta tulevia ääniä tai sitten sikiöstä tulevia, who knows?). No, mä yritin hyvän aikaa ja vähän joka suunnalta. Yhden kerran sain sillain kuulumaan, että kuulosti aivan sikiön sydämenääniltä, joka ehti lyödä ehkä kolme kertaa ennenkuin taas karkasi. Enää en niitä löytänyt. Toisaalta tuo ääni oli niin tuttu kun on jo kaksi aiempaa raskautta takana, että mitä muutakaan se olisi voinut olla. Harmitti vain kun meni niin nopeasti ohi, etten 100% voinut varmistaa niiden olevan niitä. No, mä päätin yrittää aikaisintaan sunnuntaina uudestaan josko sitten olisi parempi onni.

Katja-75, rv 10+0
 
Katja-75 No mä en oo ees kotidopplerilla vielä uskaltanut koittaa...Mutta eikös niillä neuvolassa yleensä ole vähän paremmat vehkeet kuin nuo kotidopplerit...?
Noh...ei auta ku toivoo parasta ja pelätä pahinta :)

Muari Kiitos...tuo valoi hiukan toivoa :)

Ja jee...sain aikaistettua ultraa jo ens viikon perjantaihin :p Silloin olis sit 11+1...Viimeksi mulla tehtiin np 10+6, eli tuo tuskin on liian aikaisin!
 
Crocus Ihania uutisia, onnittelut! :flower:

Annsku Noi sydänäänet on vähän kinkkisiä. Mulla aikaisemmista kuulunut 12+ viikoilla, tästä kolmannesta kuului jo 9+3 eli eroja on. Elä huoli kyllä ne sieltä kuuluu

Kannattaa ensin metsästää istukan äänet ja sitten siitä likeltä etsiä niitä nopeita shiuh ääniä :)

Mä venytän kyllä kanssa noiden mamma-vaatteiden ostamista mahd. pitkälle. Mä inhoon niitä! :/
 
Crocus tosi hienoja uutisia! :)

Ja terese kyseli vauinuista. Meillä on Brio kombit, jotka oli siis esikoisellakin. Ja niitä me meinataan käyttää Sissinkin kanssa, jos nyt niin pitkälle päästään. Meillä oli kaksi isohkoa koiraa ( tosin niin opetettu, että kävelee todella hienosti vieressä vetämättä) ja briot oli ainakin mun mielestä jykevät kahden koiran kanssa ulkoiluun. Ainakaan sellaiset 3- pyöräiset ei ole kovin vakaat.

satuprinsessa tais jutella matkoista tossa kanssa. En suosittele Egyptiä (varsinkaan raskaana olevalle), koska sieltä jos jostain, saa mahataudin!! Itse aloin ripuloimaan siellä, heti seuraavana päivänä kun sinne oltiin päästy, ja lopetin sen sitten vasta kaksi viikkoa kotiinpaluun jälkeen. Mitään ei voinut syödä, kun sen jälkeen piti olla vessassa noin kahdessa minuutissa. Ja jollet ollut, niin melkein housussa oli. Not nice. Muuten oli tosi kiva paikka kyllä. :D

Oksettaa...

Liirah + Sissi
 

Yhteistyössä