MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Crocus, ihania uutisia! :flower: =) Aivan mahtava juttu!

Huomenna np-ultra, pikkuisen jännittää. Mutta eiköhän kaikki pitäisi olla ok, kun ei ole mitään vuotoja tai kipuja ollut ja maha alkaa pikkuhiljaa pullottamaan =) Tulen huomenna kertomaan kuulumiset.

Hyvää yötä |O

Katti 11+3
 
Ihan nopeasti kirjoitan tähänkin pinoon kuulumiset:
Tänään käyty ekassa neuvolassa ja np-ultrakin jo varattu ensi viikon torstaille. Mitenköhän kauan siinä ultrassa menee, osaako kukaan sanoa? En tajunnut kysyä kun aikaa varasin..

Etova olo on vähän jo helpottanut, kauhean pahahan se ei mulla ole ollutkaan ja lähinnä iltapainotteista. Mutta nyt on viimeiset kolme iltaa ollut ihan hyvä olo. Jokohan se nyt voi hellittää kun viikkoja on 9+6?

Teiltäkin vielä kyselen noista kohdun kasvukivuista. Kun tuntuu että kaikilla on päivittäin jotain vihlomisia tai nipistelyjä kun kohtu kasvaa ja mä en tunne mitään. Onko se ihan normaalia vai tarkoittaako sitä että kohtu ei kasva? Niitä repäisykipuja kyllä on kun esim. aivastaa, mutta muuten ei alavatsalla tunnu mitenkään ihmeelliseltä..

T. Hugsy ja Pompula rv 9+6
 
Hugsy, ihan normaalia on sekin, ettei mistään nipistele ja satu. Mulla ei ollut ekassa raskaudessa lainkaan tämmösiä kipuja, ja kun niistä neuvolassa nyt mainitsin niin sanoivat että toisissa raskauksissa kaikki kasvukiput tuntuu paljon voimakkaampina. Johtuu vissiin siitä että kohtu on jo aiemmin laajentunut. Hassu juttu.
 
jenkkivaimo
Hugsy: Mulla oli ekassa raskaudessa repäisykipuja aika paljonkin, mutta tässä ei vielä ollenkaan. Muutenkin tuntuu, että kaikki raskausoireet on täysin kadonneet, katosivat jo varmaan pari viikkoa sitten (nyt siis rv 10-11). Väsyttää kyllä, mutta tän stressin kanssa väsyttäis varmaan ihan ilman raskauttakin. Ihan normaali olo.

Sydänääniä en oo vielä onnistunut takuuvarmasti paikallistamaan. Eilen luulin kuulleeni ne, mutta livahti niin nopeesti pois alta, etten oo varma. Sama tilanne siis kuin Katja-75:llä. No mutta huomenna np-ultra, siellähän sit selviää huolehdinko turhaan oireettomuutta ja muuta. Tänään kyllä menin jo ostaa vauvalle vähän vaatteita, kun tuli niin söpöt vastaan. Nehän voi vielä palauttaa, jos huonosti käy. Mut ei käy!

Me vähän jännätään anopille kertomista. Viime raskautta ei tosiaan ottanut hyvin vaan haukkui meidät idiooteiksi ja ties miksi, kun tietoisesti haluttiin hankkia lapsi kesken opintojen. Sanoi mm. että häneltä on sit turha pyytää rahaa. No eipä oo tarvinnu pyytää. Se on vaan siellä Jenkeissä niin eri juttu. Pelkkä raskausajan hoito + synnytys on niin helvatan kallista, etten tiedä miten mekään ne maksetaan kun sinne kesäkuussa muutetaan. Onneks kaikki verikokeet otetaan täällä, joten jää vaan se yks ultra + normaali seuranta. Ja kun sairaalassa en siinä maassa suostu synnyttämään niin ehkä säästetään jonkun verran. No katotaan. Anopilta en kyllä pyydä senttiäkään!

Mä taas tykkään äitiysvaatteista, niitä on kuitenkin tosi nättejäkin. Harmittaa ihan sikana, että mun kalliit mammafarkut, jotka ostin viime raskauden aikana, repesi haaroista niin pahasti etten tiedä voiko niitä enää korjata. Ne istui aivan sairaan hyvin. Käytin niitä varmaan joka ikinen päivä, joten ei ihme että ne repesti kun painoa tuli tosiaan se 21 kg. :whistle: :p

Jos lähtis nukkumaan niin tulis huominen ultra nopeemmin. :)
 
huomenta päivää!

ja hugsbylle: mä olen tän raskauden kanssa oppinut, että täysin oireetonkin voi odottaja olla :D homma on vaan yksinkertaisesti niin, että jokaisen raskaus on erilainen ja se mitä toisella on ei toisella taas ole ja kaikki on normaalia =) itellä on aina välillä noita repäsyjä mut tosi harvakseltaan eikä muullloin tunnu yhtään miltään, olo on siis normaali enkä tajuiskaan olevani raskaana jos en tietäis =)

(.) ahdistus synnyttämisestä ja sen seurauksista revityttää/hajottaa mun rakas alapääni on saanu mut tolaltaan viime aikoina :ashamed: pelottaa jo valmiiks millasta jälkeää siitä jää ja miten sen kanssa sit voi elää..en todellakaan nimittäin haluais mitään tuulenhuuhtomaa reikää joka on arpia täynnä :( siis karsee jo pelkkä ajatuskin! pohdinkin et saiskohan sen sektion jos väittäis että pelkää synnyttämistä niin kauheesti..kuis pahaan kuntoon teillä jo synnyttäneillä on paikat jääny ja onks seksi enää sen jälkeen ollu entisensä? voi kuulostaa hölmöltä tää sepostus mutta ahdistus asiasta on kova varsinkin näin esikoisen odottajalle. =)
eipä tässä muuta nyt aamulenkille mars =)
hipsu 12+0 :heart:
 
Mun alapäässäni ei oo ainakaan ollut esikoisen jäljiltä mitään vika vaikka leikattiin väliliha :D Ja tiukkaa tavaraa on kuulemma ollut sen jälkeenkin :LOL: Meneehän siinä se oma aikansa kun palautuu mutta en mä muista että meidän seksi ois ollut mitenkään erilaista sen synnytyksen jälkeen kuin sitä ennenkään.

Mua itteeni ahistaa synnytys ihan sen takia että traumatisoiduin ton esikoisen synnytyksessä ja tuntuu etten kestä sitä helvettiä enää uudelleen. Mutta eipä taida olla vaihtoehtoja koska sektiotakaan en todella halua koska siitä se palautuminen on ymmärtääkseni hidasta...

Mulle tuli illalla oikein hyvä mieli kun mies innostui lueskelemaan mun neuvolasta tuomia odotus/vauvaoppaita ja kyseli kaikkea mahdollista raskaudesta. Tähän asti se olen kuitenkin ollut pääasiallisesti minä joka on vauvasta höyrynnyt :D Miten teidän miehet on mukana odotuksessa ja kuinka paljon puhuvat asiasta?

JKMS ja Paavo 10+3
 
minä olen täällä flunssan kourissa muutaman pvän ollu :snotty: , käyny vain lukemassa teidän juttuja.

enpä jaksa vieläkään mitään enempää kirjoitella, täytyy mennä pitkäkseen!

saana & 10+3 (? ei ole kalenteria vieres... :LOL: )
 
Hipsu86, sun pelot ovat aivan ymmärrettäviä. Samaa olen mäkin pelännyt molempien lasteni raskauksien kohdalla. Pelkäsin sitä, että synnytyksessä repeää tosi pahasti ja menee sulkijalihakset yms. Mä en siis synnytystä pelännyt vaan niitä seuraamuksia mitä siitä saattaisi seurata. Mä kuitenkin ajattelin, että menee miten menee, etten loppupeleissä siihen paljoa pysty vaikuttamaan. Halusin kuitenkin synnyttää alakautta. No, mulla meni molemmat sektioon, joten siihen jäi kaikki viimeisetkin pelot.

Sektiosta toipumisesta sen verran, että se on myös yksilöllistä. Toiset ovat todella kipeitä ja toiset, niinkuin mä, olin pysyssä heti seuraavana päivänä. Mä jopa kyselin, että koska pääsen suihkuun ja sängystä ylös. Kipuja mulla ei ole ollut hyvän lääkityksen ansiosta. Jos kipuja on niin pitää pyytää lisää lääkettä. Kipu kun haittaa paranemista. Kotiin kun pääsin niin parin päivän jälkeen jätin kaikki kipulääkkeet jo pois, koska en enää tarvinnut niitä. Haavan kanssa oppii elämään ja alussa täytyy ottaa tosi rauhallisesti. Kävelykin on sellaista vanhan mummon vaappumista alussa, mutta viikon kuluessa kävelee jo aika normaalisti. Haavaa on myös tärkeä hoitaa oikein, ettei se tulehdu ja tikit otetaan noin viikon päästä jo pois. Alapää on sektion jälkeen samanlainen kun ennen raskautta. Mulla marraskuussa kolmas sektio edessä.

Huomenna on Lastenmessut ja olemme menossa sinne. Siellä on se uusi äitiyspakkaus 2010 nähtävänä, joten sitä pääsen sitten huomenna kurkkaamaan. (Aiotaan ottaa se tälle tulevalle lapselle, joten senkin takia kiinnostaa). Lapsille siellä on vaikka minkälaista ohjelmaa ja meillä esikoinen sitä jo kovasti odottaa. Kuopus oli viime vuonna niin pieni, ettei siitä oikein mitään ymmärtänyt, mutta tänä vuonna pääsee paremmin mukaan touhuun. Varmaan menee koko huominen päivä siellä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Katja-75, rv 10+1





 
Huomenta!
Tänään se on varmaan mentävä ostamaan äitiyshousut. Eilen laiton farkut päälle pitkästä aikaa ja hitsi et kiristi alamahan kohdalta. Jouduin ottamaan vyönkin pois pk:n pihalla kun kiristi niin pirusti.
Minulla on pahaolo ym ikävimmät oireet jo hävinneet. Ainut et rinnat ovat kosketus herkät.
Tiistaina ois sitten np-ultra,sitä tässä jo kovasti odotan.
 
Ei oikein eilen ehtinyt päivitellä, jos kohta yrittäisi :)
Onko kukaan kuullut RouvaPapusesta mitään?
Hän saisi tulla toukokuun pinoa päivittelemään, niin saisi itsekin keskittyä enemmän teidän kanssa turisemiseen :D

Kuulin MitäsNytin puolelta huhun,että klo 10 Kelan sivuilla pitäisi näkyä tämän vuoden äp :attn:
Ei tässä malta sitä ennen minnekään lähteä :LOL:
Minuu ainakin kovasti kiinnostaa pakkauksen sisältö, ottaakko vai ei.
Viime vuonna vasta sain pakkauksen ja riippuu ihan värisävyistä, ottaako tälläkin kerralla ;)
Jos sattuu, että rahaan päädyn, niin menen lindex/kappahl/hm hakemaan pikkuiselle vaatteita, alle 50cm vaatteita kun ei ole varastossa enää yhtään :snotty:

Tilasin äsken sieltä raskauskeijusta sen dopplerin, onko muut sieltä tilanneet? Tuliko tilaus nopeasti?

BV ja Chilli 12+4
 
Huomenta!

Hipsu86 mä mietin samoja esikoisen kanssa, mutta nyt olen ihan ennallani! Kun vuosi synnytyksestä oli kulunut, en huomannut mitään eroa. Ja mies sanoi, heti ekoilla kerroilla, että yhtä tiukoilta ja hyviltä paikat tuntuu kuin ennenkin :D mutta siis, älä huoli! ja mä vielä repesin aika pahoin, että olin ihan varma, etten ennalleni palaudu. Sitä en tiedä, mitä tapahtuu toisen synnytyksen jälkeen...

Täälläkin huoli kasvaa, vaikka ke viimeksi kuullut sydänäänet. Niin omituisia vihlontoja ja jomotuksia tuolla masussa...

Ahomansikka täällä toinen osittaisen keskenmenon raskaus meneillään... se tuntuu ainakin itsellani pahentavan pelkotiloja.

suhveli 11+3
 
Huomenta tytöt!

BV: mä kanssa ihan malttamattomana odotan että tulee se uus äippäpakkaus näkyviin. Vaikka hiukan jo päätin että en pakkausta ota, kun siinä on niin paljon sellaista, mitä ei tule käytettyä. Ja olin Reiman tehtaantyhjennysmyynnissä ja sain 2009 vuoden pakkauksen puvun, tossut ja töppöset ja sen kaamean toppahatun 2 eurolla. Ei se nyt mikään maailman kaunein ole, mutta ihan ok, neutraali. Niitä makuupusseja olis ollu ja makso kympin, mutta mä tyhmä en ostanut. Samoin siellä oli jotain potkupukuja euron kappale, joita pari otin. 140 eurolla saa kuitenkin varmasti ostettua kaikkea ja paljon, mutta voipi olla että jos pakkaus on aivan ihana, se on ehkä pakko ottaa :D

Pari päivää olin tossa saikulla ja aika hyvin meni päivät kun vaan makasi. Nyt kun on palattu työpöydän viereen, niin illat on taas ihan kaameita :kieh:

Ja nyt se tuli, se on vihdoin täällä, NP-ultra-aika! Jee, 5.5. pääsen siis näkemään onko siellä masussa ketään...toivottavasti!!

Jossain vaiheessa täällä oli puhetta noitten liikkeitten tuntemisesta, esikoisen kohdalla mulla oli viikkoja 13 kun tunsin liikkeet, nyt toivon tuntevani tietty aikasemmin, mutta voi olla ettei se ole oikein mahdollista.

Täällä on monella ihania uutisia ultrasta, Crocuksella ihan mielettömiä! :flower: Varmaan mieletön tunne kun on jo melkeen luovuttanut niin siellä se pikkuinen silti köllöttelee! Mä uskon näihin kaikkiin ihmeisiin ja että mitä vaan voi tapahtua, sillä mun äiti aina kertoo sitä kun on mua odottanut, että menin kertaalleen kesken ja kaavintakin tehtiin, ja silti mä olen tässä. Vielä synnyin rv 30, ja olin melkoisen pieni, niin silti olen melkein täysjärkinenkin :D

Vaahtokarkkiunelma ja möhkispöhkis 10+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja hipsu86:
huomenta päivää!

ja hugsbylle: mä olen tän raskauden kanssa oppinut, että täysin oireetonkin voi odottaja olla :D homma on vaan yksinkertaisesti niin, että jokaisen raskaus on erilainen ja se mitä toisella on ei toisella taas ole ja kaikki on normaalia =) itellä on aina välillä noita repäsyjä mut tosi harvakseltaan eikä muullloin tunnu yhtään miltään, olo on siis normaali enkä tajuiskaan olevani raskaana jos en tietäis =)

(.) ahdistus synnyttämisestä ja sen seurauksista revityttää/hajottaa mun rakas alapääni on saanu mut tolaltaan viime aikoina :ashamed: pelottaa jo valmiiks millasta jälkeää siitä jää ja miten sen kanssa sit voi elää..en todellakaan nimittäin haluais mitään tuulenhuuhtomaa reikää joka on arpia täynnä :( siis karsee jo pelkkä ajatuskin! pohdinkin et saiskohan sen sektion jos väittäis että pelkää synnyttämistä niin kauheesti..kuis pahaan kuntoon teillä jo synnyttäneillä on paikat jääny ja onks seksi enää sen jälkeen ollu entisensä? voi kuulostaa hölmöltä tää sepostus mutta ahdistus asiasta on kova varsinkin näin esikoisen odottajalle. =)
eipä tässä muuta nyt aamulenkille mars =)
hipsu 12+0 :heart:
Mä voin kertoa, että mun alapääni koki yhtä jos toista esikon syntymästä toipuessa, mutta kuntoon tuli ja hyvin toimi. ;) Mulla paikat parantui väärin ja jouduttiin niitä synnytyspolilla availemaan muutama päivä kotiinpääsyn jälkeen. Seksi tuntuu samalta kuin ennen, hermot on jopa ehkä herkemmät ku ennen. Ulkoinen olemus on kutakuinkin yhtä viehättävä kuin ennen synnytystäkin :D
Noista vastoinkäymisistä huolimatta meillä heiluteltiin peittoa jo 2 viikkoa synnytyksen jälkeen.
Jos nyt jotain eroa entiseen pitää sanoa, niin enää en voi käyttää semmosia tamppooneja jotka laajenee pituussuunnassa, koska ne ei pysy paikallaan.
 
Täytyypä kytätä tuota pakkauksen ilmaantumista :D Minäkin kahden vaiheilla,että otanko vai en. Riippuu ihan siitä millainen se on. Hienoahan se on,että suomessa on mahdollisuus saada tuollainen pakkaus,mutta mä olen ottanut jo 3 pakkausta ja niistä on jäljellä haalareita,makuupusseja,peittoja ym. paljon olen toki myynyt poiskin. Mutta pakkauksessa on paljon potkuhousuja mitä minä en ainakaan vauvalla kauheasti käytä. Mun mielestä ne on jotenkin hankalat pukea. Puolipotkarit on paljon käytännöllisemmät. Mutta jää nähtäväksi =)

Alapää-juttua ollut ja mä olen 3 synnyttänyt alakautta ja ommeltukin on,mutta kyllä mun alapääni on ihan kuin ennenkin :D Ihan olen palautunut normaalisti ja mitään ongelmia ei ole alapään kanssa. Eikä ole ollut virtsaamisongelmia tms. En minäkään sektiota haluaisi jos ei siihen pakottavaa syytä ole. Mä olen palautunut aina niin hyvin synnytyksistä. Nuorimmaisemme kun olin synnyttänyt niin kävelin siitä itse suihkuun (salissa suihku ) ja peseydyin ja sitten vielä kärräsin vauvan vaunuilla osastolle =) Mutta kaikki on tietysti yksilöllistä ja riippuu tietenkin millainen synnytys on ollut!

Vihlaisuja mulle ei ole vielä,mutta tiedän varautua niihin jossain vaiheessa. Nuorimmasta mulla oli kamalat vihlaisut varsinkin kun kääntyi yöllä sangyssä :/ Ja sitten ah niin ihanat liitoskivutkin alkaa jossain kohtaa raskautta :kieh:

Niin ja ihana uutinen crocucselta =) Kaikki olikin hyvin =)

LilliM ja toukka 8+5
 
Vaahtokarkkiunelma, meillä on sitten samana päivänä np-ultra eli 5.5.

Ei näy kuvia ainakaan vielä. Tässä vielä tiedote tuosta julkistamisesta kauppalehti.fi sivuilta kopsattuna:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/lehdisto/cision/tiedote.jsp?selected=kaikki&oid=20100401/12714135227850&lang=
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja-75:
Mä löysin saman linkin juuri äsken. Musta on tosi kiva. Ehkä on pikkuisen poikamainen, mutta muuten tykkään kyllä.
Ihana mun mielestä ja tosi kiva,että tuo myssy on kerrankin käytännöllinen! Tähän asti se on ollut sellanen paksu epäkäytännöllinen mikä ei edes mahdu kauaa vauvan päähän. Meillä kun on isopäisiä vauvoja :D

ja makuupussi näyttää supersuloiselta =)
 
Ihan kivalta näytti.. aika harmaa ja poikamainen vain.. Makuupussi näyttää todella ihanalta :)
Ehdottomasti kuitenkin otan tuon pakkauksen. Myssykin on kyllä parantunut huomattavasti. Suurin osa pakkauksen vaatteista on 60cm.. Oisi kyll saanu olla isompia,meillä kävi molemmille tytöille 60cm vaatteet heti pieniksi.
 
jenkkivaimo
hipsu taisi alapääjuttuja pelätä. Mulla tehtiin eppari ja ainakin tuntui, että ikuisuus ommeltiin. Silti neljä viikkoa synnytyksestä harrastettiin ekan kerran seksiä, ja toki varovaisesti edettiin, mutta ihan normaalilta miehen mielestä kuulemma tuntui. Täysin ennallaan on alakerta siis ollut lähes siitä lähtien. Halut väheni ihan imetyksen takia. Kannattaa kyllä treenata lantionpohjalihaksia jo ennen synnytystä.

Sektio on mun pahin pelko tällä hetkellä. Jenkeissä kun ei oikeesti voi 100-prosenttisesti luottaa siihen, että sektio tehdään vain kun oikeesti tarvii. Siellä tehdään tarpeettomia sektioita aivan järkyttäviä määriä. Siinä yks syy miksen suostu sairaalassa synnyttämään. Mahdollisimman luomun synnytyksen haluaisin, ilman viime kerran ilokaasuja tai oksitosiinitippoja, nyt vaan toivotaan että se onnistuu. :)

Mullehan ei pakkausta tänä vuonna myönnetä, kun muutetaan pois. Pojan pakkaus oli kyllä kiva. Käytettiin melkein kaikkia vaatteita. Toppahaalari oli vaan väärän kokoinen silloin kun sille olisi ollut käyttöä, mutta se olikin vähän tyttömäinen tollaselle miehiselle poikalapselle. :D

Mulla reilu tunti np-ultraan, nyt alkaa jo jännittää... :)
 
Crocus Ihana uutinen!

BV Mä tilasin raskauskeijusta tiistaina ja sain hakea sen postista perjantaina, joten mulla oli ainakin nopea toimitus!!

äitiyspakkaus 2010 Mä katsoin myös tuon äitiyspakkauksen läpi jo. Haalari, makuupussi ja osa vaatteista oli ihania. Mutta oli sinne muutama hirvityskin päässyt mukaan.. Esim ne sinisen harmaat body ja potkupuku, YÖK. Kyllä me se pakkaus silti otetaan, voihan ne kamalat vaatteet jättää käyttämättä. Musta oli kiva että mukana oli pari 50cm vaatettakin, kun ei meinata niitä itse ostaa.. Pakkaus oli enimmäkseen ihana kuitenkin :)

Nallu ja Hattivatti 13+6

Ps. Hipsu Täällä myös yksi joka pelkää kuollettavasti synnytyksen tekemiä "tuhoja".. Pelottaa, ettei tuo mies enää nauti seksistä sen jälkeen tai että alapäästä tulee ihan kamalan näköinen..
 

Yhteistyössä