MamaStellalle isot pahoittelut ja :hug: menetyksesi johdosta.
Voimia ja jaksamista sinne! :heart:
Jorvissa verikokeet otetaan np-ultran jälkeen sairaalan labrassa. Vastaus tulee viikon kuluttua verinäytteiden ottamisesta. Negatiivinen seulontatulos ilmoitetaan äidille kirjeitse. Positiivisesta tuloksesta ilmoitetaan äidille puhelimitse tai kirjeitse. (Mulle laitettiin siihen lähetteeseen, että ilmoitettaisiin puhelimitse).
Mulla oli eilen aivan järkyttävä päänsärky. Piti eka kertaa ottaa panadolia kun tuntui, ettei muuten tule mistään mitään. Tänäänkin tuntuu päässä sellaista ihan pientä särkyä. Toivottavasti en ole kipeeksi tulossa. Eilen kyllä mittasin kuumeenkin ja oli ihan normaali eli kaipa tää on sitten jotakin raskauteen liittyvää.
Joku kirjoitteli siitä, etteivät varmaan käynnistä synnytystä sektion jälkeen. Kyllä ainakin Jorvissa käynnistetään. Mulla esikoisesta sektio ja kuopusta käynnisteltiin useita päiviä ennen kuin saliin pääsin. Käynnistelevät vain vähän varovaisemmin (pienemmillä annoksilla jne) ja kovasti ainakin salissa kätilö kyseli kivuista ja muista tuntemuksista. Sektion jälkeen mennään kyllä herkästi toiseen sektioon jos vähänkin syytä epäillä kohdun kestävyyttä. Mulla ei kyllä ole ollut raskausdiabetesta, joten en siitä sitten tiedä jos se jotenkin vaikuttaa asiaan.
Mä ajattelin tänään myös kokeilla tuota Angelsounds doppleria kotona, jos jotakin kuuluisi. Mä kyllä epäilen, ettei vielä kuulu mitään. Muistaakseni se mulla kuului vasta rv 12+ edellisessä raskaudessa. Mullakin on kohtu taaksepäin kallellaan ja tuota vararavintoa riittämiin, joten voi hankalaa olla.
Tänään poksuu eka kymppi. Jee!
Katja-75, rv 10+0 POKS!