MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

crocus: eikä mikä lääkäri! :( ei oo kyllä oikein tolla lailla tahallaan pitää toista epätietoisuudessa... Törkeetä.

Onnittelut hyviä uutisia saaneille :flower:

Hitto, pitäskö mun soittaa neuvolaan ja kysyy siitä kun kahtena päivänä siis tuli vähän ruskehtavaa verta (?) valkovuodossa ja sit ollu välillä maha kipee... En tiiä viitinkö, jos se sanoo vaan että "katellaan nyt, soittele jos tulee vielä jotain " tms........... aaaargh. Vai mitä luulette, antaako se ultraan tai johonki ajan?
Nyt mä sit huolehdin tästä koko ajan :(
 
Heip!
En muista kirjoitinko jo tänne kuulumisia, en varmaa.. Ajatukset on niin sekaisin vieläki ja tunteet sekä olo vetää kauhiaa vuoristorataa.
Maanantaina oli se lääkkeellinen tyhjennys joka onneksi meni paremmin kuin edellisellä kerralla. Vuotoa kyllä riitti ja olo sen takia vieläki aika heikko. Mutta kyllä tästä noustaa.
Mieltä nostattaen jo kirjoittelen tuonne kuumeilupuolella, jahka tämä on kokonaan ohi niin uutta yritystä päälle :heart:

Mutta sydäntä repii heittää jäähyväiset teille, millää en ois porukasta halunnut pois. Tuskin kukaan ois halunnut :( Mutta ei auta toivoa kuin että enempää ei tule porukkaa putoamaan.

Ihana oli lukea että liirah oli saanu hyviä uutisia, melkoinen sissi kyllä sieltä tulossa!
Ja on kyllä ollu inha lääkäri Crocuksella, toivottavasti sullakin kaikki hyvin ja saat tänään asiaan sitten selvyyden!

Mutta kaikkea hyvää teille kaikille ja pitäkää masuistanne huoli. Ihanaista masurikasta kesää!! :heart:

Minnäi ja Myryn kaipaus
 
Crocus, menet tänään uudestaan päivystykseen jos et saa esim. yksityiseltä aikaa. Niiden on kyllä katsottava tuo tilanne ultralla. Sanot, ettet pois lähde ennen kuin on katsottu. Otat vielä miehen mukaan ja olette tiukkana vaan. Se sun eilinen lääkäri ei kyllä tiennyt yhtään mistä se puhui. Raskautesti kun voi näyttää positiivista vielä viikkoja keskenmenon jälkeenkin. Aikamoinen idiootti ollut todella. :kieh: Ihan pistää vihaksi tuollainen.

Saza, tervetuloa mukaan! :flower:

Tiikerilleja Millille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower: :flower:

Kultapossu, soita vaan sinne neuvolaan. Neuvolantäti on varmasti paras neuvomaan asiassa eteenpäin. Parempi soittaa kun itse miettiä kaikkea kauheaa omassa päässään.

Minnäi, kovasti tsemppiä sinulle! :heart: Toivottavasti tulet pian tänne puolelle uudestaan! :heart:

Meillä on poikien ikäero 2 vuotta ja 3,5 kuukautta. Esikoinen oli tosi mustasukkainen kun vauva tuli taloon. (Hän ei muuten ole mustasukkainen luonne). Sairaalassa ei suostunut edes katsomaan pikkuveljeään ja kotona hän mm. läpsi vauvaa heti kun silmä vältti ja yritti työntää tälle paperia suuhun. Alussa en uskaltanut hetkeksikään jättää heitä kahden kesken. En edes vessareissun ajaksi. Ajan kanssa se sitten helpotti ja nyt ovat toistensa parhaat kaverit.

Nyt ikäeroa on tulossa 2 vuotta ja 6 kuukautta. Mä luulen, että se on kuopukselle yhtä kova kolaus kun se oli esikoiselle aikoinaan. Varaudun siihen, etten taaskaan jätä vauvaa ja tätä nykyistä kuopusta hetkeksikään kahden kesken. Nämä 2 -vuotiaat ovat vielä niin pieniä itsekin, etteivät ymmärrä tekojensa seurauksia. Parempi ottaa varman päälle. Tiedän kokemuksesta, että tilanne helpottuu muutamassa kuukaudessa.

Tänään tasan kaksi viikkoa np-ultraan...

Katja-75, rv 9+6

 
Tiikeri-83 Mitä tuo Asa-lääkitys on?

Kojootti Oon sun kans samaa mieltä et thaimaassa on oikein hyvä matkailla myös sadekaudella mutta hieman kannattaa valikoida paikkaa ja aikaa. omia kokemuksia on ainakin et ihan sadekauden alussa Bangkokissa satoi melko monta tuntia enemmän ku vaan yhden tunnin. ja puolestaan etelä-thaimaassa sadekauden lopussa on niin pilvistä ja koko ajan harmaa taivas että huhhuh. tosin tuo asiahan muuttuu sit yhdessä päivässä kertaheitolla ku sadekausi vaan loppuu. mutta on joo kuulema(kavereita asuu siellä) siinä kesä-elokuun paikkeilla ainakin etelä-thaimaassa ihan aurinkoistakin lähes joka päivä! :) ja tuskin sitä ihan jumalatonta hellettä haluaakaan jos Liirah kenties ison vatsan kans on lähdössä reissuun!! :D

meillä tulee lapsosille eroa n. 1v 3kk. sinänsä ei mustasukkaisuus huoleta ku esikoinenkin on vielä niin pieni. enemmän jännittää oma jaksaminen :whistle: yritän ajatella et se on ekat pari vuotta rankinta, huom yritän :p

parin tunnin päästä lääkärinneuvola, jännittää!!! toivottavasti kaikki hyvin...

tasse 10+4
 
Kiitos Katja-75, mukavaa kun on kanssasisaria joille voi valittaa ja jotka tietää mistä puhuu =) ...mulla on ollut suht oireeton tämä alkutaipale, ei oo kertaakaan tarvinnut oksentaa (pari kertaa on tullut todella heikko olo ja tunne että saattais tulla kiire vessaan, mutta hedelmillä oon saanut sen menemään ohi). Toki sellanen etova olo tulee, jos ei syö tarpeeksi usein. Nälkä on oikeastaan koko ajan. Rinnat olleet melko arat rv:lta 5 alkaen, ei kestä hirveitä hyppyliikkeitä tai juoksuaskelia koiran kans ottaa :LOL:

Jollakin oli selkäkipuja - mulla oli kans tuossa toissaviikolla tosi pahana: oikeanpuoleinen kankku oli ihan jumalattoman kipeä ja meni välillä kokonaan jumiin ja jäin sitten johonkin kyyryasentoon kunnes isäntä tuli venyttämään mut ylös. Oikealla jalalla ei kestänyt astua kunnolla kun vihloi koko ajan! Viikon verran sitä kesti, nyt ehkä hieman helpottunut kun pystyy jo koiran kans käymään kävelylläkin. Terveydenhoitaja sanoi viime viikolla neuvolassa ettei vielä näin alussa pitäis olla selkäkipuja, mutta ei tämä mistään muustakaan voi johtua kun ei oo ikinä ennen ollut selkä kipeä.
Niin, ja ihan järkyttävää turvotusta ollut melko alusta alkaen, siis vatsassa, ei muualla. Välillä vois luulla että ollaan jo pidemmälläkin tässä raskaudessa :LOL:

Meillä np vasta 18.5. ja ensimmäinen lääkäri seuraavana päivänä, koska (toivottavasti) lähdetään toukokuun alussa kahdeksi viikoksi Rodokselle
:heart:

SaZa 9+5
 
Kiitos kaikille lohdutuksista! :heart:

Menin ite eilen niin lukkoon siinä lekurilla etten osannut kommentoida noita sen juttuja, mullahan on yhdessä km:ssä testi näyttäny positiivista vielä 2kk km:n jälkeen joten eipä paljo testeillä hurrata..tottahan se on ettei tässä vaiheessa sille mitään voi jos on menossa kesken, mutta tää kamala epätietoisuus on ihan hirveää!
Soittelin neuvolaan ja lopulta sain hältä ajan lekurille huomiselle klo11.
Vähän kyllä pelottaa ku tuo maha on aika kipeä vaikkei tuhrua kummempaa tuolta ole sen klöntin jälkeen tullu, raskausoireita vielä on mutta en tiiä ovatko laimentuneet..että niinkö munki täytys tästä murusta luopua :'(

Onnea kaikille ultraan meneville ja tuokaahan sieltä sitten oikein ihania uutisia! :heart:
 
Crocus: Hirveesti jaksuja ja :hug: ja sinuna soittaisin tänään päivystykseen ja vaatisin ultraa! Mahtoi olla kyllä täysin asiasta tietämätön lekuri sulla eilen :kieh: ja ei varmaan omista omia lapsia ollenkaan :headwall: Nyt vaan rohkeesti soittamaan uudelleen!

Täällä sitä meikäläinen taas istuu koneella vaikka pitäisi jotain järkevääkin yrittää tehdä |O Mutta ei vaan huvita eikä viittsi...jospa pian mentäis ulos poikien kanssa niin ei tarvitse tätä sotkua katsella :saint:

Ikäeroista: Meillä on poikien välillä reilu 3.5v ikäeroa. Nyt tulee olemaan aika lailla tasan 3v ikäeroa nuorimman ja vauvan välillä. Minusta tuo 3.5v ikäero on ollut passeli (tai keskimmäisen ja nuorimman välillä on 3v8kk ) ja ei ole ollut mustasukkaisuuksia ja yli 3v on jo sitä järkeäkin päässä. Mutta hurja ajatella,että meidän esikoisen ja sitten tämän tulevan vauvan ikäeroksi tulee 10v :eek: Mutta saapa nähdä onko nuorimmalla menossa juuri joku paha 3v uhmis :D

Niin mullahan oli nuorimmasta kanssa l.a 28.11 niinkuin nytkin on :D Tosin syntyi 9.12 vasta :whistle: Hauska sattuma,että taas sama l.a!!

Mutta nyt käväsen fb:ssä :wave:

LilliM+toukka 8+3
 
Hui, kylläpäs täällä on taas tapahtunut.. jänniä paikkoja monilla, onnea tuleviin ultriin!

Täällä on käyty toissapäivänä ekassa neuvolassa ja mukava mieli jäi siitä käynnistä. Terkkari oli kyllä hyvin nuori, mutta vaikutti tosi sympaattiselta. Hassua kun neuvolassa eivät suostu ottamaan niissä laskureissa huomioon omaa kierron pituutta tai edes varhaisultrassa saatua arviota, vaan pitää laittaa se rv "peruskierron" mukaan. Noh, mullehan se sopii, sitä pikemmin pääsen np-ultraan kun neuvolan laskuri näyttää että tänään ois jo 9+2 vaikka sen varhaisultran mukaan nyt mennään vasta 8+6 :) Nyt pitää sitten vaan jännäillä, että milloin kolahtaa kutsu postilaatikosta!

Huonot olot on täälläkin ruvenneet asteittain lisääntymään ja pahenemaan vaikkei mitään mahdotonta ole vielä ollut. Toisilla teistä tuntuu olevan ihan hurjia oloja, joten olen vain tyytyväinen ettei ole vielä tarvinnut oksentaa. Itsellä on ollut nyt jo pääsiäisestä lähtien pientä ruskeaa vuotoa, mutta eipä tuo varhaisultran tehnyt lääkäri ottanut siihen sen kummemmin kantaa, sanoi vaan että kuuluu asiaan piste. Vähän jännittää, että onko siellä np-ultrassa kaikki sitten hyvin, vaan eihän tässä voi kun odottaa kun kirkasta verta ei kuitenkaan ole tullut kertaakaan.

Tsemppiä kaikille mammoille jännitysten ja pahoinvointien kanssa!

Siilinlapsi + öttiäinen 8+6
 
Pitäs siivota, muttei millään jaksaaa |O
Ulkona tosi nätti ilma, pitää odottaa, että esikko herää niin voi lähteä piristystä hakemaan ulkoa.. Vaikkei sekään välttämättä auta, ku sielläkin vaan tulee haukoteltua kokoajan.
Huononolon olen saanut pidettyä kurissa aika hyvin ku syön tunnin välein, välillä tosin unohtuu ja tulee tosi heikko olo eikä tee mitään mieli syödä :|

puhnalle8+6
 
Sain vihdoin kutsun ultraan, kyllä sitä on odotettukin.. pari viikkoa vielä ja 7.5. on sitten totuuden hetki. Kyllä pelottaa jo valmiiksi, onneksi mies pääsee mukaan. En mielellään yksin mene sen viimekertasen shokin jälkeen kun todettiiin että kehitys on päättynyt jo viikkoja ennen. Voi kun toivon niin että kaikki olisi tällä kertaa hyvin..
Väsymystä on edelleen, työpäivän jälkeen on aivan valmista kauraa. Huono omatunto kun ei oikein ole jaksanut liikkuakaan nyt viikkoon-kahteen :( mutta eiköhän se tästä piristy pikkuhiljaa. Iltaöklötyksiä myös, mutta ehkäpä siellä masussa jotain tapahtuu kun tuommosia oloja pitää.
tsemppiä!

katjuska 9+4?
 
Crocus76 Voi ei! :hug: Kyllä oli joku törppö lääkäri nyt töissä.. Toivotaan parasta!

Kyselen vielä uudestaan äitiyshousuista. Eli onko teillä äitiyshousut samaa kokoa kuin normaalit housut? Ja jos ei, niin kuinka suuria eroja on? Ei tarvi kokoa kertoa jos ei tahdo :)

Nallu ja Hattivatti 13+4
 
Nallu: mulla äitiyshousut samaa kokoa kuin muutkin housut.. tietysti en tiedä kuinka pitkälle mahtuvat... :D ostin ne jo viime vkolla kun tuntuu et sieltä se maha vaan pikku hiljaa esiin tulee... :D

päivä taas yökkäilty... piha hommia pitäis jaksaa lähteä tekemään mut olo ei oikein anna periksi kun kurkkukin kipeä ja nenä vuotaa.. ja kaiken lisäks kuudelta pitäis jaksaa yövuoro taas aloittaa...

saana & 10+1
 
crocus jaksamista tuhrun ja omien ajatusten kanssa! Toivottavasti kaikki kääntyi parhain päin huomenna!

Tähän meidän pinoon on tullut kyllä paljon huonoja uutisia... muistaakseni esikoisen odotusaikana ei tullut näin paljon.. toivottavasti ei enempää!! Tarrasukkia kaikille masuille!

Itse kotiuduin juuri toisesta neuvolasta. Kaikki oli hyvin! Ja sydänäänetkin saatiin omaksi ihmeekseni kuuluviin. Ihana jumpsutus :heart:
Ensi viikolla np-ultra.. aika vois jo rientää.

Nallu mulla on kyllä housut olla samaa kokoa normien kanssa. Toki varmaan riippuu mistä ostaa...

Meillä on taas kuumeinen esikoinen, joten tais tulla taas pitkä "vapaa" töistä. Poika on tosi herkkä ton kuumeen kanssa, nousee pienimmästäkin häiriöstä. Hampaista siis useinkin... huoh. Olen ollut hänen kanssaan enemmän kotona kuin töissä tänä aikana kun töihin palasin... mutta minkä sille voi, jos reppana sairastaa :/

Viikon jatkoja!

suhveli 11+1
 
jenkkivaimo
Nallu: Äitiysvaatteet on periaatteessa mitoitettu silleen, että normaalisti S-kokoinen äiti käyttää S-koon äitiysvaatteita jne. Toki jos niitä kiloja tulee paljon, niin pitää varmaan siirtyä isompaan kokoon. Mä oon S/M mutta aika pitkä (177 cm) joten mulla riippuu tosi paljon valmistajasta, että mitä kokoa käytän. Oon käyttäny muutamia kertoja mahatuubia, joka on kokoa S, mutta muuten on vielä omat vaatteet täysin käytössä. Farkut alkaa kyllä jo kirraa sen verran, että perjantain np-ultran jälkeen kokeilen varmaan mammahousuja hyvien uutisten kunniaksi (koska hyviähän ne on!). :)
 
Terveiset sängyn pohjalta...

Crocus Olpihan kökkö "lekuri" sulla. Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin ok. Mä menisin kanssa päivystykseen tänään, niin ei tartte kökkiä huomiseen asti epätietoisuudessa. Super suuri :hug:

Tulihan niitä odotettuja hyviäkin uutisia, onnea kaikille ultrassa käyneille!! :flower:

Minäi:lle toivotan jaksuja :hug: ja paljon paljon onnea uuteen tärppiin. Toivotaan, ettet kauaa joudu pois täältä puolelta olemaan. Tule kertomaan uutisia :)

mustasukkaisuudesta joku kyseli. meillä esikon ja kakkosen ikäero 1v8kk ja kaikki meni odotettua paremmin. kaksi kertaa läpsinyt vauvaa, kyllähän se sitä vauvaa haukkui tyhmäksi, mutta ovat parhaita kavereita olleet jo kakkosen täyttäessä vuoden. Muuten kyllä pieni ikäero oli rankkaa... Nyt esikko odottaa jo vauvaa, heidän ikäero 5 v ja kakkosen ja vauvan ikäeroksi tulee 3,5 v.

Täällä kuultiin eilen sydänäänet kotidopplerilla, annettiin poikienkin kuunnella :)

Uusille tervetuloa! :)

OP ja TiTi-Uuu 10+2
 
Mulla äitiysvaatteet on samaa kokoa kuin muutkin vaatteet, mutta loppua kohti saattaa koko isota.
2 päivää pitäisi vielä jaksaa ja sit oliskin viikon lomailu =) Ja tänään sain kuin sainkin kesätöitä, vaikka aluksi näytti hieman huonolta. :D Meinaan kuitenkin lomailla koko elokuun, niin ollaan koko perhe vapaalla samaan aikaan.
Meinaatteko te, jotka teette vuorotyötä, niin tehdä yövuoroja kuinka pitkään? Mulla tulee toi kesätyö luultavasti olemaan vuorotyötä ja meinaan kyllä tehdä kaikkia vuoroja...mulla elokuun alussa on sitten 25 rv eli ei vielä kauheesti.

Nyt kyllä pitäisin ruveta tekemään ruokaa.

Riikka & öttiäisvauva 10+6 :heart:
 
Mulla on ihan saman kokoiset vaatteet niin äitiysvaatteissa kuin normivaatteissa. Ja viimeksi kun lihosin 25 kg ( :ashamed: ) niin kyllä vaan koko raskauden ajan meni samat vaatteet. Kyllä ne on mitoitettu niin, että ne menee koko ajan, ainakin suurin piirtein. Mulla on se ongelma, kun mä tarttisin äitiysjuhlamekon, kun on 3 häät kesällä ja rippijuhlat.

Mä olin töissä tänään sairaloman jälkeen, ja oli ihan okei. Tosin pahaa oloa ja ällötystä oli ilmassa, mutta luulen et se johtuu osittain siitäkin kun viiem yön nukkui huonosti ja on nyt väsynyt. Ja muuten, mun tissit on kasvanut ihan tajuttomasti! Koko ajan sais olla ostamassa rintsikoita. :LOL:

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :heart:

Liirah + Sissi
 
liirah ei mulla oo oikein kumpaakaan oloa :D ensin oli tyttöolo ja veikkaus mutta la muuttuikin mikä todennäköistäsi sen että poika olis ollu nopeempi uimaan :D

Ja mähän en ole oksentanu tosiaan kuin alussa ja vain muutaman kerran, mutta sitä huonoa oloa on ja väsymystä edelleen. Täytyy syödä vähän ja usein ja pitää nestetasapainosta huolta.

Turvotuksen mukana painoa mulle on tullu reilu pari kiloa ja siinä on nyt pysynytkin, jospa tuo turvotus kohta vähän laskis.. farkut ei mene kohta kiinni ja on muutenkin niin hankalaa löytää sopivia kun on leveä lantio niin lahkeet on sitte reisien kohdalta ihan liian väljät :/

H3idi ja Pöppö 10+6
 
Np-ultra takana, menkoista olisi 12+6 mutta niikun odottettu, viikkoja vähemmän. Eri mittojen mukaan vastasi 12+2--12+4, keskiarvona sit 12+3 eikä neuvolasta saatua laskettua aikaa lähdetty muuttamaan. LA on siis 28.10 mutta itse lasken 1.11. mukaan kun se olisi oviksen mukainen. Että oisko etusivulle sitten 28.10/1.11.

Viikot nyt taas vaihtuu maanantaisin niin nyt olisi 12+2.
 
Kultapossu mä olen ainakin tykännyt kotidopplerista. Suomen nettitilaus toimitti 4 päivässä ja hinta oli posteineen himpun alle 46 e.
Ihme ja kumma sydänäänet kuuluivat jo 9+3 ekan kerran. ( enkä erehtynyt omaa sykettä luulemaan sikiöksi ;D reilusti tuplanopeempi syke kuin omani)

Tasselle ja Ellalle onnittelut ultra kuulumisista! :heart:

Äitiys vaatteista olette puhunee, mä en ole vielä hankkinut kun mulla on kahdet "stretsi" housut jotka menee päälle. Himassa verkkareilla ja duuniin tarvittaessa tunika ja leggarit päälle. Omaa kokoani olen aina ostanut ja hyvin on mahtunut loppuun asti. Tosin olen ostanut myös pari kokoa isompia normivaatteita ne kun on yleensä halvempia kuin noi äippä vaatteet.

Liirah; kannattaa katsastaa normaalit vaatekaupat, nyt on esim. tosi kivoja tunikoita jotka kävis mun mielestä hyvin häihinkin. Itse hankin juhla mekon niinkin hienosta paikasta kuin Seppälä :LOL: mutta ei maksanut kuin 15e ja hyvin meni kahdet häät kesällä -05.

Tylsistynyt OP
 
Tuli naistenklinikalta kirje tänään kotiin, jonka mukaan np-ultran + verikokeiden tutkimusten mukaan ei ole syytä epäillä down oireyhtymää :heart:
Maha alkaa nyt hieman näkymään jo, mutta kyllä sen saa vielä tarpeen vaatiessa kasaankin vedettyä. Viikon päästä keskiviikkona ois sitten heti aamusta neuvolalääkäri :)
Tanya 12+3
 

Yhteistyössä