MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Jännä huomata miten erilaisia tapoja on eri paikkakunnilla. Meillä käydään veriseulassa, jos siis haluaa, niin samalla kertaa kuin on np-ultra ja niitä tuloksia ei saa, jos ei ole mitään hätää, elikkä vain jos niissä tuloksissa on jotain häikkää, niin sitten niistä ilmoitetaan. Esikoisen kohdalla mulle vielä sanottiin, että tulokset tulee sitten postin kautta kotiin, mutta ei niitä ikinä tullut ja tulin sitten siihen tulokseen, että ei niissä varmaan mitään häikkää ollut ja nyt terveydenhoitaja sanoi, että nykyään niitä ei enää lähetetä, vaan vain jos jotain on.

Kyllä sitä jo ensi maanantain np-ultraa odottelee, kun silloin selviää se laskettuaika, kun en sitä tarkalleen osaa sanoa ja on vain noin aika.
 
Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! Mulla vielä viikko aikaa ultraukseen. Olo vaihtelee mullakin, mutta joka päivä on öklötystä johonkin aikaan. Eilen oli lähes koko päivän ja tänään alkoi tossa yhden maissa. Sais kyllä jo loppua tää pahoinvointi. En tosin oksenna, mutta olo on ihan vetämätön ja vähän huimaa ton pahoinvoinnin yhteydessä. Oonkin paljon makuulla. Ja nukun ihan sairaan paljon. T. Villiheinä ja Heta rv 9+4
 
Äitiysvaatteista Oon niitä jo ostanut, mutta en vielä ole käyttäny. Vähän nää farkut puristaa, mut pidän aina mahdollisuuksien mukaan niitä auki :D Mut housuista tuli mieleen yks kysymys. Eli mitä kokoa teillä housut on normaalisti ja mitä kokoa pidätte raskausaikana? Onko suuria eroja? :attn:

Hipsu86 Mulla tulee kans vihlasuja kun tekee jotain äkillisiä liikkeitä, joskus jopa kun kääntää kylkeä sängyssä. Ja esikoista odotan minäkin..

satuprinsessa-85 Tervetuloa! Mulla oli mies mukana ensimmäisessä ultrassa, tosin täällä se tehtiin mahan päältä. Jos ei ois näkyny hyvin ni sit olis tehty alakautta. Mut sanoin miehelle kyllä etukäteen asiasta, ja ei hän ainakaan ollut moksiskaan asiasta.

liirah ihanaa!

Nallu ja Hattivatti 13+3

Ps. Muakin kiinnostaisi se Mamastellan blogi!!
 
Heips, täältä taas parin viikon kuulumiset...
Olen siis ravannut viikon välein otattamassa hcg arvoa, kun alkuraskaus ultrassa ei viikot täsmänneet ja pelottelivat tuulimuna raskaudella...
Arvot joka kerta nousseet sekä ollut tätä pahoinvointia, väsymystä ja rinnat turpeessa,
noh eilen sitten kävin nlo:ssa lääkärin ultrattavana ja tämä ilmoitti pahoitteluni sikiötä ei näy ja laittoi keskussairaalaan lähetteen heti tänä aamuna oli mentävä...
Koko eilinen ilta ja yö meni murehtiessa pelätessä ja itkiessä.
Aamulla sitten menimme miehen kanssa (jonka olin hälyttänyt työreissulta 300km päästä kotiin) sairaalaan ja kappas mulle oli annettu väärän paikan nimi minne mennä no sieltä onneksi neuvoivat oikeaan paikkaan, jossa ei sitten lähetettä löytynytkään |O aloin olla jo todella pahalla tuulella ja meinasin ottaa yhteyttä nlo:eek:n mutta sen tekivät sairaala minun puolesta ja lähete tuli pian faxilla!
Kävin taas kerran verikokeissa ja parin tunnin odottelun päästä pääsin gynen vastaanotolle, joka kyseli taas kaikki onko ollut oireita ym. Ja tuumasi vain että onpa jännää!
Heti ultran paikalleen laitettua tuumasi, että tämän minä jo arvasin siellähän pienen pieni eläjä oli ja sydän löi hurjasti, en ollut uskoa tätä!
Lääkäri sanoi, että viikot nyt vastaisi vasta 8+4 ja ensimmäisessä ultrassa ei ole vielä voinut mitään näkyäkään mutta eilisessä kylläkin! Aion kyllä muutaman valitun sanan sanoa, kun joudun taas kahden viikon päästä käymään tuolla nlo: n ultrassa!
Kauheata tunnekuohua ollut varsinkin pari päivää, mutta nyt olo kyllä onnellinen :heart:
laskettuaika muuttuu varmaan marraskuun lopulle mutta päivitellään se sitten np ultran jälkeen!

Ihana lukea kun muillakin on tullut ihania uutisia ja surullista/tuskallista lukea nuita menetyksiä! Kaikille nyt tasapuolisesti onnea loppumatkaan!
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ja tervetuloa uusille =)


Mulla on esikoinen tyttö ja muistelisin et ihan aavistus oli aamupahoinvointia ja väsymystä jonkin verran. Mielitekoja, jotka kaikki jotain terveellisiä.
Toinen laps on poika ja hänestä oli ihan aavistus iltapahoinvointia, ei mitään mielitekoja tai "haittavaikutuksia".

Nyt tuo pahoinvointi alkoi ennen plussa testiä, kahvi jäi hetikohta pois, tupakka jäi ennen plussaa pois... haluttaa millon mitäkin ja joka paikka täynnä finnejä ja naama aivan älyttömän rasvainen. Närästystä ja väsymystä.. onneks alkaa oleen piristymään päin =) Tyttöolo on tullut, mutta täytyy odottaa ultraa ja jännittää siihen asti.

piprane ema ja Lotta 10+4
 
Siis mä söin tänään tänään ekaa kertaa kuuteen viikkoon puolikkaan ruisleivän aamupalaksi! Ja ai että kun se maistu hyvälle! Sitä ennen kävin kyllä vielä pönttöä halimassa, mutta olo on ollut silti jo toista päivää selkeästi parempi kun vähään aikaan. Ehkä tää pahoinvointi tästä pikkuhiljaa helpottaa. Viikon päästä sitten np-ultra.

Terese ja rv 11+0
 
Liirah, en osaa sanoa kesän matkoista mitään, kun me käydään talvisin aina Lanzarotella ja mennään ensi talvenakin, tarkoitus olisi lähteä maaliskuussa, nuorempikin on jo silloin 4kk. Esikoisen kanssa käytiin ekan kerran, kun poitsu oli 6kk ja tänä talvena käytiin jo toisen kerran.
 
Moi kaikki.
Täällä taas ihan karmee väsymys. Mulla on aina aikasemmin ollut paineet ennemminki yläkantissa, mutta eilen ne oli 104/60, joten se kait osaltaan selittää tätä järjetöntä väsyä.
liirah, mullakaan ei oo hirveesti kokemusta euroopassa matkustamisesta, mutta Budapestissä ja Barcelonassa oon käynyt ja kummastakin on jäänyt tosi mukavat muistot. Jos meinaatte kesällä reissata ja ottaa esikonkin mukaan, ni Budapestissä olis aika kiva vesipuistokin.
 
Halusin vielä tulla kommentoimaan tuota kätilön tekemää np-ultraa.

Neuvolasta sain lapun, jossa mm. sanotaan näin: "Ensimmäisen tutkimuksen(eli np-ultra) tekee äitiyspoliklinikalla raskauviikolla 10+0 -13+6 erityiskoulutettu kätilö, joko emättimen kautta tai vatsanpeitteiden päältä".

"Jos ultraäänitutkimuksissa epäillään jotain poikkeavaa, vanhemmilla on mahdollisuus keskustella erikoislääkärin kanssa löydöksen merkityksestä ja lisätutkimuksista HYKS:n
Naistenklinikan Sikiötutkimusyksikössä. Jos lisätutkimuksissa (erikoislääkärin tekemä ultraäänitutkimus, mahdollisesti istukka- tai lapsivesitutkimus) varmistuu, että sikiöllä on kehityshäiriö, sen laatu ja merkitys syntyvän lapsen terveydelle selvitetään vanhemmille niin tarkkaan kuin mahdollista. jne..."

Eli ei ne ihan mitä tahansa kätilöitä sinne laita niitä tekemään. Ultraavalla kätilöllä pitää olla siihen erityiskoulutus, mikä on musta ihan itsestäänselvää. Jos sitten jotakin häikkää on niin sitten vasta noi erikoislääkärit astuu kuvaan mukaan. Näin ainakin Jorvissa.

Sitten nopea vastaus siihen toiseen galluppiin. Mulla on kaksi aika oireetonta raskautta takana ja juuri samanlaisia olleet. Molemmat ovat poikia. Mulla ei ole koskaan ollut pahoinvointia ja muutenkin olen ollut hyvässä kunnossa väsymystä lukuunottamatta. Tässä raskaudessa on ollut aivan samoin ainakin tähän asti. Mulla on ollut hiukset hyvässä kunnossa ja iho. Tämän perusteella kai veikkaisin tästäkin poikaa. Ainakin on mennyt ihan saman kaavan mukaan. Rakenneultrassa asiaa kysytään, mutta tuskin selviää niiden laitteilla. 4D-ultraan mennään ja silloin viimeistään selviää kumpaa sukupuolta odotetaan. Siihen asti mä kallistun vähän enemmän pojan puoleen, vaikkakin tyttöä hieman toivoisin.

 
Heippa!

Täällä kanssa ollaan edelleen pahoinvoinnin kourissa, mä alan olla ihan rikki kun vaan koko ajan olo on ihan kaamea. Yöllä kun herää niin on kaamea olo ja hereillä ollessa jatkuvasti. nyt sitten olin tänään saikulla, harmittaa, mutta pikkuhiljaa kai pakko luovuttaa kun ei töistä mitään tule.

Liirah kyseli etelänmatkoista. Me oltiin Tunisiassa kun esikoinen oli 1,5 vuotias, eikä me saatu kyllä mitään mahatauteja ja kiva oli paikka. Nythän siellä on se uusi kohde, se joku saari, vitsi, en nyt millään muista sen nimeä. me katottiin matkoja turkin sideen, joka vaikutti hyvältä vaikka mua ei turkki muuten houkuttele. kreikkahan on ihan paras, mua kiinnostais seuraavaksi rodos. Nyt kuitenkin tän kesän matka suuntautuu viikoksi pariisiin ja disneylandiin :)

Hyviä vointeja kaikille ja lisää hyviä kuulumisia odotellen! Omaa np-ultra-aikaa odotellen, kait se tällä viikolla kolahtaa postista...

Vaahtokarkkiunelma ja möhköfantti 9+5
 
Moikka pitkästä aikaa!

Olipa mukava lukea iloisia uutisia niin monelta :heart: . Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille. :hug: Toivottavasti saadaan jatkossa vain niitä mukavia uutisia..

Itse olen voinut pahoin aamusta iltaan viimeiset 6 viikkoa. Oksennusta ei tule, mutta kakomista senkin edestä. Saisi jo alkaa loppumaan...

Minullakin oli tänään np-ultra, ja kuten Pirtsillä, la aikaistui 30.10., eli sen jos viitsitte päivittää. Ja lisäksi ikää on 31 v. ja synnäri EKKS. Kiitos jo etukäteen :flower: Täälläkin ultrasi kätilö, ja luotan kyllä hänen ammattitaitoonsa. Sama kätilö teki myös esikoisen np-ultran.

Rupean vasta nyt np-ultran jälkeen uskomaan, että ehkä se vauva sieltä syntyy sittenkin. Keskenmenon jälkeen olen ollut melkoisen vainoharhainen ja nähnyt monesti painajaisia keskenmenoista. Itsellä oli keskenmenneessä raskaudessa verenvuotoa pari viikkoa, ja vaikka syke löydettiin kahdesti, ei pieni jaksanut elää. Tässäkin raskaudessa sitä aina säikähtää kun jotain lurahtaa pöksyihin - onneksi ollut valkovuotoa tähän mennessä (ja sitä on tullutkin melkoisen runsaasti).

Minullakin on masu jo aika pömppis, ja käytän jo mammahousuja. Töissä on kaikki jo huomanneet, enkä enää edes yritä peitellä raskautta. Mielestäni itsellä ihan poikamaha ja muutenkin poikafiilis. Poika on eka lapsikin. =)

Onkos muilla huolia tulevan vauvan aiheuttamasta mustasukkaisuudesta. Meidän esikko (pian kaksivuotias) on niin mustasukkainen, että oksat pois... Oikein hirvittää, että mitä tuumaa uudesta tulokkaasta.

Mukavaa odotusta kaikille mammoille - ihanaa saada vertaistukea teiltä :heart:

t. Milli 12+3

 
liirah: mä suosittelen italiaa, varsinkin Toscanan seutua. Aivan ihana paikka, olin 2004 Montecatinissa (pieni kylpyläkaupunki) ja viime kesänä vko Firenzessä, käyden myös Pisassa. Ruoka tietenkin hyvää, nähtävää riittää jokaiselle, shoppailijan unelma... ihanaa maaseutua, lämmintä.. me varattiin lennot ja hotellit erikseen ni pääsi tosi halvalla.. =) jäi rahaa muuhun.

onnea hyvistä ultratuloksista kaikille käyneille :heart:

saana & 10+0
 
Jäähyväisetkö marrasmuruille..? :'(

Tänää puolilta päivin tuli olo että nyt lorahti jotaki housuun...ja vertahan se oli ja aika paljon :( kerkesin sotkea kahet housut ennen ku pääsin kotiin ja vessaan (oli siis kahet housut raksalla mukana) jossa hirveän veren kera papruun tipahti sellanen neliskanttinen maksanpalasen tyyppinen klöntti ja sen jälkeen on tullu vain pientä tuhrua suppareiden kera..Soittelin hädissäni neuvontapuhelimeen josta ohjasivat päivystykseen ultrattavaksi. Siellä jonottelin kaks tuntia ja sitte ku vihdoin lekurille pääsin niin se oliki joku patalaiska äijän rohjake joka sano ettei tartte ultrata ku saman asian ajaa raskaustesti parin päivän päästä...siis HÄH! :kieh: Nyt oon tässä sitte ööaapisen laidalla että mitäs mää nyt teen?? Yksityisellekkään en tähän hätään päässy..Mää en jaksa tätä epätietoisuutta! Mua pelottaa niin kamalasti että meidän pikkuinen ei jaksanu tän pitemmälle vaikka viime viikolla sydänäänetki kuulosti niin voimakkailta...Jos tääki menee kesken on tää mun viides km ja en tiiä kestääkö mun pää enää tätä..

Onnea kaikille ihania uutisia saaneille! :heart:

Crocus 9+1(vieläkö??)
 
Meikäläinen ilmoittautuu mukaan, esikoista odotellaan ihan täpinöissämme - pillereiden lopettamisesta ehti kulua melkein kaksi vuotta ennen kuin tärppäsi, vaikkei yrittämällä yritettykään tulla raskaaksi niin kyllä ehdin jo säikähtää etten saa lapsia...
Tsemppiä Crocus76:lle, toivottavasti kyseessä ei ollut km! :hug:

Saza84 9+4
 
Liongirl ja Liirah ihanaa! Tulin tosi onnelliseksi teidän uutisista! Superonnittelut molemmille! :flower: :heart:

Muillekin hyviä uutisia saaneille suuret onnittelut =)

Värymys on edelleen kauhea |O Taidankin nyt hypätä petiin!

Hyvää yötä!
Katti 11+1
 
Crocus76 älä vielä heitä kirvestä kaivoon!! Mulla tuli vuotoa TODELLA paljon, ei siinä kyllä klönttejä ollut, mutta edelleen olen raskaana. Ja mullehan sanottiin vielä viime pe, että kesken on mennyt tämä raskaus, kun paikat on auki ja vuotoa tulee niin kovasti!! Mutta Sissi senkun pysyy matkassa. :heart: Joten sulla voi olla samanlaisesta kyse. Mutta todellakin, aika sika lekuri sulla! Meetkö huomenna yksityiselle? Ja toisaalta, jollei sulla oo kovia kipuja / kovaa vuotoa, en olisi huolissani. :hug:
 
Ja tosta lomasta, Vaahtokarkkiunelma se paikka on Djerba. Mä oon sitä katsonut vähän sillä silmällä, mutta jos sieltä saa kauheen mahataudin ni ei kiitos! Hmm, on tää vaikeeta kun ei matkoja tehdä minnekkään "kivaan" paikkaan. Tai, kai Thaimaaseen pääsis, mut kun siellä on sadekausi, ni ei sinne viiti mennä.

Liongirl meillä on näköjään aika jännittävät nää raskauden alut! :D
 
Milli2 Mua pikkusen myös huolettaa miten esikoinen on mustasukkainen tulevasta sisaruksestaan, ikäeroa tulee vajaa kaksi vuotta.. Ja varmaan nuihin aikoihin puhkeaa vielä kunnon uhmaikä sun muut.. No senpä näkee sitten!
 
Liirah sitä sadekautta ei kannata säikähtää! Se on oikeasti paras aika matkustaa Thaikkulaan! Hinnat on alhaalla, turisteja vähemmän ja ilma on raikas ja luonto kukkeimmillaan. Päivässä sataa 1 tunti, ja sen ajan voi viettää vaikka syöden. Vettä tulee sen tunnin ajan ku saavista, mutta sitten se loppuu. Suosittelen ihan vilpittömästi.
 
Heissuli vei taas!

Np- ultra takana ja kaikki oli suht ok. Erikoislääkäri ultrasi tänään. Yksi pieni liikkuvainen ja poseeraava ihmisen alku sieltä löytyi. Napanuora virtaukset tutkittiin ja todettiin että vasen on todella hyvä ja oikea on vähän huonompi, mikä voisi mahdollisesti viitata raskausmyrkytyksen riskiin tässäkin raskaudessa. Asa- lääkitys aloitettiin ja se menee nyt sitten viikoille 34-36 asti jos sinne asti päästään. Lääkäri sanoi että on alle 30%mahdollisuus saada raskausmyrkytys uudelleen, joten toivottavasti ei tule. Laskettu aika myöhästyi, mutta sen tiesin jo etukäteen valmiiksi, mutta vain 5 päivää.

Niskaturvotus oli todella vähäinen ja lääkärin piti oikein etsimällä etsiä että sai jonkun lukeman. Hyvähän se vain on niin. Rakenne ultraan varattiin samalla aika ja luultavasti sama lääkäri tekee senkin.

Kaikinpuolin jäi ihan positiivinen kuva kuitenkin tästä raskauden kulusta ja ensimmäisestä ultrasta. Mieskin oli ihan hyvillä mielin mukana.

BV Päivitätkö: La 8.11, ikä:27, synnytyspaikka: Jorvi (toivottavasti)

Ainiin, nyt voisi virallisesti laittaa että 11+1
 

Yhteistyössä