MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Ihanaa et joillakin muillakin noi seksihalut on kadonneet, kun ahdistaa ittee tosi paljon kun ei oo edes sillä saralla "oma itsensä". Mulla ei vaan siis tee mieli mutta ei nyt niin pahasti ällötäkkään ettenkö miehen mieliksi vois yrittää saada itteäni innostumaan. Tosin sillä on samaa oirekuvaa ja ollaan aika ihmeissään tästä koska meillä ei oo ikinä ollut vastaavaa tilannetta :D Mää vaadin mun erinomaista seksielämääni takaisin! :LOL:

Tänään ekassa neuvolassa, lippua ja lappua käteen ja aika np-ultraan ja lääkärille. Ultra ois rv 12+1 ja ihan soivasti tulee väliä tähän edelliseen kun siellä oltiin 9+1 niin ei heti kohta ois tarvinnutkaan päästä uudelleen :)

Siellä neuvolan ovella mulle iski tänään ekaa kertaa tajuntaan et mä oon oikeasti raskaana :)!!! Sen keskenmenon takia tähän ei jotenkin uskalla yhtään luottaa mut nyt kotimatkalla palkittin itteni heti uudella vauvalehdellä :D Siis meillekin tulee sellainen vauva, IHANAAIHANAAIHANAA!!!! Ja samalla ihan kauhiaa, miten mää tähän taas alkoinkaan kun esikkokin on jo niin iso :D ? Niin ja jännä juttu sekin että muiden vauvat ei oo enää mun mielestäni yhtään söpöjä (hoidan lapsia työkseni) ja ne haisee vähintäänkin omituiselle :LOL: Kai tää on jotain alkukantaista herkistymistä sille oman vauvan odotukselle koska se on tietenkin jo tässä vaiheessa maailman ihanin otus :)...

Päätän näihin sekaviin tunnelmiin ja alan siivota tätä asumusta ihmismäisenn kuntoon, aamulla näyttäs tulleen taas kiire lähtö :D

JKMS ja Paavo 9+6
 
hipsu, ei mullakaan mahaa kauheasti ole, mutta kun on ilmaa mahassa niin kamalasti, niin se turvottaa eikä tahdo sen vuoksi housut päälle mahtua ja ei siis voi pitää kauhean kiristäviä housuja.

Kaveri on mun kanssa samassa tilassa ja meillä pitäisi olla lasketut ajat suht samoissa, mutta hänellä on ihan hirveän iso maha jo nyt, kun mulla taas ei ja minä saan vedettyä tän mahani vielä sisään, hän ei, mutta hänellä onkin pelkona että odottaa kaksosia.
 
Mulla maha kyllä jo näkyy...kaverikin ihmetteli, kun se näki mut tavallisissa vaatteissa että eikö kukaan oo huomannu =) Mulla kyllä on harjoittelussa siis työvaatteet, jotka ei tietenkään saa olla kireet eli siellä ei kyllä kukaan tuu huomaamaan.
Enää 4 päivää harjoittelua ja sit alkaa viikon lomailu :D Ja silloin vielä on eka ultra :flower:
Mulla on noussu paino jo 2 kiloa :xmas: no tällästä tää on :LOL:
Mutta nyt leikkimään tuon ensimmäisen kanssa, kun hän meinaa tylsistyä.

Riikka & öttiäisvauva 10+4 :heart:
 
Täällä eka neuvola takana. Laskettu aika on neuvolan mukaan 30.11., mutta veikkaan että ultrassa siirtyy parilla päivällä eteenpäin. Mutta niin pieniä erojahan ei edes merkata mihinkään.
Kurkattiin ultralla, ja siellä näky semmonen pikku pallo, ihan samanlainen ku esikosta tismalleen samalla raskausviikolla :heart: Ihan on veljeensä tullu! :D
Varattiin niskapoimu-ultra toukokuulle. Ja koska olen uudelleenodottaja ni seuraava neuvolakäynti mun tulee varata ennen rv 22 :eek: Hirmu pitkä aika. No, kait se aika kuluu.
 
Maanantaita kaikille! :flower:

Seksistä olette puhuneet ja mua ei edelleenkään kiinnosta yhtään. Sama oli aikaisemmissa raskauksissa alussa ja imetysaikana mulla oli sellainen kumma päähän pinttymä, että tissini kuuluu vain lapselle, miehen on niitä ihan turha hypistellä. Lopuraskaudessa seksi maistuikin jo ihan erilailla ;)

Joku kyseli ultran hintaan, Tampereen koskiklinikka, lääkärinä Pentti Kirkinen hinta kelan jälkeen himpun alle 90e. Ultran kesto max. 5 min. koko käynti alle 15 min :)

Pahaolo jatkuu 24/7 lisäksi tämä kaamee flunssa. Epäilin jo poskiontelotulehdusta, mutta ei se lekuri sillä sinuscanilla osannut katsoa, joten sarvikuono ja nenäsumute sekä huominen saikkua oli lopputulos.

Kultapossu; Kyllä täälläkin masu on välillä tosi kipeä, vihlasuja ja muutamana iltana ollut jatkuvampaa jomotusta. Pidän niitä normaaleina, onhan tuota kohtua jo rääkätty jonkun verran :) Jos ei veristä vuotoa tule, en olisi huolissani. Kohtu on kuitenkin ennen raskautta ollut alle nyrkin kokoinen ja joutuu venymään jalkapalloksi niin jossainhan tuon pitää tuntuakin :)

( . ) Hitto mun olemus alkaa olla jo tuollainen. Tänään duunissa oli vähän tiukempi paita päällä ja sain kiinnostuneita katseita osakseni, kukaan ei kyllä kehdannut kysyä mitään. Kai ne aattelee, että nyt kun se on ollut 5 viikkoa tupakoimatta niin kyllä se jossain näkyy...
Olo edelleen kaamea, niitä paria lisäviikkoa odotellessa...

Ultra onkin 28.4 eli ens ke. Ihanaa nähdä pikkuinen taas!

Kaikille tällä viikolla ultraan menijöille tsempit! :)

OP ja TiTi-Uuu 10+0 *POKS*
 
Onnea Kojootti hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Saana kyseli työantajalle ilmoittamisesta, itse olen ilmoittanut aina suullisesti ja sitten kun 105 raskauspäivää on täynnä niin ne kelan lipukat pitää viedä työantajalle täytettäväksi. Kela laput saat sitten neuvolasta. Toki siellä lapuissa on itsellekin paljon täytettävää :)

Nyt jotain napaan, ettei tule ihan karmee olo....
 
Niin se piti vielä mainita, että meidän neuvolantäti sanoi uudelleenodottajilla olevan kovempia vatsakipuja odotusaikana. Kun se kohtu on jo kertaalleen venynyt ni kuulemma tuntee kaiken herkemmin. Että ihan normaaleja ne kaikki nippasut ja puukoniskut.
 
Merkkailen taas mihin asti oon lukenu teidän juttuja :wave:

Tänne ei muuten kummempaa paitsi pahoinvointi on todella iskenyt, eilen piti oksentaa ja nyt ei enää syöminen helpota öklötystä, yritin äsken tuota hyväksi havaittua konstia ja taisi olla virhe :x

Aika kuluu niin hitaaaasti, np-ultraan ikuisuus. Ja kevään tulokin näyttää pysähtyneen, voi kun viikot nyt kuluis vaan äkkiä.
Haluista sen verran että onhan noita jäljellä mutta tää järjetön väsymys voittaa... kun on tuo 2-vuotias siveydenvartija niin mahdollisuudet rajoittuu sen nukkumaanmenon jälkeen ja kun olen viimeisen viikon nukahtanut lasta nukuttaessa (on menty totuttamaan siihen että joku on samassa huoneessa kun se nukahtaa) niin aika hiljaista pitää. No, ehkä se vielä tästä kun se energinen toinen kolmannes alkaa, sitä odottaessa :D
 
Mun piti sit tilata uus dopler! Oli mennyt rikki entinen.. Mies avasi sen ja sano, että sinne on kaatunut jotain :O Liekkö joskus ajatuksissani sit kastanut sen veden alle!? Tiedä häntä!

Ens viikon tiistaina olisi verikokeet ja sit pitäis ite varata np ultra aika..

puhnalle 8+4
 
Maanantaita täältä pohjoisestakin kaikille!

Seksistä olitte jutelleet; täälläkin vietellään aikalailla hiljaiseloa sen suhteen. Miestä kyllä haluttais mut mua ei.. ja onneks mies ei asialla painostakaan. Jospa sekin hommeli alkais kiinnostaa kunhan tää raskaus tästä etenee :) viimeks tais olla ihan sama homma ja loppuraskaudesta hommat maistui taas ihan eri lailla :)

Huomisaamuna oiskin sit np-ultra - ääk! Meinaa kyl jännittää ja toivottavasti todellakin kaikki ois hyvin.. no, ainakaan pahoinvointioireet ei oo hävinneet, jos ne jotain kertoo.

Jäinpä sit tänään lukkojen taakse neidin kans. Menin hakeen neitiä päikkäreiltä ulkoa ja nappasin sit oven perässäni lukkoon. No, eihän siinä muuten mitään mut ku ei ollu avaimia, puhelinta, takkia eikä edes sukkia jalassa |O No, onneks lähellä oli ylimääräinen viltti, jonka sit heitin harteilleni ja ei muutaku odotteleen miestä töistä.. onneks tiesin sen tulevan 30 minuutin sisään ja n. 20 minsaa sit odoteltiin portailla.. :) vara-avain ois kyl sekin löytyny piharakennuksesta, mut ei oikein huvittanu lähteä avojaloin lumihangen läpi sinne seikkaileen - no, tietty jos ois tienny et voi joutua odotteleen piiitkäänkin niin pakkohan se ois ollu hakea.. Että voi tätä mun muistia :kieh:

Pirtsi ja Kirppunen 12+0 POKS :heart:
 
Moikka

Kojootti: mullakin on seuraava neuvola vasta rv 20! Ekan kolmanneksen lääkärintarkistus onkin jo ensi viikolla, mutta sen jälkeen on tosiaan vasta rakenneultran aikoihin seuraava kerta neuvolan tädin luona. Ihmettelinkin mistä johtuu noin harvat neukkakäynnit, mutta se on toisaan varmaan siksi, että on uudelleen synnyttäjä.

Milloin te useamman lapsen äidit olette alkaneet tuntea liikkeitä? Ekasta tunsin jo viikolla 16, ja nyt odottelenkin jo innolla, että mahtaisiko tällä kertaa tunteta liikkeitä jo aikaisemmin. Ehkä jo muutaman viikon kuluttua? Onko se edes mahdollista?

Nyt sohvalle lötköilemään :D

T:Katti rv 11+0 *poks*
 
täällä ihan "tuore" kaksplus sivujen käyttäjä,sain vihdoinkin luotua tunnukset.
elikäs esikoistani odotan ja rv on menossa 10+1 . neuvolassa kävin viikolla 7 ja ensinmäinen ultra mulla onpi jo ensiviikolla torstaina :heart: olen voinut aivan mainiosti ja ainakin nämä tähän asti odotus on ollut pelkkää ihanuutta ja kaikki on niin uutta,mielenkiintoista =) vauva lehtiä tulee luettua ahkerasti ja seurattua aina viikko viikolta miten se pikkuinen kehittyy ja mitä uutta taas tällä viikolla. pahoimvointia ei ole ollut lainkaan eli ei oksentamisia, ei päänsärkyä, kuvotusta kyllä mutta senkin kanssa pärjännyt oikein hyvin.. alussa oli massu kipuja,vihlaisuja päivittäin ja välillä turvottanut niin että vatsa ollut kun ilmapallo ;) makeanhimo oli aivan uusissa ulottuvuukissa rv 5 ja 6... väsymystä on ja se on toistaiseksi ollut kauheinta eli todella hyvin on mennyt. minäkun olen varsinainen elohopea ja ilopilleri niin en tiedä mitään kauheampaa kun ne päivät jolloin voisi vaan nukkua 24/h ja laahustaa pitkin kämppää silmät puoli tangossa tai töissä YRITTÄEN esittää pirteää :whistle: ! haluaisin kysellä täällä niiltä jotka jo olette ekassa ultrassa käyneet ja menossa että onko teillä olleet miehet mukana ja kokeeko mies olonsa epämukavaksi sielä ekassa ultrassa koska tehdään sisätutkimuksella ? meillä nimittäin mies haluaa ilmanmuuta tulla mukaan mikä tottakai sopii minulle hyvin mutta heräsipä mieleeni ajatuksia tosiaan onko se mies raukoille kovin kiusallista :ashamed: ? kiitos kaikilla jotka jaksatte vastailla minulle
 
liikkeet: ekassa raskaudessa tunsin rv17+ ja toisessa rv14+

neuvola: mul on toinen käynti ( lääkärineuvola ) ens viikolla..jatkosta ei tietoa mutta uskon että ramppaan siellä aika tiheesti kuten aiemmissakin raskauksissa..

kurpitsa rv11+0
 
satuprinsessa: tervetuloa joukkoon! =) ja ei must kannattais olla huolissaan miehen kiusaantuneisuudesta sillä onhan se nähny sun alapääs ennenkin eihän vauvakaan ois muuten saanu alkua :D mä en ainakaan ees osaa aatella asiaa noin ja tosiaan sen verran tuttu miehelle toi mun toosakin ettei sitä kyl hetkauta vaik sitä vähän ultra laitteella tökitään =) rohkeesti vaan
ultraan! :flower:
 
No hei vaan taas!!
Mä en sitten lähde täältä kulumallakaan!! :LOL: Tänään käytiin Tyksissä katsomassa tilanne ja siellä Sissi taas oli. Syke näkyi ja oli kasvanut odotetulla tavalla. Itsellä on vaan aika... Hmm, miten sen sanois. Outo olo. Mulle kun on jo kaksi kertaa sanottu, että varma keskenmeno ja kaksi kertaa on myös löytynyt syke ja sikiö. Vielä näkyi kohdussa verta suhteellisen paljon, joka voi vuotaa pois. Ja näin ollen myös keskenmenon riski on edelleen suuri. Mutta toisaalta se, kun syke näkyy, taas on hyvä asia.

Nyt lukemaan teidän höpötyksiä. :D

Liirah + Sissi
 
On sulla liirah aikamoinen Sissi siellä mahassa kasvamassa :D Ei se sieltä pois tule,usko pois =)

satuprinsessa: En mäkään ole ajatellut koskaan,että miehelle olisi kiusallista olla ultrassa mukana. Eihän siellä alapäätä katsella vaan sitä ultra-ruutua :D Ja viimeistään synnytyksessä miestenkin pitää vain tottua siihen,että alapäätä ronkitaan ym. Ja ei sitä itsekään synnytyksessä ajattele,että nyt sitä ollaan alapää paljaana.

(.) Mulla on maha kanssa paisuksissa ja ei se mene kokonaan littanaksi vaikka vedän mahaa sisälle päin. Mutta tämä jo 4. raskaus niin onhan se sanomattakin selvää,että näkyy varhain. ja kun en siis ennestäänkään ole mikään litteävatsainen :kieh: Olen aina omistanut pömppövatsan |O Kuvotusta on taas vähän ollut,mutta ei pahasti. Aamukahvi maistuu ihan hyvälle,mutta loppupäivänä en sitä enää saata juoda.

Tänään verottaja teki mut onnelliseksi :D Hyvät palautukset saadaan miehen kanssa joten joulu on pelastettu =)

Mun pitää vielä odotella. Vasta ensi viikon perjantaina eka neuvola ja ultra. Siis jos se laite toimii... Tk:ssa kyllä on laite,mutta turha sinne on soitella. Ei siellä ultrata ilman todellista syytä.

Meillä oli muuten zumbaa tänään jumpassa ja mä en kyllä uskaltanut kauheasti lantiota vetkuttaa tai hyppiä. Vaikka sitä sanotaan,että raskaus ei ole sairaus ja kaikkea voi oman voinnin mukaan harrastaa tai tehdä,mutta silti otin rauhallisemmin...

LilliM ja toukka 8+1
 
liirah Vau, on teillä sisukas vauva tulossa :heart: Aika ihanaa et on kaikki hyvin vaikka noinkin paljon saa ensin pelästyä (ja vielä useasti)

Seksistä.Meillä vaan puhutaan siitä.Toimintaa onkin sitten vähemmän.Eikä johdu minusta |O Tuo mies ei vaan ole niin innokas :kieh: Tää on meillä ainainen kiukuttelun aihe :snotty:

Meillä oli tänään np-ultra :D Ja siellä se pikkuinen köllötteli :heart: Saatiin katsella toista ainakin puolituntii ku ei se halunnu ollenkaa kääntyy.Lopulta kuitenki saatiin kaikki mitattuu.Voi olla et ensi kerralla päästään erikois?lääkärille ultraan ku ei tuolla normaali ultrassa näkyny kunnolla.Ei mahan päältä eikä sisältä.Mulla oli kai jotai kasvaimia (oli niillä joku nimikin) edessä niin et ei näy.Ei kuulemma mitään vaarallista tai pelottavaa..
Ja sitten oli vielä verikoe.Ensi viikolla tulee sitten postissa vastaus.Onko kohonnutta riskiä.Niskaturvotus ja kaikki ultrassa näytti kuitenki ihan normaalilta.Jos sitä nyt alkais jo hiukan luottaa siihen et meille tulee vauva :heart:

:attn: Laskettu aika muuttui päivällä eli on nyt 2.11.

Sintsu ja unelma 11+6
 
OP-81: kiitos vastauksesta!

satuprinsessa-85: tervetuloa! :flower: mies mukana ultrassa... minä oletin että mieheni vain tulee mukaan, mutta sitten hän kysykin että tehdäänkö se ultra alakautta? kerroin että kyllä ja sitten hän kysyi tekeekö sen nais- vai mieslääkäri. mulla oli silloin mieslääkäri ja hän totesi ettei pysty tulemaan. olin ihan yllättynyt, mutta mies kertoi, että kokee sen epämukavaksi kun kyseessä mieslääkäri... jos oisin tienny niin oisin valinnu naislääkärin :D mutta sanos et kyl hän seuraavista eteenpäin tulee mukaan, tehtiin ne mitä kautta tahansa ja oli sitten nais- tai mieslääkäri.. hän on kuulemma sen verran "vanhanaikainen" näissä asioissa... eli kyse ei ollut mun alapään näkemisestä vaan kun mieslääkäri tutkii... ja mä vaan nauroin.. :LOL: tulipa pitkä sepustus... mut näinkin voi siis olla.

saana & 10+0 POKSUMAAN taas :heart:
 
Ihanaa Liirah :flower:

tänään meinasin verikokeisiin mennä ku tuo mun maaginen 10+4 on täynnä :)
Ihana tuo mies kyllä ku eilen silitteli mun alamahaa ja tuumas vaan, että siellä se Lotta kasvaa :heart:
Tyttöolo siis meillä =)

Onko se sit rakenneultra mis mahdollisesti näkyy jo sukupuoli? Meinattiin ehkä kysyä sitä sitten.. en muista edellisistä et miten se oli ku ei haluttu sillon exän kans tietää.

Piprane ema ja Lotta 10+4
 
Ihana juttu Iiirah! On teille kyllä varsinainen pikkuinen sissi tulossa. =) On kyllä äitiä kovasti jännityksessä pitänyt, mutta onneksi nyt kaikki hyvin. =)

Tosi monella on np-ultra tulossa lähiaikoina. Itsellä se on vielä kahden viikon odotuksen päässä 5.5. Silloin olisi raskausviikkoja 11+6 tai 12 tasan (neuvolan laskun mukaan). Tuntuu, että sinne on vielä niin pitkä matka. Onneksi tässä välissä on Lapsimessut ja vappu niin on muuta ohjelmaa ja ajateltavaa.

Olen menossa ystävän kanssa kahville ostoskeskukseen, joten nyt on laittauduttava suihkuun.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille ja onnea ultraan menijöille!

Katja-75, rv 9+5 (kohta poksuu eka kymppi)

 
Moikka! En ole taas aikoihin käynyt täällä.. Viikkoja tänään 12+0 :heart: Kaikki on mennyt hyvin ja toden totta pahoinvoinnilta vältyin kokonaan :D Huomenna on ultra ja saan samalla yhdistelmäseulan tulokset. Seuraava neuvola mulla on 10.5. viikkoja sillon noin 15.

Ella ja Kirppu

ps. Tyttöolo on vaan voimistunut raskauden edetessä...
 
Villiheinä mulla oli esikoista odottaessa raskausdiabetes ni siksi on näin aikasin jo rasitustesti. ja jos nyt on arvot kunnossa ni seuraavan kerran testiin sit rv20-24 tai jos pissassa alkaa näkyä sokeria. viimeksi alko pissassa näkyä sokerit rv20 ja suoraan sokerirasitukseen jossa sitte narahti paastoarvot.

hui minusta kuulostaa kyllä pelottavalta että ois vasta joskus rv 20 jälkeen seuraava neuvola!! paitsi minä oonki semmonen ongelmaodottaja kaikkien verenpaineitten sun muitten kans =) te joilla on suht "helppo" raskaus (ainahan sitä jotain remppaa tulee yleensö ku etureppu kasvaa) ni nauttiikaa!! :)

tasse 10+3
 

Yhteistyössä