....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Niin no, ei se lisäleuka ihan tyhjästä ole tullut :whistle: Mutta huomasin vaan yksi päivä kauhistuneena :D Kyllähän arvet ajan mittaan vähän haalistuu, itsellä tosin mahassa edelleen näkyy. Onneksi ei pahoja tullut esikoisesta ja aika alhaalla nekin vähät ovat. Umpparileikkausarvesta on repeillyt jonkin verran :kieh: En tiedä sit miten tuosta sectioarvesta, ei oikein itte nää peilistä tarpeeks =)
 
Musta olin hieman pullea jo ennen kun rupesin odottaa, mut kyl mä pudotan sen n.25-30kg synnytyksen jälkee, pakko, muuten en kesä itteeni. Ja naama mullaki levähtäny niin et nolottaa :ashamed:

Rinzessa ja papuRinssi rv.33+3
 
Luminka: Lainaten sinun lausettasi: "Mutta mies tottuu vaan siihen että ei tarvii tehdä mitään jos itse tekee! Ei ne sitten omasta aloitteesta tajua tehä kun vaimo hoitaa kuitenkin. "

Noinhan se on, ja ajattelen ihan samallalailla asiasta sinun kanssasi. Mies kyllä tiskaa, siivoaa keittiön yms, jos minä en ole kotona.. Ja varsinkin, jos olen väsyneemmällä päällä, ni toivoisin silloin eniten sitä apua.. Jotenkin on tullut monen vuoden kokemuksen kautta tunne, ettei tuolta uskalla mitään apua pyytää, kun ei tee sitä ns. omasta halustaan.. Kuten tänäänkin tuli huomattua :LOL:

Mie en vain jaksa tunteja odotella, että toinen rupeaa tekemään, vaan haluan, että keittiö on mahdollisimman pian suhteellisen siisti.

Mutta lähti se onneksi koiruliinin käyttää neitien kaa pihalla ja pitkään olivatkin, että sain rauhassa järjestellä noita kaappeja.. Se on ihan hirveää hommaa kyllä!

Ja tuosta sairaalaan menosta.. Jos tulee käsky lähteä näyttäytyy KYS:issä, ni toisaalta olisin halukas jäämään sinne.. Mutta toisaalta jos ei tarvitse, niin en malta, koska täällä kotona on kaikki vielä niin kesken.. Vauvalle nyt on onneksi melkein kaikki.. Turvakaukaloa vaille.. Ja vaatteiden pesua, ku eihän siinä pakkauksessa loppujen lopuksi hirveänä ole..

Ja ikkunat pitää viel ulkopuolelta pestä, ku on tyhmästi nuo ikkunat suunniteltu, ettei saa sitä viimeistä väliä auki.

Enkä minä vielä halua synnyttämään, vaikka toisaalta sitä toivonkin, koska olo on niin tukala jo.. Nivuskivut hirveitä!!! Varsinkin, ku tänäänkin on ollut lattialta ylös nousua.. Ei tunnu kivalta.. Mie haluan tuntea, miltä tuntuu lähteä itse synnyttää.. Miten osaan lähteä ajoissa.. Mutta vauveliini tulee ulos sitten, kun on sen aika.

Mie oon tässä miettinyt, että osaako vauvaa enää hoitaa? Tässä, kun ajattelee, niin kuopuskin on jo kolme vuotta.. Joten on aikaa vauvan hoidosta.. Enkä enää muista, miltä kuulostaa vauvan itku :whistle: . Neidit on olleet rauhallisia+hiljaisia vauvana.. Eniten mie kaipaan sitä vauvan tuoksua. Osaako sitä vauvaa käsitellä..

Tässä mittailin verenpainettakin.. En oo tottunut lukemiin: 116/61-62.. Tai 120/59-60.. Yleensä ovat siis siinä 124-130/70-75 tai jotain.. En muista tarkalleen.

Mutta nyt nukkumaan! :wave:
 
Rinzessa: Etkä oo levinny.. Mie se vasta levinny oonkin. Hirvittää jo kävellä kaupungillakin.. Tai entä mennä ladyline:n tammikuussa.. Kaikki sellaisia tikkuja ja tällainen tankkeri saapuu paikalle, ni lattia hajoo alta!
 
Sunnuntaihuomenet kaikille!
Nyt tunnustettava etten jaksanut kaikkee lukee ees läpi, on jotenkin sellanen olo vaan ettei jaksa. Mutta sen verran, että kuvat katsoin ja kyllä te ootte olleet hirmuisen laihoja ennen raskautta!!Niin että tuo pyöristyminen ei näytä lainkaan pahalta! :)
Mulla taasen alkaa hemmetinmoinen urakka sitten joskus, kun näitä ylimääräisiä kiloja on sellaset 20-30kg tällä hetkellä... :whistle: sitten oltais normaalissa painossa!

Viikonloppu mennyt tosi kivasti, ollaan pitkästä aikaa oltu koko perhe ihan vaan kotosalla. Ulkoiltu yhessä, ja eilen meillä kävi pariinkin otteeseen vieraita ja illalla saunottiin, sekä kateltiin yhessä miehen kanssa telkkaa myöhäseen yöhön. Nyt sitten herättiin ysin pintaan ja tein pekoni-muna-aamiaisen ja huutelin miehen hereille, niin tuli heti ekasta kehotuksesta :D (normaalisti lojuu sängyssä aina pitkään) Nyt tuolla kattelevat piirrettyjä ja kohta lähdetään ulkoileen mun vanhemmille ja mies menee puuhommiin, pitäis saada liiteri täyteen talven varalle. Ja aurinkokin paistaa!

Niin ja mikä parasta, saa ootella jo iltaa kun bb:stä toivottavasti tippuu mun suurin inhokki! :LOL: (varattava paljon herkkuja illaksi..)

helmi
 
Hyvää sunnuntaita!

Kylläpäs nukuin sikeästi, en edes herännyt kun pojat karjuivat pissahätää. Mies oli joutunut nousemaan ja käyttämään pissillä. Voi toista. :LOL:

Tajusin tässä juuri että meidän kuopushan on syntynyt rv 35, siihen olis enää 2,5 viikkoa aikaa jos nämä samoilla ajoilla haluaisivat tulla. Hui kauheeta, oikeesti se synnytys on pian edessä. Mutta olen tuolla kyllä jo pitkään hiplannut noita vauvojen tarvikkeita ja vaatteita että ihan kiva olis saada ne käyttäjätkin jo kotiin... :heart: Jotenkin sellanen levoton ja malttamaton olo ollut jonkun aikaa. Onko muilla sellaista levotonta odottamista jo ilmassa? Ja mulla nyt jotenkin kirkastuu ajatus että oikeesti sieltä tulee kaksi kerralla- jännää! Eikö ne jo vois syntyä???? Jos rupeis ehdotteleen miehelle seksiä joka väliin....

Huomenna alkaa neloselta se Sairaala- sarja, muistakaahan katsoa. Siellä on sitten meidän osastoltakin juttua, näätte missä työtäni teen (kaikkia kiinnostaa tietty ihan hirveesti!!!!). Minä mielenkiinnolla odotan sarjaa.

Nyt meen hätisteleen poikia ulos, aurinko paistaa ja ihanan näkönen ilma! Moro!

HM ja W&O 32+3
 
Hyvää sunnuntaipäivää! Kyllä tämä laiskottelu on tylsää.. Aika menee niin hitaasti vielä kun mies on töissä. Ois niin paljon hommaa tekemättä :kieh: MUtta ei auta valittaa kun kerran on lepokäsky tullut.. Mies kyllä on niin passannu minua, teki eilen ruoaksi kalakeittoa ja oli hyvää. Ja sitten siivottiin vähän pihaa tai siis mies siivos ja minä annoin käskyjä portailta istuen.. Ois niin haluttanu itelläki tehä jotain, kun sitä on semmonen että pitää saaha ite tehä eikä komentaa muita.. Kuitenkaan ei kehtaa miestäkään kovin käskyttää kun töissä päivittäin kulkee.. =)

Keskiviikkona on taas neuvolakäynti, saa nähä mitä tällä kertaa :x
Vauvalla ei ainakaan oo mitään hätää, paljon liikuskelee ja sitä käskettiinkin tarkkailla :heart:

Viikot vaihtuu 33+0
 
Tanjuska: Sitähän mun piti kysästä, että kuinka korkea oli sun verenpaine, kun mittasivat? Onko sulla muita oireita kuin korkea verenpaine & valkuaista vähän virtsassa? Esim. päänsärkyä, turvotusta, pahoinvointia tai näköhäiriöitä?
 
Sunnuntaita.

En jaksa vielä kahlata kaikkea teksitiä läpi mitä tullu perjantain jälkeen.

Oltiin tytön kans toissa yö reissun päällä ja eilen illalla kotiuduttiin. Kotiin tullessa piti poiketa Anton&Ninan kautta kun perjantaina ihastuin siellä yhteen toppapukuun... Oli niin ihana että oli pakko hakea se. Väri oli nätti ja edessä oli ihana nallen kuva. Toppapuvun sisäosa oli teddy vuorta. On sitte ainakin lämmintä tulokkaalla kun hallissa istutaan taas talvi. Ja hintakaan ei ollu päätä huimaava 39e niin ja reiman puku oli kyseessä. Ostin 62senttisen ku laskeskelin että talvi mennään sillä puvulla. Ja uskon että 68 olis ollu ihan liian iso. Poika kun oli syntyissään 51cm ja tyttö 48cm.

Illalla painatin jo ennen kymmentä nukkuun ku tuntu että taju lähtee samantien. Aamulla sitten heräsin ku kello soi 7.30. Oli pojalla Haaparantaan lähtö. Siellä olis 3 peliä tänään. Ja itseä kyllä sapettaa kun en voinu mukaan lähteä. Mutta en varmaan olis jaksanu koko päivää ylhäällä olla. Viimeinen peli kun loppuu vasta 16.30 ja käyvät sen jälkeen vielä ikeassa ja syömässä. Matkoihin menee 1.5-2h niin olisin ollu ihan poikki ku kotiin olis päästy. Niin ja jos sitten mun viime yön uni oli joku enne uni niin sitä koskaan tiedä milloin lähtö tulee.

Näin nimittäin unta että olin sairaalassa ja oli jo sairaalan kamppeetkin päällä. Mulla oli lappu jossa luki että saliin pitää mennä vartin yli yksi. Pikkuinen tyttö syntyi 26 yli yksi. Painoa neitillä oli 2.100g ja keskosena syntyi. Tosin en tiedä leikattiinko vai tuliko normaalisti. Isäntä ei ollu synnytyksessä mukana kun oli jossain reissussa. Seuraavana olinki jo sairaalan käytävällä soittamassa miehelle että tytär on syntyny ja itkin hirveenä puhelimeen ku en ollu saanu nähdä tyttöä ollenkaan. Sitten jo heräsinki.

Nyt sitte supistellu taas tänä aamuna ihan kiitettävästi lyhimmillään väli on 3 min ja pisimmillään 15 min. Kunhan nyt ei tänään synny. :D :LOL:

Mutta nyt taas tuo neiti kutsuu ja täytyy mennä. Kirjoittelen taas pian.

Löllykkä ja haamu 33+6
 
RD alapaine huiteli 102 ssa.. vähän turvotusta, näköhäiriöitä ei oo, eikä pahoinvointia, mitä nyt päätä vähän särkee ja senkin uskon siitä johtuvan että ressaan niin hulluna tätä loppuraskautta.. Ja muutenkin kärsin migreenistä... Tuntuu vaan hullulta että kotona mitattaessa verenpaine on ollu ihan normaali Jos päänsärky yltyy ja tulee näköhäiriöitä niin sitten kiireesti äippäpolille.. Ihan hyvä olo on ollu loppujen lopuksi..
 
Moikka!

Huh huh, tein tuossa aamulla "vain" 70kpl pikkupizzoja :eek: Viilipurkilla otin pohjat. Jauhis-aura-sipuli, jauhis-tomaatti-sipuli, kinkku-aura-sipuli sekä kinkku-sipuli... Ihan vitsin hyviä, pakko oli suurin osa laittaa pakkaseen ennen kuin ukko ois kaikki vetänyt :D Märisi et miks niitä ei sais syödä, vastaus oli et tehdään seuraavan kerran kaks isoa peltiä niin saa vetää vaikka koko päivän. Kuitenkin nuo pikkuiset on kivempia ottaa kahville =) Ihanan rapeita pohjia tuli kun aika ohuiksi kaulitsin...

Vielä ois tarkoitus tehdä huomiselle se juustokakku muhimaan jääkaappiin, teen sit kun likka nukkunut päikkärit ettei herää sähkövatkaimen ääneen..

Niin, tässä ois tää mun vertailukuva, ei tullut tosiaan otettua ei-raskauskuvaa aikoinaan, mutta tässä siis rv15+0 ja rv34+1 vierekkäin!


Kummalliselta näyttää tuossa ekassa kuvassa maha :LOL: Ei siis mikään timmi ole koskaan ollut, et huomaa ehkä vähän pientä pyöristymistä muttei kyllä kovin vauvamahaksi voi sanoa :whistle:

Musta tuntuu et maha ois laskeutunut vähän alemmas, ainakin kun itte peilistä kattoo. Tiedä sitten, on tiistaina neuvola niin siellä varmaan osaa sanoa!

Sairaalassa olosta
minä taas en oikein tykkää... Varsinkin nyt on on tuo pikkuesikoinen, hirvee ikävä tulee varmasti kultamurua :snotty: Toivottavasti menis synnytys ym. hyvin eikä tarviis pitkään olla. Tuosta neidistä olin 5 päivää sairaalassa ja kylläpä oli sit kiva kun vihdoin pääsi kotiin!
Toki onhan siellä kiva kun ruoka tulee valmiina eikä tarvii pyykkiä pestä...

Hari Mao: Kiitos muistutuksesta, pitää laittaa ajastukselle huomiselle sairaala-ohjelma. Tosin kyllä mainostavat sitä sen verran ettei voi olla huomaamatta =) Sinäkös et siellä missään vaiheessa vilahda, vai miten se oli? ;)

Luminka ja neitonen 34+1
 
Voihan apua, alkoi hirveästi jännittämään! Mulla kun tuolla profiilissa raskauslaskuri, näyttää että 41 päivää enää laskettuun :eek: Ja isompi neiti syntyi jo tästä hetkestä 34. päivän päästä... Eli sellainen kuukausi suunnilleen enää odotusta jäljellä. Välillä vetää kyllä vähän haikeaksi, sittenpä raskaus on taas ohi :snotty: Eikä ihan heti ole tarkoitus (liekö ollenkaan) olla uudelleen paksuna :snotty:
Mutta kyllä tässä odottaa jo kovasti että vauva syntyisi :heart:
 
Luminka: Mie olin sairaalassa viikon ennen käynnistystä ja viikon synnytyksen jälkeen.. Voit vaan kuvitella, että meinasin hulluksi tulla.. Tuijotella valkosia seiniä.. Mutta sitten kuopuksen kohdalla olin vain päivän synnytystä ennen ja toisena päivänä synnytyksestä päästiin jo kotio. Olisin varmaan jo heti seuraavana päivänä päässyt, mutta en halunnut.
 
Mä niin toivon et tää raskaus ois jo ohi, mä en jaksa enää yhtään, tää on todella kirjaimellisesti raskasta, tuntuu et mä en enää tiiä et kestänkö, mut pakoon en pääse. Tahdon aloittaa elämän lapseni kanssa, tää on saakelin raskasta :'( mun kroppa ja mieli ei kestä raskautta :'( *anteeks avautuminen* En uskalla ajatellakaan et menis yliajalle :|

Mä oon odottanu tota sairaala ohjelmaa paljon, kivaa kun se alkaa =)

Rinzessa ja papuRinssi rv.33+4
 
Rinzessa: Tuli mieleen, että saathan vauvan tulon jälkeen hoitoapua? Jos kerran et ole isänkään kanssa yhdessä. Sen voin kokemuksesta sanoa että kaikki apu tulee alkuun tosi tarpeeseen! Ja ihan että pääsee yksin käymään edes kaupassa, tuntui tosi luksukselta :D
Vauva kuitenkin sitoo niin paljon..
 
Rinzessalle paljon haleja. Itekki muistan esikoista oottaessani että välillä tuli oloja että voi kun sais kaiken vielä peruttua. Mutta en oo kyllä vauvan syntymän jälkeen tosissani sitä enää toivonu. Se vaan jännitti ja pelotti niin kauheesti välillä että miten sitä pärjää. Ja hyvin sitä pärjäs vaikka helppoa ei aina ollu. Puhu ja purppase pahaa oloa pois, niin ei jää kaivamaan mieltä!! :hug:

Nyt ei jännitä vielä! Viime viikolla tuli semmonen ahaa-elämys, että hitsi, taitaa meille oikeesti vauva tulla... Ootan kyllä että aika menis nopeasti ja pääsis sit tositoimiin. Mie en tästä raskausajasta nauti kyllä ollenka. Enkä nauti siitä sairaalassa olostaka, oli esikoisenki kans niin raskaat kolme päivää synnytyksen jälkeen olla että ei huvittais jäädä sinne ollenka. Kotona vasta sit pääs rentoutumaan kunnilla. Toivottavasti nyttenki selviis nopeesti kotiin.

Miuta ei se vauvan hoitaminen mietitytä ollenka. Jos mie oon unohtanu kaikki hommat niin isi meillä oli esikoisenki kans mestarihoitaja. Ja kun mies on sen pari kuukautta kotona, niin ei tarvii itekseen ees pärjätä. Se jännittää kyllä että miten sit pärjätään kun jäädään muksujen kans keskenään kun mies menee taas töihin. Mutta onneks siihen on tosiaan sit aikaa niin kerkee ne hoitohommat ja muut tulla taas tutuks. Ihan luottavaisin mielin siis odotellaan!

Tänään sain aamusta olla ihan rauhassa kotosalla kun isi ja poika olivat ulkona ja nyt ovat lähössä taas ulkoilemaan. Ah, ihanaa!! Mie laitan ruuan sit heille tulemaks valmiiks ja illalla aateltiin kattoa joku lasten leffa ja tehä popcornia. Kivakiva!

Anzkuli 33+3
 
Sunnuntaita!
Meillä on neiti nyt ekaa kertaa yökylässä, mun vanhemmilla. Eilen oltiin kylässä ja sinne se pikkunen jäi. Menivät saunomaan (serkut oli kans) ja lähin sitten kotiin sillä välin. Äiti tossa soitteli ku tyttö oli päikkäreille nukahtanu, et hyvin oli yö menny, oli varautunu paaaljon pahempaan (hirveetä itkua ja raapimista yms..). Pari kertaa oli heränny, aamulla puol kasin jälkeen äiti oli kattonu et nakupelle siel sängyssä on, oli tyttö ollu vähän nolon näkönen ku mummi oli ihmetelly mihin yöpuku oli hävinny. :)

Itellä kyl pääs itku ku sieltä lähin eilen kotiin.. Oon mä työstäny sitä jo reilun kuukauden, että joskus pitää likasta "luopua" ja sillon oon aina itkee tihrustanu.. Sitä oon vitsaillu, et mulle se varmaan rankempaa on päästää tyttö yökylään. Nyt oli vähän jo melkeen pakko, ku synnytys rupee lähestyy ja mummolaan typy menee siks aikaa.

Ite kyl nukuin "hyvin" viime yönä, unta sain vast puol kahen jälkeen ja heräsin neljä kertaa.. Kymmenelt sit ylös. Ja kun ei muuta tekemist oo ollu, niin oon sit siivonnu :) toinen koneellinen pyykkiäki on pesussa :) oli kyl luksusta siivota yksinään :) kellariin vein kesäkenkiä ja hain pinnasängyn reunapehmusteen, että saa pestyä.

Kuvia voisin kans laittaa mutten osaa :ashamed:

Hauskaa loppuviikkoa! :D
 
En mä oo kertaakaan ajatellut että kunpa saisi peruutettua koko jutun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En missään nimessä, ei oo käyny mielessäkään. Mutta tämä raskaana olo ei oo mun juttu!!!!! :kieh:

Ja saan kotiapua jokusen tunnin arkipäivisin kun pääsen sairaalasta, eli apua on järjestetty neuvolan kautta!!! Ja varmasti löytyy auttavia käsiä muutenkin, en mä yksin oo!!

Rinzessa ja papuRinssi rv.33+4
 
Eiliset pyykit sain laitettuu ja kaksi koneellista olen pyykkiäkin jo pessyt. Huomenna kerkiän viel viimeisen koneellisen pestyä, jos se lähtö tulee :D. Tyttäret on päikkäreillä.. Kun neidit herää olisi tarkoituksena käydä vaatekaapit loppuun.. Eli rojut käydä läpi :D. Pääsen ainakin nuo askartelujutut laittaa nätisti. Mielettömin homma näkyi olevan noissa makkareiden kaapeissa.. Eteisen+keittiön kaapit olivat lasten leikkiä..

Huomenna olisi sitten se neuvola. Katsotaan miten käy.

Ihana ilma ulkona B)

Red Dragon & Nuppu 34+0
:heart: :heart:
 
varoitus avautumista!!!siis mäkin oon jo ihan loppu tähän raskaana oloon...mulla nyt 6dettä vkoa leposyke huitelee 115-137 tienoilla..kax kertaa ollu sydän filmissä ja ei kuulema ole rytmi häiriöitä mut vitsi et on vaan niin huono olo koko ajan ja hiki valuu...ei saa kunnolla henkee...neuvola tätskykin viimex sano vaan et ku ei verenpaineet oo koholla ni ei oo mitään hätää..et joo uskon et on huono olo...siis mä en jaksa joka aamu herätä siihen et on huono olo aamusta iltaan...tuntuu et elämä on nyt vaan vaivoja :headwall: onnex pienenpotkut muistuttaa mua siitä mix tää kannattaa kestää...ja on mulla varmaa pääs vikaa ku jo nyt mietin et olis kiva jos sais toisen suht pienellä ikä erolla :LOL: :LOL:
sori avautuminen mut olis kiva tietää onx kellää kokemusta tosta korkeesta leposykkeestä????viimex muuten ku neuvola täti soitti naisten klinikalle ja kysy et mitä mun sykkeen kaa tehää ni ne vastas et joo on varmaa vaa flunssaa tulossa..sillon siis se ollu korkeella jo 3-4 vkoa ja ku on edelleen nyt 6tta viikkoa ni vitsi tää mitää flunssaa oo..tuntuu et mihinkään ei reagoida..... |O |O
 

Yhteistyössä