....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

tietämätön: Jopas on tosiaan korkeella leposyke, ainakin mun mielestä. Parempihan ne lapset on tehdä pienellä ikäerolla ;) :whistle: . Itse kanssa pienessä mielessä haluaisin neljännen mahdollisimman pian.. Mutta jospa ei kuitenkaan.. :whistle:
 
Moro!

tietämätön kyllä kuulostaa nuo sun leposykkeet aika hurjilta ja voin vaan kuvitella mikä olo sulla on kun itselläkin oli tosi huono/hankala olo noin kuukausi sitten kun leposyke oli 100-110 muutamana päivänä. soittelin silloin neuvolaan ja th sanoi että joskus tosiaan laitetaan sydänfilmiin ja sovittiin että mun sykkeitä seuraillaan ja niin ne sitten siitä laski alas, nyt 75-95, yleensä jotain 80-90. jaksamista ja

nyt pitää mennä, jatkan myöhemmin!
:hug:
 
iltaa!

Rinzessa: :hug:

(.) Tänään aamusta siivottiin ja edelleen paikkoja vähän uuteen uskoon laitettiin. Sit on käyty mun mummolassa ja äidin luona ja anoppilassa.Koko päivä ollu hirvee hulina. Supistellu aika tiuhaan aina välillä. No huomenna neuvola heti aamusta klo:8 katotaan mitä ne sieltä sanoo.

Nyt idolssia kattoo...

keiju ja wiljo 33+4
 
Huh huh, että on urakkaa noissa huoneissa.. Nyt on ns. tyttöjen huone laitettu. Lipasto lähtee pois, ku ei mahdu olee.. Mutta vaatekaappi on kuosissaan. Hyvä minä.
Meidän huoneeseen pitää muutama laatikko ostella, että saa nekin ihan kuntoon. Esim. villalangoille 1 laatikko. Yhteensä villalankalaatikoita on sitten 3 :whistle: . Mitenkähän mulle on kertynyt niin paljon lankoja :whistle:

Kaksi koneellista pesin siis pyykkiäkin, että on jotain tullut tehtyäkin. Ja työt jatkuu huomenna. Pitää heti aamusta imuroida, pestä lattiat ja pestä viimeinen koneellinen pyykkiä. Pitäisiköhän sitä sairaalakassiakin pakata.

Mutta nytten bb:n pariin :D :wave:
 
No voihan räkä, taidan olla tulossa kipeäksi!

Juuri vähän aikaa sitten ennätin myhäillä mielessäni etten ole tainnut olla koko raskausaikana kipeenä :headwall: Aamusta lähtien ollut kurkku kipeä ja nyt nenässäkin tuntuu painetta :kieh: Ja huomenna tulee mun kaveri yöksi sekä tiistaina neuvola! Jospa en oikeesti oikeesti tulis sairaaksi, ärsyttävää... Niin ja torstaina se parturiaika, vähän potuttaa jollen pääsekään...

VALI VALI VAAN....

Pitäs varmaan lähteä nukkumaan, väsyttääkin tän päivän puuhastelut jo!

Öitä kaikille :wave:
 
moi
ideoita mä haluisin askarrella joulukortit jo nyt ennen ku vaavi syntyy ja siis sellasia jotka ois pää asias tytön tekemiä, tietty mä auttaisin mut siis jotain jossa tyttökin vois paljon tehä 2,5v ja on askarrellut ennenkin mut en löytäny kivoja joulukortti ideoit netist ku yritin ettiä...et oiskos teillä laittakaa kuvia:D kiits
 
Mulla ollu monestakin syystä elämässäni leposyke korkeella... ja se on hirveää!! :hug:

Pahoinvointi palannut... iltasin oksettaa aikas kybäl :x ja muutenkin olo tosiaan niin järkky et ei helvetin perkele :kieh: Mut papun takia tässä nyt sit kärsitään :heart:

Rinzessa ja papuRinssi rv.33+4
 
Tietämätön: täällä toinen jolla leposykkeet korkealla. Ennen raskauttakin välillä ja minulla niihin oli Orloc lääke. Nyt vaan lepoa aina kun tuntuu että pulssi lähtee kiitämään ja sillä se onkin rauhoittunut.

Raskaana olosta: on päiviä jolloin katsoo peiliin ja toteaa että ei hel..tti mikä valaskala sieltä katsoo kun on suuri maha ja niitä päiviä jolloin nauttii tuosta kasvavasta kummusta. Toisaalta nyt tietää että vielä pääsee helpolla tavallaan kun Kirppu on mahassa, on se vauva-arki vaan melkoista rumbaa välillä yövalvomisineen ja siksi kai nauttii tästä olo tilasta.

vauvan vaatteet on pian pestyinä ja tavarat hankittuina joten asiat alkaa olemaan mallillaan pikku hiljaa. Gracon logicos turvakaukalon jalustalla ostin ja sitten matkarattaat samaa sävyä että saa helposti ne autoon ja kaupunkireissuille mukaan. Ja vieläkin olen enemmän kuin tyytyväinen noihin emmaljungiin mitkä ostettiin. Kun vaan pääsisi niitä lykkimään jo.. Sellaista mietin että oletteko ostaneet aina uudelle tulokkaalle uuden patja pinnasänkyyn?

Meillä tytöt 10v ja 8v eivät ole oikein riemastuneet vauva-ajatuksesta.. Toinen on kommentoinut ainoastaan irvistämällä ja toinen tuumasi että hän ei ainakaan siihen koske.. Kerran kun pyykkiä käärittiin yhdessä pienemmän kanssa kysyin että oletko miettinyt sitä vauva-asiaa, niin neiti tuumasi siihen että en. Minä sitten tenttaamaan lisää että miksi et? neiti siihen vastasi että koska se on niin typerä ajatus... Hienosti menee siis..
 
tytöt on muuten tehtynä ja kotona on alkanut jonkin sortin pesänrakennus vietti jyllätä.. Kaappeja olen siivoillut ja totesin että eipä taida minnekään sopia vauvan vaatteet kun en hoitopöytää halua. Nyt on sitten kaapin osto edessä. onneksi yhteen makuuhuoneeseen sopii hyllykaappi ja tnkokaappi toisten viereen että sillä ratkeaa sekin ongelma
 
Huomenta!
Täällä herätys jo ennen viittä, en taas tiedä miksi se uni ei enää tullut. Nyt sitten pilkin tässä koneen äärellä, pitäsköhän vielä torkahtaa...

Jälleen eilen tuli kauhea todellisuuspuuska kun rupesin miettimään että vitsin vitsi, kuopus syntyi 35. viikolla, eihän siihen ole kun pari viikkoa! Ja sit mietin että kuinkahan pitkälle ne antaa tän raskauden mennä että käynnistävät? Täytyy torstaina udella oikein kunnolla. Ja ottaa puheeksi nää voimistuvat toksemiaoireet, mulla nimittäis palasi tuo ylävatsakipu ja hurja päänsärky sekä näköhäiriöitä nyt joka päivä (ennen muutama/viikko).

Tuli noista vanhemmista lapsista mieleen, eilen esikoiselta (6v) kysyin illalla että joko se rupee olemaan valmis ajatukseen että vauvat syntyy pian. Oli ihan hämillään että nytkö ne syntyy ja kuinka monta viikkoa vielä ja onko se pitkä aika jne. Ihanan innokas. Meillä on kyllä siinä mielessä kiitollinen tilanne että pojat odottaa vauvoja kovasti, ensin ajattelin että mitähän tästä tulee kun pojat ei yleensä niin innoissaan ole. Mutta so far so good.

Eilen oltiin anoppilassa koko päivä kylässä, oli väsännyt kaalikääryleitä. Nam. Kovasti kumpikin hehkutti että oottavat jo niin kovasti että vauvat syntyis jne. oli anoppi ostanut vauvoille kolme bodya/ vauva. Ihan kiva että ovat innolla mukana odottamassa. Anoppi otti pojat ja koiran ruuan jälkeen ulos ja olivat puistossa pari tuntia, saatiin miehen kanssa tovi köllötellä yhessä. Oli mukava vaan olla. :heart:

Kylläpäs nyt menee juttu ihan (.) . Sori... Jospa keittelen vähän lisää kahvia, pysyis vielä pystyssä tovin. Tänään tarhalla iltapäivällä joku kehityskeskustelu kummankin kohdalla, tarvii henkisesti varautua... :D

Hyvää viikonalkua leidit!

HM ja W&O 32+4
 
Hari Mao: Pakko nopeasti kysyä, vaikka ei ois aikaa olla koneella... mutta minkälaisia noi sun näköhäiriöt on? Mulla on jo jonkin aikaa ollut sellaisia jänniä "kohtauksia" että näen pieniä valoja jotka lentää sivuilla kamalaa vauhtia, niin kuin jotain kipinöitä tms. Ne on kyl tosi tosi selkeitä ja niitä tulee paljon.... mulla ei kyllä oo ollut verenpaineet ollenkaan koholla, mutta onko ne raskausmyrytykseen liittyvät näköhäiriöt tollaisia?
 
huomenta!
pikaisesti lukemaan ennen aamupuuroa ja myöhemmin kommentoimaan tarkemmin...

mutta äiti88: itellä tuli mieleen pari (vanhaa)ideaa... tyttö painelis sormiväreillä joko valkoisia (enkeleitä) täpliä kartongille ja piirtelisit niille sitten kulta/hopea tussilla siivet, silmät yms. tai vastaavasti vaaleita kasvoja ja sinä / te yhdessä leikkelisitte niihin punaisesta tonttulakit + piirtäisitte silmät ja suut. näitä siis sinne tänne korttipohjaa ehkä 3-5 kpl. tais olla aika vanha ja kulunut idea...

sitten oon nähnyt lasten tekemiä jossa lapset on leikellyt jotain kolmion näköisiä vihreästä kartongista eli joulukuusia ja äiti auttanut koristelussa eli useampi kuusi samaan korttiin ja koristeeksi kimalleliimaa, hopea/kulta tussia tms.

tai tietysti näitä silkkipaperijuttuja eli repii esim. siniselle pohjalle valkoisia silkkipaperi "myttyjä" lumihiutaleiksi...

öö näin aamusta ideat vähissä... itse haluan tänä vuonna valokuvakortin iso -ja pikkuveljestä eli ei voi hirveästi vielä tässä vaiheessa tehdä... tarvikkeet ajattelin kyllä ostaa lähempänä ja sitten käyn vaan teeettämässä sopivan kuvan ja askartelen siitä, en siis aio teettää valmista korttia vaan kuvan.

jos jollakin on ideaa mitä kummeille voisi tehdä joululahjaksi 3v pojan kanssa niin kertokaa?!?!? mietin jotain painatus juttua mutta ne tyynyliinat jää kuitenkin kaapin pohjalle... sitten mietin että jos ostais yksväriset mukit ja tussin jolla voi piirtää mukiin ja antais pojan piirtää sillä, mutta en tiedä... olisko ideoita? kun ei vielä oikein piirrä mitään ymmärrettävää niin toisaalta tuon idean vois säästää vuoden päähän.

nyt keittämään aamupuuroa että ehtii poika hoitoon.... palailen...

korppinen 34+1 ( voi hurja näitä viikkojen vierimistä!:) )
 
korppinen
noihan oli tosi kivoja ideoita:) meen jo tänään heti ku tiimari aukeaa ni tytön kans kartonki ostoksille:D kiitos!
meillä tyttö vähän kipeenä ja kylläpäs se onkin mukavaa kun on ite kotona ni ei tarvi miettiä että mihin sen tytön laittaa kipeänä ja miten pääsee ite töihin....voi vaan itse halia pikku räkänokkaa eikä oo kiire minnekkään:)

koska onkaan isänpäivä eikös se oo marraskuus vai oonko ihan vääräs?

nyt aamupalalle:)
-äiti88 ja toukkapoju 31+4-
 
huomenta!

äiti88: isänpäivä on marraskuuntoinen sunnuntai 9.11.

Nyt ois neuvolasta kotiuduttu ja oli joku sijais täti, meni vähä niinku liukuhihnalla. Oltasko oltu sen luona 15min, poika oli mukana ja oli ihan innoissaan ku kuuli pikkuveljen sydämmen sykkeen ja sai leikkiä "uusilla" leluilla.

RV 33+5
paino:+1145g/vk :whistle:
turvotus: ++
RR:105/67
pissi: puhdas
Hb: ei mitannu
Sf:31
tarjonta:rt
syke: 135+
liikkeet:++

eli paino noussu aika kyytiä, johtuu turvotuksista, nilkat on ihan pökkelöt ja varpaita ei voi heiluttaa.
Seuraava käynti äippäpolille 7.10 ja neuvolaan 15.10.

nyt aamiaiselle....päivemmällä lisää.

keiju ja wiljo 33+5
 
Huomenta!
korppinen: Me ollaan tehty viimevuonna pojan kanssa (silloin 3v) pipareita ja kuivatkakut kummeille, ja piparit sitten koristeltu karkeilla ja paketoitu sellofaaniin. Sitten tehtiin vielä tulitikkuaskeista jouluiset, päällystettiin kankaalla/huovalla ja kanteen tontun päät. Ja ne vielä siihen pakettiin.
Tänä jouluna aattelin että ostettais puuvartiset luudat/harjat/tms. ja pienet purkit maalia ja poika sais kummeille maalata sellaiset. On niin innokas remppamies. :D

Joulukortit olin jo aatellut itse tehdä, mutta nyt kun puheeksi tuli. Taidan jättää pojan askarreltavaksi! Tuo kuusi-idea on kiva!! =)

äiti88:isänpäivä on marraskuun 2.sunnuntai (muistaakseni) ;)

Mua on alkanut kanssa kypsyttään tää raskaus siinä määrin, että tää turvonnut olemus, närästys, tekemättömyys alkaa tympiin.. :headwall: Masu on sikäli ihana ja se tunne kun pikkunen möyryää siellä :heart: Mutta kaikki muut vaivat, ja se ettei huvita/jaksa tehdä mitään ja mikään ei mahdu päälle ym.
Toisaalta taas en oo henkisesti ollenkaan valmis ajatukseen tulevasta synnytyksestä tai vauva-ajasta. Pelottaa se etten ehdi sairaalaan ajoissa, tai että jotain menee synnytyksessä pahasti pieleen. Mietityttää kuinka miehet pärjää kotona. Ja kun sitten tullaan vauvan kanssa kotiin, kuinka kaikki alkaa sujuun...voi voi, miksi pitää miettiä liikaa*?

helmi ja aapeli 34+2 :heart:
 
Rinzessa; hyvä, että olet saanut neuvolankin kautta apuja arkeen ( tai siis että sulle on luvattu)! Muistat sitten vain hyödyntää avun "tehokkaasti", käyt vaikka lenkillä ilman vauvaa tai sitten vain nukut koko sen ajan kun apu on käytettävissä.

Manna ja HM; Mulla myös tuollaisia pieni valopisteitä näkökentässä, mutta ei verenpainetta (viimeksi oli jopa laskenut) eikä valkuaista. Olisin vielä kysynyt HariMaolta tuosta ylävatsakivusta, että osaatko kuvailla sitä? Mulla on ollut toisinaan sellaista puristavaa kipua, kuin olisi vanne tuossa kohdunkorkeimmassa kohdassa (tai vähän yli). Yleensä tuo kipu on ollut päällä silloin, kun on ollut pahoinvointiakin. Mutta ei siis ole mitenkään jatkuvaa ja voi olla useammankin päivän väli noilla "kohtauksilla". Tuommoinen ei kai johdu raskausmyrkytyksestä?? Aikaisemmissa raskauksissa ei ole myrkytystä ollut.

Olo on täällä aika perseestä. Poskionteloa särkee :/ .. Eikä aivot toimi... Viikonloppu meni taas vauhdikkaasti, siivotessa ja pihaa talvea odottamaan laittaessa. Ja tulipa taas pestyä pari vauvapyykkiäkin.

viides rv 32+2 (14 työpäivää jäljellä..)
 
Raskaudesta piti sen verran sanoa, että alkaa täälläkin kyllästyttää :snotty: . Tavaroiden keräily lattialta sekä pukeutuminen alkaa saada jo akrobaattisia piirteitä. Iltaisin jalat meinaavat sanoa sopimuksensa irti ja sohvalla, sängyssä tai edes tuolilla ei meinaa saada sellaista asentoa jossa olisi hyvä olla ja vatsa painaisi jotakin... Lisäksi iltaa kohden alkaa nuo supistukset olla jo aika kipeitä ja alkavat samantien kun nousee jaloilleen tai kumartuu...

Mutta en kyllä vielä olisi valmis ottamaan vauvaa vastaan, kotona kaikki ei ole vielä vauvaa varten valmiina enkä henkisestikkään ole vielä täysin sopeutunut tähän ylläriin.. Mutta joku muu voisi vaikka reilun kuukauden vielä kasvatella tätä vauvelia mun puolesta ;) ..

viides... taas...
 
Huomenta

Täällä kans vaivaa flunssa,kurkku ja pää kipeä mulla ja lapsilla ja yöllä rykivät kumpikin ja huutelivat vähän väliä.Tuntui ettei kerinnyt nukkua ollenkaan ja olin muutenkin tosi väsynyt niitten vkl juhlien jälkeen mutta nyt on kunnialla selvitty esikon synttäreistä :saint:
Tänä aamuna olisi ollut esikolla 5-v hammaslääkäri käynti mutta peruin sen kun en kertakaikkisesti jaksanut herättää lapsia ja kiirehtiä sinne heti aamusta kun itsellä tuo päänsärky inhottava :|

Joulukorteja ja lahjoja Me ollaan tehty kortteja myös tuolla kuusiteemalla eli olen itse tai lapset leikannut kuusen ja sitten lapset koristellut sen. Ollaan tehty kyllä muunkinlaisia kortteja mutta en nyt muista mitä :headwall:
Lahjoja ollaan tehty mummeille,ukeille ja kummeille esim. piirretty tyynyliinalle,leivinliinat painamalla,maalattu autoharja,taulu kädenjäljistä pienempänä.Näitä lahja ideoitakin mulla on enemmän mutta nyt ei polla säteile....tänä vuonna ehkä huovutetaan lasten kanssa pannunaluset tai sitten taikataikinasta tehdään magneetit...

Monella alkaa raskaus käydä henkisesti voimille,niin täälläkin :| Inhottaa kun ei jaksa tehdä samalla tavalla juttuja kuin ennen,joka paikkaa kolottaa,mikään ei mahdu päälle,vauvan liikkeet koskee jne. :/ ja nyt uutena vaivana tuntuu että vauva tipahtaa tuolta ulos,hirveä paineen tunne tuolla alhaalla... Olisipa jo marraskuu ja saisi synnyttää...Toisaalta pitäisi nauttia tästä raskaus ajasta kun luultavasti viimeiseksi jää mutta en vaan osaa :'(
Neuvolassa lääkäri kyllä jo kyseli että onko ihan masennuksen oireita mutta enemmän minua vaan suututtaa ja eniten suututtaa tämä oma suututus koska haluan kuitenkin niin kovasti sen oman vauvan ja pelkään sitten heti jos vauva vähän aikaa hiljaisempi masussa että tökin sitä heti hereille :/ Että aika kaksipiippuinen olo on....

 
Manna ja viides, mulla juuri tuollaisia näköhäiriöitä myös, sellasia kirkkaan valkoisia "kipunoita" tulee eka tuonne sivulle ja sitten näkökentän keskelle. Kestää ehkä noin minuutin ja sitten häviää. Eikä liity mitenkään mihinkään tekemiseen tms, eli tulee ihan samalla lailla kesken päivän ja levossakin. Tuollaisia oli mulla sillon ekaa ootellessa kun oli toksemia. Ja mahakivusta, mulla on myös tuolla ylävatsalla, lähes rintojen alla, sellanen lähinnä polltavan ja puristavan olon yhdistelmä. Välillä saattaa ihan pistääkin. Ei siis närästystä, sitäkin on ollut mutta tämä on erilaista. Välillä se helpottaa mutta oikeestaan koko ajan on sellanen pieni tunne olemassa. Välillä sitten äityy oikeen kunnolla, kuten tänä aamuna. :/ Sitä on hieman vaikee kuvailla, mutta just sellasia tuntemuksia oli sillon ekaa oottaessa. En nyt haluais toksemiaa taas... :ashamed:

Mulla on tuolla vihannespasta tekeillä, kaivelin kaappeja ja aattelin käyttää ns. jämäaineksia kerrankin. Kastikkeesta tuli ainakin ihan buenon makuista... Kauhee nälkäkin jo. Otin pikkuset torkut tuossa sohvalla, siihen on hyvä nukahtaa kun maksimissaan puoli tuntia pystyy siinä köllöttään, sitten alkaa paikat paukkua! Nyt on ihan pirtsakka olo.

Mutta nyt pastan pariin.

HM

PS. piti vielä lisätä että mulla ei myöskään verenpaineet ole heilahtanut mihinkään, ei sillon eka kerrallakaan, ja vielä ainakin on pissa ollut puhdas.
 
moi!

voi paska, pitkä teksti katos kun yhteys pimahti!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:


mutta kiitos kaikille teille jotka annoitte vinkkejä askarteluun/lahjoihin!!!! :hug: olette ihania!!! :heart:

tuo kutmulan idea autoharjasta ja Helmin katuharjasta olivat ihan huippuja!!! en ole ikinä nähnyt/hoksannut/tajunnut että siinä on hyvä käytännöllinen juttu joka onnistuu tuon ikäiselle. kallistun kyllä autoharjojen puoleen siksi, että ovat halvempia ja vähemmän maalattavaa jos enemmänkin niitä tehdään. ja sopii erityisesti just niille kummeille kenelle en meinannut keksiä mitään kun lahjat pitää antaa tosi aikaisin tai postittaa kun asuvat kaukana. he eivät katuharjaa tarvi kun asuvat kerrostalossa mutta autoja kyllä löytyy. päätin heti että tehdään myös isille ja pappalle autoharjat isänpäivä lahjoiksi!:) taidetaan joku päivä mennä mummulle ja pappalle ne maalaamaan, että ei isi nää niitä etukäteen ja pappa ei välttämättä hoksaa jos mummu on salajuonessa apuna ja mennään niin että pappa ei kotona.
päätin heti että kirjaan nuo ideat ylös mun "äiti-vihkoon" jossa on muita tärkeitä listoja (joululahja, ruokalistoja, kauppalistoja, muistettavia juttuja, syntymäpäiviä yms. yms...) kuten huomaatte niin rakastan listojen tekoa ja teenkin niitä vähän joka asiasta! :ashamed:

voimia kaikille olotilan kanssa kamppaileville!:) kyllä on itekki huomannut että viikon aikana hirveän paljon tullut olo kömpelömmäksi ja vaivaloisemmaksi. varsinkin iltaa kohti istumasta tai makaamasta ylös nousu on vaikeaa kun ikinä ei tiedä että pääseekö suosiolla ylös vai kramppaako joku kohta!

viides mulla myös ollut noita ylämaha kipuja ja liittyy myös niihin heikotuskohtauksiin. samoin jonkinlaisia valopilkkuja hyppii silmissä jos nousen nopeasti ylös, mutta verenpaineet olleet mitä parhaimmat eikä turvotusta liiemmin tai valkuiaista pissassa. mutta pitääpä mielenkiiinosta kysäistä torstain neuvolassa asiasta. pitää myös torstaihin mennessä päättä synnytyssairaala, jotta osaa laittaa mut viikon 36 käyntiä varten oikeaan paikkaan. se käynti siis siksi kun tää masuasukki on se tuleva 5kilon jättiläinen.... luulen että menen keskussairaalaan synnyttämään enkä sinne aluesairaalaan jossa ekan synnytin. aluesairaala olis ihanan kotoisa, mutta pelkään sitä että kun tää vauva on niin iso, että jos jotain ongelmia tulee niin aluesairaalassa ei mitään ensiapua jos jotian tulee.

miehen täytyy päästä koneelle, joten moi!

korppinen
 
Huh huh.. Tänään olisi neuvola.. Katsotaan miten käy tämän rouvan..

Eilisen siivousurakan jäljiltä kaikki paikat ihan lukossa. Ei kivalta tunnu ei. Niskat varsinkin on ihanan lukossa :D.

Mutta nyt ottaa eiliset pyykit pois ja uudet pyörimään.. Sitten imuroimaan ja pesee lattiat.

Red Dragon & Nuppu 34+1 :heart:
 
RD: Tuuhan heti kertomaan miten kävi neuvolassa!

keiju: Musta kuule tuntuu että mä vetäisen kevyesti sun ohi painonnousussa :LOL: Kauhistuksella odotan huomista :/ Esikoisesta oli suurin viikkonousu 1160g tai jotain sinnepäin... Hui...

No, en tiedä tulenko tässä kipeeksi, kurkkuun kyllä koskee mutta toistaseks se on ainut vaiva.
Toivottavasti siis en tulis!
Neiti herätti jo 6.30 itkullaan eikä jäänyt enää nukkumaan vaikka kuinka koitin |O Noh, nyt mulla ois hetki aikaa nukkua kun on päikkäreillä. Ylläri kun juuri silloin ei nukuttaisi!

Tuli ihan huippuja perunarieskoja :p Ihan vievät kielen mennessään :whistle: Pitää useammin tehdä isompi satsi muussia niin voi aamulla paistella lämpimäiset aamupalalle =)

Pitänee ottaa lisää vielä ananasmehua jotta lähtis vähän nestettä kropasta, ettei huomenna tulis tosiaan painoennätystä :whistle: Eilen toimi aika hyvin, mutta vieläkin jalkoja turvottaa ja pakottaa...

Luminka ja neitonen 34+2
 
Höh mäkin haluan siivota tai tehä jotain, liinavaatekaappi oottais siivousta.. Pitää tänään sanoa miehelle kun tullee töistä että voisko imuroida, eteiseen kantautunu kauheasti roskaa.. Näin viime yönä unta että menin neuvolaan niinku keskiviikkona olen menossakin.. Neuvolatäti siinä tutki minua jne ja sitten meinas että vauva syntyy kyllä tänään ja että kiireesti sairaalaan.. Lähin sitten ite ajamaan kuin reikäpää sairaalaan ja sielä kerkesin sairaalavaatteet vaihtaa ja miehelle soittaa töihin.. Vauva syntyikin jo samantien ja se oli pieni tyttö :heart: Voi että se olikin pieni! Toivottavasti tuo ei nyt ollu mikään enneuni.. =)
Illalla ihanasti supisteli kun olin nukkumaan menossa mutta onneksi siitä sitten rauhottui..
Kauhee nälkä ois jo, kohta laitan kanankoivet uuniin ja keitän riisiä.. Nam!

Rv 33+1
 

Yhteistyössä