....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Moi kaikille!

Täällä myös edelleen sänkypotilaana, kotona olen onneksi maannut. Sairaalassa makasin sen viikon verran. Kotona on kivempi maata! :D
Ei tässä ole enää kuin 4 viikkoa maattava. Sitten on 37 viikon tavoite saavutettu ja vauva saa tulla jos on tullakseen.

Oonkin ihmetellyt tätä hikoilemista. Taitaa olla sitten ihan normaalia, kun muillakin sitä täällä on. Mulla on silleen, et yöllä hikoilen hirveesti, ihan litimärkänä ja sit joutuu yöpaitaa vaihtamaan ja kamala jano tietty kun paljon hikoilee. Ihan ihmeellistä tämmönen, kun normaalisti olen sellanen vilukissa, et yölläkin pitää sängyssä olla paksut sukat jalassa.

tietämätön, kestämistä migreenin kans :hug: Ootko ottanut siihen raskausaikana jotain lääkettä? Mä oon kanssa kärsiny aina migreenistä ja päänsäryistä. Pari migreenikohtausta on ollu raskausaikana..en uskaltanu sillon ottaa muuta ku paracetamolii. Päänsärkyjä on kans ollu raskausaikana vähemmän kun normaalisti. Pelkään kyl ihan sikana, et synnytyksen jälkeen ku hormonit taas romahtaa niin alkaa migreenikierteet :eek:

Kestämistä kaikille, joilla alkaa voimat loppua Rinzessa, Hansu, tietämätön ainakin :hug: Ja sit kaikille muille sängyyn sidotuille :hug:

Oliko täällä ollut jo puhetta rintapumpuista, et kannattako sellasta hommata kotiin valmiiks? Entäs sit tuttipullot?Monta niitä pitäis ostaa etukäteen?

Tuntuu näin ensikertalaisena, et ihan hirveesti pitäis kaikkee ostaa vauvalle.
Vaik meil nyt on jo suurin osa koossa, niin aina muistuu mieleen jotain uutta...ääääk!Aika loppuu kohta kesken. Mul on kauhee stressi noista hankinnoista, kun en pääse nyt liikkumaan mihkään( onneks ostettiin/saatiin suurin osa tavaroista jo aikaisin, jos oisin jättäny kaikki viime tipalle, niin nyt ois iso ongelma) Mut nyt mä tilaan kaikki loput netistä. Vaipatkin olen tilannu jo netistä! :D

Viel pitäis tilata:

- hoitopöytä ja hoitoalusta
-itkuhälytin
-sitteri
-tuttipullot, tutit yms.
-hoitolaukku
nää olikin nyt ne tärkeimmät.

Kuunkulta ja poitsu rv 33+2
 
KUUNKULTA-en oo muuta saanu ku panadolia ottaa migreeniin,ja kaikki ketä joskus migreenistä kärsiny tietää varmaan ettei paljoa panadoli lohduta...
mulla ainakin on käsikäyttönen rintapumppu valmiina ja pari erilaista tuttipulloa...

olis jo huomeninen neuvola pääsen näkee uuden neuvola tätin ku ekaa kertaa muuton jälkee meen uuteen paikkaan(ei kuulostanu puhelimes hirveen kivalta mut avoimin mielin meen)pääsee ainaki valittaa tätä oloa ja toivon et se ottais mut tosissaan ku edellinen oli ihana mut sellanen aika hajamielinen=)

noh nyt takas bb 24/7 pariin
 
Huomenta!

Kyllä taas väsyttää vaikka reilu tunnin olen jo pystyssä kukkunut. Luulen että se on tuo hb joka tän saa aikaan, ei ollut kuin 110 viime nla-kerralla. Huomenna on taas uusi nla-aika,mutta ei tuota arvoa joka kerta otetakaan. Torstaina sitten olis ä-poli, pitää siellä vähän kysellä tuosta että jos vauvat ei ite halua tulla ulos niin koska sitten raskaus puretaan. Mä en kyllä selviä mihinkään 38 viikolle, oikeesti niin tukala ja ahdistunut olo että... |O |O Eli täällä yksi oloonsa kyllästynyt lisää... :ashamed:

(.) Eilen illalla äityi supistelemaan vallan vinhasti, laskin välejä niin tuollanen 2-6 min oli välit. Mutta onneksi eivät olleet kovin kipeitä, kuitenkin synnärille soitin varmuuden vuoksi ja antoivat luvan kotona levätä. Taisi johtua siitä kun eilen pöljänä kävelin poikien tarhalle (matkaa ei ole kun noin 1,5 km), mutta pidin sellaista kohtalaista vauhtia. Tuntui niin ihanalle pääst äpikkasen lenkintuntuun kiinni... Taisi siitä sitten kroppä ärtyä. Ei siis enää lenkkejä. Vieläkin selkä on älyttömän kipeä!

Rintapumpuista kyseltiin, mä ostin kirppikseltä ihan sellasen karvalakkimallin, Ainun käsikäyttöisen. Mulla oli samanlainen kuopuksen syntymän jälkeen ja se oli ihan pätevä, ajoi asiansa. Ja maksoin vaan 8 e, ihan uuden veroinen.

nyt ei ajatus juurikaan säkenöi, taidan jälleen tuohon sohvalle panna pitkäkseen. Tulen myöhemmin kurkkaamaan! :wave:

HM ja papuset 32+5 :heart: :heart:
 
äityliini76; tervetuloa mukaan :flower: ! Mukavaa, kun porukka vieläkin kasvaa ja keskustelu senkun vilkastuu!

keiju; Aika tuntun kuuloista tuo uhma. Meillä myös tyttö 4v koettelee välillä pinnaa ihan kunnolla. Mutta vastapainoksi osaa kyllä olla ihanan avuliaskin ja silloin tietysti ainaa muistaa kysyä olenko kiltti :heart: ;) ..

tietämätön; Itse en ole koiraa koskaan omistanut, mutta olen kyllä kuullut tuosta koirien suojeluinnossa raskaana olevaa emäntää kohtaan. Aika suloisen kuuloista :heart: . No toivottavasti laskee sut kuitenkin miehen kanssa sinne synnärille sitten kun aika koittaa, ettei koiraa tarvi sinne ottaa kaveriksi, voisi olla kätilöllä vähän ihmettelemistä, kun sanoisit että tässä on sitten tää mun tukihenkilö :LOL: ... jeps mulla on tänään aivot vähän jumissa, mut antakee anteenks.. :)

Sairaalakassin suhteen on täälläkin tapahtunut edistystä. Lista on valmis (mihinköhän muuten laitoin sen :whistle: ) ja laitoin jo valmiiksi toilettilaukkuun uudet hammasharjan ja -tahnan sekä pikkupulloon kaadoin saippuaa :D . Hiljaa hyvä tulee...

Niin kuin jo tuolla aiemmin totesin, aivot ovat melkolailla narikassa. Lämpöä meinaa nostaa ja poskipäätä särkee tosissaan :( . Sain työterveyslääkärille ajan vasta klo 12.30. Eli sinne asti pitäis jaksaa sinnitellä, onneks täällä töissä ei ole nyt mitään kauheaa hässäkkää, saa rauhassa istuskella ja surffailla ;)...

viides rv 32+3
 
huomenia!
mua väsyttää..eikä edelleenkään huvita oikeen mikään. kirjastoon pitäs tänään palauttaa kirjoja, ja tossa kaupassa pyörähtää. Illalla yhteen polttarikokoukseen mennä, vaikka itse polttarit jää nyt väliin, kun ne ois viikonloppuna, mutta kiva mennä kuuleen mitä ovat suunnitelleet. =)
Eilen kävin kirpparilla ja tein hyviä ostoksia! En tiedä voiko ihan löydöiksi sanoa, kun ei ihan halpoja ollut, mutta kuin uusia! Reiman ruskean uudenveroisen toppa-asun pojalle 28eur, keittiöön ruokapöydän päälle sellaisen rustiikkisen-valkoisen kattolampun (ihan nappiostos) 28eur, pojalle h&m:n farkkutakin 3eur ja muutamia satuceedeitä--> 1-2euroa/kpl
Menihän tuota rahaa, siis paljon! Mutta nuo ovat ihan uutta vastaavia kaikki :D

Rintapumpuista...mulla kanssa esikoisen jäljiltä se ainun rintapumppu, ja oikein hyvin sillä pärjäsin sen mitä tarve vaati. Oli ihan ehdoton heti sairaalasta tullessa kun rintoihin pakkautui niin hirmusesti maitoo, että oli jättimäiset ja kipeet...
Tuttipulloja..meillä oli tasan 1 esikoisen kanssa, kunnes sairaalasta tullessa hain 2 lisää ja tuttelia kun aattelin että tästä imetyksestä mitään tule. Mutta sujui kuitenkin hyvin, loppujen lopuksi..Pulloja kuitenkin hyvä olla muutamia, isin käyttöön ja jos tarvii jättää jonkun hoiviinb pikkuinen. Tai jos imetys ei suju.
Tutteja..on nyt hankittuna 2kpl ja niillä pärjäämme aluksi, saahan noita sitten haettua lisää.

Nyt huilaileen vielä. :wave:
 
Huomenia,mulla kanssa vaivaa nuo ylävatsakivut,vaavi kääntää ja vääntää mut ilmeisesti vieläkin poikkitilassa,jossa ollut jo 5 vkoa.Itku tuli taas illalla kun ei missään asennossa ole hyvä nukkua :'( .laitoin tytön just kouluun ja kahvi porisee, niin ja sairaalakassia en ole pakannut,pitäis kai sekin tehdä mut jotenkin on mennyt laiskaksi tämä olotila...mulla neuvolalääkäri 2 viikon päästä ja silloin ultralla katotaan painoarvio,ku vähän pelottaa jos tulokas onkin iso,kun isovelikin oli yli 4 kiloinen..

äityliini ja pötkylä rv34+5
 
Rinzessa: Miten sun neuvolareissu?

kuunkulta: Minä tosiaan ostin tuon rintapumpun etukäteen, ja oli ihan kohtalaisesti tarvetta! Jää nähtäväksi miten tällä kertaa :) Toiset varmasti kokevat sen tosi tarpeelliseksi, ja toisilla jää kaappiin pyörimään.. Kuitenkaan ei maksanut niin paljoa, että vaikka ois jäänyt yhteen kertaan ei se olisi harmittanut. Sain kuitenkin testata sitä jo ensimmäisenä yönä kotona joten siinä mielessä oli hyvä että oli valmiina :D

Tuttipulloja jäi esikoiselta sellaiset 6 kpl, kuitenkin tarvittiin niitä imetyksen jälkeen (imetin siis 7½kk) ennen kuin pullokin jäi pois. Tuo oli sellainen suht sopiva määrä, ei tarvinnut olla ihan joka kerran jälkeen pesemässä!
Nyt ostin sen pullopussisysteemin, jos pääsisi vieläkin helpommalla pullojen pesuissa:whistle: Ostin vielä termospullon, jos joutuu yöllä antamaan lisämaitoa vaikka, niin saa siinä kuumassa vedessä nopeasti maidon lämmitettyä. Ei tosiaan tarvitsisi alkaa mikroa paukuttelemaan keskellä yötä :D

Sairaalalaukun pakkailin muistaakseeni viimeviikolla melkein valmiiksi! Enää lähdönhetkellä laitettavat puuttu kuten kamera. Neuloin joskus aikaisemmin jo pikkuruiset vaaleanpunaiset villasukat, saa laittaa sit potkareiden päälle sairaalassa :heart:

Tänään kävin neuvolassa, tässäpä kooste:

rv34+3
Paino: +100g/vk
(olin et mitä ihmettä :eek: Oon syönyt siis viime kerran jälkeen vaikka mitä, paketin jätskiä, karkkia varmaan puoli kiloa ym. tosi tarpeetonta. Et miten ihmeessä ne ei ole tarttuneet! Enkä ole mitenkään paljoa ulkoillutkaan... No, en valita... :D )
Verenpaine: 129/71
Pissa: Puhdas
Hemoglobiini: 113
Tarjonta: RT
(luulin aamulla et oli kääntynyt toisinpäin, yöllä oli sellaiset show:t et ei ois ollut ihmekään! )
Syke: 130-150 (liikkui niin sillä vaihteli)
Liikkeet: ++

Palailen illemmalla, nyt vihdyttämään vierasta ennen kuin lähtee :wave:

Luminka ja neitonen 34+3
 
Tänään menin tyttöjen kanssa sitten sinne perhekerhoon. Ajattelin eilen illalla, että jos tytöt vain ajoissa heräävät ja saan itseni ylös sängystä, niin lähdetään käymään siellä.

Ihmeen kiltisti lähtivät matkaan.. Lupasivat olla reippaita jne.. Mutta kyl mie nuo neidit tunnen.. Heti, kun tulee vieraita ihmisiä.. Neidit on niin ujoja, hiljaisia ja äidissä kiinni.

Ei kyllä parempaa päivää voitu valita: Tänään kerhossa oli valokuvaus!! Ja arvatkaa vaan oliko puhdas paita päällä.. Ei onnex ollut ku pari pientä likatahraa.. Mut hävetti silti. Jos olisin tiennyt, ni ei välttämättä olis menty paikalle tai sitten olisin erilaiset vaatteet laittanut neideille päälle.

Kerhossa ei sitten muuta ollutkaan.

Ihmeen vähän toisaalta oli porukkaa, mutta sopivasti. Oli siellä vauvakin. :heart: Olikohan maksimissaan parin kuukauden ikäinen :heart: . Ihana lutunen.

Kerhon ohjaajat on aivan ihania. Varsinkin vanhempi ohjaaja, joka tunsi jo esikoisen. Esikoisen kanssa, kun yritettiin päiväkerhossa käydä tammikuussa.. Mutta siitä ei tullut mitään, koska neiti on niin ujo. Joten vanhempi ohjaaja sitten tuli minulle puhumaan, että jos kerhopaikkoja vapautuu, niin meidän tytöt on etusijalla. Haluaisitteko ottaa paikat.

Mutta kyllä mie yritän noiden kanssa siellä käydä, että saavat olla muidenkin lasten kanssa.

Mutta nytten antaa spaghettia tytöille ja käymään suuhygienistilla.

Red Dragon & Nuppu 34+2 :heart:
 
Noh, tulin jo takas, kaveri on tuossa itekin koneella, tekee tosin ihan koulujuttuja... Toisin kuin minä, täällä vaan surffailen :whistle:

RD: Tuosta ujoudesta.. Mun kaverin tuttu oli kertonut (on psykologi tai jotain... ) että se on ihan tervettä että lapsi tulee vieraassa tilanteessa lähelle. Kuulemma kertoo että lapsi saa tarpeeksi läheisyyttä ja hellyyttä! Kun tän mun kaverin tytöt ovat olleet juuri samanlaisia kuin sinulla ovat. Nykyään siis ihan "normaaleja" koululaisia. En tiedä pitääkö sitten miten hyvin paikkaansa, toiset ovat vaan ujompia ja toiset menevät suoraan vieraiden syliin asti!

Sitä itsekin joskus olen miettinyt että tää tyttö liian ujo, ja ollanko oltu liian paljon kotosalla ym. Kun selvästi jännittää tilanteita joissa paljon ihmisiä! Mutta kun me käytiin perhekerhossa viimeviikolla, neiti yllätti mut täysin! Vähän aikaa oli jaloissa ja siitä pikkuhiljaa lähti kattelemaan leluja! Ja vei eräälle naiselle kirjan, ja yhden jalkoihin meni jopa vaikka itse olin lähellä =)
On likka saanut vissiin itseluottamusta lisää, eikä niin "pelkää" toista samanikäistä poikaa, eilen juosivat ympyrää tässä meillä hullulla räkätyksellä säestettynä :LOL:
 
Täällä on ollu vilskettä, ensin tuli kaveri käymään jo puol ysin maissa, käytiin postissa kävellen ja tein kääretortun ku toinen kaveri tuli poikiensa kanssa tuossa 11 aikaan leikkimään ja just äsken lähtivät. Ihanasti kyllä menee noilla pojilla nuoleikit, eivät turhia kinastele. (oma kohta 4v, kaverin 2v ja 5v). Kohta pitäs lähtä pikku päikkäreille, luulis että poistuakin väsyttää ku monta tuntia riekkuivat.
Tänään ollu kamalat vihlonnat ja paineen tunne tuolla alapäässä, ei kiva mutta helpottaa ku rauhottuu istumaan.
Huomenna tulis sit se 34 viikkoa täyteen, KYSn lääkärin mukaan huomisesta eteenpäin sais sit rueta liikkumaan ihan normaalisti ja parisuhdejumpaakin vois kokeilla omien tuntemusten mukaan =)

Edelleen kamala turvotus päällä, millä sais laskemaan? muulla kuin ananaksella kun en oikein välitä syödä sitä ei oo mun makuun.

keiju ja wiljo 33+6
 
keiju: Ootko koittanut mansikkaa? Sehän laittaa pissittämään, ainakin yötä vasten nim. kokemusta on!
Vettä join esikoisen loppuodotuksesta hirveesti. Mutta vaikka kuinka silloin söin ananasta ja mansikkaa, turvotus oli ja pysyi viikon vielä vauvan syntymän jälkeen! Voi sitä keveyden tunnetta mikä sen jälkeen oli :saint:

Mulla kai ei sit ollutkaan hirveesti turvotusta vaikka niin epäilin. Tosin join ananasmehua 1½ l viikonloppuna, se laittoi vessarallit hyvin käyntiin...
 
Luminka: Meidän neidit on aina tuollaisia, jos on vieraita ihmisiä. Haluavat eka tutustua ja katsoa tilanteen, että onko "turvallista".
Niin se on ainakin itseni mielestä parempi kuin, että on "hyökkäävä".

Nähtiinhän esikoisen kohdalla kesälläkin uimakoulussa, että alussa kahtoi mikä tilanne, mutta siitä neiti rohkaistui ja loppu uimakoulu meni mahtavasti! Sai paljon itseluottamusta.

Jos vain äiti jaksaa lähteä viikottain käymään kerhossa, ni olisi hyväksi vain tytöille. Eivät pahemmin näe muita lapsia.
 
Kaikki oli ok neuvolassa, pissa puhdas ja verenpaine hyvä. Mut sain kuitenki uuden ajan ens viikolle. Oon niin hemmetin turvonnut ja olo on tukala.
Kamalaa taas toi ampumisjuttukin :kieh:

Pää vähän jäässä joten tuun myöhemmin valittaa lisää sit :LOL:

Rinzessa ja papuRinssi rv.33+6
 
Mua vaan väsyttää |O Tuntuu et nukahan istualleen....Käytiin aamupvä:llä lasten kaa metsässä kävelemässä ja sitten kun syötiin eväät siinä ihanassa auringonpaisteessa nii meinasin oikeesti pystyyn nukkuu :headwall:

Olen saanut peräti pestyä tuota vauvapyykkiä nyt jonkun verran.Vielä olisi ehkä yksi koneellinen + pussilakanoita.Viikonloppuna ajateltiin yrittää keritä kasata pinnasänky ja järjestellä tuo makkari niin että mahtuu pinnis sinne ;)

Mut nyt sohvalle makoilee hetkeks ennen kun pojan kerhokaveri tulee kylään :wave:
 
neuvola kuulumisia..uus täti oli ihana=)sellanen nuori ettei sitä voi neuvola tätix ees sanoa=)
eli rv 32+4
painoa tullu taas 845g/vko
:ashamed: nyt yhteensä 22,8kg(mut sano ettei haittaa ku oon ollu niin hoikka,ja et kyl ne lähtee)
verenpaine ja pissa ok tosin pulssi taas 118!!
sf 29
sykkeet 155
turvotus +
liikkeet++
raivotarjonnassa mennään ja aika alhaalla on
huomenna laitto lääkäri ajan et katsotaan tilanne ja kerto et heillä on ultrat lääkäreillä ja antavat paino arvioita,jee!!!(edellises paikas ei ollu ultraa koko katon alla eikä he anna ees käsikopelolla painoarvioita)
huomista siis jännäilemään=)

hei oon jostain kuullu huhua(ja näitähän riittää)
et vauva olis selkä tiettyyn kylkeen päin synnytyksen lähetessä..onko teille sanottu kumminpäin on??mulla selkä on vasemmalla(niinku arvasin koska jalat potkii mukavasti oikeelle kylkiluihin ja alle) :attn:
nyt jatkaa hikoilua sohvalle..prkl et on kuuma..
 
on kyllä ollu tuskasen kuuma taas tänään, mulla on ikkunat auki ja puhallin huutaa silti oon ihan hiestämärkä.
Ihana asia siis että on hyvä ilma mutta voi luoja miten tuo ilma vaikuttaa tähän turvotukseen ja hikoiluun. Mieli on tietty virkeempi mut kroppa ei.
Nyt syömään ja sit varmaan edessä puistoilua tai sit jos mökille lähtis.
 
Vähän parempi päivä on ollu tänään, ei oo niin kauheesti mahaan käyny... Mutta liitokset on tosi kipeet ja ihan lyllertämiseks on menny nyt liikkuminen. Ei sit puistoonka lähetty, onneks kaverit haluski tulla sit meidän pihaan leikkimään, en ees pyydelly. :) Kiva! Oiski ollu tosi tylsää yksikseen istuskella tuossa pihalla.

Eilinen kauppareissu oli ihan tuskaa, ihan meinas itku päästä. Supisteli ihan mahottomasti ja vauva ajeli mahotonta rallia mahassa. Ja koski älyttömästi. Kotona sit pötkähin sohvalle niin loppu supistelut heti. Illasta käänty sit vissiin ihan oikein päin taas ja tänään on kans ollu semmonen tuntuma että pää alaspäin ois. Mahaki on pitkulaisemman muotonen.

Ei kyllä oo muuta kuulumisia, on tää niin totaalisen ärsyttävä olotila! |O

Anzkuli 33+5
 
Heippa taas..

Oli aivan kauhee viikonloppu ja ei vieläkään mikään kauheen hyvä olo.. :ashamed: ei o mikään kiinnostanu ollu vaan ja maannu.. flunssaa pukkaa viä kaiken lisäks päälle.. :kieh: :kieh: eilen lääkäri ja meitin asukki paino arvio oli 2700kg :eek: :eek: ja lääkäri anto uuden ajan 2viikon päähän ja sit katotaan miten se on kasvanuja paljon.. ja sit se sano että sen jälkeen sit katotaan mitä tehään mutta jos ihan mahdottamasti on kasvanu niin ruvetaan puhuun käynnistyksestä.. :whistle: sokeri arvot on ollu suht normaaleja pari kertaa se paasto arvo on ollu koholla mutta ei ole ollut kun 5.5-5,9.. turvotus on ihan hirveetä mut ei o myrkytyksen vaaraa.. viä ainakaan.. mulla on kans toi kävely jo pirun haastavaa et sattuu nivuseen ihan hulluna ja häpyluuhun.. mistähän viä valittas.. :ashamed: :ashamed: mut paidan mennä takasin makaan..

paula+peikko 33+4
 
RD: Ja mieluummin vähän ujompien kanssa lähtee jonnekin kuin sellaisten jotka juoksevat päättöminä! Ainakin musta on kivempi et likka vähän tarkkailee.. Vaikka tosin viime aikoina on uskaltanut jo paremmin mennä. Ja luulen että vauvan syntymän jälkeen saa vieläkin enemmän itseluottamusta!

En tarkoita kenellekään mitenkään pahalla jos jollakin on täällä villimpiä lapsia viitaten tuohon ensimmäiseen lauseeseen:heart:

paula83:
Ootko nyt saanut tietää miten päin vauva masussa on? Kun eikös sulla niitä huippuja lääkäreitä just ollut :headwall:

tietämätön: Sanoiko terkka mitään sun leposykkeestäsi? Kiva että on vaihtunut mukavempi "täti", on paljon kivempi aina mennä käymään =)

kutmula: Mä haaveilen täällä et sit kun lapset ovat vähän isompia, mennään jonnekin eväsretkelle =) Meillä on tässä lähistöllä makkaranpaistopaikka, voi vaikka ensi kesänä mennä sielä käymään =) Me tehtiin siskon kanssa pienenä läheiseen metsään ja voi että tavalliset voileivät maistuivat herkullisilta!

Mulla ois tuossa miehen koneella nyt kaksi jaksoa sitä sairaala-ohjelmaa tallennettuna. Tulee tosi huonoon aikaan, meillä on aika saunassa käynnit, puuron syönnit ym. meneillään :kieh: Katotaan miten kauan jaksetaan nauhoitella. Jos vaikka kohta kattois niin ei kertyis niin paljo jaksoja!
 
iltoja!

Nyt ois pinnis haettu kotiin ja huomenna laitetaan se sit paikallee. Pitää viikonloppuna käydä ostaa patja siihen ja sit on "wiljon" nurkkaus valmis. Pitää laittaa sit kuvaa kun on sen saanu laitettua kuntoon.

ihuna...mummo soitteli ja sano ottavansa poijan perjantaina yö kylään. Meillä on sunnuntaina miehen kanssa 6v päivä niin käydään sit perjantaina syömässä ja ollaan vaan kaksin.
Oisko ideaa miten vois muistaa tuota miestä?

keiju ja wiljo 33+6
 
LUMINKA: joo onhan niitä ollu tossa joo :LOL: joo eilen oli tosi ihana lääkäri aika nuori nainen.. joo se on RT2 eli sen pää on alhaalla vartalo tossa vasemmalla puolella ja jalat oikeella.. sen pää on niinkun mun selkää kohti.. potkut tuntuu niin ikävästi tonne kylkiluihin et välillä tulee oikein tippa linssii ku se sattuu jo nii paljon ku potkii..
 

Yhteistyössä