....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Tervehdys pitkästä aikaa! Olen käyny lueskelemassa teidän kuulumisia, mutten ole kerennyt kirjotella pitkään aikaan. Mun kissa sai nimittäin pentuja ja yksi kisuvauva ei osannut oikeen imeä. Siinä sitten harjoittelin vauvarytmiä muutaman tunnin välein kun nousin sitä syöttämään! Olin muuten kolmen päivän jälkeen IHAN KUOLLU! Joten siinä esimakua tulevasta...

Mulla alkoi äitiyslomakin perjantai, mutta oon käyny joka päivä töissä kääntymässä muutaman tunnin. Pehmee lasku lomaan, kun en varmaan oais olla vaan kotona heti! Mut nyt kyllä aion pikkuhiljaa jäädä... onhan mulla äitiyslomasijainen joka hommat tekee! Nyt on ihan super vointi kun ollut vähemmän töissä. Tuntuu et aika ja energia riittää mihin vaan! Toisaalta on viellä paljon tekemistäkin ennen vauvan tuloa....

Tänään nuvolassa ultralla tytsän paino 3500-3600 grammaa, joten jos 100 grammaa ottaa viikossa niin syntyäpaino olis 4200 grammaa! Jee! Eli ei ihan niin jätti kun luultiin. Mutta rv 38 tehdään vielä yks ultra ja kurkitaan pikkusta onko kasvanut.

:wave: Terkkuja ja vointeja kaikille!
 
LUMINKA-ei se tätsky kauheesti ottanu kantaa mun sykkeeseen sano et kysyt lääkäriltä sitten mielipidettä..vaikka itse sitä ensin rupes kauhistelemaan...

MAOTAO-siis täh..mä peesailen SANSEA eli eix toi oo ihan hirmuisasti??ja paljon vaavit sit keskimäätin kerää painoa vkoa kohti eloppu vaihees?mä oon luullu et se olis keskimäärin lähempänä 200g/vko vai oonko ihan hakoteillä=)
voih mä niin venaan huomista leguria et sais tietoo tosta kohdunsuun tilanteesta ja vaavin koosta=)
mulla toi typy on leikkiny koko illan jotain pään tunkemis leikkiä...tunkee tonne hanuriin koko ajan ihan ku dippailis itteensä :LOL: tuntuu kyl todella oudolta ja ei niin positiivises mieles..ja tuntuu et kenkii nyt enempi kyljen kohalta selän puolelle..kauhu kakara kiusii mamia taas kunnolla=)
 
Heissan kaikille taas piiiitkästä aikaa!

Viikonloppu meni päänsärkyä potiessa, joten ei oikeen tullu koneella oltua. Aattelin jo et raskausmyrkytys pukkaa päälle, mut tänään ei sit neuvolassa ollu mitään muutoksia missään. Mitä nyt paino oli noussu ihan hirveesti kahen viikon aikana :whistle: Meinas pistää vähän vihaksi itelle, en vaan sit tiiä et mistä johtuu ku enempää en oo syöny ku tähänkään asti eikä tuota liikuntaa oo tullu aikasemminkaan harrastettua ku ei oo pystyny. Kai se sit on tota turvotusta. Pitänee nyt sit yrittää käydä pikku kävelyillä. Tänäänki käytiin ja sellasen parin, kolmen kilsan lenkissä meni melkeen tunti. Puolessa välissä alko tuntuun et viekää kotiin ja loppua kohti vauhti vaan hidastu. Kotipihalla ois jo etanaki menny sellasta kyytiä ohi et tukka ois lepattanu :LOL: Ei vaan passaa ressata ja aina ku peilistä kattoo niin pitää vetää leuka oikeen ylös ja eteen ja poskia sisään ettei toi varaleuka kovin näy :LOL: Huijausta, mut joskus toimii sekin :D

Meillä oli tänään neuvolakäynnin yhteydessä sit valmennuski. Aika lailla samoja asioita käytiin läpi ku mitä on tullu luettua, se vaan et miehelle tais kuitenki tulla uuttaki asiaa ja kiva oli kuulla sit ukonki mielipiteitä ku ei se niistä omista ajatuksistaan ja tuntemuksistaan tuon synnytyksen suhteen oo puhunu.

Mut nyt iltapuuhiin ja bb:n pariin!!

*muoks* Tervetuloa myös mun puolesta uusille!!

nannamaaria & upana 33+6
 
Tämä päivä on mennyt loppujen lopuksi ihan kivasti. Ensiksi käytii siel perhekerhossa, kotio syömään, suuhygienistille oli tytöillä aika.. Tultiin kotio, mies lähti koiruliinin kanssa mökille ja mie laitoin tytöt päikkäreille. Rupesin muuten itsekin sohvalle pötköttelee, teki hyvää!

Kun tytöt heräs päikkäreiltä, välipala ja mentiin takapihalle. Oltiin varmaankin parisen tuntia, jos ei jopa enemmänkin. Laittelin talvikuntoon jo paikkoja.. Tai siis silleen, että nuo kukkapenkin 1-vuotiset kukat revin pois ja sitten kun istutettiin noiden köynnösruusujen alle ruohoa.. Mikähän järki siinäkin oli :headwall: . Kerran kukaan ei ole innokas hoitamaan.. Joten hiukan rehotti ruoho :LOL: . Revin sen irti.. Kitkin kaikki pensaat ja muutenkin vain mylläsin takapihalla. Mietin tässä, että jaksaisko syyssipulit istuttaa.. En oo kyl koskaan aiemmin mitään istutellut.

Sitten mummo kävi hakee koristekiviä, joita ei tarvita ite.. Ja sitten iltapalalle. Tytöt söi puuron reippaasti. Kun laitoin neidit nukkumaan klo 19.30, niin kerrankin innolla kuuntelivat tarinan. Ja joka kerta pitää laulaa lastenlaulukirja.. Ja minun lauluääni ei ole mikään paras!

Mukava päivä kieltämättä. Toivottavasti olisi huominenkin.

Tanjuska: Jospa neuvolassa asiat olisi parempaan suuntaan, eikä mennyt huonompaan! Paljon voimia sinulle!

Luminka:Onhan se kieltämättä kiva, että lapset on rauhallisia jne.. Sitten, kun pääseevät tutuiksi.. Niin siitä on rauhallisuus kaukana :D

Maotao: Oih, ihania kisuleita! Onko maatiaisia vai ihan rotukissoja? :heart:
Ja kyl minusta ns. jättivauva olisi tulossa, jos syntymäpaino o yli neljä kiloo :whistle:
Ite ku oon synnytellyt alle kolme kilosia :D. Jos tämä menisi normaalisti loppuun asti.. Ja jos olis sen painoinen, mitä rv 29 arvioi syntymäpainoksi (3,5kg), ni mie varmaan pyörryn silloin :D

Mutta nytten nukkumaan! Tai kahtoo ohjelmia..

Red Dragon & Nuppu 34+2 :heart:
 
moi!

pikaisesti tulin vaan lukemaan, on mennyt päivä nopsaan kyläillessä...

Maotao en halua pelotella, mutta aika isolta vauva vaikuttaa. mulla tämä viikolla 32+3 2,7kg ja siitä oltiin aika kauhuisaan, nyt torstaina saan uuden arvion. ja tuon perusteella syntymäpainoarvioksi on vaan sanottu että sama tai isompi kuin esikoinen ja esikoinen oli 4560g. esikoisen kohdalla viikolla 36 3,7kg ja siitä oli lääkärit ihan kauhuissaan. mulla on lääkärit sanoneet että vauva kasvaa näillä viikoilla 200g / viikko. meillä vaan tuntuu olevan sellainen poikkeus että kasvaa 300g/viikko, niin oli esikko ja niin tuntuu olevan tämänkin. onneksi pääset ultraan parin viikon päästä niin kuulet arvion ja hyvä että on puhuttu jo nyt käynnistyksestä jos kovin isolta näyttää! mulla rv36 lääkäri jossa päätetään mahdollisesta/todennäköisestä käynnistyksestä tuon koon takia... toivotaan että nää ei ihan jättiläiseksi kasvais!:) ja yritetään olla itse stressaamatta. siinähän tää ongelma on kun ei pysty hirveästi tekemään mitään kasvamisen estämiseksi, ainoastaan sokereita välttämällä voi jotain asian eteen tehdä, mutta ei sekään välttämättä hirveästi auta.

meillä tuolla ukot (pienempi ja isompi) jo tuhisee, joten nyt nukkumaan!
korppinen 34+2
 
Aika hurjia kokoarvioita on tullu!! Mieki haluisin jotain arvioo, mutta ei tuu ennen kuin rv 37 ultrassa. Pitää neuvolassa kysyä tätiltä ens kerralta että miltä se vaikuttaa, jos osais näppituntumalla ees vähän arvioida että onko iso vai pieni. Sano se kyllä ultraavansa tarjonnan ihan kaiken varalta että ei tuu sit yllätyksiä. Mutta tuo neuvolan ultraus on vaan semmonen vilkaisu, ei ne ala mitään siinä mittailemaan.

Viime yö meni ihan harakoille. Heräilin vähän väliä vaihtamaan asentoa. Kyljelleni aina asetun ja jossain vaiheessa rupeaa sit särkemään kylkiluita. Siinä vaiheessa käännyn selälleni ihan heräämättä, mutta sit kun on jonkun aikaa nukkunu selällään niin sit herään siihen kun on semmonen epämukava olo kun ei veri kierrä. Ja sit alkaa se projekti että saa ittensä toiselle kyljelle käännettyä. HUH! No, tää on varmaan monille tuttua! Nyt jo nukuttaa...

Mutta jotain hyvääki, nousin aamulla sängystä eikä koskenu mihinkä. No silleen normaalisti nyt aina vähän kolottaa ja painostaa, mutta ei ollenka semmosta joka askeleella tuntuvaa kipua ollu missään! Jee! Toivo heräs kyllä taas että jospa sitä ei oiska ihan rampana loppuaikaa! Tulipas ihan hyvä mieli! :)

Tästä päivästä siis ainaki nautin! Mennään kerhoon nyt aamusta ja sit iltapäivällä laitan pikkumiehen kyytiin ja hurautetaan kaupungille. Jätän pojan ja auton isille kun isi pääsee töistä ja meen ite kampaajalle. Isi lupas ukkelille näyttää työpaikkansa ja pikkumies jo ihan innoissaan oottaa! Pääsee näkemään vaikka mitä härveleitä ja ison säiliöauton! Tulevat sit kotiin syömään ja kampaajan jälkeen miut hakemaan. Mennään sit vielä miun veljen luo käymään. Kiva päivä tiedossa - ainaki vois kuvitella! :)

Anzkuli 33+6
 
Huomenta

Täällä huonosti nukuttu yö takana esikoinen tuli viereen jossain vaiheessa yöllä ja sit en enää löytäny hyvää asentoo ja supistelikin ihan kiitettävästi.
Nyt poika viemään hoitoon ja kaverille aamu kahvelle.
Maotao: kyllä aika hurjalle kuulostaa tuo arvio.Paljos sulla niitä viikkoja on?

Keiju ja wiljo 34+0(viikot paukkuu) =)
 
Huomenta.
Neuvolaan pitää lähteä ihan just, mutta äkkiä tuun merkkaan. Heräsin klo 4.20 kun ukkeli töni hereille kun kuorsasin :ashamed: . Ei sitten uni tullut joten luin loppuyön noin sadatta kertaa noita vauvaoppaita. Nyt sitten pikkasen väsyttäisi. Mutta pakko lähteä vaappumaan tuonne neuvolaan. Kävely tekee ihan tuskaa, mun selkä on antamassa periksi tälle mahan painolle. Mulla ei muutenkaan tuo selkä ole vahvinta laatua, niin nyt sitten on tosi kovilla. Mutta nyt ulos kaakertamaan, tulen kertomaan kuulumiset sitten tuonnempana.

HM ja pötikät 32+6
 
Jaaha, jatkan keskustelua itseni kanssa... :LOL:

Neuvolasta kotiuduin. Tässä tärkeimmät: Paino + 1400 g/vko :eek: :eek: |O , turvotus +++, paineet ok, pissa puhdas, syd.äänet kummallakin n. 150-160 huiteilla. Sf 42 cm!!!!! :LOL: :LOL: :LOL: Voitte siis kuvitella mikä kumpu tää on... juteltiin huomisesta ä-polikäynnistä, täytyy siellä ottaa taas tuo turvotus puheeksi ja sitten kysellä että jos nämä ei täältä itsekseen tule niin milloin sitten puretaan raskaus. Nla-täti arveli että noin 37 viikolla- siihen on hei 5 viikkoa vaan!! Kääk. Jännityksellä siis huomista odotan. Kiinnostaa myös tietää onko nämä kaverit vähän laskeutuneet, siltä vähän tuntuisi.

Nyt taidan painua hetkeksi nukkumaan, aikainen herätys kostautuu... :wave:

HM
 
Tervehdys kaikille mammoille! Taas vierähti tovi viime kerrasta... Aika menee TOSI nopsasti tätä arkea pyörittäessä! Syyskuu on meillä kova kk, kun on jos jonkinmoista palaveria muksujen asioissa ja tuntuu noita vapaa-ajan menojakin olevan vaikka toisille jakaa. Ihanaa suurperheen arkea!
Oma olo on ollut pääasiassa vallan mainio. Välillä on iskee kova väsymys ja paha olo, mutta kun malttaa hetken levätä, jaksaa taas touhuilla. Onneksi kuopus nukkuu pitkät päiväunet, niin mamma saa oikaista hetkeksi. Vauvan kasvu on edelleen alakäyrillä, mutta liikkuminen on ollut ihan ok. Selvästi rauhallisempi vauva kuin veljensä. Neuvolassa ja polilla on tullut käytyä viikottain tarkastamassa verenpaineita ja vauvan kuntoa. Kohta olisikin mentävä nlaan...
Ihania syyskuun loppupäiviä!

Janette ja Tirviäinen rv 33+6 (???) :)
 
huomenta kaikille! eipä täällä mitään ihmeellistä tapahtunut,samaa rataa jatketaan lonkkakipujen ja muiden kanssa. nyt on taas iltaisin alkanut tuntumaan hieman kivuliaita supistuksia mut ei mitään hälyttävää kai mun mielestä,olihan niitä jo töissä ollessakin ja enemmän.
seuraava neuvola ja lääkäri mulla on vasta lokakuun 7. mikä tuntuu vähän oudolta kun viime neuvolakerrastakin alkaa olla jo viikko... :/
ihana ilma ulkona! voi kun jaksais mennä lenkille. tänään meen siskon kanssa shoppailemaan ja kahvittelemaan,pitänee säästää energiansa siihen että jaksaa ees muutaman metrin kävellä.
tajusin just että hemmetti,6 viikkoo laskettuun aikaan ja jos joitakin lääkäreitä on uskominen,tää pampula saattaa jo sitä ennen ilmestyä maailmaan,argh!! :eek:

noonie+pampulapompula 34+0
 
Moikka taas! Empäs eilen illalla päässyt tänne loggautumaan, mutta muut on näemmä päässyt....

Vauvan painoarviosta: Soitin viellä mun lääkärille (vähän alkoi huolestuttaa teidän kommentit...) ja varmistin, että painoarvio oli oikein ja kyllä vain. Vauva paina arvion mukaan 3500 grammaa (viikot 34+4). Tässä on olemassa 10% virhemahdollisuus, kuten ultrassa aina, eli voipi olla myös sellaset 3150 grammaa hyvällä tuurilla. Viikoilla 30+4 tehdyn painoarvion mukaan vauva painoi 2120g, eli sen jälkeen olisi lisännyt painoa 350 grammaa viikossa. Mustakin tuntuu ihmeelliseltä, että lopettaisi nyt kasvamisen, tai alkaisi kasvaa yllättäen vain 100 grammaa viikossa, mutta näin se kuulemma voi olla. Vauvalla olisi siis juuri kasvupyrädys takanaan. Mikään ei kuitenkaan viittaa sokerirasitukseen, ja syön (varmuuden vuoksi...) siten, että minulla sokeritauti olisi. Oma paino ei oo noussut näinä neljänä viikkona kuin 300 grammaa. Joten aikamoista jättivauvaa täällä odotellaan. Kuulemma kaikki vauvalla mitä parhaiten. Huomaan kyllä että se on iso, en pysty esim. syömään enää kuin ihan vähän kerrallaan, mahalaukulla ei taida olla tilaa...

Korppinen: Kuulostaa kyllä hassulta yleensäkin, että lääkärit ovat "kauhuissaan" jostain painoarvioista. Lääkärin tehtävähän on ennemminkin rauhottaa potilasta (kertoen tietysi realistisesti faktat) kuin luoda jotain kauhuskenaarioita ja pelotella ylikasvaneilla vauvoilla. Jokanen vauva kasvaa omaan tahtiinsa ja siinä voi tulla kasvupyrähdyksiäkin. Mä vaihtaisin lääkäriä, jos on joka kerta kauhuissaan sun ultrakuvia katellessa... Ite luotan lääkärin arvioon ja hyvään seurataan. Jos vauvastani tulee 5-kilonen, niin sitten katsotaan että synnytetäänkö vai keisarileikkaus. (Kaikki kunnia nykyaikaiselle lääketieteelle!)

Red Dragon: Joka 6. Saksassa syntyvä vauva on yli 4 kg, eli 4kg sinäänsä ei ole viellä mikään jättiläispaino. Naisetkin on isompia ja paremmin ravittuja :LOL: Mä oon itte 176 pitkä ja leveelanteinen, eli en silleen huolehdi. Oudompaa olis jos multa putkahtais joku 3-kilonen...

Meitin kisut on muuten norjalaisia metsäkissoja :heart: Voi että nuo kisuvauvat on vaan ihania, kyllähän tässä passaa olla äitiyslomalla nitä hoitelemassa =)
 
On sulla kyllä masulla kokoa HM =)
Tuolla galleriassa on tytsky rv 34+2 oli tuo sf 40 :eek: Ja yhtä vain odottaa ja vaavin painoarvio 3,1kg. Hurjia kokoja kyllä.

Kävin kanssa tänää neukussa :)
Paino +533g/vko
RR 112/76
Pissa puhas
Sf 29
Turvotus +
Tarjonta RT
Vaavin syke 133
Liikkeet ++

Muoks* Kyselin vähä tädilt et jos osais jotain kokoarvioo sanoo, ees et onko pien, keskikokoo vai iso vauva ni tuntuu keskikokoselta ja ennustais syntymäpainoks n. 3,5kg. Iha hyvä koko mulle, ei tartteis isompi olla :D

Ja viel parvorokko kokeeseen joudun. On iha hirveet kivut käsissä ja muissaki nivelis. Lekuri sano et o ne hermopinteet jumissa turvotuksen takii. Et en usko että parvis testi näyttäis positiivista.

Sanse & Onski rv 32+4
 
Maotao: Oi ei! Kuinka monta palleroa syntyi? Minkä värisiä? Voisit tätä (kissa)vauvakuumeista rääkätä kyllä kuvilla :heart: Minkä ikäisiä vauvat nyt on?

Ei olla vieläkään annettu minkäännäköistä painoarviota meidän ipanasta. Ja ei ole ollut puhetta edes että ultrattaisikaan. RV 36 lääkärineuvola, ja jos vielä silloin poikkitilassa, niin kaipa siinä vaiheessa edes jonkunmoisen sitten saa? Mene ja tiedä, tosin eipähän tarvitse 'pelätä' jos on iso vauva että miten mahtuu ulos. :D

Tuli muuten mieleen, kun viime neuvolakäynnillä terkkari neuvoi nukkumaan tyyny mahan alla ja jälkojen välissä... Onko pakko jos nukkuu paremmin ilman? :ashamed: Ärsyttää kun herää ihan kunnolla kun alkaa tyynyjä asettelemaan ettei purista mistään, ja meinaa saada unenpäästä kiinni enään ollenkaan.

Iskä oli ostanut ison kasan vaatteita kirppikseltä ipanalle. Tuolla ne odottaa vielä pesua. Mutta kissat on ihan ihastuneita niihin, varsinkin lämpöpussiin. :D Kun koittaa mennä tökkimään pois sieltä, niin kääntää kylkeä ja jatkaa nukkumista. Pelottaa kyllä pikkuisen jos ei jätäkkään vauvantavaroita ja -vaatteita rauhaan myöhemmin, niin mihin ipana sitten puetaan. :D

Yamini ja ipana 34+3
 
neuvolassa käyty ja kotilepo jatkuu, vähän enemmän saan nyt olla pystyssä mutta mitä vähempi niin sen parempi.. alapaine oli 97, vähän laskenu.. Turvotusta ei oo.. Neukkatäti epäilee jotain tulehusta eli huomenna pissanäyte labraan ja perjantaina valkovuotonäyte.. Vauva voi hyvin ja liikkuu hyvin, syke oli 150..Oli raivotarjonnassa.. Ja istukkakin toimi hyvin.. Hb oli 138 ja sf mitta 33.. Ens viikolla taas neuvolakäynti, pitää käydä joka viikko ton verenpaineen takia..

rv 33+3
 
heipsan lääkäri reissu vähän venähti ku pyörryin ja jouduin sit lepäilee siel!!!

vauvan paino arvio nyt eli rv 32+5 oli 1800g eli vissii aika keskikäyrillä vai??raivotarjonnassa oli ja liikku niin paljon et leguri oli helisemäss...ja tää liikkuminen kuulema sit teki sen et vauva painautu tosi alas ja just kun lääkäri kääns monitorin mulle päin sain sanottua et huono olo ja oksettaa ni pyörryin...noh hetken lepäsin jo olo helpotti nousin muka pukemaan ja en ees housuja saanu jalkaan ku istuin tuolille ja seuraava havainto et leguri ravistelee mua et herää herää..huh et oli huono olo...ei muutaku mut vietiin paareilla lepäilee ja kokeisiin...kaikki arvot oli tosi hyvät eli vaavi oli vaan siinä ultraa karkuun mennessään tukkinu mun jotkut isot pää verisuonet ja en saanu happea..näin sano kätilö...onnex pääsin nyt kotiin lepäilee..huh et oli kamala kokemus ja vielkin huono olo...

kohdun suun tilanne oli edellen sama eli kiinni ja 3cm...ihme ettei noi kipeet supparit ja vihlonnat oo saanu tuhoja aikaa...
mut nyt nukkuu..vei toi olo voimat aivan täysin..jaksuja leidit
rv 32+5
 
Tietämätön: hui ei kuulostanut ollekaan kivalta tuo pyörtyminen lääkärissä!! Toisaalta onneks siellä, eikä jossain matkan varrella!!

Mä oon käynyt vähän väliä lukemassa juttuja täällä, mutta oon niin väsynyt etten oo jaksanut kirjoittaa. Meillä oli eilen illalla eka synnytysvalmennus. Siellä sit katottiin videoa jonkun naisen synnytyksestä. Oli sellainen vesisynnytys jossa ei käytetty ollenkaan mitään kipulääkkeitä. Aika teräsnainen kyllä, mutta hirveää katottavaa! :eek: Oon kyllä ite kans päättänyt ainakin kokeilla altaassa synnytystä, niillä on siellä sellaisia aika isoja joihin mahtuu mies selän taakse istuu vaikka ja pitelee kiinni.

Mutta sen verran alkoi noi synnytyjutut mietityttää että en sit nukkunut koko yönä!! Näin kamalia unia synnytyksestä, tosin ite tein kaiken oikein, mutta mies mokaili eikä ollut sopivan herkkä mua kohtaan :LOL: heräsin sit kesken yötä tosi vihasena, niin että mieskin heräs ja sai sit kuulla miten kamala oli ollut mun unissa. Raukka... aamulla oli vähän huono omatunto kun toinen oli sit valvonut ja miettinyt että osaako hän tukea mua oikein!!

Tänään oon sit ollut aivan kuollut, silmät painaa ja selkään koskee...

Kissoista
kun on ollut juttuu... mulla on kans "kissavauvakuume" niin kuin Yaminilla. Meidän naapurustoon on muuttanut uus kissa, joka käy päivittäin meidän pihalla. Sellainen nuori ja leikkisä kaunis musta kissa. Mä tein sille lelunkin ja oon istunut rapulla ja leikkinyt sen kanssa. Ois ihanaa saada oma kissa. Mutta ehkä vauvassa on tarpeeks just nyt ;) !

Nyt leffan pariin. Mies (joka on viikon lomalla) tuli just kotiin vuokraamosta, kun ei musta tänään oo mihinkään muuhun kuin laiskotteluun!!

 
Tervehdys!

Täälläkin ´jouduttiin lepoon, mutta vauvalla kaikki kunnossa. Syy lepoon on "vain" poskiontelotulehdus. Koko toinen puoli päätä on kipeänä ja panadolilla olen saanut sitä vähän lievitettyä. Viikon antibioottikuurin lääkäri lykkäsi myös kouraan, toivottavasti tehoaa pian. Olo on kyllä melkoisen väsynyt ja nuutunut, vaikkei nyt taida kuumetta ollakkaan.

Aivot on melkoisen jumissa ja vaikka nuo teidän kirjoitukset luinkin, ei niistä jäänyt juuri mitään mieleen..

Joku oli pyörtynyt lääkärissä, toivottavasti tuo pyörtyily ei uusiudu! :hug:

Mutta nyt käyn laittamassa pesukoneen pyörimään (siellä taitaa olla vielä pari päivää sitten pestyt pyykit sisässä :x ) ja jos sitten oikaisisi vähäksi aikaa sohvalla huilailemaan. Pienimmät lähtivät anopin kanssa leikkipuistoon...

viides rv 32+4
 
Heippa vaan!tänään olen sitten ottanut rennosti ja katsellut elokuvia =) viime yö meni taas heräillessä ja hyvää asentoa etsiessä,mut onneksi tosiaan mahdollisuus päivällä ottaa päikkärit.Tyttö on koulussa ja mies töissä.Pitäis alkaa jonkinlaista päättötyötäkin tekemään niin sais opiskelut päätökseen, ei yhtään inspiroi..onneksi on vielä kevätkin aikaa tehdä se..toisaalta sitten voin huomata että aika onkin käynyt vähiin..
 

Yhteistyössä