....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Hei vaan!

Oikein hävettää kirjoittaa, kun niin harvoin saa aikaiseksi. Luen juttunne kyllä pari kertaa viikossa (tykkään, että on paljon luettavaa kerralla) ja joka kerta aion itsekkin kirjoittaa, mutta... jostain syystä en vain saa aikaan..

Minäkin äitipolilla kävin vierailulla. Supistukset tehneet sen verran, että ulkosuu auki sormelle ja kanavaa jäljellä vajaa 2 cm. Sanoi, että voi hyvinkin matkata marraskuulle masun kyydissä tuo meidän pikkukaveri. Painoarvio oli 2,3kg. Ja kaikki oli pikkuisella hyvin.

Minulla alkaneet verenpaineet kohota, ihan samoilla viikoilla kuin esikostakin. Jospa ei kumminkaan myrkytystä tällä kertaa tulisi.

Miehistä olitte puhelleet. Minulla myös tapaus perisuomalainen.. Välillä menee hyvin ja välillä ei ihan niin hyvin B) Minähän kyllä kinastelisin joka asiasta ja herkästi loukkaannun, varsinkin nyt raskausaikana. Mies ei oikein hellyyttä osaa kovin usein osoittaa ja se loukkaa melkoisesti. Mies kyllä muuten tosi ihana, mutta tosiaan voisi ajatella välillä toisenkin tunteita.. Ja tietenkin voisi osoittaa tuntietaan jotenkin. Noh, Rakas tuo on jokatapauksessa :heart:

Valkovuoto yök.. välillä tosiaan lorahtelee ja kunnolla. Toisinaan on löysää ja toisinaan sitkeää :snotty:

Teillä on kyllä tosi ihania ja isoja masuja =) Minulla saa vieläkin hyvin piiloon kolitsilla tai vaikka tuulitakilla. Eipä taida tälläkään kertaa tuo maha kovin isoksi kasvaa, kiloja sensijaan kertyy vaikka toisille jakaa.. Esikosta tuli 22kg :ashamed:

Minulla piiiiiitkästä aikaa rauhallinen hetki, mies lähti tytön kanssa ulkoilemaan, minä menen kohta perässä, kunhan takassa tuli hiipuu.

Tuli tuossa mieleen, kun joku kaksoissisarestaan mainitsi, että minkäikäisiä sisaria ja vanhempia teillä on?

Äiti88 en nyt löytänyt sinun juttuasi, missä kerroit siitä vauvan kehdosta. Minkäniminen kehto on kyseessä ja mistä hommasit sen?

Juu ja sen tämä harvoin kirjoittaminen tekee ettei muista puoliakaan mitä oli tarkoitus kommentoida.. :ashamed: Elikkäs :wave: seuraavaan kertaan...

KuuttiPieni kera Aapelin 33+
 
Miulla on tää kylkisärky äityny nyt parina päivänä semmoseks, että ei välttämättä pötkölläänkä helpota. Ja enemmän tuohon etupuolelle särkee. Oiskohan vauveli sit kääntyny nyt tosissaan pää alaspäin. Potkuttelee kyllä ylöspäin, mutta en oo saanu ite ainaka päätä alhaalta tunnusteltua. Voi olla että on sit kuitenki vähän vinottain... Mutta ylihuomenna on neuvola, kaipa se sit selviää miten päin vauveli on. Mutta pitää varmaan kohta nöyrtyä ja ruveta särkylääkkeitä popsimaan, jos auttaisivat vähän ees oloon.

Yöt saan vieläki nukuttua tosi hyvin ellei esikoinen herättele. Jos herään niin käyn sit vessassa, mutta yleensä en vessahätään ite herää. Ja kyljen kääntäminenki sujuu melko hyvin ja saan unen päästäki sit aina ihan hyvin kiinni. Nyt on pikkumieski nukkunu hyvin yönsä, eli ihan hyvin on nukuttu täällä: 21.30-06 ja päikkäreitä 30-60 minuuttia joka päivä. Silti väsyttää ihan tolkuttomasti!!

Sairaalakassia pitäs varmaan tosiaan laitella kasaan. Mulla on siis varattu jo suklaata, sudoku-vihko, pesuaineet, liivinsuojat, liivit. Ne vois varmaan jo pakkailla. Mehuja pitää miunki ostaa! Sit pitää lähtiessä napata vielä kamera, kirja ja omat sisäkengät ja omia sukkia (ihan kauheita ne sairaalan pötkösukat!). Ukot saavat sit tuoda kotiutumisvaatteet. Vauvan osalta ne vois pakata valmiiks, miun vaatteet isi osaa varmaan ohjeiden mukaan sit kaapista valita. Niin ja vauvalle pitää varata tutti mukaan... on miulla lista kirjotettuna, pitäs vaan laittaa kamoja kasaan.

Jostain lehdestä luin että vois olla kiva idea että vauvalla ois isolle sisarukselle varattuna joku pieni lahja. Myö aateltiin että isoveli vois tuoda vauvalle sairaalaan ainun pupupehmon ja myö voitas hankkia sit vauvalta isoveljelle joku pikkuauto esimerkiks. Saattas olla ukkeli mielissään.

Kampaajalla käyntiä oon miettiny että käviskö ennen vai jälkeen vauvelin. Varmaanki pitää käydä kyllä nyt kuun lopussa jos vaan saan aikaa vielä. Jospa selkä sen verran kestäis sitä istumista. Synnytyksen jälkeen voi mennä sit tosi pitkälle ennen kuin pääsen menemään. Ja jos on tuleva vauva yhtään samaa sarjaa veljensä kans niin tissillä viihtyy!! Pitää huomenna soitella kampaajalle!

Kelalta ei oo vieläkä kuulunu mitään. Lupasivat kiirehtiä ja reilu viikko on nyt taas menny siitä kun soittelin. Pari viikkoa ois vielä äippäloman alkuun, toivottavasti saisivat kohta päätöstä aikaseks...

Anzkuli 32+5
 
Sisarusten ja vanhempien iät: pikkuveli 22v, pikkusisko 12v, pikkusisko 7v. Äiti 45v ja isä 53v. Molemmat vanhemmat on uusissa avioliitoissa, äitin puolelta ontuo pikkusisko 12v ja isänpuolelta 7v. Me ollaan sit ton pikkuveljen kanssa samoillta.

Kampaajalla käynnistä: tänään kävin haudehoidossa ja päähieronnassa. 7.10 ois sit leikkaus.
 
Voi että mua ärsyttää se mun "kaverini" josta aiemmin valittelin täällä... Laitoin viestin viime keskiviikkona voitasko nähdä eikä ole mitään kuulunut! Oon miettinyt et entä jos se ei vaan mennyt perille kun vaikee kuvitella ettei oikeesti vastaisi! Mutta en kyllä anna periksi, en varmasti soita tai laita viestiä. Saa itte ottaa yhteyttä jos haluaa :/ Harmittaa vähän jos tähän hiipuu ystävyys, just kun tarviis ystäviä ympärilleen!
Miten itse tekisitte mun tilanteessani?
 
kuuttipienise oli panda riippukehto ja verkkokauppa amautista, hinta 69.90 ja kattokoukut ostin rautakaupasta.... vaikka myydään siihen noit telineitäkin mut meille ei makkariin mahu!se on tosi iso sii et kyl vauva siin menee aika kauan ja ei kippaa vaik vanhemmat lapset sinne kurkkis:)
 
Mulla on nyt ollu tässä pari päivää maha niin kova et tuntuu et siä olis koris pallo ja on hankalaa kävellä.. mitähän tuo mahtaa olla?! :/ LUMINKA: mulla onvähän samanlainen tilanne kun sulla mulla on yks kaveri minkä kans ollaan oltu kavereita 22v ja sille kun synty kaksoset niin en saanu kutsua ristiäisiin tai tuli tuntia ennen ristiäisiä.. enkä ole mitään niille lapsille kummit on sen miehen ex-tyttöystävät.. ja nyt se kyselee että mikä meille on tullu kun ei enään nähdä.. laitoin vaan et kyllä sun pitäs tietää tai tajuta.. nyt se odottaa että siitä tulis kummitäti laitto viestiä et kivaa jos musta tulee kummi.. en ole edes viittiny vastata sille.. mutta jos sillä on varaa valita kaverit niin antaa valita vaan..

sori avautuminen :ashamed:

paula+peikko rv 32+4
 
paula: Tää mun kaveri kans toivoi ehkä joskus et saattaisin kysyä kummiksi. Mutta olen kummit jo valinnut, pikkusiskoni sekä pitkäaikaisen ystäväni.
Ärsyttää suunnattomasti, silloin kun hänellä oli tosi vaikeaa, olin apuna niin paljon kuin pystyin. Nyt kun itse tarviisin vaan juttuseuraa niin eipä kuulu mitään :headwall: Kiukuttaa ihan suunnattomasti!

Sorry, tällästä taas tänäiltana :headwall:
 
kavereista mulla moni jo tippunut matkasta,en jaksa sellaisia ihmisiä jotka ottaa yhteyttä vaan jos niillä menee huonosti, on kriisi tms. ja jos just ite on yrittäny pitää yhteyttä mut eivät vastaa tms.kunnes just haluavat kuuntelijaa. parempi muutama hyvä kaveri kuin monta huonoa...

sisaruksia mulla on tosiaan tuo kaksoissisko (ei-identtinen) ja ollaan siis 29 juuri täytetty.sitten on 2v vanhempi isoveli, äiti 66v ja isä 58v. ja 1h20min niin tää pampula on jo 33+0!! =)
 
heipsan!!
ilmoittaudun kun tääl oli osa huolissaan..eli soitin viime yönä sit lääkäriin ja sanoivat et tod näkösesti vaan tosi vetistä valkovuotoa et sitten sinne jos rupee enempi lorahtelee ja jos tuntuu ettei tuu taukoja et lapsi vesi kuulema jatkuu sitä tihkumista kyl sit ihan koko ajan ja mul on tauonnut välillä..ja vaavi kumminkin liikkuu ihan tarpeex...ei paljoo mamman kylkiä säästele..mut supistuksien parissa painin tääl vieläkin ja inhottaa kun kaverit koko ajan kutsuu kylään ja odottaa et jaksan mennä ku nyt kun oon kotona niin mullahan ei oo mitään tekemistä..perkule ku jaksa ees kotona tarpeex tehä..nyt pitäs sit koko ajan olla kavereiden mukuloita hoitamas ym ja kun kaikki haluu mut niille hoitaa kun meillä on koiria ni ei haluu lapsiaan tänne mut mä kelpaan kyl sinne..siis tottakai haluan auttaa mut kun oma olo on kamala melkee koko ajan niin haluan kyllä ne pienet hetket kun on hyvä olla niin tehä just sitä mitä huvittaa...
ja sit sama et kaverit soittelee aina "ajoissa"aamulla ku haluu höpöttää ja on vauvojensa kans kotona,joo ymmärrän et on tylsää mut ku olen heille kertonut et mun yöt tuppaa olee vaikeita ja usein pääsen vasta aamulla 7 kieppeillä nukkumaan ni pitääkö sit silti joka päivä 9 rupee soittelee(siis ja mä oon niin tyhmä etten ikinä osaa laittaa puhelinta kiinni)
aargh hermo menee kohta ja sit sillon ku oon luurin laittanu kiinni ja avaan sen 12 aikaa kun herään ni johan on tullu 10 hätääntynyttä viestiä et oonko jo synnyttämäs...perkule ku hajoo pää ihmisten kanssa..

joku kyseli et oonko varma et mun vakaa on kunnossa ettei huijaa tota 21kg lisää..mä en ees omista vaakaa mut neuvo tätin vaaka väittää näin..=(ne kilot on mun nenänpäähän tullu=)

SISARUKSISTA mulla on pikkuveikka joka täyttää marraskuussa 24(ite muuten täytän 25 marraskuun 15 ja vaavin laskettu aika on 14pv,,hih)ja ja isi täyttääpi pian 48 ja äippä pian 45 siinä mun perhettä=)

siis vitsi mä en vaan "kerkee"pakkaa tota sairaala kassia ja tuntuu et hommaa olis muutenkin viel hirveesti..

PINNASÄNGYSTÄ asiaa eli meillä tilanne on sellanen et makkari on melkeen kokonaan ikkunaa ja pinnis olis melkee pakko sijottaa ikkunan eteen..joten olisko se ihan kamalaa jos peitän ikkunan vaikka retkipatjoilla ja laitan paksut verhot...eihän siitä sillon enää vetoa pääsis..vai...
NÄNNEISTÄ kysymys..mä rasvaan niitä joka päivä mut silti ne vaan ns hilseilee ja ns lohkeilee miten valmistaa nännejä imetykseen??
ja kauniita masuja on ihmisillä ollu=)miehellekin aina kuvia näyttelen teistä ja se ihmettelee et mix mun masu on niin levee ja muilla enempi pyöreitä ja eteenpäin..sanoin et ne muut ei oo lihonnu niin paljoo :LOL: :LOL:

nyt taas valvoo ja kattoo bb 24/7..luoja mitä tekisinkään ilman sitä ku ei uni yöl tuu kun typy vetää masussa jotain kunnon showta=)ihana pieni typy vaik ei ainnakkaa nukkuu ja sattuukin potkut jo mut pakko siitä on vaan nauttia...

jaksuja kaikille=) :flower: :flower: =) =)
 
Huomenta!

Eilen karttui ikää lisää ja tänään on olokin sen mukainen :LOL: väsyttää ihan kamalasti vaik sain nukuttuatosi hyvin, no pikkutirsat täytyy ottaa jossain vaiheessa.

Tietämätön: mulla vähä sama ongelma nännien kanssa ja en osaa kyllä sanoa mikä auttaa, tissejäkin koko aika kutittaa, tosi ahistaaa. Jospa joku kokeneempi/viisaampi osais kertoa apua tähän.

Luminka: toi on tosi ärsyttävää että aina pitäs ite olla pitämässä yhteyttä. Mä oon päättäny että en viitti olla ite se joka kokoaika soittaa tai pitää muuten yhteyttä. mullakin muutamia tollasia kamuja.

Nyt poitsu viemään ja sit palailen kattoo joko muut ois nousseet kuulumisia kirjoittelemaan,

keiju ja wiljo 33+0 (viikot poksuu =) )
 
Huomenta!
Anzkuli: Tosi kiva idea toi, että hankkii esikoiselle jonkun lahjan ikäänkuin "isoveljeyden johdosta", onhan se hällekin suuri asia ja elämänmuutos (varmasti isompi jopa kuin kelleen muulle). Mä siis meinaan matkia tuota =) Ja taidan myös hankkia sen pehmopupunkin, kun esikoisellekin omansa ylikaikenrakas, edelleen, niin sais tulokas omansa :heart: (mies ei tajuu kuitenkaan tuoda/hankkia sellaista) Ei vaan tiedä minkä värisen ostais...
Mä oon varannut parturin lokakuun alkuun, jos viel oon yhtenä kappaleena. Haluun että tukka ois ees jotenkin mallissaan ja värissä, kun sitten vasta ristiäisiä ennen meinaan mennä parturiin. Mä nyt mietin, jos antas tän tukan hiukan kasvaa, niin että sais kiinni. Ois jotenkin helpompi sitten. Kun nyt tällänen ns. rikottu polkka, joka niskasta ihan lyhyt ja laskee eteen. Ja on sama malli ollut reilu vuoden, niin jos vaihtais sitäkin.

Löysin eilen kirpparilta muutamat ihanat 50-60cm vaatteet ja itelle 3eurolla mustat äippähousut, trikoiset (h&m) ja ihan kuin uudet! Kiva juttu, kun tuntuu että kaikki lököpökät on niin sellasia kotihousuja, ettei ees tarhalle kehtaa niillä mennä. :ashamed: Ja nää nyt sitten menee vielä kun lapsi syntynytkin, kun vyötäröresorin voi kääntää.

Enpä muuten sitten pakannut eilen sairaalakassiakaan...ei vaan huvittanut.

Nyt suihkuun ja laittaan ittensä, meen tänään yhdellä kaverilla poikkeen. Oon nyt sitten uskaltautunut jo hiukan liikkuun, kun viiikkoja alkaa oleen jo mukavasti. Tottakai otan rauhallisesti ja toivon että pikkuinen olisi ainakin vielä pari viikkoa masussa..

Helmi ja aapeli 33+4 :heart:

Niin ja SYNTTÄRIONNITTELUT KEIJULLE!!!!!! :flower: :flower:
 
Huomenta!
Keiju, ISOTISOT synttärionnittelut! :flower:

Rintojen lohkeilusta, mulla on samaa ilmiötä olemassa. Mulla auttaa kun esim aamulla ja illalla laittaa kerroksen Lansinoh-rasvaa rintoihin, se pehmittää mukavasti. Se on vaan sen verran tököttiä että kannattaa laittaa liivinsuojaa rintsikoihin... Mutta se on tosi tehokas rasva. Ja monikäyttöinen, kyllä esim rohtuneet huulet paranee sillä rasvalla.

Perheestä, mulla on isosisko 38 v, minä siis 32 v ja pikkuveli täyttää 10 v. Äitee on 57 v ja isä 58 v, äitipuoli pyöreät 50 v. Pikkuveli on siis isän ja äitipuolen iltatähti.

Tänään ajattelin että jos vaikka saisi jotain aikaiseksi, esim imuroida ja pestä lattiat. Eilen ä-polin lekuri sano että nyt ei tarvi enää maata ihan levynä koko aikaa, oman tuntemuksen mukaan saa jotain tehdä. Jee! Ja tuleehan huomenna 32 viikkoa, ei siis katastrofi jos päättävät tulla ulos. Eilen jäin kummastelemaan siellä ä-polilla kun synnytystavasta ei ole mitään puhetta ole ollut, ja kysyin siitä. Tämä täti tokaisi vaan että noooh, se on sitten sen ajan murhe. Kaksoset voi synnyttää alakautta vaikka toinen olisi perätilassa. Kävin sitten polikäynnin jälkeen töissä ja siellä juttelin parin lääkärin kanssa ja he suorastaan kauhistuivat että edes on ehdotettu alakautta synnyttämistä. Olivat ehdottomasti sitä mieltä että sektio on turvallisempi. Taidan luottaa tuttuihin lääkäreihin kuitenkin... enkä ole kauhean kärkäs perätilalasta synnyttämäänkään alakautta (toka sektoitiin juuri perätilan takia).

Nyt kait pitäs mennä suihkuttelemaan, en oikeen herää ilman aamusuihkua. hyvät päivänjatkot!

HM ja W&O 31+6
 
Aurinkoista päivää kaikille B) !

Rinzessa; täällä myös toinen joka ei ole kiirettä kassin kanssa pitänyt :saint: . Ja onnistuuhan tuo yleensä myös siinä lähtötilanteessa, mutta lista kannattanee kuitenkin tehdä jo valmiiksi etukäteen. Itse olen ainakin aina lähtöhetken koittaessa niin täpinöissäni, ettei ajatus ihan normaalisti kulje ;) .

hari mao; Hyvä, että tilanne kohdunsuulla on rauhallinen, saavat pikkuiset vielä jonkin aikaa kasvaa ja vahvistua :)

tietämätön; siis vetoisuuden vuoksiko ajattelit retkipatjat laittaa vai valoisuuden?? Meillä mies on aina talveksi laittanut sellaista tiivistenauhaa (saa esim. robin hoodista) noihin vanhimpiin ikkunoihin, joista puhaltaa. Sitten vielä laittanut sellaisen teipin siihen päälle, niin vetoisuus on kyllä hävinnyt. Ja sitten vielä ne paksut verhot, niillä ollaan menty. Valoisuuden ehkäisemiseksi käytetään pimennysverhoja, jyskistä saa tosi edullisesti ja ihan kivoja kuosejakin löytyy! Ja meillä pelittäneet ainakin tosi hyvin...

Keiju; Myöhästyneet synttärionnittelut!!

Kassi ei siis täälläkään ole vielä pakattu. Listaa ajattelin tällä tai ens viikolla väsäillä, jospa sitä sitten pikkuhiljaa alkais väsätä kasaan. Omat ja vauvan kotiintulovaatteet pakkaan erikseen (meillä mies ei kyllä löytäis mulle edes ohjeistuksella sopivia vaatteita, todennäköisesti mukaan tarttui, mun jotkut maaliset ja kulahtaneet rempparytkyt :p ) ja sitten mies tullessaan hakemaan meitä vois ottaa ne mukaan. Viimeksi laitoin ne valmiiksi kaukaloon sisään, niin mies tiesti varmasti, että mikä kassi pitää ottaa mukaan.. Omaan kassiin varmasti sujautan pesu- ja hygieniatarvikkeiden lisäksi ajanvietettä, sudokun, pari kynää ;), jotain herkkuja (suklaata, hedelmiä pyydän varmaan miestä tuomaan, mehuja, välipalakeksejä tms.), lehtiä (sisustus ja vauva ;))... Vaihdan varmaan myös miehen kanssa puhelimia, kun siinä puhelimessa on netti ja kamera :whistle: ...

Sisarusten ja vanhempien iät;
äiti 53v, isä öööö oisko 55 tai 56v, sisko 35v, veli 34v ja sisarpuoli (isällä) 20v. Kauhee, kun tuntuvatkin vanhoilta nyt kun kirjoitti nuo iät :eek: ... Itse olen 28 marraskuussa (19 pvä, la on 15. pvä ;) ).

sisaruslahjat; Me mietittiin jo kuopuksen aikaan tuota sisaruslahjasysteemiä, mutta sitten se vain jäi :ashamed: . Ehkä nyt voisi yrittää uudestaan. Vauvalle on pupu jo ostettu, minkä sisarukset tuovat sitten sairaalaan..

viides rv 31+4
 
Huomenia...

Sairaalakassista: Ajattelin tänään pakata jotain mukaan kun lähden kontrolliin neuvolaan. Kun en voi olla varma siitä, että saanko tulla takaisin kotiin. Jos ainakin jotain tekemistä ottaisi mukaan, villalankoja ja lukemista, sekä alusvaatteita.

Kavereista: Täällä alkaa olla se tilanne, ettei noista oo paljon kuulunut pitkiin aikoihin. Ovat kyllä sanoneet, että tulevat käymään ja soitellaan, mut ilmeisesti mä en ole niiden elämässä niin tärkeä, että kannattais yhteyttä pitää. Ja ite olen päättänyt, että mä en ala niiden perään koko ajan soittelemaan, jos ei kerran kiinnosta niin antaa sit olla.

Perheestä: Äiti 54v, isä olis 54v (kuoli 3,5v sitten), "pikku"sisko 23v ja vielä "pienempi" veli vajaan kuukauden päästä 20v. Itse parin viikon päästä 32.

Nyt aamupalan kimppuun ja sit soittelemaan noita sokeriarvoja äitipolille...

-JennyA & pieni 32+2-
 
Hei vaan!

Päätin tulla katsastamaan, mitä täältä sivustolta lötyy ja huomasin, että kohtalotovereita!! :LOL:

Minulla on tulossa kolmas lapsi. Laskettuaika on 21.11.

Ensimmäinen tytär on 14v ja toinen poika on kohta 7v ja tämä kolmas on myös pojan vintiö! :heart:

oikein hyviä vointeja kaikille marrasmammoille!
 
Olipas kiva tupsahtaa tänne sivuille kun täällä löytyy näköjään paljon kohtalotovereita!! :LOL:

Minulla on kolmas lapsi tulossa... LA on 21.11. :heart:

Tytär on 14v ja keskimmäinen poika on kohta 7v ja nyt tämä tuleva pahnanpohjimmainen on pojan vekkuli!! :hug:

Oikein kovasti täällä odotellaan ja voidaan hyvin... Mitä nyt rauta-arvot on matalat.. ja palleaan sattuu.. ja nukkuminen on vaikeaa sen vuoksi kyljellään ja aivan mahdotonta selällään... ja... Voi voi!

Minä kävin RV 25+ 4D ultrassa Kuopiossa. Se oli tosi ihanaa! Siellä se poijjan köllykkä köllötteli masussa, raivotarjonnassa.. Mutta neuvolassa epäilivät että olis kääntyny perätilaan! No, aika aikaansa..

Sylintäydeltä terkkuja kaikille :wave: !
 
olin aamulla siel sokerijutskas.... yök pahaa litkua mut onneks aika pieni määrä :D sain jus syötyä aamupalan namskis :D ens viikolla neuvola ni sit saan tulokset...
jee lähetään kolmen viikon päästä miehen ja sit yhen ystävä pariskunnan kans viroon ostoksille:D orotan innolla!

-äiti88 ja toukkapoju 31+6-
 
moi!

hups, niinhän tuo kello käy puolta päivää! tulin just pojan hoitoon vienti reissulta! vien siis hoitoon ysiksi eli vähän vierähti... ja rahaa meni... siis sitä menee hirveästi! apteekkiinkin meni 20 euroa kun kävin ostamassa 10 verenohennuspiikkiä (eli siis 10päivän tarpeen). kävin myös ruokakaupassa ja kangaskaupasta ostamassa muovitettua froteeta ja lakanakangasta. pitää laittaa esikoisen sänkyyn muovitettu frotee kun jostai syystä yövaippa on nytkin päästänyt läpi kahtena yönä peräkkäin (on siis vielä vaippa nukkuessa). tuohon kangaskauppaan oonkin laittanut rahaa melkoisesti muuton jälkeen kun oon ommellut kaikkiin ikkunoihin uudet verhot, ostanut nyt nuo lakanajutut + harokangasta.

täällä sain nukuttua ihan tosi hyvän yön!:) kyllä oli aamulla ihanan virkeä olo.

perheestä oli puhetta... eli minä joulukuussa täytän 25v, sisko on 29v ja veli on 30v. isä täyttää kohta 60v ja äiti 57v. ja meillä sisaruksilla on tosiaan yhteensä 6lasta, tämä meidän tulokas seitsemäs. nuorin on 2kk ja vanhin täyttää marraskuussa 5v eli aika samanikäisiä kaikki!:) oltiin taas siskon kanssa samaan aikaan raskaana, nyt ikäeroa pojille tulee vaan n.4kk, mun ekalla ja hänen tokalla ikäeroa päivälleen 2kk. tämän vauvan jälkeen luulen että seuraavaan menee jonkin verran, tai mistäs minä veljeni ja hänen vaimonsa suunnitelmia tiedän, mutta tuskin tää "vauva-putki" kovin kauaa enää meidän suvussa kestää. meidän osalta ainakin loppuu varmastikin tähän.

toppahaalarista minkä kokoisia haalareita teillä on tulokkaille? mä kaivoi8n eilen esikoisen vanhan haalarin esille ja olikin kokoa 68, muistelin että olisi ollut 62. mietin että pitäisköhän tuo ostaa pienempi, mutta toisaalta tuntuu turhalta ostaa 62 kun ei sitten oo kuin kokoa pienempi kuin tuo oleva olisi.

mulla täällä on kalusteiden vaihto operaatio kesken. pitäis saada raahattua ja vaihdettua parin lipaston/ kaapin paikkaa keskenään. se ei kyllä multa onnistu, mutta täytyy tyhjennellä valmiiksi niin saa mies illalla siirrellä. eilen raahasin sellaisen pienen kaapin itsekseni olohuoneesta esikoisen huoneeseen ja kyllä supisteli hetken sen jälkeen. mies tuli töistä ja ihmetteli että kuka on käynyt kylässä kun on järejstys vaihtunut... oli aivan kauhuissaan kun kerroin ettei kukaan vaan minä itse siirsin kun kyllästyin odottamaan.

ai niin, tuosta tulikin mieleen... juteltiin tuossa toissa iltana tästä raskaudesta ja mun kunnosta yms miehen kanssa niin hän oli aivan ihmeissään että kuinka hyvä kuntoinen ja rauhallinen oon ollut koko raskauden (Vaikka on kaikkia "ongelmia" kuten ensin istukkatutkimus, kesällä supistelut, veritulppa riski ja nyt tuo vauvan iso koko). olenkin kyllä paljon rauhallisempi mieleltäni mitä ekaa odottaessa. silloin stressasin ihan hirveästä kaikesta ja olin paljon huonommassa kunnossa fyysisesti (toisaalta oli kyllä kuuma kesäkin, nyt ei sitä), mutta epäilenpä että osuutensa on sillä kun odotti ekaa ja ajattelin vain itseään niin pystyi "sairastamaan". nyt kuitenkin on pakko touhuta esikoisen kanssa niin ei voi olla niin "sairas" ja raihnainen mitä silloin. ja toisaalta liikuntaakin tule pakosta tuon esikoisen perässä mentäessä. kyllähän mua aluksi tottakai stressas ihan hirveästi ne istukkatutkimuksen tuloksien odottelu ja välillä tuntui että pää hajoaa, mutta muuten kyllä oo itekki ihmetellyt omaa rauhallisuuttani. nyt vaan hirvittää se synnytys...

Keijulle myöhästyneet synttärionnittelut!

helmisun hiusmalli kuulosti hirmu tutulta, täällä taitaa olla ihan sama!:)

sisarlahjoista niin täällä on ajateltu ihan samaa. poika saa käydä ostamassa isänsä kanssa pikkuveljelle titi-nallen (meidän suvussa kova juttu kaikilla noilla pienillä, jokaisella on vähän eri nalle titistä unikaverina) ja pikkuveli antaa sitten jonku lahjan vuorostaan isoveljelle.

mutta nyt hetkeksi ruokalevolle ennen pientä siivous rupeamaa ennen kuin lähden serkkua treffaamaan ja sen jälkeen hakemaan poika hoidosta.

moikka!

korppinen 33+3 (onko näitä tosiaan jo näin paljon???? :eek: =) :heart: :wave:
 
Jee! Vihdoinki sain kelalta päätöksen ja rahaa tulee enemmän mitä aattelin! Samojen tulojen mukaan siis saan mitä esikoisenki aikaan, mutta muistelen että sillon ei maksettu alkuun korotettuna tuota rahaa... vai muistanko ihan väärin... No, jokatapauksessa oon tosi positiivisesti yllättyny! Tuosta pitäis jäädä ihan kivasti sit säästöönki kun siihen malliin elää, niin ei sit oo taas ihan rahaton kun kotihoidontuki alkaa uudestaan. Jes! Eli hyvää kannatti odottaa! :)

Ja samaan sysyyn tuli tarkistuspyyntö kotihoidon tukeenki. Hoitorahaa en saa, mutta hoitolisää saattas jonkun verran vaikka tullakki. Ainaki kaveri saa ihan kivasti vielä sitä hoitolisää ja meidän ukot on samantyyppisissä töissä - pienipalkkaisia duunareita molemmat. Tosin miulla on kyllä tuo äippäraha isompi kuin tällä kaverilla, mutta pitäähän tuota ainaki hakea, saatuahan se ois pieniki raha! Täytin jo ne paperit ja taidetaan päikkäreiden jälkeen käydä viemässä samoin tein kelalle.

helmi79: mie kans ensin aattelin että ostasin sen pupun valmiiks, kun epäilys on että ei se ukko sitä osaa ostaa kuitenka... Mutta tuumattiin sit että ois se pikkumiehestä varmasti kiva käydä isin kans vauvalle ostamassa se pupu matkalla sit kun tulevat kattomaan. Käytiin sit kauppareissulla prismassa kattomassa hyllystä ihan että minkälainen se pupu on ja mistä niitä löytyy. Saa nähdä löytääkö se sitä sit kuitenka... Miusta se tummanruskea on kiva ja entisistä väreistä tykkäisin oranssista, vaaleenvihreestä ja punasesta. Värivaihtoehdotki on isille ilmotettu. Oon vissiin edelleen traumatisoitunu, kun oisin esikolle sen pupun halunnu, mutta sit saiki ihan erilaisen pupun niin ei kehattu monia ostella. Nyt on ihan pakkopakkopakko saada se pupu tälle toiselle! :D

Kerhoaamu oli meillä ja kylkeen koskee. Pitänee lämmittää kauratyyny ja mennä sohvalle kattomaan eilinen BB boksilta. Ja sit pienille unille! Oli melkoinen hulinayö kun esikoisella nenä tukkoinen. :(

Anzkuli 32+6

muoks: varasin sen kampaaja-ajanki, ens viikolle sain! :)
 

Yhteistyössä