....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Se olis taas maanantai, menipäs viikonloppuvauhdilla...

Luminka; Kyseli mitä lauantai-iltana on puuhasteltu. Hmmm... En muista... Koko viikonloppu meni kyllä niin nopeasti... Ai niin, ruuan jälkeen sain vihdoin ja viimein maalattua sen toisenkin yöpöydän. Muuten päivä meni pyykkäillessä (5 koneellista) ja imuroidessa ja tavaroiden paikoilleen palauttamisessa. Käytiin kyllä aamusella kaupassakin tekemässä puolen viikon ostokset ja minä kävin tyttöjen ja nuorimman pojan kanssa kaverin tytön synttäreiden jäämistöä syömässä ;) .. Sunnuntaina minäkin sain (!!!!) vihdoinkin leipoa. Koko viikon on tehnyt enemmän ja vähemmän mieli leipoa, mutta ei ole ollut aikaa. Nyt sitten leivoin suklaakakun, korvapuusteja sekä kaneli- että vaniliinisokeritäytteellä sekä yhden suolaisen piiraan. Isompi tyttö meni noiden pienempien kanssa vielä pihalle niin sain ihan rauhassa touhuta! Sain jopa kaikki leivontavälineet samantien koneeseen/tiskattua! Pesin sitten vielä koneellisen vauvan vaatteita/vaippoja/lakanoita. Aika hyvä vauhti näyttäisi olevan tämä koneellinen/vkonloppu :whistle:

korppinen;Ota ihmeessä yhteyttä neuvolaan tuon pelkopoliasian suhteen, jos vähänkin kerta siltä tuntuu! Minä ainakin uskon vakaasti, että myös synnyttäjän mielentila vaikuttaa suuresti synnytyksen kulkuun ja helppouteen. Jos synnyttäjä on kauhean jännittynyt ja/tai peloissaan, synnytyskin pitkittyy. Itseä ainakin helpotti viime synnytyksessä kauheasti se, kun keskityin supistuksen tullessa rentouttamaan kasvolihakset (samalla rentoutuu koko kroppa, helpottaa myös alkavassa päänsäryssä ;) ). Harmi vain, etten ollut tästä aikaisemmin kuullut...
Miehen kanssa jaksuja :hug: , ei ne vaan aina kulje ihan samalla aaltopituudella kuin naiset eivätkä tunnu osaavan ajatella kokonaisvaltaisesti asioita.

Löllykkä;Upean kakun olet tehnyt!! Pitäisköhän itsekkin koittaa vastaavaa seuraaville tyttöjen synttäreille, tuo poika, joka täyttää 11v kohta ei varmaan ihan tuollaista kakkua arvostaisi :D
Sinulle myös :hug: miehesi kanssa! On kai teillä jotain hyviäkin hetkiä yhdessä, kun olette vielä yhdessä? Aika pahasti silti sanottu mieheltäsi, että ilman lapsia ette olisi yhdessä :( . Tuli vain mieleen, että jos teillä kuitenkin on vielä haluja olla yhdessä (???), niin kannattaisi varmaan käydä jonkun luona juttelemassa tuosta teidän parisuhteesta ja sen ongelmakohdista. :hug:

HM; Meidän katon alla asustaa tällä hetkellä 2 taisteluparia, poika 11v ja tyttö 9v sekä tyttö 4v ja poika 1v 8kk. Eli ääntä riittää... Juuri eilen illalla kun käytiin iltapalalle ja meteli alkoi olla jo jotain ihan mieletöntä (vaikka useaan otteeseen huomautin asiasta), tuli mieleen, että onneksi ei asuta kerrostalossa... :ashamed:

Kiinnittyminen ja laskeutuminen; Kyllä ne minustakin ovat 2 eri asiaa. Näin maalaisjärjellä :LOL: ajateltuna, vauva ensin laskeutuu, jonka jälkeen se kiinnittyy (ei siis välttämättä tapahdu edes saman viikon aikana). Ja itse muistan ainakin th:n sanoneen (jonkun raskauden aikana) ettei ole vielä kiinnittynyt, kun pää heiluu ja käsin on siis kokeillut... Mullahan tuo vauvan pää on ollut jo pitkään tosi alhaalla, kun ei ultrallakaan ole saatu kunnolla mitattua. Nyt tosin on mulla herännyt epäilys, että onko pyörähtäyt ympäri, kun th:kaan ei osannut sanoa kumminpäin on (ei löytänyt päätä, mutta toisaalta jos se on kovin matalalla, niin se selittäisi asian) ja potkujen suuntaus on vähän muuttunu tai siis niitä tuntuu vähän enemmän joka puolella... Tuli vielä mieleen tuosta kylkeen nojaamisesta, että eikö ne vauvat yleensä nojaa toiseen kylkeen (oikeaan????), kun syntyvät ? Jonkun th:n muistelisin joskus näin sanoneen, että on ottanut jo synnytysasennon, kun selkä on toiseen (en nyt kuolemaksenikaan muista, että kumpaan) kylkeen päin....

Jep, mutta nyt oikeisiin töihin ;)

viides rv 31+2
 
Kertokaahan ensikertalaiselle, mitä toi kiinnittyminen oikein tarkoittaa?
Ymmärrän kyllä, että vauveli laskeutuu lähtöasemiin, ja on pää alaspäin. Mutta tuo termi kiinnittyminen on vähän vielä hakusessa...

Sarppa 33 + 2
 
sarppa:Minun ymmärtääkseni kiinnittyminen siis tarkoittaa sitä, että vauvan pää kiinnittyy tuonne alas, en tiedä tarkkaan että mihin, mutta siis lähelle synnytyskanavaa... B) Joku muu oikaiskoon, jos olen väärässä...

Eipä ollut kovin maittavaa apetta tuolla työpaikkaruokalassa, otin kolmesta huonosta vaihtoehdosta keiton jossa oli kaikkea epämääräistä, onneksi mulla on välipalaksi eilen leivottu pulla kotoa ;) ...

 
Merkkkaan vaan nopsaan,kohta täytyy lähtee vie esikko kerhoon.Onneks menee sinne iltapäiväksi nii rauhottuu vähä meininki,lapset tapelleet vähän väliä joka asiasta :kieh:
Ja pääsee rauhassa kauppaan....
 
syksyistä maanantaita vaan kaikille!
huh kun viikonlopusta toipuminen vie aikaa,nukuin varmaan 12 tuntia... viikonloppuna vietin kaksoissiskoni kanssa synttäreitä, leivoin lohipiiraita ja tuuloman paloja, kävin miehen kanssa ikeassa (ostettiin vihdoin pinnasänky ja lisäks kauheasti kaikenmaailman kamaa, nyt on olohuone ihan uudessa kuosissa) ja sit vielä sarjisfestareilla tuli hilluttua lauantai-iltapäivä. Lopuks vielä sisko ja sen mies tuli yötä,sunnuntaina siivosin vihdoin ja viimein vaatehuoneen ja vein 5 pussillista vaatteita Uffille
tänään ehkä vuorossa oleilemista ja ompelua :) ja uusien tavaroiden ihailua (hitto kun pääsis jo kokeilemaan noita gessleinin vaunuja ulkona!) ;)

miehistä: onhan se yhteiselo välillä haastavaa,varsinkin silloin kun kummallakin on työstressi valtava ja väsy painaa päälle,silloin tulee kehitettyä riitaa ihan naurettavista asioista. minä oon siitä "onnellisessa" asemassa että miekkoseni on se meidän perheen kodin hengetär,hoitaa suurimman osan siivoamisesta ja ruuanlaitosta, ja vielä tykkää kuulemma siitä kun mä taas yritän vältellä kotihommia viimeiseen asti.. jotenkin kuvittelen että se johtuu kasvatuksesta, ainakin osittain. mua lapsena käskettiin ja pakotettiin aina siivoamaan oma huoneemme ja tiskaamaan, oli tosi tiukat säännöt kaikesta jnejne (ja onko tää mun nykyinen tekemättömyys sit jotain kapinan jäämiä...who knows..) kun taas miehen kotona ei tarvinnut noudattaa paljoakaan sääntöjä, siivota tms. ja ruuan joutui opettelemaan itse hoitamaan itselleen kun vanhemmat oli aina töissä(yrittäjiä). huonona puolena siitä tietty tuli kyllä se että mun vanhempiin meillä on paljon läheisemmät välit kuin miehen vanhempiin jotka pitkään oli syrjemmällä meidän elämästä. tosin viime vuosina ollaan oltu jo paljon enemmän heidän kanssaan tekemisissä (ollaan oltu yhdessä jo 10 vuotta..).
..ja pampula on ollut vilkas vilpertti taas koko viikonlopun ja koetellut mun mahapeitteiden kestoa..
;)
 
Viikonlopusta on täälläkin selvitty hengissä! Ei oo kauan kun heräsin toisen kerran tälle päivälle |O Oon ollu aamulla jo kuudelta ylhäällä, vähän aikaa pyörin hereillä ja menin takas nukkumaan.. :whistle: Pikkusen tööt olo! Ulkonakin oikein syksyinen ilma, pitäs kanervat mennä laittamaan ruukkuihin kun tuli eilen niitä ostettua.. Huomenna ollaan sit lähössä kylpylöimään kahdeksi päivää. =) haaveilen niin jalkahoidosta mutta en tiiä raskinko mennä.. Aika kallista lystiä minusta!
No joops, eipä tässä sit muuta tälle "aamulle" :D Laitan kahvin tippaseen ja sitten istuttamaan ne kanervat!

Rv 32+1 (APUA!)
 
viides: kui ollaankin tehty samanlaisia pullia! Mä kans tein eka vaniljapullia (kieritin rullan ja leikkelin muffinsivuokiin ) ja sit tosiaan kanelikorvapuusteja :LOL:

Hyi ällö miten makeaa jäätelöä ostin! Tai siis miks ihmeessä sitä piti vetää niin paljon et heikottaa :whistle: Ingmanin jotain liekö uutta, oli tarjouksessa. Toffee-pecanpähkinä... Suklaa versiota oisin mieluummin ottanut mut kun mies ei tykkää suklaajädestä (outo siis mun mielestä =) ) joten ois jäänyt mun syötäväksi koko paketti.

Mies tuossa jo heräs, normaalisti nukkuu tuonne kahteen saakka yövuoron jälkeen. Nyt heräsi siihen kun likan kanssa tultiin kotiin. Ihan nätisti neiti oli 5min, mutta sit minä erehdyin vessaan menemään :D Kumma kun ei tykkää ollenkaan vaikka jätänkin oven auki! No siitä sit tosiaan huuto alkoi, koitin keksiä vaikka mitä, laitettiin pyykkejä pois ym. Jos vähän pyllähti lattialle, taas oli niin kauheeta että :headwall: Ruoka meni joten kuten Anttilan lehteä lukiessa.
Nyt on hiljaista kun kävin tökkäämässä sänkyynsä unille =)

Luminka ja neitonen 33+2
 
Meillä miehen hyvä tuuli vaan jatkuu... Aamulla sain isot aamuhalittelut - ihan tuli ensi töikseen halailemaan kun heräs. Mie olin jo noussu. Ja äsken soitti töistä ihan huvikseen vaan ja kyseli kuulumisia että joko oon päässy pötköttelemään. Ei voi kuin edelleen vaan ihmetellä. Ei oo kyllä moneen vuoteen ollu tämmöstä, täähän on ihan kuin alkuaikoina! Paitsi että miulla on isompi maha! :LOL:

Meillä on ollu jotenki nihkeetä jo pidemmän aikaa, muutaman vuoden varmaan. Toki on parempiaki jaksoja ollu välillä, mutta jotenki semmosta kireetä tunnelmaa on ollu. Mies on kyllä käyny läpi omia kehityskriisejään ja näitä että mitä elämältä haluaa ja varmasti miullaki ollu omat tirinäni ja vaiheeni. Ja varsinki esikoisen syntymän jälkeen oli todella vaikea vuosi - erostaki mies on jossain vaiheessa puhunu. Oon ollukki vähän huolissani että minkälainen nyt vauvavuodesta tulee, kun tosiaanki oli tosi vaikeeta viimeks. Mutta jospa oltais molemmat opittu jotain eikä tehtäs samoja virheitä.

Ja nyt jo huomaa miten nopeesti sitä itekki piristyy ja jaksaa sit kans huomioida toista paremmin kun saa itekki arvostusta ja huomiota. Että kyllä se hyvä mieli on joskus oikeestikki pienistä asioista kiinni - tai voi olla! :)

Anzkuli 32+4
 
Nyt ois kakkupohja leivottu ja poika unille laitettu. Väsyttäs kyllä itteäkin mutta ei viittis nukkua päivällä ku tahtoo sit olla ettei illalla uni tule.
Oisko ehdotuksia mitä täytteeksi kakkuun?

Närästys on ruennu iltaisin vaivaamaan, ennen nukkumaan menoa on rennie otettava jos meinasi yön saada rauhassa nukutuksi.

Miehistä... olette keskustelleet, toi mun mies on kans aika ajattelematon välillä ja tuo hellyyden osoitus ei todella ole mitää hänen vahvoja puolia.Minä kaipaisin hellyyttä ja läheisyyttä mutta miehelle se tarkoittaa seksiä. Tästä meillä aina välillä keskustellaan ja hetkeksi ne asiat menee parempan suuntaa mutta sit taas unohtuu, pitää varmaan taas vähän muistutella. Huomaavainen hän kyllä osaa olla jos niikseen sattuu, antaa mun lepäillä ja omaa aikaa jne. Mut se miehestä....

Ruoan laitolle...

keiju ja wiljo 32+5
 
Nonnii nyt kaupassa käyty tuhlaamassa hirvee summa rahaa :eek: Miten sitä aina meneekin :/

Miehistä ollut puhetta. Isot :hug: halit kaikille jotka miesten kanssa "taisteleville". Nyt tulee jo huono omatunto kun kirjoitan että meillä miehen kanssa menee suurimmaksi osaksi elämä tosi hyvin vaikka olenkin aikamoinen tuittupää välillä :ashamed: mies taas on tosi kärsivällinen ja rauhallinen luonne.Tietysti jotain pikku juttuja on välillä jotka ärsyttää mutta kyllä rakastan tuota ukkoani todella paljon :heart: Ja välillä täälläkin on ollut vaikeita aikoja mutta jotenkin se rakkaus tässä vuosien saatossa on muuttunut semmoiseksi syvemmäksi ja muutenkin erilaiseksi kuin silloin alussa.Ollaan oltu yhdessä siis melkein 10 vuotta.Kuulostaa hurjan pitkältä ajalta koska meidän kaveri piirissä ei ole kuin kaksi muuta pariskuntaa jotka olleet yhdessä yhtä pitkään tai pidempään.Monella vaihtunut nainen/mies/perhe siinä välissä montakin kertaa.
Mutta nyt meni jo ihan asian vierestäkin koko juttu ja ajatus katosi päästä kokonaan :D

Meillä oli lauantaina kummipojan ristiäiset ja ihanan nimen pikku mies sai ja tosi hienosti jaksoi köllötellä sylissäni kasteen ajan :heart: Pappi oli tosi huolissaan että jaksanko mahani kanssa pitää vauvaa sylissä :D Tulihan siinä hiki mutta hyvin jaksoin...
Sitten käytiin vielä miehen veljen perheen luona jossa oli miehen serkutkin käymässä,sielläkin yksi nainen maha pystyssä ja ristiäisissä toinen kummipariskuntakin oli raskaana :D Että vauvoja tulossa taas oikein urakalla lähipiiriin :)

Keiju Meillä ensi viikonloppuna pojan 5-v synttärit ja ajattelin laittaaa kakun väliin mansikkarahkaa,kun poika tykkää rahkasta tosi paljon :p

Mutta nyt hakemaan esikko kerhosta :wave:
 
Maanantaita!

Viikonloppu meni vauvan huoneen kimpussa, mies sai uudet maalit seiniin ja minä silitettyä uudet verhot ikkunoihin. Yhdessä pistettiin taulut seinille, nyt on pinniskin valmiina tulokkaan päikkäreitä ajatellen. Suloinen huone tuli! Perjantaina soitettiin vaunuistakin että ovat tulleet, tilauksessa oli sellaiset Gessleinin Visionit+maxicosin kaukalo ja ostettiin vielä baby björnin sitterikin samalla kertaa. Kaikki isommat hankinnat vauvelille on nyt sitten tehty, jotain pientä kuten pulloja, tutteja jne on vielä ostoslistalla.

Miehistä olitte jutelleet. Meillä on kyllä hellyyttä ja läheisyyttä (ilman seksiä)normaalisti yllin kyllin... Mulla taitaa ollakin harvinainen mies siinä suhteessa että pitää sitä itse tärkeänä asiana ja ajattelee sen olevan jokapäiväinen juttu parisuhteessa :heart: Mutta toki huonoja päiviä on kaikilla aina välillä jolloin sitä hellyyttä ei aina niin paljoa ole eikä kyllä itsekään pahantuulisena kaipaa... :kieh: Mut mies paijaa jatkuvasti mun mahaakin ja on innolla kokeilemassa vauvan liikkeitä, oon kyl saanu huolenpitoo ja huomiota riittävästi :) Meillä on ollut tämä raskausaika tosi seesteinen, toki osaa mies olla inhottava ja v:mäinenkin tarpeen vaatiessa ja silloin kun/jos on riitaa...

Keiju: mä laitan usein vadelmahilloa ja kermaa/rahkakermaa kakun väliin, sit monesti banaania lisäksi - jos on vaalea sokerikakkupohja. Suklaatäytekakkuun sitten aprikoosi- tai mangososetta kerman lisäksi. Meillä varsinkin nuo miespuoliset on hulluna tuohon vadelmahilloon! Nyt taidan keitellä päiväkahvit!

hansu 32+1
 
viides ihana että kommentoit noita mun pelkoja... sulla oli itselläsi muistaakseni ollut aika isoja vauvoja? onko sua pelottanut niiden synnytys? kun en ajattele asiaa niin ok, mutta jos synnytys tulee mielenkään niin ekana ajatuksena on ponnistusvaihe ja pelko siitä. mietin että onko tää "normaalia" synnytys pelkoa (olen joskus lukenut että lähes kaikki naiset pelkäävät jonkin verran jossain vaiheeessa raskautta synnytystä) vai onko tää sellaista pelkoa johon pitäis tehdä jotain... ja jotenkin pelottaa tuokin kun viikot menee eteenpäin niin vauhilla enkä ole vielä sinut tän pelon kanssa. täytyy kai seurailla "oloa" päivä pari ja katsoa sitten että jos soittelisin neuvolaan. mutta nyt ruuan laittoon. myöhemmin muita kuulumisia ja kommenteja.

sen verran vielä että tänään kävin kaupassa ostelemassa tutteja, pulloja, imetysliivit, kotiintulovaatteet, puhdistuspyyhkeitä, topseja, vanulappuja yms yms pientä juttua... :) kyllä oli ihana ostella ne ja tuli olo että vauvan tulo alkaa oikeasti olemaan jo käsillä! :heart:

mutta nyt keittiöön...

korppinen
 
osaiskos kukaan sanoa millä viikolla sitä välilihan hierontaöljyä aletaan käyttämään? ja onko kokemuksia sen käytöstä? muistaakseni weledalla ainakin on semmoista ja joskus jostain luin että ois tehokas estämään noita repeymiä.... ihan humpuukituoteko vai must-juttu?

munkin pitäis hankkia imetysliivit (kun vaan sen oikean koon osais ostaa), puhdistuspyyhkeitä, rintapumppu, kestovaippoja,yösiteitä, tuttipullo ja ja ja... :p kauhee into päällä taas tuon shoppailun suhteen, himottais mennä penkoon viereiseen kauppahalliinkin marimekon bodyjä ja muita lastenvaatteita, vaikka hinnat on aikas yläkanttiin..
 
Keiju: oltiin lauantaina synttäreillä ja siellä oli kakussa kaks kerrosta täytettä: toisessa oli kermarahkaa ja persikanpaloja ja toisessa kermarahkaa ja omenasosetta - ihan pilttiä siis. Oli tosi raikas kakku! Päällä kun oli sit marsipaania niin ei menny liian imeläks.

Me käytiin äsken prismalla ruokaostoksilla ja ostin sit kaks pakettia siteitä jo valmiiks ja sairaalakassiin pakattavaks kaks suklaalevyä ja purkkapussin. Toivottavasti säilyy suklaat sinne asti :p :D Laitoin kyllä tuonne piiloon, että eivät osu silmään!
 
URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2736039.jpg]
[/URL


masukuva päivityksiä multakin pitkästä aikaa...ihan itku kurkussa tutkailen ainakin 4 pv viikos näiden suppareiden kanssa..tuskaa..
RINZESSA:älä pelästy et oo lihonnu eniten tai uskoakseni tämä titteli kuuluu vielä mulle eli mulla plus 21kg nyt=( mut en jaksa enää ressaa eiköhän ne lähe sit puis!!palaan myöhemmin kirjottelee enempi nyt taas inhottava olo...mä en jaksa enää tätä...olis jo marraskuu..
eli kuvassa
rv 31+3
 
Illan hei!
Pojat ovat keittiössä iltapalalla, ääni on melkoinen enkä edes uskalla mennä kattomaan että mihin se iltapala on päätynyt- tuskin suuhun ainakaan...

manhis, jos vauva syntyisi nyt (rv 31), niin kyllähän vauva jo suht kehittynyt olisi. Saattaisi olla että hengitykseen tarttisi NCPAP- tukea (nenään laitettava ns hengityskone) mutta yleensä siitä vieroittuminen ei kestä kauaa. Suurin riski lienee erilaiset infektiot, ja niistä ei aina edes selville saa mikä ne aiheuttaa. Sairaalassa vauva joutuisi olemaan noin tuonne 36 viikolle, olettaen että vauvan syöminen sujuu siinä vaiheessa hyvin. Tietty jokainen vauva on yksilö ja toiselle voi tulla paljon erilaisia ongelmia ja toinen voi päästä hyvin helpolla. Mutta yleisesti ottaen yli 30- viikoinen on jo vahva.

Tänään hain pojat pitkästä aikaa tarhasta, oli ihana päästä ulos haistelemaan syksyilmaa. Huomenna onkin sen verran extreme-päivä että pääsee ä-polilla käymään :D . Vähän jänskättää saanko sokereista satikutia... :ashamed: Tänään tuli edellisen käynnin epikriisi kotiin ja yllätyksekseni siellä luki että kohdun ulkosuu aavistuksen auki. Enpäs tiennytkään. Mitenhän huomenna..?

Joku meinaa nyt kairata kantapäänsä mun navan kautta ulos. Aika ikävä tunne.... esikoinen odottaa että menen hänen kanssaan suihkuttelemaan, eli taidan väistyä takavasemmalle. Huomisiin, kaikille :hug: ihan muuten vaan.

HM ja W+O 31+4
 
nyt on kakku täytetty ja väliin laitoin vadelmakermarahkaa :p ylikin jäi sitä ja nyt sitä tässä sit naamariin ahdan.

Huomenna ois hirveesti ohjelmaa, ensin poika hoitoon ja sit tuo kakku päällystää ja sit verotoimistoon ja sit äidin leikkaushaava hoitamaan ja sit sinne "päähoitoon" (päähieronta, haudehoito jne.) hirveesti ohjelmaa ja päähoidossa ois oltava 12 joten muut tehtävä ennen sitä.
Poitsulla ois valokuvaus päivä huomenna päiväkodissa, aina iskee valinnan vaikeus mitkä noista kuvista ottaa tai siis minkä paketti vaihtoehdon valitsee.
Illalla tulee sit anoppi ja muut kahville ja kakulle.

menipä taas omaan napaan.... :ashamed:

keiju ja wiljo 32+5
 
Onks kukaan muu huomannut että kaupasta saa tosi meheviä luumuja? :D
Mä söin eilen joitain satoja grammoja, ja tänään jopa puoli kiloa :whistle: No, nyt mahassa tuntuu aika muikeelta, voi olla et pääsee kohta vessaan... Ihan hirvee himo iski niihin tänään ja sinne oikeesti pussillinen hurahti, kohta saan varmaan sit kärsiä seuraukset :headwall:

tietämätön: Niin siis missäs ne sun 21kg on :eek: =) Ei tarviikaan sun vetää stressiä tuosta, ei sitä oikeesti huomaakaan!

keiju: Mä laitoin likan synttärikakkuun seuraavanlaisen täytteen: Vaahdotettua cremeä, hedelmiä (muistaakseeni ihan hedelmäsalaattipurkki + banaania ) ja vaniljasokeria (sokeria maun mukaan jos tarvii )... Ja nämä siis sekaisin ja liivatetta joukkoon. Edellisenä iltana täytin ja oli hyvää ja sopivasti kostunutta seuraavana päivänä :p

Luminka
 
LUMINKA-mäkin oon ihmetelly et mis ne on..hih kai ne on tuol varpaissa ja korvissa...hah mut painoa nyt 71kg ja pituutta 165cm ja mun lähtö paino oli 50kg..

siis mua kummastuttaa et onko toi vaan tosi vetistä valkovuotoa mitä tulee vai mitä...yölläkin heräsin niin et oli reisillä jotain tahmeeta..pissaa se ei kyllä ollu ja toistu monta kertaa yössä...noloo ku en tiiä ku ekaa ootan..mies on tosi innoissaan kun sille kuvailen nesteitä..on meinaa aika herkkä noille jutuille..

supistuksista!!! :attn: :attn: ???mulla tulee siis paljon kivuliaita suppareita etenkin yöaikaan ja säin kätilöltä viimex käskyn etten saa yli tuntia ootella(viimex itkin tääl 3h)hän oli huolissaan siitä että ne alkoivat kun nukuin ja sanoi että harvoin alkaa kipeät supparit kesken unien paitsi sitten kun synnytys käynnistyy..onko näin teillä muilla vai???
ja toisex kun mulla tulee noita kipeitä suppareita niin mun maha saattaa olla kivi kova yli tunninkin ja sitten kun hellittää niin selkä on aivan romuna..miten mä voin siis jostain määritellä kauan supistus kestää tai kuinka usein kun mulla se masu pysyy koko ajan kovana ja ei rentoudu välillä..ja tuntuu ettei kipukaan hellitä kun korkeintaa ouolex minuutix...apua..mä en tajuu enää itekään.. :ashamed: :ashamed:
jaksuja kaikille mä meen sitoo nää haarat kiinni ettei toi vaavi viel syntyis..
haleja
 
tietämätön: Yleensä valkovuoto tahtoo jäädä vaaleaksi läikäksi housuihin. Ja mun mielestä lapsivesi ei jätä kuivuessaan jälkeä? En satu muistamaan enää kun esikoisesta meni vedet et miltä pöksyissä näytti :LOL:

Supistuksista kannattaa kyllä kysyä neuvolasta tai jostain! Musta tunnin kestävä on aika pitkä ollakseen "vaan" harjoitussuppari!

Lisään vielä et itellä tuntuu joskus et ois hirmu supistus meneillään, mut huomaankin että vauva on tunkenut ittensä ihan äh... miten selittäisin... tuohon et nahkat ihan venyy =) Kun toisesta kohdasta onkin ihan pehmeetä mahaa ja toisessa sit ihan "kova vauva" B)
 
Vitsit mun selkä ja kroppa on ihan romuna, kun vietin taas puolet päivästä liikenteessä... Kyllä sen vaan huomaa et kantaa ylimäärästä mukanaan. :snotty:

Tosta välilihavoiteesta/öljystä tiiän hyvin vähän, mutta kaveri sitä käytti ja ei revenny yhtään... mut en tiiä et oisko sit muuten revenny... sitähän ei tiiä, mut oli sen vauveli kuitenki n.4kg et ei mikää pieni.

Sit ihan niinku konkareille kysymys: kuinka monta tuttipulloa olis hyvä varata (en tod näk voi imettää) ? Ja en osaa arvioida et millanen määrä ois hyvä niin, et vois illal sit pestä pullot tai vaikka kaks kertaa päiväs tms.

Ja tää paisuminen on sitte vaan kamalaa, mut vaavimasu on ihan söpö... pelottaa vaan et millasen kropan saan ku tää kaikki jää löysänä roikkuu muhun :ashamed:

Arpia on tullu 2 napalävistyksen kohdalla olevaan ihoon, ne siis ihan minit pienet punaset ja sit yks tosi pieni masun keskelle navan lähelle... iiiiiiik :eek:

Heräsin tänään aamulla siihen, kun joku tallustelis mun mahan sisäpuolella:LOL: pieni se siel teki kävelyliikkeitä :heart: Oon jostain lukenu et niil on nyt se refleksi, et jos jalkapohjat osuu kohdun seinämään ni rupeevat askeltaa... oli aika veikee tunne...:heart:

Rinzessa ja papuRinssi rv.32+5

ps. suotana kun toi silmänvinkkaus hymiö tulee aina joka väliin prkl
 

Yhteistyössä