....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

LUMINKA-ei ne neuvolan mukaan joo tosiaan enää mitää harj suppareita oo..sanoivat vaan jopa äippä polilta että on vaan onnellisia et ne on aina loppunu ettei oo synnytys lähteny kunnolla käyntiin..six en saakaan enää ootella ku ei voi enää luottaa et loppuis..kätilö sano viimex ettei haluais ottaa mua sisään ellei oo pakko koska eivät suosi enää ns makuuttamista..sano et parempi olla kotona ja sit jos taas tulee noin reilusti suppareita niin sinne käymään..
ei mulla kyllä yöllä se kuivinu sillai kun valkovuoto..ja oli ihan eri tuntustakin hahah..mut lapsivettähän pitäs tulla sit ihan reilusti mikäli mä oon oikein tajunnu hahaha,,,eikä tota nyt oo niin paljoo tullu..noh pitää vaan seurailla tilannetta...enkä mä voi nyt mihkää lähtee sairaalaa makoilee ku oon niin bb koukussa=)
 
onko se sit vaarallista jos sitä tihkuu...kamalaa paniikki tulee kohta..mä urpo vaan istun ja syön tääl,,,en oo saanu aikasex ees sairaala kassia pakattuu vaikka näillä suppareilla se olis varmaan aika hyvä olla valmiina...onnex asun tosi lähellä synnäriä..ei mee autolla kun 15minsaa mut kai täs pitäs rupee tajuumaan et lähtö voi tulla koska vaan..mä oon vaan niin tiukasti päättäny et kuukaus ainaiski viel...ehkä se saattaa jättää tottelematta äippää heti...
 
tietämätön lapsivesi voi ihan tihkuakkin pieninä määrinä ja lapsella kaikki hyvin jos vettä kuitenkin tarpeeksi kohdussa mutta se selviää vain ultrassa....kaverilla synnytys alkoi juuri tihkuttamalla ja supistuksilla.... mut käyppä tarkistuttamassa :hug:

 
toivottavasti kaikki on hyvin tietämätön, ja tämä yö on ollut kivuttomampi!!

Mulla olikin 6 sivua luettavana, en ehdi nyt pahemmin kirjoittelemaan, mutta laitan mahakuvan päivitystä.
Tässä kuvassa 31.6, eli lauantaina otettu.

 
Huomenta!
Tietämätön ja Manna: KAUNIIT masut teillä!! Ompa mannalla masu alhaalla.. =) ihankuin ois jo loppusuoralla =)

Luminka: muistaakseni sinä ainakin kärsit närästyksestä? Tuleeko sulla kurkku kipeeksi? Mulla olut jo pidempääv inhottava tunne kurkussa, ja lisäksi tää yskä jatkuu...jostain muistan lukeneeni että vois liittyä närästykseen? Tää on kyllä sanoinkuvaamattoman ärsyttävä vaiva.

Mulla tuli eilen ekan kerran sellanen tunne, että tässä voi tulla jo koska vaan lähtö synnyttään. Tuli muutaman kerran tosi napakka viiltävä kipu selkään ja sitten sellasta jomotusta, mutta meni ohi. Kääk! En mä ainakaan oo valmis vielä..... :/ Vaikka eipä siinä sitten auta, oonko valmis vai en. Mutta sairaalakassin meinaan pakata tänään.

helmi 33+3 :heart:
 
huomenta!

Helmi: mulla on tota närästystä ja kyllä se kurkussakin tuntuu sellaselle poltolle, tosi ilkeelle.

Sairaalakassi mun piti pakata se jo toissa viikolla mutta en oo saanu aikaseksi. Kai se vaan pitäs ottaa ittee niskasta kiinni ja pakata se.

Nyt tekee mansikka hyytelö kakun päälle ja sit kaupungille asioille.


keiju ja wilko 32+6
 
Helmi kiitos kehuista! Katoin tässä itekin että ompas masu yhtäkkiä valahtanut alas, apua onkohan toi joku merkki?!

Närästystä
on mulla myös. Inhottavaa. Ja niin kuin keiju sanoi on just sellainen inhottava poltto kurkussa, etenkin iltaisin nukkumaan mennessä.

Mä olen ajatellut pakata sairaalakassia ens viikolla. Ei tosin oikein oo mitään sopivan kokoista kassia, joko tooosi isoja tai ihan liian pikkusia käsilaukkuja.. mut joo. Pitää käydä ostamassa kaikkea mitä siihen sit tarviikin. En tosin yhtään tiedä minkälaisia vaatteita ottaa vauvelille kotiintuloa varten.

Tein tässä just vähän inventaarioa kaikesta mitä on vauvalle tullut hankittua. Vaatteita on, tosin suurin osa on 60cm... noita 60 cm bodeja ehkä liikaakin, äiti nimittäin lähetti just paketin jossa oli 7 bodya (yksi jokaiselle viikonpäivälle) ja nekin oli kaikki 62cm. Tosin katoin kans että Kapphallin 56 cm bodyt on ISOMPIA kuin H&Mn 62 cm bodyt!!! Mitenköhän noihin kokoihin on luottamista....

Mut vielä ois pari juttua jota ois hankittava. Ei oo vielä pikkusia tumppuja, pitäis olla jonkinlainen lakki... ja peitto on vielä ostettava sänkyyn. Muuten kaikkea löytyy jo. Niin ja turvakaukaloa ei oo vielä, saadaan sellainen kyllä ehkä lainaa, kun ei viittitä ostaa kun ollaan täällä kuitenkin vain 4 kk vauvan syntymän jälkeen ja sitä ei viitsis raahata maailman toiselle puolelle.

Mä oon jännitellyt että miten tietämätön voi ja oliko se lapsivettä jota sieltä tihkutteli!!

Apua oon taas niin aikaansaamattomalla päällä, pakko käydä vaikka tyhjentämässä tiskikone ja silitettävä noi vauvanvaatteet jotka pesin eilen.
:wave:
 
Korppinen; Muistit oikein, mulla olleet vauvat isohkoja (4250g, 3800g, 4060g ja 4300g), mutta koska ponnistusvaihe mennyt mulla aina hyvin (15 min, 2min, 5min, 5min) ja siis ilman pahempia repeämiä tms (ekassa eppari, tokassa tuli pari nirhaumaa -> pari tikkiä ja kahdessa vimpassa ei tarvittu edes tikkejä), niin sikäli ei synnytys/ponnistaminen pelota. Toki jos tästä povataan huomattavasti suurempaa kuin sisaruksistaan, niin kyllä alkaa täälläkin polvet tutista. Mutta mun mielestä sun pelko ei ole "turha", jos kerran se sinua häiritsee. Ja enpä usko että pelkopolikäynnistä olisi haittaa, pääsisit purkamaan pelkoja pois ja sitä mistä ne johtuu sekä myös varmaan kuulet ihan käytännönkin tasolla vaihtoehtoja ja vinkkejä (???) synnytykseen. Tietysti kun en itse ole ikinä p.polilla käynyt, niin en tarkkaan osaa sanoa mitä siellä puhutaan... Mutta ehdottomasti otat puheeksi neuvolassa pelon, sitä varten ne siellä on, että KAIKISTA mieltä askarruttavista asioista voi kysyä!!!

tietämätön;Ootko varma että vaaka toimii oikein? Ei susta kyllä huomaa, että olis 20+ kiloa tullut :eek:
Kyllä minäkin huolestuisin levossa tulevista suppareista, onneksi ovat kuitenkin vielä sulla tähän mennessä loppuneet. Ja tosiaan niillä tummilla/värillisillä pikkareilla voi "testata" onko vain valkovuotoa (mikä siis sekin voi olla TODELLA vetistä) ja neuvolassa tai ä.polilla voi käydä myös tikuttamassa onko se lapsivettä vai v.vuotoa.

HariMaolta odotellaan raporttia polikäynniltä, toivottavasti et joudu vieläkään sisään!

Luminka; Ei ole kaupan luumuja tullut kokeiltua, meillä kun on noita luumupuita omasta takaa. Tosi isoja ja makeita keltaisia luumuja :p

Rinzessa;Vastailen sulle nyt noista pulloista, vaikkei meillä olekkaan ollut täysin pullotettuja :LOL: vauvoja. Jotkuthan tekevät niinkin, että se yksi pullo on käytössä koko päivän, välissä vain huuhdellaan heti käytön jälkeen ja illalla sitten kunnon pesu. Toiset taas (varsinkin jauheesta maidon tekevät) saattavat sitten tehdä aamulla/illalla koko päivän pullot valmiiksi jääkaappiin, jolloin sitten pulloja tietysti tarvii enemmän. Tarkkoja määriä en kyllä osaa sanoa, mutta hatusta heittäisin että pulloja saattaisi mennä n. 7-9 /pvä, riippuu kyllä paljon kuinka tiheästi vauva syö...

Hmmm... jotakin mun piti kommentoida omastakin navasta, mutta pääsi unohtumaan :LOL: ... Ehkä se muistuu mieleen myöhemmin ja jos ei niin ei se kai ollut niin tärkeää :p

Nyt palkkojen kimppuun! :wave:

viides rv 31+3
 
Helmi: joo ois taroituksena jäädä suomeen, nyt ainakin väliäaikaisesti pysyvvästi!! :LOL: ei siis olla hyviä suunnitelemaan montaa vuotta eteenpäin, mutta ainakin pari vuotta nyt ollaan siellä ja luultavasti siis kuitenkin enemmän.
 
Tervehdys kaikille "pitkästä" aikaa!
Lukemassa olen käynyt päivittäin, mutta mitään en ole jaksanut kirjoitella..

Kuten on ollut puhetta, niin viikonloppunahan oli kuopuksen 3-vuotis synttärit, jotka kerkesin lauantaina jo kerran perua.. Kiitos miehelle, sekä itselleni, kun olen sen verran tyhmä kuuntelemaan häntä.. Onneksi sunnuntaina vieraita kuitenkin saapui paikalle. Muutama ei tullut, mutta tulevat sitten nyt viikonloppuna. Eihän me olisi kaikkea jaksettu itse syödä. Vaikka tarjolla olikin vain täytekakku, pullia ja kääretorttua.

Olen muutaman päivän tässä pähkäillyt, että liikkuukohan tämä mun masukki tarpeeksi, koska välillä tuntuu siltä, että liikehtii vähemmän kuin ennen. Olen kuitenkin tainnut kuvitella kaiken, koska eilenkin mylläs mahassa ihan kiitettävästi. Ja varsinkin nukkumaan menon aikaan alkaa semmoinen disco :D. Tänään, kun heräsin jo klo 7.30 (vaikka nukkumaan meno venähti sinne klo 00.00), niin masukki oli omassa elementissään. Iltaisin näkyy liikehtivän eniten.

Olen ajatellut ottaa ihan levon kannalta tämän kuun loppuun, etten käy edes koulussa (töistä siis jäin jo kesälomalle, jonka jälkeen alkaa mammaloma 27.9. alkaen). Tuntuu siltä, että tarvitsee lepoa ja haluan vain olla. Tekemistä kyllä olisi vaikka muille jakaa, mutta ei jaksa aloitella. Tänään ajattelin, jos alkaisin pesemään niitä vauvan vaatteita, koska eihän sitä tiedä koska tulee lähtö.

Eilen soitti äiti haluammeko heidän vanhan vuodesohvan, ku heille tulee uusi.. Käytiin se hakemassa ja laitettiin tyttöjen huoneeseen. Nyt on vieraillekin sitten nukkumapaikka :D. Mies tietenkin sen toi meille isäni kanssa, kun enhän mie pysty kantelee mitään (heh, ainakaan mitään noin painavaa). Sitten sain äidin monta, monta vuotta kasvaneen Jukka-Palmun.


korppinen: Miehet on miehiä.. Ja joskus sellaisia sikoja, jotka eivät todellakaan ymmärrä mistään mitään! Mie kyl tiedän tunteesi. Heh, ei ois kyl minunkaan mies ottanut jäistä makkarapakettia mukaan.. Ja en kyllä toisaalta minäkään.. Ei oo hyviä.. Jos eivät oo sulaneet kunnolla, ennen kuin laitetaa tikun nokkaan.
Mutta sen sanon, että olis ihanaa antaa ukolle samalla mitalla takas, miten ne kohtelee meitä.. Tuntuu, että tosiaanko niillä on aivojen tilalla sahajauhoja!
Ja mullakin on ukko, joka on tottunut siihen, ettei ole kotona tarvinnut tehdä mitään, vaan äiti on tehnyt kaiken valmiiksi. Osannut niin mahtavasti pyörittää äitinsä pikkusormensa ympärille.
Mutta olen huomannut kyllä sen, että onneksi on itsekin ruvennut tekemään jotain.. Mutta päivittäin sitä melkein kiroaa, että eikö mitää vois tehdä omasta halustaan..

löllykkä: Voimia sinullekin miehesi kanssa! Ei oo kivaa tuollainen ?

äiti88: Juu, kyl mie tiedän sen, että jos on paikat auenneet noina viikkoina, uintia ei suositella. Mutta viel ei ainakaan itsellä ole auenneet :D. Enkä mie sinne uimaan oo menossa.

Luminka: Kaunis maha :D

tietämätön: Eikös tuo tyttömahalta näyttäis ;). Ei kyllä sinusta huomaa, että 20 kg:a olisi sinulle tullut.

manna: Kaunis maha siullakin :D. Kivasti on kyllä jo laskeutunut :D

Mutta taidan tästä lopetella ja antaa tilaa muillekin kirjoitella. Kun vain tästä heräilis, niin voisi ajatuksen kanssa rueveta käymään pakkauksen vaatteita läpi, ja ruveta niitä pesemään. Pitäisi vielä ikkunat pestä joku päivä, kuten vaatekaapit vaihtaa.. Ku niitä huoneita vaihdettiin.. Mutta voimat ei ole niihin vielä riittäneet.

Maanantaina olisi seuraava nla.. Ja se pelottaa aika lailla. Kuitenkin silloin on rv 34+1.. Että joko laittaa tarkastukselle KYS:iin ja tulenko vauvan kanssa pois vai jäänkö osastolle.. Pitäisiköhän se minunkin pakata se sairaalakassi jo valmiiksi..

Red Dragon & Nuppun 33+2

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Huomenta! Tässä kohtapuoliin ollaan lähössä ajeleen sinne kylpylään ja 2 päivää olis tarkotus olla.. Pääsee tämä norsukin uimaan :LOL: Mukavaa lähteä ukon kans vielä kahdestaan kun ei sitä varmaan enään myöhemmin niin helposti kaksistaan päästä =)

sairaalakassia en oo vielä pakannu, kai sitäkin pitäis alkaa torstaina kun tullaan takas kotiin..

Hyviä vointeja kaikille! :flower:

rv 32+2
 
Moikka..

Mua vaivaa kans toi tosi vetinen valkovuoto.. kaikki mahdolliset kokeet on otettu eikä ole mitään tulehdusta.. mutta välillä tuntuu et sitä tulee ku saavista kaatais vettä.. :/ inhottaa ja kun koittaa soittaa neuvolaan niin siellä on puhelin aika vasta 12-13 eikä ne vastaa sitä aikasemmin puhelimeen ollenkaan vaikka paikalla olisi.. :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja paula83:
Moikka..

Mua vaivaa kans toi tosi vetinen valkovuoto.. kaikki mahdolliset kokeet on otettu eikä ole mitään tulehdusta.. mutta välillä tuntuu et sitä tulee ku saavista kaatais vettä.. :/ inhottaa ja kun koittaa soittaa neuvolaan niin siellä on puhelin aika vasta 12-13 eikä ne vastaa sitä aikasemmin puhelimeen ollenkaan vaikka paikalla olisi.. :kieh:
mulla myös valkovuoto välillä tosi runsasta, niin että pikkarit menee vaihtoon. Mutta oon kyllä pitänyt itse ihan normaalina, raskauteen kuuluvana. Inhottavaa tuo kuitenkin on, housut oikeen kastuu.. :whistle:
 
huomentapäivää vaan. tuli taas nukuttua ihan liikaa,vasta puol 11 aikoihin viitsin nousta... :ashamed:
päivä alkanut ja jatkunut hemmetin kipeillä lonkilla,mikään asento ei oo hyvä..ärh
täälä kanssa yks joka kärsii runsaasta valkovuodosta,lääkäri tosin viime kerralla ei sanonut mitään että olisi epänormaalia tms.eli oletan että kuuluu asiaan.

sain eilen ostettua minishampoon ja -hoitoaineen sairaalakassia varten,nyt pitäis alkaa miettiä sitä laukkuvalintaa ja mitä vaatteita vauva sit tarvii marraskuun alussa
kohta paukkuu viikot,iih,aika menee niin nopeeta! =)
 
huomenta. Hitsit ku ootte puhunu tosta sairaalakassista ja mä senku lorvin... :whistle: itseni tuntien suppareiden lomassa sullon tavaraa kassiin ja sit sairaalas ihmettelen et mitä suotanaa oonkaa ottanu mukaa... :D nojoo, mä oon sairaalois ollu nii paljon, et tiedän mitä tarviin :snotty: kyllä mun kannattais kuitenki se pakkaa, ku on kuitenki jo kaikkee tuol alavärkis tapahtunu nii ei voi tietää millon lähtö tulee.

Yöt on aika perseestä ku saan herää vessaan ja kääntämään kylkee ja juomaan ja syömään ja mitä vielä... eikö sitä ihminen sais nukkua nyt kun ei oo vielä ketään herättämässä suloisella karjunallaan :kieh:

kiitti pullovinkistä viides :flower:

Mä kyllä nautin tästä syksyn tulosta, syksy on selvästi mun aikaa... ja omat synttärit lähestyy ja toivottavasti myös vauvan... :heart:

Eilen pesin ekan koneellisen vauvelin vaatteita ja ah, on ne sitten niin ihania :heart:

Tänään ois tarkotus lähtee stadiin kaverin kanssa syömään cappucino jätskiä, oon ihan koukussa siihen :ashamed:

Hyvää päivänjatkoa kaikille :wave:

Rinzessa ja papuRinssi rv.32+6
 
Huomenia! Tai joko se ois päiviä...

Nukuttiin aamulla jopa puoli yhdeksään saakka :eek: Kun likka on viime aikoina seitsemän pintaan jo heräillyt, olipa sit oikein luksusta saada tuonne asti koisittua =)

Mulla on tullut iltaisin tosi inhottavia supistuksia. Eilen nukkumaan mennessä tuntui ihan selässä asti ja siitäpä iski jo hätä et en vielä vauvaa ulos halua :/ Kun sais vielä jokusen viikon masussa kasvaa. Vaikka kun 38 viikkoa ois täynnä niin sit sais tulla, oisin henkisestikin ennättänyt valmistautua :LOL:
Kun ajattelee tässä niin en oikeesti ole vielä valmistautunut vauvan syntymään! Onhan meillä jo kaikki valmiina, mutta muuten tuntuu vielä niin kaukaiselta asialta...

Sairaalakassiin olen haalinut jo itselleni valmiiksi shampoon, hoitoaineen, suihkugeelin (musta on ihana peseytyä hyvältä tuoksuvilla omilla aineilla =) ), huulirasvan, käsirasvan, hammasharjan, -tahnan... Pitäis lähempänä ostaa jotain pillimehuja, karkkia ym. mut en vielä kun mä kuitenki ennättäisin monta kertaa syömään ja ostamaan uudet :whistle:
Lukemista en taida ottaa, viimeks vähän selailin jotain vauvalehteä mikä tuli Liberon tai Pampersin kassin mukana...
Kamera tietenkin, mutta sit lähempänä, + varaparistot jos sattuu loppumaan...
Imetysliivejä otan kahdet ainakin mukaan, viimeks ainaki hikoilin kuin pikkuporsas:kieh:

Sitä vaan oon miettinyt et mitkä ihmeen housut otan mukaan! Kun entiset ei tod.näköisesti mahdu. Kai mun pitää jotkii äippähousut vaan mukaan ottaa... Esikoisen aikaan oli siitä hyvä kun oli kesä niin ennätti hameiden alla kroppa palautua eikä tarvinnut tuskailla housujen kiinnimenemisen kanssa =)

RD: Onks sulla sit arvot nousseet jo? Ei kait ne osastolle ota etukäteen vai miten sulle on sanottu?

Tanjuska2: Mukavaa kylpyläreissua sinulle ja miehellesi vaikka taidattekin olla jo matkalla... :wave:

Tuttipulloista:
Mä ostin tällä kertaa sellaisen pullokuoren johon laitetaan pussiin maito. Viimeksi kun jouduttiin vauvalle antamaan lisämaitoa imetyksen lisäksi joka syötöllä kuukauden verran, kertyi pullojen pesua riesaks asti! Silloin oli 4 tai 5 käytössä.
Nyt ajattelin olla viisaampi ja päästä tosi vähällä pesulla kun ei tarvii muutakuin tuttiosat pestä ja keittää. Siis jos tarvitsee pullosta antaa.

helmi:
Ei mulla oikeestaan kurkku kipeydy närästyksen takia, tai ei ainakaan tällä hetkellä tunnu! mutta silloin kun superhapot nousee ylös, polttaa ihan pirusti :kieh:


Luminka ja neitonen 33+3
 
Luminka, hyvä pointti tuo kertakäyttöpullohomma, olin unohtanu niiden olemassaolon täysin... mut onx ne sit hirveen hankalii ja falskaako ne (tyhmii kysymyksii sori) Mulla on kolme pulloa nyt niin niiden lisäks vois ostaa ton kertakäyttösen. Et jos kotona käyttäs kertakäyttöjä ja sit jos on muualla kun kotona nii sit normipulloa *pohtii* taidan tänää stockalta vilkasta niit kertakäyttöi.

Huh mikä hiki pukkaa aina aamukahvista :kieh:

Rinzessa ja papuRinssi rv.32+6
 
Tervehdys täältä taustalta! Oon viime kuukaudet vaan lueskellut näitä juttuja, jotenkin en ole saanut aikaiseksi itse kirjoitella. Nyt täytyy kuitenkin kirjoittaa, kun tietämätön pohti tuota lapsivesijuttua, että mulla lähti itsellä vedet tulemaan viimeksi tuolla lailla tihkuttamalla, ja on tärkeää selvittää heti onko kyse lapsivedestä siksi, että jos lapsivettä tihkuu, tulehdusriski on aikamoinen. Mulla käynnistettiin synnytys seuraavana päivänä, kun lapsivettä alkoi tihkumaan, juuri ton tulehdusriskin takia - tosin mulla oli jo rv 39+2, eli en tiedä miten ne toimii jos ennen aikojaan tihkuu. Lapsivettä on tosiaan vaikea erottaa muusta vuodosta, kun sekin on runsasta ja vetistä loppuraskaudessa. Eikä lapsivettä siis välttämättä tule kerralla paljoa, mutta sitä tulee koko ajan. Ei se välttämättä ole lapsivettä mitä sulla tulee, mutta käy tarkistuttaan tuon tulehdusriskin takia! Niillä on ä-polilla ja varmaan neuvolassakin semmonen testi millä sen saa varmuudella tietää.

Luce 32+0
 
Luminka: Ei oo vielä nousseet.. Ainakin vielä viime nla-käynnillä kaikki arvot olivat todella hyvät.. Mutta sitä, kun alkaa jo jännittää itse, ku esikon kohalla valkuainen ilmestyi virtsaan rv 34-35..
Jotenkin minusta vaan tuntuu, että tuskinpa selviän tässäkään raskaudessa ilman myrkytystä. Vaikka sanovatkin sitä, että mitä useampi raskaus => sitä lievempi myrkytys tai sitten ei tule ollenkaan.

Eikä ne ota osastolle ennen kuin arvot on kohollaan ja oireita alkaa olla enemmän.

Nyt on kaalilaatikko uunissa :p . Pitkästä aikaa minä tein ruoan.. Eli katsotaan mitähän tuostakin tuli. 2 kg:n kaali.. Joten laatikkoa tuli vähäsen. Mie tykkään aina tehdä isomman satsin.. Jos satun erehtyy tekee ruokaa :whistle:

Sitten sain kuin sainkin lajiteltua pakkauksen vaatteet ja toinen koneellinen on jo peseytymässä. Eli taidan saada ne tänään pestyä. Olen myös ajatellut tyhjentää lipaston ja puhdistaa sen.. Että saan huomenna vauvan vaatteet sinne laitettua. Kyllä tuli hempeä olo itselle, kun vaatteita tunnusteli ja katseli. Ei ole meillä pitkiin aikoihin ollut noin pieniä vaatteita :heart: . Seuraavana pitäisi kahtoa onko mitää vaatteita, mitä tyttöjen pakkauksissa on. Pienimmät vaatteet ainakin ajattelin pestä. Ja sitten ihanan nalle haalarin.
Tässä näkyy hitusen puvusta.. Harmi vaan, ku ei kokonaan: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Red`Dragon&image_id=48400468

Mutta nyt laittaa toinen koneellinen narulle ja kolmas pesuun :D :heart:
 
Terve!

Selkä huutaa hoosiannaa, lähdin aamulla kymmenen aikaan sinne ä-polille, samalla tuli käytyä duunipaikalla kahvilla ja pullalla :D ja labrassa, kaupassa ja hain vielä pojat. Kotiin tulin puolisen tuntia sitten. Nyt mies ja esikko tekevät keittiössä ruokaa, mun ei selkä kestä enää yhtään seisomista! |O Mutta hyviä uutisia ä-polilta, insuliineja nostettiin pikkasen, ultrassa näkyi kaksi varsinaista sätkynukkea, painoa kummallakin reilut 1,8 kiloa ja kohdunsuun tilanne rauhallinen! Jee! Musta rupeaa tuntumaan että en olekaan eka joka meistä poksahtaa... ;) Rauhallinen mieli tuli. Töissä rouvat tosin päivittelivät että mun maha on hirveen alhaalla. Ensi viikolla olisi sitten seuraava kontrolli- taas. Vararikkohan tässä tulee kohta kun siellä saa ravata jatkuvasti!

Kaupassa vietin pitkän tovin vauvantarvikehyllyn luona ja funtsin että mitäköhän sitä sitten oikeesti tarvis näille kavereille hankkia... lista vaan venyy ja venyy, mitään en ole vielä ostanut. Tuttipulloja en kovin montaa aio ostaa, pesen sitten tiuhempaan olemassaolevia, koska nekin maksaa ihan hirveesti (mä oon siis pihi, jos ette ole aiemmin huomanneet... ). Sitten tutit, ammeet, ne ja nämä ja nuo. Argh, kaikki on tyystin jo unohtunut. Sentään olen peffapyyhkeitä ja liivinsuojia saanut paketilliset ostettua (kaikkein olennaisimmat :LOL: ).

No joo, nyt tuoksuu nenään niiiiiiiin hyvälle,et meen syömään.

HM ja Isot vauvat 31+5

Ai niin, joku kyseli vuodosta... mulla on alkanut valkovuoto tuleen sellaisena ryöpsäyksinä, mikä lekurin mukaan normaalia. Silleen saa myös testattua onko vuoto lapsivettä että laittaa siteen pöksyyn ja siihen päälle taittelee vähän paprua. Jos vuoto on punertavaa niin se on lapsivettä, ja jos paperi kastuu läpeensä niin sitä tulee sen verran että kannattaa ottaa yhteys synnärille...
 

Yhteistyössä