....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Täällä mä taas näköjään roikun koko päivän, tai ainakin siihen asti ku pitää lääkärin puheille lähteä...

Muistaako kukaan missä vaiheessa pinossa oli niitä runoja, joilla ilmoittaa vauvan syntymästä? Mä yritin niitä yks päivä ettiä, mut ei osunu silmään vaikka kuinka selailin pinoja... Olis pitäny ottaa ne sillon heti itselle koneelle niin ei tarvis nyt ettiä. Tuli vaan mieleen, et jos tää meidän pieni tuleekin etuajassa, niin ei sitten tarvis ihan tavisviestillä ilmoittaa sukulaisille...

Ja tässä noita vauvan kamoja pestessä tuli mieleeni, et jos joku haluaa luopua noista pakkauksen kestovaipoista, niin olisin valmis ottamaan niitä vastaan. Tietty postikulut tulis tänne päähän...

Mä olin eilen aika tuskastunut tähän olotilaani. Sanoin miehelle, että taitaa jäädä ainokaiseksi tää pieni, kun alkaa mennä hermot näihin jatkuviin kipuihin. Mä kun en oikein tiedä että kuuluuko tällainen asiaan, eikä oikein kukaan neuvolassa/äitipolilla osaa asiaan sanoa mitään. Oletan että nää on liitoskipuja, mutta kuuluko niitä olla koko ajan, vaikka makais ihan liikkumatta paikallaan? Supistukset jo tunnistan kyllä, myöskin nuo polttelut sun muut niihin liittyen. Nyt sentään saa jo vähän paremmin nukuttua, kun tuli viime perjantaina uus sänky.

Mut nyt täytyy lähteä taisteleen hiusten kans, reilun tunnin päästä pitäis olla neuvolassa...

-JennyA-
 
mulla on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin tylsää.en nyt jaksa tänään innostua mistään askartelusta tai lukemisesta,päiväki ihan harmaa,blaah. syksy on kyllä lempivuodenaikani mutta nyt ottaa vaa päähän kun ei jaksa/pysty meneen ees kunnon kävelylle.

ajattelin alkaa kasaamaan isyyspakkausta. onko teistä kukaan semmosta tehnyt ja jos niin miten ison pakkauksen/mitä ootte laittanut sinne? mä aattelin ainaskin ostaa yhden söpön bodyn jossa lukee I :heart: NYHC tai jotain(i love new york hard core, punk yms.musiikki kun on kummankin sydäntä lähellä), joku söpö tuttipullo että mies saa syöttää silloin tällöin öisin vauvaa, koristekaiverretun puisen virkkuukoukun(kun tykkää virkata..),ehkä jonkun lankakerän, jolt colaa ja sit ehkä vielä jotain,kunhan keksis että mitä...

taidanpa mennä hetkeks makaileen,onkin vasta toinen kerta tänä aamuna.... :ashamed:
 
Moi taas kaikki!! ja Tervetuloa joukkoon Sipra!! Totta, täältä löytyy kohtalotovereita ja vertaistukea!!

Mun kaverin piti tulla kylään, on joko 12 min myöhässä tai on unohtanut. En oo vielä soitellut perään, eihän tuo vielä mikään iso myöhästyminen oo.
Kavereista/ystävistä puhenollen, mulla on kyllä sama ongelma kuin monilla muillakin, eli monet ei kyllä paljoa nää vaivaa... mulla on viime aikoina ollut vielä pientä draamaa parhaan ystäväni kanssa, jonka kanssa ollaan siis oltu kuin paita ja peppu 15v lähtien. On jotenkin loukannut se, että ei mitenkään osoita olevansa kiinnostunut tästä mun raskaudesta. Sit meillä oli vielä inohttava tilanne... josta en nyt lisää kirjoita tänne kun netti on kuitenkin niin julkinen eikä tiedä ketkä tutut tätä saattaa lukea. Mutta joo, kaikkeen tähän vaikutta tietty se, että niiden ystävien joilla ei ole lapsia on vaikea samaistua omaan elämäntilanteeseen, ja itse oon kans tietenkin vähän yliherkkä nykyisin...

Noonie
kyselit tosta isyyspakkauksesta. Mä lueskelin joskus tylsänä hetkenä jotain vanhaa ketjua jossa oli tosta juttua, ja kuulosti tosi kivalta. En oo oikein ajatellut sitä sen enempää tekisinkö vai en...
Meillä mies saa kyllä hauskan yllätyksen kun perjantai iltana joukko kavereita (osa taitaa olla vain tuttuja) miehiä jotka ovat kaikki isiä vievät sen ulos, ja aikomuksena on siis kai jotenkin se että valmistavat isyyteen. Vähän niin kuin polttarien idea siis, mutta isyyteen liittyen. Ja meno ei tuu olee pahaa, me ei nimittäin kumpikaan oikein juoda (parit oluet ja ruokaviinit, mut ei sen enempää) eli ei tarvi ainakaan pelätä että tulis huonossa kunnossa ja humalassa kotiin :) Tää juttu on siis hänelle yllätys...

Nyt tais joku tulla ovelle, vai tuliko. Meen kattoo...
 
Ei siellä ketään ollut.
Huh kävin just kattoo ebaysta, mulla on myynnissä emmaljungan sisaristuin joka tuli vaunujen mukana, kun meillä ei ole sille käyttöä. Luulin saavani siitä ehkä jonkun 30, mutta hinta on noussut johonkin yli 90?!! En ois ikinä uskonut että kukaan maksais moisia...
 
Äiskä 50v, iskä 53v, isoveli 30v, minä 25v(vika päivä 26:) ) pikkuveli 22v, pikkusisko 19v
Isoveljen tyttö 1,8v
Pikkusiskon tyttö 3kk
Omat lapset 7,8v ja 5v sekä tämä tuleva taapero, ja miehen tyttö 2,6v

Sanse & Onni 31+4
 
Täytyy itekkkii yrittää rustata jotain...Käyn kyl monesti päiväs lukee vaan en vaan saa aikaseks kirjottaa mitään :whistle:

[/b]Perheiden iästä,äiti ja isä täyttää marras/joulukuussa 56-v kumpainenkin.Sit löytyy kaksossiskot 25-v:t ja pikkuveli 18-v =) ja minä siis vanhin 27-v....Kellään ei ole lapsi eikä kyllä puolisoakaan eli meidän kullannuput on mummon ja ukin ainokaisia lapsenlapsia ja sen kyllä huomaa ;)
Miehen puolella on sitten 3 oikeaa serkkua ja 2 "leikkiserkkua" + 1 tulossa....


JennyAdelina Itsekkin ajattelin esikkoa odottaessa että en taida ihan heti toista tehdä kun olo olin ihan hirveä ja olin aika yksinäinen kun elämäntilanne erilainen kuin muilla kavereilla ja sitten vielä mies rakensi tätä meidän taloa töitten ohella eikä paljon kerennyt/jaksanut olla minun kanssa mutta niin ne kaikki vaivat vaan unohtui parissa vuodessa =)
Mutta jaksamisia olosi kanssa :hug:

Näin muuten viime yönä unta että tänne syntyi eka vauva :D Että helmi79 varaudu synnyttämään kohta ;) Sinä sait unessani pienen tytön painoa 2.3 kg :D Aamulla ihan itseäni huvitti että miten tämä palsta "tunkee" jo uniinkin :whistle:

Meillä kanssa vauva antoi lahjan esikoiselle silloin kun kuopus syntyi ja varmaan nytkin hommaan jotain pientä kummallekkin...

Toppahaalarista Tulokkaalle hommasin 62cm toppahaalarin ja varastossa on esikoisen 68cm toppahaalari jos tulokas on poika mutta ajattelin että ostan sitten alesta vauvalle isomman haalarin.Meillä esikoinen oli niin kova kasvamaan että kun syyskuussa syntyi niin joulun jälkeen jouduin ostamaan jo 74 cm kun se 68cm kävi pieneksi :/ ja on kuitenkin Reiman puku eli suht iso...

Sairaalakassia en ole minäkään pakannut.Varmaan ensi viikolla alan enemmän ajattelemaan noita vauva juttuja kun on nuo esikoisen synttärit saanut pois alta niin on energiaa ja halua keskittyä vauva juttuihin...
 
Sitäpä ollaan oltu heti aamusta ahkerana täällä kirjoittamassa :D

Me nukuttiin TAAS puoli yhdeksään!
Mikä lie tyttöä nukuttaa niin pitkään, ei kyllä valita yhtään :whistle:
Käytiin sit kaupungilla, Tiimarista ostin lyhtyjä, pöytäkynttilöitä sekä ovikranssin tarvikkeet (kun viime vuotinen ei ikinä kelpaa =) )... Eilen laittelin taka- ja etupihoille syyskukka-asetelmat, toiseen callunan, hopeisen hörhelön (en muista nimeä ) sekä metsästä hain pari katajan oksaa. Sit toiseen koristekaalin, kanervan ja myös hopeahörhelön! Tuli tosi ihania, tuo viimeisin varsinkin =)

Miehelle ostettiin likan kanssa synttärilahjaksi t-paita sekä sukkia, niitä herralla ei ole koskaan liikaa.. Boxereita sit ostan joululahjaksi, nuo on aina perinteiset, eipä se itse niitä sit ostelekaan ja pääsen itse helpolla kun aina tietää mitä tarvii =)

Keijulle synttärionnittelut, oli tarkoitus jo eilen onnitella mut sit unohtui =) :flower:

Mulla on kaksi siskoa, 22v ja 12v. Molemmat tosin täyttävät loppuvuodesta kuten itsekin (nyt siis 23v.). Äiti on 46v ja isä 60v.
Ja nää mun muksut on ainoat lapsenlapset mun perheessä =)

Nänneistä... Mulla kuivuu jotain nestettä aina nännien päihin kiinni. Näyttää kyllä just joltain hilseeltä kun sitä rapsuttelen pois.. Ei kai vissiin sais? Esikoisen imetystä varten en valmistellut mitenkään, hel**** kipeet kyllä olivat! Verta ihan monta kertaa vuosivat ja silloin täytyi taukoa pitää... Mutta kun siitä vahvistuivat, ei ollut ongelma vetää monen tunnin tissimaratoonejakaan :LOL:
Nyt on tietty taas aristuneet, voipi olla mulla naama irvistyksen puolella ekat viikot :/ Mut en taida sen kummemmin rasvata etukäteen, kun sit saa olla koko ajan tunkemassa kun tottuvat rasvaukseen.

Mukavia kampaajareissuja Anzkuli ja helmi =) Minulla se kauan odotettu päivä koittaa ensiviikon torstaina. Käyn vaan leikkuuttamassa ja sen jälkeen sit värjään kotona! On kyllä niin kauhea juurikasvu että ihan hävettää jo :ashamed:

tietämätön:
On meilläkin pinniksen pääty aika lähellä ikkunaa, eikä vauva siihen paleltunut. Riippuu tietenkin kuinka hyvin ikkunat vetää, mutta meillä ainakin oli ihan lämmintä, meidän sänkykin on taas ikkunan edessä! Voi tosiaan laittaa jotain peittoa tms. eteen jos kovin puhuri käy :D

sisaruslahjaa ei taideta hommata, tuo likka on kuitenkin sen verran pieni et tuskin ymmärtää... Haluais todennäköisesti lelun vaan itselleen :LOL:

toppahaalari
on mulla 68cm. Oli niin pieni koko ero 62cm:n että otin mieluummin tuon isomman että mahtuu koko ensi talven ja kevään varmasti päälle =)

isyyspakkauksen
tein viimeksi miehelle, koitan muistella mitä siihen laitoin :xmas:
Pieni likööripullo
suklaapatukka
body jossa teksti Daddy And Me
pari kylpyankkaa
pyykkipoika jossa teksti käytetään hätätilanteessa =)
vaippa johon kirjoitin "tämän laittoi iskä ihan itse"
tuttipullo, 1prk korviketta

ja olikohan enää muuta... On mulla jossain kortti mihin olin kirjoittanut kaikille selityksen :LOL: Tuo vaippa oli kyllä hyvä, ennätti olla ehkä 2min. kun neiti töräytti uuden kakan siihen =) Valokuva otettiin muistoksi vielä =)
Oli kyllä yllättynyt kun tuon sai, siis pakkauksen =)
Tällä kertaa en tee enää, en usko et pettyy mitenkään...

Luminka ja neitonen 33+4
 
Mä vähän niin kuin asun tällä palstalla taas tänään...

manhis, toi näyttää kiinnittyvän (ei siis oo ollut käytössä meillä ) siihen istuinosaan, se pitää tavallaan ruuvata kii niihin tankoihin jota menee siinä istuinosan sivuilla... vaikee selittää istuin siis jää siihen jalkopäähän, aika tukevasti näyttää pysyvän siinä päällä.
Jostain luin noista istuimista, että jossain vaiheessa tekivät sellaisia jotka kiinnitetään siihen tankoon (sanat hukassa, siis se mistä rattaita työnnetään :whistle: ) ja kun ne oli liian vaarallisia niin lopettivat niiden tuotannon. Toi meidän on siis emmaljungan oma, en tiedä sopiiko muut niihin, tossa on ainakin aika tarkkaan just oikean kokoiset ne kiinnityssysteemit jotka ruuvataan kii siihen istuinosaan....

joo tulipa tosi epäselvää tekstiä!!!
 
Täällä viikot paukkuu :heart:

Siis joku laitto miehen isyyspakkaukseen virkkuukoukun, virkkaako sun mies vai oikeesti :LOL: ihana ajatus.

Tänää ihan ihmeellisiä tuntemuksia mahassa ja pimppaluu on kipee taas yön jäljiltä, mikähän senkin nyt muka yön aikana kipeyttää :|

Supistanu tässä nyt taas aikalailla, enkä osaa sanoo onx kipeitä, ku en tiiä mihin verrata, et kai sen sit huomaa kun oikeesti ovat kivuliaita..?!

Mulla piti olla tänään lääkäri, mut neuvolatäti ei soittanutkaan mulle aamulla, et monelta se olis... ja yritin soittaa sille päin, mut ei vastannu, et ei sitte :kieh:

Mul on kamala stressi ihan kaikesta kokoajan :'(

Rinzessa ja papuRinssi rv.33+0 :heart:
 
Kiitokset kaikille onnitteluista =)

Sipra tervetuloa joukkoon, täältä kyllä vertaistukea saa todella hyvin =)

Sisarlahjasta: meillä poika haluaa ostaa pikkuveljelle jotain sit ku äiti on sairaalassa veljen kanssa, prismassa aina ihailee vauvojen leluja joten on sovittu että käyvät sit iskän kanssa ostamassa lelun ku tulevat vauvaa katsomaan.

Toppapuvuista: mulla tuolla esikon vanha 50cm mikä sit alkuun hyvä sit oo kavereilta saanu toppiksia 56,62,68 kokosia joten niillä talvi mennään, jos yhtään veljeensä tämä tulokas tulee niin voi jäädä tuo 68 käyttämättä.

Onko muita ketä väsyttää kokoajan?
mua väsyttää kokoajan vaikka hemppa oli 128 eli ei siitäkään pitäs johtua mutta tuntuu niin oudolle ku vois nukkua kokoajan ja kun yhessä vaiheessa oli semmonen voima olo että kokoajan piti olla jotain tekemistä ja nyt ei jaksa mitään.

keiju ja wiljo 33+0
 
rinzessa juu kyllä se virkkaa! :kieh: alotti "vanhoilla" päivillään eli ku 30 täytti, halus koittaa varmaan että osaako ja jäi sit "koukkuun" (oih mun huumori kukkii taas niin....) :LOL:
mä taas en tuota virkkaamisen jaloa taitoa osaa enkä jaksa opetella. ompelen kyllä koneella silloin tällöin projektejani,tällä hetkellä työn alla body (valkoinen jossa pieniä punaraitaisia candy caneja,vai mitä ne on,niitä jouluisia koristekävelykeppejä jotka maistuu piparmintulle) ja siihen sopiva myssy.
väsymyksestä täällä yksi siittä kärsivä,voisin oikeesti ottaa päikkärit parin tunnin välein! tosin mulla on hieman alhaisempi hemppa ku varmaa mikä normi on (ei silti oo rautatabuja määränneet,lääkäri sanoi vaan että kun normaalistikin on alhainen nii ei kai tarvi...)
hei toi kumiankka ja/tai vaippaidea sopiskin just ku nakutettu siihen mun isyyspakkaushommeliin!taidan "lainata" luminka sun ideaa hieman ;)
 
moro!

tehän ootte päivän aikana ahkerasti kirjootellu!

sainpas ukkelin vaihtamaan meidän makkarissa järkkää niin nyt on edes tila pinnikselle. pinnis haetaan ehkä vasta parin viikon päästä, mutta onpas tila kuitenkin! ja pääsee muuten laittaan huoneen kuntoon. pitäis tehdä sellainen taulu tapetista, kiinnittää uudet lamput yms. mutta nyt esikoisen kanssa mummulle ja pappalle, mies lähti just takaisin töihin... illalla taas lukemaan teidän kuulumisia!:) minäkö koukussa?!?!?!?! B) :ashamed:

korppinen

ps. ja tervetulos sipra!
 
miesten käsityötaidoista tuli mieleen... meillä mies kerran yritti lyhentää karatepuvun housuja sillä seurauksella, että ompelukoneesta neula poikki ja johdot hukassa eikä ole ikinä niitä löytynyt! (kangashan on tosi paksua niissä puvuissa ja oli vaan väkisin ommellut oikein paksut "taitokset" vaikka sanoin että kääntää vaan kerran että kone varmasti jaksaa vetää). eli se oli mun ompelukoneen loppu kun hukkas ne johdot samalla kertaa... että sellainen käsityönero meillä! napit kyllä osaa ommella ja ketjusilmukoita virkata (kokeili kerran kun esikoista odottaessa virkkasin peittoa, ei muuten harrasta).
 
Ihan naatti!!! |O Lähdin tänään kiertelemään kirppiksiä, ja eksyin tuonne Amuriin (siis ei sinne Siperian lähelle, vaan ihan Tampereelle. HAHHAAAHHHAAAA! :LOL: ) lastentarvikekirppikselle. Sieltä löysin tosi hyväkuntoisen hoitopöydän alustan, kaksi kivaa bodya ja ihan uuden näköisen rintapumpun, yhteensä 21 euroa. Olin tosi tyytyväinen, en yleensä kirppiksiltä löydä yhtään mitään. Taas on muutama pikkuhanke tehty. Pitäisi nyt käydä hakemassa vielä patja toiseen pinnikseen ja pinnasuojat, pari koria hoitopöydän alle, tuttipullot, tutit, jne jne. Pitäsköhän jo laittaa ihan listaa... Musta tuntuu että raskauden myötä aivot on varmaan kutistuneet puoleen normaalista, ihan latvasta laho siis olen!

Ihana ylläri oli tänään se kun ystäväni soitti piiitkästä aikaa. Meidän kummankin lapset ovat syntyneet lähes samoina päivinä ja samoina vuosina, hänen kanssaan aikanaan osastolla siis makasin. Oli tosi kiva kuulla hänestä pitkään aikaan. Vitsailtiin että hän ei ole aiemmin uskaltanut soittaa ettei vaan tälläkin kertaa tule positiivinen raskaustesti hänelle. :LOL:

Kohta laitan saunaa päälle, tekee mieli mennä lauteille löhöömään. Mies on kaverillaan kylässä eli saan löylyseuraa pojista. Nyt ovat yllättävän hiljaisia kun hellyin antamaan heidän katsoa yhden filmin. Taivaallinen hiljaisuus... :saint:

Nyt tarvii taas mennä mittailemaan sokereita. Huomisiin kaunokaiset!

HM ja Wilma ja Oskari 31+6
 
RD: Kiitos... Mä selasin kyl tuon elokuun pinon kokonaan läpi, mut ei sitten nuo osunut silmään. No, sainpa ne nyt talteen...

Kuulumisia neuvolalääkäriltä: Tänään oli kontrolli, kun äitipolilta sanottiin et pitäis käydä tälläkin viikolla tarkistuttamassa tuo kohdunsuun tilanne. Tilanne ei oo onneks muuttunu viime viikosta, joten sain tulla kotiin kunhan maltan pysyä rauhassa täällä. Eli makoilua jatketaan ainakin viikko vielä kunnes on sit seuraava äitipolikäynti. Verenpaine 124/72, hb 139, painoa tullut viime neuvolakerrasta (2kk sitten) 322g/vko, sf-mitta 31, pissa puhdas, eli kaikki ok. Vauveli taas pyöriskeli niin ettei meinannut lääkäri saada sydänääniä kuulumaan kunnolla. No, hyvä että liikkuu.

Mut nyt iltapalan kimppuun ja sit varmaankin unten maille, kun taas väsyttää ihan armottomasti. Taitaa tuo uus sänky tehdä tepposet, kun tekis vaan mieli nukkua koko ajan...

-JennyA-
 
KUTMULA:
Ihanaa, vai oon mä ollut sun unissa :heart: Ihana!!!! Oispa tuo enne, sikäli että pikkuprinsessa ois hurjan ihana ja ois aika yllätys. =) mUTTA hui, tuon kokoinen...iik!! poika painoi kuitenkin lähemmäs 4kiloo. :eek:
 
iltoja!

tässä BB:tä odotellessa... mies on töissä ja poika just nukahti. meni vähän myöhään unijutut, mutta joskus näin. miehellä piti mennä noin ysiin töissä mutta kävi tuossa puoli ysin aikaan hakemassa jonku työkoneen ja sanoi että meneekin lähemmäs 23.

imetyksestä oletteko kuinka innokkaita imettäjiä? tai siis tilanteenhan tietää vasta kun vauva syntyy ja näkee että nouseeko maito varmasti yms, mutta kuinka innokkaita olette tässä vaiheessa? mä imetin viimeksi kaikkiaan 5kk, täysi imetyksellä kylläkin vain 2vkoa mutta kaikkiaan tuo 5kk, ekat 2 kk paljon, mutta sen jälkeen vain 2-3kertaa päivässä. nyt kun kävin ostamassa pulloja yms valmiiksi niin aloin miettimään imetysta taas enemmän niin tuli tunne, että en halua kovin kauaa imettää. tiedän sen tärkeyden/hyvyyden, mutta jotenkin viime kerrasta jäi sellaiset fiilikset että tuollainen imetys olisi nytkin ok, mutta en ole mikään super imettäjä joka kannattaa täysimetystä. ei silti, että ei se pullojen pesu / mukana kuljetuskaan niin kivaa ole, mutta jotenkin koin "inhottavaksi" kun hormoonit oli niin sekaisin niin pitkään. heti kun lopetin imetyksen ja maidon tulo loppui niin pari viikkoa ja tunsin olevani taas oma itseni. aivan tulee melkeen huono omatunto kun ajattelee että ei halua imettää, mutta tällaisia ajatuksia täällä. onko muilla vastaavia vai oletteko innokkaita imettäjiä? tiedän että tää on tosi henk.koht. kysymys ja jokainen tekee omat päätöksensä, mutta ihan mielenkiinnosta kysäisen.

mun pitäis saada tän syömisen kanssa itseäni niskasta kiinni. mähän olin 3viikoa sokerittomalla dietillä (vähensin yleensäkin hiilarit vähiin ja vältin sokerin lähes kokonaan) mutta nyt viime viikonlopun synttäreiden jälkeen en tahdo saada millään itseäni kuriin. tänäänkin oon syönyt ties mitä hyvää... apua!

mutta nyt BB:n kimppuun. jäi eilen katsomatta, ei silti että nytkin kyllä väsyttäis kovasti...

korppinen








 
Huomenna vietetään likan kanssa ihan normaali koti-aamu =) Ollaan oltu joka päivä tällä viikolla menossa, joten nyt kiva välillä olla aamupäivä kotona. Meinasin käyttää tuossa leikkipuistossa jos on hyvä ilma. No, eipä muuta vielä mielessä. Pyykinpesua ym. tavallista varmaan lisäksi...

No, en jaksakaan alkaa muuta kirjoittamaan joten hyvät yöt leidit :wave:
 
helmi79 Jospa syntyy vähä aikasemmin niin siksi pieni koko ;)
No en oo hirveesti enne unia nähnyt mutta hauska oli aamulla miettiä tuota unta =)

Korppinen kyseli imetyksestä.
Mulla kanssa tuo imetys ollut kummankin aikana aika lyhyt aikaista n. 3kk imetin kumpaakin.Maitoa ei vaan tullut ja jouduttiin heti alusta antamaan pullosta lisäksi koska vauvat itki nälkäänsä.Enkä kokenut imetystä myöskään minun "jutuksi".Vähän samanlainen juttu että tunsin itseni omaksi itsekseni kun ei tarvinnut stressata enää imetyksen kanssa.Jotenkin en osannut edes nauttia siitä vauva ajasta kun stressasin kamalasti sitä imetystä ja sitä mitä muut ajattelee,mutta sitten kun lopetin ja huomasin miten helpottavaa se oli itselleni en enää välittänyt muiden mielipiteistä :) Jokainen tekee tavallaan enkä tunne olevani sen huonompi äiti kuin muutkaan :saint: Nostan vaan hattua niille jotka "jaksaa" imettää pitkään mutta toivon että muut ymmärtää sen että minä en sitä jaksa tehdä...
Tulokkaan kanssa katson sitten kunhan syntyy että miten menee,toisaalta olisi kiva jos se imetys nyt maistuisi mutta jos tuntuu inhottavalta olen varautunut pullo linjalle ;) Katsellaan miten käy....

Nyt keräämään voimia huomiseen siivous urakkaan :wave: Öitä
 


Elikkäs tänään alkoi heti herättyäni supistelemaan, ei kipeästi, mutta napakasti. Jossain vaiheessa tajusin, että hei, näitähän tulee aika paljon...
Sitten ryhdyin merkitsemään niitä ylös ja loppujen lopuksi muutaman tunnin niitä seurattuani soitin kättärille ja kerroin että ensin supisti 10min.välein ja nyt jo 5min.välein... käskivät tulla sinne HETI!!!
Minä sitten lähdin taksilla jännittyneenä sinne, että mitä jos...

Noh, mut kytkettiin lapsen sykettä seuraavaan monitoriin ja supistuksia mittaavaan monitoriin, pikkunen riehu mahassa ja syke oli enimmillään 179 <3 ja sitte käyrä aina välillä supistuksista kohosi, tai siis ne numerot...

Sitten tuli jo mulle tutuksi tullut lääkäri paikalle ja vei mut toiseen huoneeseen jossa se sitten ultrasi ensin sisäkautta että sai tarkan mitan kohdunkaulanpituudesta joka oli lyhentynyt, sitten ultrattiin vielä päältä ja katottiin näyttääkö kaikki hyvälle...

Ultraus alkoi ja lääkäri oli vaan hiljaa... ultraus oli kestänyt jo 15min.kun kysäsin, että saako siitä nyt jotain kokoarviota, lääkäri mutisi, että joo, oota vähän.... huolestuneena kysyin, että näyttääkö se ihan normaalille siellä vielä?? Hiljaisuus... tuntui et ois kestänyt tunteja, paniikki hiipi muhun, apua, sano nyt jotain...!!! Sitten lääkäri sanoi, että hän on tässä vähän näitä munuaisia ultrannut ja oli taas hiljaa, mulla kädet hikosi... sitten se sanoi, että vauvan virtsarakko on vauvan kokoon nähden todella suuri... mä huolestuin ja pakotin lääkärin sanomaan että onko se vaarallista ja mitäs nyt?! Lääkäri sanoi, että nyt odotellaan josko se vauva pissaisi...
Kysyin, että mitä jos ei pissaa, lääkäri siihen sitten rupesi selittämään, että nyt siitä ei ole mitään vaaraa, mutta syntymän jälkeen jouduttaisiin tekemään pieni operaatio jolla laajennetaan virtsateitä, mä säikähdin ja kysyin, että onko se vaarallista ja mitäs nyt?????? Odoteltiin-...

Toljotin seinällä olevaa kelloa ja manasin mielessäni, että rakas pieni, koita nyt pissiä... Lääkäri siinä yritti rauhoitella ja tokaisi, että vikas kaveri ja mä siihen väläytin väkinäisen hymyn ja sanoin, et siltä tuntuuki.

Sitten kuulen lääkärin sanat NOIN NYT SE PISSI, KAIKKI KUNNOSSA <3 ja lääkäri hymyili (asiallinen mukava mieslääkäri, ei ihan suomalainen)

Kaikki siis kunnossa ja vauva 1700g pieni mies <3 <3 äiti rakastaa kovasti pikkusta jolla on ujo pissi <3


Rinzessa ja papuRinssi rv.33+0 :heart:
 

Yhteistyössä