....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

RINZESSA-varmaan piinaavaat minuutit ollut kyllä siinä ujoa pisua ootellessa,mutta onnex tuli sitten ja kaikki sulla hyvin=) mullakin noita suppareita tulee aivan liikaa mut vielä onnex ovat aina loppuneet ku oon niin idiootti etten oo ikinä mihkään lähteny...onnex kummallakin vaavit vielä masussa=)

siis voi luoja tätä närästystä,,mulla ei niinkään ylä vatsaa polttele vaan ns koko ajan pala kurkussa ja oksettaa..inhottava olo...ja maha ei kyllä toimi ei sitten yhtään=( :headwall: :headwall: luumut auttais mutten voi sietää luumuja... :ashamed: :ashamed:

muutenki taas inhottava olo kun väsyttää muakin koko ajan ja taas supistelee ihan hirveesti..mut ei onnex nyt ihan pahimmasta päästä..

mä oon yrittäny miettuä et miten mä voin laskea kuinka usein mua supistaa kun mulla ne tuntuu niin ettei siin olis taukoa ollenkaan vaan esim viimex oli tunninkin masu ihan kova..toki kipu hieman nousi ja väheni mut siinä kun sattu niin perkuleesti niin se tuntu vaan yhtä jaksoiselta tunnin supistukselta..kai me kaikki vaan tunnetaan ne niin eri tavalla..mut arsyttää kun yritän miettii et kuinkakohan usein tässä nyt supistaa ja eka kertalaisena en tajuu näistä jutuista mitää..en ees ensin tajunni niit suppareix ennen ku kätilö mua valotti ettei ne vaan kuule mitään vatsakipuja ole(mä ihmettelin et jopa tuntuu oudolta et ihan kun olis maailman pahoimpia ilmavaivoja ja tuntuu et suolet räjähtää ja samalla tuntuu menkkakivuilta kertaa miljoona ja repii)tyhmä minä...
nyt meen suihkuun rentoutuu et rauhottuis tää olo..ettei ainakaa pahenis..
jaksuja neidit ja rouvat=) :flower: :flower:

tietämätön ja öpökkä tyttö rv 31+5
 
isyyspakkaus; minä tein miehelle kolmannesta lapsesta isyyspakkauksen, mitäköhän se sisälsi.... Siellä oli henkselit iskälle (niissä oli semmoinen meidän "oma" juttu), pieni tossunmallinen pullo sinistä likööriä, sikaripaketti... Muuta en kyllä nyt muista...

Luminka; Pitikin sun tulla tänne kertomaan noita sun syysasetelmista, nyt munkin tekee mieli tehdä jotain vastaavaa ;) ... Hienoilta kuullostaa!

toppahaalareita mulla on vauvalle 2 kpl, se äitiyspakkauksen 68 cm ja sitten se toinen oli muistaakseni 56 cm...

imetys; Minä kuulun pitkään imettäneisiin, kahta ekaa imetin reilu vuoden ikäisiksi ja kahta viimeisintä n. 8 kk:n ikään. Itselleni tuo imetys on ihan taloudellinenkin kysymys, siinä säästää pitkän pennin :saint: , ja onhan se paljon helpompaakin kuin lämmitellä aina sitä pulloa ja itseasiassa inhoan sitä pullojen pesemistä :p . Mutta jokainen tehköön niinkuin itsestä parhaalta tuntuu, pääasia että itse nauttii äitiydestään ja vauva saa jostain ruokansa.

Rinzessa; Onneksi kaikki oli vauvalla kunnossa ja supistelutkin ilmeisesti lakkasivat! Oliko noiden supistelujen suhteen mitään puhetta jatkoista? Annetaanko vauvan jo syntyä, jos on tullakseen vai antoivatko mitään supistelua ehkäisevää lääkettä?

Äh, mulla tuntuu olevan toinen poski täynnä räkää :snotty: ... Kuumetta ei kai ole nostanut, en kyllä ole mitannutkaan, mutta töissä olen jaksanut käydä. Vähän on ollut kyllä pakkokin, kun piti nuo palkat hoitaa... Ehkäpä tämä tästä joskus vielä helpottaa.

Vitsit, kun olis taas niin paljon kotona tekemistä, ettei oikein tiedä, että mistä aloittaisi. Pitäisi tuo olkkari suunnitella (löysin eilen sinne kattolistat :D ), pitäisi pojan synttäreille tehdä kutsukortit ja vähän niitäkin suunnitella (ovat siis en viikon lopulla, päivää ei olla vielä löyty lukkoon), pitäis laittaa huutikseen lisää noita vaatteita, olis vielä kolme pakettia ainakin, mitä pitäis saada pois, sit alkais olla työhuoneen sohva jo aika tyhjä :D ja paljon muutakin pikkupuuhaa... Viikonloppujen pitäis olla ainakin 3 tai 4 päivää, että sais paremmin purettua tuota tekemättömien töiden listaa :whistle: ...

Nyt, kun täällä töissä on taas vähän rauhallisempaa, niin voisin yrittää tässä samalla vähän väsäillä listaa, mitä vauvalle pitää vielä hommata ja mitä pakkailen sinne sairaalakassiin. Sit vois vaikka vähän suunnitella jo sitä olkkaria, jos ehdin ;)

viides rv 31+5
 
Huomenta!
KUTMULA: =) Näin sitten viimeyönä (sun innoittamana) unta että kävin lääkärissä, RUOTSISSA?? ja sitten se täti ultras ja olikin joku 3d-4d(mikä onkaan) ultra...Näin ihan selvän pippelin haarojen välissä ja sitten se näytti kasvoja, oli kaunis kuin nukke, ja katsoi/laski hampaatkin (ikenien alla piilossa kuitenkin) ja se vauva hymyili. :LOL: Sitten neuvolantäti kysyi sainko selvää kumpi oli. Mä sanoin "No eihän voinut epäselväksi jäädä, että poikahan tuo", niin täti siihen "ei se kyllä ole, vaan ihan selvä tyttö" :D
Huh, oli vaan niin todentuntuinen uni.

Imetyksestä...Mulla oli hieman alkuvaikeuksia imetyksen kanssa, ei se ollut ollenkaan niin helppo juttu kuin olin aatellut. Sairaalassa ei onnistunut ote rinnasta, rintakumilla sitten imetin..Maito nousi oikeestaan 5.päivänä, eli kotiin lähtiessä. Sairaalassa pojan paino vaan laski, lisämaitoo ei annettu, piti hörppyyttää ne pienet tipat mitkä sain lypsettyä. Se oli suoraansanoen helvetillistä!!! Ja itkukin siinä tuli, kun koin etten onnistunut. KOtiin päästessä hain pulloja ja tuttelia, mutta kun pääsin ihan rauhassa kotiin harjotteleen, niin alkoi maitoa tuleen ja SITTEN SITÄ TULIKIN! :LOL:
Tosin rintakumilla imetin melkein ½vuotta, ei saanut poika muuten otetta rinnasta..sitten vielä 10kuiseen jatkoin imetystä..viimeisen kuukauden söi vain öisin enää rintaa. Ei päivällä malttanut.
Nyt toivon että alku sujuu jo paremmin, ja tarkoitus on imettää niin pitkään kuin vauva sitä huolii/maitoa tulee/ei tule mitään muuta estettä.
Kuitenkaan en ole siinä niin ehdoton, että jos en voisikaan imettää, ei se olisi maailmanloppu.

Tulipa taas stooria. =)

Mä oon muuten hirveen turvoksissa, sattuu ihan sormiin ja varpaisiin..iljettävä tunne. Ja kotivaa`an mukaan ois tullut 1½-2kg VIIKOSSA!! huomenna neuvola..

Helmi ja aapeli 33+5 :heart:
 
Rinzessa: Ihanasti kirjotit tuosta ultrauksesta ja pikkuprinssistä :heart: Hienoa että kaikki kunnossa!! On tää vaan niin jännittävää, kun alkaa pikkuhiljaa tapahtuun, ihan kuin jännityksellä aina jó koneen avaa, että joko jotain jollain?? :D
 
huomenta!

Mä tässä olen kerrankin virkeänä ja jo aamupalat ja pojan viennit tehneenä. Odottelen kaveria kahvelle ku Sipoosta tullu taas täälläpäin käymään, ihana häntäkin nähdä.

Imetyksestä: Esikon aikaan se ei oikein sujunut, pumppasin kuukauden päivät maitoa ja annoin pullosta sit sitä. Välillä vauva oli rinnallakin mutta ilmeisesti ei oikeenlaista otetta saanu rintakumilla eikä ilman ku aina vaan nälkä jäi imetyksen lopuksi, pullosta sai ittensä kylläiseksi. Joten tälläkään kertaa en ota stressiä jos ei onnistu mutta toivon että homma onnistuisi edes jonkin aikaa.

nyt kamua odotellessa katomaan BB nauhalta.

keiju ja wiljo 33+1
 
Hyvää huomenta!

Aamu on kulunut Oskaria tökkiessä, kovin nihkeästi on liikkeitään näytellyt sitten eilisillan. Kyllä se siellä selkäänsä köyrylle välillä puskee, mutta välillä tulee sellanen paniikki salaa kulman takaa... Olen kyllä ollut paljon liikkeellä, että eihän sitä silloin edes rekisteröi kaikkia liikkeitä. Huomenna aamulla nla, siellä sitten viimestään kiusataan liikkeelle.

Onpas monella jo ollut tiukkoja paikkoja, mutta hei! Rupeehan niitä viikkoja jo olemaan kiitettävästi. Pian varmaan jo joku poksahtaa! Jänskää kattoo että kuka on eka.

Imetyksestä, mulla on myös vaihtelevat kokemukset. Esikoinen oli niin pieni syntyessään ettei oikein ikinä oppinut tissille, se oli hirveetä pärskimistä vaan. Eli lypsin maitoa noin pari kuukautta kunnes annoin periksi, ja se oli hyvä päätös. Olisin toki halunnut imettää, mutta oli hyväksyttävä vaan se tosiasia että ei tällä kertaa. Hyvin on pullolla kasvanut! Toka sitten olikin oikeen tissitakiainen, ime hyvin ja ahnaasti. Imetin/ osittaisimetin 6 kk, kunnes itse sairastuin katariin ja lääkityksen takia jouduin lopettamaan kokonaan imetyksen. Mutta olin iloinen että edes sen 6 kk onnistuin. Nyt mennään vähän sitten tuntosarvien kanssa, kaksosten imetys on kuitenkin raskasta. Luulen että imetän mutta joudun pullolla siinä sivussa antamaan.

Nyt meen telkun ääreen. Hyvää päivää!

HM ja papuset 32+0 :heart: :heart:
 
huomenta!

täällä alkoi päivä huonosti... kahdesti oon käynyt jo kuralla ja äskön oksensin... toivottavasti joku ohi menevä juttu eikä mitäään tautia. onneksi ehdin viedä pojan hoitooon ennen kuin tää alkoi. mietin kyllä että otin aamulla eri rautatabletin kuin tavallisesti. Obsidant loppui ja nyt otin jonku S-alkavan esikoisen raskaus ajalta jääneitä tabuja... sillä oksennusta edelsi närästys mitä mulla ei muuten oo hirveästi enää ollut. tosi mielenkiintoista varmaan lukea näitä oksennus juttuja... :ashamed: mutta nyt lepäilemään...
 
Pitkästä aikaa minäkin korjoittelen, melkein päivittäin lueskelen, muttei tule kirjoiteltua.

Tänään viikot paukkuu, eli rv 32 tänään. =) Mulla oli viime lääkärikäynnillä paikat pehmentynyt jonkin verran vaikka supistukset ovatkin olleet kivuttomia. Lääkäri sanoi, että olis hyvä päästä tonne viikolle 35 asti ainakin. Joten sinne olis enää se 3 viikkoa. Sairaslomasta huolimatta supistelee, ja öisin on tuskaa nukkua, kun painaa/repii alavatsaa joka asennossa, mutta päivä kerrallaan mennään. Kaipa se pitäs hankkia tavarat sitä sairaalakassia varten valmiiksi pikkuhiljaa.

Sisaruslahja oli tosi kiva idea, meillä isi osti esikoiselle ainu pupun heti pojan synnyttyä (haki NKL kahvilasta :heart: ) ja ajateltiin että uusi vauvelikin saa sitten omansa isoveikalta. Joten olishan se kiva ostaa jotain pientä isoveljellekin.

Nänneistä sen verran, että esikoista odottaessa rasvailin pebanthenillä iltasin, mutta nyt en ole kyllä rasvaillut ollenkaan. Mulla maitotipat kuivuu sellaiseksi hilseen näköiseksi nänneihin ja ne maitotipathan kannattaa imetysaikanakin pitää suojaamassa nänniä, joten ajakoon saman asian. :ashamed:

Imetyksestä en aio ottaa mitään ongelmaa vaan katson päivä kerrallaan miten sujuu. Pääasia että itse ja vauva voi hyvin, imettää tai ei. Esikkoa imetin n. 5 kk, kunnes maito vaan loppui.

Sisaruksista vanhemmatg on 54 ja 58 vuotiaat ja pikkuveli 30v ja sisko täyttää 25 v. Ja itse olen siis jo 33 v.

Noi pitkät minuutit... niinkuin rinzessalla on kyl ihan kauheet. Olin eilen neuvolassa ja täti ei millään löytänyt sydänääniä vaikka oli just tarkistanut asennon yms. Alkoi hikeä pukkaamaan, kun jotenkin se näkyy niiden naamasta, että jotain ne miettii. Mutta vauveli oli vaan vaihtanut täysin ase ntoa ja mennyt piiloon. Kyllä se tunne on silti aika karmea sen hetken.

Mutta nyt laittamaan taloa kuntoon ja pesemään eka koneellinen vauvapyykkiä =)

Mukavaa syyspäivää teille kaikille!

Mammukka75 ja Vauveli 32+0
 
huomenta vaan kaikille!
tänä aamuna oli sitten neuvola, ihan perusrutiinimeiningit, painoo oli tullut 350g/vko(?) kai ja verenpaine 115/73, pissa ok, sf mitta oli muistaakseni 31(ei kirjotettu ylös,näytti vaan ruudulta,eli vähän yli keskiarvon kai) ja pampulan syke oli 140 eli samaa rataa kuin ennenkin.
Vieläkin oli onneks RTssa mutta sanoi että aika korkeella majailee (no niinpä..keuhkot ja kylkiluut tuntee sen kyllä..) ja alkoi sitten tämä neuvolantäti varoitteleen että jos synnytys alkaa vesienmenolla niin pitäs makuultaan ambulanssilla mennä..argh...ei saa pelotella vielä,mä en vielä haluis aatella mokomaa,sit vasta ku lähtö tulee.... ;)
3 viikon päähän laittoi seuraavan neuvola-ajan ja lääkäriaikakin siinä sit kuulemma on jolloin tarkistetaan kaikki synnytykseen liittyvät meiningit,eli kai lantio ja vauvan asento jne,en sen tarkemmin tiedä enkä sit kyselly,olin niin aamu-uninen vielä.

ai niin ja pelotteli vielä sillä että kun kerroin maha-apinani olevan oikein vilkas tapaus niin sanoi sitten siihen että varmaan pitää varautua että on myös myöhemmin samanlainen! :eek:

on se kivaa kun nuo neuvolantädit täällä nyt vaihtuu koko ajan,ens kerralla taas uus tapaus,moneskohan se olis jo,neljäs tai viides. tää sit seuraava ois se "oikee" jolla tultas jatkossakin käymään.toivottavasti on sit edes siedettävä tätilöinen.
... ja jätkä potkii menemään taas... tänään lähdetään pitkän viikonlopun viettoon mun porukoille,pääsee saunaan,jee!
noonie+pampula 33+1 :p
 
En oo muka kerenny koneelle. Kaikki hyvin paitsi nyt on alkanu paino nouseen aika kovaa vauhtia. Kun aattelin et selviäisin koko raskauden jollain 10kg nousulla kun lähtöpainokin on jo ihan tarpeeks (siinä normaalipainon ylärajoilla). Nyt on sitten se 10kg jo tullu ja tässä ihan masentuu :'( . Mä oon niin onettoman lyhyt (155cm) et näytän ihan hylkeeltä ja tuntuu et koko kroppa on pelkkää mahaa :)

Tänään ois neuvolalla äiti ja isätunnit, tosin ukko ilmotti jo et ei aio siihen isäryhmään mennä. Mä meen kyllä äitiryhmään. Voihan se olla et sieltä saa ihan hyödyllistäkin tietoo. Toi imetys mua esim mietityttää kun oon nyt lueskellu imetysoppaita ja tuntuu et sitä tietoo ja vinkkejä siitä on niin kauheesti että ei millään voi muistaa kaikkee lukemaansa. Et voiko se oikeesti olla noin hankalaa kun noista opuksista saa sellasen käsityksen :ashamed: Hölmöö varmaan ees lukee noita kun monet sanoo et se lähtee koko homma aika paljon korvienvälistä miten se lähtee sujuun. Et jos sitä jo valmiiks pelkää, niin luultavasti jotain ongelmia tulee. Avoimin mielin sit vaan kokeileen ja opetteleen. Niin oon miettiny et jos se sujuu ja maitoa riittää niin täysimetän sinne 6kk asti.

Rintapumppua oon miettiny et mikä kantsis hommata. Oisko vinkkejä. Ite oon harkinnu tota aventin käsikäyttöstä, mut toisaalta kiinnostais ihan oudot merkit esim. love, tai timmytobs tai jotain sinne päin.. Ainua on ainakin netissä vähän haukuttu.

Käytiin toissapäivänä ostaan turvakaukalo.Päädyttiin brion kaukaloon telakalla. Ihan hyvältä ainakin vaikuttaa. Saa nähä sit. Kokeiltiin sitä autoon ja kyllä sen ihan tukevasti ainakin kiinni saa vaik ei oo meijän autossa niitä isofixejä.

Mennään tänään kattoon se kummelin uus elokuva kun on superpäivät ja kaikki leffat 5e. Miestä toi ehkä enemmän kiinnostaa kun mua, mut ehkä se on sopivan kevyttä katsottavaa.
Nyt laittaan makaronit kiehuun ja hakeen pyykit :wave:

tiripati, 33+5
 
Jopas itsellä tulee vähän kirjoiteltua.. Pakko sanoa, että kirjoittelu taitaa jäädä vähemmälle.. En vain jaksa kirjoitella mitään.. Väsymys vie voimat. Odotan kyllä maanantain neuvolaa..

äiti88: Niinhän se on, ettei suositella uintia rv 36 jälkeen. Enkä kyllä ole menossakaan :D. Ja tuskin sinne asti pääsen..

Luminka: En mie ainakaan jaksaisi tuollaiseen "ystävään" pitää minkäänlaista yhteyttä. Varmasti on parempiakin ystäviä.

keiju: Myöhäiset synttärionnittelut!

Sipra: Tervetuloa joukkoon!

Rinzessa: Hyvä, että poitsu pissasi sitten ja kaikki hyvin!

Perheestä: Isä 52 vuotta, äiti 50 vuotta, pikkusiskot: 17 (täyttää lokakuussa 18), 16 (täyttää marraskuussa 17) & 12 (täyttää marraskuussa 13) ja pikkuveli 10 vuotta.

Tuo sisaruslahja kuulostaa hienolta idealta.. Mutta mulla on kyllä siinä pähkinää purtavaksi, koska meidän neidit ei oikein osaa yhdessä mitää lahjaa antamaan.. Vaan molemmilla pitäisi olla omansa. On varmaankin aika tyhmä idea, jos molemmat antaisivat ainu-pupun, eri värisen vaan? Mutta jos toinen toisi ainu-pupun, ni mitä toisi toinen? ja mitähän vauveliini antais isosiskoilleen?

Minä olen väsynyt 24/7.. Tästä ei tuu mitään.. Pitäisi jaksaa nuo vauvan vaatteet laittaa kaappeihin.. Mutta en vain jaksa. Menin eilenkin illalla klo 22 jälkeen jo nukkuu.. Ja pötköttelin sängyssä aika pitkäänkin.. Ja heti herättyä on samanlainen olo kuin nukkumaan mennessä. Ja koko ajan tekisi mieli vain itkeä, koska en jaksa olla toimettomana..

Pomokin "pilasi" eilen fiilikseni.. Ja äsken oli soittanut sillä aikaa, kun käytin koiruliinin lenkillä. Mitähän tällä kertaa.. En jaksaisi enää työpaikalle ottaa yhteyttä.. Väsyttää.

Luulenpa, että maanantain neuvolan jälkeen lähden käymään KYS:issä.. Ja toisaalta jään ihan mielelläni osastolle lepäämään, koska ei se oo täällä kotona mahdollista..

Red Dragon & Nuppu 33+4
 
Imetyksestä... Esikoista odottaessa en oikein osannut odottaa mitään, mentiin sit sillä tavalla et tulee mitä tulee. Paitsi en osannut odottaa kuinka pitkään yhdessä imetyskerrassa voikin mennä! Ja kuinka sitovaa hommaa loppujen lopuksi on :eek: Mutta, pulloa annettiin tarpeen tullen. Eka kuukausi joka syötöllä neuvolan ohjeesta jotta saatiin paino nousemaan. Siitä pikkuhiljaa aloin jättämään pulloja pois, kunnes lopulta selvittiin pelkästään rinnalla. Toki minun poissa ollessa mies antoi Tuttelia (en jaksanut alkaa pumppaamaan ), ja jos kesken saunomiseni vauva heräsi, kävi mies kysymässä milloin tulen, että odotetaanko vai antaako jo pulloa vähän =) Tää on jäänyt mieleeni niin selvästi että usein saunassa istuessa tulee mieleeni :heart:
Imetin neitiä 7½kk, tytöltä alkoi kiinnostus hiipumaan (ei siis malttanut enää kauaa rinnalla olla kun muu maailma oli miljoona kertaa kiinnostavempaa =) ). Sekä minulla hirveä vauvakuume ja imetys sekoitti kuukautiskiertoa :whistle: Eli molemmille oli sopiva aika lopettaa tissittelyt. Tuntui lopulta ihanalta, sain tavallaan itseni hetkeksi takaisin, enkä ollut enää kiinni vauvassa =) Sain käyttää koko ajan omia rintsikoita eikä rintoja pakottanut.

Nyt odotan innolla että pääsen taas imettämään =) On se kaikkien arkojen nännien, vuotavien tissien ym. jälkeen niin ihanaa että en ihan helpolla luovuta :D
Tietenkin otetaan lisämaidot käyttöön jos tilanne niin vaatii, mutta koitan sinnikkäästi saada homman toimimaan :)

Enkä mitenkään aliarvioi heitä jotka eivät syystä tai toisesta imetä, mutta kannattaa ekakertalaisten yrittää ainakin =) Sit tietää mikä on se oma juttu.

Rinzessa:
Hienoa että kaikki kuitenkin hyvin! Voin vaan kuvitella millasta odottaa kun lääkäri on hiljaa... Hienoa et pikkuinen sai pisunsa tehtyä =)

tietämätön:
Ootko koskaan kokeillut vehnä- tai kauraleseitä? Mä laitan niitä aamulla puuron sekaan, ja jos en tee puuroa, sit jogurtin kanssa. Ei ne tietty mitään älyttömän hyviä ole, mutta oon jo tottunut niihin ja kyllä ne taitavat ihan auttaakin!

helmi:
Ompa teidän sairaalassa ollut tiukkaa etteivät antaisi lisämaitoa :eek: Kyllä meillä sai käydä itse hakemassa, toki joka kerta annoin rintaa ensin ja sit kävin hakemassa pullon vielä. Mulla myös nousi maito 5.päivänä, juuri lähtöpäivänä. Ja voi sitä uhkeutta mikä kotona peilista katsoessa odotti :LOL: Meni vaan niin täyteen kun ei tyttö saanut otettakaan, joten hieman sai tuskailla miten rinnan saisi pyöräytettyä suuhun. Mutta nyt sitä on viisaampi ja tietää vähän miten osaa toimia :saint: Rintakumit oli mullakin alkuun käytössä, pääsin kyllä niistä jossain vaiheessa eroon.

RD: Alkaako sinulla olemaan vähän henkistäkin väsymystä? Tarkoitan siis että vaikka kuinka nukkuisit, silti on väsynyt olo? Kannattaa puhua jollekin. Ettei vaan tulisi synnytyksen jälkeistä masennusta tms... En siis tietenkään tunne sinua, mutta vähän kuullostaa samalta kuin eräällä ystävälläni aikoinaan. Hän siis oli koko ajan väsynyt eikä mikään jaksanut enää kiinnostaa. Onneksi tuli kuitenkin parempi käännös hänen elämään tarpeeksi ajoissa...

(.) Mä olen alkanut pikkuhijaa muistuttamaan jotain hitsin vesitankkeria :kieh: Aamusta heti jalat ihan turvoksissa, plääh... Nytkö se sitten alkoi, esikoisen odotuksessa tuli turvotus kuvioihin jo aiemmin. Saa taas kauhistua tiistaina neuvolassa kun vaaka näyttää jotain hirmulukemia. Siihen sit lisäksi vielä paketillinen herkkujäätelöä niin johan tulee hyvä :kieh: Et osittain voisin vielä itse vaikuttaa painon nousuun, mut kun sitä tulee kuitenkin niin en oo "viitsinyt kieltää" kaikkea hyvää itseltäni :whistle: Ja lähtihän ne kilot esikoisestakin niin vois olettaa et tästä toisesta myös :D

Luminka ja neitonen 33+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
tiripati: mulla on toi aventin käsikäyttöinen pumppu, oli jo esikon aikaan ja kyllä on tosi kätsy peli.
Mistä noita saa ja mitä maksaa? Itsellä on ainun käsikäyttöinen ja on jotenkin hankala käyttää, melkoisen sotkuista touhua jotenkin enkä minä sillä ole hirveän hyvin saanut maitoa herumaan. Olen paljon kuullut kehuja tuosta aventin mallista ja ajattelinkin hommata nyt sellaisen. Cittarista katselin, mutta siellä ei ollut kuin noita ainun malleja.
 
Mulla alkaa äippäloma jo ensi viikon lauantaina, jippii!!!

Meinaatteko leipoa pakastimeen tulevan varalle jotain kahvileipää tms.?

Minä ajattelin tehdä kinkku-aurapiirakkaa (mulla tooosi hyvä ohje, voin laittaa jos joku haluaa! ), pizzaa, jauhelihapasteijoita, kääretorttuja ym... On sitten helppo ottaa pakastimesta kun tulee vieraita käymään vauvaa katsomassa =) Ja kiva sieltä itsekin ottaa :whistle: Pullia vasta tein, katotaan jos ne sais menemään niin voisin tehdä vielä uudemman satsin etteivät maistu marraskuussa ihan pakastimelle =)

Sairaalakassia pakkailin eilen illalla, ja tietty hirmu paniikki iskee jo et vauva syntyä vaikka kuukauden päästä :eek: Kummasti tuli heti todellisemmaksi kun piti miettiä mitä sinne ottaa mukaan... Hyvä se olla valmiina jo, ei tulisi kuitenkaan kaikki mieleen lähdön hetkellä :whistle:

Mä ostin aikoinaan Ainun käsikäyttöisen rintapumpun juuri Citymarketista, maksoi jotain 20?, muistaakseeni ostatin sen mun siskolla kun oli töissä ja sai henk.kunta.alennuksella :whistle: Mutta tulivat vähän sen jälkeen tarjoukseen jolloin ois ollut sama hinta. Itse olin siihen tyytyväinen, aika vähän loppujen lopuksi sitä tarvitsin käyttää. Joskus kun käsin lähti paljon paremmin, eikä tarvinnut alkaa pesemään muuta kuin omat kädet :LOL:

Nyt lähden herättelemään miehen :heart: Yleensä on neidin hommaa, mutta nukkuu päikkäreitään vielä, meni aamu vähän pitkäksi kun herättiin vasta ysiltä :eek:
 
heräsin just kahden tunniin päikkäreiltä ja olo ainakin nyt hyvä eli ei se ainakaan oksennustautia ollut. jotenkin luulen että se rautatabletti laittoi koko mahan sekaisin. en oon kyllä vielä muuta syönyt kuin terveellisesti jäätelökakkua. ainut mikä tuntui menevän alas oli jätski ja eikä sitä ollut muussa muodossa kuin jäätelökakkuna pakastimessa.

mulle meinaa tulla jo paniikki noista vauvan tavaroista kun mikään ei oo vielä paikoillaan!!! on nyt viikon verran ollut tuolta alhaalta luut kipeänä eli tulkitsen niin että pikkuinen puskee itseään alaspäin ja raivaa itselleen tilaa tai ainakin muuten vaan paikat löystyy ja tekee tilaa. en tuntenut ekaa odottaessa mitään tällaisia kipuja ja mietinkin että liittyikö se sitten just siihen että kun esikko ei ollut laskeutunut vielä ponnistuvaiheessakaan? niin nyt pidän kyllä kaikkia noita kipuja hyvänä juttuna jos se yhtään valmentais paikkoja synnytystä varten valmiiksi niin olis osa työstä tehty edes jollain tavalla etukäteen. mutta toisaalta hirvittää että jos lähtö tuleekin pian niin meillä ei oo vielä mitään valmiina!! pitää alkaa saamaan mieheen vauhtia että tekee sen kaapin valmiiksi johon vauvan vaatteet on tarkoitus laittaa niin saan alkaa niitä pesemään..kaappi on siis vielä osina, ovet ja taso autotallissa mutta hyllylevyt+muut levyt kaupassa.... kunhan tarvikkeet olis kasassa ja miehellä aikaa niin siinä itse kaapin teossa ei varmaankaan kauaa mee. mutta tuli viime yönäkin yhdeltä yöllä töistä ja oli aamulla lähtenyt sillä aikaa kun vein esikoisen ysiksi hoitoon.

mutta nyt parantelemaan oloa. tulen paremmassa kunnossa kommentoimaan teidän juttuja! jaksamista RD! ja toki kaikki muutkin!:)
 
vierasvarat; Minäkin ajattelin leivoskella pakkaseen jotain vieraiden varalle. Itseasiassa meillä olis kellarissa yks arkkupakastin, jossa on ties mitä. Sitä ei varmaan ole puoleen vuoteen edes avattu :x . Sen vois tyhjentää/käydä läpi, että mitä siellä on (saattais jopa ehkä olla jotain marjojakin) ja alkaa sitten sitä täydentämään leipomuksilla. Ja kun se olis siellä kellarissa, niin ei ehkä sitten tulis niin herkästi sitä itse tyhjennettyä :whistle: :p

Mutta ajattelin siis jotain pullia nyt sinne ainakin leipoa iiiison satsin ;) ja varmaankin jotain kuivia kakkuja (vois pakastella vaikka sitten puolikkaina) ja mitähän muuta. No saa nähdä. Mutta "urakkaa" meinasin alkaa sitten vasta ä-lomalla ja ensin tosiaan pitää se kellarin pakastin käydä läpi.

 
Luminka: Kyllä minua kiinnostais tehdä vaikka mitä, mutta kun voimat on poissa.. Pitäisi saada vaan ne pirun rautatabletit hommattua.. Mutta kun ei oo rahaa.. Helvetti, ku meni ostamaan väärät tabletit, jotka sai mahan ihan sekaisin, että joutu oksentamaan..
laita vaan ohjetta tulemaan! Kuulostaa herkulliselta :p
 
viides: Joo, hyvä idea, vois itekin tehdä jokin kuivakakun! Äidillä on tosi hyvä suklaakakun ohje, olikohan vielä mummon suklaakakku nimeltään :LOL:

Laitan tähän sen piirakan ohjeen, varoitus: voi joutua syömään enemmänkin kuin olisi tarvetta :LOL:

KINKKU-AURAPIIRAKKA

pohja:
250 g voita/margariinia
4,5 dl vehnäjauhoja
2 dl juustoraastetta
1 dl (kylmää ) vettä
½ tl suolaa


Nypi rasva ja jauhot, lisää juustoraaste ja lopuksi vesi. Laita jääkaappiin hetkeksi.

täyte:
350 g kinkkua
1 paprika
1 purjosipuli
auraa maun mukaan
1 prk ranskankermaa
2 dl kevytkermaa
3 munaa
½ tl suolaa
2 tl pippurisekoitusta
4 dl juustoraastetta

Leikkaa kinkku ja paprika kuutoiksi, hienonna purjo. Hauduta kasviksia pannulla (öljyssä ) pehmeiksi ja lisää kinkku.

Levitä taikina pellille, Pistele pohja haarukalla ja paista 225 asteessa 10 minuuttia.

Sekoita ranskankerma, kevytkerma ja munat. Sekoita joukkoon mausteet. Kaada kasvis-kinkkuseos piirakkapohjalle, ja ripottele aura. Lisää juustoraaste ja lopuksi kermaseos.
Paista +200 asteessa noin 20min.
 
viides: http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=105 mulla siis tollanen pumppu ja täällä myy ihan cittari sitä.

Luminka: oishan se mukava leipoo valmiiksi kaikkea jos vaan ois minne laittais, Mein pakkanen on niin pieni ettei sinne mahdu oikeen mitään. 3 pientä laatikkoo josta yks on täynnä marjoja ja kaks ruokaa.
 
Pitkästä aikaa ajattelin taas jotain rustata.

Ensinnäkin tuosta mein isännästä.... Viides kyseli josko meillä olisi jotain hyvääkin joskus. Mutta ei en muista milloin meillä olisi mennyt hyvin ilman isännän ainaista narinaa ja en sitäkään milloin meillä olisi ollut mukavaa keskenään. Nytkin sunnuntaina päätin kun oli ukon rapula päivä niin laittaa hieman paikkoja kuntoon niin ei tarvi sitten kuulla sitä ainaista narinaa... No, su sitten siivosin yläkerran ihan lattiasta kattoon ja laitoin jopa pari tauluakin ja ilman puhdistajan seinälle. Jotka odottaneet isännän laittoa jo varmaan puoli vuotta. Siivouksen sitten lopetin puoli yhdeksän aikaan. Loppu ilta menikin sitten supistellessa. Niitä tuli 3 min välein. Siitäkin sain vaan huudot että ku en osaa olla tekemättä mitään ja rauhottua. Mutta elettäkään ei tehny että olis tullu auttamaan. Makas koko päivän kalsarit jalassa sohvalla. :headwall: :headwall: Maanantaina sitten hain tikapuut ja asensin yläkertaan uuden lampun ja toiseen lamppuun laitoin suoja lasin paikalleen kun isännän mielestä lasi oli kutistunut sinä aikana kun lampun vaihtoi. Sen jälkeen hain tytön kiikun talveksi sisälle ja laitoin sen kattoon jotta saa kiikkua siinä. Voi sitä iloa mitä tyttö koki ku huomasi kiikun. Vielä illalla asensin verhotangon paikalleen ja verhot myös. No, yläkerta alkaa olemaan kunnossa. Mattoja lukuun ottamatta. Nekin pitäis tulla viikon päästä kun ostamaan nekin jouduin. Ainut kiitos isännältä oli että " on se prkle kumma ettei täällä paikat pysy kunnossa " Tyttö ku oli kerinny pari nukkea tuoda omasta huoneesta pois. Sanoinki isännälle etten mä olis edes kehdannu mainita niistä ku kaks päivää olen puunannu ja paikkoja kuntoon laittanu niin sitte tommosesta rupee vaahtoon. Saa nyt nähä mitä tästä tulee.

Sisarlahjaa meillä ei ole yleensä ostettu. Mutta ideana kuulostaa hyvälle.

Kavereista sen verran että aikoinaan kun poikaa rupesin odottamaan niin yx kaveri oli tuumannut että mitä se lapsella tekee kun ei osaa sitä kumminkaan hoitaa ja kasvattaa. Ja toinen oli sanonu että tietääkö tuo itekään kenelle se on. :eek: :eek: No enpä ole yhteyttä heihin sitten pitänykään. Miehen veljen vaimo taas oli paheksunut selän takana sitä kun ristiäisissä tyttö tuli minun sukunimelle ei miehen. Syykin taas siinä että poika on minun nimellä niin ajateltiin silloin ettei lapsille tule myöhemmin sanomista siitä että miksi tuolla on tuo sukunimi eikä mulla ole. Paha vain ku sain tuon tietää. Oli yksillä kutsuilla maininnu asiasta tietämättä että mun työkaveri oli istunut selän takana. Sen kans soitellaan mutta ei ne koskaan kylässä käy. Mutta nyt vanhojen tilalle on tullut liuta uusia. Eli ihan hyvin noita kavereita on.

Imetyksestä esikolta maitoa piisasi 1.5 kuukautta ja tytöltä piisasi 3 viikkoa. Ressiä en aio ottaa maidon tulosta. Imetän niin pitkään ku maitoa piisaa.

Tyttöä kun odotin niin tein isoveljen ja isyyspakkaukset annoin ne sitten edellisenä iltana ennen sairaalaan lähtöä. Meillä oli se suunniteltu sektio.
Pojan pakkauksessa oli:
-tuttipullo
-tutti
-pilttejä
-äidinmaidon korviketta
-ruokalappu
-pesutarvikkeita vauvalle
-lehti jota tykkäsi silloin lukea
-limsaa
-karkkia
-pleikkari 2 pelin ( jota oli toivonut kauan )
-dvd elokuvan
-joku koottava lelu olisko ollu bionicle tai joku vastaava
-korvatulpat
saattoi olla jotain muutakin mutta en nyt enään muista.

Isännälle oli:
-tuttipullo
-tutti
-pilttejä
-äidinmaidon korviketta
-ruokalappu
-pesutarvikkeita vauvalle
-pyykkipoika
-vaippoja
-kertakäyttö hanskat
-puhdistuspyyhkeitä
-sikareita
-konjakkia
-pastilleja
-kahvia ( jossa luki jotenkin näin "tilanteisiin joka vaatii valvomista" ostin arnoldsilta )
-vauvan hoito opas kirjan
Ei nyt enään muista oliko tuossa kaikki.

Nyt en usko että teen mitään isompaa. Poika oli ihan mielissään silloin tosta pakkauksesta jonka olin sille väsänny. Niin ja sitten vielä ompelin sellaiset pikku kassit tavaroille ja laitoin pienen lapun liitteeksi mukaan. Ehkä noille lapsosille ostan jotain pientä. Tytölle jotain poneja ja pojalle mietin edullista mp3 soitinta ku sitä haluaa. Annan tai käsken isännän antaa sitten kun mulla lähtö tulee.

Löllykkä ja haamu olisko 33+3 ei muista enään niin hyvin kuin tytön ja pojan aikaan.
 
Luminka!!

kiitos herkullisen oloisesta reseptistä!! Taidan heti viikonloppuna leipoa, nam :p yhden koe-erän vain herkutteluun ja sitten viel lisää pakkaseen...ja oon kanssa aatellut leipoakun äippäloma alkaa; pullia ym. pakkaseen...Nyt kun on pakastimia kaksin kappalein, niin mahtuu ainakin!

Ja vielä tuosta sairaalasta..se on sellanen TODELLA LAPSILÄHTÖINEN sairaala...noudattavat hyvin luomuja ja pehmeitä arvoja..mikä ihan tosi kiva, mutta juuri muutamissa asioissa kaipaisin joustamista.
 
Kiitti kaikille jotka jakso lukee mun papun pisutarinan :flower:

Musta koko maidon tulo, jota ei onneks siis viel tule on kamala ajatus ja myös imetys... se ei tunnu musta yhtään luonnolliselle :$ ja voipi tosiaan olla etten edes voi imettää tällä mun lääkityksellä jota ei lopeteta. Mut ostinkin sen varalle jo tavallisten pullojen rinnalle kertispullon ja pussit yms. sellasen pakkauksen mis on kaikki siihen tarvittava.

Vierasvaraa en aio hankkia... tuokoon itse jos jotain haluavat, uskon, et kaikki ymmärtää et mulla ei oikeen oo siinä vaihees voimia varmaan mitään rupee laittaa... :snotty:

Toppiksia mul on äippäpakkauksen ja sit yks mikä ei oo mikään toppis, mut sellanen karvanen nalleasu/puku.

Suparit jatku koko eilisen ja eivät tehneet niille mitään. Ja oisivat antanut syntyä jos ois ollu tulossa... mut eipä se sit ollukaan tulossa vielä, onneks, saa luvan viel hetken olla masus.

Nyt on ollu pimppaluu niin saatanan kipeä, et oon voihkinu ja irvistelly tääl :kieh: otin siihen 2panadolia ja toivon et helpottais ees ihan vähän. Enpä ois uskonu et voikaan ihmiseen tällei sattua :( mä en voi kestää synnytystä, kun nyt jo teen kuolemaa... :'(

Tänään ei oo onneks supistanu enää näiden kipujen lisäks.

Rinzessa ja papuRinssi rv.33+1
 

Yhteistyössä