....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Heipat.. mä tässä ilmotan että nyt kutsuu tays päivystys.. nyt on toi v.vuoto muuttunu todella imelän hajuseks ja en o tänään saanu kun 10 liikettä ja nekin onm tullu vaan sillon kun on ite painellu vähä masua.. et ilmottelen kun palaan takasin kotiin... :'( :'(
 
onko teillä kamalaa kipua kohdunsuulla?jokainen vauvan liike sattuu..ja kävellessä kaivertaa..oikein särkee..mahaa kun painaa ja vauva painuu hiukan alaspäin, niin kohdunsuulle sattuu..inhottavaa...

imetysliiveistä...oon kattellu noita carriwellin drop cup liivejä, litistääköhän ne tissejä?onks kukaan tilannut tuolta babyidealta?tässä meidän lähelläkun ei oo jälleenmyyjää..

 
Ite sain kuin sainkin vauvan vaatteet viikattua. Osan jopa silitin.. Illalla yritän laittaa kaappiin.. Ku mies teki 2L:n lettutaikinan.. Joten niitä tässä oon paistellut.
Odottelen miestä lasten kanssa mökiltä kotio, ni pääseevät syömään.

Kyl on kuuma olla hellan ääressä..
 
Iltamoi!

Paula, täällä peukut ja varpaat pystyssä että kaikki olisi hyvin!

RD, toivottavasti väsymyksesi olisi vaan tosiaan siitä raudasta johtuvaa, että ei olisi masennus tulossa. En oikein osaa piristää mitenkään mutta ISO :hug: täältä.

(.) Kävin tänään neuvolassa kuuntelemassa Oskarin sydänäänet, aamusta lähtien en tuntenut liikkeitä kunnolla. Mutta siellä se pieni sydän sykytti iloisesti, ja nyt illalla on ihan kunnon liikkeitäkin näytellyt. Meinasin jo jossain välissä lähteä TAYSiin mutta en kuitenkaan. Nyt poika monottaa tuonne nivusiin ihan kivasti.. |O

Täällä on ihan hirveä sikailta menossa. Telkusta tulee Ilveksen peli, pojat istuu rivissä sohvalla, eväinä popcornia ja limpparia ja sitten omassa kupissa vähän sipsiä. Nyt on ihan :x olo, ei onnaa mässäily multa.

Mä olen myös ajatellut että jos jaksaisi pakkaseen leipoa jotain pientä, ei tarvis sitten stresssata kun vieraita tulee. Ongelma vaan on se että kun pakkaseen jotain leivon niin ne tuppaa salaperäisesti häviämään tuollaisten isojen ja pienten poikien suuhun. :kieh: Saiskohan niitä johonkin piilotettua...?

Jaahas,peli jatkuu, studio kutsuu. Hyv yötä kaunokaiset!

HM ja pikkuilvekset
 
Hari Mao: Laita leivonnaiset rasioihin joista ei näy läpi. Kirjoita kanteen joidenkin ruokien nimiä mistä eivät tykkää :LOL: Jos sillä keinoin eivät katoaisi :whistle:

paula: Toivotaan kovasti että kaikki hyvin :hug: Tule kertomaan miten meni...

Ihanaa, saunassa käyty, iltapalat syöty ja tyttö nukkumassa :heart: Mies lähtee vielä puoli kymmeneltä töihin, sit ois pari päivää vapaalla. Mitähän keksittäis lauantaille? Ois tietenkin hyvä käydä esimerkiksi minun mummoni luona. Viimeksi keväällä käytiin :whistle: Ei vaan tule lähdettyä, tunnin matkat suuntiinsa. Pitäisi oikeastaan ennen vauvan syntymää käydä, sitten ei tule lähdettyä varmasti ihan tuosta noin vaan.

Vauva saakin sänkyynsä uuden patjan :D Matkasängyssä on ollut aina pinniksen patja käytössä, sit tuli mieleen että jos esikoinen lähtee päiväksi mummolaan, tarvii sänkyynsä patjan. Mutta eihän sitä voi vauvan sängystä viedä, joten kauppaan siis! Mies osti ihan 80x200 vaahtomuovipatjan joka leikattiin sopivaksi. Saumurilla ompelin patjan päällisen sopivaksi ja hyvä tuli =) Ja lopusta saadaan esikoisen jatkettavaan sänkyyn lisäpala kun on tarpeen! Ja maksoi 39?, oikeesti pinniksen patja + jatkopala jatkettavaan ois tehneet jotain 50?? suunnilleen...Eli säästettiin hyvin =)Jes, hyvä me!
 
Iltaa!

Paula: toivotaan että kaikki hyvin, tulehan kertomaan miten meni....

Luminka: minäkin just tänään kävin pinniksen patjaa katsomassa,25? prismassa ja samalla ajattelin jos pojale jatkopalan ostas sänkyyn 13,50?. En vielä ostanu mut ostan heti ku sänky saapuu kotiin.

( . ) Mulla on tuntunu aikalailla nyt eilisen ja tän päivän aikana vihlontoja tuolla alapäässä, semmosta v*ttumaisen tuntusta ihan ku jollain terällä pyörittelis.Ei ne aiemmin oo näin pahalle tuntunu niitä saattaa tulla useita lyhyessä ajassa ja sit taas pitää pidemman tauon ettei tuu olleskaan. Onko nää supisteluja vai mitä?( ei oo esikon aikaan tämmösiä ollu tai en aineskaan muista)

keiju ja wiljo 33+1
 
keiju: Mulla on ollu tuollasia samoja vihlasuja, tosi ilkeän tuntosia, mut ei kai noista kannata huolestua....

manhis: On mulla tuollaistakin kipua, välillä niin pahasti kipuilee ettei tahdo pystyä olemaan missään asennossa. Mä muuten tilasin just tuolta babyidealta noi drop cupit, mut enpä oo niitä vielä käyttäny. On kuulemma hyvät liivit, tai niin ainakin serkkuni väitti.

Nyt iltapalalle ja sit bb:n kimppuun, ei jaksa tänään enempää kirjoitella.

-JennyA & pieni 32+3-
 
Alkuperäinen kirjoittaja JennyAdelina:
keiju: Mulla on ollu tuollasia samoja vihlasuja, tosi ilkeän tuntosia, mut ei kai noista kannata huolestua....

manhis: On mulla tuollaistakin kipua, välillä niin pahasti kipuilee ettei tahdo pystyä olemaan missään asennossa. Mä muuten tilasin just tuolta babyidealta noi drop cupit, mut enpä oo niitä vielä käyttäny. On kuulemma hyvät liivit, tai niin ainakin serkkuni väitti.

Nyt iltapalalle ja sit bb:n kimppuun, ei jaksa tänään enempää kirjoitella.

-JennyA & pieni 32+3-
ostitko ne urheiluliivin malliset vai ne mitä oli myös viinin värisenä?pitääkö koot hyvin paikkaansa?tuliko sulle sopivan kokoiset?

manhis
 
No niin, tulihan lauantaille "suunnitelmia".. Mies tuossa soitti juuri että oli ottanut vielä yhden yövuoron ylimääräisenä. Eli tarkoittaa sitä että nukkuu lauantaina sinne kahteen saakka :snotty: Noh, tuleepa rahaa ainakin!
Nyyh, en saakaan vielä vaihtaa uusia lakanoita (mies kun tulee suoraan nukkumaan, eikä tuoksu kovin raikkaalta duunin jälkeen... :/ )

Mitähän sitä tytön kanssa keksittäisiin... Tietty vois käydä kaupungilla, mut ei kyllä sitäkään jaksais jos huomenna käydään viikonlopun ruokaostoksilla + muissa kaupoissa.
Pitää taas viedä ompelukone liikkeeseen :headwall: Vaihdatin siihen yhden osan, ja nyt ei sitten langan puolaus toimi, tosi löysälle jättää langan joten lienee syy siinä osanvaihdossa! Saa äijä kattoa sen ihan samaan hintaa ja jos laittais kuntoon, ois taas vaihteeks ompelukoneelle töitä :whistle:
Onneksi äitin saumuri ollut lainassa niin sillä ollut tosi näppärä hurauttaa :D

Auts auts, tuleepa varsin ilkeä supistus :kieh: Oon alkanut jo miettimään liekö jo liian kovia, ei oo ihan pelkkiä kivuttomia kovettumisia! Noh, jospa ei vielä syntyisi beibi :saint:
 
Huomenta!

Täällä yks aamun kukkuja.... heräsin vessaan 4.50 ja kas kummaa uni ei enää tullutkaan. tuo on mulla jus pahin aika neljän ja viiden välillä käydä vessassa kun sitten ei tahdo enää nukahtaa. mutta jos herään vessaan esim. puol kuus-kuus niin uni tulee yleensä heti. nyt on sitten litran sämpylätaikina kohoamassa. saa tuoreita sämpylöitä aamupalalla. =) :p

on tässä aamun aikana supistellutkin ihan kiitettävästi. kummasti alkoi noi supistelut (hyvä hyvä) mullakin vaikka olin varma että taas käy niin että mitä lähemmäs laskettuaikaa mennään niin sitä vähemmäksi ne käy. elän toiveissa että kaikki jomotukset/kivut nyt etukäteen edesauttaa synnytystä sitten tai yleensäkin kypsyttää paikkoja niin että käynnistyis itsestään ja mielellään etukäteen jottei tää jättiläinen olis vielä 5kg...

Paula83 tuu kertomaan sitten että mitä sanottiin! toivotaan että kaikki menee hyvin. :)

HM tuosta leivonnaisten piilottamisesta, niin kuulin tuon vinkin jonka Luminka kertoi niin radiosta ihan tällaisena marttojen vinkkinä ihan tässä pari viikkoa sitten. käskettiin laittaa punaisella paksulla kynällä rasiaan että maksalaatikkoa, kaalilaatikkoa tai jotain mitä ruokaa kotiväki inhoaa. takuu varma keino saada kuulemma pysymään leivonnaiset pakastimessa ja keksit kaapissa. tiedä sitten...

vierasvarasta itse oon kans aikonut leipoa pakastimeen. ainakin sämpylöitä, pizzaa, mokkapaloja, jotain kuivaa kakkua. sitten varata pakastimeen jo näin etukäteen joulutorttu levyjä ja jotain hilloa (ei välttämättä sitä luumua, vaan jotain muuta) sillä niistähän saa tosi kätevästi laittamalla esim jotain ihan muuta hilloa ja päälle raesokeria niin "viinereitä". ei silti että kyllä meillä torttujen syöntikin aloitetaan aika aikaisin yleensä, niin aikaisin että joulukuun puolen välin jälkeen ei kenellekään maistu enää ainutkan.... joulusta tuli mieleen niin jos tässä aikaa on että tää yliaikaiseksikin aikoo niin aioin tehdä jouluvalo-kötöksetkin jo valmiiksi ikkunaan ettei tarvi ekana adventina kuin napsautta päälle... täällä yks täysin joulu-höperö ja hätäinen tonttuu... :ashamed: lisäksi oon kyllä aikonut tehdä jotain ruokiakin valmiiksi pakastimeen ekoiksi päiviksi ja täydentää pakastimen kyllä hyvin täyteen ruokaa ettei tarvi ekana olla ajattelemassa kauppalistaa kun kotiudutaan. ekat viikot saa kyllä mennä hyvin valmissapuskalla...

Luminka nappasimpas tuon sun aura-kinkku piirakan ohjeen ja aion testata jo tänään!:) kuulosti niin hyvältä ja kun päiväläl on tulossa vielä mun lapsuuden ystävä jonka kanssa ollaan yhtä hulluina auraan... teen vaan vähän kevyemmän version karsimalla kermat yms. maitoon ja kermaviiliin.

mietin tuossa jo koko illan että jaksanko viedä pojan tänään hoitoon. on siis tämän kuun loppuun koko päiväisenä, sen jälkeen vain n.6pv kuussa. päätin sitten että kyllähän tuo kerkeää kotonakin olla joten menkööt nyt sinne vaikka toisaalta hullulta tuntuu lähteä erikseen viemään varsinkin kun matkaakin aina tulee.

nyt esikoinenkin heräs, on taas talven lähestyessä aikaistanut heräämistä, kohta ollaan varmaan taas rytmissä 5.45... kesällä muuttaa rytmin aina itsestään niin että herää lähempänä kasia.

mutta nyt sämpylöiden leivontaan...

korppinen ja pikkujättiläinen 33+5
 
Huomenta taas!

Mä olen tässä lähdössä lääkäriin. Ei kummempia, tää on mulla vasta toka kerta koko raskauden aikana kun tapaan lääkäriä. Tuntu että ois ollut paljon kysyttävää, mutta nyt en muista mitään, joten tulee varmaan taas sellainen 10 min vierailu vaan... ei ne näytä mitään tekevän. Ei oo edelleenkään tehty yhtään sisätutkimustakaan (paitsi viikolla 6 kun otettiin papakoe) joten ei hajuakaan mulla siitä missä tilassa paikat on sisällä.

Kaverin piti lähteä viemään mua sinne lääkäriin, kun mulla ei oo autoa (ja pitää vaihtaa junasta bussiin, aika pitkän matkan päässä ), ja itse tarjoutui, sit soittikin että auto on just hajonnut... olin jo lähdössä junalle ja bussille kun se soitti uudestaan että lainaakin työkaverin autoa. Oli niin huolissaan kun näyttää siltä että alkaa ukonilma, että miten mä selviän sinne itekseni :) olisinhan mä selvinnyt, mutta hauskaa näin, saan jatkaa laiskottelua.

Varastoon leipomisista kun ootte puhuneet. Meillä on niin pieni pakkanen, että ei sinne mahdu mitään säilöön... olisin kyllä halunnut vielä tässä leipoa karjalanpiirakoita. Mun äiti on karjalainen, ja mummi oli kuuluisa kaupungin paras piirakoiden paistaja, joten minä yritän säilyttää sitä traditiota. En ole kyllä ihme kumma moneen moneen kuukauteen saanut aikaseks sitäkään... :whistle:

nyt pitää mennä, palailen vielä illemmalla!!
 
Olipa sitten kiva loppuyö :/ :'( , mutta siihen myöhemmin..

Löllykkä; ikävä kuulla, ettei parisuhde tunnu toimivan eikä mies suostu terapiaankaan. Olisi kyllä hyvä, kun kummatkin saisitte puhua jonkun ulkopuolisen puolueetoman kanssa tilanteestanne.

Paula83;; Kuulumisia odotellaan, oliskohan Paula jo otettu sisään tai peräti saanut/saamassa nyytin...

manhis; Mulla myös tuntuu tuollaista kipua kohdunsuulla, kun vauva oikein myllää tai joku lapsista nojaa mahaan...

Mutta siitä mun yöstä, siis voi vattu p*rkele :kieh: . Ensin taistelin alkuyöstä kuopuksen kanssa, kun ei millään meinannut pysyä sängyssä, vaan aina tuli pois. No mies sitten vihdoin tuli "apuun", mutta mitä tekikään, otti sen sitten olkkarin sohvalle viereen, joten se siitä omaan sänkyyn opettamisesta, seuraavalla kerralla on sitten taas ISOMPI homma koko sänkyyn laitossa, kun mies opetti, että kun tarpeeksi monta kertaa tulee, niin ei tarvi mennä :( . Sanoinkin miehelle jo, että senkun sitten tästä lähtien nukuttaa kuopuksen ihan itse. Tuo vaan sitten tahtoo tuo toiseksi nuorimmainen hyppiä pois sängystään, kun huomaa että kuopuskin niin tekee. No sitten tuo tyttö 4v itki taas yöllä pissihätää (niinkuin joka yö ) ja pyysin tällä kertaa, jos mies olisi mennyt. Jupisi siinä sitten jotain että olisi halunnut nukkua edes yhden yön kokonaan. Siinä kohtaa kyllä napsahti, viimeisen 11 vuoden aikana minun kokonaiset yöt voi varmaan laskea kahden käden sormilla. Ja minä nyt kuitenkin suurimmaksi osaksi hoidan nuo tytön pissittämiset. No minä sitten tietysti kävin. Ihmettelen kyllä ukon unenkaipuuta, kun tänäkin aamuna (en montaa silmäystä enää nukkunut tuon välikohtauksen jälkeen) herätyskello soi hänen puolellaan yli puoli tuntia ja nämä nuorimmat lapset potkivat ja sätkivät siinä meidän välissä, mutta ukko kuorsasi kuin tukki |O ... Aamulla en sanonut sille mitään, edes heippaa kun lähdin töihin, ketutti niin armottomasti, lähdinkin samantien, kun nousi ylös... :kieh: :kieh: :kieh:

En kyllä tiedä ylireagoinko, mutta ei nämä hormonit ja tämä väsymys + flunssa kyllä yhtään ainakaan helpota tätä oloa...

viides rv 31+6
 
Huh, olipas urakka lukea kaikki!! Eilen en kerenny koneelle ollenka, tai siis en kyenny.

paulan kuulumisia minäki täällä odottelen! Toivottavasti kaikki on hyvin!

Eilen aamulla kävin neuvolassa, kaikki oli ok. Vauva oli RT tällä hetkellä, toivottavasti pysyis kans. 35 viikolla nla-täti sano ultralla vielä kaiken varmuuden vuoks kattovansa ja jos sit on perätilassa niin sit tulee polille lähete. Viimeseen ultraanki sain jo ajan, siis viikolle 37. Painoo oli tullu ihan hillitysti 455g/vko. Kotivaa'an mukaan on nyt kaikkiaan 13 kiloa tullu, että ei onneks ihan sitä tahtia oo painonnousu jatkunu kuin mitä se alussa oli. Muutama kilo varmaan vielä tulee.

Eilen laitettiin pikkumiehen kans vauvan kotiintulovaatteet pussiin, kun ukkeli rupes tutkimaan vauvan lipaston sisältöä. Samalla sit etittiin sieltä villapukua ja muuta. Tänä aamuna laitoin itellekki sit kotiutumisvaatteet samaan pussiin. Yks homma taas tehty!

Eilen koski kamalasti kylkiin ja illalla koko mahaan. Ja supisteliki kipeesti. Ihan kauhee olo oli. Onneks meni sit yön aikana ohi kuitenki.

Imetyksestä oli puhetta. Mie imetin esikoista 1v1kk ikään. Vuoden paikkeilla alettiin pikkuhiljaa vähentää. Miullaki imetys on enemmänki taloudellinen ja käytännöllinen kysymys. Se on niin näppärää. Tosin esikoinen oli tissillä päiväsaikaan 1,5-2 tunnin välein ja aina vähän vaan kerrallaan söi, eli sitoi kyllä sit kotiin melko hyvin. Piti kaikki omat menot suunnitella tosi tarkkaan, että missä sitä kerkeää käydä. Välillä toki annettiin sit pullollaki korviketta, kun esim. kampaajareissuilla meni aina vähän pidempään. Sit ehkä 8 kk:n iässä kun kiinteet alko olla kuitenki merkittävin ravinnon lähde, niin ei tarvinnu koko aikaa olla tissi ojossa. 3kk:n iässä meillä oli hankala tissittelyvaihe kun ei meinannu maito riittä enää illasta. Lypsin sit päivällä molemmat puolet ihan tyhjiks ja annettiin se maito sit illalla pullolla vielä imetyksen päälle. Tuolla lypsämisellä sain kuitenki sit lisättyä omaa maidontuotantoa ja sen jälkeen riitti maito tosi hyvin!

Tirpati: miun mielestä imettäminen ei ollu vaikeeta, mutta meillä se sujuiki hyvin. Ei ollu mitään ongelmia imuotteessa, ei ollu mitään tulehduksia, suihkutissejä, rintaraivareita tai mitään. Vauva söi mielellään ja rauhassa. En siis mitenkä halua pelotella, mutta voihan se ollakki vaikeeta, mutta toisaalta se voi sujua tosi helpostikki! Kannattaa kyllä kokeilla ainaki! Miusta ennakkoon tuntu imetys jotenki vieraalta ajatukselta, mutta sit se oliki ihan luontevaa ja mukavaakin. :)

Ja pumpusta myös kyselit: miulla on ainun käsikäyttöinen pumppu, on ollu ihan hyvä, tosin en kauheesti sitä tarvinnu käyttää, melko satunnaisesti. Mie en käsin osannu lypsää ollenka.

Me ostettiin prismasta pinniksen patja, 25e - vissiin sama mistä keijuki mainitsi. Aateltiin että esikoinen mahtuis nukkumaan lyhyellä patjalla siihen asti kun kuopuski laitetaan sit isompaan sänkyyn. Saadaan sit tuosta uudesta pinniksen patjasta leikattua jatkopalat molempien isoihin sänkyihin. Mutta en tiedä onnistuuko niin, toistaseks on pikkumiehellä reilusti tilaa sängyssään, mutta nopeestihan nuo kasvaa.

Täällä on kans vihlovaa kipua alamahassa ja kohdunsuun seuduilla. Ja muutenki vauvan liikkeet alkaa tuntua melko kipeiltä ylempänäki. Ja vielä on viikkoja jäljellä... huoh!

Esikoisen aikaan mie tein pakkaseen valmiiks ruokaa ja kahvileipää että ei sit tarvinnu hötkyillä. Ja oliki hyvä sillon kun oli kaikkee valmiina. Nyt meillä on pakastin aivan täynnä, ei sinne kovin kummoisia mahu. Pitää jotain ruokatarvikkeita hankkia, jauhelihaa ja nakkeja ja sen semmosta mistä pikaseen saa ruuan tehtyä jos ei kauppaan kerkee. Ja jos mahtuis jotain esipaistettuja pasteijoita vaikka pari pussia. Valmiista piirakkataikinastaki saa nopeesti vaikka raparperi- tai omppupiirakan tehtyä. Ja tuo voitaikina-viineri-idea oli kiva, pitää semmosia tarvikkeita hankkia valmiiks. Ja jotain keksejä vois hankkia. Viennetat ois kans ihan näppäriä! Pitää vähän mietiskellä tuota. Viimeks ainaki tää meidän lähipiiri toi kahvileivät mukanaan, se oli ihan kiva juttu!

Täällä vaan supistelee, mutta onneks ihan epäsäännölliseen. Mutta napakasti ottaa kyllä. Pitää yrittää varmaan lepäillä nyt viikonloppuna kunnolla. Ei tarviis vielä ruveta syntymään...

Anzkuli 33+1
 
viides: huh mikä yö! Kyllä miullaki aina kiehahtaa välillä kun se oon aina mie joka nousee ja herää. No sinänsä ok, kun mies on niin sikeäuninen että miun pitäs jokatapauksessa hänet ensin saada hereille että menis poikaa hyssyttelemään. Mutta just nuo kommentit että "voi miten väsyttää" ja "oispas kiva joskus nukkua kunnolla". Juu, meillä on vaan yks lapsi, mutta on tässä jo kohta kolme vuotta ollu miulla unettomia öitä, kun hän on niin huono nukkuja ollu aina. Ja se ärsyttää kans, että isäntä viikonloppusin valvoo yömyöhään tietokoneen ääressä ja sit valittaa väsymystään. Miulla ei oo sitä luksusta ees vaihtoehtona että voisin viettää itteni kans iltaa ja esim. pelata tietokoneella. Se on pakko käydä nukkumaan heti kun vaan pystyy että jaksaa sit mahdolliset yöshowt ja aamulla on aina 6 aikaan yleensä herätys. Sillonki isännällä soi herätyskello, hän kääntää kylkeä ja myö pojan kans herätään siihen kellon soittoon. Juu...

Rupespas ärsyttämään... :kieh:
 
Huomenta!

Alapään vihlonnat onneksi rauhottui kun menin sänkyyn ja sain sit nukuttua mutta ajattelin kyllä eilen että jos ne ei rauhoitu enkä saa nukuttua niin oisin lähteny synnärille näytille, sen verta ikäville ne tuntui.

Viides: tuo on niin tuttua että mies ei voi nousta ja kommentit täälläkin ukolla aikalailla samaa luokkaa."ku koskaan saa kunnolla nukkua". Tuntuuhan tuo nukkuvan aina ku poika inisee tai yö menee muuten huonosti.

mut nyt aamu touhuille!

keiju ja wiljo 33+2
 
Huomenta..

kotona ollaan olin niin myöhään kotona että en jaksanu tulla koneelle.. kaikki hyvin lapsivesi on vähä vähentynyt mutta ei mitään hälyyttävää.. kokeiden tuloksia odottelen että onko siä joku tulehdus.. oli sit niin kauhe ruuhka Tayssissa että oksat pois.. =) MÄ menin sillo 7 aikaa ja otettiin käyrää mikä oli tosi hyvä olin sillon siä yksin noh pääsin odotteleen lääkäriä niin sillä välin sinne tuli 7 äitiä synnyttään no nehän meni mun edelle et odottelua oli kyl sit loppu ilta.. Mutta maanataina käymään äitipolilla ja sit tietää jatkon että mitä tehään..
muta me voimme hyvin... Ja jos vauva ei liiku tunnissa vähintään 10 liikettä pitää odottaa hetki ja koittaa toinen tunti ja jos ei sillonkaan kannattaa soittaa päivystykseen.. näin ne sanoivat.. (ihan kaikille vaan tidoksi ketkä liikkeitä joutuu tarkkaileen) jee jee viikot paukkuu

Iso :hug: kaikille kun vointia kyselitte.. :heart: =)

paula+peikko 33+0 :heart:
 
Terveisiä lääkäristä.

Kaikki on hyvin, hemppa vaan ei oo noussut. Ihme kun viimeksi valittelin kätilölle (joka oli määrännyt mulle tota luontaistuoterautaa) että väsyttää edelleen ja en usko että rautalääke on auttanut, ja se ei ees mitannut, sanoi vain että kyllä se on varmasti auttanut. Lääkäri nyt sit sanoi että ei se määrä mitä oon ottanut voi millään riittää hemoglobiinin nostamiseen, joten on nyt sit alettava syömään tabuja. Jos ne vaikka auttais tähän ainaiseen uupumukseen.

Mulla on luultavasti kai hiivatulehdus :ashamed: inhottavaa. Tulokset tulevat vasta ens viikolla, mutta oli aika varma siitä että hiivasta oli kyse.

Heikotuskohtauksista sanoi vain että johtuu tosta alhaisesta hemoglobiinistä... ja kaikki muutkin kivut ovat kuulemma vaan normaaleja... käski vaan kävelemään vähemmän! Helpommin sanottu kuin tehty, musta tulee sit kans kodin vanki, kun en pääse täältä mitenkään muuten kuin kävellen mihinkään kun ei oo sitä autoa (tai korttia lähinnä...)

Joo eli lepoa on vaan komennettu, vaikka muuten ei paikkojen aukeamisia tms oo tarkistettukaan.

MUTTA en tiedä nyt tarkoittaako tää jotain (ei kommentoinut sen enempää) mutta lääkäri sanoi että vauvan pää on jo kiinnittynyt!! Eikö tää oo kuitenkin aika aikaista?? En sit siinä kiireessä tajunnut kysyä mitä se meinaa, että ennusteleeko synnytystä vai voiko se olla näinkin kauan siellä kiinnittyneenä. Ja pysyykö se nyt siis sit siinä asennossa? Kuitenkin liikkeitä tuntuu vielä ihan kiitettävästi, mutta onko se sit vaan pylly ja koivet mitkä siellä heiluu??

Tää viesti oli nyt ihan vain omaa napaa. Pitää tulla myöhemmin vielä lukemaan ja kommentoimaan muiden juttuja. Mulla on tänään yksinäinen ilta (koneella siis luultavasti...) kun miehellä on ne yllätys pippalot.

manna ja pirpana (mulla on niin monta nimeä tälle!) 32+5

 
Paula83: kiva kuulla että kaikki on hyvin! Toivottavasti vauva nyt liikkuu ettei tarvii olla huolissaan ja mennä taas tarkistettavaks! :hug: ja voimia jatkoon!!
(miten toi 10 liikettä tunnissa nyt menee? ei mulla oo todellakaan noin montaa joka tunti, välillä menee tosi pitkään että on ihan paikoillaan, sit taas tulee liikkeitä illemmalla tai kun liikun tms... mut sekin riippuu niin päivästä)
 
Siis mulle ainakin lääkäri/kätilö sano että jos on epäilystä että vauva ei kunnolla liiku niin kylki asentoon ja katoo monta liikettä saa tunnin aikana ja jos ei tuu 10 täyteen niin sit vielä myöhemmin sama uudestaan ja jos tuntuu että ei liiku kunnolla niin soitto eka synnärille ja sit käymään jos ne pyytää mut melko varmaan pyytää.. mä katon liikkeet aamulla päivällä ja illalla.. mulla oli sf mitta viikko sit 31
 
Paula83;Onpa mukava kuulla, että kaikki on kunnossa! :hug:

Sf-mitta
oli rv 30+3 30 cm.

Tilasinpa sitten tällaisen http://www.beboliina.fi/shop/product_details.php?p=455 kapaloliinan pahimpaan ketutukseen ;) ... Lähden tänään vielä töistä jo puolilta päivin shoppailemaan :D
 

Yhteistyössä