....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

HM: Pikaista paranemista! :hug: Meillä on ihan samanlaista tuon tappelun kanssa.. Heti herättyään vain uliseevat ja kitisevät. Mikään ei oo koskaan hyvä. Ja, kun niskat on itsellä lukossa, ni hyvältä tuntuu kuunnella |O
 
RD: yleensä laiska tekeen mitään hienoja koristeluita kakkuun tai väsäämään mitään. Tuonkin prinsessa kakun tein ihan extempore. Koristelua kun mietin niin satuin löytämään kaapista tuota sokeri jutskaa mitä yleensä pursotetaan piparien päälle. Ja nomparelleja on aina kaapissa kun kerran ostin prima mausteilta niitä ison pussin. Niistä tuo ajatus sitten lähti...... :D
Mulla koristelussa yleensä aina joko ranskanpastilleja tai nomparelleja. Ja sitten kermavaahtoa. Kerran yritin tehdä kinuski kuorrutteen niin lopputulos oli kaikkea muuta kuin hieno... Niin ja nyt ens helmikuussa täytyy ostaa kakun päälle sellainen nalle puh koriste. Tyttö näki eilen sittarissa sellaisen niin olis pitäny jo nyt ostaa. Mutta arvaa vaan olisko säilynyt kaapissa sen 5 kuukautta... :/ Tyttö olis varmasti huutanu siihen asti kun sen sieltä saa.
 
Osittain toisesta pinosta kopsattua :ashamed:

Neidillä tais olla vähän hankala yö, vissiin painajaisia näki tai jotain. Onneks aina rauhottui yksinään, pari kertaa jouduin käymään huoneessa. Monesti olin menossa ovella mut silloin just hiljeni. Unissaan siis teki sellaista yh yh -itkun tuherrusta. Aamulla laitoin miehen puuron tekoon, jäin itse vielä vähäksi aikaa nukkumaan. Ihana piiitkästä aikaa kun ei tarvinnut aamutoimia tehdä =)

Aloin sit aamusta heti väsäämään pannaria (ei onnistunut :kieh: ) sekä mokkapaloja. Lupasin viedä anoppilaan kun seuraavan kerran mennään käymään joten ne siis oli tänään tehtävä valmiiksi. Sit vielä paistelin (pakaste)karjalanpiirakoita iltapäivälle kun äiti ja systeri tulee. Niin ja vielä jatkan karjalameninkiä ja uunissa siis karjalanpaistia :LOL:

Käytiin tuossa kirpparilla ja kaupassakin koko porukka. Mies käytti likkaa sitä ennen ulkona, sain rauhassa siivota keittiön =) Eli en oo tarvinnut tyttöä hoitaa pahemmin tänään, pari kertaa tuli sylissä käymään, muuten ollut isi-aamu :heart:

RD: En ois ehkä itsekään lähtenyt enää tuossa vaiheessa mihinkään kauemmas. Varsinkaan kylpylään kun viime kerrasta sain pöpöjä matkaan :( Ja en varmaan jaksaisi istuakaan noin pitkää matkaa linja-autossa! Et ihan hyvin päätetty mun mielestäni =)

reginarento: Yök, ällöttäviä tuollaset ukot |O

Jaa, tänään ois taas viikot täynnä, pitäisi uusi kuva napsaista :D Jäänee myöhemmälle...

Luminka ja neitonen 33+0
 
Luminka: Oli kato pakko kalenteria kahtoo :D. Jos nyt ois ollu meno, ni oisin lähtenyt matkaan. Mie vaan tykkään käydä uimassa. Ja esikoinen on onneksi oikea vesipeto.

Sain kuin sainkin pohjan tehtyä ja on nyt uunissa. Ajattelin muuten vain ottaa tänään rennosti.. Jotenkin väsyttää, ku ei saanut aamulla nukkua :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
RD: Tykkään minäkin uimisesta... Mut raskaana ollessa jotenkin maha painaa ittee lähemmäks pohjaa kun koittaa uida :LOL:
mäkin tykkään uimisesta/kylpemisestä, mutta en uskalla enää mennä halliin, kun paikat jo auenneet..
No siun ei kyl kannata lähtee uimaan :D. Entäs jos alkaa veet menee :whistle: . Ja ku ei minun paikat pitäisi ainakaan olla auenneet. :saint:
 
missä kaikki on :/ Näkyyks muil toi loppupuoliskon masukuvapinon sivu 10??? :wave: mul ei ja se ottaa aivoon... :kieh:

Papu ei oo tänää pahemmin liikuskellu muuta ku vaihtanu välil vaa asentoo... huolettaa vähän... :( mut jos se ei tän illan aikana rupee hilluu nii soitan kättärille, turhaa sitä on yksinään pelätä.

Rinzessa ja papuRinssi rv.32+3
 
työt on nyt sitten tehtynä.. sairaslomalla äitiysloman alkuun saakka.. 5 työyön jälkeen alkoi supistella 8 min välein ja olin eilen synnärillä käymässä. Kotiin pääsin kun kohdun suun tilanne kuitenkin rauhallinen ja supistuksetkin vähän rauhoittu.

Piti sitten alkaa tänään pesemään vauvalle vaatteita, josko se sattuukin ottamaan varas lähdön masusta. on nuo 50 senttiset vaan pieniä..

neidille paino arvio oli 1900-2200g eilen eli ihan hyvän kokoinen neiti siellä on jo.

Poistuu saunaan rentoutumaan, ihanan ilta kun kaikki muut on mummolassa ja saa olla ihan yksikseen kotona
 
Arvatkaas mitä huomenna luvassa? Päivä YKSIN kotona :D Oli alunperin tarkoitus mennä anoppilaan, mut mä sit päätin etten lähde! Saan olla kerrankin yksin, tehdä mitä haluan ja vaikka nukkua silloin kun nukuttaa =) =) =)
Esikoinen kiristelee nykyään hermoja ihan kiitettävästi, esim. aiemmin on syönyt tosi hyvin, nyt jo toista päivää hirmu narinalla muutama lusikallinen :kieh: Ja muutenkin on tosi kiukkuinen ollut, joten lepopäivä tulee enemmän kuin tarpeeseen :heart: Tai ajattelin kyllä vähän siivoilla ym. mutta kuitenkin ihan omassa rauhassa :D

Ukko kyllä alkuun sanoi ettei lähtis tunnin matkaa suuntaansa ajamaan kaksin likan kanssa mut kuitenkin suostui. Mä oon käynyt tytön kanssa miljoona kertaa kaksin mun porukoilla ja ollut yötäkin, niin saa mies välillä tehdä samoin!
Tuntuu vaanet pitäs hirveesti selitellä miks en lähtenyt mukaan... Kun aina kuitenkin olen ollut käymässä. Mies tuossa sanoikin et pitäsköhän huijata ja sanoa et on ero tulossa. On vähän liian huono pilaksi :/

Minttu-Maaria: Mukavia lepohetkiä sinne, ei ole enää pitkä aika =)
 
Kaunis maha Rinzessa! Mulla edelleen pikkunen maha (tosin jo huomaa ;) 100 cm vaan ja siellä se jättikokonen vauva... ei päde logiikan lait aina.

Löllykän kAkku UPEA!

Onneksi pääsit vielä kotio Minttu-Maaria! Mäkin innostuin pesemään tänään pikkuiset vaatteet, 50 ja 56-senttiset. Olipas niitä kertynyt, vaikka kaikki melkeen lainattua ja varastettua... Mahtaako meidän Macho-madame kiloineen edes mahtua 50-senttisiin...

Mä just palauduin miehen kanssa jalkapallomatsista. Kaikkeen sitä lähtee mukaan ku ajattelee, että "Siten ku se vauva tulee ni ei oo enää yhtä helppo lähtee..." :LOL: No tulipahan käytyä ja ihan hauskaa oli, stadionilla täällä liki 40.000 ihmistä. HUI! Ihmisiä ja tunnelmaa kattelin enempi kuin palloa.

Eilen käytiin ilmottautumassa synnytykseen ja synnytysvalmennuskurssille. Valittiin sellanen pieni sairaala, jossa vaan 700 synnytystä vuodessa ja mieskin saa yöpyä siellä. Siellä oli upeet isot huoneet kaikkine mukavuuksineen ja synnytyssalit myös vaikutti "kotoisilta" ja jos haluaa voi mennä altaaseen puljaamaan myös ja oisaalta kaikki puuduusaineet käytössä. Onko kellään kokemusta vesisynnytykstä? Kuvittelisin, että se vois helpottaa vähän kipuja. Nyt raskaudenkin aikana oon aina mennyt kylpyyn jos on ollut huono olo ja se helpottaa. Muuten eilen illalla ihan kumma juttu! Niin paljon alko närästää että oksensin. :eek: Ihan oli olo kuin alkuraskaudessa. Vauva melskaa jossain mahalaukun tienoolla, koska en saa oikeen syötyäkään paljon. No jospa sillä ois positiivinen vaikutus tähän painokehitykseen :D
 
rinzessa minullapa on kiloja kasaantunut hienot 16kg, että et todellakaan ole ainut jolla kiloja on ja kellä on eniten... kiloja nyt aiemminkin oli, joten toivotaan ettei nyt hirveesti enää tulis... esikoisesta tuli 24 kiloa... :eek:

iho kutisee taas koko ajan, taitaa olla atooppinen iho ja ihotuma leviämässä myös päänahkaan kun pääkin kutiaa niin hirveesti.
 
Mitäs muut tekee lauantai-iltana?
Siis onks teillä oikeesti muutakin elämää kuin kaksplus? :LOL: Mulla ilta mennyt suht hyvin tässä koneella... Välillä hakenu iltapalaa ym... Mut kun ei töllöstä tuu mitään, miehen kanssa ei keksitä yhdessäkään mitään joten istutaan täs sohvalla vierekkäin molemmilla läppärit sylissään :D
Höh, mies teki poppareita, ja laittoi sit liikaa suolaa :kieh: Ei olla viime kevään jälkeen tehty joten innolla iteki tässä odotin niitä... En sit viitti syödä montaa kun huomenna saan kantaa paria litraa vettä kropassani :kieh: Joten thanks but no thanks =)
 
No moi..

Oon vanhempien luona pitkää viikonloppua viettämässä. Mies lähti mun isän kanssa vaeltamaan pohjoseen ja on pois 4 päivää :'( . Siis mulla on ihan ihme hormonimyrskyjä ku pelottaa ja itkettää, että miehelle sattuu jotain. Järjellä ajateltuna kaiken pitäs mennä ihan hyvin, mutta nää tunteet :headwall: . Onko muilla järjenvastaisia hysteerisiä itkukohtauksia? Mies oli jo perumassa reissua, ku sitä huoletti, että miten mä pärjään (äitin ruuilla ja lämpimässä sängyssä, ku toinen nukkuu teltassa =) )

Mä pesin kaikki vauvan vaatteet, peitot ym. mutta silittämiseen en kyllä lähde. Oli niin ihana pestä pikkuriikkistä pyykkiä ekaa kertaa elämässä. On ne vaatteet vaan niin pieniä ja söpöjä :heart:

Meen tiistaina kampaajalle, aattelin leikata ja ottaa raitoja. Tää pää kyllä kaipaa piristystä, aina vaan tylsästi ponnarilla. Äiti tarjoaa reissun synttärilahjana.

tanjuska2: Saa nähä jos osuttais samaan aikaa osastolle =)

Huomenna viikot paukkuu 32+0!

-puuvilla-
 
helmi: voi ei namia :p Meillä ei olekaan ollut ukon kanssa tällä viikolla kuin kaksi karkkipäivää...:whistle: Luojan kiitos kello jo noin paljon ettei tulis kiusausta lähteä ostamaan.. Kun ollaan koitettu yksi karkkipäivä viikossa pitää. Mut sit tulee valitettavasti syötyä myös muita herkkuja jotka vois lain mukaan luokitella yhtä epäterveellisiks kuin karkitkin :headwall:
 

Yhteistyössä