....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Tervetuloa puuvilla =)

Minä oon pessyt toppapuvut, peitot, pinniksen suojat ym... Kun ei niissä niin aikaa mee kun koneessä pyöräyttää.. Toppiksenkin pesin jos sattuu suuhun hiha menemään. Ja kun nuo peitto ja suojus on esikoisen "jämiä", hyvä pestä pölyt ja mahdolliset pisut pois :D En tietenkään ole mikään bakteerikammoinen, ihan hyvä saada vastustuskykyä, mut kuitenkin kiva et on puhdasta =)

Miten teillä muuten on ystäviä, paljon/vähän/sopivasti? Musta kun tuntuu et osa on unohtanut mut kokonaan... Varsinkin ne jotka käy töissä, on niillä ihan omat juttunsa vaikka lapsia löytyy. Yksikin on viikot töissä ja melkein joka viikonloppu laittaa lapsensa hoitoon et pääsee baariin (sinkku siis on ) :eek:
Et millähän ihmeen aikaa sitäkin näkis? Nyt en jaksa oikeesti enää kysellä, soittakoon tai laittakoon itse kun tahtoo. Harmi vaan kun ei samass kaupungissa kovin montaa tuttua enää asu :snotty: Sori valitus, mut ärsyttää oikeesti tuommonen. Kyllä silloin minä olin niin tarpeellinen että kun itsellään meni huonosti. Nyt kun minä kaipaisin ystävää niin eipä sit ennätetäkään näkemään :headwall:

Onneks sentään on yksi tosi pitkäaikainen ystävä, lapseton vielä mut silti tullaan hyvin juttuun vaikka mulle jo toinen tulossa. Tätä pyysinkin kummiksi ja suostui ilomielin :heart:

Pitäs vissiin mennä jonnekin äiti/lapsikerhoon jos sieltä löytäisi uusia tuttavia. Oon vaan tosi huono tekee tuttavuutta uusien ihmisten kanssa, ujokin vähän olen vieraiden seurassa.
Mut joskus taas tuntuu ettei tässä jaksais mitään alkaa kehittelemään, mut parempi ois ehkä etten ihan kypsy kotona oloon :saint:

Luminka

Meillä ei oo tyynyjä ollut vauvana. Milloinkohan ees tyynyt saivat. Olivat jo päälle vuosikkaita. Jos en väärin muista.

Onneksi oma olo on helpottanut, eikä minuun se oksennustauti tullutkaan, vaikka töissä siltä tuntuikin ja lähdin sen takia pois.. Voihan se viel tulla, mutta olo on ihan ok. En vain jaksanut ruveta kääretorttua tekemään.. Ehkä sitten huomenna.

Huomenna olisi asiakaspalvelun näyttö.. Jospa pääsisin sen läpi.

Mutta nyt ohjelmien pariin!

Red Dragon + Nuppu 32+4 :heart:

mä oon aina pessyt kaikki vaatteet mitä vauvan päälle laitetaan ensteks siis ihan uutena. ja kaikki pinnis suojukset ja peitot ym. nyt kun esikko on 2.5v ikäinen niin sille en oo muistaakseni sen jälkeen kun on kasvanut niin että jo itse liikkuu niin peseskellyt uudia vaatteita, mutta ajattelen että uusisssakin vaatteissa voi olla kaikenlaista ja vauvalla huono vastustuskyky niin pessyt olen aina kaikki, ja nytkin on kaikki jo valmiina pestynä tätä vauvaa varten

HotCoffee: Musta tiedätkö tuntuu just samalta! Ei oo tosiaan montaa viikkoa aikaa kun ompelin hullun lailla, siivosin kaapit ym. ja nyt on veto totaalisesti miinuksen puolella :eek: Kolottaa ja väsyttää joka päivä, onneks joskus vähemmän.
Sekä vauvan pää on alkanut painamaan tuolla alhaalla, kaupungissa käydessäni sai välillä vetää naamaa irvistyksen puolelle kun vihloi ja painoi ilkeästi :/ Mut lenkillä olen silti koittanut ihan aamusta käydä, et saa liikuntaa. Jos jättäisin iltapäiväänkaikkien muiden hommien jälkeen, ei kovin pitkälle pääsis kun jo supistelis ja vihlois!

Luminka: Siekö muka ujo :eek: . En kyl uskois!

Jaahas ystäviä.. Hmm.. Sanottaisko näin, että aika heikosti.. Tai ainakin tuntuu siltä.. Ei meillä käy ketään.. Mitä nyt miehen sukulaisia.. Eniten anoppi ja sit käydään mökillä, jossa on sitten miehen täti ukkonsa kanssa.. Hyvä niin, että saavat olla tyttöjen kanssa.. Ja sitten tietenkin mun rakas siskoni käy meillä usein..

Mutta ei noita kavereita kyllä pahemmin ole. Koulukaveriin oon tutustunut ja hän tulee käymään tyttärensä kanssa meillä huomenna. Kävivät viime viikollakin. Tytär haluaa tulla hoitaa meidän koiruliinia :D.

Yksi kavereista on sellainen, että, kun on jotain vailla, ni silloin ottaa yhteyttä.. Ja sitten tuntuu itsestä sitten toisaalta siltäkin, kun itse en välttämättä kerkeä yhteyttä ees pitää. on vain niin väsynyt ja kiireinen..

Enkä mie tykkää siitäkään, että mun pitäisi aina ottaa vain yhteyttä. Haluaisin, että toinenkin voisi välillä ottaa yhteyttä jne. Tulee itselle vain tunne, että enhän mä vain tyrkytä omaa seuraa jne.

Perhekerhoon ajattelin mennä kahden viikon päästä. Ens viikolla viel oon koulussa, mutta sitten tiistaina menen perhekerhoon tyttöjen kanssa. Mie oon srk:n jutuissa viel jonkin verran mukana.. Mutta eihän siellä ns. kavereita ole :D.

tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet masunkasvattajat eilen oli neuvola kaikki oli ok
poitsu oli kääntynyt jo pää alaspäin terkkari ois halunnut ultrata mutta laite oli varattuna.
noista hoitolaukuista paras on ollut tuo baby björnin versio jossa on hoitoalusta ja termopussi tuttipullolle uutena tuokin maksaa yli 100 euroa mutta huutonetistä saa parilla kympillä ite kyllä möin pois ja nyt on tollainen brion laukku joka tuli vaunujen mukana jotka ostin. muuten millaiset menopelit te ootte hankkineet vauvoillenne minä päädyin käytetty ihin brioihin ovat tosi siistit ja maksoinkin 110 euroa kaikkine tarvikkeineen.

Meillä käy kyllä molemmat siskoni, toinen kerran viikossa, sit mun äiti käy 1-4xkk.
Miehen vanhemmat j(a yleensä sisko tulee samalla kyydillä ) 0-2x/kk. Sit mun kavereista yksi asuu kauempana et kerran kuussa, mut soitellaan sentään. Sit tää johon olen nyt vähä tympääntynyt, ei soittele, laita viestiä ja asutaan kuitenki samassa kaupungissa. Et tosiaan en kyllä jaksa enää pyytää tapaamisia, katotaan kui kauan menee :kieh:
Ja yks muuttaa pois, harmittaa kun tultiin hyvin juttuun!
Ja työkaverin kanssa ollaan viikottain nähty, mut palaa jossain vaiheessa töihin.

Et käy täällä porukkaa ja jos auton saan niin käyn itsekin mut silti vaan kaipais enemmän seuraa päivisin!

Luminka: Seurakunnan järjestämä perhekerho, joka kokoontuu kerran viikossa. Alussa on lyhyt hartaus, sitten on joko askartelua, ulkoilua yms. Vapaata oleskelua, että lapset saa leikkiä ja lopussa on sitten ruokailu: Leipää, mehua ja keksejä. Ja sillon, kun kävin tyttöjen kanssa, oli 1?/perhe/kerhokerta.
Ite tykkäsin käydä ja tytötkin. Mutta harmi vaan, ku ei pitkään pystytty käymään, ku ite aloin töissä käymään.

Luminka: Noin luultavasti itsellekin käy, kun jään kotio, että kaipaan seuraa päivisin.. Mutta kun on tottunut siihen, että ei täällä pahemmin käy omia ystäviä/kavereita.. Ni ei sitä sitten varmaan osaa loppujen lopuksi hirveästi kaivata..

iltoja....

Tyynyistä oli ollu puhetta, meillä ei ollu vauvana tyynyä ja muistelen että ois otettu sillon pojalle käyttöön ku siirty "isojen" sänkyyn. Ei se kyllä sitä vieläkään oikein käytä, semmonen vauva tyyny edelleen käytössä hänellä ku isompaa ei halua.

HM: mukava että vielä kotiuduit.

Ystävistä: mulla on aika paljon kavereita mutta vain muutama ystävä kenen kanssa pidetään päivittäin yhteyttä ja nähdään usein. Siis sellasia ystäviä kenen kanssa voi oikeesti puhua ihan kaikesta.

(.) tää flunssa ei ota helpottaakseen, nyt näyttäis siltä että silmätulehduskin olisi pukkaamassa päälle joten huomenna varattava aika lääkärille siis.

Nyt BB:n pariin ja sit nukkumaan!

keiju ja wiljo 32+1

RD: Mietin vaan et onko se vähän isommille kun tuo tyttö on vasta 1v3kk? Sinänsä ois kiva kun näkis muita lapsia =)
Mut itseäni ei oikein kiinnosta seurakunnan jutut vaikka kirkkoon kuulunkin, et onko siellä paljon sellaista?

moi!

kavereista/ystävistä... meillä on pieniä lapsia nyt tosi paljon lähipiirissä mikä ihanaa. silloin kun esikoista odotin niin olin tosi yksinäinen kun siskollani ja veljelläni kyllä oli lapset molemmilla ,mutta olin eka "nuorempi" (silloin 21v) joka sai lapsen eikä kaveripiirissäni ollut yhtään ketään. nyt on kolmen vuoden aikana alkanut kavereillekin tulemaan (ainakin ajatuksiin saakka) lapset ja oon saanut ihan uusia ystäviäkin lapsen kautta. täällä neuvola kokoaa synnyttäjistä sellaisia "äiti piirejä" jossa suurinpiirtein samaan aikaan synnyttäneitä jotka voivat tutustua toisiin ja ystävystyä. meidän äippäpiirissä oli 6äitiä alunperin ja vieläkin nähdään parin kuukauden välein jonku luona lähes kaikki ja kahden äidin kanssa oon ystävystynyt paremmin että kyläillään muutenkin, toisen kanssa tosi hyviksi ystäviksi.

on siis toki kadonnutkin lapsen kautta kavereita (varsinkin vanhoja koulukavereita joilla ei vielä kellään lapsia) mutta sitten on tullut uusiakin. mun vanha bestis ja esikoisen kummi "katos" meidän elämästä kun poju oli muutaman kuukauden eli ei vaan enää juurikaan pitänyt yhteyttä mutta nyt kun heillä haaveissa vauva niin on alkanut pitämään taas paljon enemmän yhteyttä ja on eka kerran oikeasti kiinnostunut kummipojastaankin. toisaalta oon katkera/harmistunut hänen käytöksestään, toisaalta kiva saada kaveri "takaisin".

kummeista on ollut puhetta... meillä osittain selvää. isoin ongelma on se, että jos pyydetään miehen siskoa (joka varmaan olettaa että pyydetään) niin onko pakko pyytää hänen kihlattunsa??? ilmoittivat tässä vasta että hääpäivä on vuoden päästä niin se toi "paineita" siihen että pitäis pyytää, mutta taas toisaalta eiväthän he vielä oo naimisissa ja jos ei muuten tää miestä haluttais (tunnetaan tosi huonosti, nähdään harvoin ja olleet yhdessäkin vasta pari vuotta). mielestäni avioparista voi pyytää toisen vaan siinä tapauksessa että toinen on esim kaveri, mutta mielestäni sukulaisista jos ovat naimisissa on pyydettävä molemmat (Varsinkin noin läheisistä kuin siskosta). esikoisella 5 kummia ja nyt varmaan sama määrä, riippuen pyydetäänkö tätä miestä. lisäksi pyydetään mun veli vaimoineen ja hyvä ystäväpariskunta jonka mies on mun miehen lapsuuden ystävä ja nainen mun hyvä ystävä. ollaan yhdessä heidän nuorimman kummeja ja mies yksin heidän vanhimman lapsen kummeja.

mutta nyt BB:n pariin...

HM: hyvä että pääsit vielä kotiin, kivempi "sairastaa" kotona kuin maata sairaalassa.

ja tervetuloa vielä kaikille uusille!

tulipas niin omaa napaa että aivan hävettää.. :ashamed:

Luminka: Ainakin täällä nuorin perhekerholainen oli sen 3 kk:tta, jos ei jopa nuorempikin. Sinne on kaikenikäiset lapset tervetulleita. Vanhin tais olla 5 vuotias tai neljä.
Ja ei ole mitään kirkkoa täynnä olevia juttuja. Siellä on tarkoitus viettää aikaa toisten kanssa, jos haluaa tutustua.. Ja lasten leikkiä keskenään. Hartaus täällä kestää max 5 minuuttia. Yleensä ei sitäkään. Lopussa sitten lukeevat lyhyen sadun, laulaavat yms.

Eli ei tarvitse pelätä sitä, että siellä nyt käydään raamattu kannesta kanteen. Tottakai ne hartaudet on uskonnollisia, mutta sellaisia, joita lapset tykkää kuunnella.

RD: Kiitos valaisusta =) Ehkä voisin uskaltautua menemään jos ottaisin kaverin muksuneen mukaan. Hän on joskus käynyt, toivottavasti kiinnostuis uudellen! Kun yksin on jotenkin orpo-olo lähteä... :snotty:

Luminka: Suosittelen ainakin kerran - pari käymään. Jos tuntuu siltä, ettei oo yhtään teidän juttu, niin ei silloin kannata mennä. Meidän tytöt ainakin tykkäs, vaikka ujostelivatkin. Ja oliva tosi pieniä.

Ja vaikka mie noissa srk:n jutuissa oon mukana, ni en mitenkään uskovainen oo. Tykkään vaan olla jutuissa mukana. 15 vuotiaasta lähtien oon ollut kerhonohjaajana (en tosin enää. keväällä viimeiset kerhoni pidin), ollut ripareilla+varhaisnuorten leireillä isosena niin monta kertaa etten pysy laskuissakaan. Kuulun nuorisotyön johtokuntaankin.

Anteex mut mä en ymmärrä mix pitäis kummiksi pyytää jonkun mies tai vaimo... ja kun erojakin valitettavasti tulee niin mitäs sitte... kyllä mä ainaki oon pyytäny mun kaveria joka on naimisissa ja ei oo tullu pieneen mieleen et oisin sen miestäki pyytäny :eek:

Kavereita on paaaljon, jopa niin paljon, et jos haluun olla rauhas nii pitää laittaa puh. äänettömälle :whistle: Ja tosi hyviä ja pitkäaikaisia ystäviäkin löytyy (tunnettu n.20vuotta)

Nyt nukkumaan, öitä :wave:

Rinzessa ja papuRinssi rv.32+1

Kavereista/ystävistä ootte puhuneet.. Nyt on raskausaikana huomattu että on ns. kavereita karsiutunu, Tai siis sen jälkeen kun on sanonu että oottaa vauvaa niin eipä ole enään soiteltu jne.. Ja nämä on itse lapsettomia sinkkuja. Tapahtui semmonenkin juttu yhen kaverin kans että oltiin sovittu treffit kahvilaan mutta en sitten pystynytkään lähtemään sen ihanan pahoinvoinnin takia niin kaverihan otti ja suuttua möksähti ja tokas että jos ei oo enään aikaa kavereille niin ei väkisin.. Minun mielestä tuo oli niin lapsellista että en viittiny alkaa ees sovittelemaan.. Siinäpä olkoon! :attn: Arvashan sen kun kyseinen ihminen on niin tuulella käyvä ihminen :D Mutta kyllä sen on itsestäkin huomannu että herkemmin sitä pitää semmosiin kavereihin yhteyttä joilla on lapsia, niiltä voi kysyä neuvoa jne.. Mutta on se välillä kiva kuulla taas toisilta kavereilta että mitä vauhdikkaaseen sinkku/vapaaseen elämään kuuluu vaikka itse ei sinne kaipaakaan ..
Kyllä kai sitä kohtapuolin joutaa jo nukkumaan, meinaa silmiä jo väsyttää :p

Huomenta!

Rinzessa tuo on just se juttu mitä mietin...:) kavereita kummeiksi pyytäessä on mun mielestä ihan ok että pyytää vain sen kaverin, ei miestä/vaimoa. (meillä myös esikoisella niin että mun kaveri, mutta ei hänen miestään), mutta kun kysymys on sukulaisesta ja lähisukulaisesta niin sitten asia on mun mielestä eri. mun kaveri pyysi esim. miehensä veljen, mutta ei hänen vaimoaan kummiksi ja tämä veli ja hänen vaimonsa olivat olleet naimisissa 10 vuotta ja kolme yhteistä lastakin niin kyllä mun mielestä silloin olis "kuulunut" pyytää myös tää miehen vaimo. mutta nää on näitä mielipide juttuja, mutta mielelläni kuulen miten muilla on toimittu tällaisissa "ongelma" tapauksissa.

Luminka mene vaan käymään rohkeasti perhekerhossa! voithan käydä kerran tai pari katsomassa millaista on ja sitten joko jatkaa tai olla menemättä. meillä on kanssa tarkoitus alkaa käymään heti lokakuun alusta kun esikoinen jää päivähoidosta kotiin. ei ola käyty edellisen kerran kun joskus kun esikoinen oli puolen vuoden. eli eihän hän kerhosta juurikaan ymmärtänyt, mutta kävin ihan itseni takia että sain jotain aikuisten seuraa kun tosiaan kavereilla ei silloin ollut lapsia.

mutta nyt aamukahvin juontiin. pitkä päivä edessä, siivous ja leipominen. onneksi sain yöllä nukuttua niin jospa tuota jaksais!

korppinen

Huomenta.

No nyt se sitten taitaa iskeä muhunkin- flunssa. Voi venäjä,sanon mä. Kaikkein vähiten nyt sitä tässä kaipaa...

Merval, me hankittiin tälläset:
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/twin-raptor_4.jpg
Tähän sitten kantokassit ja jalkapeite päälle. Musta ne oli ihanat, ja kuosi on luonnossa paremman näköinen kun kuvassa.

Luminka, tuttavia ja ystäviä on ihan kiva määrä, mutta oikeastaan vaan pari sellaista hyvää ystävää jolle kaikki voi kertoa. Yksikin niistä asuu Lontoossa... Meillä käy tosi vähän vieraita, ehkä siksikin kun asutaan aika kaukana, mutta musta olisi ihanaa jos vieraita kävisi. En itse jaksaisi aina olla se joka lähtee toisten luo.

Mulla on nyt aivot kyllä ihan jäässä, ei säteile minkäännäköinen järkevä ajatus tuolla vintillä... meillä ei ole edes maitoa kotona että sais kahvia, mies lähti hakemaan samalla kun vie pojat tarhaan. Ehkä meen lämpöiseen suihkuun ja sitten sohvalle peiton alle. Tarvii kuitenkin jossain kohtaa lähteä kaupunkiin ostaan insuliinia, mulla aloitetaan nyt se pitkävaikutteinenkin. Mutta mukavaa perjantaita teille!

HM ja W&O 31+1

viikon viimeinen työpäivä menossa... taas :D

löllykkä;Paljonpa jaksoit leipoa! Meidänkin pitäis aina tehdä joku parin litran taikina, jos meinaa jotain pakkaseenkin asti saada, se litranen menee melkein samana päivänä varsinkin jos joku sattuu tulemaan kylään :D ... Itsellekkin on taas pitkästä aikaa tullut hinku leipoa. Ja varsinkin jos sais sinne pakkaseenkin asti jotain vierasvaraa, tulee meinaan aika kalliiksi lähtä autolla kaupasta hakemaan, kun joku tulee tai ilmoittaa tulevansa kylään... Pojan synttärit olis parin viikon päästä että silloin on "pakkokin" leipoa jotain, mutta pakkaseen asti ei varmaan niistäkään riitä... Toivottavasti ä-lomalla olis sitten enemmän aikaa, jos tuo anoppikin vielä käy välillä auttelemassa. (nyt taas menee anopin kanssa paremmin, olen ehkä oppinut jo paremmin sietämään sitä että joku tekee asiat eri tavalla kuin minä ;) )

puuvilla; Tervetuloa mukaan :flower: !

rinzessa; tervetuloa takaisin, koti on aina koti, eikö? Neuvolassa th kokeilee kiinnittymisen käsikopelolla eli liikkuuko vauvan pää (tai perätilavauvan pylly) vielä alhaalla, jos ei niin vauva on kiinnittynyt.

reginarento; Raskausajan (varsinkin lopussa) valkovuoto voi tosiaan olla ihan vetistä! Jostain luin (tältä palstalta, mutta ei vissiin tästä pinosta vai oliko, heh mulla on TOOOOSI hyvä muisti :LOL: ) että tuon valkovuodon pystyy tarkastamaan tummilla pikkareilla, eli jos kuivuttuaan muuttuu vaaleaksi, niin kyseessä valkovuoto. Pissakin kyllä saattaa lorahdella lähes huomaamatta, mutta sen kyllä erottaa useimmiten hajusta (ellei sitten ole tankannut kauheasti vettä, jolloin pisukin laimeampaa). Olen myös lukenut (kannattaa siis tarkistuttaa vielä joltain "ammatilaiselta" ) ettei lapsivedenkään lorahtaminen ole kauhean vakavaa, jos sitä ei tule paljon, sitä kuitenkin tulee koko ajan lisää. Ja jos vähän tulee, niin tulee ilmeisemmin jostain ylhäällä olevasta reiästä eikä tulehduksenkaan vaara ole ilmeisesti kauhean suuri. Mutta tarkista nyt vielä nuo tiedot tosiaan jostain muualta, neuvolasta tai ä-polilta, kun tuo nyt oli enemmänkin tuollainen mutu-juttu ja jostain palstoilta luettua...

HariMao;Mukavaa että pääsit vielä kotiin ja kohdunkaulakaan ei ollut vissiin siis ihan kauheasti vielä lyhentynyt (joo sisälukutaito kohdillaan... :whistle: )

HotCoffee; jeps miesten kanssahan täällä odotuspinossa sinä jutustelet :LOL: , ei taitaisi kovin montaa miestä kiinnostaa nämä jutut kaikkine eritteineen ja pyykkäysjuttuineen :p

Pesu; MInä pesen myös kaikki uudet, niin toppapuvut kuin makuupussitkin, niissä saattaa kuitenkin olla jotain jäämiä käsittelyaineista. Pienen vauvan iho on kuitenkin niin paljon herkempi kuin esim jo vuosikkaan.

Tyyny meilläkin on otettu käyttöön vasta reilun vuoden ikäisenä. Ei siitä nytkään kyllä ole tuolle kuopukselle mitään iloa, kun kuitenkin pyörii vielä sängyssään kuin karuselli :LOL: . Tyynyliina tai joku liina on meilläkin ollut puklusuojana..

Ystäviä mullakin on ... no ainakin riittävästi, kun tuntuu ettei ole aikaa pitää yhteyttä :ashamed: . Päivät menee töissä, illat menee kotia hoitaessa + kaikki pojan harrastuksesta johtuvat menot ja viikonloput melkein myös kotihommissa (remonttia, siivousta, pihanlaittoa yms yms). Nolottaa, mutta mun on oikeasti katsottava aina kalenteria, jos joku kysyy voitaisko nähdä... Toivon todella että tilanteeseen saan tehtyä jotain parannusta taas, kun olen kotona...

Perhekerhossa
(seurakunnan) mekin käytiin ennenkuin töihin läksin. Sinänsä ihan mukava, mutta ujona tahdoin jäädä vähän syrjään. Siellä oli porukoita, jotka olivat olleet jo kauemmin. Lisäksi siellä oli niin paljon porukkaakin, että kauhea härdelli koko ajan päällä...

Voi vitsit, nuha ilmeisesti meinaa pukata päälle. Pitäisi kuitenkin huomenna yrittää saada tehtyä viikkosiivous ja ehtiä vielä kyläänkin. Sunnuntaina meille olisi tulossa vieraita, voisi yrittää saada leivotuksi jotain. Sitten voisi yrittää pyykkiäkin saada pestyksi...

Mutta nyt taas töiden pariin... :saint:

viides rv 30+6

Huomenta!
Viime yö oli karmee!! :whistle: Poika änkee nukkuun siis meidän väliin ja nyt se pyöri IHAN KOKO YÖN!! ja potki ja itkeskeli..ja puhui unissaan..eikä asiaan yhtään auta että mies sitten kiukkuilee vielä siinä että "hän ei mahdu nukkuun.." :headwall: Kävin 2-3 kertaa vessassa ja sitten alkoi ihan järkky närästys, alakertaan hipsin 2aikaan yöllä ottaan renniee ja siitä sitten pojan huoneen sohvalle (80cm runkopatja) nukkuun ja loppuyö menikin suht hyvin. Heräsin 8.30 ja nyt keittelen omena-riisipuuroa. Poika heräs justiin ja kohta mummu tulee hakeen sitä uimahalliin. =) On ihan innoissaan, kun ei ole kunnolla päässyt uimaan koko kesänä.

Ystävistä: Mulla on muutama hyvä ystävä joiden kanssa tekemisissä viikottain ja soitellaan usein. On oikeestaan jäänyt 1hyvä ystävä aina kustakin elämänvaiheesta mukaan. :heart: Osa ihan lapsuudesta ja osa nyt työn mukana tulleita. Asuu kaikki tässä samassa kaupungissa, niin helppo tavata. Myös mun vanhempia tavataan 1-3kertaa viikossa ja miehenkin vanhempia n.kerran viikossa. Nyt on ihan kiva ollut kun ihmiset tule meille, kun en itse jaksa/uskalla oikeen minneen lähtee. Tänään tulee yksi hyvä ystävä perheensä kanssa poikkeen illalla. Mutta silti on hauska tutustua uusiinkin ihmisiin ja täällä palstalla on kiva kirjotella, kun voi vaihtaa kuulumisia niin samassa tilanteessa olevien kanssa.

Nyt poika laittaan valmiiksi, palaan myöhemmin! :wave:

Helmi

Huomenta...

Vauvan vaatteiden pesemisestä: Mä ajattelin kyllä pestä ihan kaikki, myös toppavaatteet sun muut. Haluan että vauvalle on kaikki puhdasta sitten.

Ystävistä/kavereista: Eipä noita hirveesti taida olla. Oikeastaan tällä hetkellä ei ole yhtään sellaista, jota voisin ystäväksi sanoa. Kyllä mulla kavereita on, mut ei sellaisia jotka pitäis oma-aloitteisesti yhteyttä, en mä jaksa aina olla se joka menee käymään tai soittaa. Mä olen kyllä yrittänyt, mut välillä tulee sellainen olo, ettei noita taida kiinnostaa. Aina kun soitan ja kysyn voisko tulla vaikka käymään, niin niillä on jotain tekemistä ja sanovat että soittelee. Eli aika lailla yksin täällä ollaan, miehen parin serkun luona tuossa lähellä kyläillään joskus (tai ne meillä). Yleisimmät vieraat meillä taitaa olla mun äiti, sisko ja veli. Nyt kun sisko muuttaa viikonloppuna tänne, niin nähdää entistä enemmän, se on luvannut tulla meille siivoilemaan ja laitteleen paikkoja mun kans, kun on jäänyt vähän nuo hommat rästiin. No joo, antaa nyt olla tän valituksen, onhan mulla kavereita täällä...

Kummeista: Meillä on melko varmaksi päätetty ainakin pari. Mun mielestä ei tarvi sukulaistenkaan kohdalla pyytää miestä/vaimoa, jos toista pyytää. Omassa suvussa on huomattu se, että sitten jos ero tulee, niin se toinen (ei-sukulainen) häipyy lapsen elämästä (mun siskolla ja veljellä on kummallakin käyny niin).

Nyt katkes ajatus niin pahasti, ett tuntuu ettei tuol päässä liiku yhtään mitään. Eli parempi siis pitää hetki taukoa ja palailla sitten myöhemmin..

-JennyA-

ps. Ai niin, meille tulee tänään uus sänky :D Tähän asti kun on nukuttu 120senttisessä, ylellisyyttä ku saadaan leveämpi...

Yhteistyössä