....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Apua! Nyt mä löysin toisen josta tykkään vielä enemmän ja kattokaa nyt tota hinta!! :LOL: 30?ko sanoin olevani valmis maksamaan, no joo hyvin menee!!!
http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_68&products_id=1766

manna: toi oli just se toinen mitä kuolasin... milläköhän konstilla sitä sais jonkun huiputettua sen ostamaan itelleni ;) no,kai sitä mennään näillä peruslaukuilla vaan. en lisää synttärilahjojakaan mieheltä tohdi vaatia kun sain just lahjakortin jalkahoitoon ja intialaiseen päänhierontaan,pitää olla tyytyväinen :)

Asiasta miljoonanteen, onko kukaan käynyt La Famiglia -nimisessä raflassa Hgissä? pitäis keksiä joku hyvä ravintola kun meen kaverini kanssa syömään ja Rossot,Chicosit ja Amarillot on käyty jo läpi...

kiitos kaikille vinkeistä pukemiseen! :) ehkä kysymys on just tuosta mistä viides puhui, eli poika reppana ei tiedä että pitäiskö olla iso vai pieni, reppana :heart: mutta jospa se tästä. poikahan on tosiaan 3v vasta, mutta kesällä osasi pukea housut, t-paidan, sukat, kengät. oikeastaan vain pitkähihainen teetti ongelmia. ja nyt yhtäkkiä ei osaakaan pukea mitään! mutta kylläpä se tästä, toivottavasti. ja tällä hetkellä "vaadin" että pukisi itse vain housu-osaston ja minä paidat, mutta ei puekaan sitten yhtään mitään... mutta kylläpä se tästä taas! täytyy vaikka kokeilla tarrataulua jos siitä olisi apua. yksin lähdön uhkailu saa aikaan meillä myös vaan huudon ja pukeminen unohtuu kuten anzkuli muistaakseni sanoi. olisko siinä, kun on vielä sen verran pieni.

mutta neuvola kuulumisiin... muuten kaikki oikein hyvin, mutta... kätilön tekemä painoarvio 2,7kg!!!! APUA!!! MITEN TUOLLAINEN SYNNYTETÄÄN?!?!?!?!?!?!?! viikkoja siis nyt 32+3. tasan 3viikkoa sitten tehty painoarvio 1780g eli kasvanut kilon kolmessa viikossa! lääkäri oli kyllä kirjannut koneelle painoarvion perään sulkeisiin ( että saattaa olla jopa 2kg jo silloin viimeksi). lyhyen laskukaavan mukaan kasvaa 300g/viikko eli laskettuna aikana 4,8kg tai enemmän.... kyllä meinas itku päästä! ja olis edes joku syy tähän! tai siis jos rasituksessa olis ollut jotain niin tässähän puhuttaisiin selvästä sokerivauvasta ja toiminepiteet olis varmasti sen mukaiset, mutta nyt vaan odotellaan viikkoa 36 jolloin gyne tekee seuraavan kokoarvion ja päättää jatkotoimenpiteistä. en anna kyllä mennä päivääkään yli lasketustaajasta, niiden on pakko suostua tekemään jotain enen sitä!!

eka oli siis 4560g syntyessään viikolla 40+2 (käynnistettiin koon takia 4pv kunnes syntyi). silloinkaan ei sokereissa mitään. meinaavat vaan geenejä, mies ollut 4800g syntyessään (nyt kylläkin vain 175cm/normaali) ja minä ollut jotain 3,8kg mutta mun sisko ollut 4,6kg eli tulee ilmeisesti molemmin puolin suvusta.

ai niin, sen verran vielä, että se hyvä puoli että oli laskeutunut jo tosi alas ja kiinnittynytkin osittain! se on positiivista se, sillä eka ei laskeutunut vasta kuin ponnistusvaiheessa. eli jospa tässä olisi toivoa että synnytys käynnistyisi itsestään vaikka viikolla 36 tai 37 ja vaavi olisi silloin vielä "normaali" kokoinen.. taitaa kyllä olla toiveajattelua.... mutta nyt kahvin juontiin pikaisesti.

moikka!

korppinen ja "pikkuprinssi" 2,7kg!!:)

ps. en taida tällekään jässikälle ostaa 50cm vaatteita kuten en ostanut esikollekaan....

mähän viihdyn täällä tänään...

Viides: eiköhän mun ole vaan jätettävä noi laukut haaveiks. En kuitenkaan kehtais pyytää rahaa, kivaa kuitenkin saada sit vaikka enemmän pikkusia vaatteita jotka ovat maksaneet vitosen kappale!!

korppinen
: APUA on kyllä iso vauva!! Toivottavasti olis arviot menneet vähän yläkanttiin!! Mua kans pelottaa kun mies oli syntyessään 5kg ja itse oli 4,6kg mutta täällä ei edes tehdä kokoarviota. Viimeksi kun kysyin sanoivat että ei sitä kannata tehdä kun menee niin usein väärin...

Heippa ja neuvolakuulumisia:

PAINOA oli tullut 200g/vko, eli tosi ok!
PISSA puhdas
sf-MITTA on 29, on nyt ihan hyvästi nousujohteinen...
RR korkee :( alapaineet 89-95 kieppeillä, antoi mittarin mukaan ja nyt mittailtava päivittäin pari kertaa, ja jos lukemat korkeita niin soitto neuvolaan, höh!
HB noussut päälle 120, ihan hyvä juttu!

Nyt joudun/pääsen viikon välein neuvolaan..ja kun snaoi että vauva jo todella alhaalla, niin heti jos kipeitä suppareita niin TAYS:iin näytille.
Puhuttiin aika pitkään siitä että mua alkanut jännittään synnytys, jos tulee nopeeta, tai en tiiä koska pitää lähtee. :whistle: Sit juuri sekin että pitää ehtiä sinne sairaalaan tippaan, ja jos en ehdikään. :|

Menipä omaan napaan taas...Vähän jännä olo jäi neuvolasta. Sellanen että tässä vois olla pian tositoimet eessä.

Korppinen: Täällä ihan sama ongelma, josta jo juttelin aikaisemminkin... rv 30 vauvan painoarvio 2120 g ja mikään ei kuulemma viittaa sokerirasitukseen. Lääkäri sano vaan, että isolla naisella iso vauva, suositteli klinikkasynnytystä (että saa epiduraalin...) ja hiilihydraatitonta ruokavaliota (etten vahingossakaan kasvata vauvaa liikaa).

Eilen taas kyselin asiasta neuvolassa ja pakkohan tuo on synnyttää. Samoin mulla tehdään painoarvio raskausviikolla 36. Vähä hirvittää kun on vielä eka, eikä yhtään tiedä mitä tuleman pitää...

Ihania hoitolaukkuja! En oo muuten tajunnukaan että tollasenkin tarvii :LOL:

Moikka moi! Neuvolassa kävin tänään. On muuten toi laskettu aika näköjään aikaistunu muutamalla päivällä, nyt näyttää olevan 2.11. Mut saa olla etusivulla 6.11, sehän on vaan viite, eikä varmaan synny ajoissa tää toinenkaan :D

nyt siis 32+3. Painoa tullu 600g viikossa, alan olee kohta lähtöpainossa vihdoinkin. RR pöo 117/71 ja pissa oli puhdas. Hemppa oli vaan 108, pitäs alkaa rautaa vissiin syömään.. Esikoista odottaessa oli 102 matalimmillaan. Kohdunpohjan korkeus edelleen 24, pari viikkoa sit oli sama. Sain lähetteen äitipolille, varmuuden vuoks pitää käydä siel kattoo mikä tilanne ku ei kasva. Nyt meen alakäyrän alapuolella suoraa viivaa vaan.. Sykkeet oli kuitenki hyvät ja vauva liikkuu paljon..

Jännä et ollaan jo näin pitkällä, parin viikon välein neuvolaan ja kohta jo viikon välein. Ens kuussa alkaa jo poksumaan väki :)

Liitoskivut on ihan kauheita, olis ihana yölläkin vaan kääntää sitä kylkeä tosta noin, mutta ei se onnistu. Pikkuhiljaa ja hyyyvin varovasti. Auts.

Mä oon vaihellu hoitolaukkua. Tai esikolle ostin jonkun 30-40e maksavan laukun, käytän sitä ja mun vanhaa koululaukkua, sellast vihreetä kangasta. Kyllästyn nopeesti ja vaihtelu virkistää :D

t. Peppi ja röpsö (rakkaalla lapsella on monta nimeä) 31+6/32+3 :D

Kuulumisia äitipolilta...

Tilanne jotakuinkin ennallaan, kohdunsuu pehmeähkö ja raollaan, kohdunkaulaa jäljellä edelleen n. 2,5cm. Lääkäri sanoi ettei saa oikein selvää, onko kohdunsuu auennut vai ei. Eikä sitten uskaltanut hirveesti sormilla kokeilla, ettei vaan ala supistaan. Tilanne hieman siis edennyt mutta ei hälyttävästi.

Vauvelin painoarvio 1,7kg, keskikäyrällä kasvaa edelleen. Sydänkäyrää otettiin, mut eipä tuo oikein halunnut pysyä paikallaan tarpeeksi kauaa. ja edelleenkin haluaa pitää sukupuolensa salaisuutena...

Itsellä verenpaine edelleen hyvä 128/80, pissa puhdas ja painoa tullut edellisestä kerrasta vajaa kilo. Eli kaikki hyvin kokonaisuudessaan.

Ohjeeksi sain lepoa ja jos supparit alkaa olla säännöllisiä ja kipeitä, niin sitten päivystykseen. Eli jatketaan kuten tähänkin asti.

Nyt ruuanlaiton kimppuun, tai lähinnä syömään porkkanoita, mies laittaa kyl ruuan...

-JennyA-

isoista vauvoista...omakohtaista kokemusta mulla ei isoista vauvoista ole, mut ystävälläni vauvan painoarvio oli rv35, 3,5kg. leikattiin sit rv38 ja vauva painoi 4,5kg.
mieheni painoi syntyessään 4,6kg itse synnyin rv37 painoin 3,5kg. silti meillä kaikki vauvat olleet pieniä. eikä tästäkään kai hurjan kokoista tule, onneksi. olen itse aika pienikokoinen..
korppisella taitaa olla jo mahtavan kokonen masu..mulla kaksi edellistä lasta syntyneet rv37 ja painaneet sen 2,7kg =)

Terve!

Olenpas taas naatti. Sain vihdoin koottua pinnasängyt, mies kävi yhen ruuvin kanssa auttamssa :LOL: . Reipas mies. Sitten laitoin vauvojen huoneeseen kaksi lamppua seinälle, järjestelin huonekalujen paikkaa ja haaveilin nojatuolista ja uudesta matosta. Kyllä nyt sitten ottaa selän päälle ja supistaakin ihan kivasti... Mutta pääasia on se fiilis että olen vauvojen eteen jotain tehnyt! Jee.

Vauvojen kokoarvioista on ollut puhetta. Nämä ystävät olivat siis viikko sitten 1650 g ja 1690 g, nätisti käyrän keskivaiheilla kasvaa. Tosin jotenkin aattelisin että kaksoset nyt eivät välttämättä kasva ihan 4,5 kiloisiksi- tai no jos kasvaa niin leikkaan tyypit ulos vaikka ite hyvissä ajoin!!!! :eek: Edelliset lapset ovat syntyneet viikolla 36+1 ja painoi 2360g ja 35+6 ja painoa 3290 g, eli ei mitään jättiläisiä. Onneksi. Mun mies on syntynyt myös viikoilla 36 ja on painanut reilut 2,3 kiloa ja minä olen painanut noin 3,6 kiloa. Mutta jännityksellä tosiaan vartoon että koska nämä päättävät täältä pullahtaa...

Hurjan hienoja hoitolaukkuja olette löytäneet. Itse en kyllä raaskisi noin paljoa maksaa, saita kun olen. ;)

JennyA, hyvä että yhtenä kappaleena olet ja että supistukset eivät kuitenkaan isompaa tuhoa ole saaneet aikaan!

Nyt taidan mennä laittamaan saunaa päälle, kaikki pojat ovat viimeisissä futisreeneissään ja voin vaan arvata kuinka tohkeissaan ovat kun ovat saaneet mitalit siellä! Sitä siis odotellessa...

HM ja W&O

moikka

hm no juu sun miehestä olikin iso apu sänkyjen kokoomisessa :LOL:

katsotaan jos jonain päiväna kerkeisin laittamaan sen "kestovaippa pinon".....

mulla piti olla tänään neuvola ,mut se siirrettiin perjantaihin:/

mietin eka et miten mä keksin tekemistä tälle ajalle ennen vauvan syntymää mut kun kaks päivää oon koonnu kaiken mitä hakuisin ennen tehä ni luultavasti käykin niin et en kerkee kaikee tehä!!!

3koetta
3 tehtävää (kouluun)
ristiäiskutsut
ostaa suurimman osan ellei kaikki joululahjat
leipoa vieraita ja ristiäisiä varten pullaa pakkaseen
neuloa tonttupuvun jouluksi vauvalle
neuloa vauvalle vielä jotain talvi asusteita
siivoilla vielä jotain kaappeja ja laatikoita
viikonlopuksi helsinkiin
asentaa vauvan kehto makkariin
korjauttaa vaunuista muutama neppari(muuten kuin uudet)
itkuhälyttimen johto löytää
jne, ja tän lisäks kaikki normaali elo viikosiivoukset ym...

jep mut nyt salkkareita katsomaan:)

Piti tulla vielä kurkkaamaan ja raportoimaan, että nyt on nimet päätetty tytölle ja pojalle. Luovuttiin kuitenki Veikasta, vaikka kiva nimi onki. Miehen ukki oli veikko ja toinen nimi ois ollu kans sattumalta sama kuin tällä ukilla. Mies ei halua liian samanlaista nimeä, kun ei kuitenka tän ukin mukaan ois nimetty. Nyt näyttäs siltä että pojasta tulis Leevi Edvin ja tytöstä Pihla Alina. Ihan meni miun ehotukset semmosenaan läpi! :) Vanhat suomalaiset nimet - paitsi pihlan alkuperää en itseasiassa edes tiedä...

Päästiin myös yhteisymmärrykseen siitä ketä pyydetään kummeiksi. Miun serkkua ja sen miestä ensisijaisesti aateltiin kysyä. Siinä vaan yks ongelma että ei nyt ihan varmoja olla kuuluuko se mies kirkkoon... Mutta jos ei kuulu niin sit sen miehen tilalle pyydettäs tän serkun siskoa, eli siis miun toista serkkua. Mutta hänestäkä en oo varma kuuluuko kirkkoon... Sit jää jälelle miun veli ja hänen avokkinsa. Toivottavasti jotkut kummit saadaan että ei tarvii tuolta ostarilta jotain tyyppiä vaan kysästä! :LOL: Haluisin pariskunnan mieluiten kummeiks ja kaks kummia riittäis. Onneks tässä on vielä aikaa! :)

Anzkuli 31+6

Ihme väsyhomma täällä menossa, tai ei enää mut melkein koko päivän kesti... Aamulla koski ihan päähän ja oli tosi tööt-olo. Päiväunet otin sekä yhden panadolin, vähäksi aikaa helpotti. Onneks mies käytti iltapäivällä neitiä ulkona kun oli tosi kiukkuinen. Vissiin jotain uhman tapaista jo tullut, ihme asioista vetää likka herneet palkoineen nenään :kieh:

Sen verran jaksoin että tein mansikkapirtelöä :p Tai ei se ihan virallisesti sitä ollut (mansikoita, rasvatonta maitoa sekä vaniljajogurttia) mutta hyvää silti tuli! Ja tosi pehmeää kun tuolla superhypersekoittimella hurautin =) Sit vielä iltapalalle pellillinen sämpylöitä =)

korppinen: Ompa iso painoarvio jo annettu! Mun tyttö painoi rv39 3030g syntyessään. Et melkein saman verran kuin sinun vauvasi tällä hetkellä. Toivottavasti eivät anna yhtään yli mennä, voi olla rankka homma tiedossa muuten...

Mulla ei virallisesti hoitolaukkua ollut, joku reppu oli mukana tai sit otin omaan laukkuuni tarvittavat mukaan. Varmaan samoilla mennään nytkin, tosin ostin jokin aika sitten sellaisen pienen urheilukassin tapaisen. Siihen saa sit molempien tyttöjen tarvikkeet otettua mukaan jos käydään esim. mun porukoilla (menee koko päivä aina siellä ). Siinä on muutamia taskuja ulkopuolella et saa vähän eroteltua tavaroita =)

Huomenia!

sellaista aloin heti aamusta kysymään, että onko muilla vauvat jo laskeutunut alas ja kiinnittyneet? mulle Th sanoi eilen että on jo alhaalla ja osittain kiinnittynytkin. kyselin sitten että voiko siitä aavistella synnytykseen lähtö aikaa, mutta ei kuulemma voi. toisilla laskeutuu tosi aikaisin ja toisilla vasta ponnistaessa. mulla esikoisesta laskeutui just vasta ponnistusvaiheesa. millaisia kokemuksia teillä on tuosta kiinnittymisestä/laskeutumisesta??

palailenpas tässä päivän mittaan asiaan... mukavaa alkavaa päivää mammat!

huomenta!

( . )Tänään sit ois neuvola, mitähän se mahtaa tuumata olen jotenkin varma että painoa ois tullu liikaa. Pitää samalla kysellä ku eilen illalla aika napakasti supisteli ja tuntu painetta tuolla alapäässä, rauhottui sit parin tunnin päästä alkamisesta.Että kattooko neukkalääkäri tilannetta tässä välissä ennen ku menen sit rv35+6 äippäpolille.

Korppinen: tuosta kiinnittymisestä, tämä oli nyt viiem äippäpoli käynnillä alhaalla ja kiinnittynyt sillon oli rv 30+6, esikoinen ku meinas syntyä rv21+5 niin oli sillon jo kiinnittyny. Ilmeisesti toisilla kiinnittyy aikasemmin ja toisilla myöhemmin.

Mutta nyt poika viemään päikkyyn ja sit aamutouhut.'

keiju ja wiljo 32+1

Huomenta!

keiju: eli mitäs sie haluisit sähköpostiin? Laita osoite y-viestinä, ni voin laittaa s-postiin, kun kerkeän.

Eilen mies oli tehnyt pyynnöstäni litran pullataikinan, josta sitten tyttöjen kanssa tein pikku pullia. Saivat itse pyöritellä ja laittaa sokeria päälle. Hiukan kiire oli vain tehdä, ku klo oli jo niin paljon, kun päästiin aloittamaan.. Minun piti ensiksi siivota keittiön tiskipöydät, ku en tykkää ruveta mitää tekee, jos on sotkuista.

Onneksi pullien tekoon ei mennyt kauaa. Nyt on sitten lisää pullia neidin synttäreille tehty, etteivät vaan lopu kesken. Tänään jos tekisi kääretortun :p . Taidan tehdä kaksi, ni voi jo toisen tänään syödä :whistle:

Kyllä noissa hoitolaukuissa on ihanat hinnat. Ei me pystytä ainakaan tuollaista hankkimaan. Onneksi eivät ihan olleet minun makuuni, ettei kiusaus ainakaan kasvanut suureksi :D.

Meillä tytöt kyl pukee ihmeen reippaasti. Ovat jo pitkään pukeneet itse. Ja pyytäävät apua, jos tarvitseevat. Mutta yleensä kuulee vastauksen, jos yrittää mennä auttamaan: "mee pois. en tarvitse apua" :eek:

Sitten on jonkinlainen ihme tapahtunut tyttöjen kohdalla. Ovat ruvenneet jo pari viikkoa nukkumaan kiltisti ja nukkuuvat koko yön inisemättä :eek: . Kuopus yleensä on kerran - pari ruvennut ulisee jotain, mutta nyt sekin on jäänyt. Siis ihan oikeesti, on outoa. Katsotaan miten käy, kun vauva syntyy..
Nytten, kun menin tuon kirjoittaa, ni varmasti tänä iltana eivät mee yhtä kiltisti nukkumaan :LOL:

Miehelle tuli sitten eilen illalla oksennusolo. Maha oli ihan sekaisin ja oksensi sitten muutaman kerran.. Yön nukkui hyvin ja kuulema nyt on jo parempi olo. En viitsinyt olla pois töistä. Laitoin kyllä pomolle viestiä, että jos näyttää miehen olo surkealta, ettei pysty kahtoo lapsia ollenkaan, ni jään kotio. Mutta ilmoitti, että kaikki on ok. Ei ole paha olo kuten eilen.
Itsellä on maha löysällä kanssa.. Kunhan ei minuun tuu oksennustauti tai tyttöihin.. :/

korppinen: Ei oo poliiseista kuulunut mitään. Mies pelkää vieläkin, että kohta ne soittaavat.. Mutta olisivat kai ne jo soittaneet? Miehen velikin oli sitä mieltä, että kyllä on toisella hyvä tuuri, ku ei koskaan tuu mitään.

Ihanaa. Enää kaksi päivää töitä tai siis oikeastaan siis tää ja huominen. Ja sitten koittaa "vapaus" töistä!! :attn: Perjantaina opettaja tulee pitää asiakaspalvelun näytön.. Apua!! Mitenkähän sekin menee :/

Mutta nyt surffailee! :wave:

Huomenta taas!

korppinen; Aika isolta vauva kuullostaa :| . Toivottavasti tosiaan syntyy jo ennen LA:ta. Toivotaan vielä että vauva olisi vain ottanut äskettäin kunnon kasvuspurtin ja loppuajan sitten vähän tasoittelisi sitä. Ja jostain olen kuullut ettei vauva enää viimeisillä viikoilla kasvaisi niin kauheasti. Mutta tiedän kyllä tunteen, kun iso vauva pelottaa. Meillä 3 lasta ovat olleet yli nelikiloisia, joten sen kokoista tästäkin odotetaan, vähintään, nythän mulla on vähän häikkää noissa sokereissakin. Tosin tällä hetkellä vauva näyttäisi menevän hieman lähempänä sitä alakäyrää kuin yläkäyrää, joten toivossa on hyvä elää...

Helmi; toivottavasti kotona paineet ovat matalammat. Mulla on monesti neuvolassa korkeammat vaikken mielestäni mitenkään jännitä siellä...

peppi; Aika on kyllä mennyt todella nopeasti eikä millään meinaisi uskoa, että itselläänkin viikkoja on yli 30. Välillä tulee mieleen, että olenko harpannut parin viikon yli, mutta niin ne vain neuvolassakin sai samat viikot. Ja hurjalta myös tuntuu, että mitä todennäköisemmin noin kuukauden päästä VIIMEISTÄÄN alkaa ensimmäiset meistä jakaantua :eek: ... Itse en ole kyllä missään nimessä vielä valmis ottamaan vauvaa vastaan. Ehkä jo kuukauden päästä on toinen ääni kellossa ja kiroan täällä, että voisi alkaa pikkuhiljaa tulla :LOL: ...

JennyA; Hyvä, ettei tilanne ollut vielä edennyt enempään. Kuitenkin vielä tässä vaiheessa jokainen viikko lisää tekee synnytyksestä turvallisemman vauvalle. :hug:

Anzkuli; Meillä mies eilen ehdotti nimeksi Pihla Anniinaa. :D Itse olin Pinjan kannalla... Mutta katsotaan vielä. Ei meillä ennenkään nimeä ole päätetty ennenkuin nyytti on sylissä...

Kummit;Jokos kaikille muilla on kummit selvillä? Mulla on yksi henkilö, jonka haluaisin ehdottomasti. Olisin halunnut jo edelliselle, muttei ehtinyt liittyä kirkkoon ennen kastetta. Tosin en ole varma, onko jo uudelleen eronnut. Meillä on kaikille lapsille 3 kummia, joten varmasti yritetään tällekin keksiä. Kaikki sopivat henkilöt ovat vain jo "Käytetty" muutamat jopa kahteen kertaan... Yksi sukulaispariskunta haluaisi varmasti tulla kummeiksi, mutta kun emme ole oikeastaan missään tekemisissä, niin tuntuisi epäreilulta, että kaikkien muiden kummit ovat ainakin jossain tekemisissä meidän kanssa...

Jotenkin olo on ihan uupunut taas. Joka illalle tuntuu olevan paljon enemmän tekemistä kuin ehtii tehdä.. Onneksi viikonloppu on kohta tulossa, tosin silloin on kauheasti tekemistä, mutta luvassa on myös kyläilyä molempina päivinä, joten se vähän katkaisee tuota urakkaa...

Nyt täytyy kai tehdä välillä taas töitäkin...

viides rv 30+5

Huomenta!
Korppinen(ko) kyseli kiinnittymisestä...mulle on sanonut jo 3viikkoa että tämä on todella alhaalla, siis laskeutunut, mutta eilen ainakin vielä sanoi ettei ole kiinnittynyt. Pojasta oli tosin samanlailla, että aikaisin oli tuolla alhaalla "lähtökuopissaan", meni kuitenkin lähes viikon yli. En tiiä sitten oisko sillä siihen vaikutusta että synnytys on nopea? (en tiedä...)

Viides: Kummit ei ole vielä selvillä. Mulle olis tarkoitus tulla joku ystävistä mukaan synnytytykseen, ja hänet sitten haluisin sylikummiksi :heart: Muista ei vielä tietoa...

Mitenköhän saa tän loppuviikon kuluun, suht kivuttomasti ja silleen että pystyis ton pojankin kanssa jotain tekeen, ainakin lukeen/pelaan..on nyt loppuviikon kotona. Ja mies vielä lauantain polttareissa niin tässä on mulla taas tekemistä! :whistle: Mutta sikäli kiva, kun ei tarvii aamulla lähtee kiireessä poikaa viemään tarhaan.

Mietin muutenkin että jos sitten kun vauva syntyy, poika ois tarhassa esim. parittomat viikot klo.7.15-11.45 (mies veis ja me vauvan kanssa haettais) ja sitten parilliset viikot kotona. Tekeekö kukaan näin? Miten lapsi osaa mieltää sen että viikon saa olla kotona ja viikon on virikkeitä hoidossa? Mutta kaipa sitten saa vaihdettuakin jotenkin muuten ne päivät jos ei toimi..

Helmi ja aapeli 32+5 :heart:

Sehän miun piti sanoa, että Pihla on aivan ihana nimi. Itse tykkään siitä paljon. Olisin kuopukselle halunnut Pihla nimen, mutta ukko ei oikein tykännyt.. Eikä oikein miehen sukulaisetkaan.. Heille tuli Pihlasta mieleen vaan Pihlaja :/ :headwall: .
Noh, kuopuksen kutsumanimi oli Pihla ristiäisiin asti. Ei anoppi tykännyt..

RD: yv:tä laitettu

Neuvolassa käyty ja jos supistukset jatkuu samanmoisina ku eilen illalla niin sit synnärille mentävä. Muuten kaikki oli hyvin.

RV: 32+1
paino: +230g
turvotus:+-
RR: 112/63
pissa: puhdas
Hb: 128
Sf: 30
tarjonta: rt
syke: 140

Seuraava aika sit kahden viikon kuluttua.

keiju

Terve!

Neuvolakuulumisia, ei niin kivoja... Painoa tullut kuudessa päivässä 3,5 kiloa!!!! :eek: |O Th soitti sitten TAYSiin ja sinne käskivät, parempi kattoo ettei meinaa mitään toksemiaa pukata. Ei todellakaan huvittaisi mennä... Mutta olo on kieltämättä melko kökkö. Muuten ei kummoisia, RR ok, syd.äänet ok, sf-mitta 38 :eek: ja pissa puhdas. Mutta että sinne TAYSiin...blääh. Odotan että appiukko tulee hakemaan, mies on esikon kanssa hammaslääkärissä niin ei pääse viemään.

Eli jos siis allekirjoittanutta ei näy johonkin aikaan niin makaan sitten osastolla. Toivon kyllä että pääsisin ihan tänään vaikka pois, mutta eihän sitä tiedä. Yritän tulla hetipian kertomaan kuulumiset kunhan koneen jostain bongaan (ollos läppäri ihmisellä....).

Kaikille jaksamisia!

HM ja Wiltsu ja Osku 31+0

Yhteistyössä