....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Mulla on ollu pää alespäin rv 25 lähtien ja mutta ei ainakaa kiinnittymisestä ole kukaan puhunu. Melska on valtava välillä masussa että kyllä siellä jotenki liikkuu vaikka pää alespäin koko ajan onkin.
Sanoi terkka että jos viel kääntyy perätilaan niin tunnen kyllä sen iiiiison muljahduksen.

Sanse & Onski 30+5
 
HM: tsemmpiä sairaalakäynnille!! Toivotaan että pääset vielä kotiin! No, viimestään vauvojen kans sitten! :)

Tänään kävi se miun serkku tuossa pikaseen pyörähtämässä ja jutut liippas niin läheltä jotain kirkkojuttuja että sain umusti kysyttyä että kuuluuko se siskonsa ja miehensä kirkkoon - ketä siis kummeiks mietittiin. Eivät kuulemma kuulu kumpika... HÖH. Mutta tää isosisko kyllä kuuluu, mutta siinä on sit vasta yks kummi, hän varmaan suostuiskin kummiks. Mutta pitää miettiä siis hieman uusiks.

RD: miulle tulee kans Pihlasta pihlaja mieleen, mutta miusta se just siks on niin kaunis nimi. Luontoon viittaava! :)

Meillä mennään masussa vielä ihan pitkin poikin. Nyt kun on vauveli jo isompi, niin itekki selvästi tuntee millon on poikittain ja millon mitenki päin. Poikittain on ihan erimuotonen maha. Kun on pää alaspäin, niin on maha paljon alempana ja suipomman mallinen eteenpäin. Esikoinen oli kiinnittyny vk 37 ultrakäynnillä ja synnyttämään kun mentiin niin oli jo tosi alhaalla. Kätilö ihmetteliki sitä, että miten hitaasti paikat aukes vaikka muuten vauva on jo melkein ulkona! :D Ei ollu pitkä matka ponnistaa! Nyt oon miettiny että oisko jo alkanu päällä välillä sorvata alaspäin, kun on tosi kipeenä tuo kohdun alaosa. Tai sit on vaan ihan kasvukipuja taas.

Anzkuli 32+0
 
Hei.

Eilen tuli sitten leivottua nisua ihan urakalla. Ensin ajattelin että teen litran taikinan mutta teinkin kahen litran. :p Loppuvaiheessa tosin tuntui että eikö tämä taikina lopu ikinä. Mutta onpahan nyt pakkanen täynnä. Illalla sitten tiesikin että oli päivän rehkiny. Ku supisteli ihan kunnolla. 15-20min välein.

Illalla sain vihdoin pojan kiinni. Leirillä on ollu mukavaa ja ei kuulemma ole ikävä kotiin. Katellaan sitten perjantaina kun tulee. Itellä ihan älytön ikävä "pikkuista" Parina iltana pitäny itkeä tirauttaa kun mitään ole kuulunu ennen eilistä. Syykin selvisi. Saldo loppunu puhelimesta. Vissiin liikaa viestaillu tyttökaverille.

Meillä se isäntä sitten eilen ylitti itsensä ihan tyystin. Oli pahalla tuulella kun ei saanu tyttöä nukkumaan. Ja sekin kuulemma mun syy kun en enään ole töissä niin ei sen takia saa neitiä nukkuun... :headwall: :headwall: Mutta mutta... Piste iin päälle oli se kun rupes syyttään mua uskottomuudesta. Ollaan nyt muutamana iltana tytön kans oltu tuossa naapurissa pihalla leikkimässä. Siinä kun asuu yx mies joka on eronnu ja hällä on kaksi poikaa. Pojat nyt isänsä luona käymässä. ( ovat mein neidin ikäisiä ) Ja täällä kun ei asu lähellä tytölle kavereita, niin toki kun huomaa että pojat käymässä niin haluaa mennä leikkimään. Pojatkin huutaa tytön aina leikkimään kun huomaavat että ollaan pihalla. Meillä ei isäntä ole tutustunut mieheen ollenkaan ku ei kuulemma kehtaa tulla. No, sehän ei ole mun ongelma vaan isännän omaa saamattomuutta. Ja olen sen miljoona kertaa sanonu että tulee kans tai sitten jos on tytön kans ulkona niin menee sitten käymään mutta ei. Niin tämän takia meillä on naapurin kans suhde kun lapset leikkii keskenään. Ja me seistään vieressä. :headwall: |O :headwall:

Äippärahoista ollu puhetta. Mulla olis katsottu kans vuoden 2006 tuloista mutta olin silloin äippälomalla niin katottiin puolen vuoden tulojen mukaan. Ja vaikka en olis ollutkaan silloin lomilla niin olisin silti laskettanut puolen vuoden mukaan. Tulot nimittäin nousseet ja sen mukaan kun päätös tuli niin saan 500e enemmän kuin viimeksi. :D

Myös hoitolaukuista ollu niin en aio ostaa uutta. Aikoinaan esikolle sain laukun. Enkä ole raskinut luopua siitä. Vielä tuolla varastossa tallessa. Tytölle kun ostettiin uudet vankkurit niin siinä tuli hoitolaukku mukana. Sitä tosin osannu käyttää lyhyillä matkoilla kun oli niin iso. ( ainakin omasta mielestä ) Yleensä nakkasin pikku kassiin vaihtikset ja muutaman vaipan.

Nyt täytyy lähtee lepäileen kun tuntuu että taju lähtee. Ei oikein ole kunnossa kun meinaa vissiin flunssaa pukata päälle.
 
Anzkuli : Meidän tytön kummitäti ei kuulu kirkkoon. Mutta liittyi siksi aikaa kun ristiäiset oli. Ja tuossa viikonloppuna kuulin ettei kaverin tytönkään kummi kuulu kirkkoon. Ei kuulunut silloinkaan kun ristiäiset oli. Mutta sai kumminkin kummin tittelin itselleen. Ainoa mikä oli niin ei saanut tämä nainen osallistua kasteen aikana toimitettavaan siunaukseen. Eli kysy alustavasti omasta srk.sta että miten toimia kun ei pariskunta jota olette kaavailleet kummeiksi niin kuulu kirkkoon.
 
huomentapäivää vaan kaikille!
meilläkin rt:ssa on mutta ei ainakaan viimeks ollut kiinnittynyt tai alhaalla mitenkään. pompula jaksaa melskata aamusta iltaan kyllä oikeen urakalla..
kummeista:meillä ei ristiäisiä pidetä kun kummatkaan emme kirkkoon kuulu,ehkä jotkut nimenantojuhlat,mutta haltijakummeiksi ollaan suunniteltu ainakin mun siskoa ja veljeä,saas kattoo otetaanko kolmas vielä.
nimistä: miks poikien nimiä on niin vaikea keksiä?? ennenkuin tuo sukupuoli selvis niin meillä oli aivan hirveet listat tytön nimiä ja pari hassua pojan nimeä. tällä hetkellä on selvillä toinen ja kolmas nimi mutta etunimen keksiminen tekee tiukkaa. toisaalta haluisin hieman johonkin luontoon tms. liittyvän nimen tai vanhanaikaisen (tosin miehen mielestä mitään hippinimee ei anneta...)ja taas toisaalta olis hyvä olla aika kansainvälinen nimi jos jossain vaiheessa tulee esim. muutto ulkomaille työn puolesta.äh,hankalaa.
taidan mennä päikkäreille,alkaa taas väsyttää niin maan perusteellisesti
 
Moi!

Vieläkö mahtuu joukkoon? Oon koko raskausajan lukenut teidän keskusteluja ja aattelin nyt rohkaistua kirjoitteluun itsekin.
Elikkäs ensimmäinen on meille tulossa, sukupuolta ei haluttu tietää. LA 9.11 ja sairaala L-PKS. Ikää mulla kohta 25 ja miehellä 26, kihloissa ollaan. Opiskelijoita vielä molemmat.
Raskausaika mennyt mukavasti, vauva potkii ja möyrii ihanasti masussa! Tuntuu niin hullulta, että vastahan sitä sai tietää olevansa raskaana ja nyt jo näin kauheasti viikkoja! Ootan kyllä niin sitä, että saa vauvan syliin :heart:

Puuvilla ja masuvauva 31+4
 
Moikkelis taas pitkästä aikaa. Oon kotiutunut osastolta maanantaina. Mulla meinaa kyllä pinna ja kestävyys loppua tän raskauden takia, en jaksaisi olla enää hetkeäkään raskaana. Oon mielestäni ruma ja lihava ja olokin on epämukava. :kieh:
Mitään ihmeellistä ei kuulu mun elämääni... möllötän ja yritän tuhlata aikaa... |O

Rinzessa ja papuRinssi rv.32+1
 
pari sivuu jaksoin lukee taaksepäin nii tuli vaan mieleen että papu on ollu laskeutunu jo viikosta 20, mut kiinnittymisestä kukaa ei oo puhunu mitää. Nyt sit unohdin et mitä muuta olitte puhunu :headwall:

Papun nimeksi tulee: Tatu Petteri Oliver (petteri kuolleen isäni toinen nimi)

Kummit oon valinnu ja niitä tulee 2 ja ehkä pakosti yks lisää josta en oo viel varma, asia täytyy selvittää...

Kaiken ja vähän ylikin oon hankkinu mitä papu tarvii ja mitä on vaan kiva olla :D

Pesu-urakka on viel edessä ku en oo pessy noit vaatteit viel, ku ei oo selvyyttä vieläkää et millon saan kämpän, mut nyt olis vissii sit pestävä noi täs kämpäs ku viikkoi kuitenki tän verran jo...

Ja sit tuli mieleen, ku joku selitti jollain palstalla tai jossain *vai missä se nyt oli* :LOL: että on pessy pinniksen suojanki ja peiton ja toppapuvun.... yms. siis iiiiihan kaikki vaatteet ja makuupussin yms. nii siis pesettekö teki ihan ihan kaiken...?? Oon vähän ulalla :ashamed:

Rinzessa papuRinssi rv.32+1
 
moi!

pikaisesti tulin lukemaan kuulumiset. meidän esikoisella alkoi tänään päiväkerho ja kyllä äippää jännitti!:) mutta hienosti oli mennyt! nyt sitten leipomaan mokkapaloja ja kääretorttuja lauantain synttäreille (kääretortuista tarkoitus tehdä sellainen luikerteleva mato kakuksi johon päälle marsipaania, karkkia yms. ). huomiselle jää siivous ja varmaan jotain vielä leipoa lisäksi sekä kaupassa käynti. haluaisin tehdä niin että kaikki ois aina mahdollisimman tuoretta että leipoisin kaiken vasta huomenna, mutta en uskalla jättää huomiselle kaikkea kun ei tiedä kuinka rampa on siivouksen jälkeen...

Rinzessa: kiva että oot palannut! itse en pessyt esikoiselle toppahaalaria koska ajattelin sen turhaan "kuluvan" kun ei se kuitenkaan sillä tavalla oo ihokosketuksessa, mutta makukysymys! nyt en oo vielä pessyt mitään...

HM: toivotaan että eivät ota sua vielä sisälle sairaalaan. tsemppiä! tuu kertoon heti kun voit!

kiitos kaikille muuten kokemuksista tuosta kiinnittymisestä!

nyt vatkaamaan taikinaa...

korppinen
 
nyt on autokoulun 2vaihekin sitten menty lävitse. parisen viikkoa täytyy odotella niin saa sen pysyvän ajokortin sitten. oli hiukan puuduttavaa istua aamusta 8 alkaen melkein 3tuntia teoriassa, silmät siinä meni väkisinkin välillä kiinni. onneks just sopivasti olin takarivissä ja edessä istu vähän isompi heppu niin ei opettajakaan nähnyt mun siinä välillä torkkuvan :kieh:

neuvolakin oli tuossa tiistaina. ja tällaiset kuulumiset sieltä:
31+6
paino noussut viikkoa kohden:550
rr:125/77
b-hb:124
sf:30

edellisellä neuvola kerralla neuvolatätskä totes ultralla että on pää alaspäin. mutta nyt kun oli tää sama neuvolatäti mikä mulla on ollu esikoisesta niin (ei siis sama mikä on ollu tän raskauden aikana) totes käsin mahan päältä tunnusteltua että on perätilassa.
tää mikä mulla on ollu esikoisesta raskauden aikana niin aina silloinkin tunnutseli vain käsin että miten päin on ja vakuutti tuolloin aina viimesille viikoille asti että on pää alaspäin, mutta ei niin ollutkaan, viikkoa ennemin lääkäri katsoi ultralla ja siellä se olikin perätilassa. nyt epäilyttää hiukan jos tää sama neuvolatäti pysyy loppuun asti tän raskauden aikana, että mitenkähän mahtaa taas väärin arvioida. ikinä ei loppu vaiheilla katsonut ultralla varmistaakseen että kummin päin varmasti on.
tänään tuli aika äitiyspolille ultraukseen,sikiön sykekäyrään ja lääkärin vastaanotolle, un esikoisesta tehtiin perätilan vuoksi sektio niin nyt sitten tää aika... ens kuun alussa olis tää aika, et ihan hyvä sinänsä että siellä ainakin katsovat kumminko päin se siellä oiken loikoilee.

tänään tosiaan kun autokoulun teoriasta tulin niin pikkuhousuihin tuli jotakin märkää, ja kotona sitten katsoin niin oli märät, ei valkovuodosta eikä pissasta vaan jotain muuta se kyllä oli. ihan rupes pelottamaan että eikai se jo nyt voi olla lapsivettä. ihan hajutonta ja väritöntä kyllä oli.. ei sitä olllu kun sellanen 2rkl tullut, mutta mutta tässä oon sitten aina välilä katsonut housuihin että onko taas jotakin tipahdellut mutta ei onneksi enää. mitähän mahtoi olla..???
selkä jää jumiin liiankin usein, ja nukkuminen on ylihankalaa. pinnis vielä pitäis koota kasaan.. ottaa vaan aivoon kun nää makkarit on yli pieniä täällä...
nyt romaani on saatu päätöseen. minä poistun

reginarento 32+1
 
Niin siis kyllä mäki petivaatteet (lakanat yms.) pesen, ja tietty kaikki vaatteet, mut noit tollasii ulkoiluvaatteita ja makuupussia ja pinniksen suojaa ja peittoa nyt tarkotin, ku joku sanoi pesseensä ihan kaiken. Et oonx mä jotenki ihan kauhee jos en pesen pinniksen suojaa ja peittoa? Tai just toppapukua tai vauvan ulkoilutakkia...?

Rinzessa ja papuRinssi rv.32+1
 
Mulla myös lorahtelee melkeen päivittäin housuun jotain :snotty: oon päätelly sen vaan valkkarix....kun ei se pissaakaan ole... ja epäilen et ei ois lapsivettä... mut enpä voi varmaksi sanoo, en mä oo siitä ees neukassa sanonu, ku oon aatellu et jotain valkkarii se vaa olis, mut saattaa tulla ihan jonku housunki läpi, jos ei oo pikkarinsuojaa :x mahtava aihe :x

Rinzessa ja papuRinssi rv.32+1
 
En kyllä ole koskaan pessy uusia toppavaatteita tai muitakaa vaatteita.
No äippäpakkauksen vaatteet pesin (nekin ekaa oottaessa vaan..) ja käytetyt mut en kyllä muuten.. Jos ostan uuden vaatteen niin en mä sitä pese, tulee sitä pyykkiä muutenkin eikä oo lapset koskaan saanu iho-oireita uusista vaatteista.
Petivaatteet pesen koska niistä saa sitten pehmeet, ku ne on uutena vähä kovat ja aikuisten varsinki on ilkeen hajusii.

Minen tota pesuvimmaa oikee ymmärrä..
 
Oon kyllä pessy kaikki vaatteet mutten pinnasuojaa enkä täkkiä, kun kuitenki siihen tulee pussilakana päälle.. Tyhmä kysymys mutta kysyn kuitenkin, tartteeko vauva tyynyä?? Aattelin kun kaupoissa on myynnissä vauvantyynyjä.. :whistle:
 
Tanjuska 2: vauvan tyynystähän ollaan kai aikamontaa mieltä. joidenkin mukaan sitä ei saa edes käyttää. itse oon pitänyt pelkkää tyynyliinaa muistaakseni lähemmäs vuotta ennen kuin oon laittanut tyynyt. pelkkä tyynyliina ihan sen takia että jos kova pulauttelemaan niin ei meen aina lakanakin vaan pelkkä tyynyliinan vaihto riittää..
 
Nyt ois olkkari saanut syksyisen kuosinsa =) paitsi et on ihan sekasi :/
Mulla ollut tänään ihan hirveän väsynyt olo,makasin tuossa sohvalla ja lapset hoiti minua,leikkivät että olen kuumeessa :whistle:
Kohta pitäisi ruveta valmistautumaan sinne vauvakutsuille enkä yhtään jaksaisi lähteä kun pitää lapsetkin ottaa mukaan kun miehellä taas töitä liikaa :(

Uusille tervetuloa :flower:

Tyynystä Meillä ei ole vauvana käytetty tyynyä,eikä neiti (2.5-v) tykkää vieläkään tyynystä,heittää aina illalla pois sängystä ;)

Noita vauvan petivaatteita ja muita en ole vielä pessyt mutta pesen varmaan ennen kuin laitan paikalleen.Ja toppavaaatteiden ja uusien vaatteiden pesun kanssa olen kanssa samoilla linjoilla kuin Sanse.Vauvana taisin pestä uudet vaatteet mutta nykyään en kyllä pese,eikä niitä välttämättä kerkeäkkään kun tunkevat jo päällensä :whistle: Ja iho ongelmia ei ole ollut kummallakaan,mutta sitten tietty jos allergoita on niin eri asia...

Meillä vauva vielä pyörii masussa miten sattuu,viimeksi oli poikittain kun neuvolassa käytiin. Edelliset on kääntynet RT 31 vko:lla ja neiti kiinnittyi muistaakseni aika aikaiseen mutta käynnistämään jouduttiin kuitenkin.

Mutta nyt sinne vauvakutsuille :wave:
 
Jee!

Yhtenä kappaleena, ja kotona onneksi. Turvotusta on massiivisesti, mutta kun paineet ja pissa on puhdas niin vielä ei hätää, kotona stixailen pissoja. Ens tiistaina on ä-polikäynti, katotaan siellä sitten. Kohdunkaula oli aavistuksen lyhentynyt, mutta alkujaankin pituus oli 6 cm, niin on varaakin vähän lyhentyä! :LOL: Toksemiakokeet otettiin, mutta soittoa ei ole perään kuulunut niin hyvät arvot lienee. Katselin juuri tuossa esikoisen aikaista nla-korttia ja silloin mulla toksemiaoireet alkoi 31 viikolla... liipasimella siis ollaan....

Nyt sohvalle, oon ihan urveloväsynyt.

HM, vielä yhtenä :D
 
Moro!

Hyvä HM, että pääsit vielä kotiin lepuuttamaan!

Vauvan vaatteiden pesusta oli puhetta... mä pesen käytetyt vaatteet (en välttis omassa käytössä olleita, mutta vieraat kyllä ), uudet pesen vaan, jos haisevat pahalle/teolliselle ja sama juttu noissa päällysvaatteissa yms. Ja käytän ihan tavallista hajustettua pesuainetta, mitä muukin perhe käyttää. Meillä ei oo allergioita, niin ei tuu käytettyä noita hajustamattomia aineita.

Tyynyä ei meilläkään ole vauvalle tarjolla, esikoinenkin sai tyynyn vasta reilu 1-vuotiaana, kun siirtyi isojen sänkyyn. Ja aamulla se tyyny oli aina missä lie, nykyäänkään ei vielä välttämättä löydy pään alta :D

Kyllä voi ihmisen olo romahtaa totaalisesti parissa viikossa :eek: . Reilu viikko sitten olo oli mitä mahtavin ja nyt ihan pyllystä |O . Joka paikkaa kolottaa ja särkee, nukkuminen on ihan tuskaa ja töissä... :x . Nyt on sitten vissiin alkaneet ne liitoskivut ja sukkapuikkovihlaisut, joista olin vähän aikaa sitten autuaan tietämätön :snotty: . Reilu pari viikkoa olis vielä töitä ennen ä-lomaa, tympäsee... Ja vauvakin oli vielä viime viikolla neuvolassa perätilassa, toivottavasti ymmärtää kääntyä ajoissa :kieh:

löllykkä: Meillä mies aina puolitosissaan kyselee, että miesten kanssako täällä kirjoittelen :eek: . Ei siis ole mitenkään mustasukkainen luonne, mutta kai mä olen vaan niin ihastuttava näin raskausaikana, että ukkoreppana luulee vieraiden miesten pörräävän kimpussa :whistle: :D

Äippärahoista mulle ei vielä ole tullut päätöstä, mutta nautin ekat kolme kuukautta täyttä palkkaa, sitten vasta alkaa kituuttaminen :whistle:

Tervetuloa mukaan kaikki uudet mahankasvattajat :wave:

:heart: HC 32+0 :heart:
 
Kiva kuulla, et en ehkä oo ihan hullu jos en kaikkia toppapukuja yms. pese ennen käyttöä. Mietin vaan et mistä tietää vauvan kiinnittymisen? Tai siis selviiks se vaan ultralla? Mulla vika ultra rv.36.

Rinzessa ja papuRinssi rv.32+1
 
rinzessa: kyllä se neuvolatäti ihan vaan tunnusteli käsillä tuosta alavatsalta, häpyluun päältä/yläpuolelta...ja totesi ettei ole kiinnittynyt. Eikä mulla ainakaan ole enää ultraa. AInoa oli tuo np-ultra!! :p
 

Yhteistyössä