....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Huomenta!

tänään on neuvola klo.10, joten saa lähteä heti aamusta liikkeelle. otan esikoisen mukaan ja se on ihan innoissaan lähdössä neuvolaan. selitti mummullekin eilen että siellä pistetään äitiä ja äitin pitää käydä vessassa! kun kerroin sille aiemmin että otetaan hb, käydä vessassa yms että ei sitten ihmettele.

meillä miehelle meinas käydä eilen iso vahinko... tuli jotenkin roihahti keskuspesästä (oli kai kiireessä laittanut palamaan ja tuikannut sytytysnestettä niin "räjähti" tuli) ja siltä paloi ripset, osa kulmakarvoista, osittain toiselta puolelta kasvoja "läikkiä" ja molemmissa käsissä tuossa ranteen yläpuolella palovammat. kävi päivystyksessä "jäähdyttelemässä" pois sen kuumotuksen ja rasvalaput käsissä, kasvoista nyt ei oikeastaan enää edes huomaa ja korva on vielä ihan tulipunainen. oli vaan lähellä ettei käynyt miehelle pahemmin ja palanut koko autotalli jossa pannuhuone on. kädet on sen verran pahat että pitää käydä päivystyksessä käydä näyttämässä ja vaihdattamassa laput pari päivää. saikkua sai sunnuntaihin saakka ,mutta niinhän tuo yrittäjänä lähti just töihin... ei se aikonut varsinaisesti raksahommia tehdä, mutta lähti kahtomaan että työmailla kaikki ok yms. onneksi säikähdyksellä selvittiin, mutta kyllä mä olin jo itkua vääntämässä kun tajusin että mitä oli tapahtunut ja kuinka kipeä se oli.

RD: tuli mieleen, että kuinka teillä kävi miehelle sen ylinopeus jutun kanssa, lähtikö kortti??

Luminkasullahan oli hyvät neuvolakuulumiset. :)

manna meillä on ihan vaan sellainen rattasiin kuuluva emmaljungan tumman sininen perushoitolaukku. ihan fiksun näköinen, mutta kyllähän siitä näkee että on hoitolaukku. jos nyt ostaisin niin ostaisin ehkä jonku kivan näköisen tavallisen, reilun kokoisen ja halvemman laukun. tuosta pulitettiin muistaakseni lähemmän 50e rattaiden yhteydessä ja kyllä olis joku muukin kelvannut näin jälkikäteen ajatellen...

mäkin sain eilen sen verran aikaiseksi että "kesäkamari" sitä vaille valmis että mies tekee sinne vaatetangon talvivaatteille, muuten siivottu. löysin sieltä hyvän paikan rattaille missä säilyttää ja nyt sitten pehmeällä kantokopalla aina kuljetella vauvaa rattaisiin yms.

mutta esikoinen heräs, mukavaa päivää kaikille! tuun kertomaan neuvolakuulumisia myöhemmin. moikka!

korppinen
 
Meillä oli hoitolaukkuna esikoisen aikana ihan tavallinen olkalaukku. Se on miun äitin tekemä, joskus nuoruutensa hippivuosina on ommellu semmosesta paksusta ruskeesta kankaasta läpällisen laukun ja koristeena on nahkasta leikatutu kaks lintua ja kukkaa. Se on ollu aina käyttämättömänä meillä se laukku kun äitillä on jääny olkahihna siihen laittamatta. Mie laitoin siihen hihnan ja käytin ite opiskeluaikana koululaukkuna sitä. Ompelin sit nepparit siihen hihnaan niin sai sit kiinni vaunujen aisaan. Samalla mennään nyttenki ja sit heitän jo sen laukun pois kun on jo melkosen kulunu.

Mitäs muuta... eipäs mitään oikeestaan... Tänään on perhekerhopäivä, eli ei tarvii lähtee taapertelemaan puistoon. Sohvaprojektia sain etenemään eilen taas hieman eteenpäin ja ihan hyvältä vaikuttaa. Jospas tänään saisin sit valmiiks loput!

Eilen illalla käytiin kirjastossa ja prismalla. Kauheesti rupes koskemaan selkään, ihan oksettamaan rupes kaupassa. Mutta meni sit ohi kun pääsin autoon istumaan. Ei kiva...

Anzkuli + Veikka 31+6
 
Huomenta!

RD: Voisinko saada sinulta s-postiin sen harson taitteluohjeen?

manna: mulla oli esikon aikaan hoitolaukku, enkä sitä kauan käyttänyt . Nyt ajattelin ottaa "hoitolaukuksi" tämmösen marimekon laukun http://www.marimekko.fi/FI/laukut/uutuudet/083/mini_olkalaukku_333.htm
Menee siihen sit omat ja vauvan tavarat.

( . ) Nyt oon taas saanu nukuttua ihan hyvin, mitä nyt on niin kuuma nukkua että viimekin yönä heräsin hiukset märkänä vaik mein makurissa ei oo ku+19 astetta.

Nyt viemään poika päikkyyn ja ite kotiin kattoo eilistä BB:tä nauhalta.

Keiju ja wiljo 32+0
 
Huomenia...

Tässä olis kohta edessä lähtö äitipolille. Piti herätä huomattavasti aikasemmin, kun matkaan menee kuitenkin tunnin verran. Samalla reissulla olis tarkoitus käydä diabeteshoitajan juttusilla, vaikka ei mulla kyllä noissa sokereissa oo ollu mitään huolestuttavaa. Kotimittauksissa ne on pysyny ihan sallitulla tasolla, mut kattoo ny mitä se sanoo. Eniten jännittää tuo vauvelin ja alapään tilanne. Toivottavasti noi supistukset ei oo tehny tuhojaan... Suurin pelko mulla on siinä, etten pääsekään sieltä kotiin.

Sanoin jo eilen miehelle, että pakkaan tänä aamuna sairaalakassin varmuuden vuoksi autoon mukaan, tai ainakin jotain valmiiksi. Ei se kuitenkaan osaa mulle tuoda sinne kamoja, ajattelin varmuudeksi ottaa ainakin pesuvälineet ja alkkareita ja tietty lukemista. Toivotaan ettei sitä tarvi nyt.

-JennyA & pieni 31+2-
 
Huomenta!

Ehdinkin taas ajoissa tänään töihin :saint:

noonie; Mulle tuli myös pakkaus todella nopeasti, päätöksestä ei tainnut mennä edes viikkoa. Mutta eikös siinä päätöslapussa lue että pitäis tulla kahden viikon kuluessa? Eli kaiken järjen mukaan pitäis siis olla jo tullut. Mutta jos ei tämän viikon aikana tule, niin viimeistään maanantaina ottaisin kyllä yhteyttä Kelaan ja kyselin perään, että onko mahdollisesti käynyt joku kämmi...

korppinen; Hui, onneksi ei kuitenkaan käynyt pahemmin. Meillähän mies onnistui myös polttamaan osan kulmakarvoistaan (ei onneksi mitään muuta), kun viime kesänä poltellessaan risuja tynnyrissä päätti heittää vähän bensaa sekaan :kieh: ...

Sängyn kasaus; Minä olen tainnut kasata sängyn kaikille muille kuin esikoiselle. Mutta toisaalta minä "rakastankin" noiden huonekalujen kasaamista (olen ehkä vähän outo :saint: :D ), joten kasaankin aina nopeasti ennen kuin mies ehtii :whistle: . Tuossa rottinkisängyssä ei juurikaan ole kasaamista, siinä on jalkaosa erikseen ja sitten siihen päälle nostetaan se sänkyosa, ei yhtään ruuvia tai mutteria. Ehkä pistän kuitenkin miehen kantamaan osat tuolta kellarista, eivät kyllä paina oikeastaan mitään, mutta tämän ison mahan kanssa on vaikea saada niitä isoja osia kapeista rappusista.

hoitolaukku; Meillä on sellainen Emman isohko hoitolaukku. Mukana tuli semmoinen pieni hoitoalusta, joka on kyllä näppärä, ei tarvi kylässä kaverin sohvaa pestä pissillä ja julkisilla paikoilla saa siihen hoitopöydän päälle sen oman. Itse tykkään että hoitolaukussa on tilaa (omat vanhempani asuvat sen verran kaukana, että vierailut siellä suunnalla kestävät vähän pidempään, joten varavaatteita on syytä olla ja vaippojakin tarvii enemmän) ja erillisiä taskuja (helpottaa pienten juttujen, tuttien, pullojen yms. löytämistä). Mutta tapoja kuljettaa noita hoitovälineitä on varmaan niin monta kuin kuljettajia. Varmaan omista lähtökohdista kannattaa miettiä minkälainen kassi on hyvä, missä sitä tulee eniten käytettyä, tuleeko vauvan kanssa liikuttua paljon pitkiä aikoja jossain, tarvitaanko pullo/pulloja entä korviketta. Kuljetetaanko kassissa kenties myös isompien lasten tai omia tarvikkeita (meillä myös vanhimman pojan hoitovälineet = inskat ja mittarit, kulkevat samassa kassissa), yms.... Yhdellä ystävällä on "hoitolaukkuna" vain sellainen tavallinen kangaskassi, heillä toimii se! Mullakin oli joskus sellainen marimekon peruslaukku, missä ajattelin kuljetella vauvan tavarat, mutta itse en kokenut sitä käytännölliseksi, kun oli niin syvä ja sieltä oli hankala löytää mitään...

Neuvolassa tuli eilen piipahdettua. Painoa oli tullut 560g/vko :headwall: , verenpaineet oli nyt tosi hyvät, sokerit pissassa yhdellä plussa ja lisäksi leukosyytit (vai mitkä ne oli??) kyseli onko epäilyksiä tulehduksista tai onko paljon valkovuotoa, muttei just nyt ole kumpaakaan... Sf-mitta oli 30 eli käyrä oli lähtenyt hienoiseen laskuun, mutta on edelleenkin ihan siellä yläkäyrän tuntumassa, sykkeet oli siinä 135:n pintaan... Tarjonnasta th ei osannut sanoa varmasti, mutta sanoi että onhan vauvalla vielä paljon tilaa liikkua, joten tässä vaiheessa ei vielä ole niin tärkeääkään.

viides rv 30+4
 
Huomenia!
JennyA. : Hyvähän se on jo varautua että ei tiedä tuleeko enää yhtenä takaisin ja sikäli olla kassi mukana. Toivotaan kuitenkin että tilanne hyvä ja saat vielä kotiin tulla. :)

Mulla tänään 13:15 neuvola, ja iltapäivällä tulee yksi ystävä poikansa kanssa meille. Lupasin jotain pientä kokkailla, ja lasagneaineet lähti kaupasta mukaan :p Tosin ei tuo nyt ihan iisein ruoka ole tähän tilanteeseen, mutta teki mieli! Sitten ihan pakko vähän pyyhkiä lattioita alakerrassa ja wc pestä.
Eilen olin syömässä äidin kanssa ja sitten illalla pojan tarhalla vanhempainilta. Ja illalla sekä nyt aamulla sattui ihan hirveesti häpyluuhun ja takapuoleen. :( Eli taisi olla kuitenkin liikaa samalle päivälle. Mä vaan tuun niin hulluksi täällä! Pakko oli jossain käydä. Mutta loppuviikon aion taas olla oikosenaan, paitsi tänään pakolliset puuhat.

Mutta nyt meen hakeen rasiallisen mansikoita pakkasesta, sais tätä turvotusta vähän laskeen ;) (kaikki konstit käytettävä neuvolan punnitusta varten, viimeksi tullut 1kg per viikko lisää...)

Sitten rauhallisesti puuhasteleen ja siistiin paikat. Palailen illemmalla!

Helmi 32+4 :heart:
 
hei!

nyt tarvin apua, tuon esikoisen kanssa!

kertokaapa mulle viisaammat että olisiko vinkkiä tuohon kun poika ei viitsi tehdä mitään itse!!! siis pahin on pukeminen! ei yritäkään yhtään! kesällä kun tarvi vähän vaatetta niin oli vähän innokkaampi mutta nyt ei mitään!!! oon jo niin kyllästynyt ja väsynyt tuohon pukemiseen kun en taivu kunnolla enää ja mahaan sattuu ja kyllästynyt myös ajautksena siihen ettei yritäkään itse mitään! toinen on tietty lelujen siivoaminen, mutta kyllä sitä tekee, mutta nykyään on joka asiassa etten osaa, mutta muut saan tekemään mutten pukemaan. kertokaa vinkkejä!!! mulla niin menee hermot tuohon pukemiseen... ja kun tietä että vaatteet vaan lisävyy talvea kohtin! kaikki vinkit otetaan vastaan!

vinkkejä odotellen.... kylläpäs helpotti kun sai purkaa teille! nousi jo savu korvista kun saatiin päivävaatteet päälle...
 
Huomenta täältäkin!

Yö mennyt taas vähän ketuilleen, mutta olosuhteisiin nähden yllättävän pirteä olen. Tai ehkä johtuu siitä että olen hieman tuntosarvet pystyssä nyt, supistelee melkoisen tiuhaan (max väli noin 10 min), mutta kaikki supistukset eivät ole kipeitä. VÄhän nyt siis tunnustelen oloa. Jotenkin ollut pari päivää sellanen huono olo, painetta mahalla ja ihan kun joku mahatauti olis vaikka ei tosiaan ole. Kummallista. Tai sit yksinkertaisesti kaverit jumppaa niin tunteella että olo johtuu siitä... :LOL:

JennyA, täällä kaikki peukut ja varpaat pystyssä että viel yhtenä kappaleena palaat meille kuulumisia kertomaan!

Hoitolaukuista ollut puhetta, edellisillä lapsilla oli vaunuihin kuuluva hoitolaukku, mutta se mitä sitä käytettiin niin ihan tavallinen laukku olis ajanut asian. Nyt en vaunujen kanssa ostanut hoitolaukkua lainkaan, ajattelin että heitän repun selkään kun johonkin lähtee tai sitten laitan tarvikkeet Libero-kasseihin. Jos pitemmälle menee niin vaunuissa on iso tavarakori mihin kyllä sitten lisälaukutkin mahtuu.

Onko muilla ollut ns. hormonimyrskyjä pitkin koko raskautta? Kun musta tuntuu että mä olen ollut tähän asti suht rauhallinen enkä ole pahemmin räjähdellyt tai itkeskellyt. Mutta nyt oon huomannut viimesen viikon aikana että otan kaikista asioista kumman herkästi nokkiini tai itkee tirautan kulman takana salaa. Mielialat vaihtelee ihan laidasta laitaan ym. Mahtaako johtua siitä että tiedostaa että synnytys lähenee tai jotain, mutta ihan kumman uusi olotila! Voi mies raukkaa, saa kaiken kestää... Eilinen hyvä esimerkki, mies illalla joi kolme olutta niin rupesin sille itkemään että jos nyt tulis lähtö synnyttämään niin sinä kökkö et pääsisi mukaan jne... Hohhoijaa, hyvä minä. :ashamed:

Jospa nyt menisin kahvittelemaan. Illalla on eskarin vanh. ilta, täytyy varautua jumalattomaan istumamaratoniin... :/

HM ja Wiltsu ja Osku 30+6
 
Korppinen, kuin vanha heppu kyseessä? Meillä on välillä ollut aikakausia jolloin ei pukeminen poikia kiinnosta, niin olenpa tehnyt sitten niin että olen ensin sanonut että jos nyt et pue niin lähden ilman lasta matkaan. Jos ei ole tepsinyt niin olen tosiaan mennyt ulko-ovesta ulos jolloin lapsi näkee että olen tosissani. Sitten kun on aikansa huutanut oven takana olen palannut kysymään että haluaako mukaan vai ei, ja jos haluaa niin sanon että ilman vaatteita ei ole tulemista. Tiedän että kuulostaa tosi raakalta peliltä, mutta on todellakin tehonnut, eivät enää kyllä pukemisista napise...
 
Korppinen: Meillä tuo pian 4v. tekee samaa peliä! Eli ei muka osaa tehdä mitään....ja vannottaa koko ajan "sitten kun vauva syntyy, musta tulee iso" Joopa joo! :whistle:

Ja ehdottomasti pahimpia on aamut!! Kun ois muutenkin vähän niinkuin kiirus, niin voi luoja miten vaikeeta kaikki on. Etenkin pukeminen. Oon tarha-aamuisin aikalailla pukenut pojan, kun se on niin väsynyt ja pahalla tuulella. (tarvis kai herättää ½tuntia aikasemmin) Ulkovaatteet pukee sitten itse. Mutta mestari on vetkutteleen...

Että musta nyt ei ole juuri apua, kun itekin olen aivan purjeissa ton pojan kanssa. On muutenkin jotenkin superÄRSYTTÄVÄuhma-vaihe meneillään... :headwall:
 
Huomenta! Tänään ois sitten neuvolalääkäri ja ei yhtään huvita mennä sinne, en vaan jostain syystä tykkää siitä lekurista.. No onneks siihen ronkkimiseen ei mee ku 5 min, toivottavasti :attn: Vauvelin liikkeistä on ollut puhetta, täällä pikkunen liikkuu toisina päivinä vilkkaammin kuin toisina.. Tänään on kyllä jyllänny koko aamun, tuntuu että tulee kohta nahasta läpi.. :heart:
Joo pitää tästä lähtä valmistautumaan sinne lääkäriin..

rv 31+3
 
Poikien pukeminen: meillä kans oli samahomma ettei millään ois pukenu itse mutta samoin olen toiminut kun HM ja hyväksi keinon havainnut, nykyään jo itse pukee. Joskus kenkien kanssa sit eteisessä aloittaa että en osaa/jaksa mutta siihenkin auttaa toi että ilman kenkiä ei voi lähtee ja äiti lähtee yksin jos et laita kenkiäs jalkaan. Yleensä menee aina hyvin toi pukeminen, joskus käyn nurkan takana kääntymässä ja jo on kengät jalassa ku takas tulen.

JennyA: toivotaan että vielä kotiin pääset ja tulehan kertomaan sit kuulumiset.

Helmi ja Tanjuska: tulkaahan kertomaan sit neuvolakuulumiset kunhan reissuilta kotiudutte.
 
Korppinen; meillä on myös toisinaan toimittu kuten keiju ja hm. Ja sitten kun muistaa vielä kehua, kun vaatteet (vihdoin) ovat päällä ja varsinkin silloin, kun ne ovat menneet pienemmillä kitinöillä, niin siitä se pikku hiljaa lähtee. Onko tuo pukeminen ollut aina hankalaa vai vai alkanut vasta viime aikoina? Tuli vain mieleen, että oisko kyseessä pientä "kapinointia", kun on tulossa uusi vauva, eikä sisarus oikein tiedä pitäisikö hänen olla vielä pieni vai iso. Ymmärrätkö mitä tarkoitan, oli vähän huonosti selitetty (kiireesti tässä työn lomassa kirjoitan)? Meillähän myös tuo 4-vuotias on alkanut välillä leikkiä vauvaa (aiemmin ei ole), nyt kun vauvan tulosta on alettu enemmän puhumaan (vaikkakin hänellä jo yksi pikkusisarus on). Mutta suhteellisen helpolla ollaan silti päästy, joskus olen antanut hänen olla "vauva", mutta tietyissä tilanteissa (esim. juuri pukeminen, syöminen yms.) olen kyllä sanonut, että on jo sen verran iso tyttö, että osaa kyllä tehdä ne asiat itsekkin hienosti eikä yleensä asiasta ole tarvinnut enempää keskustella. Mutta onhan tuo lapsen pukeminen hankalaa ison mahan kanssa ja ärsyttävääkin, jos tietää, että lapsi osaisi kyllä itsekkin, hyvä kun saa omat kengät jalkaan :whistle: . Toivottavasti löydätte keinon ongelman ratkaisemiseksi! :hug:
 
Meillä on vähä samaa vikaa ton pukeutumisen kanssa, ja tyttö täytti jo 5!
Meillä ei tehoo toi ovesta ulos lähteminen, sen verran itsepäinen tyttö on.. se on vähä päivästä kii mikä toimii ja mikä ei.. Hän EI kuulema OSAA pukea?!?! Sillon ku miehen päälle 2v tyttö on meillä niin tytskyn saa sillä verukkeella pukemaan että kyllä 2v:kin osaa!

Ehkä se on joku vaihe ku vauva tulossa että kaipaa huomioo tai jotain? en tiedä... tytön omaehtoisuuden ja huomion haun kanssa ollu aina ongelmia ja tässä kuussa onki sit neuvolalääkärin tutkimus että nähää laittaako tytön tarkempiin tutkimuksiin, epäillen kai jonkin sortin adhd:ta.
 
Neuvolassa käyty nyt.. Verenpaine taas huiteli korkeella :ashamed: Ja tiiän että sekin johtuu siitä että oon niin kova jännittään, lääkäri sano että huomaa kyllä vauvan sykkeestäkin että äitiä jännittää.. Pitää nyt sitten kotona mittailla paineita ja ens viikolla on taas neuvolakäynti. Muuten kaikki oli hyvin, paino oli noussu vaan vajaan kilon siitä kun 3 viikkoa sitten viimeks mitattu ja sain siitä papukaijamerkin :LOL: vauveli oli masussa pää alaspäin.. Pissa oli puhdas..


Rv 31+3
 
vihdoinkin sain sen äitiyspakkauksen! olis kyllä ollut tulikivenkatkuinen kirjelmä kelalle tiedossa jos ei tällä viikolla olisi tuo saapunut... ehkä mun meedion kyvyt vaikutti kun kauheesti sitä aattelin eilen illalla..he-he... :p
nyt sitten vaan vaatteita pesemään. kamala kun olo on pienenkin liikkumisen jälkeen hengästynyt ja lihakset mahassa ja selässä melkein kuin maitohapoilla muttei ihan..ärsyttävää

hoitolaukuista: jostain syystä haluisin jonkun ihan superhienon, vaikka tiedän että ihan sama mikä laukku niin ajaa asiansa,vaikka muovipussissa kantais tavarat... esim. tällainen oli joskus haaveissa mutta toi hintapuoli taitaa laittaa aika kovan esteen sille:http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_68&products_id=1761 tai samanlainen mustana...
 
ambe87: tervetuloa minunkin puolestani!! :)

Hoitolaukusta vielä, että meillä oli hoitolaukun sisältönä, muutama vaippa, muovitettu frotee vaipanvaihtoaluseks, pieni pyyhe, harso, liivinsuojia ja siteitä alkuun äitille, varavaatekerta, kosteuspyyhkeitä. Sit vähän isompana oli mukana nokkamukia, ruokalappua, maissinaksuja. Ne oli niinkun vakiona aina kassissa. Sit tarpeen tullen napattiin ruoka-annos ja lusikka mukaan tai mitä nyt minnekki tarvitsi. Vähän isompana otin käyttöön sit ihan oman entisen repun, kun alko viedä ne vaatteetki enemmän tilaa. Meillä on esikoisella ollu nyt isompanaki "hoitoreppu" käytössä. Hänen omassa muumirepussa on ollu valmiina alkkareita, sukkia, parit vaihtohousut, paita, muutama pikkuauto ja pieniä kirjoja, nenäliinoja, kerhotossut, xylitol-pastilleja, kosteuspyyhkeitä ja pyllypyyhe. On ollu näppärä lähtiessä vaan napata sit reppu mukaan ja tietää että perussetti on mukana. Nyt tyhjennettiin reppu, kun ei noita varavaatteita yleensä ikinä tarvii - eikä oikeestaan muutaka mitä repussa oli. Otan aina sit omaan kassiin alkkarit ja housut mukaan jos pisuvahinko sattuu. Vaikka yleensä ei satukka, mutta jos ei oo varavaatteita mukana niin sillonhan ne varmasti kastuu...

korppinen: meillä on kans tuo pukeminen välillä melkosta vääntöä. Pikkumies kyllä osaa, mutta kun ei kehtaa. Oon käyttäny samaa kuin HM, mutta se ei meillä oikeen auta. Hätä kyllä ukkelille tulee, mutta ei se sen reippaammin pue siltikä, huutaa vaan että äiti elä vielä mee ja se pukeminen unohtuu sit siihen huutoon. Tarrasysteemeillä ja palkinnoilla mentiin sillon kun opeteltiin sitä pukemista ja se toimi sillon. Pitäs varmaan tehä taas tarrataulu tuohon seinälle ja ruveta palkitsemaan... Se kyllä meillä yleensä toimii, mutta kun ei kehtais koko ajan olla jotain palkkiojuttujaka viljelemässä. On meillä kyllä sen verran tilanne parantunu, että nykyään ei taistella enää kuin ulkovaatteista, sisävaatteiden ja yöpuvun pukemiset menee mukavasti. En osaa kyllä auttaa sen kummemmin.
 
Apuva mikä olo! Käytiin eilen Rossossa pannupizzat syömässä ja olo nyt sen mukainen :headwall: Eli turvottaa varsin hyvin. Pitää ottaa kohta toinen ananaspurkki jos auttais veden kera nesteenpostumiseen... Eli en ihan heti mitään valmisruokia mee syömään! Päässä tuntuu ihan kuin ois krapula, silmäluometkin tuntuvat tosi raskailta.. Et olipa joo tosi hyvä idea vetää pizzaa, mut kun teki niin hirveesti mieli :kieh:

korppinen: Hui, onneks ei tuon pahemmin ole käynyt!

Vielähän tänne mahtuu mukaan, tervetuloa vaan ambe87! :D

Huh, pitää lähteä kyllä sitä ananasta syömään ja paljon vettä päälle... Ei tuu muuten mitään!

Luminka ja neitonen 32+4
 
Luminka; Munkin teki mieli eilen pizzaa B) , mies jo ehdottikin että kävisin hakemassa meille pizzat, mutta sitten iski laiskuus ja tein vain jauhelihakeiton. Osittain siitäkin syystä, kun mun olis sitten jokatapauksessa ainakin tuolle nuorimmalle tehdä jotain erikseen, kun ei se siitä pizzasta vielä juuri mitään irti, se on vain sellaista närkkimistä...
 
Noonie: just tollaisen mäkin tietenkin haluan nyt kun näin sen.... mutta ei kyllä varmasti rahat riitä, jos jotain 30? raaskis maksaa mutta tuskin paljoa sen enempää hoitolaukusta :ashamed: toisaalta sain tässää hyvän idean, että voisinkin ehkä pyytää lahjaks, kun mulle järjestetään lokakuussa mamma pippalot, johon ostavat kai jotain lahjoja, mutta ovat kovasti kuulemma mieheltä kyselleet mitä haluaisin kun olen niin tarkka siitä mistä tykkään. Tosin ei sinne tule kuin 5 naista, joten tuskin kehtaan nyt kuitenkaan pyytää...

JennyA: toivottavasti kuullaan sun kuulumisia pian täällä :wave:

Luminka mulle kävi just samallalailla viime viikolla kun teki niin kauheesti mieli roskaruokaa ja lankesin siihen, mutta olo oli kyllä sen jälkeen kuin ilmapallolla. Toivottavasti menee pian ohi sulla!
 

Yhteistyössä