....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Kuunkulta: Tsemppiä sinulle ja toivotaan, että vielä pari viikkoa malttaisi masussa pysyä :hug:

Täällä siskon häät juhlittu lauantaina ja hyvin meni, mutta koko eilispäivän olin ihan poikki, nukuin 2 tunnin päikkärit ja silti menin yöunille jo klo 21. |O
Tänään sitten virallisesti eka sairaslomapäivä, en oo juuri muuta tehnyt kun maannut, mutta kyllä mua aika ajoin supistelee (ei ne kipeitä oo, mutta hirvittää kun lääkäri sanoi perjantaina että on ne silti ollut tehokkaita...) Nyt ollaan koko perhe tämä viikko lomalla joten aion ottaa kaiken mahdollisen levon irti tästä viikosta.

Painosta: Mulle tullut tähän asti 8 kg painoa, mutta lähtöpainokin on jo liikaa... ;)

Sukkapuikkovihlaisut: Mullakin niitä tulee päivittäin ja inhottavia on ja tuolla alapäässä tuntuvat mullakin.

Tihkuminen: Maitoa ei ole vielä tihkunut, mutta ei esikoisestakaan tihkunut ennen kun laitoksella vasta.

Äippäloma: Äippäloma alkaa 8.10, mutta siis siihen asti olen sairaslomalla.

Te joilla supistelee yms. oletteko uskaltaneet yhtään ulkoilla, kävellä tms. Mun tekis kauheasti mieli käydä vähän ulkona happea ottamassa, mutta onko se vaan pihalla istumista, vai uskaltaisinko vähän hissukseen kävelläkin?

Mukavaa viikkoa kaikille ja pikaista paranemista sairastelijoille!

mammukka: Oon käytännössä ollut neljän seinän sisällä nyt pian 2viikkoa! :whistle: Ja sen kyllä huomaa, ihan vaan tossa pihassa oon käynyt haukkaan happee n.5-15min. per päivä!! ja se on vähän... Mä oon käytännössä istunut puutarhatuolilla tai kävellyt muutaman metrin omenapuulle ja takas. En uskalla enempää liikkua. Ootan vielä pari viikkoa, sitten aattelin että uskallan liikkua enempi!

:wave: Saisikohan vielä liittyä joukkoonne marraskuiset??
Olen ensisynnyttäjä 28vee ja Kätilöopisto on valkattu synnäriksi, laskettu aika 5.11.
Ja poika kuulemma tulossa... Ai niin ja asustelen avokkini kanssa täälä kantakaupungissa.

Muutaman viikon olen seuraillut vilkasta keskusteluanne ja nyt sitten vihdoinkin uskalsin kirjoittaa..hetki aina menee näköjään rohkeuden etsimisessä..
Töissä kärvistelin viime viikon puoliväliin asti jonka jälkeen jäin supistelujen takia sairaslomalle, jolla oon äitiyslomaan asti. Eli aikaa on....ja paaaljon...

Noonie ja Pampula 31+5

Terves!

Pikanen merkkaaminen, mies jonottaa koneelle että voi katsoa leffaa. Pojat eivät luojan kiitos ole enää oksentaneet, kurkkukipua ja kuumetta nyt kummallakin. Onneksi ei oksotautia... phiuh.

noonie, tervetuloa mukaan! :flower:

Maidon herumista on ollut jo jonkin aikaa, varsinkin yöaikaan tuppaa tulemaan. Pojat sitten jaksaa ihmetellä miksi äitin tissit itkee. :LOL: Yritä siinä siten selittää...

Äippäloma alkaa virallisesti 8.10, mutta oon siis jo periaatteessa ollut kesäkuusta saikulla. Pikkasen pistää jo tympimään...

Mut nyt mää taas meen- pötkölleen. |O Kylkiluut huutaa hoosiannaa, mutta elämä on...

HM -tympiintynyt-

supistelemisesta ja ulkoilusta: pitkän aikaa varoin lenkkeilyä kun nuo lonkka+liitoskivut ja muut mukavat alkoi kesällä.
Nyt eilen sitten päätin muutamasta sairaslomapäivästä virkistäytyneenä lähteä kävelylle, ja tottakai "pirtsakkaana" neitona valkkasin reitin mikä oli aivan liian pitkä....sitä supistelujen ja pistosten määrää,ah ihanuutta....vähällä oli etten soittanu taksia puoliväliin lenkkiä :LOL: jotenkin sitä sit selvisin kotiin ja päätin etten enää kilometriä pidemmäs kävellen lähde...tästä lähin "lenkkeilen" vaan kaupoissa ja niihinkin kuljen julkisilla... supistelee aina kävellessä hiemankin, mutta jotenkin alan tottua niihin ja noihin pirun lonkkiini.. ainoastaan illalla menkkamaiset alaselkä ja -mahajuilimiset on inhottavia
välillä tuntuu että jos ulkoilen niin meen vaan puistonpenkille istuun puliukkojen seuraksi enkä kävele paria metriä enempää, vaikka lääkärit sitä painottikin ettei kotiin vaan saisi jäädä makaamaan vaikka sattuiskin ja supistelis..onpa sitä hauska kaupassakin aina nojailla ostoskärryihin naama irveessä kun mummot tuijottaa että mikähän tuotakin vaivaa...

sukkapuikkovihlaisuja löytyy täältäkin, kyselin niistä neuvolatädiltä ja sanoi vaan että kuuluu asiaan,eikä muuta. tosin, musta tuntuu että saan aina saman kommentin siltä,ihan sama mitä kysyn..

jee,viikonloppuna saadaan vaunut kotiin! niitä oon odottanut kuin kuuta nousevaa. Ostettiin Gessleinin kolmipyöräiset(mustat) Vision fin-malliset..iih... oikeestaan noiden vaunujen ja joidenkin saatujen vauvan vaatteiden lisäksi ei muuta tarviketta ole vielä hankittu. Jossain takaraivossa alkaa pieni paniikki pikkuhiljaa kerääntyä ja kasvaa, jos niin käy että tuo pampula etuaikaa ilmoittaa tulevansa...argh.no, kaippa sitä on turha huolehtia näin etukäteen.
nyt pieni makoilutuokio tähän väliin

noonie&pampula

Raapustelenpas minäkin kuulumisia...

Lauantaina vietettiin miehen kanssa laatu-aikaa hääpäivän merkeissä.Lapset meni mummolaan aamusta ja me rakenneltiin päivä ja sit iltapäivällä saunottiin ja käytiin syömäs ja elokuvissa ja sit ajeltiinkin mummolaan itsekkiin eli eipä raaskittu olla erossa lapsista pitkään :D
Mutta kiva oli olla miehen kanssa ihan kahdelleen :heart:

noonie Tervetuloa joukkoon :flower:

Ulkoilusta Ulkoilen kyllä päivittäin mutta lähinnä istuskelen tuolla pihalla ja siinä samalla väkräilen jotain.Kuljeksin kyllä välillä lasten kanssa myös metsässä mutta supistuksia kyllä tulee heti kun vähän kävelee mutta mulla nyt ei ole kokonaan kiellettykään liikkumista että sen puoleen saan liikuskella mutta eihän ne mukavia ole ja ei tiedä milloin muuttuu pahaksi.

Äippäloma alkaa Kelan laskurin mukaan 9.10 päätöstä en vielä ole saanut niinkuin en edes äitiysavustusta :headwall: Mutta saikulla olen siihen asti...

Maitoa ei ole tihkunut vielä eikä kyllä kummankaan edellisenkään aikana vasta kun sitten pari päivää synnytyksen jälkeen eli aika hidas maidontuottaja taidan olla :LOL:
Oletteko muuten kuulleet että tuo maidon heruminenkin olisi perinnöllistä?? Jostain vain muistelen lukeneeni ja meillä äiti ei ole pystynyt imettämään meitä naljää lasta kuin 2-4 kk kun maitoa ei vaan ole tullut :| ja itselläni ollut samanlainen "tuotanto" eli semmoisen 3 kk olen kumpaankin imettänyt...

HM Toivottavasti et itse sairastuisi :/ ja hyvä että pojat jo parempana..
Inhottava mahatauti ja raskaus yhdistelmä,itse rota-viruksen silloin alkuraskaudesta kokeneena.Oletteko muuten muut miettineet vauvalle tuota rota-virus rokotetta?
Itse tuota pähkäilin että ottaisinko vaan aika kallis kyllä on :/ Viime keväänä kun tuon neitin kanssa sairaalassa kuivumisen takia vietin sen 2 vrk niin jäi jotenkin kammo siitä ja kun itsekkin olin sitten niin huonossa kunnossa sen taudin takia :(

kuunkulta: Toivotaan et pikkuinen pysyis vielä vähän aikaa masussa, onneks sä olet ammattilaisten käsissä.

painosta:Mulle tullu tähän mennessä n. 5 kiloa. Tosin tuota lähtöpainoa oli aika paljon, joten pudotettavaa riittää sitten joskus...

äippälomasta: Alkaa 4.10. tosin siihen mennessä oon ollut jo pari kuukautta saikulla.

mammukka: Mä käyn päivittäin ulkona, postilaatikolla tuolla 150 päässä. Hidasta on välillä eteneminen, mut kyl on uskaltanut kun muistaa ottaa tarpeeksi rauhallisesti. Lisäks käyn koiran kans ulkona, mut silleen et se käy ite touhuamassa ja mä istun portaalla.

Vihlaisuja on täälläkin, välillä kyllä turhan paljon. Tulee ihan mieleen et voiko nää muka kuulua asiaan... Samoin nuo supistukset, joita kyllä tulee nyt taas ihan liikaa. Eilinen ilta ja yö oli ihan tuskaa, mahaa ja selkää poltteli, lisäks supisteli aika rajusti. Yön aikana ne onneks rauhoittui.

maidon herumisesta ei heru vielä pahemmin, suihkussa ehkä ja puristaessa.

Nyt lähteä pötkölleen hetkeksi, tuntuu hiukan pahalta mahassa taas...

-JennyA & pieni 31+0-

ai niin, uusille tervetuloa :flower:

Jospa tässä jaksaisin jotain rustailla..

Elikkäs mie oon aika useaan otteeseen täällä kirjoitellut, että olen aika estoinen seksin suhteen ja ettei pahemmin seksihaluja ole..

Noh, torstaina teki mieli.. Noh, siinä sitten hommailtiin.. Eli torstai ei vielä mitään, mutta perjantai ilta, kun tytöt meni nukkumaan..

Mie inhoan sydämeni pohjasta säärikarvojen ja muiden karvojen kasvua ja varsinkin näin loppu puolella, kun ei oikein taivu ajelee omia karvoja.. Oltiin saunassa.. Ja mie ku oon tiennyt, että yksi miehen haaveista olisi, että saisi ajaa minun karvat jne..

Mutta tosiaan, ku mie oon jotenkin vaan estoinen.. Johtuu luultavasti siitä, kun oma itsetunto ei ole mitenkään parhaata päästä..

Olin saunassa ja mies suihkussa ja heitin miehelleni, että sais ajella minut..

Mies siinä sitten, että alahan vaimoni tulla tänne suihkun puolelle..

Ja mie tottakai menen ihan lukkoon.. Sanoin vaan, että kyl mie saan enimmät itsekin ajeltua.. Se oli kulta vitsi!

Mutta eihän ukko antanut periksi vaan tuli luokseni, otti kädestäni kiinni ja sanoi: Tuossa on sinulle tuoli, istu siihen..

:whistle: Kyllähän sitä tietää mitä tapahtui, kun päästiin olohuoneen puolelle :p . Enpä ole koskaan ollut näin sileä. Saa ukko tälläkin viikolla ajella.

ja lauantai aamuna jo kolmannen kerran peräkkäin :D. Ei oo siis todellakaan mun tyylistä!

Eli ei tämän ihmeemmästä ollut kyse, mutta mulle suuri asia.

Red Dragon & Nuppu 32+1 :heart:

Mulla ei oo kans herunu maitoo, jos nyt puristaa ni tulee vähän. Näin ollu molemmissa raskauksissa myös.

Äippäloma alkaa 10.10 ja siihen asti on sairaslomaa.

Mulla ne vihlasut ei tunnu alapäässä vaan alavatsassa, enemmänkin oikealla puolen. Esim sillon jos nauraa kovin niin saattaa vihlasta ikävästi.

kuunkullalle jaksuja sinne sairaalaan :hug:

tuosta maidontulon periytymisestä, ei vissiin pidä ainakaan mun kohdallani paikaansa. Mummollani ei kuulemma ole maitoa tullut paljon mitään. Äitini on imettänyt minua pisimpään, 5½kk (osittain) , toista siskoani 5vk (osittain) ja kolmatta oisko sen 3kk eikä sekään täysimetyksellä noin kauaa ollut. Itse imetin esikoista 7½kk (alkuun korviketta lisäksi n.1kk jonka jälkeen pääasiassa rintamaitoa) .Ois kai sitä maitoa vielä ollut mutta kun ei neitiä enää kiinnostanut sekä oli hirvee vauvakuume jota imetys sekoitti :D

Tervetuloa noonie =)

RD:
Mä vähän veikkailin mielessäni teidän juttunne liittyvän juuri seksiin :p Meillä kans joskus sama juttu, et kun vauhtiin pääsee niin menee parina päivänä peräkkäin :saint:

Hei tälle päivää.

Me sitten koko perhe noustiin tänään klo 7 aamulla ylös. Piti poika viedä kouluun puoli kahdeksaksi. 8.05 sitten lähtivät ajamaan kohti Inaria. Itellä oli 8.lta se labra taas. Tytön vein hoitoon klo 11 ja sen jälkeen olenkin vain nukkunut. Ainoastaan kahden jälkeen kävin sen verran hereillä että soitin tulokset kokeista. Osan sain ja lääkäri kumminkin soittaa vielä keskiviikkona. Mutta arvot oli vielä korkeella ja osa liian matalalla. Tulehdusarvot oli 14. Saa sitte nähdä mitä lääkäri tuumailee ku soittaa. Itseä vain tympäsee ku joutuu odottamaan.

Tyttö oli väsyny kun hoidosta tuli ja nukahti joskus puol viiden jälkeen sohvalle. Herättelin toista tunnin päästä mutta ei mitään aiko nukkua aamuun asti... No, jotenki tiesin ettei näin kumminkaan käy ja ajattelin salattujen jälkeen kömpiä viereen tuhiseen. Mitä sitä ku mainoskatkolla kuuluu makkarista pirtee ääni "äiti minä täällä, Minä heläsin myt....." Olin hetken että voi p.....ka mutta minkäs teet kun toinen tulee silmät kirkkaana viereen että "äiti kato myt minä heläsin"

Saa nähä sitten monelta laitetaan yö unille...

Pitäis ruveta kokeileen josko sais poikaa puhelimen päähän. Vaikka vasta ekaa päivää on pois niin ikävä on kova. :( Nytki tuntuu että itku pääsee pelkästään jo siitä ku ajattelee poikaa. Vaikka toinen onkin jo "iso" niin silti se on mulle se pikkuinen aina... Kai ne nää hormonit sitte saa mielen herkistyyn..

Yleensä mulla aamuisin on puseron etumus märkänä kun on maitoa tullu. Ja yleensa aina toi oikea vuotaa. Niin kuin taas kerran tänä aamuna oli pusero märkänä.

Mutta nyt soittaan sille pojalle ku puoli kymmeneen asti saa soittaa.

Löllykkä ja haamu 32 tasan

Luminka: Laitapas mulle synnäriks OAS, vaikka ei vielä ole sitä varsinaisesti valittukaan. Mut sinne mennään, kun henkilökunta alkaa olla tuttua noiden sairaalareissujen takia.

Täällä on taas kärvistelty tosissaan kivun kans. Tuolla mahassa ja selässä tuntuu polttelua ja jomottavaa kipua, tosin heikkoa sellaista. Kahden vaiheilla ollaan, lähdetäänkö päivystykseen vai odotetaanko keskiviikkoon ku on kontrolli äitipolilla.

Nyt iltapalalle ja sit katteleen taas bb porukan toilailuja...

-JennyA-

Tervehdys ja tervetuloa kaikille uusille! :wave: Kiva kun tulee uutta porukkaa.

Äitiyslomasta: Mulla alkaa jo 19.9 kun täällä on aina sen 6 vko loma. Ihan kiva! Mut taidan silti käydä välillä töissä, kun oon melko hyväkuntonen viellä. Ja siellä ei tekeminen lopu kesken. Luulen, että on vähän orpo ilman sosiaalista kontaktia päivisin ja ihania kollegoja mulla on.

Kuunkullalle tätäkin kautta jaksamista! :heart: Ja muillekin tuskasten olojen kanssa piinaileville. Itelläni on noita aiemmin mainittua pahoinvointikohtauksia myös. Muistuttaa vähän alkuraskautta mut lievempiä. Eipä siinä muuta kun syö vähän jotain, niin olo paranee. Ny on vaan tylsä syyä kun oon vähä-hiilihydraattisella dietillä mutta sillä keinolla on paino onneks pysyny samana pari viikkoo.

Kestovaipoista: Nostampas tätä teemaa taas vaihteeks. Tänään tuli E-Baysta ostetut parit vaipat ja niissä oli sellaset kovat neliön malliset "imusienet". Onko jollain kokemusta tällasista? Voikohan nuo olla kovin mukavat, ihan ku ois kivi housuissa vauvalla...? Tuli muuten vielä mieleen, että voisko ÄITI88 niitä hienoja kuvia laittaa vaikka ihan omaksi ketjuksi? Olis varmaan muittenki pinojen odottajilla hyötyä noista ja lis helpompi löytää ne. Kiitos jos jaksat sen tempun tehdä! :flower:

ÖITÄ :wave:

nopeasti käyn minäkin merkin jättämässä...karmee olo..viime yönä meinas lähtö tulla..mies oli jo lähössä..ensin oli ollu 2 pv tosi kamala huono olo j sit viime yönä klo 4-aamu 7 tuli suppareita kamalaa tahtia ja itkua väänsin ku ei pysytyny ees kävelee(tais mieskin kuulla kuinka hätä vihaan siinä välissä,kun ei tajunnu mun mielestä et mua sattuu :ashamed: )noh en tosiaan ees saanu parempaa asentoo vaihettuu ku supparit niin tiuhassa mut onnex sitten helpottivat..tais tuo vaavi myös kääntyä siinä ku on aiemmin ollu koko ajan poikittain ja nyt tuntuu koko ajan paine alapäässä ja ihan ku olis pää siellä...inhottava olo muutenkin koko ajna kun ei saa kunnolla henkee ja oksettaa..saas nähä mikä on huomenna neuvola tädin tuomio..pelottaa et kauankohan tää typy tääl meinaa pysyä..kun suvussamme keskosia riittää ihan rv 29 alkaen ja itekin synty´ny rv 36...
ei tarttis viel tulla mutta tää mun olo on ihan karmee...ja tuntuu et hypin miehen silmille kaikesta ..

mut se ei kyl oikeesti tajuu..tänäänkin kysyin kun töistä tuli että käytkö matkalla

kaupassa ja toisit limpparia ja mehua ni ihmetteli mixen voi ite käydä ku ei kerta nyt enää pahemmin satu..siis huh huh ..sillä tulee varmaa kolahtaa myöhemmin ja kovaa ku tuntuu ettei oikeesti tajuu mix mä tääl kotona lepäilen..ihmettelee ku mä vaan makaan!
että tääl lolis yx mies vähäx aikaa tarjolla ylläpitoa vastaan vaikka siivoojax=)

hei onko kaikille tehty painoarviot????
mä en tajuu mix mulle ei oo..kysyin et antaisko jonkulaista ni vastaus oli että ei ne kuulema ikinä paikkaansa pidä ni turhaa niitä on tehdä...ihan tylsää=(ainut minkä oon saanu oli tasan rv 24 ultrassa ja sillon oli 689g...ja nyt olis kumminki kasvanu jo niin paljon et olis kiva tietää...mul on tyhmä lääkäri..
mut nyt lähen suihkuu tuskailee tätä oloa ku tuntuu et olis jalkapallo alapääs...saa nähä mikä tuomio huomen tulee
pelottaa...

zemppiä kaikille ja jaksuja ja toivottavasti mä kärsisin täs teiän muidenkin pahan olon et te ees pääsisitte helpommalla...
pushaleja!!!
rv 30+4

3 yötä tämän jälkeen enää ja sitten sairasloman kautta kesälomalle ja siitä äitiyslomalle. Yötyöt kuulemma saa nyt sitten riittää kun viikkoja 31+2 meinasi neuvolan kätilö kun turvotusta tulee työöiden aikana reippaasti ja verenpainekin meinaa vähän nousta. Outoa monien työvuosien jälkeen ettei tarvikaan kiitää.. Olen säästänyt noita vauvan tavaroiden laittoa ja pyykkäystä tuonne että saan ajan kotona kulumaan.

mulla on totaalisesti loppunu supistukset ja jotenki olo on ollu melko hyvä. Ei mitään vihlomisia saatika noita paljon puhuttuja sukkapuikkojuttuja. Ihmetyttää oikein. Tietty tämä raskaus menee reippaasti yli. Toivottavasti eivät päästä kun neiti oli jo pikkuisen kookkaampi tuolloin viikolla 28. Seuraava kontrolli on viikolla 36 äitipolilla.

Minulla on kyllä aivan ihana neuvolantäti. Sattuu vielä olemaan kätilö oikein. Neuvolan lääkäriä en ole nähnyt kertaakaan kun ovat äitipolilla lääkärikontrollit järjestäneet. Osalla tuntuu kyllä olevan melkoista touhua varsinkin neuvolan lääkärien kanssa.

paljon on miehistä puhuttu mutta täältä taitaa löytyä se kaikkein törpöin... en tiedä edes viitsinkö kertoa.. Kirpun isä on melkoisen itsekeskeinen ihminen. Paljon on tullut riitaa siitä että ajattelee vain itseään eikä ketään muuta ja sooloilee ja häslää oman mielensä mukaan välittämättä paljoakaan seurauksista. Kerran yhden riidan aikana kysyin etteikö se välitä musta tai kirpusta ja tämä vastas ETTEI TIEDÄ!!!!!!! no onhan se sitten useampaan otteeseen pyydellyt anteeksi että riidan aikana tuli tuollainen sammakko suustaan päästettyä, mutta muutenkin kun on mieli herkässä niin meinaa nuo sanat kummitella välillä päässä.. JA melkoinen mies on kun sanoo ettei tiedä välittääkö omasta lapsestaan.. No se on kuitenkin se joka menettää jollei omaa lastaan pidä tärkeänä... Aika näyttää kuuluuko se Kirpun elämään ja miten..

Toivottavasti pikkuiset pysyvät vielä kyytissä niillä joilla on alkaneet paikat jo antamaan myöten ja pikkuiset tahtomaan maailmaan. Onneksi nyt alkaa olemaan jo paremmin viikkoja ja pienet jo ihan hyvän kokoisiakin vaikka joku maailmaan jo tulisikin.

Huomenta taas kaikille!!

Tervetuloa Noonie! Toi mitä kirjoitit:
onpa sitä hauska kaupassakin aina nojailla ostoskärryihin naama irveessä kun mummot tuijottaa että mikähän tuotakin vaivaa...
kuulostaa aivan multa!! Minä myöskin yritän vielä päästä kaikkialle kävellen ja yleisillä, välillä sitten tulee sellaisia suppareita (ei niinkään kivuliaita, vaan tosi epämielyttäviä) kesken matkaa että varmasti naama vääntyy ja vastaantulijat ihmettelee! :LOL:

Huh. Mulla on siivousurakka kesken. En ole imuroinut pariin viikkoon :ashamed: ja sen kyllä huomaa. Pölypallot pitävät bileitä joka nurkassa ja tavaraa on kasautunut ihan kaikkialle. Mies ei ole taas sattunut olemaan siivoustuulella ja on kivasti levitellyt kamojaan joka nurkkaan... Piti tulla välillä istumaan, kun siirtelin huonekaluja ja siitä tuli vähän taas niitä suppareita :whistle:

Äitiysrahoista tuli inhottava päätös. En ollut tajunnut että opiskelujen ohella tehtyjä töitä ei jostain syystä oteta huomioon (vaikka oonkin siis tehnyt kahtakin työtä välillä samalla kun opiskelin) ja mulle siis tulee toi minimiraha, joka on kyllä ihan tajuttoman pieni. En kyllä ymmärrä miten voi olla niin että Suomessa ei äitiyttä arvosteta sen vertaa että voitaisi ihan inhimillisiä rahoja siitä antaa. Kannattais melkein jäädä tänne Ausseihin. Tota rahaa rupean siis saamaan maaliskuun alusta kun muutamme suomeen. Sitä ennen taidan hakea äippärahaa täältä, kun se mulle kuitenkin kuuluu, ja se minimi taitaa olla täällä vähän parempi kun suomessa. Mutta eihän sitä asuinmaata tukien perusteella valita. Ärsyttää vaan, kun olen töitä tehnyt mutta eivät niitä huomioi!! Onko muita jotka joutuvat tulee toimeen tolla minimillä??

Pitää kai purkaa kiukku siivoamalla vähän lisää. En haluais millään jättää imurointia kesken vaikka särkeekin selkään, muuten täällä tukehtuu jo pölyyn...

Manna ja pikkupeikko 31+2

noonie: tervetuloa miunki puolesta! :flower:

kuunkullalle: jaksamisia ja vauvelille myös jaksamista masussa!

ulkoilu: pari viikkoa sitten mie luovuin lenkkeilystä. Meni selkä niin kipeäks kun reilun puolen tunnin lenkin lykin rattaita. Eikä siis ollu ees pitkä lenkki, mutta vissiin nuo kengät ei oo sit ihan hyvät. Nyt ulkoilen kyllä päivittäin, mutta mullahan ei oo mitään lepäämiskäskyäkä päällä, eli voinki ulkoilla ihan huoletta. Taaperteluahan se on, hiljakseen. Joka aamu käydään pikkumiehen kans jossain leikkipuistossa kavereita moikkaamassa. Kävellen mennään, matkaa tulee puistosta riippuen 400m-1,5km suuntaansa. Eilen oli pidempi matka, niin kyllä otti kotiin päin tullessa jo koville. Mahaa pisteli ja supisteli, eli voi olla että kohta puoleen jätetään sit nuo kauimmaiset puistot ihan oman onnensa nojaan ja tässä ihan lähistöllä vaan pörräillään. Puistossa yleensä istuskelen ja seisoskelen vaan ja keräilen voimia. :LOL: Pari tuntia ollaan yleensä ulkoilemassa. Tekee kyllä hyvää raitis ilma ja ennen kaikkea aikuiskontaktit!

äippälomasta: sen verran se täti eilen puhelimessa sanoi että 1.10 alkais miulla äippäloma sit. Mutta eipä tuolla paljooka oo merkitystä kun kotona joka tapauksessa oon. Rahaa vaan tulee enemmän! Tai ainaki pitäs tulla!!! Jännityksellä nyt sitä päätöstä ootan... Mites muuten kotihoidontuelle käy...pitääköhän miun se lakkauttaa/hakea uudestaan vai tarkistaakohan ne sen automaattisesti. Vissiin en kotihoidon tukea kuitenka saa kun tuo päiväraha on sen verran iso... Jos nyt oon oikein ymmärtäny tuon systeemin. Pitänee vielä sit soitella uudestaan kunhan saan sen päätöksen kotiin.

Mieki haluisin jo jotain painoarvioo, mutta vasta sit viimesessä ultrassa arvioivat, eli vko 37. Miulla viimeks piti se kyllä hyvin paikkaansa. 3100 arvioivat sillon ja 3480 oli poika kun syntyi sit vajaan kolmen viikon päästä.

Mie eilen alottelin ompeluprojektia. Meillä on tuommonen halppis-sohva ja melko vanhanki jo. Alkaa kankaat rispaantua ja olla muutenki nuhjusen näkönen. Aattelin ensin että ostetaan uus sohva sit kevätpuolella, mutta nyt kun voi olla että sit vajaan parin vuoden päästä joudutaan muuttamaan pois niin ei kehdata tähän ostaa sohvaa jos se ei sit mahukka sinne uuteen. Ja onhan tässä nyt tulossa nää kaiken maailman puklailu- ja tulevat kuivaksopettelukaudetki, niin arveltiin sit että mennään vielä tuolla sohvalla. Ostin sit kankaat lauantaina ja teen istuinosaan uudet päällysteet (lue: yritän tehdä!!). Teen samasta kankaasta sit myös irtotyynyihin päälliset ja varmaanki lattiatyynyt. Löysin halpaa ja hyvännäköistä kangasta. Tuo istumahomma on vaan semmosta että 20-30 minuuttia on ihan ehoton maksimi minkä kerralla jaksaa tehä, mutta hiljaa hyvä tulee. Eilen päivällä sain siksakit ommeltua ja illalla ne irtotyynyjen päälliset. Jos tänään sais toisen istuintyynyn ja huomenna sit toisen tehtyä... Sit on siisti sohva taas. Kaikkee muutaki pientä hommaa ois, kun vaan jostain sais jaksavan selän...

Muuten on nyt pirtee olo! Kolme yötä oon saanu nukkua ihan heräilemättä ja päiväunet siihen vielä päivittäin päälle. Jes!

Anzkuli ja Veikka 31+5

manna-: onpas kummallista että ei työtuloja oteta huomioon! Ihme juttu! Ja tuo minimiraha on kyllä tosi minimaalinen... Siinä saa miettiä mihin ne vähät rahansa sijoittaa...

Mie kans nyt oottelen päätöstä, jonka pitäis olla hyvä, mutta en miekä uskalla ihan täysin siitä iloita ennen kuin on mustaa valkoisella. On noita yllätyksiä tullu ennenki. Mutta nyt pitäis olla ihan selvä tilanne kun esikoinen on alle 3-vee enkä oo välillä ollu töissä niin pitäs tulla sama päiväraha kuin viimekski. Kahesti oon kelalta sitä varmistellu jo ennakkoon joskus aikasemmin ja niin sen pitäis olla. Mutta saas nähdä...

Huomenta!
Meillä kävi juuri joku mies katsoon taloo ja tekee tarjouksen maalämmöstä. Pikkasen kirpasee!!! :kieh: Mutta pidemmän päälle varmasti hyvä ratkaisu, verrattuna ainakin tuohon öljyyn..

Painoarvioista...Ei ole tehnyt ainootakaan!!! :whistle: Tosin ei taidettu esikoisestakaan tehdä kuin 36rv:lla synnärillä...ei pitänyt paikkaansa! Täti nytkin vaan koitti viimeksi masun päältä; "ei ole iso ainakaan.." (poika kuitenkin 3,9kg)

mä oon herännyt vähän väärällä jalalla tänään, en nyt jaksa enempää kirjottaa...

helmi32+3 :heart:

Hyv huomen!

Esikoinen raivoo vessassa, taitaa poikaa ummettaa kun karjuu tuolla että meinaa pytyllä istua aikuisikään asti... Kivasti alkaa tämä päivä. Eilen illalla esikolla kuumetta muikeat 39,5 astetta, oli vähän nuutunut poika. Kuopuksella oli pikkukuumetta enää, mutta tämän päivän nyt vielä lepäävät. Miehellä nenä vuotaa uhkaavasti. Mutta onneksi itellä ei ole kipeä olo!

Tarviis siivota, tänään tulee kakkoskoutsi kylään kun huomenna on futiskauden päättäjäiset. Mineen nyt jaksais siivota!!! Mutta kai sitäkin joskus on harrastettava. :/

Nyt tarvii mennä kattomaan mitä kuopus tekee, se leikkaa jotain lehteä tuolla keittiössä (voin jo kuvitella mikä silppu on ympäriinsä...). Samalla kaffenkeittoon. Adios!

HM ja W&O 30+5

manna ootko laittanut tarkastus pyyntöä kelalle niin että palkkatodistukset mukana.... niin ja sehän muuten lasketaan 3 vuotta sitten olleista tuloista eli nyt vuoden 2006 tuloista...

maotao tarkoitatko siis niitä harsojen taitto ohjeita? joo kyllä mä varmaan voisin sellasen tehä ainut vaan et en taida osata.... onko se niinku et alotetaan uus keskustelu vai täh?
haluaisitteko sinne muita ohjeita tai kuvia.... esim erillaisista vaipoista tms...

mä sain myös saikkua nyt sit äippäloman alkuun asti.... oon kyl ihan tyytyväinen siitä:)

Yhteistyössä