Nyt on toinen koneellinen peseytymässä, vessa pesty, koira käytetty pihalla, tytöt päikkäreillä (esikoinen tosin jo hereillä omassa huoneessaan, mutta nukkuipahan ees hetken).
Mutta minä olen sisäisesti kiehumistilassa :headwall: .
Meidän suunnitelmiin tuli muutos, ku mies ois halunnu lähtee heti mökille, kun on ruoan laittanut.. Mutta minä olin, että ensiksi päikkärit ja sitten vasta..
Mies sitten, että hän tekee ruoan, kun tulee mökiltä, että hän kerkee nyt lähtee laittaa autoa ja kerkee takas ennen formuloita..
Lämmitin sitten tytöille lihapiirakat ja annoin leipää, päikkäreille niiden jälkeen..
Ei mennyt kauaa, ku ukko soittaa ja sanoo: "Nyt ollaan kusessa"
Mie aattelin heti ensimmäisenä, että mitähän on nyt löytänyt autosta, että ei mene katsastuksesta läpi.. Ja ihteni mielestä se on vain ukko kusessa, enkä minä
.
Ukko jatkaa, että häneltä taitaa kortti lähtee puoleksi vuodeksi :headwall: .. Ajoi 120-140 km/h ja jollain levikkeellä ollut siviilikytät.. Joten tässä jännitellään, että milloin soittaavat.. Kyse on siitä, että oliko kamera päällä..
Perhanan perhanan perhana.. Siis ei meitä silleen tuo ukon kortin menettäminen haittaisi.. Mutta kun tosiaan ollaan katsastamassa myöhässä, ni siitähän tulee kans sanktiota :headwall: .
Minulle varoittaa aina, kun oon töihin/kouluun mennyt: "aja varovasti". Miksi helvetissä pitää sitten hänen mennä ajaa ylinopeutta.. Jos olisin kyydissä ollut, niin olis ajanut kiltisti
. Ei sillä, etteikö itelläkin oo herkkä kaasujalka.. Mutta jos kyse on ajaa ns. huomaamattomasti, ilman riskejä, ni en mie rupea ajaa ylinopeutta :headwall: :headwall: .
Mie sitten ukolle, että millähän mä sit huomenna kouluun menen.. Ukko vaan, että hän ostaa
mulle uuden auton. Ja millähän rahalla? Kun muutenkaan ei oo ylimääräistä ostella mitään.. Varsinkaan uutta autoa, vaikka tarkoituksena olis joskus vaihtaa toiseen autoon, mutta mihin. Ladankohan se mulle hommaa.. Ei kiitos! Sillä en ole ajamassa yhtään metriä eteenpäin. Pitänee kai se huomenna sitten mennä pyörällä.
Mies sitten, että jos kytät ei ota yhteyttä eikä mitään, että hän selviää tilanteesta, ni mie saan auton itselleni koko kuukaudeksi käyttöön, ettei hän koske siihen ollenkaan.. Kunhan vain menis ens viikolla katsastuksesta läpi. Viim. ke ois tarkoitus käyttää kokeilemassa.
Ei pitäisi olla kun renkaat ja valojen suuntaus syynä, joiden takia ei menis läpi. Mutta taakse on vaihettu uudet kumit vanteille, ja tänää lähti vaihtaa eteen.. Ja eihän tuokaan valojen suuntauskaan vaikeaa ole, ku on se korkeuden säätö juttu.. Mutta mutta.. Ehkä sitä vain pelkää pahinta. Täälläpäin, kun on niin kyrpämäisiä katsastusukkoja, että saattaavat keksiä ihan mitä vaan syyksi, jonka takia ei anna mennä läpi.
Hohhoijaa.. Mitähän sitä tekis. Pitäis koulutehtäväkin tehdä, mutta ei kiinnostais yhtään..
Plää plää plää.. Mitä valitusta..
RD & Nuppu 32+0 :heart: