....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Luminka: Mä teen ihan samanlailla ton silityshomman. Että ekat vaatteet ja petivaatteet silitin/silitän, mutta sitten se homma jää. :D Ne on vaan niin sopöjä hiplata nyt ne vaatteet ja kauniimmat kaapissa kun siisteissä pinoissa. Ees hetken. :heart:

Nyt meillä on pinnis makkarissa. =) Ja hoitopöydän laitoin kuntoon...sitten hiukan pyykkäystä ja lattioita pyyhin kosteella. (tein varmaan vähän liikaa, mutta kun iski vaan innostus, ukot kyllä imuroi)
Otan kuvia sekä masusta että sängystä, sitten kun saan siihen pinnasuojat ja petivaatteet laitettua.
 
Kiitos helmi :)
Mä en oo viel kauheesti pessy noita vaatteita, ja silittämistä en harrasta :D
Sänkykin vauvelille hommaamatta, mut sit parin viikon päästä ku saada muutto käyntii ja se hoidettuu niin alan laittelee niitä :)
Tänää käytii ostaa meille uus sänky, sotkasta se dennispaketti =) toimitus vasta sitten uuteen kämppään.
 
Sanse: ei voi olla huomaamatta kasvueroa :D

Tuosta silityksestä vielä... Kyllä tulee niin pehmeitä vaatteita että! Kun vaan kehtaisi aina silittää, mut ei aikaa ja kiinnostusta meinaa riittää.. Huomasi kyllä lakanoista miten pieneen ja siistiin kääröön menivät kaappiin!

Minäkin tahtoisin laittaa vauvalle sängyn valmiiksi :heart: Mutta ei viitti ahtaa makkaria vielä kun saadaan se puoli vuotta ainakin ahdistua. Mulle kun jää ahdas käytävä sängyn ja pinniksen väliin mistä kulkea, mies raukalle ei senkään vertaa.. Kattoo sit lähempänä LA:ta jos laittaisi kuntoon kun itse sen haluan laittaa, miehen petaama ei kelpaa mulle ainakaan ekaksi kerraksi :whistle: Ja jos kiire lähtö tulee synnärille, kasatkoon mies sillä aikaa valmiiksi ja laitan lakanat johonkin mistä ne voi laittaa sänkyyn.

Tässä mun maha tänään, tasan 32. Ei kyllä huomaa eroa viime kertaan, mut ei kai sitä välttämättä tarviikaan kun viikko vasta aikaa =)



Luminka
 
Rouva pirttihirmu Tervetuloa porukkaan minunkin puolesta :flower: Itsellä meni noin pari viikkoa päätöksestä kun sain äippäpakkauksen.. Kannattaa varmaan soitella Kelaan että missä se viipyy..?

Huomenna viikot vaihtuu :heart:

R 30+6
 
Joo Sansella tosi kaunis maha, ja muuten on niin hoikka!

Me oltii tänään taas vauvaostoksilla, nyt ja viime viikonloppuna sain jopa miehen houkuteltua mukaan. Kaikki alkaa olla pikkuhiljaa koossa... aloin summata asioita joita minä olen vauvalle ostanut, ja mitä mies on vauvalle ostanut.. =) Hyvä lista tuli:

Mies on ostanut:
- Pehmokirahvin (Kun se oli NIIN söpö! Istui sen jälkeen koko illan kirahvin kanssa sohvalla)
- Kaksi tuttia (3-6 kk:tta vanhoille vauvoille --> niissä oli kivemmat kuvat kuin vastasyntyneiden tuteissa...)
- Ruoka-astian ja lusikan Ikeasta
- Vedessä värjäytyvän kumisen kirjan (tukee kuulemma lapsen visuaalista kehitystä...)

Mä olen ostanut:
- Kaiken muun

:LOL:

Eilen sain estettyä miehen ostamasta 25 euron hajutonta "pussittavaa" vaipparoskista, johon täyttöpussit (28 kpl) maksaa 9 euroa. Mies ei tiennyt että meillä aiotaan käyttää kestovaippoja :D

Pitäsköhän tuo lähettää johonkin isyyskurssille? :heart:
 
Eikö täällä oo ketään muita jotka meinaa ottaa käyttöön ton äippäpakkauksen laatikon? Vaavin ensisängyksi siis? Mä saan siihen tehdyt reunarimpsut ja jalat miehen siskolta ja aattelin sillä pärjätä niin pitkään kun pystyy. . Tulis kyllä aika ahdasta jos tänne kämppään änkeis vielä pinnasängyn. Ollaan kuitenkin vakavasti harkittu et muutettais tästä pois ens vuoden aikana. Alaselkää jomotellu tänään ja närästää kovasti. Tuli kyllä vedettyä Tillikassa pyttypannu tossa päivällä. Pitäis pysyä erossa noista rasvaruuista, mutku ei pysty :p Varattiin teatteriliputkin ens kuun alkuun. Täällä menee tampereenteatterissa sellanen komedianäytelmä äitiydestä. Madaamit. Tarina kerrotaan miehen näkökulmasta ja siinä oli varotuksena että esitys voi laskea vauvakuumetta..Onkohan vähän uhkarohkeeta mennä miehen kans kattoon tollanen vähän ennen LA :p Ei olla teatterissa käyty kahteen vuoteen. Haluaisin käydä kyllä useemmin, mut ei oo ihan ilmasia noi liput. Toisaalta kun miettii elokuvien hintoja niin vois käydä harvemmin niissä ja sit useemmin ihan teatterissa. On se musta kuitenkin yleensä enempi elämys kun elokuvat. Ukko lähti baariin. Mua niin harmittaa kun se lähtee vielä, vaikka kuitenki jo näin pitkällä oon..Lupaili et sit kun virallinen äippäloma (saikulla siihen asti) alkaa niin ei enää menis. Miksei vois olla kotona nytkin. Ärsyttää kun en saa ikinä nukuttua ennenku se tulee reissultaan. Ei mua kai muuten ees haittais, mut en tajua miksen saa unta aina kun se on baarissa. Luottamus on kyllä 100% mut en tiedä mikä siinä on ettei uni tuu. Eikä toista voi kieltää menemästä...Ärsyttää! :headwall:
 
Kaverin häistä selvitty kunnialla. Tippa tuli linssiin kirkossa. Mä kun aina herkistyn häissä ja nyt kun muutenkin hormonit hyrrää niin ei voinut itkua pidätellä. On se jännä miten nuo pikkuset jaksaa valvoa ja hulmuta menemään. Poika piti tuoda kotiin jo klo 19. Mutta tytön kans kotiuduttiin vasta 22 jälkeen. Tytöllä ollu mitään kiirettä pois. Halusi vain tanssia. Aina vain haki uuden kaverin tanssimaan. Ei haitannu vaikkei tuntenut ihmistä. Isän kans ei tanssinut mutta muut miehet pyöritti mennen tullen. :LOL:

Kotiin lähti vasta kun hääparin tytärkin lähti. On meidän neitiä 2kk nuorempi. Sitten simahtikin samantien kun sänkyyn pääsi. Mies jäi vielä jatkoille. Sanoinkin että jos en olisi ollut tässä tilassa niin mies olisi tullut kotiin lasten kans ja minä olisin jäänyt sinne. Vaikka mies sanoikin että tottakai olisit, olihan morsian minun ystävä. Mutta luulen että jos minä olisin jäänyt niin mies olisi hommannu hoitajan lapsille...

Tätä pariskuntaa olemme kaavailleet myös tulokkaalle kummeiksi. Vielä olla kumminkaan kysytty kun jotenkin haluan että vauva syntyy ennen kuin kysytään ketään. Olenkohan hieman taikauskoinen tuon suhteen. Mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä voi sattua.

Täytyis varmaan lähteä nukkumaan kun meinaa taju lähteä. Ja lupasin isännälle että haen sen yöllä kotiin niin ei tarvi taksiin rahoja tuhlailla. Samanlain voin ite ajaa kun kumminkin jatkot tuossa aika lähellä ( n.5km päässä ).

Hyviä öitä.
 
Huomenta!
(.) Todella ahdistava yö takana, rupee tuo asennon vaihtokin jo tekeen tosi tiukkaa! Kun kääntää kyljeltä toiselle niin tarvii ottaa käsillä mahasta kiinni että tulee mukana. Ja särkee, ja kolottaa, ja uni ei tuu, ja... ja ... Sori, vähän huono aamu. :ashamed:

Eilen oli esikoisella ekat jääkiekkoreenit. Pelkäsin jo että kun tulee sieltä niin paiskoo mailat ja kypärät pitkin seiniä kun on hermo mennyt, mutta tuohan oli ihan innoissaan! Odottaa jo kovasti ensi viikon lauantaita kun on seuraavat harkat, kyselee vähän väliä että pääsenkö minäkin sitten kattomaan. Ihanan reipas. Ja kuopus keksi myös eilen mitä haluaa ruveta harrastamaan. Se koko päivän on hoilannut yhtä laulua ja illalla se kysy että saisko hän mennä johonkin laulukerhoon. No se sopii. Toisesta lapsesta tulee NHL-kiekkoilija ja toisesta rokkitähti. :D Vanhempien vanhuus turvattu.

Tänään pitäsi jaksaa raahautua kyläilemään, poikien vanhan tarhakaverin luo. Suoraansanottuna en jaksais, mutta vissiin pakko kun pojat odottaa.... Jotenkin laiskottaa.

Nyt meen laittaan lisää kahvia. Hyviä pyhäpäiviä ystävät!

HM ja W&O 30+3
 
Maotao: En mä oo hoikka :D pituutta 168,5cm ja painoo jo 76kg :D Se vaa tuo kuva valehtelee nii kovi =)

Luminkalla myös kauniisti pyöristynyt vatsa :)

Kyl on taas ollu Onskilla karkelot illal ja tässä aamul. Potkas niin että koko mamma heilahti sängys! :LOL: ja illalla tanssi ripaskaa mun rakon päällä :D

Sanse & Onski 30+1 :heart:
 
Huomenta!
Löllykkä: Mä olen kanssa hyvin varovainen/taikauskoinen (mitä se sitten onkin) kaiken suhteen. Ei kysytä kummeja etukäteen, vaan vasta kun aletaan ristiäisiä järjestään. En myöskään täytä vauvakirjaa tms. etukäteen. Vain kaikki välttämättömät laitan valmiiksi, jotta "olisi muka vähemmän kauheaa jos kaikki ei sujuiskaan hyvin" :|

No menipä heti aamusta juttu vakavaksi... :saint:

Eilinen päivä meni kivasti, vaikkakin vähän liikaa nyt touhuilin. Tänään ei ole mitään suunnitelmia, ihan vaan huilitellaan ja jos vaikka tohon pihalle menisi hetkeksi, alkaa oleen aikamoinen happivaje kohta.
Ens viikolla onkin sitten poikkeuksellisen paljon ohjelmaa, meidän perheessä. Ma mummo ja pappa vie pojan sirkukseen =) Ti: On illalla vanhempainilta tarhalla, Ke: Mulla neuvola ja La: mies meneekin polttareihin

MAsussa on melkosta möyrintää vauvelilla ja mun puserot tahriintuu ihan jatkuvasti "maito"tippoihin...Joko muilla vuotaa tissit? Mulla ei esikoisesta ollut tällästä, onkop sitten yleisempää toisesta?`

Helmi 32+1
 
huomenta!

Täällä ollaan sit kipeänä, kurkkuun koskee ja yskittää, ääntä ei lähde :/ menihän tuossa 3kk ku viimeks ollu kipeänä. Huomenna mentävä lekuriin ku tuntuu että keuhkoputkessa taas ois. Mulla oli viime talvena niin usein keuhkoputken tulehdus että alkaa jo itekkin tunnistaa millon se tulee. Jänä että perjantaina oli ihan hyvä olo mut eilen ku heräs niin rupes tuntuu ett oisko kipeeks tulossa ja sit illalla ei enää ääni lähteny.
Pojallakin yskä ja korva taas vähän vuotaa joten sitäkin huomenna lääkärissä käytettävä,voi että jos se korvakierre taas alkaa(putkitettu ja putki irtoomassa). Viime tulehduksesta on jopa kaks viikkoa.

Menipäs taas aika omaan ( . )

Nyt vähä siivoilua...

keiju ja wiljo 31+4
 
Huomenta! Ihana aurinkoinen päivä näyttää tulevan. Ulos ei varmaan tänään pahemmin ehdi kun pitäis jatkaa eilen kesken jäänyttä siivousta.. Alkoi maha sanoon vastalauseita..
Maitoa ei ole vielä herunut rinnoista..

Alkaa nyt aamupalalle :wave:

rv 31+0
 
tiripati: Kyllä mie käytän ensisänkynä sen laatikon, mutta meillä se on pinnasängyn sisällä =).

Sanse & Luminka: Kauniit mahat! =)

löllykkä: Mukava kuulla, että häät meni hyvin! :D

Rouva pirttihirmU: Tervetuloa minunkin puolesta! :hug: :flower:

Meillä ei oo tietoakaan kummeista vielä ja meillä on tosiaan tarkoitus kysyä kummit vasta syntymän jälkeen.

Tiistaina kuopus täyttää kolme vuotta :heart: . Synttärit pidetään ens sunnuntaina.. Katsotaan, jaksanko leipoa yhtään mitään.. Eilen aloitin neuloo sellaista nukkea toiselle lahjaksi.. Mitähän siitäkin tulee :whistle: . Pitää kilpailla oman äidin kanssa, kun äiti on neulonut molemmille tytöille apupupun, joka on tytöillä unipupuna.
http://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/apupupu/

Kuopus ei meinaa mennä nukkuu ilman pupua. Esikoiselle teki samalla silmukkamäärällä, mutta paksummalla langalla. Esikoisella on oikea äitipupu ja kuopuksella lapsipupu :D .

Eilen sain tehtyä viikko siivouksenkin. Imuroitua ja pestyä lattiat. Tänää ois tarkoitus pestä vessa.. Kahtoo jaksanko..

Eilen oltii koko päivä mökillä. Mentiin, kun tytöt oli nukkunu päikkärit. Tuli anoppikin käymään illalla miesystävänsä kanssa. Kävi näyttämässä :D. Jospa heidän jutustaan tulisi jotain. On ollut yksin niin kauan.
Saunottiin ja oltiin vaan.

Tänää olis tarkoitus pestä pyykkiä ja pitäisi koulutehtäväkin tehdä.. Mie odotan, että ens viikko menis nopiaa. Ens viikon jälkeen ei tarvitse töihin mennä, ihanaa! On vain koulutunnit ja ne käy mielellään.

Ja pakko sen verran hehkua, että to+pe+la tapahtui miehen kanssa sellaista, jota en olis itsestäni uskonut :whistle: . Varsinkin perjantai-ilta, kun tytöt oli jo nukkumassa on jäänyt mieleeni ikuisesti. En olis uskonut, että niin tapahtuu.. :whistle: Mutta ei siitä sen enempää :D

Nyt laittaa kone pyörii.

Red Dragon & Nuppu 32+0 :heart:
 
Sunnuntaita kaikille :wave:

Olitte silityksestä höpötelleet, mä taas oon himo silittäjä, mä silitin kaikki petivaatteet, niin lasten kun meijänkin ja kaikki keittiöpyyhkeet :ashamed: lasten myötä on jäänyt tuo vaatteiden silitys, ennen kun ei ollut kun yksi lapsi niin silitin meijän vaatteetkin, mutta en sentäs sukkia ja alkkareita :LOL:
Saa nähä kuinka silitys into säilyy kun tää kolmas piiperö tulla tupsahtaa, luulen kyllä, että edelleen jatkan silitystä :D

(.) mä oottelen et pääsisin sinne fysioterepiaan ja saisin sen vyö-hommelin. Ens torstaina olis aika, vasta :/
Muuten, jos kipuja ei oteta lukuun niin kaikki on hienosti, kaveri on vilkas tapaus ja masu kasvaa huimasti :heart:

ens kuun alussa lähen ostaa pinnikseen uudet reunasuojan ja verhokatoksen, niin ja uuden patjan, kaikkea onkinedellisten jäljiltä, mutta halutaan uusia aika paljon tavaraa, tytön sitteri viedään toiseen mummolaan, että saadaan ostettua uusi tälle piiperölle, pojankin sitteri vietiin aikoinaan toiselle mummolle et saatiin uusi uudelle vauvalle :ashamed: :D

Mutta nyt valmistautumaa, kohta lähetään lasten kanssa tivoliin :p

Tulentyttö ja kipinä 32+4 :heart:
 
No höh.
Kuopus on kipeä, reppana. Oli aamupäivällä tosi pirteenä ulkona, ei mitään vaivaa, mutta sitten puolen päivän aikaa tuli itkien kotiin että kurkkuun sattuu. No ihan peitteinenhän se on, ja lämpö nousussa. Nyt makaa raatona sohvalla ja kattoo Disneyn kanavaa. Esikko ja mies lähtivät kaupasta ostaan lihakeittoaineita ja kurkkupastillia. Kun nyt ei tuo esikko sais tautia, torstaina ois hällä oikomishoitoon eka aika...

Masukkaista sen verran että potkiivat ja sätkivät tosi ilkeesti tuonne alas, tuntuu että kohta on jommakumman käsi tai jalka pihalla. Inha tunne. Muutenkin ollut kumma olo koko aamun, heikottanut, hikoiluttanut ja sydän hakkaa hulluna. Kaupan päälle huimaa. Ensin jo aattelin että laitoin väärän annoksen insuliinia aamulla, mutta ei. Siitä se ei johdu. Mikä lie kökköolo. Meni vähän (.) . Sori. Meen nyt antaan lääkettä potilaalle, eli moido!

HM
 
Nyt on toinen koneellinen peseytymässä, vessa pesty, koira käytetty pihalla, tytöt päikkäreillä (esikoinen tosin jo hereillä omassa huoneessaan, mutta nukkuipahan ees hetken).

Mutta minä olen sisäisesti kiehumistilassa :headwall: .

Meidän suunnitelmiin tuli muutos, ku mies ois halunnu lähtee heti mökille, kun on ruoan laittanut.. Mutta minä olin, että ensiksi päikkärit ja sitten vasta..

Mies sitten, että hän tekee ruoan, kun tulee mökiltä, että hän kerkee nyt lähtee laittaa autoa ja kerkee takas ennen formuloita..

Lämmitin sitten tytöille lihapiirakat ja annoin leipää, päikkäreille niiden jälkeen..

Ei mennyt kauaa, ku ukko soittaa ja sanoo: "Nyt ollaan kusessa"

Mie aattelin heti ensimmäisenä, että mitähän on nyt löytänyt autosta, että ei mene katsastuksesta läpi.. Ja ihteni mielestä se on vain ukko kusessa, enkä minä :whistle: .

Ukko jatkaa, että häneltä taitaa kortti lähtee puoleksi vuodeksi :headwall: .. Ajoi 120-140 km/h ja jollain levikkeellä ollut siviilikytät.. Joten tässä jännitellään, että milloin soittaavat.. Kyse on siitä, että oliko kamera päällä..

Perhanan perhanan perhana.. Siis ei meitä silleen tuo ukon kortin menettäminen haittaisi.. Mutta kun tosiaan ollaan katsastamassa myöhässä, ni siitähän tulee kans sanktiota :headwall: .

Minulle varoittaa aina, kun oon töihin/kouluun mennyt: "aja varovasti". Miksi helvetissä pitää sitten hänen mennä ajaa ylinopeutta.. Jos olisin kyydissä ollut, niin olis ajanut kiltisti :whistle: . Ei sillä, etteikö itelläkin oo herkkä kaasujalka.. Mutta jos kyse on ajaa ns. huomaamattomasti, ilman riskejä, ni en mie rupea ajaa ylinopeutta :headwall: :headwall: .

Mie sitten ukolle, että millähän mä sit huomenna kouluun menen.. Ukko vaan, että hän ostaa mulle uuden auton. Ja millähän rahalla? Kun muutenkaan ei oo ylimääräistä ostella mitään.. Varsinkaan uutta autoa, vaikka tarkoituksena olis joskus vaihtaa toiseen autoon, mutta mihin. Ladankohan se mulle hommaa.. Ei kiitos! Sillä en ole ajamassa yhtään metriä eteenpäin. Pitänee kai se huomenna sitten mennä pyörällä.

Mies sitten, että jos kytät ei ota yhteyttä eikä mitään, että hän selviää tilanteesta, ni mie saan auton itselleni koko kuukaudeksi käyttöön, ettei hän koske siihen ollenkaan.. Kunhan vain menis ens viikolla katsastuksesta läpi. Viim. ke ois tarkoitus käyttää kokeilemassa.

Ei pitäisi olla kun renkaat ja valojen suuntaus syynä, joiden takia ei menis läpi. Mutta taakse on vaihettu uudet kumit vanteille, ja tänää lähti vaihtaa eteen.. Ja eihän tuokaan valojen suuntauskaan vaikeaa ole, ku on se korkeuden säätö juttu.. Mutta mutta.. Ehkä sitä vain pelkää pahinta. Täälläpäin, kun on niin kyrpämäisiä katsastusukkoja, että saattaavat keksiä ihan mitä vaan syyksi, jonka takia ei anna mennä läpi.

Hohhoijaa.. Mitähän sitä tekis. Pitäis koulutehtäväkin tehdä, mutta ei kiinnostais yhtään..

Plää plää plää.. Mitä valitusta..

RD & Nuppu 32+0 :heart:
 
RD JMun ukko on samanlainen, ite ajaa miten sattuu mutta sittenku mie oon lähössä jonnekki autolla niin kyllä varotellaan.. Ei ole kauan ku hällä oli kortti kuivumassa :whistle:
Sainpas tehtyä siivouksen loppuun tai kylppäri ois vielä mutta aattelin sen sitten illalla, samalla kun käy suihkussa.. Nyt kuitenkin kahveelle ja pannarille :p
 
Tanjuska: Mun ukko tietää, että mä saatan kanssa hurjastella välillä.. Mitäs pitää auton liikahtaa ärhäkästi eteenpäin :whistle: . Kyllähän tuosta viel tehokkaammankin sais, jos ois vaan varaa laitella..
Molemmat pieniä hurjapäitä, kun ollaan.. Mutta mutta.. Sen siitä saa mitä tilaa. Kummallakaan kyllä ei oo kortti lähtenyt kertaakaan kuivuu.. Kerran oli itellä lähellä, tai ainakin niin luulin, ku kytät olikin pienellä sivutiellä.. Ja varmasti oli kamera päällä.. Ja tulivat taakse.. Ajoivat varmaankin 20 km perässä, mutta eivät vilauttaneet punasta valoa :whistle:

 

Yhteistyössä