....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Huomenta!

Kovin on sateisen näköinen ilma tulossa... mutta musta syyssateet on vaan ihania. :D

Tänään olisi sitten ultra tuossa puoli kahen aikaan. Mua vähän jänskättää että onko nää napakammat supistelut saaneet jotain aikaiseksi, mutta yritän asennoitua siihen että kaikki on ok. Mulla on luonnostaan tosi pitkä kohdun kaulakanava että kyllä siellä varaa on (arvelin että haluatte just tän asian tietää ekaksi aamulla... ).

Mahan muodoista, olen ehkä hieman huono kommentoimaan tähän, mutta edellisillä kerroilla paisuin kyllä ihan joka suuntaan ja olin oikeen norsu, mutta poikia sieltä vaan on tupannut tulemaan. Mua naurattaa että nyt kun on kaksi tulossa niin mun maha on tavallaan paljon sirompi ja eteenpäinsuuntautuneempi kuin ennen! :LOL: Ei takaa myöskään kauheesti huomaa että odotan. Minä kun kuultuani odottavani kaksosia näin jo kauhukuvan sellasesta löysältä pullataikinalta näyttävästä naisesta... Sykkeet eivät kyllä knas paljon sano, tytöllä on sykkeet noin 150 tienoilla olleet ja pojalla siina 140 tienoilla. Mutta kyllä ne siellä ultrassa vaan kovasti tyttöä ja poikaa tarjoilivat.. :)

Tänään illalla on pojilla synttärikemuihin meno, koko aamun ihan täpinöissään olleet. Mies vie pojat myös päikyn jälkeen kiekkobussille, hakevat viimesiä reenivehkeitä esikolle. Ja minä meen illalla hakemaan hoitopöydän, JEE!!! Sit on nuo isoimmat ns. pakolliset hankittu. Pikkuhiljaa oon ruvennut keräämään sairaalakassia itelleni valmiiksi, ostin uuden hammasharjan eilen. Pojat kun näkivät sen niin kysyivät että miksi ostit uuden ja selitin että äiti kokoaa itelleen kassai valmiiksi sitten kun joudun sairaalaan. Hetken pyörittelivät asiaa mielessään ja kysyivät sitten että no joko ne tänään syntysivät? Toisilla odotus noussut jo kattoon :heart:

Taidan mennä kahvin keittoon ja syömään jugurttia ja marjoja. Mulle on iskenyt marjahimo...

HM ja W&O 30+0 :heart: :heart:
 
Ai niin, tulipa vielä mileeni yks juttu... Tuossa taannoin oli eräiden kanssa puhetta siitä että vois jotain kahvikokoontumista pitää... eli tamperelaiset/ympäristökuntalaiset, mikä on vointi? Jaksaisitteko innostua asiasta?
 
Raskausarpia ei oo muuten tullut. Ihme kyllä, vaikka maha on venynyt ihan kivasti enkä ole rasvannut. Ei ole kyl tullut aikaisemmissakaan raskauksissa.

Painoa tullut ehkä se kilo.. Mutta ylipainoa löytyy minultakin.

Mutta taas jatkaa surffailua! :wave:
 
Tervetuloa uusille mukaan!

Mukava kuulla Tulentytöstä että on pysynyt vielä koossa, vaikka ei nuo kivut kivoilta kuullosta.

Neuvola piti olla jo tiistaina, mutta siirsivät tälle päivälle.
Kaikki oli hyvin, syke +147 ja sf hurjat 30cm. :eek: Vielä oli poikkitilassa, mutta katellaan ja toivotaan että viikoilla 36 mennessä olisi sitten kääntynyt.
Painoa viime kerrasta +20g, kokonaispaino alusta +2,8kg.

Mahan muodoista: Moni sanonut että poikamasu tulee eteenpäin, ja tyttömasu leviää joka suuntaan... Toivotaan niin, jonkunverran jo poikienvaatteita ostanut. :D

Raskausarpia, tai rakkausarpia, on ilmaantunut ylävatsaan ja rintoihin.

Tänään olisi perhevalmennuksen toinen kerta. Tuntuu pikkuisen höhlältä mennä kuuntelemaan/keskustelemaan imetyksestä ja vastasyntyneistä, kun ei osaa vielä oikein miettiä synnytystäkään. Mutta kaipa se siitä. Ja mies tykkää, tai ainakin tykkäsi ensimmäisestä kerrasta.

Pitäisi varmaan alkaa siivoilemaan, jos sunnuntaina meinaa kahvitella ihmisiä. Toisaalta jos tekeytyisi kipeäksi ja laittaisi miehen soittamaan ettei voi tulla :snotty:

Toivottavasti lepäilijät keksivät jotain mielekästä tekemistä!

Yamini ja ötö 31+4
 
Tulentyttö: :hug: Kuulostaa kyllä tosi ikävälle. Kovasti voimia sinne :heart:

Nauroin ihan katketakseni tuolle löllykän pojan kysymykselle! :LOL:

Mahan muodosta.. Mulla on kans selkee poikamasu ja poikahan sieltä on tuloillaankin. Vähän on kyllä peppukin levinny ja lantio, mutta aikalailla eteenpäin suuntautunu maha on. Ihan kaikki ihmisetkin sitä sanoo, et varmasti on poika mut en oo myöntäny =)

raskausarpia ei oo vielä ainakaan ilmestyny, mutta painoa on tullu lähtöpainoon kaikkiaan 16kg! Huh huh, aikamoista nousua. Välillä on kyllä tosi norsu olo, mutta oli ihana kun eilen siitä kavereille valittelin, niin sanovat, että oot just niin ihanan näkönen kun voi raskaana oleva olla. Että ei kuulema mihinkään muualle oo tullu mitään paitsi tietenkin mahaan =) Olipas kiva kuulla ja eipä sitä tosiaan pahemmin muusta huomaakaan ku masusta.

Nyt lenkille ku vesisade loppu:) Heippa ja vointeja :wave:
 
Neuvola kuulumisia.. turvotusta reippaasti ja paino +900g/viikko!! onneksi tämä on ensimmäinen ns plussa viikko, tähän saakka kun on oltu reippaasti lähtöpainon alapuolella. Pitää toivoa että tuo olisi joku tilapäinen juttu nyt vaan kun olin töissä nuo yöt. verenpaine pikkuisen hilautunut ylemmäs ja hb 134

Supistuksista. Ne on loppuneet!! Niiden takiahan olin sairaslomalla aikaisemmin ja nyt ne ovat kadonneet. Tekiköhän lepo sen.. ihan ihmeissäni olen ollut.

Vauvalle vaatteita olen nyt ostellut sitten urakalla. Talvihaalarin 62 cm, 3 lyhythiha bodyä, Hello Kitty- puvun, 2 yökkäriä, ihanan pehmeän velour puvun, velourhaalarin ja bobyn, farkkuhaalarin, velour paidan ja housut ja vielä 3 pitkähihaista bodyä. Ja tietty tutteja, pulloja ja muita tykötarpeita. Ihana on ollut kierrellä kauppoja. Kirpulle on kyllä jo melkoinen määrä vaatteita kun tytöiltäkin on jäänyt paljon vaatteita, mihinkähän niitä alkaisi laittamaan. Turvakaukalon haen tänään, sen logico s systeemin jalustalla

Töissä käyn vielä 5 yötä valvomassa näiden vapaiden jälkeen, niistä on pakko selvitä, niin päätin ja siitä sitten saa jatkaa sijainen. sitten on viikkoja 32 ja saa yötyöt jäädä paremmin jaksaville

mahan muodoista. Mulla on kaiketi tyttömaha kun tuntuu leviävän sivuillekin jonkin verran. Ja kirpun pitäisi ollakin tyttö kaikkien ultrien perusteella.

Viikolla 36 on vielä ultra jossa katsotaan virtsatiet vauvalta vielä kerran ja painoakin. Kun nyt sitten vaan käynnistettäisiin taas ennen laskettua aikaa. Samalla tuolloin on synnytyspelkopoli. Edellisessä kun meni paljon pieleen kun se oli niin nopea ja jäi pelkkä kaaos mieleen ja itsekin olin sen verran shokissa että kun lapsi oli syntynyt ja nostettu rinnalle, niin muistan kun tärisin vaan ja sanoin että ottakaa se pois. Kätilö huusi miehelle että soita äkkiä apua vauva syntyy nyt eikä mitään ole valmiina ja mies oli just astunu saliin sisään.

Vielä kun toinen neiti tulee koulusta niin lähdetään kirjastoon. Eilisen kanakeiton ei onneksi tarvi kuin lämmittää, että pääsee ruuanlaiton kanssa helpolla tänään.
 
Tulentyttö, Kuunkulta ja Pöppiäinen :heart: Jaksamisia teille! Mulla edelleen kauhein pelko tuo, että joutuis jäämään sänkyyn. Mutta mulla alkaakin jo kahden viikon päästä äitiysloma, että kai siihen asti jaksan! Huomaa ettei jalka enää nouse entisen tahtiin, vaan kollegat joutuu tuomaan ruokaa ja kahvia mulle ja mulla on myös "raskaana olevan kuningastuoli", tällanen pehmee iso toimistotuoli, jossa selkä ei kipeydy olleskaan!

Mekin ostettiin turvakaukalo! Maxi Cosi Cabrio ja deep red värillä. Hintaa tuli E-Bayssa vaan 30 euroa! Samoin ostin hoitolaudan lipaston päälle.

Minttu-Maaria hienoa, että supistukset ovat loppuneet! Mulla ainakin tuntuu menevän kausittain tuo ja siihenhän se sairasloma varmaan auttoi!

Raskauskiloista: Mulla tällä hetkellä 12 ja huomaa ainoastaan mahasta ja lantio- yläreisi-seudulta. Plus että olen jättäny aktiivisen liikunnan ja sitä myötä käsivarret vähä näyttää veltoilta... pitää sitten sitä viiden kilon punttia nostella ahkeraan, ku syntyy. Raskausarpia ei onneks oo tullu viellä ainakaan.

Jassoo, se taitaa olla ruokatunti lopuillaan, joten ei kun hommiin taas :wave:
 
Heips

Minäkin mittasin masun ympäryksen ja se oli 97cm.
Täällä mennään edelleen hyvin jännittyneenä,kyllähän jotenkin menee päivät sekaisin kun tietää että voi kuitenkin syntyä enemmin...No mutta tällänen pika käynti ;)
Mulla on muuten matkaa synnärille 59km plääh,miettinytkin sitä kun tästä voi tulla ihan pika synnytys... että synnytänkös vielä autoon...
niin tähän mennessä painoa tullut 5kg =)



Pöppiäinen & touhustiina 31+4
 
Pikainen ultrakuuluminen:
vauvoilla kaikki ok, painot oli 1650 g ja 1690 g, eli tasaisia tyyppejä ovat. Poika perätilassa, eli sektio lienee edessä. kohdunkaulaa oli vielä jäljellä hyvin, pikkasen pehmenneet olivat kuitenkin paikat. Ei siis vielä hätää. Huh.

Mä rupeen laittaan poikia synttärikemukuntoon ja ite lähen sitä hoitopöytää hakemaan. Adios!

HM ja W&O
 
Minäpä keksin sitten ajankulua; tilasin bb:n 24/7:n kuukaudeksi :LOL: :ashamed:
Voi minua, kun en järkevämpää tekemistä keksi......

HM: Kiva kuulla että kaikki hyvin! Ja mä olisin kyllä tosi innokas tapaamaan, mutta mun varmaan pitänee kuitenkin vielä lepäillä pari viikkoa, sitten jos vielä yhdessä koossa, niin voi uskaltaa lähtee pirtistä =)
 
Moikka kaikille! Tääl ollaan jo rv 31+0, 9 viikkoa laskettuun aikaan.. Hurjaa.
Turvakaukaloista ; esikolla oli britax baby safe plus lainassa, se oli tosi hyvä. Tälle uudelle tulokkaalle oon katellu, yhtä oran kaukaloa ajattelin, vaikutti liikkeessä ainakin ihan näppärältä. Ja ei se musta oo hankalaa kiinnittää niitä vöitä, ainaki tossa baby safessa ne oli tosi helppo laittaa. Raskauskiloista ; viel olis pari kolme kiloa, niin olisin siin lähtöpainossa. Katotaan mitä vaaka näyttää loppuajasta.. Mahan muoto ; eka oli tyttö ja se maha oli vaan sellanen pallo, takaa päin ku katto, ei näkyny et olisin raskaana ollut, nyt on sama juttu ja tyttöä ne ultrassa lupaili..

Tossa lokakuussa ajattelin sitten alkaa laittelee vauvan juttuja valmiiks, muutaman vaaleenpunasen pikkuvaatteen oon ostanu (kun olivat niiiin söpöjä), ei sit olla konkursissa jos pitääki poikien vaatteita lähtee ostelee :)

"Ihania" liitoskipuja on tullu, välil saa kävellä ku olis mehterit pöksyissä kun tekee niin kipeetä. Öisin ku pitäs kylkeä kääntää niin se tapahtuu toooosi hitaasti ja mahtavan irvistyksen kanssa. Inhottavaa. Välillä vauva on niin ilkeesti ylhäällä, ettei henkikään kulje kunnolla. Saa haukkoa happea kun kala kuivalla maalla..

Peppi ja pikkunen 31 tasan
 
Hei.

En sitten eilen saunan jälkeen enään jaksanut raahautua koneelle. Tänään oli lääkäri nla sieltä kuulumiset:

RV: 31+3
Paino: -175/vko ( kävin viimeksi 27.8 )
Turvotus: -/-
Verenpaineet: 117/69
Pissa: Proteiini 1+
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämensyke: 150
Liikkeet: ++

Kohdunkaulan pituus n. 2.5cm ja pehmeä ulkosuu auki ja sisäsuu puolelle sormelle auki. :eek: Tuota ne mun supistelut ja painon tunne tuolla alhaalla on saaneet aikaan. Synnytys ei ole vielä kumminkaan käynnistynyt mutta veikkasi ettei ihan loppuun asti päästä. Sanoinkin että mun tuurilla sitä mennään yli ja lujaa. :LOL: Sairaslomaa kirjoitti äippäloman alkuun saakka ja lepoa lepoa lepoa sitä määrättiin.

Pomolle kun ilmoitin niin sanoi ettei kyllä tuossa tilassa olis mua sinne ottanutkaan jos vaikka synnytys alkais kesken työpäivän... Onneksi on ymmärtäväinen pomo, vaikka mies onkin. Mutta on itsekkin nuori olisko 32-35vuotias eli ymmärtää täysin tilanteen.

Nyt täytyy ruveta laittaan noi vauvan vaatteet valmiiksi paikalleen ja sairaala kassi kans. Kun ei tuosta lähdöstä tosiaan enään tiedä milloin tulee. Isäntäkin kielsi multa kaiken. Enään saa tehä yhtään mitään. Tämä istuminenkin saa tuon painon tunteen korkealle ja alkaa supistelemaan. Saa sitte nähä milloin isäntä kieltää koneella olemisen..

Löllykkä ja haamu 31+3
 
Moikka..

Huomena pitä sit hakee neuvolasta se sokerimittari.. muut arvot oli alhasia mutta se paasto arvo oli se mikä se saa olla eli 5.3.. :| ja apua miten pystyn piikittää ku ihnoon yliaiken pistämistä.. :'( :'( taas tuli käytyä tayssissa ku kaveri rupes taas vähä supistelee.. mutta mitää pahaa se ei o tehny mutta se vaan sattuu niin hulluna kun ne supistukset tulee.. maanantaina olis sit se erikoislääkäri saas nähä mitä se sit sanoo.. mut taidan vetäytyä maate tuli aika kakka olo siitä kun se neuvola täti soiti ja sano et mittarin hakuun huomena..


paula ja peikko 30+6

:'(
 
Moi!
Meinasi jo paniikkia pukata kun ei sivut toimineet :headwall: Tunti meni ja nyt siis pääsin vasta...

Päivä mennä hurahti, kohta vois lähteä jo nukkumaan =) Käytin typyä tänään leikkipuistossa, ja kiersin jopa pidemmän kautta jotta saisin itte vähän liikuntaa :D Ihana oli pitkästä aikaa kun ei ihan heti alkanut supisteluja ym. kipuja tulemaan... Vois ottaa huomenna jopa uusiksi jos kelit sallii...

Oi että, minunkin tekisi mieli ostella molemmille tyttösille vaikka mitä :heart: Mutta kun molemmille on jo paljon vaatetta talveksi :snotty: Paitsi vauvalle täytyy hommata talvihattu, esikoiselta jääneet ovat liian suuria. On mulla tietty se itsetekemä pipo, mut voisin ostaa ihan oikeankin hatun kun sopiva tulee vastaan =)

Meinaatteko käyttää vauvoillanne jotain pipoa tms. sisällä? Me ei pidetty esikoisella, minusta oli niin lämmintä (kesäkuu). Mutta ostin pari pipoa tälle tokalle jos pitäis viikon/kaksi. Kun kuitenkin haihduttavat lämpöä pään kautta...

Pitäis minunkin ottaa mahanympärysmittaa... Ei taida 115cm olla enää kovin kaukana :whistle: Muistaakseeni viimeks oli 111cm ja viikkoja silloin jotain vajaat 30. Navan korkeudelta olen mitannut.
Hitsi kun ei tullut laitettua ylös paljon oli esikoisen odotuksesta lopussa :/ Ois kiva ollut sit verrata... Kun mielestäni on kohta yhtä iso maha kuin viimeksi lopuillaan...

Paljon jaksamisia teille joilla on ollut suppareita ym.! Ei olis enää pitkä aika kun vauva saa tulla maailmaan =) :heart:

Luminka
 
Huomenta arvon naiset :flower: !!

HariMao; kasvaapa pienet tasaisesti :eek: , hyvä hyvä!!!! :)

Minttu-Maaria; mukava kuulla, että supistukset ovat loppuneet, muistat nyt kuitenkin vielä ottaa rennosti, etteivät ala uudestaa. Ja tämä oli käsky! ;)

Löllykkä; Hui, vai jouduit sinäkin lepäilijöitten porukkaan :hug: . Toivottavasti lepäily auttaa ja vauva jaksaisi vielä ainakin muutaman viikon kasvaa ja keräillä voimia masussa!

paula83; Aluksi tuo pistäminen tuntui aika inhalta, mutta yllättävän nopeasti siihen nippaisuun tottuu. Ja jos ei tarvi mitata kuin kahtena päivänä viikossa, niin sormen päätkään eivät niin kauheasti kärsi (tai ainakaan mulla).

Luminka; eipä tullut mieleenkään, että pipoa vauva tarvisi sisällä. Mutta totta kuitekin tuo lämmön haihduttaminen. Tumput meillä oli kuopuksella sisällä kädessä, kun on tammikuun vauva (muut on meillä loppukevät, kesä ja syysvauvoja). Ajattelin kyllä tilata sen kapaloliinan ja sidonnasta/liinasta riippuen sen saa myös niin että pää jää sinne sisään...

Mahan muoto; Kovasti ajattelen, että olisi poikamaha enkä olisi levinnyt sivuille :D . Mummoni on kyllä aina osannut sanoa mahan muodon perusteella kumpi on tullut, mutta nyt ovat olleet pari viikkoa reissussa emmekä ole nähneet...

Mulla on nyt taas menossa joku ihmeen energinen vaihe :eek: . Heräsin tänäkin aamuna jo ennen neljää enkä ole sen jälkeen nukkunut. Olinkin jo töissäkin vähän yli 6. Hirveästi olisi taas suunnitelmia (siivousta ;) ) viikonlopulle ja nyt jopa tuntuu, että jopa jaksaisin toteuttaa ne! No katsellaan mikä on mielentila taas huomenna :LOL: ...

viides rv 29+6 ( :attn: huomenna mennään uudelle kymmenluvulle, iiiiiiks)
 
Huomenta!
huoh, kyllä väsyttää.... ollaan täällä reissussa ja mies lähti illalla käymään vanhan kaverinsa kanssa YHDELLÄ kaljalla näin loman kunniaksi... no, heräsin kahdelta siihen, ettei ukkoa näy. soitin sitten kun olin aikani odotellut niin olivat grillillä syömässä sen YHDEN kaveriksi.... tuli sitten joskus kolmen pintaan, mutta minähän valvoin melkein puoli viiteen että yön unisaldo ehkä n.5tuntia... piti lähteä ikeaan nyt heti kympiksi, mutta epäilenpäs ettei lähdetä, menee se sitten huomiselle. ei silti, että en tiedä uskallanko näillä unilla edes lähteä niiden heikotuskohtauksien takia.

muuten reissu mennyt kivasti, eilen oli ihana shoppailla!:) löysin esikoisellekin tosi hyvän toppahaalarin -25% että hintaa jäi jotain 38?. matka meni yllättävän hyvin, 6tuntia istuttiin ja vain kerran pysähdyttiin välissä. eilen illalla selkä kipeytyi että en tiedä tuliko kipu vuorokauden myöhässä, mutta ei sen enempää kipeytynyt mitä töissä ollessa joku ilta.

luin pikaisesti teidän kuulumiset, paremmin kommentoin sitten alkuviikosta kotoa käsin.

vointeja ja viikonloppuja!:)
korppinen 31+5

ps. tänään esikoisen 3v. synttärit. :) kyllä siitäkin on tullut jo niin iso! juhlat vasta viikon päästä, tänään teen kuitenkin kakun tälle porukalle täällä. piti tehdä valkosuklaa-juustokakku, mutta yks oleelliinen juttu unohtui ostaa kaupasta eli valkosuklaa....
 
No huomenta!

Ottaa heti aamusta kaaliin niin että höyry nousee korvista! Olisin nukkunut tosi hyvin yön, mutta yhden aikaan heräsin kun tuohon meidän pihaan oli jotkut pipopäänuoret ajaneet autonsa ja huudattivat stereoita ja joivat bisseä, meteli siis sen mukainen. Mun mies heräs kanssa siihen meluun ja huusi parvekkeelta että nyt nuoriso he**¨¨ttiin, mutta aukoivat vaan päätänsä takas. Mepä soitettiin poliisit ja kyllä nuoriso hävis kun pieru saharaan. Meillä on tässä kaksi taloa vastakkain niin kaikki melu oikeen kaikuu seinästä toiseen. Ärsyttävää!!! No kesti sitten pitkään että sain uudelleen unenpäästä kiinni. |O Auta armias jos saan tietää että meidän pojat joskus norkoo toisten pihoilla kaljapullot kädessä niin tulee tupen rapinat! :kieh:

Vauvan pipon pitämisestä, en nyt varsinaisesti ajatellut pitää sisällä pipoja. Säädetään kuitenkin lämmitystä pikkasen isommalle siinä kohtaa kun pallerot kotiin tulee. En viitti hauduttaa päätä turhaan. Sairaalassa lähinnä enneaikaisilla ja pienipainoisilla pidetään myssyä lämmönhukan takia pidempään, täysaikaisilla ei yleensä ekan vuorokauden jälkeen. Tai näin ainakin meillä TAYSissa. Täysiaikaisen lämmönsäätelykyky on kuitenkin jo melko hyvä. Pääasia että kädet ja jalat eivät tunnu kylmiltä.

Paula83, ei tuo pistely nyt niin kovin paha ole, jos ei montaa kertaa joudu nipistelemään. Ite joudun mittaan sokerit 2-4 kertaa päivässä ja lisäksi piikittään insuliinit, mutta siihenkin tottuu yllättävän nopeeta. Haittapuolena on että sormenpäät on vähän arat ja mahalla mustelmia, mutta mitäpä en pikkuisten eteen tekisi. Joten iso tsemi :hug:

Mahanympärysmittaa en todellakaan tohdi ottaa! Varmaan kaksi metriä menis jo rikki! Riittää kun peilistä kattoo niin näyttää siltä kun tuossa edessä roikkuisi joku ylimääräinen perunasäkki! Ja se säkki vielä liikkuu itsekseen... :LOL: Mutta pojat sitten rakastaa äimistellä mun mahaa, ja koskettelevat ja tunnustelevat koko ajan. Kerran tunsivat oikein selvästi tytön kantapään kun työnsi kinttujansa mahassa, ja se oli taas kertakaikkiaan viikon uutinen joka paikassa. Jopa paikallinen kaupantäti sai asiasta tietää. :D Kovasti olisivat jo laittamassa vauvojen huonetta kuntoon, jospa sitä viikonloppuna innostuisikin... Mutta ihanaa että pojat ovat noin innoissaan tulokkaista. Kovasti ovat kyllä pohtineet että mistä ne vauvat mahtavat maailmaan tulla... :/

No jaa, taidan mennä ottamaan pikkutirsat. Neuvola olisi puoli 11... Mutta mukavaa perjantaita ystäväiset!

HM ja Wilma& Oskari 30+1
 
Tulipa tuosta Hari Maon poikien mietinnästä (mistä vauvat tulevat maailmaan) mieleen, kun meidän tyttö 4v on myös kovasti asiaa pohtinut. On sitten tullut siihen tulokseen että lääkäri tekee vatsaan reiän josta vauva tulee. Mutta sitten maha on rikki ja pitää ostaa uusi. Joskus jopa koko äiti on sen jälkeen rikki ja pitää ostaa uusi äiti :snotty: ...
 
Viides, lapsilla on sitten ihania pohdintoja... :D Pojat ovat monta kertaa ihmetelleet mun sektiohaavaa (joka näyttää isolta koska nuorena samaisesta kohdasta operoitiin kasvaimia pois) ja ovat tulleet siihen tulokseen että siitä samasta nämä vauvat tulevat. Ihan olen tyytynyt heidän pohdintoihinsa... Ensi alkuun tosin olivat sitä mieltä että vauvat tulevat navasta ulos! :D
 
Huomenta!

Ihanaa sain viime yönä nukuttua kerrankin hyvin.
Tänään ois tarkoitus lähteä kaupungille pojan kanssa ostoksille, eilen en itteniäni sinne saanu vietyä niin tänään sit ois tarkoitus päästä jotain ostelee.

Mistä vauvat tulee? meillä kanssa poika tuota välillä kovasti miettii ja eriteorioitakin on tullut. Ajattelin jos kirjastosta hakisi jonkun lastenkirjan josta tästä asiasta kerrotaan.

Mutta nyt touhuilemaan....

keiju ja wiljo 31+2
 
Huomenta!
Kahvi on tippumassa ja kroisantit otin juuri uunista :p

Pipoista ollut puhetta... Meillä kun esikoinen syntyi joulukuun alussa, niin pidin sillä ekan yön sitä nauhallista valkoista alusmyssyä (mikä on nimi?). Kun aattelin että kun sillä oli pipo 5päivää sairaalassakin, niin ei tule "shokki" kotona :D Meillä myös siihenkin aikaan melko kylmä koti. Luulen että laitan nytkin ainakin alkuunsa öisin päähän pipon, kun meillä yläkerta kylmemmillä ilmoilla aika vetoista ja viileä. Vaikkakin lämpöö tarvii laittaa nyt isommalle.

MItäpä muuta sitten..huutonetistä oon huutanut arabian vanhat kahvikupit ja maksoin jo maanantaina, mutta ei ole vielä kuulunut mitään, että ois postiin laittanut. Niitä odotellessa. Ja sitten ehkä taas yksiä vaunuja sieltä alan huuteleen.

Nyt aamupalan kimppuun, mukavaa alkavaa viikonloppua!! :flower:

Helmi ja aapeli 31+6 :heart:
 
Huomenta...

Eilen kerinnyt kun lukemaan teidän juttuja kun ompelin noita verhoja niin innoissaan ;) No nyt ne on valmiit ja ihan kivat tuli vaikka pieniä ompelu virheitä niissä kyllä on :ashamed: mutta ihan tyytyväinen olen kun en tuota ompelua ole hirveästi harrastanut ja ompelukoneenkin ostin vasta vajaa vuosi sitten...

Hauskoja arvailuja tuosta että mistä vauvat tulee :D Meilläkin poika 5-v kyseli tuota silloin kun kerrottiin että vauva tulossa ja kerrottiin että äitille tulee semmoinen vauvareikä mistä vauva sitten tulee ulos tai sitten vauva leikataan mahasta pois.Vähän aikaa tätä pähkäili ja totesi vaan "Selvä" :D
Meillä kun on noita isompia serkuksia jotka tietää asian oikean laidan niin en halunnut mitään haikara juttuja ruveta selittämään ;)
Tutun lapsille tyttö 7-v ja poika 5-v oli seksuaaliterapeutti selittänyt tämän elämän kiertokulun ihan niinkuin asiat onkin ja lapset ei ollut kummastellut sitä ollenkaan,tämä seksuaaliterapeutti oli tutulle sanonut että lapset saa sen kuitenkin selville nykyään aika aikaisin ja he voivat olla pettyneitä jos vanhemmat ovat asiasta valehdelleet.Mutta jokainen tavallaan :D ja kirjastossahan taitaa tosiaan olla hyviä asiasta kertovia kirjoja ;)

Huomenna päästäisiin viettämään miehen kanssa "laatuaikaa" kun lapset lähtee tätinsä kanssa mummolaan yöksi.Meillä oli toinen hääpäivä tiistaina ja sen merkeissä vietellään aikaa,katsotaan nyt mitä keksitään ;) Ainakin päivä menee romanttisesti tuossa raksalla hommaillessa :LOL: mutta jospa illalla vaikka kävisi syömässä ja vaikka elokuvissa...

Mutta nyt katsomaan mitä sitä seuraavaksi ompelisi,iskenyt hirveä ompelu into :p
 
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=85239601
KATTOKAA MITEN IHANIA!!! juurikun luulin etten tarvitse vauvalle mitään, niin noi mä niiiiiiin HALUISIN!! :heart: Mistä vaan taikois rahat noihin...... :'(
 
[color=#c000c0 ]Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Neuvolassa kaikki hyvin. Seuraava neuvola olisi 22.9.2008.. Silloin kyllä saatan todellakin jännittää, että joko lähetään KYS:iin, tuolloin viikot on jotain 34+1. Esikoisen kohdalla alkoi viikolla 34 valkuaista ilmestyä virtsaan.

Kun on seuraava neuvola on, ni laittaa lähetteen ä-polille, jossa sitten saavat katsoa vauvan tilanteen. Kerran on isompi kokoinen tulossa.

Red Dragon + Nuppu 31+5 :heart: [/color]
 

Yhteistyössä