....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Korppinen: KIITOS, TUHANNET KIITOKSET noista ideoista, mitä voi tehdä lähes makuuasennossa :D Noita juuri kaipasinkin, ja tuo joulukorttien teko kuulostaa mua nyt lähinnä innostavimmalta!!! Oon tehnyt ne aina itse, ja sitten joulukuussa on varmaan muutakin puuhaa :whistle: Joten taidan huomenna sen verran uskaltaa asioille, että tiimarista haen tarvikkeita..nyt vaan ideoimaan. Mä olen myös jotenkin "taikauskoinen" että en haluu vielä vauvaa varten laittaa mitään kirjaa tai kutsuja tehdä ristiäisiä varten. :ashamed:

Tiripati: Meillä on ihan sellainen ns. "vanhanaikainen" -04 pojalle hankittu britaxin turvakaukalo, joka laitetaan vöillä kiinni, enkä koskaan oo aatellut että "ompa hankala"... Meillä toki hinta ratkaisee myös aina TODELLA paljon, eli ei ole rahaa laittaa 200euroa, jos saa alle satasella, tyyliin. Mies myös hyvin totesi, että ei meidän autokaan ole mikään turvatestien voittaja, joten (miten kamalalta se kuulostaakin) jos oikeen pahasti tärähtää niin huonosti käy joka tapauksessa. Muistan myös lukeneeni, että tärkeintä noissa autojen turvaistuimissa ym. on oikea kiinnitys, oli merkki mikä tahansa.
 
Tulentyttö - On varmasti hirveet kivut ollut ja tulee varmaan juilimaankin,toivon mukaan auttaa tukivyö.

Niin unohin eilen kertoa että painoa likalla on 1500g ja uusi kontrolliaika oisi sitten 16.9 jos vaan touhustiina pysyy masussa,kyllä noita suppareita tulee hyvää tahtiin aina välillä,hyvä kun pystyy kuitenkin vielä ainakin jotenkin niitä tasaan...

Arpia en ole saannut toistaseksi yhtään,kait tuo 04 prinsessa hoiti tuon homman sitten hyvin,ettei touhustiina tarvii ;)



Pöppiäinen & touhustiina 31+3 :heart:
 
olepas hyvä helmi!

itse toivon että saan nää kaikki seisallaan tehtävät hommat tehtyä mahdollisimman pian siltä varalta että jos kunto huononee ja tosiaan ois toiveena myös ehtiä tehdä noita "makuu"-juttuja vielä eli just joulukortit ja jotain itstehtyjä lahjojakin valmiiksi (ajattelin ommella noille sisarusten tytöille nuken peittoja yms joululahjaksi, taidot ei riitä nuken vaatteisiin...) ja ovat just 2-5vuotiaita eli parhaassa nukkeiässä!:)

nyt täällä alkaa pojan lisäksi äiti tulla levottomaksi, kaikki ois pakattu, ruoka valmiina, vain isi puuttuu!! mutta lähdenpäs jo syömään pojan kanssa niin ollan sitten me siltäkin osalta jo valmiina.

Moro!

ja jatkakaa muutkin tuota "mitä tehdä makuuasennossa"-listaa :LOL: :LOL: jos jotain tulee mieleen!:)
 
Moi!
Pitkää taukoa kirjoittelusta pukkaa, ja syy löytyy siitä että mies on saikulla = istuu koneella kun tatti eikä voi antaa mun tulla edes toviksi tähän! |O Nyt on hakemassa poikia päikystä niin ehdin pari riviä kirjottamaan...

Mulla on viime päivinä tullut kamalan tukala olo, tuntuu että nämä pallerot ovat kieppuneet johonkin ihme asentoon ja nyt mylläävät oikeen kunnolla niin että oikeen pahaa välillä tekee! Tai sitten kasvavat vauhdilla ja tilat käy ahtaaksi... Huomenna on ultra, mielenkiinnolla odotan painoarvioita. Ja toisaalta sitä mikä on alapään tilanne, supistukset on olleet tosi tosi kipeitä ja sit välillä nipistelee tai pistelee kauheesti. Kävin tänään kaupassa ja välillä sai pysähtyä ja melkein huutaa hoosiannaa kun niin kipeetä teki!

Eilen hain toisen pinnasängyn, ja se on melki samanlainen kun tuo toinenkin! Jee! Tänään pitää ottaa yhteyttä hoitopöydän myyjään, huusin nimittäis netistä sellasenkin. Eli nyt olis sitten kaikki isommat hankittu. Tai no, haaveissa on että saisin nojatuolin tuonne pikkasten huoneeseen niin sais siellä syötellä rauhassa. Mutta katotaan....

Raskausarvista on ollut puhetta. Mulla tuli kahdella edellisellä kerralla melkoset tiikeriraidat sekä reisiin että rintoihin, mutta nyt ne ei mun mielestä ole pahemmin lisääntyneet. Onneksi, muuten olisin melko juovikas.. :LOL:

Myös turvaistuimista on ollut juttua. Meillä on kummatkin ihan sellasia perinteisiä malleja mitkä laitetaan auton turvavöillä kiinni, enkä nyt ainakaan edellisillä kerroilla kokenut niitä niin hankaliksi. Ei se nyt iso homma ole niitä vöitä kiepauttaa kiinni. Enkä myöskään usko ettätelakalliset olisivat sen turvallisempia kuin ns. perinteiset mallit.

Nää supistukset on aivan kamalia!!! |O Oikeesti tuntuu että ei anna enää nahka periksi. Tosi tukalaa. Ja toinen suuri raivon kohde on nyt ollut se että olen taas aivan tolkuttoman väsynyt, joka päivä olen simahtanut päiväunille. Mies tietty luulee että laiskuuttani meen joka päivä köllöttään, mutta kun ei voi asialle mitään. Tosi inhaa. Uloskaan ei juuri voi enää kävelylle lähteä että piristyis. Auttaiskohan jos parvekkeella seisoskelis pari tuntia...? :D

Jos mä nyt vaikka kahveeta menisin värkkään. Palaillaan taas!

HM ja Wiltsu ja Osku 29+6 (huomenna jo 30, jee!!!)
 
oltiin päivällä ostelemassa vähän lämpöisempiä vaatteita pojalle, ja ihan kivasti löytyi alennuksistakin vaatteita. ostin vauvalle hoitopöytään sen alusen ja itelleni siteitäkin valmiiksi. en meinannut ostaa siteitä kun oon aina käyttänyt tamponeita niin tuntu hiukan oudolle että minkäkokoisia sitä nyt ostais ja mille vuodolle..
vauvan tarvikkeet olis nyt niinku kaikki valmiina, paitti vaunut pitää vielä pestä. ja aion ostaa vielä erikseen veden keittimen jossa saa sitten lämmittää maidon vauvalle jos tuttipulloon päädytään.
jalat on aivan poikki ja turvonneet, ihan näyttävät iltaa vasten muodottomilta. Ja aiaiiaiii selkä menee koko ajan jumiin varsinkin makoillessa. ihan itkua täytyy vääntää kun ei pysty liikkumaan jostakin asennosta, ja selkä vain senkuin paukkuu. Kellään mitään hyvää vinkkiä tuohon???

raskausarpia on tullut muutama alavatsalle, kun katsoin viikkoja sittenpeilistä sinne. nyt en oo katsellut varmaan on tullut lisääkin mutta muualle ei. esikoisesta reisien sisäpuolella onkin jo ennestään arpia ihania punaisia sellaisia.

tuntuu ettei oo enää mitään tekemistä eikä jaksais vain istua ja istua. kun oon jo kaikki kaapit järjestellyt ja peseskellyt. vauvan vaatteet oon pesyt ja silitellyt.
koskahan sitä rupeais kokoomaan pinasänkyä ja laittamaan hoitopöydän valmiiksi.. ihmeellistä tällainen että raskaana ollessa tulee hirmu hinku laittaa kaikkea järjestykseen ym. huomenna menen autokouluun. täytyy mennä 2 vaihe ajelemaan sinne.

heippahei!
reginarento 31+0
 
tulentyttö: ihana kuulla että olet vielä yhdessä kasassa, mutta nuo kivut ei kyllä todellakaan kuulosta mukavalle!

Raskausarvista mulla ei oo tuullu vielä yhtään ja toivottavasti ei tulekkaan. Esikoisen aikaan pari tuli tohon rintoihin ja takapuoleen mutta nekin on nyt jo ihan vaaleita.

Mua kans väsyttää kokoajan, voisin nukkua yötä päivää jja mies ei todellakaan ymmärrä miks oon niin väsyny kokoajan.

Ajanvietettä: mä nauhottelen myöhäisilloista sarjoja ja kattelen niitä ja leivon ja käyn kamujen luona jos niillä sattuu olee vapaapäiviä. Luen myös aika paljon.

Nyt tv:n ääreen että poitsu pääsee tähän pelaa jotain peliä.

keiju ja wiljo 31+0
 
Neuvola rv 29+4

Juu elikkäs neuvolassa tuli käytyy...

Paino +995g/vko (APUA!)
Turvotus +/-
RR 112/72
Hb Tuloksen saa tiistaina ku otti käsivarresta, pikamittari oli rikki :S
Sf 26,5cm (viimeks rv 26+6 se oli 25cm)
Tarjonta RT
Syke 126 (Aika matalalla mennään)
Liikkeet ++

Sanoi että Onski on tainnu nyt löytää sen oman asentonsa, on tosissaa sii ollu jo vaikka kuinka kaua ja rt:ssa ollu myös rv 25 lähtien.

Hb:n tosiaan saa tietää sit ens viikol. Selkäsärkyyn voin ottaa buranaa vielä viikkoon 32 asti ja mobilatia voi laittaa huoletta selkään.

Painosta myös tosiaa vähä sano :D mutta sano myös sen että ymmärtää hän toki etten voi itteeni liikunnal rasittaa ja nyt ku toi selkäsärky on niin vaikeeta se liikkuminen on sit :S

Mikko kuuli äsken Onskin sykkeet vatsan läpi <3 <3 ihanaa!! :)
 
Noista muodoista.... Tyttöä kun odottaa niin leviää joka suuntaan. Ja poikaa taas niin maha edessä. Mulla ainakin pitänyt paikkaansa. Pojan aikaan maha oli edessä ja takaa ei huomannu ollenkaan että olis odottanut. Ja maha lähti heti rintojen alta. Tytöltä taas levisin ku pullataikina. Takapuolikin oli tosi levee. Kerran kun saunassa oltiin niin poika kysy "äiti missä sun pefletti on...." :eek: Siellähän se oli takapuolen alla mutta poika ei nähny sitä. :LOL:

Mutta nyt saunaan. Toiv jaksan vielä illalla lisää kirjoitella.

-Löllykkä-
 
Mahan muodoista...
Mulle äiti sanoi esikoista odottaessa että taidan pojan tehdä :LOL: Se on yleensä ollut oikeassa, mutta ei mun kohdallani. Mutta maha olikin oikeesti sellainen et tökötti eteenpäin, samoin tälläkin kertaa. Et siitä päätellen ois taas poika tulossa mutta todisteet kertovat ihan muuta :whistle: Eikä mielestäni takaapäin huomaa että oisin raskaana!

Syke
on ollut molemmilla tytöillä sellaista 140 luokkaa,
välillä nousee jos kovasti mylläilee :heart:

Hui kamala, voipi olla tuskaista sulla Tulentyttö! Kiva kuulla kuulumisiasi =)
Ja minä kun meinasin just alkaa valittamaan et on liitoskipuja, eivät taida olla mitään sun kipujes rinnalla... Mut jaksuja :hug:

Raskausarpia
näkyis vielä olevan entisiä, en oo niin tarkkaan peilistä kattonut onko lisääntyneet. Rintoihin tulee tosi herkästi, niitä ollut jostain murrosiästä saakka! Välillä haalentuvat ja sit taas tulee tummemmiks, outoa!
Mut "oikeita" arpia mitä tuli esikoisen odotuksesta, niitä tulikin melkein joka paikkaan, jopa pohkeisiin :eek: Sit perus pehva, reidet, maha (ei kovin näkyviä, alamahaan lähinnä )...

Minkä verran teillä on tähän mennessä tullut painoa? Mulla oli viikolle 30. mennessä +8kg. Yllättävän kevyt olo vielä, kun onhan tuossa kuitenkin jo lisää kannettavaa :/ 16kg tuli esikoisesta, mut ne kyllä lähtivätkin alle kuukaudessa, nestettä kun oli paljon kertynyt =)

Terkuin Luminka *haaveilee vielä yhdestä ruispalasta kevytgotlerilla* |O
 
Mulla ei nää takaa päi ollenkaa et raskaana oisin, on masu niin suippona eteenpäin ja poikaa on luvattu tulevan. Sykkeet on myös tosi matalalla ollu koko ajan, siinä 130 pintaan oikeestaan.

Sitä vissii sanotaa että tyttömasu leviää sivuille ja poikamasu on suippona eteenpäin.
 
Turvakaukaloista: Me tilattiin Maxi Cosin Cabriofix, käy Gessleinin vaunujen runko-osaan adaptereilla... Vaunut ja kaukalo tulevat vasta tämän kuun lopulla kun tehdas on ollut elokuun kiinni. Pelkkä istuin maksoi n. 170 ?, harkinnassa vielä, ostetaanko myös telakka siihen. Kätevähän se olis käytössä mutta tuohon kaukaloon telakan hinnaksi tulee myös n. 170 ?... Eli aikamoinen hinta kokonaisuudelle!

Raskausarvista: Mulla ei tullu arpia ollenkaan, esikoisesta tuli vaaleita juovia jonkin verran rintoihin ja reisiin, mutta nyt tässä raskaudessa ei ole onneksi tullut uusia!

Masun muodosta: Mulla ainakin pitää paikkaansa tuo, että pojasta vatsa on tuossa edessä, meille on poika tulossa ja on sanottu ettei takaapäin huomaa ollenkaan että olisin raskaana... Sykkeet tosiaan on pojasta matalemmat kuin tytöstä. Mulla on nyt ollut 130-140, neidistä aikoinaan n. 150 ja pojasta 120-130.

Mulla jatkuu kärvistely näiden kylkikipujen kanssa, voin todeta, etten koskaan olisi näiden uskonut olevan näin karmeita. Välillä meinaa usko loppua, itkettää, vituttaa, turhauttaa ja on ihan toivoton olo!!!! :'( En jaksais enää päivääkään, kun tuntuu ettei mikään asento helpota enää oloa. Varmaan murtunu jo kyljet. Panadolia oon vetänyt gramman n. kolme krt päivässä, mutta eipä tunnu paljon helpottavan. Anteeksi valitus, mutta olo ei todellakaan ole kiva...

hansu 30+3
 
Kyllä te olette hurjan kovia kirjoittajia. Vasta viime viikolla kävin täällä ja jo on uusi pino ja kamalasti tekstiä... HUH!
Ei aina edes jaksa kaikkea lukea, vain kahlaan läpi suuren osan.

Joku kyseli hengästymisestä. Musta on hauskaa, kun itse joudun töissäni pitämään palavereja paljon ja olemaan niissä äänessä. Niin mä hengästyn jo puhumisesta, mitä ei ole ikinä ennen tapahtunut :)

Mulla on töitä niin paljon ja pitäis tehdä paljon asioita jo ensi vuoden suunnittelussa kamalasti, niin ihmettelen vaan miten ne töissä luulee mun jäävät äippäilemään? Tosin itselläni on se tunne, että "saan" tehdä äippälomani aikana paljonkin kotoa käsin töitä, vaikka olenkin isossa yrityksessä, niin ne luulee tosiaan että olen korvaamaton. Vaikka kuinka yritän muuta väittää. Ja tehdä niille sitä vesilasitestiä, jos tiedätte :LOL:

No sen siitä saa, kun tekee lapsia näin iäkkäänä, olenhan jo 37-vuotias. Tänään vielä sanoin toimitusjohtajalle (joka ei ole edes läheisin esimieheni), että yritämme tehdä toisen suht pian perään. No se ei kuulemma ole este minulla työn teolle, eikä yritykselle. No en kyllä ole kone!! Toimari lupasi jopa hoitajaa kotiin, että saavat minut takaisin... HUH-HUH! Ja nauroin vielä hälle, että varmaan saan yksityisen sektionkin, muutaman palaverin lomaan, niin ei mene sitten kallista työaikaa hukkaan :LOL:

Ajattelin jopa että pitäisikö "kadota" äitiysloman ajaksi maan ääriin, etteivät oikeasti oleta minun olevan päivästä toiseen apurina.

No aika näyttää, kuka tippuu korkeimmalta tämän minun äippäilyni takia. Jos se on minusta kiinni, niin se on pomoni ja toimarimme.

Muuten minulla on kaikki suht ok. Suppareita tulee iltaisin suht usein, mutta ei muuten paljon edes huomaa kuin kivikovasta vatsasta. parina päivänä mulla on ollut kamalaa painon tunnetta alavatsassa. Miten lie vaavi taas sijoittaneensa itsensä yksiöönsä? Nyt noi painon tunteet on helpottaneet.
Mua harmittaa, että meillä ei vielä ole tehty ensimmäistäkään kokoarviota tai tilan tutkimista. Olisi kiva tietää, missä asennossa toi vaavi on, että pitäisikö tässä esikoista odottavan ryhtyä vielä ihmettelemään synnytystä sektiolla. On tossa "normaalissa" synnytyksessä jo miettimistä, että miten sen kestää...
No huomenna on neuvola, jos siellä saisin vähän tietoa missä vaiheessa noita tutkimuksia tehdään meilläpäin...

Nyt minä jatkan telkun tuijottamista.... Hyviä vointeja meille kaikille!

Sarppa 31 + 4
 
Kiitos kaikille haleista ja stempeistä =)
Tänään lääkäri sano et näit mun kipuja voi verrata siihen et jollain on esim sääriluu poikki ja kävelee sillä ilman kipsiä ja koko painolla, et aika helvetillisiä on, mut pakko vaan kestää...

vauvan tarvikkeista ootte puhuneet, meillä on vaunut ostettu: firkonin F7:t ja yksi lauantai kävin erittäin hyvän ystäväni kanssa vauvan vaate ostoksilla (jolla la 10pv mun jälkeen) ja ihan kivasti sain ostettua semmosta neutraalia vaatetta, meen sit ostaa lisää kun selviää kumpi on :D

raskausarvista on ollut myös puhetta, vielä ei ole tullut yhtään, mutta kahesta ekasta on tullut ainoastaa tuohon umppari arven ympärille ja rintoihin, toivotaan et nytkään ei tuu yhtään lisää

masun muodosta : mulla on ekat raskaudet ollut ns poika maha eli tossa eessä tönöttää ja ekassa piti paikkansa, mut tokassa ei, tulikin ylläri tyttö ja nyt on taas masu tossa eessä, sykkeet oli ekassa n. 140 luokkaa ja tosiaan poika tuli ja tokassa oli n.150-160 luokka ja tytsy tuli ja nyt on ollut 130-140 luokkaa, et saa nähä kumpi tulee ;)

Täällä ajanvietteenä on lähinnä vaan lehtien lukeminen ja torkkuminen aina kun mahdollista koska yöt menee pääsääntösesti valvoessa ja itkua vääntäessä kun koskee tonne alakertaan, lääkäri ehdotti kyllä jo opamaxia (ja neuvolan tätikin), rauhottavaa nukahtamislääkettä, mutta siihen en vielä suostu, katotaan jos tuo mulle suunniteltu vyö sitten autta ja kuhan sitä sitten oppis käyttämään eli köyttämään itteni ympärille :eek: :whistle:

Mutta nyt taidan taas mennä maate kun muksutkin jo nukahti ja iltatee ois tuloillaan... :p

Tulentyttö ja kipsu 32+0

ps. onneksi on tuo bb 24/7 niin on jotain "tekemistä" yön pitkinä tunteina :whistle: :headwall: nytkun siellä on tapahtunutkin....
Ja olipa kiva huomata ja "kuulla" että on "kaivattu", kiitos kaikille :hug:
 
Minäkin täällä pitkästä aikaa :)

Ihan ensiksi pitää sanoa TERVETULOA sk75, merval ja tiripati! Hauskaa kun tulee lisää kirjoittajia!

Tiripati: kirjoitit synnyttämisestä ja siitä että sulla on ollut kamalat menkkakivut ja haluaisit synnyttää ilman kivunlievitystä. Mulla vähän samanlaisia ajatuksia, on tarkoitus synnyttää sellaisella synnytyslaitoksella vielä jossa eivät edes anna muuta kuin ilokaasua (asun australiassa ja täällä on eri systeemit, enkä halunnut lääkäri synnytystä ettei turhaan leikkeiltäis yms, niin vaihtoehtona on sit kätilöien laitos jossa tekevät ns. luonnollisia synnytyksiä ilman lääkkeitä)... On kyllä alkanut pelottamaan aika paljon miten selviän kivun kanssa. Mulla kans on aina ollut tosi kamalat menkkakivut, oon oksentanut, pyörtynyt ja usein vaan joutunut makaamaan ja pitelemään mahasta kun on vaan sattunut niin kamalasti. Joten joo, saa nähdä miten selvitään!!

JennyAdelina: kyselit rintaliivien nettikaupoista. Itse tilasin yhdestä lumingerie nimisestä suomalaisesta nettikaupasta, ja myyjä oli niin ystävällinen, että sanoi että jos sivuilla ei näy sopivaa kokoa niin voi ottaa yhteyttä ja hän tilaa sopivan koon paikalle. Mä jouduin nim. pyytämään sellaista kokoa jota noilla sivuilla ei näy, itselläni on just päinvastoin, ympärysmitta on 65 ja uppikoko taas hehtaaria, ja niitä ei mistään oikein löydy. Siinä mallissa minkä ostin koot alkoivat 70sta mutta erikoispyynnöllä sain siis tota eri kokoa kans. Kannattaa siis vaan kirjoittaa niille ja kysyä olisiko mahdollista saada eri ympärysmitalla kuin mitä sivuilla on näkyvillä. Toi kauppa ainakin toimi tosi hyvin ja kuten sanottu myyjä oli tosi auttavainen.

Vauvamahoista: Mä saan melkein joka päivä kuulla miten kaunis poikamaha mulla on... Ultrassa tosin luvattiin 100% varmuudella tyttöä. Sykkeet on kans olleet koko ajan 150 tai sen päälle. Mulla on vaan sellainen ruumiinrakenne, että maha ei oikeastaan kai ees voisi levitä muuta kuin eteenpäin. Kyllä se on sivuiltakin leventynyt, ja itse sen huomaan (ja rakas mieheni kerran huomautti miten takaakin näytän erilaiselta kun en enää ole tiimalasin mallinen vaan suora...) mutta muut eivät sitä tietenkään näe, ja maha työntyy eteen pallona...

Mun ois pitänyt olla koululla jo tunti sitten ja oon vielä kotona yöpuvussa. Ja matkoihin mene vielä tunti... ja syödäkin pitäis ennen lähtöä. Joten paras että häivyn tästä!!!
 
Huomenta!

Poika tuli tunti sitten herättämään, oli reppana ihan kuumeessa :/ . Tulikin sitten pari ylimääräistä vapaapäivää tälle viikolle, mikä ei tee kyllä yhtään pahaa :p .

Kiva kuulla, että Tulentyttö ja Pöppiäinen ovat vielä kasassa, vaikka nuo Tulentytön kivut kuulostaa kyllä aika järkyttäviltä :/ .

Mahan muodosta oli puhetta... Mulla on sellainen selkeä poikamaha, eteenpäin pönöllään ja just takaapäin ei huomaa raskautta ollenkaan. Samanlainen oli esikoisesta ja silloin sieltä poika tuli. Nyt tosiaan tyttöä vahvasti ultrassa povattu... saa nähdä tuleeko kuitenkin ylläripoika :heart:

Just kun tossa yks päivä ajattelin, että oonpa kivasti päässyt näin pitkälle ilman mitään vaivoja, niin eilen olikin sitten a day from hell :headwall: . Yöllä en saanut nukuttua ja koko päivän lonkkia särki ja vauvakin kaiveli ikävästi tuota alakertaa :kieh: . Istuminen oli vaikeeta ja seisominen/käveleminen vielä vaikeempaa... ja vielä mukamas kolme viikkoa pitäis jaksaa töissä |O

Ai niin manna-: laita sen ään (tai öön) jälkeen välilyönti ja sitten vasta sulkumerkki, niin ei tuu sitä vinkkaushymiötä

Nyt keittelemään kuppi jotain kuumaa ja nauttimaan sateisesta säästä... ihanaa kun ei tarvii lähteä just nyt yhtään mihinkään :whistle:

:heart: HC ja neitokainen 31+0 :heart:
 
Pitänee varmaan pitkästä aikaa jotain raapustella, millon lienen viimeks kirjotellukka! Takavasemmalle oon vetäytyny, ei mitään oikeen tapahu ja ei jaksa koneella kauheesti istuskella. Tää selkä menee vaan pahempaan suuntaan, tai siis oikeelta puolelta kylki jomottaa (kuten hansuki tai kertoilla). Mie en oo särkylääkkeitä käyttäny tähän ollenka, kun pötköttelemällä asettuu. Ja kun kotosalla oon niin kyllä aina kerkee sen verran lepäillä.

Korppinen: veikka on meillä kaavailtu ihan sit oikeeks nimeks, isäntä ei oo vielä kantaansa vahvistanu tosin, maistelee vielä nimeä! :)

Muutamia kommentteja: raskausarpia ei oo tullu, ei tullu esikoisenka aikana. Supistelut on lisääntyny, mutta oikeestaan aina ovat kivuttomia mutta selkeesti napakampia ja rasituksessa tulee. Viime yönä supisti kerran tosi kovasti, ihan selkää poltteli. Mutta onneks oli vaan yksi yksittäinen! Väsyttää täälläki ihan mahottomasti. Ei riitä päivässä tunnit nukkumiseen! Painoa on nyt tämän aamun mittauksen perusteella tullu kaikkiaan 12kg... :| . Mahan muoto on poikamainen, niinkun esikoisenki aikana. Ja poikaahan meille on povattukin siis myös tällä kerralla! Syke on ollu todella tasainen 150-151 joka käynnillä.

Neuvolassa kävin viime viikolla ja kaikki oli hyvin, ei ees hemppa ollu vielä laskenu. Viikonloppuna mittasin verenpaineita isän mittarilla ja edelleen olivat oikein hyvät. Paino oli kyllä noussu, mutta ei liikoja - n. 470g/vko. Eli siellä suunnalla kaikki ok. Kolmen viikon päähän sain seuraavan ajan, eli ei vielä tarvinnu ruveta ravaamaan urakalla. Kiva niin!

Mie yritän kovasti kotona saada kaikki tekemättä olevat hommat tehtyä, mutta ei tuu mitään. Intoa ois kyllä tehä kaikenlaista, mutta ei tää selkä anna periks. Semmosen puolisen tuntia jaksaa olla jalkeilla ja se aikapa meneeki aina sit näihin pakollisiin hommin. Aamulla kerkeen käydä koneella, sit ulkoillaan, syödään, päiväuniaikana pitää itekki nukkua. Iltapäivällä jotain leikitään tai tehään pikkumiehen kans että se ei ihan seinillä hypi ja tylsisty. Sit on yleensä iltapäiväks pyykin pesua, ruokakauppaa ja ruuan laitto. Ja illalla ei sit jaksakka muuta kuin pötkötellä enää. Ahistaa ihan älyttömästi kun ei oo mitään omaa elämää eikä mitään mahollisuuksia oikeen tehä mitään. Mutta parin kuukauden päästä pääsee ainaki tästä selkäsärystä!

Lopuks vielä tervetuloa kaikille uusille ja lepäilyintoa kaikille lepäilijöille!! :)

Anzkuli ja Veikka 31+0
 
Huomenta!

Tänään ois sit tiedossa kirpparipaikan tyhjennys ja tilitys, ei siellä kyllä kuulema ole mitään tyhjentämistä. =) onneks on menny tosi hyvin kaupaks niin ei tarvi säilöö mihkään niitä.

Eilen kuulin ihanan yllärin mun keveri oli järkänny mut koululle hiushoito ja hierontamalliksi (aloitti just äippäloman jälkeen kampaajaksi lukemaan) 16.9 ois se ja mulla osi sillon syndet eikä se ees muistanu ku sanoin mut ihanaa pääsen hemmoteltavaksi. =)

mahanmuodoista: mulla on tommonen eteenpäin menevä maha, esikoisestakin ollu samanlainen, takaa ei huomaa ees että raskaana olen. Poikamaha tämä ilmeisesti on ku malliltaan tälläinen, no poikahan sieltä pitäisi tälläkinkertaa olla tulossa.

Mut nyt poikaa viemään hoitoon ja ite meen kaverille aamukahvelle.
Jos vaikka ois rahaa tullu niin vois lähtä ostaa joululahjoja, täällä yhessä lelukaupassa hyvät alet ja carlsonnilla ois lelut (6.9 asti) -25-75%. Sieltä vois ostaa kaikille muksuille(kummilapset ja oma/t) joululahjat.

keiju ja wiljo 31+1
 
Huomenta!

Mie menin jo varmaan vaille 21 nukkumaan :eek: . EI ole mun tyylistä yhtään. Ja tais tulla nukuttuu liikaa.. Vähän pirteämpi olo on, mutta ei sen mukavampaa kuin eilenkään. Ihanan suonenvedot molemmissa säärissä oli yön aikaa, monta kertaa.. Kellon soidessa pahimmin.. Teki mieli huutaa ja nyt jalat on niin kipeät, että saa pelätä, milloin jalat menee alta.

Ja sitten, jos venytti jalkoja eteenpäin.. Ni tuntui, että lähteevät irti ja mikä tuska siitä tuli :headwall: . Ei voi kun valittaa heti aamusta :LOL:

Minun maha on edessä. Anoppi sanoi kerran, että jos en tietäisi, että olet raskaana, ni ei susta sitä takaa huomaa.

Ihanaa olla töissä.. Ja sama meno jatkuu kuin eilenkin.. Pomo valittaa aina, kun tuun töihin koulupäivien jälkeen että on ollut kiireistä.. ja paskat että on ollut! Jos pari asiakasta silloin tällöin tekee kiireiseksi, ni sitten oon väärässä.

Mutta nyt lukee iltalehtee!

Red Dragon & Nuppu 31+4 :heart:
 
Höh tänään ois ollu neuvola mutta se peruttiin kun neuvolatäti oli sairastunu |O Oisin niin halunnu mennä sinne kun ois ollu sata kysymystä ja ois kuullu sen pikku sydämmen jumpsutuksen :heart:
Hitto kun päätäki särkee :headwall: Pitää tässä kohta lähtä käymään apteekissa ja samalla käyn kaverin luona kahvilla.. Ankea ilma täälläpäin, vettä sataa ja kauhea tuuli..

Rv 30+4
 
Löllykkä; :LOL: :LOL: :LOL: Tuo peflettijuttu oli kyllä hauska, mutta tunnustan kyllä, että mulla on ihan sama vika, että sinne se jonnekin "häviää" :wave:

Sarppa70; tuo puhuessa hengästyminen on tuttua mullekin ;)

Painoa on tullut tällä hetkellä 5,8 kg, tosin sekin lääkärin mielestä liikaa, kun paino ei olisi saanut nousta yhtään raskauden aikana, vaan mun olis pitänyt laihtua sen verran kun raskaus nostattaa painoa :( . No mulla kyllä ylipainoa...

viides rv 29+5
 
Huomenta! Huh! mikä urakka lukee kaikki jutut :D

Nyt vaan nopsaan merkkaan, mihin asti ehdin lukeen, ja sitten aamuteelle ja ootteleen kun serkku tulee vauvansa kanssa kylään. Kivaa!! Oikeen piristää kun saa tänne juttukaverin!! =)

Helmi 31+5 :heart:
 

Yhteistyössä