....Marraskuun masunkasvattajat SYYSKUUSSA.... (la:t 1-15.11)

Väsyttääääää |O |O
mutta pakko jaksaa valvoo ja kattoo bb. Miks ihmisen tarvii olla aina ja heti koukussa kaikkeen; tähän palstaan, beebeehen jne...Kohta alkaa viel aidols, niin johan tietää miten iltansa käyttää :D

 
Heippa pitkästä aikaa taas,

Päivityksenä etusivulle, meillä odotetaan poikaa ja synnytyssairaala on KYS.

Tänään tuli äitiyspaketti postissa ja tutustuin myös netissä kestovaippojen ihmeelliseen maailmaan. Harmi että tuli juuri tyhjättyä alkukesästä kaikki vanhat pyyhkeet kaapeista, niistä olisi saanut tehtailtua hyviä imuosia. Lanseerasin miehelle kestovaippaideaa ja hän sanoi, että kaikin mokomin otetaan kestot käyttöön, mutta epäili kyllä että minulta palaa hermot alta aikayksikön. Saa sitten nähdä... Huuto.netistä jo katselin käytettyjä kestovaippoja, niitähän siellä näyttää olevan myynnissä yllin kyllin. En vain ole ihan vielä hahmottanut, miten kaikkia niitä imuja, harsoja ja hoitoliinoja yhdistellään :ashamed: Otan mielelläni vastaan käyttäjäkokemuksia teiltä kokeneemmilta vaipanvaihtajilta!
 
Huomenta!
Nyt ahistaa!!!! Vein pojan juuri hoitoon ja olisi tehnyt ottaa se samantien sieltä mukaan takaisin kotiin :headwall: Siellä oli nyt aamulla ainakin 13 lasta (äkkiseltään laskien) ja vain yksi täti!!!!! Varmaan joo joku sairastunut koska joka aamu on ollut 2 tätiä, mikä sekin musta vähän... JA SE MENO!! ei sillä että meidän poika mikään rauhallisuuden perikuva olisi, ei sinne päinkään, mutta eipä se paljon eläväisen lapsen menoa hidasta jos muut jo juoksevat siellä täyttä häkää ristiin rastiin, huutavat kurkku suorana "kuka on pomo" ym. ja heittelevät tavaroita. Oli siis ihan päätöntä touhua!! :eek:
Ehkä oon vaan aina onnistunut viemään pojan sellaseen rauhalliseen aikaan, esim. kun menin töihin niin vein jo 7.15. Mutta myös se että 2,5vuotta poika sai olla ihanassa ryhmiksessä, joka oli tämän päiväkodin kyljessä, jossa oli maksimissaan joku 12 lasta, ja harvoin ne oli kaikki läsnäkään. Nyt ryhmäkoko hipoo varmaan 25!!
Mä aattelin kysyä tänään kun haen, että on ko meno koko päivän tuommoista. Ja panee todella miettiin, että onko järjee jatkossa viedä poikaa hoitoon edes sitä minimipäiviä...

No jopas tuli taas paatosta. :ashamed:

Muuten ei tässä mitään sitten ookkaan. Taas yksi piiiiiiitkä päivä eessä, ootan jo iltaa. |O

Helmi ja aapeli 31+3 :heart:
 
Vielä ollaan yhtenä kappaleena. Kiva kuulla, että täällä on kaivattu :)
Kotiuduin juuri eilen illalla sairaalasta. 11 päivää pitivät sisällä.
Sillon perjantaina, kun olin kaupungilla hammaslääkärissä ja kävin sen jälkeen vielä yhdessä vaateliikkeessä shoppailemassa, niin alkoi tulemaan tiheään suppareita :eek: Olin just kassalla ja ihan kaksinkerroin. Ei muuta kuin lähdin äkkiä kävelemään autolle päin. Tiesin, et nyt on jotain vialla ja soitin äkkiä miehelle töihin...kerkesin vaan sanomaan, et tule äkkiä kotiin nyt joudutaan sairaalaan...ja akku loppui. Pääsin autolle ja olin ihan paniikissa, kun supisteli tiuhaan. Lähdin ajamaan gynelle....ei ollut kuin 5 minsan matka...kello oli kakstoista ja se vastaanotto menee silloin kiinni. Onneks siellä oli vielä se sairaanhoitaja, mut gyne ei ollut paikalla. Hän soitti heti synnärille, et täältä on tulossa hätätapaus. Mies sitten ajoi mut sairaalaan ja sinne jäin tarkkailuun. Supparit oli rauhoittuneet onneksi illalla.
Joka päivä siellä tarkkailivat supistuksia, ctg aamuin illoin, supistukset tulivat sitten onneksi vaan silloin tällöin, mut kohdunkaula oli silti lyhentynyt 3.8: sta 2.8 senttiin ja kohdunsuu hieman pehmennyt. Makoilin siellä ja kohdunsuu koveni takaisin ja pääsin sitten lopulta kotia.
Pelko on kyllä kokoajan läsnä, että koska tulee seuraava lähtö...sairaalakassia en ollut vielä edes pakannut ja nyt aionkin heti ensimmäiseksi sen tässä tehdä.
Nyt vaan sitten makoillaan ja makoillaan kotona.

Kuunkulta ja poitsu 1420 g 30+3
 
Kuunkulta: Hui, sullakin ollut sitten jännät paikat :eek: Onneksi tilanne rauhoittui ja pikkunen ei ihan vielä päättänytkään pinnistää maailmaan. Niin ja tervetuloa kerhoon. =) Makoilua kestänyt nyt tasan viikko, ja tuntuu jo kuukaudelta!
 
Moikka taas täältäkin suunnalta!

Kiitos Luminkalle taas hienosta pinosta!

( . ) Perjantaina oli sitten neuvola taas vaihteeksi. Painoa oli tullu kahessa viikossa ihan reippaasti :D , onneksi kuitenki pikkasen vähemmän ku edellisellä kerralla. Paineet oli noussu aika reippaasti, 120/70, korkeimmillaan käynyt 104/64, mut aina ollu yleensä yläpaine alle sadan, viimeksikin 94/64. HB:kin oli noussu 122:en, vaikka obsidaneja tullu otettua TOSI harvoin. Sf oli 27, 2,5 cm lisää kahdessa viikossa. Sydänäänet 127-132. Ja edelleen tarjonta on se RT, toivottavasti ei käänny sit lopussa. Neuvolantäti vaan meina et on aika alhaalla, joten toivottavasti päästäis nyt es tonne lokakuun puoleenväliin yhtenä kappaleena :D
Lääkärilläkin kävin sit mutkan samalla ja kirjotti 3 viikkoa saikkua ja seuraavan neuvolan yhteydessä pitää sit neuvolalääkärin kattoo kohdunsuun tilanne. Pitänee sillon sit kysyä samalla siitä viimesestä viikosta, et kirjottaako vielä sen lisäksi saikkua, olettasin. Tää perjantain lääkäri kun ei ollu toi meidän neuvolalääkäri, jos ois ollu nii ois varmaan kirjottanu suorilta sinne äippäloman alkuun asti. Ei tosiaan oo istuma-asento niitä lempiasentoja, joten ei tuo töiden teko oikeen luonnistu, kun joutuis 8 tuntia istumaan. Et jos joku tosiaan miettii et hakisko saikkua, vaikka ei sillälailla oo es kipee, niin yhdyn edellisten kommentteihin. Kannattaa hakea. Miksi kiusata itseä?! Mä kiusasin todenteolla viime viikon. En pystyny mitään tekeen sit töiden jälkeen kotona kun ei voinu ku maata. Kylkiin saattuu jo nyt tää koneella istuminen, enkä oo ollu ku jotain puol tuntia vasta. Supistuksia on tullu oikeestaan joka päivä, mut eivät oo olleet onneksi hirmu kipeitä. Se vaan et seisaaltaan kun on, niin tuntuu et vatsa repeää :eek: |O

Kaukaloista ollu puhetta...me ostettiin se BRIOn kaukalo jalustalla. Siinä kun on ne ISOFIX kiinnitykset (jalustan saa myös vöillä kiinni). Muistaakseni katoin sitä Gracon logico S kaukaloakin, mut jos muistan oikein niin siinä sai sen jalustan vain vöillä kiinni. Saa korjata jos oon väärässä. Vissiin ihan vaan ton isofix-kiinnityksen perusteella päädyttiin tohon BRIOon. Paketista en oo sitä vielä ottanu, mut varmaan pitäis kokeilla autoon ja tossa kuun vaihtee jälkeen sit laittaa se pysyvästi paikalleen, niin koirakin sit sais totutella. Ja kun en oikein luota tuohon mieheen et se osaa sen ihan varmana laittaa oikeen, niin parempi et oon ainakin "suomentamassa" sille ohjeet :LOL: No mut nyt ruokkiin koiruus.

nannamaaria & upana 30+6
 
Nopeasti vain kysäisen; onko muilla tullut yhtäkkiä kauheaa oksettavaa oloa :x . Mulla tuli äsken joku ihme kohtaus (???), aamulla olo oli ihan pirteä ja hyvä, mutta puolituntia sitten oli viittä vaille ettei oksennus tullut ja oli muutenkin tosi huono olo. En uskaltanut liikahtaakkaan tässä tuolilla ettei laatta olisi lentänyt, mietin jo kotiinlähtöä, mutta palkat ovat vielä kesken. Ne pitää ainakin laskea loppuun ennenkuin voin lähteä. Nyt kyllä olo alkaa jo hieman helpottaa ja pystyin jo tähän koneelleekin tulemaan (äsken vielä ei olisi tullut mieleenkään...). Kohta on lounasaika ja mietin nyt helpottaakohan tuo syöminen oloa vai pahentaa :/ , varsinaista nälkää ei kyllä nyt ole..

viides rv 29+3
 
Huomenia! Huh just yks päivä pääsin kehumaan ettei ole mitään vaivaa oikein ollut, prismassa kävin aamulla kaupassa niin alko sielä yhtäkkiä pukkaamaan tuskan hikeä kun sovitin rintsikoita |O Tuntu että just sillä hetkellä tuuperrun sovituskoppiin! Mutta onneksi se meni sitten ohi kun vähän aikaa istuskelin.. No imetysrintsikat sain kuitenki ostettua ;) triumpin liivit 14.90, olihan ne niin hyvän tuntuset päällä..
Torstaina olis neuvolakäynti, saa nähä onko paino nyt noussu kuinka paljon.. :whistle: Onko muuten muille tullut jo raskausarpia? itelle on tullu rintoihin ja reisiin/lantioon..


rv 30+2
 
Tanjuska: Ei ole tullut raskausarpia, ainakaan vielä. Ei tullut esikoisestakaan, muutakun mun mielestä synnytyksessä ois tullut lantioon. Voikohan olla? Vai oliko ne siinä olemassa, muta en vaan huomannut.
 
No niin, syömässä käyty ja olo alkaa helpottamaan...

Nyt kun tarkemmin luin mitä oli kirjoiteltu niin olihan Luminkalla ja korppisella ainakin tällaisia heikotuskohtauksia. Mukava kyllä tietää etten ole ainut, vaikkei tuollaista oloa kenellekkään toivoisikaan..

Kuunkultalla oli ollut jännät paikat. Onneksi pikkuinen vielä malttoi pysytellä masussa kasvamassa ja keräämässä voimia!

Raskausarpia ei ole tullut muutakuin rintoihin ja lantiolle muutama pieni..

Huoh, nyt on taas joku uupumusvaihe menossa. Kotona olisi paljon tehtävää, mutta töiden jälkeen ei vain jaksa tehdä oikein mitään... Viime viikonloppukin meni jotenkin niin vauhdilla, kun lauantaipäivä vietettiin kaupungilla nuorempien lasten kanssa ja se reissu veikin kyllä voimat niin "hyvin" ettei sen jälkeenkään saanut enää mitään järkevää aikaiseksi...

Mutta nyt täytyy oikeasti hoitaa noi palkat loppuun, jos tuo kohtaus vielä uusiutuu...

viides
 
Noi heikotuskohtaukset mitä osalla on ollut on tosi inhottavia, esikoisen raskausaikana muistan itselläkin olleen, enkä loppuraskaudesta viitsinyt kaupassakaan käydä ellei ollut pakko, kun pelkäsin että tulee uudestaan. Tuli just kaupassa mullekin muutaman kerran. Toivottavasti tällä kertaa ei tulis ollenkaan.

Mäkin jäin sitten saikulle loppuviikoksi ja torstaina olis neuvola ja perjantaille varattiin neuvolalääkäri, saa nähdä miten paikat reagoinut noihin suppareihin :|
Nyt vaan lepäilen ja otan rauhallisesti kotosalla... Katotaan jos huomenna sais jo vähän pyykättyä tms. hyödyllistä. Tänään nukuin 1,5 h päikkäritkin tossa, joten ilmeisesti levon tarpeessa oltukin.

Vitsi, että jaksaa sataa vettä tänään... Pakko silti lähteä hakemaan poitsua tarhasta ja käydä kaupassa. Olin ihan varma, ettei helpolla lähde aamulla tarhaan, kun jään itse kotiin. Mutta isänsä kanssa lähti reippaasti aamulla ja toivotti mulle hyvää kotipäivää! Ihana poika :heart: :heart: :heart:

Nyt ehdin sitten täälläkin käymään vähän ahkerammin, kun kotosalla olen...

Hyviä vointeja vaan kaikille!
 
moi!i

tänne ei ihmeepiä, käväisin töissä selvittelemässä palkanlaskijan kanssa asiat ja pomo oli niin ystävällinen ettei edes moikannut! osoittaa ilmeisesti mieltään mun saikusta! on kyllä sellainen ukko välillä että... ja mies valtainen ala niin ei oo totutta perhevapaisiin eikä yleensäkään perheeseen ja lapsiin liittyviin juttuihin..

muuten kulutin aikaa kaupoissa ja nyt alkaa päivän lepohetki olla ohi, pakko keretä tehdä jotain järkevääkin ennen kuin aika hakea poika hoidosta. huomenna sitten lähdetään 600km automatkalle, vähän jännittää oma kunto!

palailen vielä ennen lähtöä!

korppinen

kuunkulta:eek:nn sulla kyllä ollut tosi jännät paikat, onneksi oot vielä yhtenä kappaleena!
 
moi!

Tänään sit aamulla siellä äippäppolillä käyty ja kaikki ok, paikat ei oo enempi auenneet. 7:10 uusi aika synnytystapa arviointiin. Nyt oli sen varran tyly lääkäri etein ultralla vilkassu ku alapäähän tuon kanavan pituuden ja masulta ehkä 20sek, sano että hyvin liikkuu ja se oliki siinä. Mä oli ihan että hä :eek: painoarvioo ei tehny vaan sekin sit sillon ens käynnillä. Nyt sano että parisuhdejumppaa ja liikuntaa saan rueta rv 34-> eteenpäin lisäilemään. Parisuhdejumpat ku on ollu kiellettynä jo rv 24:stä....raastaa jo vähän mieltä ku ei saa |O

Nyt on sit kampaajalla käyty ja kaupungillakin pörräsin tuhlailemassa, vauvakirja on nyt ostettu, pitää rueta kohta sitä täyttää.
Haettiin pojan kans pitsaa äsken ja kohta mennään käy kesportissa jos ittelle jonkin näköisen takin löytäis.
Täällä oli ollu aamulla auton lasit jäässä ku mies oli lähteny töihin ja kasinkin aikaan oli vaan +1astetta.Talvi tulee!

Keiju ja wiljo 30+6
 
Tänne porukkaan tahtoo kans mukaan! :) 27v esikoisen odottaja olen Tampereelta ja LA 8.11. Pikkuinen tyttö luultavasti tulossa.Odotus mennyt hyvin tähän asti. Saikulla olen raskaasta työstäni luultavasti äippäloman alkuun asti. Välillä aika alkaa käydä pitkäksi varsinkin nyt kun avomies on työreisussa tän viikon. Vauvatarvikkeita on mukavasti jo kasassa, mut jotain vielä hankkimattakin. Turvakaukalo nyt ainakin. Mitäs suosittelisitte? Haluaisin sellasen kannetavan version ja mielellään alle 200e sais olla hinta. Hirvittää vähän synnytys jotenkin vaikka toisaalta hullua kun eihän sitä voi yhtään tietää mitä on odotettavissa kun ei oo ennen kokenu. Eniten pelkään että lähtee taju kun teininä joskus koin menkkakivutkin niin kovina että pyörtyilin ja oksentelin..Ja kun haluaisin yrittää ettei tarvis ottaa mitään kivunlievitystä paitsi ehkä ilokaasua, mut taitaa jäädä haaveeks et pärjäis ilman..No turha kai noita liikaa miettiä. Menee sit niinku menee. Harmittaa toi vesisade kun tahtois lähtee ulos ja kaupassa käymään kun oli suunnitelmissa leipoo vielä omenapiirakka tänään..
 
Mulla alkoi sitten synnytys uhka,sentin jäljellä kohdunkaulaa ja on pehmentynyt myös,jouduin sitten sänkypotilaaksi.Ja tyrkkää itteensä pois sieltä kovaa tahtia,että saaspi kahtoa miten käy.
On myös tarjonnassa jo,ollut jo jokusen viikon,multa kiellettiin kaikki tekeminen täysin,kyllä mulla on jännät ajat vaan menossa,Likka voi kyllä masussa hyvin,että ei siinä mitään.

Pöppiäinen & touhustiina 31+2 ( ja mihin nyt sitten luottaakaan enään,kun kts.pv.kerralla.)

p.s painoa tullut tähän mennessä vajaa 5kg ainoastaan jeeeeeeeeeeeee
 
pöppiäinen: Mulla kanssa ollut 1,5cm enää jäljellä viikko sitten. Pehmeä myös ja auki sormelle. Levossa kanssa tässä ollaan ja oikeestaan oon joka aamu siitä onnellinen että taas tulee päivä lisää. Mutta toisaalta lääkäri sanoi että ihan hyvin voi mennä loppuunkin saakka. Oikeestaan ärsyttävin tilanne tällänen. :kieh:
 
kuunkulta & pöppiäinen: Johan teillä on jännät paikat! Toivottavasti tosiaan pienet pysyisi vielä vähän aikaa ainakin masussa :heart: . Voimia paljon teille molemmille! :hug:

helmi: Kiva, kun minut muistetaan! :hug: Hyvin täällä voidaan. Olo pirteämpi, ainakin näin illemmalla. Koulukaveri kävi tyttärensä kanssa moikkaamassa meidän koiruliinia ja tytär oli ihan otettu. Voisin sanoa, että 80-90%:n varmuudella yksi pennuista on varattu, jos koiruliini sais ensi kesänä pennut.

Ja tänään koulussa huomasin, että en nyt niin pahasti jäljessä atk:ssa ollutkaan, mitä kuvittelin. Loppujen lopuksi en yhtään. Olin kotona saanut kaiken jo tehtyä.

Mutta minua masentaa se verho, jonka tein siihen kopan ympärille. En kankaiden mittausvaiheessa muistanut lisätä sitä rypytysvaraa :headwall: . Ihan tyhmä ajatuskatko, enkä sitten jaksanut enää ruveta purkaa, että olisin jatkanut kangasta.. Olisi ollut mieletön homma purkaa. Nyt siinä ei oo kauniit rypytykset, ihan suora reuna.. Jospa se nyt sen aikaa menisi, kun vauveliini pienemmässä sängyssään viihtyy.

Aamuisin väsyttää mielettömästi.. utta jospa tää pikku hiljaa tästä helpottaa. Mutta enää 8 viikkoa laskettuunaikaan :heart: :eek: , mutta tuskin niin kauaa enää.

- Red Dragon & Nuppu 31+2 :heart: -
 
Pikainen lukeminen ja taidan painua nukkumaan |O Viime yö meni ihan pyllylleen, sen 5 kertaa taisin vessassa käydä, ja muutenkin heräilin ja tuskailin :headwall: Ja yhden kerran jopa heräsin siihen kun masun asukas piti omat bileet yksiössään :LOL: Joo, ei ollut kyllä kovin kivaa, pitkän aikaa riehui enkä siinä ryminässä saanut sit nukuttua...

Mies iltavuorossa ja kuulemma jää vielä ylitöihin eli jossain puolen yön aikaan kotiutuu...

Mutta jos huomenna jaksaisin vähän paremmin katella teidän juttuja, nyt hyvät yöt :wave:

Luminka ja neitonen 31+3
 
huomenta ja nostetaanhan meidät samalla ylös kukohta tiputaan tokalle sivulle!

( . ) yö meni suhkoht hyvin, illalla olin niin väsynyt etten ees bb:tä jaksanu katsoa vaan kohta sen nauhalta katson. Nyt on ruennu jotenkin enemmän pissattaa öisin ennen kävin kerran jos sitäkään nyt käyn 2-5 kertaa |O ei kiva. Sillä oon varmaan kokoajan väsynyt ku yöllä joutuu niin monesti nousemaan.

Mut nyt päiväkodille poikaa viemään....

keiju ja wiljo 31+0
 
Huomenta!

Tervetuloa uusille mukaan!
Just tuossa tein sämpylätaikinan nousemaan ja olis tarkoitus tehdä aamupalaksi tuoreet sämpylät. :p serkku tulee tyttönsä kanssa käymään aamusta ja illalla lähdetään sinne reissuun ja kaikki on vielä pakkaamatta+auto siivoamatta että eiköhän tuota touhua riitä tälle päivälle... onneksi sain nukuttua tosi hyvän yön. :)

Kiva kuulla pöppiäisestä pitkästä aikaan. nyt vaan rauhallisesti ettei ihan vielä syntyis.

Keiju onpas sulla ollut ihme lääkäri kun ei edes kokoarviota tehnyt! tuntuis että jos polille menee ja viikkoja on kuitenkin näinkin paljon niin se tehtäisiin aina! mulla oli kyllä viimes kans niin ihme lääkäri että tulipa mieleen että eikö noin pitkään opiskeluun mitä lääkäreillä on voisi sisällyttää edes yhtä ilmaisutaidon/sosiaalisen kanssakäymisen kurssia!!!! se ei niiden opiskelua enää pidentäis kuin parilla viikolla ja olis ihan kiva taito lääkäreillä..!

tein eilen hyvän löydön vauvalle. Vendin villahaalari jonka oikea hinta nänytti olevan 24,90 niin 5euroa! eihän ne tietty täyttä villaa ole, vain 30% mutta ostinpas silti. ainut koko jota oli oli 70cm että täytyi ottaa se, mutta jospa se talven päälle olis sopiva. jos olis ollut useampaa kokoa olisin ostanut pienemmän ja isomman. itse tykkään villavaatteista niin paljon enemmän mitä mistään fleece vaatteista kun itsestä tuntuu että fleece ei hengitä ollenkaan.

ihana päästä shoppailemaan!:) :) :) ei silti että tilipäivä on vasta reippaan viikon päästä, mutta jospa se rahat shoppailuun jostakin irtoiais... listalla on ulkovaatteita esikoiselle, itselle jotain, miehelle ja vauvalle... + ikeasta pojan huoneeseen kalusteet ja säilytys juttuja tavaroille, että rahaa varmasti palaa. ajattelin nyt ostaa mm. itselle imetysliivit ja vielä yhdet äippähousut, ihan vaan sellaiset kivat kotihousut, mutta kun mulla näitä odotusviikkoja todennäköisesti on kuitenkin jäljellä se ainakin 8viiikkoa, en uskokaan että tää etukäteen syntyy.

mutta nyt lisäämään oliiviöljy sämpylöihin kun ei kylmänä äskön suostunut tulemaan pois pullosta ja sitten suihkuun!

oikein mukavaa päivää mammat!! alkaa loppumetrit lähenee...;)

hyvin nukkunut ja hyvällä tuulella herännyt
korppinen+ "justus" 31+2

ps. missä muuten anzkuli? ja anzkulille heti kysymys että onko veikka nimenä teko/odotusnimi vai ihan tuleva nimi? oon nimittäin itsekin ihastunu viime aikoinan siihen nimeen. :)
 

Yhteistyössä