Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

keiju: Tuliko teidän wiljolle keltaisuutta kun kuitenkin suht pienillä viikoilla hänkin syntyi? Meillä on tytöllä bilirubiinit sen verran koholla, että jouduttiin jäämään vielä huomiseen! Eli viisi päivää tulee vähintään sairaalavierailua :kieh: Mutta pakkohan se on ajatella lapsen parasta vaikka oisin halunnut jo eilen kotiin. Bilit olivat tänä aamuna jo 206. Jospa ne illalla olisivat laskemaan päin. Samoin aamulla vielä ottavat.

Ei ole tainnut vielä poksahteluja käydä, tai ei vaan ole kukaan ennättänyt tänne ilmoittamaan =)

Ihania vauvoja Hari Maolla =)

Aika tylsää täällä alkaa jo olemaan. Omassa voinnissa kun ei ole mitään valittamista. Paitsi meinaa olla aika herkkis olo, ja koti-ikävä... Mut valoisin katsein huomiseen =) Onneksi on mukava huonekaveri jonka kanssa jutellaan ihan kaikesta, saa ajatukset vähän muualle =)
Tosiaan, istua pystyin heti samana päivänä, eikä kirvellyt vessakäynnit kuin ehkä päivän verran. On tää aika ihmeellistä kun ei mitään ongelmaa, ihan kuin ei olisi synnyttänytkään!

Luminka
 
HM Ihania pikkusia! :heart:

Ihan eri fiilis on nyt kuin eilen, ja en ois ikinä uskonu sanovani tätä että OLIPA NAUTINTO SAAHA IMUrOIDA :LOL: (mulla oli kato se siivouskielto raskausmyrkytysepäilyn takia) Ja kyllähän niin hinkkasinkin joka nurkan.. :whistle: Ihan hiki tuli!

Aattelin tehä pannarin kohta ja lämmittää eilistä hernekeittoa..

Ja viikot vaihtuu 37+0 hui! B)
 
HM: voi miten kauniit vauvat :heart: jotenkin paljon isomman näköiset.. =)

Mä sain leivottua; 2 pellillistä pikkupitsoja, 1 pellillinen sämpylöitä, 1 korvapuusteja, 1 kierrepullia ja 1 tavallisia pullia. Yllättävän paljon tuli kahdesta ½litran taikinasta!! Saa kivasti pakkaseen, niin riittää pojan synttäreillekin jo noista, nyt on niin paljon leivonnaisia pakkasessa. :D Sitten laitoin pyykit narulle, niin olo on nyt niin puhki! :whistle: Selkään ja jalkoihin särkee. Lisäksi pinna kireellä, ei jaksa pojan kanssa touhuta. :ashamed: Joten en tiiä onko tässä mielettömässä leipomisvimmassakaan mitään järkee, kun sitten hermot taas loppuillan kireellä..
 
Reissusta selvitty yhtenä kappaleena,käytiin siis perj-lauantai välillä pyörähtämässä Helsingissä.Hyvin selvisin reissun vaikka supistelikin aika tiuhaan perjantai-iltana siellä illallisella,jouduin lähtemään huoneeseen lepäämään välillä.

Luminka Paljon onnea tytön syntymän johdosta :flower:

HM Voi kun sulosia pikkusia :heart:

En jaksanut millään lukea kaikkea kun tullut varmaan 3 sivua tekstiä sillä aikaa :D
Mutta jaksamisia kaikille tasapuolisesti :hug:
Nyt pitää ruveta siivoamaan jos vaikka saihin näihin supistuksiin kunnon potkun ;)
Huomenna olisi lääkärineuvola ja kuulee onko näistä mihinkään vai kärsinkö "turhaan" |O
 
Luminka: Sä olet kyllä tosi hyvässä kunnossa sitten! Oispa itekin sitten...mua hieman pelottaa se kuinka pitkään taas paikat riekaleina, kun esikoisesta repesin pahasti ja istuminenkin sattui monta viikkoa ja käveleminen. Puhumattakaan vessassa käynneistä. :kieh:
 
Luminka: kaks kertaa ne sen Bili-arvon ottivat ja ei lähteny nousuun. Sokeria seurasivat 2vrk, heti synnytyä ottivat ekan arvon ja sit siitä 3h välein kävivät mittaamassa ja niissäkään ei ollut mitään häikkää. Toivotaan että teillä lähtee bili-arvo laskuun niin pääsette kotiutumaan. Paljos sulla oli viikoja ku typy synty?
 
keiju: neuvolan mukaan viikkoja tuli 37+5, näiden laskujen mukaan 37+4.

helmi: noista sun leipomuksista tuli mieleen että olipa hyvä kun itse aloitin ihan ajoissa pakkasen täytön! Nyt on vaikka mitä tosiaan valmiina kun joskus täältä pois päästäs!

Mitähän täällä ois kohta ruokana.. On se helppoa =)

Joko kerroin että meillä on esikoisella kuumetta ja nuhaa? Jopas sattuikiin, mitä piti eilen mennä huonekaverille kehumaan että on kerran vaan nuhassa ollut. Harmin paikka, mutta eihän sille mitään voi. Jospa ei miehelle ja mulle tulis mitään. Vauva nyt tuskin saa kun on vasta-aineita masuajalta ja rintamaidosta (joka on alkanut nousemaan niin että jo kipeää tekee.. AUTS!)

Voi kun pääsis jo huomenna! Viime kerralla kotiinlähtö oli minun voinnistani kiinni, silloin kun tulehdusarvot olivat vähän koholla. Nyt taas odotellaan että vauva ois valmis lähtemään...
Ei passaa liikaa luottaa taas huomiseen, pettyy vaan vielä pahemmin jos joudutaan vieläkin jäämään tänne!

Luminka
 
hm aivan ihanat pikkuset immeiset teillä :heart:

Mulla on jokainen päivä vaan tuntien laskemista... tää olo on niin järkky :kieh:

Eilinen oli ihanin päivä kuukausiin, olo oli parempi kun yleensä ja sain viettää aikaa kaikista rakkaimpien ihmisten kanssa (kaveri, kummipoju, äiti) :heart:

Tiistain ultraa ja alakerran tutkimussörkkimys retkeä odottelen, et sais vähän tietää mis kunnos oon. :D

Nyt syömään ja takas sohvalle kärvistelee :wave:

Rinzessa ja papuRinssi rv.37+4
 
Kyllä on pinna nyt kireellä!!! Poikakin alkaa käveleen seiniä pitkin, kun tommonen sadeilma, ei olla oltu ulkona ja sen huomaa!!! :kieh: Onneksi mies näki mun olevan äärirajalla (ennen totaalista räjähdystä ) :saint: ja otti pojan mukaansa ja lähtivät käymään kaverillaan kylässä ja katsomassa liskoja. =)

Kyllä vaan ottaan voimille tää oma olotila, ja poika ollut kotona to saakka ja sen kanssa 24/7. Mä en vaan nyt juuri ole niin virkee että keksisin tarpeeksi aktiviteettejä sille ja kumpikin turhautuu :ashamed:
Inhottava sanoo, mutta ihana kun tulee maanantai ja poikakin pääsee tarhaan touhuileen, on leikkikavereita ja ohjelmaa taas yllinkyllin.
 
Hei vaan kaikille!

Aivan ihanat vauvelit HM:n peheessä!! :heart: Miustaki näyttivät vanhemmilta kuin parin päivän ikäisiltä. Kun eivät ees ryppyisiä oo! :)

Mieki täällä nautin vielä näistä leppoisista päivistä, kun esikoisen kans on jotenki niin vaivatonta ja nää päivät menee niin rutiinilla. Jää tosi kivasti aikaa olla koneellaki ja kattoa telkkaria ym. Toisaalta ois jo kiva päästä masustaki eroon... Puolensa ja puolensa.

Eilen illalla tuli parit tosi hyvät supistukset nukkumaan menon jälkeen, mutta pariin jäi. Tänään päivällä muutamaan otteeseen tuli kans säännöllisesti muutamia supistuksia, mutta eipä siitäkä sen enempää kehkeytyny. En tiedä voiko olla että se eilinen supistelusesso ois jonkun verran painanu vauvelia alaspäin, kun tänään en aamulla saanu enää ulkoiluhousuja jalkaan, eivät tuosta alamahan kohalta menneet ollenka. Oli hieman viileä ulkoilureissu pikkumiehen kans kun kollarihousuilla piti sit lähteä. Onneks ens viikoks on kuulemma lämmintä säätä luvannu!

Joku mainitsi huonosta olosta ja päänsärystä yms. Voiko semmoset olot siis ennakoida synnytystä? Mulla kans eilen nimittäin alkoi semmonen nuhjukkaolo illasta, semmonen vähän voimaton - ihan kun ois kipeeks tulossa. Pää on jotenki sekaisen tuntunen ja hikoiluttaa aivan kamalasti koko ajan. Tänään piti ihan käydä pötkölleen kun tuli niin huono olo, semmonen etova... Ruokaka ei oikeen maistu...

Mutta vetäydyn lepäilemään ja odottelemaan vauvakuulumisia!! :)

Anzkuli 37+3
 
HM Ihania vauvoja, ja niin valmiin näköisiä... :flower:

Luminka, voi kun itsekin olisin synnytyksen jälkeen noin hyvässä kunnossa...

Täällä ei tänään mitään ihmettä, normaalin tukala olotila ja kävely ja seisominen ottaa alapäähän inhottavasti :/ Aamulla innostuin leipomaan kaneliässäpullia, nami, nami... Oltiin just mun broidilla ja sen vaimokkeella pikavisiitillä joka venähti 4 tunniks. Olivat sitten laittaneet oikein pöydän koreeksi joten eihän sitä nyt heti voinut lähteä kotiin. Ja onhan se mukavaa välillä saada aikuisia juttukavereita ja höpistä kaikkea. Nyt voin taas pötkötellä loppuillan sohvalla.

Onpas ollut hiljainen viikonloppu, ei yhtään vauvauutisia, mutta tulen vielä illemmalla kurkkimaan kuulumisia. Tai ehkä ei ole hiljaista, mä vaan käyn täällä koko ajan, niin eihän sitä nyt koko ajan ehdi tapahtumaan.

Mukavaa sunnuntai-iltaa mammat! :wave:

p.s tuli tummennettuna vahingossa
 
...tässähän iskee melkein vauvakuume, kun katselee noita suloisia pikkuihmisiä!
Onnea :flower:
Kävin naistenklinikalla perjantaina 37+1 ja sellainen lääkäri sattui joka oli sitä mieltä ettei käynnistää tarvitse tai siis seuraava aika viikolle 39+1 ja silloin keskustellaan kuulemma käynnistyksestä...ihan rauhassa...jos sinne asti pääsen niin saa olla hemmetin pätevät perustelut, että suostun käynnistykseen enää. PRKL!
Tämä kiukkuni johtuu siitä, että minulla on 1-tyypin diabetes ja koko raskauden ajan peloteltu jättivauvalla, aikaisella käynnistyksellä (sairaalaankin pistivät tutustumaan jo viikolla 28), raskausmyrkytyksellä yms. yms.
Nyt sitten pyörtävät puheitaan, kun ei ole tullut mitään ongelmia. Riskeistä on aina hyvä puhua ja olla tietoinen...sitä en kiellä, mutta tapa millä puhutaan olisi tarkastamisen arvoinen asia naistenklinikalla :( . Jep...en voi yleistää...kaikki lääkärit eivät ole samasta puusta, mutta puita on tullut monta nähtyä, kun on lähes jokakerta ollut eri lääkäri :LOL:
 
iltaa täältäkin! anzkuli: en tiedä ennakoiko synnytystä tuo huono olo ja flunssaan tulemisen tunne, mutta mulla on niitä nyt muutaman päivän ollut,tiedä sit mistä johtuu... :/ ja nyt on muutaman päivän tullut vihlaisuja tonne kohdunsuulle(?) ja muutenkin koko lantio- ja häpyluun seutu ollut hemmetin kipeä. viime yönä piti ottaa 1000mg panadol että sais uudestaan nukuttua. supistuksia ei mun mielestä silti tule mitenkään paljoa,silloin tällöin ja harvakseltaan ja useimmiten illalla/yöllä. silti elättelen toivoa että jotain alkais jo tapahtumaan...
ihanaa kuulla uutisia luminkalta,keijulta ja harimaolta!! ihania pikkuisia HM:llä! :heart:
jahas,takas sohvalle

noonie 37+4
 
moro!

niinpäs se on taas sunnuntai-ilta ja mä nautin aina tästä! mies on kotona (viikolla aina pitkät päivät töissä), hoitaa pojan iltahommat ja mina katson eka rauhassa idolsin ja perään BB:n. :) nyt iski muuten raskausajan eka nini paha mieliteko että miehen piti lähteä varta vasten ostamaan, nimittäin cocis!!:) ihanaa, kohta se tuo sitä!:)

mies kokos äskön pinniksen ja kauhukseni huomasin että se ei mahdukaan siihen mihin piti! minä väänsin jo itkua, että kaikki ei mahdu huoneeseen (siis meidän sänky, esikoisen sänky, pinnis, lipasto ja vaatekaappi). mittailtiin ja mittailtiin (oli niin vähästä kii, että olin mittaillut ja laskenut sillä mitalla että pinnis 120cm, mutta sehän onkin sisämitta, ei ulkomitta eli 5cm jäi seinän mitasta uupumaan) mutta eihän ne mahtuneet. nyt sitten päädytiin siihen, että lipasto tule patterin eteen ja ollessaan sellainen korkea niin 10cm peittää ikkunan alareunaakin, mutta mahtuu nyt sitten kaikki.

oon muuten huomannut, että nyt on noussut hormoonit pintaan! oon ollut koko raskauden hirmu rauhallinen, mutta nyt epäilen lähinnä jännityksen aiheuttavan tätä että tunteet heittelee hirveästi! oon tälle päivälle kaks kertaa vääntänyt itkua suuttumuksesta ja kerran ilosta/onnesta. mies toteski, että nyt alkaa olemaaan sellainen mitä olin viimes koko 9kk.... nyt ei onneksi näitä päiviä oo enää montaa jäljellä,,, ehkä vain se 2 päivää tämän illan lisäksi! hui!!! nyt on kyllä alkanut jännittämää ihan hirveästi se keskiviikon lääkäri!

mutta nyt hakemaan pojalle lupaamani keksi ja juomaan vettä kun ei sitä paljon himoittua cocista vielä näy! palailen myöhemmin.

helmi oletpa ollut tosi ahkera leipoja tänään!

korppinen
 
Hmm. Aivan ihania kuvia vauvoista ja vauvanurkkauksista!!!

meikkis sitten tänään viimein kasasi pinnasängyn.. kaiketi sitä pitää alkaa uskomaan että Kirppu saattaa syntyäkin. Ti on se äitipoli aika heti aamusta ja veikkaanpa että sinne joutuu jäämään kun tuota painoa on tullut lähes 4 kiloa viikkoon ja olo on hirveä tämän raskausmyrkytyksen takia. Jalkoja pakottaa ja käsiä pistelee todellainhottavastikun on voimakas turvotus tullut pienessä ajassa
:( :(

poistun koittamaan nukkumista ja saas nähdä onko aamulla vauva-uutisia odottamassa jostain suunnalta
 
HM: Ihania :heart:

Ja mukava :heart: lueskella luminkan ja keijun kuulumisia. Luminkalle jaksuja sinne osastolle. Tiedän tunteen millasta on seurata kun ne bilit nousee ja kotiin tekis mieli. Mutta onneks seuraavat vauvan vointia ja saapi pikkuinen sitten sitä sinivaloa jos tarvii. Se
tuntuu itestä surkealle, vaikka kuinka yrittää ajatella vauva parasta. Ja vuorokausihan yleensä riittää köllötellä siellä lampun alla. Ja sitten voi turvallisen mielin lähtee kotiin. Toivon tietenkin siis että ne bilit nyt lähtis ittekseen laskuun.

on: sen verran vaan et oon tässä tunnin valvoskellut ja kellotellut suppareita. Nyt näyttäis rauhoittuneen, että eiköhän tästä pääse takasín nukkumaan.

Maitoooo 37plus5
 

Yhteistyössä