Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

tuntuu joo todella pitkältä päivältä....eikä toi poikakaan taas muuta tee kun kiehnää jaloissa! Ei oo kuulemma mitään tekemistä, ei leikkikaveria...blaablaaaaa.. :kieh:

Illalla mennään kyllä kummipojan luo kylään, niin pääsevät touhuumaan. Mutta vielä semmonen tunti!! Kai mä istun tässä koneella, kun ei kuitenkaan muutakaan jaksa. :headwall:
 
moro!

täällä saatu siivottua. tai minä lähinnä siivosin yksin, mies vei mattoja + kanteli puita yms ja lähti sitten käymään hakemassa laude värkkejä saunaan yms niin sainkin jo valmiiksi sinä aikana. nukuttiin pojan kanssa päikkärit ja kaveri oli soittanut meitä illalla syömään hänen ja uuden miesystävän kanssa illalla. ihan kiva lähteä!:) mennään ensin mun vanhemmille saunaan ja sitten poika jää sinne pariksi tunniksi niin käydään siellä syömässä. pinnasänky vieläkin hakematta, mutta otetaan se nyt samalla mukaan ja laitetaan huomenna. tärkeitä että nyt oon saanut tehtyä suursiivot joka paikkaan, enhän mä muutenkaan siihen pinniksen kokoamiseen osallistuis vaan kyllä se on miehen heiniä jokatapauksessa, olen kotona tai sairaalassa.

mua alkaa jo jännittämään, ajatelkaa tää käynnistetään hyvin todennäköisesti keskiviikkona!!!:) eli vauva voi olla sylissä jo ens viikonloppuna (Tai siis toivonmukaan onkin jo jos käynnistys aloitetaan keskiviikona). kunhan nyt vaan käynnistyis hyvin eikä menis montaa päivää ja kaikki menis hyvin. mutta tuntuu jo uskomattomalta että se on niin pian! enää huominen ja kaks arkipäivää ja sitten sairaalaan. :eek: =) ei tiedä että hirvittääkö, jännittääkö, pelottaako, onko vaan iloinen vai mitä!!!

mutta nyt lähden pakkailemaan meille saunavaatteet illaksi ja samalla laitan pikkuisen kotiutumisvaatteet kassiin ja teen pojalle hoitokassin siltä varalta että menee PPH:lle ens viikolla (menee siis loppu viikosta jos mut käynnistetään).

mutta mukavaa lauantai-ilta!:) meillä on takuuvarmasti viimeinen syömäreissu miehen kanssa pitkään aikaan ja ehkäpä viimeinen lauantai-ilta kolmihenkisenä perheenäkin.

moikka!

korppinen, 37+6
 
Mä käyn täällä välillä kurkkimassa, mutta eipä oikeen oo mitään kirjotettavaa :snotty:

korppiselle rentouttavaa "viimeistä iltaa" (kuulostipa kamalalta :LOL: )

Ja tosiaan Anzkuli laitahan väliaikatietoja tulemaan, jos synnytys on käynnissä (juu voin kyllä kuvitella, että kaksplus ei välttämättä ole ekana mielessä :whistle: )
 
Ai niin, pitihän mun kertoa, että kosto ON suloista... :kieh: . Jos muistatte, kun meillä oli mun siskonpojat pari kuukautta sitten yökylässä ja mies päätti lähteä "pois jaloista", eikä ollut mua täällä auttamassa. Nooooh, nyt miehen siskon lapset on meillä yökylässä ja minä en ole tikkua ristiin laittanut minkään eteen ;) . Kohta alkaa iltapesut yms. ja jotenkin alkoi justiinsa tuntumaan siltä, että pieni iltalenkki tekisi eetvarttia :D

T: pitkävihainen HC
 
iltoja!

Me täällä "wiljon" kanssa kaksin kotona ollaan, esikoinen lähti mummolaan saunailtaa viettämään ja mies on työporukan saunaillassa. Ihanan hiljaista ja rauhallista.

Käyn aina välillä kurkkimassa teidän kuulumisia ja katsomassa onko uusia vauvoja saatu pinoon.Monella alkaa olla jo jännät paikat! =)

Missäs viides kun ei ole pitkilleen kuulunut?

keiju ja "wiljo" 10vrk
 
Mä kans takapiruna hiimailen, mutta en oo tullu merkkiä jättäneeks.

Selkä on jumissa kun koko päivän olen koneella kököttänyt. Esikoinen on mummolassa ja tulee huomenillalla kotiin ja isätnä on töissä huomiseen aamuun. Viime yönä nukuin NIIN hyvin kun ei ollu esikon jalat suussa. Sama autuus odottaa mua tulevanakin yönä. Ihanaa! :D
 
HC: ihan oikein :D kosto on niiiiiin suloista!!!!

keiju: ihan kyllä outoo että sulla jo NOIN "iso" wiljo siellä kaverina =)

Me tultiin juuri kylästä, ja menihän ilta siinä ihan kivasti, haettiin sitten kebabit vielä kotimatkalla ja nyt ihan ähky... :x mutta nyt kattoon taas telkkuu :wave:
 
Iltoja!!

Onnittelut Luminkalle ja koko perheelle prinsessan johdosta!:flower:

Kyllä tässä ois jo niiiiinnn valmis iteki synnyttään. Viime yönä tuli muuutamia ihan lupaavia suppareita, mut ne loppu sit ennen ku kerkesivät kunnolla es alkaa. Minä jo mietin et oispa kiva nyt herättää ukko et alas nousta ylös, mut pah, en sit saanu sitä tehdä :kieh: Tänään sit käveltiin tohon anoppilaan, matkaa jotain puolisen kilsaa ehkä, ja piti sit pysähtyä useempaan otteeseen ku vihlo siihen malliin tonne alapäähön et huh. Mies meinas et hän hakee sit auton ettei tartte takas kävellä, niin sanoin et kävelen uhallaki. Ei näyttäny kyllä olevan noista mitään apua. Ja kun ei sitä lääkäriaikaa enää oo tuolla neuvolassa nii ei saa tietää tota kohdunsuun tilannettakaan. Täytyy vaan toivoo et josko tässä kohta oltas valmiita lähteen. Huomenna ois liikkeiden perusteella annettu LA ja sit 28.pvä ois sit se menkkojen mukainen. Siitä ei sit oiskaan enää pitkä aika tohon varsinaiseen, mut katotaan nyt miten käy. Mukava ois kuitenki jos isänpäivää saatais viettää jo tänä vuonna :D Toivossa on hyvä elää.

Huomenna ois tarkotus lähtä tekeen sellanen yhden yön reissu. Mies vaan kaikille toitottaa ku ihmettelevät et miksi lähtä 150 kilsan päähän (about) yhen yön takia, et mun takia ku joutuu oleen koko ajan vaan kotona, ja on es vähän vaihtelua. Ihanaa ku toinen aattelee noin. Tottahan se on, ja kivaa vaihtelua, mut toivottavasti se synnytykseen lähtö tulee sit reissun jälkeen :D Minä en taho muualle synnyttään :kieh: Pidän jalat tiukasti ristissä :LOL:

Sellasia kuulumisia täältä taas...

Jaksuja kaikille ja saas nähdä kuka kertoo vauvauutisia seuraavana. Mie varmaan sit käyn kertoon ihan ite, kun ei tuo mies mikään ihmeläpsi näiden koneiden kans oo, et paree sit ite joko kännykällä tai kunhan koneelle pääsee.

Nyt käyttään koiruus vielä pihalla ja katteleen, josko sitä unta houkuttelis. ÖITÄ!!

nannamaaria & upana 37+3
 
Hui kun säikähin,tosiaankin verta alkoi vuotamaan mutta loppui sitten kuin seinään ihan niin kuin supparitkin loppui.
En oikein tiedä,on sellanen jännitys kyllä hyvinkin päällä,saas kattoa milloin lähtee ihan kunnolla käyntiin,
nyt kuitenkin on ihan ihmismäinen olo onneksi,hih vaikka vaaveli ois jo kiva saada maailmaan ;)

Mulla oireina ollut pahaa oloa,päänsärkyä ja huimausta että sieltä se synnytys tosiaan tekee tuloaan...

Kaikille babsyn saaneille ONNITTELUT !!!!!

- P.S Huomenna poksuu viikot B)
 
Huomenta!

olipas kiva käydä syömässä kavereiden kanssa. :) piristi kyllä kivasti mieltä, syötiin oikein jälkkäreiden kanssa.

kylläpäs ne viikot vierii, tänään 38 täynnä!

kyllä vielä väsyttää niin ettei ajatus kulje ollenkaan, herättiin jo 6.45 esikoisen kanssa, on nyt pitkään nukkunut lähes aina puoli kasiin. mua kyllä hirvittää, että kuinka jaksaa sitten kun vauva syntyy, kun nyt on saanut nukkua jo niin pitkään hyviä unia!
ja ennen muinoin olin aamuvirkku niin nyt mulle on hirmu hankalia nää aamut. siis sillee, että kun herää niin menee vielä tunti-1,5h siihen että OIKEASTI herään. siihen saakka haluaisin vaan istua/maata ja töllöttää telekkaria ja heräillä rauhassa. esikoisen kanssahan tää melkeen taas onnistuu monen vuoden jälkeen. ei oo kiire laittamaan aamupalaa tms, mutta se pikku tulokas ei taida jaksa odottaa jos äippä sanoo, etä odotappas nyt tunti pari että äiti saa juotua kupin kahvia, katsottua uutiset, käytyä netissä ja katsotaan sitten sitä ruoka puolta... vai mitä meinaatte?!?! :LOL: B) mutta kai sitä tottuu taas siihen, että toinen tarvitsee mua heti eikä vasta kun oon herännyt kunnolla ja jospa tää mun kroppakin oppii sen pikku hiljaa...

nyt vielä heräilemään...

korppinen 38+0!!!
 
Laitan nyt tänne kuvia, kun sain vihdoin vauvan nurkkauksen valmiiksi tänään. Sain siis ton mobilen vihdoin loppuun kun mies oli auttamassa ja ripustamassa kattoon. Tein sen siis ite, vääntelin linnut rautalangasta ja origami paperia rautalangan molemmin puolin... kesti kyllä kauemmin kuin luulin, en tiedä rupeaisinko toista kertaa tollaista askartelemaan!



 
Huomenta kaikille!

Tässä oon viettänyt hieman hiljaiseloa.. Koska en tiedä mitä kirjoittaa ja ajatukset harhailee, vaikka missä..

Meidän neiti oli perjantaina hiukan ihmeissään, kun ensiksi hänen luokseen meni sisko ja täti. Oli kahtonut silmät suurina: "Hei, ketäs tänne tuleekaan". Ja sama juttu, kun me saavuttiin keskustelun jälkeen hakemaan neiti kyytiin :D.

Meidän neidillä on jonkin asteinen dysfasia. Ei kuulema paha, koska on vain kielellinen ongelma. Puheen tuottamisessa on vaikeuksia ja helpottaisi kummasti, kun vain saisi ajan puheterapiaan. Täällä tilanne aivan "mahtava" sen asian suhteen, koska yksi henkilö hoitaa kolmen henkilön työt. :headwall:

Parasta oli keskustelussa, kun puheterapeutti kertoi, että olivat tehneet kieliharjoituksia, joissa neiti ollut todella hyvä, osannut tehdä kaiken niin kuin pitää. Ja neiti oli tädille kertonut: "isäkin osaa tehdä näitä. Ollaan harjoiteltu isän kanssa" :D :LOL: Mitähän muuta neiti on oikein juorunnut :whistle:

Viikko oli mennyt neidin kanssa todella hyvin ja testit oli toinen tehnyt todella reippaasti. Muutamia kohtia oli, jotka olivat ristiriidassa meidän mielipiteiden kanssa. Osan sanoinkin, mutta lopussa, kun kysyi lääkäri, että oliko mitään sellaista, että missä olette eri mieltä.. Ni sanoin rehellisesti, että on, mutta haluan nyt sulattaa itse. Kunhan paperit tulee kotiin asti, ni pääsen niistä sitten lukemaan tarkemmin.

Eihän dysfasia ole vakava sairaus. Näin olen ainakin ymmärtänyt.. Mutta itselläni on sen verran alakuloinen tunnelma, ja syytän itseäni vain asiasta. Vaikka sanoivat, ettei sitä voi mistään oikeastaan todeta, että mistä voisi johtua jne.. Ja sanoivat, että ei ole raskausmyrkytyksen syytä.. Mutta en usko. Minä olen sen aiheuttanut ja piste..

Tädeille vein kauniin muovisen orkidean ruukussa, sitten oli jokin ruusutee + ruusuisia lakuja tai joitain lakuja pussissa ja pienen kiitos-kortin. Tädit oli mielissään orkideasta, koska eivät ole mitenkään hyviä hortonomeja, että se kukka kuulema on elossa pitkään :D.

Pikku hiljaa voisi alkaa tapahtumaan synnytyksen puolesta jotain.. Viime yö oli kyllä yhtä tuskaa.. klo 4.30 alkoi vessaralli.. Maha sekaisin ja muutenkin huono nukkua vesisängyssä, ni menin sitten olohuoneen lattialle nukkumaan. Siinä tuskin sain yhtään nukuttua.

Enkä tiedä tekeekö tämä stressaaminen sitten yhtään hyvää millekään.. Mutta kieltämättä nytten tuli sitten hiukan enemmän asioita mietittäväksi ja hiukan paperihommia lisää.. Mutta ei kai tässä..

Kotona on sama meteli kuin ennenkin ja tuntuu, että ei noihin saa millään kuria ja itsellä pinna hiukan kireellä.. ja ukko ei auta kyllä siinä hommassa yhtään :/ |O :headwall: .

Red Dragon & Nuppu 38+0 :heart:
 
Huomenta!
Manna: ootpas ollut viitteliäs kun tollaisen itse jaksanut väkertää; kaunis on, ihanan herkkä! :) Ja muutenkin, nätti tuo pikkuisen sänky!

Korppinen:Oon kanssa koittanut nautiskella näistä aamuista vielä, kun on rauhallista ja tuo esikoinen ei vaadi mitään n.tuntiin heräämisestä! Katselee aamun piirretyt ja sitten laahustaa tähän keittiöön katsoon oisko jotain aamupalaa. Syö vähän ja sitten leikkiin, menee ihan kivasti aina tuonne puol yhteentoista samalla kaavalla. Mutta kohta tää on kauas taakse jäänyttä, kun uusin tulokas ei varmasti kauaa jaksa oottaa!! Nälkä tulee sekuntissa ja siihen on saatava tyydytys heti! :D Sitten kaikki aamupesut ym. ja se jatkuva sylin/aikuisen tarve...riippuvuus. Ihanaa toki :heart: mutta ihan varmasti tulen kaiholla kaipaamaan tätäkin aikaa...

Mitähän tänään tekis? Ei sitten yhtään mitään suunnitteilla. Jotenkin kauheen tylsäää....

helmi 38+1 :heart:
 
RD: kiva kuulla sustakin!! =) Dysfasiasta en juuri mitään tiedä, mutta diagnoosina taitaa olla melko "suosittu" puheen viivästymien kohdalla. Ajattelisin että sellainen yleispätevä diagnoosi, ja hyvä että lievä kuitenkin. Ja toivotaan todella että saa sitä puheterapiaa ajallaan, tai että kunta voisi sitten tehdä maksusitoumuksen, jos ei pysty sitä järjestämään. Olkaa vaan jämptejä että pidätte puolenne, koska ei ole teidän ongelma miten kunta sen järjestää kunhan järjestää!!!
Ja vielä SINULLE, nyt lakkaat itsesi syyllistämisen! Ei ole sinun vikasi! Et millään pysty estämään kaikkea tulevaa, vaikka kuinka toimisit. Nyt kulutat turhaan energiaa miettimällä, mitä olisit voinut tehdä toisin. Tästä on nyt vain yksi tie ja eteenpäin!! =) :hug:
 
Huomenia-päiväätä!

Kääks. Mulla on nyt anoppi käymässä täällä ollut viikon ja hänestä on ollut paljon iloa, seuraa ja apua... MUTTA.... tänä aikana se on eristäny meidän kylpyammeen (salaa!) ihan päin P:tä (ja sen tärkin sekoitti mun Iittala-astiassa...), herättänyt monta kertaa imuroimalla klo 8-9 aamulla ja tukkinu vessan kissanhiekalla. Ihmettelin jo viimeks, et miten voi olla vessa tukossa aina ku hän on kylässä :LOL: Sitten tää koko talous on jotenkin hiljalleen lipunut sen huomaan ja monet asiat tehdään (kysymättä) hänen tavallaan - vähän mulla pinnan alla kytee... No joo, saimpas valittaa. Eihän tuo sitä ilkeyttään tee vaan auttamisen halusta. Ja palvelu pelaa!
Mutta se siitä.

Muuten täälläkin jo viikkoja 38+2 eikä tunnu missään. Eilen sain pyörälenkillä aikaan muutaman supistuksen, mutta siinäpä se.... tosin ei vielläkään tunnu siltä että olisin henkisesti valmis vauvan tuloon. Ja laatikoita ja kaappeja pitäis viellä siivota... :LOL: Ja pikkukissat sais opetella syömään kiinteetä ruokaa, että on kissanhoitajalle helpompaa. Äitikissa raukka imettää noita isoja rohjoja (550-650g/kpl) liki täysimetyksellä.

RD: Nythän teillä on asiat hyvin, kun on diagnoosi olemassa ja tyttö kotona! Itsesyyttely ei asiaa auta mihinkään suuntaan. Ja jos olitte viellä eri mieltä muutamissa kohdissa, kannattaa ne selvittää. Itse olin aikanaan niin ujo lapsi, etten koskaan puhunut vieraille mitään! Siinä sitten äidin kiva selittää, että "oikeestaan tää mun lapsi osaa kyllä puhua kokonaisia lauseita, mutta ei nyt vaan halua..." Teidänkin tapauksessa kun tytön itseluottamus varmasti iän myötä kasvaa voi tilanne olla jo aivan toinen!

Manna: Ihanan vaaleansävyinen lastenhuone (nurkkaus)!

Pöppiäinen Kuulostaa siltä että sullalähtö pian - onnea matkaan! Samoin muille supistelijoille reipastamieltä ja hyvää ponnistusvoimaa! :wave:
 
Kirpparilta tyhjin käsin kotiin...tää ei oo mun päivä/viikonloppu!!! :headwall: :headwall:

Mutta alettiin sitten leipoon, saa nähdä mitä saadaa aikaseksi. (näinä päivinä kun ei paranis sängystä nousta) :LOL:

otan kanssa kuvan meijän vauvan sängystä, kunhan jaksan. =)
 
Paljon onnea hm ja luminka! :flower:

Täällä ei mitään ihmeempää. Aamulla käytiin vähän lenkillä kun vietiin poika pyhäkouluun. Tykkää käydä vaikka ei mitenkään erikoisen uskonnollisia ollakaan, itse en kuulemma lapsena tykännyt ollenkaan mennä pyhäkouluun. Toinen poika on kummilassa, eilen hakivat aamulla ja tuovat tänään johonkin aikaan. Oli ihan tohkeissaan poika kun pääsee yökylään. Hyvin kuulemma mennyt, kävivät leffassakin katsomassa niko-lentäjän poikaa. Kyllä otti mahaan ja selkään toi pieni lenkki mikä tehtiin, ei tosiaankaan jaksa enää pitkiä matkoja kävellä!

Ens viikolla olisi aika taysiin synnytyksen suunnitteluun. On kuulemma opetuskäynti eli katsomassa on sit opiskelijoita. Soitin ja kysyin että montako naamaa siellä sitten on kyttäämässä niin kuulemma kaksi. Kai se sopii... Menee kuulemma tunti kun samalla opettaa niitä opiskelijoita. Siellä sit mietitään että uskaltaako synnyttää normaalisti vai pitääkö harkita sektiota... En kyllä halua leikkausta! Mut katotaan nyt...

Nyt sämpylöitä leipoon, mulla on tullu jokin ihme himo tuoreisiin itsetehtyihin sämpylöihin.
 

Yhteistyössä