Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

:heart: :heart: ONNEA LUMINKA :heart: :heart:

voi että tekis mieli ihan nähdä niitä teidän pieniä vauvasia luminka Hari Mao ja keiju!

Mä varmaan kans tuun sit ite kertoo uutisia kunhan kotiudun. Meillä mies suhtautuu tähän palstailuun puoliks huumorilla, ja kyselee aina mitä suomalaisille mammoille kuuluu :) ja samalla lailla kun tietämättömällä, ehdottaa aina että kysyisin täältä jos mietin jotain raskauteen liittyvää... ihan hyvä ettei ainakaan pidä mua hulluna nettiaddiktina (vaikka sitähän tässä ollaan!)

Huomenta!
Nyt aamusta heti neuvola, niin täytyy joutua laittaan ittensä kuntoon ja poikakin kun tulee mukaan, niin saada sekin vielä hereille ja puetuksi. Mutta tuun sitten paremmalla aikaa kirjottaan!!

helmi ja aapeli 37+6 :heart:

huomenta... mä lähen tytön kans kohta ajeleen helsinkiin päin, mun kummipoikaa katsomaan:)

neuvolassa eilen
rr: 113/77
pissa puhdas
painoa tullut viikossa kaksi kiloa :eek: :eek: :eek: tähän mennessä yhteensä 10kiloa!
turvotusta +++
sf mitta 33, viikossa 3 senttiä lisää
nyt vauva on kääntynyt ja on raivo tarjonnassa:)
syke ja liikkeet hyvät!

maanantaina mulla on lääkäri ja ultra!

meillä varmaan joku kavereista tulee ilmoittamaan vauvelin syntymästä:)

mutta hauskaa viikonloppua:) :wave:

-äiti88 ja toukkapoju 36+1-

eilen illalla tuli mieleen, että olisi varmaankin kohteliasta viedä sinne osastolle jokin kiitos-juttu, jonka esikoinen saisi antaa.. Mutta mitä? Mie oon niin surkea keksimään.. Ja jos joku pieni kiitos-kortti.. Mitä siihen kirjoittaa? Enpä sitten yhtään ole myöhässä liikenteessä :whistle:

:heart: Lämpimät onnittelut Luminkan perheelle pikku prinsessasta :flower:

Tulin vaan kurkkaamaan, jatkan paremmalla ajalla. Meillä poika on kotona perjantait tarhasta, joten tänään taas vähän enemmän touhua... =)

Mukavaa perjantaita :wave:

Huoomenta....

Luminka: Onnittelut prinsessasta :flower:

Pikaisesti tulin nyt käväisemään, ei tää koneen kans sohvalla istuminen oikein tee hyvää tällä hetkellä. Mahaa polttelee siihen malliin, että kaikkein parasta olis varmaan pysyä makuuasennossa.

korppinen: Kyllähän mä voin ilmoitella sitten tänne sun puolesta, samaa ajattelin kysäistä sulta. Siis jos viittisit ilmoitella sit mun puolesta... Tosin mä varmaan kannan tän koneen mukana osastolle, tai ainakin niin että mies tuo mukanaan vähäksi aikaa, että pääsee kuulumiset kirjoitteleen.

Meillä kärsitään kyllä nyt näistä poltteluista ihan tosissaan. Yölläkin heräsin taas pari kertaa siihen, että polttaa ja supistaa aika kovaa. Illalla laitoin ylös noita välejä, välillä oli vaan 5 min. Mut sitten ne rauhoittuu joksikin aikaa, niin ei oikein tiedä pitäiskö niihin reagoida. Ajattelin kyllä soitella neuvolaan tänään ja kysellä hieman. Tarkoitus olikin nousta aamusta heti ylös, neuvolan soittoaika kun on 8-9, mut heräsin sitten just sopivasti vähän jälkeen 9. Täytyy nyt vaan odotella puoleen päivään, jos sieltä sitten sais jonkun kiinni.

Nyt aamupalan kimppuun, palailen taas myöhemmin...

-JennyA & prinsessa 36+4-

Hyvvee päivee!!

Ekaks luminkan pereheelle isot onnittelut!!! :heart: Kiva kuulla että kaikki meni hyvin ja pikkuprinsessa on nyt luonanne! :)

Mie varmaan käyn sit joskus ite ilmottelemassa vauvauutisia. Isäntä kyllä on itekki nettihörhö ja palstailee sujuvasti omilla palstoillaan, mutta tuskinpa on kovinkaan innokas tänne akkain sekaan tulemaan! :D

Tänään kävin viimesessä ultrassa. Tosi mukava kätilö oli ultraamassa ja hyvin sai mittailtua kaiken. Vauveli oli pääasiassa selkä miun mahaa vasten, eli ei saanu varmistusta sukupuoleen eikä kauheesti muutaka näkyny. Ihan lopuks kääntyi sen verran että sain ihanan kasvokuvan sit kotiin tuomisiksi! :) Vauva on raivotarjonnassa ja pää on kuulemma hyvin sijoittunut...mitä lie tarkoittaa... ei oo kuitenka kiinnittyny vielä. Kyseli kyllä että painaako jo, että on melko alhaalla. Niin oli esikoinenki aikoinaan. Painoarvio oli nyt himpun alle 3000g ja laskettuna aikana sit ois 3200g, sirorakenteiselta vaikutti. Eli isäänsä vissiin tulee tämä uusikin tulokas, ihan niinkuin esikoinenki. Istukka oli hyvän näköinen, syke tasainen, vettä normaalisti ja napanuoran virtaukset näytti hyvältä. Kaikki siis loistavasti! Kohdunsuun tilannetta ei kattonu kun ei oo kivuliaasti supistellu. Sano vaan että saa syntyä! :)

Niin sais miunki mielestä, mutta ei nyt viikonloppuna yöaikaan. Tälle viikonlopulle ei oo yöhoitajaa pikku-ukolle...eikä hirmu näppärästi päiväsaikaanka. Eli ens viikolle ainaki sais vielä mennä.

Anzkuli 37+1

ONNEA LUMINKA!!!!!! :flower: :heart:
täällä ei olotilaan mitään muutosta,silloin tällöin lieviä supisteluita,hieman lisääntyy iltaisin. paikat ihan hajalla, ja ei se pompula näytä tulevan ulos vaikka aloinkin tossa jo toissapäivänä sille ehdotteleen ulkomaailman tsekkaamista...

meillä varmaan minä ilmottelen itse vauvauutiset, joko kännykän netin kautta tai sit jos otetaan läppäri mukaan.

jaahas,että viikonloppu taas.voi olla etten kauheasti kirjoittele sen aikana,ellei sitten jotain mullistavaa itselle tapahdu,mitä vähän epäilen.

nyt pitäs miettiä,voiko pikakaurahiutalepusseista(quaker vai mikä onkaan) tehdä kauralastuja...yöllä kahdessa unessa oli tarjolla erilaisia keksejä (oisko ollut kenties nälkä yöllä...) joten tottakai nyt sit ei voi muuta aatella :whistle:

noonie 37+2

Moikka taas..
neuvolassa käytiin, ei mitään uutta..painoa tullut tosin taas se kilo viikossa :whistle: Kaikki kunnossa. Poikakin oli tosi hienosti koko reissun, jutteli neuvolatädin kanssa kaikenmaailman höpinät, eikä tarvinnut komentaa mistään. Kivoin juttu siis neuvolareissussa juuri tuo että poika osasi käyttäytyä. =)

Oltiin sitten vielä kyläilemässä kaverin luona, jossa saivat lapset leikkiä.

Nyt kaupan kautta kotiin ja kyllä ruoka maistuikin pojalle, veteli ton rasiallisen pinaattikeittoa hetkessä napaansa. Ja kohta mennään lukeen joku satu yläkertaan. (äitiä myös väsyttäis kovasti) |O

Eipä sitten muuta...

Tuliskohan itsellekin kohta lähtö, aamun ollu vähän menkkamaisia kipuja :p Alakertaan tuikkii kiitettävästi pystyasennossa.. Pysyis nyt masussa keskiviikkoon että ehtisin käydä synnytystapa-arviossa.. Kuitenki tulee viikonloppuna lähtö kun mieskin tekee la ja su tuplavuoroa, aamu- ja iltavuoron putkeen :eek:

rv 36+5

Tanjuska: Toi on stressaavaa, kun on sellaisia päiviä, jolloin lapsen ei välttämättä tarvis syntyä, niin tuntuu että silloin se ihan varmana syntyy! Ja sitten taas kun on joku "loma-aika" tms. niin ei takuulla saada pienokaista maailmaan,,, :LOL:
Ois se niin mukava, kun vähän vois tietää milloin lähtö tulee. :)

heipparallaa..mä täällä tuskailen suussa olevien tikkienkaa..joten ei tartte ainakaa viel tääl syntyä ku on muutenki niin kakka olo...noh näin sit yöllä unta et meille synty pieni tytteli ja heräsin aamulla siihen kun kaveri soittaa useamman kerran ku en vastannu ..se oli ihan varma et oon lähteny synnyttää kun oli itsekin nähny unta et meille synty tyttö :D
noh jospa nyt malttais viel viikon pari ees masussa kypsyä...

noh mut nyt mä meen syömään jotain mitä näiden tikkienkaa voi syödä..tajuun ainaki mix raskaus aikana ei mielellään poisteta hampaita...ei oo herkkua tää kipu...

Ei hitto mikä olo... Siivosin hulluna koko kämpän ja vaihdoin vielä olkkariin verhot ja nyt on olo niin hanurista kun vaan voi olla |O. Joka paikkaa kolottaa ja supisteleekin (kai?), oksettaa ja p**kattaa ja vali vali vaa...

Olis kyllä tosi kätevää tietää synnytyspäivä etukäteen... Meilläkin mies on niin säännöllisesn epäsäännöllisesti töissä, että pojalle pitäis sitten joku hoitaja järkätä jostain siinä suppareitten lomassa :/ . Oon yrittänyt vauvalle jutella ettei nyt ainakaan minään tiistaina tai perjantaina syntyisi, ne on ehdottomasti huonoimmat mahdolliset päivät :whistle: . Vaan eiköhän siinä käy justiinsa niin, että noista jommankumman päivän se ipana valitsee :D

Mut nyt vaakatasoon, ahdistaa tää istuminenkin jo :wave:

Täällä supistaa tänään oikein urakalla... Hieman jännittää et nytkö tästä tulee sit lähtö.

Neuvolaan soittelin äsken. Sanoivat että nyt vaikuttaa kyllä siltä, että jotain on tapahtumassa kun kerran näitä kipuja on ollu jo muutamana päivänä. Tämän päivän aikana melkeinpä koko ajan. Käskivät seurata tilannetta vielä vähän aikaa kotona, jos eivät rauhoitu tästä niin sitten kuulemma pitää soittaa synnärille...

Alkaa kyllä tosissaan jännittää jo. Onneks mulla sentään on tuo sairaalakassi valmiiks pakattuna, ollu jo hyvän aikaa...

-JennyA-

moi!

Jenny A. hui! pidä meidät ajan tasalla niin pitkään kun pystyt vielä kirjoittelmaan (siis ennen kuin lähtö tulee, jos tulee).

täällä heräsin eka kerran yöllä kaks kertaa siihen että supisteli! tuli muutenkin nukuttua huonosti, kun yhtäkkiä heräsin yöllä siihen että tulostin raksuttaa, ensin ajattelin että mies ei saa nukuttua jonku työjutun takia ja on lähtenyt koneelle. sitten tajusin että ukko nukkuu vieressä! kyllä säikähdin! herätin sitten miehen ja selvis että sähköt oli ollut pois ja sitten tullut takisin ja tulostimessa oli virta päällä ja sen takia raksutteli kun sai taas sähköä.

mulla on koko alapää ihan kosketusarka! on ihan hellänä kokonaan, niin luut tuolla alhalla kuin tuosta häpykummun päältä. samoin koko masu on ihan kosketusarka. kätilö sanoi että luiden kipeytyminen on just sitä kun pehemenevät ja liikkuvat pikku hiljaa tehden tilaa. mutta on kyllä sen verran kipeänä ettei ihan heti tulis mieleen harrastaa kyllä sitä S:ssää vaikka ajatttelin vielä alkuviikosta, että oliskohan siitä tehoa tässä edistymisessä...

mutta nyt esikoisen kanssa päivälevolle. tai oikeastaan pitäis ensin laitta uuniin tulet. kaveri tulee töiden jälkeen hieromaan mua!:) ihana kaveri! ei siis ole koulutukseltan hieroja vaan oon yksinkertaisesti sellainen luonnonlahjakkuus. sitten illalla vielä mun vanhemmille saunaan ja palauttamaan auto lainasta.

mukavaa perjantain jatkoa ja supistuksia niitä kaipaaville!:)

korppinen

Mä kopsaan tän oman navan tuolta toiselta puolelta...

En ole muutamaan päivään jaksanu/pystyny kirjottelemaan, kun on olo ollu psyykkisesti niin huono...pelkoa, paniikkia ja painajaista et ahdistaa :(
Oltiin sitten eilen synnärillä synnytystavansuunnittelussa, kun sain lähetteen sinne.
Ja oloa helpotti heti, kun sain puhua näistä oloista. Oli oikeesti tosi helpottavaa, kun oli ymmärtäväinen lääkäri, ei ruvennu mitään vähättelemään näitä pelkoja tms.
Sanoi mulle suoraan, et saan valita synnytystavan, et jos olen ihan varma etten pysty synnyttämään alakautta, niin saan section. Sovittiin sitten, et yritän synnyttää normaalisti, mut mahdollisuus siirtyä leikkaukseen on synnytyksen aikana. Epiduraali luvattiin, vaikka mulla ei ole mitään pelkoja kipuihin, vaan paniikkihäiriö. Ilokaasua täällä ei ole mahdollista saada( sen pitäis olla kuulemma just hyvää pelkoihin), en tiedä miksi sitä ei enää Saksassa käytetä. Happea saan kyllä naamaristä hengitellä ja kaikkea hömppää...akupunktiota, homeopatiaa ja kukkatippoja. Olo oli tuon jälkeen jotenkin helpottunut.
Kaikki paperit leikkausta ja puudutuksia varten on jo valmiina ja tietävät, et olen paniikkisynnyttäjä ja osaavat sen mukaan kohdella. Yritän nyt sitten synnyttää normaalisti onnistuu sitten tai ei, mut kannattaahan sitä kokeilla.
Niin ja tekivät samalla painoarvion pojusta, eli 2,5 kiloinen on nyt. Pieni poju siis tulossa:heart: Helpotus tietää, kun ei sais olla yhtään isohko mun ahtaiden paikkojen takia.

Maotao, joo vadelmanlehtiteetä suositteli munkin hebamme juotavaksi ja mitäs vielä...pellavansiemeniä lusikallinen päivittäin, niin vauva suorastaan luiskahtaa ulos :LOL:

siis tää on niin jännää, kun aletaan jakautumaan :heart: !!! Iih! Koko ajan täytyy käydä täällä kurkkimassa, et kuka on seuraavaksi...

Kuunkulta ja poitsu rv 36+6 ( huomenna poksuu viikot)

Yhteistyössä