moi mammat!
todellakin tuntuu monella olevan jo jännät paikat.
JennyA, kuulostaa siltä että sun ei ois enää pitkään kärvisteltävä mahan kanssa, varmaan parin seuraavan päivän aikana tai ihan kohta alkaa synnytys oikein kunnolla!! Kerrohan meille kun tulee taas lähtö!!
Mulla oli eilen neuvola. Kaikki on hyvin, vauva riehui niin että kaks kätilöä oikein katteli ja nauroi kun meno oli niin hurja. sanoivat että tää tulee varmaan juosten ulos...
Sf mitta oli 36, mulla näyttää menevän aina tasan viikkojen mukaan toi mitta! Kaikki muu oli kans hyvin,
painoa on tosin tullut huimat 12-15 kg (en oo varma lähtöpainosta kun ei oo kotona puntaria ja ekaa kertaa mitattiin vasta joskus viikolla 13)
mitenköhän näistä pääsee eroon... etukäteen jo pelottaa miltä tää kroppa tulee näyttämään raskauden jälkeen. Inhottava rivi raskausarpiakin on ilmestynyt... masentavaa. Mies onneks sanoo että ne on kaikki hänelle rakkauden merkkejä :heart: kunpa ite osais olla yhtä hyväksyvä...
Sellaista piti kysyy, kun eilen neuvolassa oli puhetta
streptokokki kokeesta. Onko teillä muilla otettu sitä? Täällä se on vapaaehtoinen pitää ite päättää haluaako vai ei. Sit jos sen ottaa ja on positiivinen niin on kai kaikenlaisia varatoiminpiteitä ja komplikaatioita synnytyksessä.
Huh sain tänään purkaa vähän huolia ja itkeä miehelle ja nyt on parempi olo
ihme kun helpottaa kun saa vaan pelot päästä ulos.
Nyt jatkan kirjan lukemista jonka lainasin eilen, kirjan nimi on labor pain eli synnytys kipu ja kertoo kaikista mahdollisista tavoista helpottaa kipua synnytyksen aikana.
Ai niin ja mua kans käskettiin juomaan sitä vadelmanlehti teetä. eipä siitä haittaakaan voi olla ja kaikki konstit otetaan vastaan että vauva tulis maailmaan joten oon tänään jo juonut kaks kupillista!!
Manna ja pampula 36+6 (huomenna rv37, ihanaa!!)