Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

mulla toivottavasti mies tulee teitä infoomaan,jos siin hässäkässä suostuu=)oon ainakin kertonu et nii tänne tuut sit kertoo..iteki oon sille joka päivä aina palstan uutiset päivitelly..ja se puhuukin nykyään et noh kysy niilt sun mamma kavereiltas(jos pähkäilen jotain raskaus juttuu :LOL: )

moi!

eipäs ole vielä luminkasta kuulunut,kiireellä tulin katsomaan.

kävin päivällä neuvolassa. SF-mitta 39cm!!!:) on siis kasvanut kolmessa viikossa 3 cm, mutta silti vauvan pää on kiinnittynyt. mulla on sen mallinen maha, että kasvaa hirmu ylhääällä. kätilön mukaan voi kyllä syntyä ihan milloin vain periaattessa, kun on kiinnittynyt ja viime viikoisen polikäynnin perusteella 1cm auki, pehmeänä ja kanavaa se 2cm. sanoi, että valmistautua siihen, että käynnistävät ens viikon polikäynnillä ja toivon mukaan käynnistävätkin koska koko tällä hetkellä siinä 4kg. painoa mulle on tullut tähän mennessä 19kg!!! :kieh: esikoisesta tuli silloin17kg eli edelle meni... muuten kaikki ok. hemppa oli tippunut hiukan, oli nyt 108.

mutta nyt ruuan laittoon...

korppinen

Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+

Rv 37+4 (16.10.2008)
Paino: 77.6 kg (+30g/vko)
Verenpaine: 122/78
Hemoglobiini: 127
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:135+

Sain siis taas lisäaikaa viikon :D, seuraava aika olisi ensi viikon perjantaina. Sanoin nla-tädille, että kyllä me vielä nähdään perjantaina, etten oo vielä jakaantumassa :D.

Tästä on hyvä jatkaa :D

no niin, nyt on masut täynnä. vielä syödään piparkakkua jälkkäriksi pojan kanssa ja katsellaan samalla pikkukakkosta.

RD onpas ihana kun saatte tyttären jo kot iin eikä tarvi enää mennä. :) jännittääkö sua se "arviontikeskustelu" tai siis mikä se onkaan nimeltä se loppukeskustelu jossa kuulette tulokset?

tänne tiedottamisesta sitten kun vauva syntyy... jaa-a, meidän mies ei kans hirveästi ymmärrä näitä "virtuaali maailmoja" :) niinpä ajattelinkin, että laittaisko Jenny A. tänne viestiä muille jos viestittelen sulle kun vauva on syntynyt? ellei sitten pötkötetä viereisissä pedeissä osastolla samaan aikaan!:)

huomennahan tuo ois siivouspäivä mutta nyt tuntuu etten jaksa! oon miettinyt että pyytäisinkö äidin avuksi, mutta en taida kehdata... :ashamed: on auttanut nyt niin paljon, että en taida enempää kehtaa pyytää, kun auttaa kuitenkin sittenkin tosi paljon kun vaavi syntyy,hoitaa esikoisen kun lähtö tulee yms. mutta kun ei nuo miehet oikeen osaa siivota, ainakaan meillä, siis sillee oikein kunnolla. ja toisaalta kun se on niin paljon töissä, että ei oikein ehdikään, nytkin menee myös lauantainakin. itsellä alkaa olla jo hätä että pitäis kohta olla valmista... no ehkä jaksan siivota huomenna edes jonkin verran.

mutta nyt ottamaan esikoinen kainaloon. on ihan väsy kun ei nukkunut päikkäreitä. menee onneksi aikaisin nukkumaan niin saa rauhaisan illan. :)

korppinen

Minä kanssa tulin tsekkaamaan oisko Luminka ilmoitellut vauvauutisia tai joku muu...

Meidän vauvauutisia saa varmaan odotelle siihen asti, että taas itse pääsen koneen ääreen, mutta voin yrittää vielä puhua miestä ympäri ;) Tosin niihin uutisiin voi olla vielä pitkäkin aika...

RD ihanaa kun saat jo huomenna tytön kotiin, varmaan ihanaa koko porukalle kun ei tarvi enää ens viikolla mennä. Toivottavasti kuulette kivoja uutisia siellä keskustelussa :hug:

Täällä sataa hirveesti vettä ja on pimeetä ja synkkää. Vähän tuntuu vaikuttavan tohon omaankin mielialaan. Mulla on jotenkin koko päivän ollut vähän huono olo ja muutenkin tukalaa. Vauvakin liikkuu mun mielestä aika vähän tänään, kyllä se aina välillä muljahtelee varsinkin jos vähän tökin :ashamed:

Ehkä huomenna parempi päivä...

Ehkä ensi yönä taas joku lähtee vauvaa hakemaan... =)

Täytyy tulla heti aamusta kurkkaamaan, nyt loppuillaksi sohvalle!!!

korppinen: Kieltämättä hiukan pelottaa, että mikä on tulosten lopputulos.. Mutta sen näkee huomenna. Itselle on tärkeintä, että nti on tehnyt kaiken reippaasti ja on tykännyt olla siellä. Mutta jos vähänkin kuulostaa siltä, ettei ole meidän neidistä kyse, niin varmasti kyseenalaistan ne.. Saavat perustella hyvin.

Soitin tänään klo 17 jälkeen kysyäkseni päivän menoja, ni hyvin oli mennyt. Oli tykännyt käydä uimassa ja olisi halunnut olla pidempäänkin. Sen kyllä uskon :D. Sellainen vesipeto, kun on. Pyysin sitten neidin puhelimeen, ni oli niin reipas ja kuuli äänestä, että ei jouda puhuu, ku on lääkärileikit kesken :D. jokaiseen kysymykseen vain vastas: Joo joo :whistle: . Noin vähänkö sitä vanhempia muistetaan :D.

mammukka: On kaikille ihanaa, ettei tarvitse ensi viikolla enää viedä. On tuo pikkusiskokin kaivannut, vaikka ei välttämättä aina myönnäkään :D.

Mutta nyt laittaa kuopus nukkumaan. Eka hampaiden pesulle! :wave:

moi mammat!
nyt tulee tieto teillekin, vauvamme on syntynyt :D

Ja mä voin hyvin! pari pikku nirhaumaa vaan tuli. et ihan turhaan pelkäsin niitäkin...

tyttö syntyi siis 14.07. vesien jälkeen supisteli jonkin aikaa, sit loppuivat. synn. kesto oli sit noin 4 vaiko 5h, mitattuna sään. supistuksista. oli aika kyytiä loppu kun laittoivat tippaa vauhdittamaan. epiduraalia sain ja silti teki tosi kipeää, 1 vaihe kesti muistaakseeni 3.45h. ponnistus 12 min. ja vika vaihe 10min. en ehkä muista ihan oikein, ei jää vielä kaikki päähän =)

koko neidillä oli 48cm ja 2860 ja paino tulee nyt ihan arvauksella... heh

jaksuja masujenne kanssa, mä lähden pötköttelee vaik ei tässä väsyttäis yhtään!

Niin ja tuosta, että kuka ilmoittaa siitä, milloin meille syntyy uusi perheenjäsen, ni luultavasti se oon minä ite, ku puhelimesta löytyy netti ja kuitenkin aikaisemminkin heti sitä ollaan oltu puhelimen ääressä :D. Tai sitten, mie laitan tuon nörtti ukon ilmoittamaan :D

onnea harimaolle kaksosista ja luminkalle tytöstä huomenna on jännät paikat mut passitettiin mikkelin äitipolille poika onkin perätilassa neuvolalääkäkärin mukaan eivät yritä kääntää vaan arvioivat mahtuuko tuleen vai tehdäänkö sektio aivan hirvittää kertokaa te joille on tehty sektio tai jonka vauva on syntyny alakautta perätilasta huolimatta miten synnytys on mennyt kauanko toipuminen kestää ja niin edelleen nyt ois vertaistuki tarpeen.....

Onnea Luminkalle ja perheelle pienestä tytöstä :flower: :flower:

Minä tulen varmaankin itse sitten kertomaan vauvauutiset kunhan kotiudun... tuo mies ei näistä keskustelupalstoista ymmärrä hölkäsen pöläystä ja lisäksi sillä on tosi huono kirjallinen ulosanti, joten tuskin saisitte kuitenkaan mitään selvää :D

Yhteistyössä