Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Mua taas huijattiin tänään tunnin verran!!! :kieh: Puoli kuudesta alkoi supistelemaan ihan töllöä katsoessa, ihan miten sattuu tuli puolen tunnin ajan. 4-10 min. tais olla väliä. Ihan jo kipeetä alkoivat tekemään!
Sit seuraavat ½h tuli jollain 10-15 min, välein ja ne sit alkoivat jo hiipumaan tehoilltaan...
Ja taas sai miettiä että joko se tänään tapahtuu, mut kroppa näköjään tykkää pitää mua valmiustilassa :LOL: Siivosin sitten keittiön viimeisen päälle ja muutenkin oon katellut paikkoja kuntoon JOS sattuis lähiaikoina lähtö tulemaan... Mutta epäilen suuresti, tosin aika lupaavia hetkiä oon tässä saanut pariin otteeseen jo kokea :D

Äh, taas nukkumaanmeno ongelmia lapsosen kanssa... Tuun takas kun oon saanut tainnutettua jollain keinolla :whistle:

Luminka

Nyt taas tulee pari kovempaa supparia, ja asiaa ei yhtään auta että tyttö huutelee vielä sängyssään ja joudun sinne menee again kun vissiin taas istuu jalkopäässä ja heiluttelee jalkojaan kaiteen ali :D
 
Rinzessa: Aivan ihana tuo haalari :heart: Siihenpä kelpaa rinssin kääriä :heart:

Hari Mao: Kiva kun jaksoit käydä meitä piristämässä =) Ei se yhden synnyttäminen sit niin kauheaa voi olla jos joku on selvinnyt kahdestakin ;)

Yamini: Onnittelut vauvan kääntymisestä =)

Mä sainkin tänään tehtyä isänpäiväkortin, tyttö vähän oli tekemässä, laitteli pari kimalletähteä =) Sit lopun aikaa leikki kimalleliimaputkilla (ne oli siis kiinni ) :D Tein vielä pari joulukorttiakin kun oli tarvikkeita, jospa ne nyt riittäis kaikille.

Mulla jäi nyt sellainen jomotus selkään ja alamahaan... Jospa se meinais oikeesti jotain =) Joo, ja hirveä hiki päällä :kieh:
 
ehtoota mammat!!
Tulin juuri me&i-lastenvaatekutsuilta ja hui! minkä hintaisia vaatteita, en kuitenkaan kehdannut olla tilaamatta. :ashamed: Tilasin pojalle sellaisen vaaleensini-ruskeen sarvikuonopaidan ja vauvalle samanlaisen mutta beigen-ruskeen sävyissä ja body on. 48,5euroa!!!! :eek: empä oo noin kallista sitten ikinä hankkinut...mutta pukinpakettiin menee molemmat.

Sitten käytiin ystävän kanssa vielä lindexillä ja osti meijän vauvalle ihanan yöpuvun, ja paljastui miten ihanan toppahaalarinkin vauvalle jo ostanut. :heart: Ihan ois kummitätiainesta tässä ystävässä ;) Niin on mukana odotuksessa ja isona tukena muutenkin.

HM: kiva kun sinustakin kuulee!! =) ja kuten luminkakin tuossa totesi, ei yhden synnyttäminen voi olla niin kauheeta, kun sinäkin onnistuit synnyttään kaksi putkeen ja vielä hengissä olet! Mitäs pojat tuumaavat pikkusisaruksista?

 
LUMINKA-muakin huijattiin...heti viime viestin jälkeen alko sellaset supparit et itku tuli mies hieromaan ja meinas taju lähtee..noh ei niitä sit tullu ku muutama sai aikaan myös oksennus olon ja laitto pakin sekasin...nyt vaan kivistää selkää ihan pirusti...ja mulla noi supparit ns viilsi koko selän alueella...hui..miten mä selviin synnytyksestä...nyt vaan tää jomotus jatkuu ja masua kiristäää...sattuu :'(
 
tietämätön: samaan mietin mäkin, kun ne vaan kovenee näistä entisestään h-hetkellä! Mut ehkä silloin jaksaa ne kärsiä kun tietää et ne oikeesti tuo vauvan luokse. Nää vaan on tälläisiä v-mäisiä suppareita kun eivät välttämättä saa mitään aikaiseksi :kieh:
 
LUMINKA-mua taas pelottaa just se et kun on eka tulossa et mitä ne oikeet supparit on...en mä kestä sellasii...nyt olo on kyl ihan kauhee..mies olis jo ihan lähös synnyttää mut ku vasta rv 35+5 ni sais hetkex tää olo hellittää et jaksaa sit tosipaikan tullen...

saas muuten nähä et vaikuttaako yhtään et ollaan molemmat miehen kans synnytty rv 36..
 
tietämätön: Juu, samat tunnelmat täälläkin, et kuinka hirveitä ne oikeet sitten on! Mä kun esikoisesta ennätin "nauttia" niistä 2,5h kun meni siis leikkaukseen homma. Mut on aika kullannut nekin muistot! Mutta sata kertaa mieluummin kestän oikeen synnytyksen kuin leikkauksen jälkeiset päivät, huoh! Vaik en siihenkään kuollut mutta silti, jos vähän vähemmällä pääsis tavan synnytyksessä niin :D
 
Kylläpäs näyttää siltä että tässä kuussa päästään kevyesti viime kuun viestien määrän (980) ohitse =)
Nyt viestejä tässä lokakuun pinkassa 684 ja kuitenkin vasta puolessa välissä kuuta mennään :D :D :D
 
Iltoja! Ihan pakko oli tulla vielä sen verran kertoon, et nyt on sit saatu otettua vertailukuva eli ero on se tasan viikko ja itestä tosiaan näytti et ois laskeutunu ja jotenki työntyny eteenpäin. Tiiä sitten!

Tietämätön Painaa tosiaan, joka paikkaan. Aina jos on istunu (joudun istuun silleen hassusti takakenossa) tai olllu vaakatasossa kauan niin ylösnousu sattuu ihan tarpeeksi paljon ku maha jotenki laskeutuu omiin uomiinsa. Yölläkin jos joutuu nouseen, niin pitää tovi istua sängynlaidalla ku sattuu.

Toivottavasti ei oo tulossa mitään jättiläistä. Ite oon ollu 4300g, mut mies on ollu vähän päälle 3 kiloo et jos se sit vähän tasoittais :LOL: Kyllähän se lekuri viime viikolla meinas ettei se nelosella ala,mut kun täällä ei niitä painoarvioita tehä, niin sama se sille on mitä se sanoo. Ois kyl ite kiva tietää onko isokin tulossa. Muutenki neuvolalääkäri on ollu vähän sellanen ympäripyöree, ei oikeen ota tolkkua sen jutuista välillä.

Mut nyt iltapuuhiin...

nannamaaria & upana 37+0
 
tietämätön: Mitens siellä, vieläkö supistaa?

Täällä nyt alko uudelleen supistaa :eek: Alamahassa polttaa tosi ikävästi, vähän kuin ois pahat menkkakivut meneillään...
Laitoin jo siskolle viestiä saako sen hälyyttää yöllä tänne jos oikeesti pitää lähteä! Kuulemma jättää puhelimeen äänet päälle =) Äitini on äitinsä luona yötä ja se ei varmaan tuntiin sieltä selviä, joten sisko saa tulla tuosta parin kilsan päästä...

Huh, kylläpäs tuntuu, selässä asti! Katotaan vaan, valvon vielä pari tuntia kunnes nää loppuu kokonaan ja meen sit nukkumaan väsyneenä (mut toisaalta saapi ainaki nukkua sitten :LOL: )...
 
LUMINKA-jonku verran kyllä..ei niin kovaa just kans sellasta menkkamaista jomotusta mitä mul on ollu jo piiiitkään mut välil vihlasee kyl kovempaakin..selkä ihan hellänä...ei oikee uskalla liikkua ni sohvalla vaan makoilenn...jaksuja ja tsemppiä sinne kipujen pariin :hug:
 
Ihanat ystävät

Sain yllärisynttärit kotiin <3 siis onko ihanempia ystäviä <3
Aivan yllättäen ovikello soi... avasin nii kaverit oli kakun kanssa ovella, lauloivat paperihatut päässä onnea ja anto lahjan <3 Ne oli leiponu ja toi tänne herkkuja <3 siis ihanaa... mä luulin et ne unohti,ku eivät onnitelleet niinku muut. Nyt oon ihan onnessani tääl kun just lähtivät.

Kiva et muidenki mielest toi ruskee asu on söpö... mustakin se on aikas ihana.

Kiitos kaikille onnittelijoille :wave:

Rinzessa 23v. ja papuRinssi rv.37+0
 
Luminka ja Tietämätön: onko uutisia? Ootte varmaan menneet nukkuu... jännittävää kyllä lukea kun muilla tapahtuu, itellä kun ei oo vielä ollut mitään supistuksia. Mielelläni kyllä ottaisin vastaan, pelottaa että menee yli ja joudutaan käynnistämään.

Rinzessa: Ihania ystäviä todellakin! Kivaa että sait sittenkin juhlia eikä tarvinnut edes lähteä kotoa mihinkään tai nähdä vaivaa juhlien eteen!
 
NO NYT TÄÄLLÄ TAPAHTUU :eek: :eek: :eek: :D
:D :D

Tää mami sai juuri äsken herätyksen, vedet meni! Ihan pakko oli tulla tänne kertomaan, että ei ehkä tänään saadaan jo pikkuinen syliin :heart:

Ambulanssilla täytyy mennä kätilön kehoituksesta, kun ei siis ihan varmuutta kui vauva on.

Joten seuraavan kerran kun kuulette musta niin :wave:
 
Oi Luminka! Ihanaa, pääset kohta oman vauvelin tuhinaa kuuntelemaan! Tsemppiä koitokseen, vaikka tuskinpa enää oot lukemassa tätä! :)

manna-: Mulla esikoisen aikana ei ollu yhtään kipeetä supistusta ennen synnytystä. Harjotussuppareita oli kyllä, mutta en muista että ois ees näin napakoita ollu kuin nyt toisen kohalla on ollu. Sit kun synnytys alkoi, niin yks aamu rupes vaan tulee harjotussupparin tuntuisia supistuksia säännöllisesti ja sitä kesti koko päivän. Illalla meni vedet ja vasta sen jälkeen alko kivuliaita supistuksia olemaan, eikä sillonka vielä pahoja pariin tuntiin. Ja ihan ajallaan syntyi esikoinen - 39+4 muistaakseni oli viikkoja. Että ei se välttämättä tarkota että menis yliaikaseks vaikka ei ennakkoon supisteliska! :) Nauti vaan olostas! Mutta kyllä mieki toisaalta odottelen kovasti että tulis jo ihan kunnon supistuksiaki, että jos rupeis etenemään tää asia...toisaalta on ihan kiva kun olo on hyvä!

Anzkuli 37+0 (täällä poksutaan siis myös!)
 
HUI LUMINKA!!!! oot nyt sitten tosi toimissa!!:) täällä vaan odotellaan sitten uutisia! voimia ja tsemppiä (vaikket tätä nyt enää oo lukemassa..)!:)

mä täällä mietiskelen, että pitäiskö esikoisen korvat käydä näyttämässä, itkeskeli viime yönä siihen malliin kuten joskus ennen tulehduskierteessä ja kun alku viikosta oli sitä kuumetta. itsellä on tänään neuvola 12.30 ja oon sellaista miettinyt, että mistä johtuu kun maha on hirveän muotopuoli?!? siis jotenkin "kulmikkaampi" kuin ennen... mietin että ei kai osa vesistä ole mennyt johonkin huomaamatta ja sen takia vai mikä on.. mutta täytyypä asiasta tänään puhua, illala sitä aloin miettimään. vaavi ryskäs kyllä eilisen päivän siihen malliin, että paljon enemmän kuin tavallisesti ja oli kyljet ihan kipeät. mutta katsellaanpas iltapäivästä että mitä kätilö sanoo...

nyt heräilemään...

korppinen
 
Huomenia!
Mukavaa ku alkaa vauvoja syntymään =) Tulispa tämä meidänkin kaveri jo pian.Rinzessalla ollu ihania kavereita ku noin muistivat sinua =) mulla ei ole sit eilen supistellu yhtään ja yökin meni mukavasti, nyt on aika pirteä olo ja ajattelin alkaa ompelemaan verhoja..

äityliini ja pötkylä 36+0 "poks"
 
niin ja HUOMENTA muutenkin! :D
Meni ihan kaikki asiat pois mielestä, kun alkoi tuota luminkaa miettiin.

Niin ja eipä tänne sen kummempia muutenkaan, aamukahvia ja poika katsoo pingua, päivällä mennään pojan ja mummon ja papan kanssa hernekeitolle ja pannarille tuohon läheiseen lounasravintolaan. Huomenna onkin taas neuvola, poika vapaalla loppuviikon, niin tulee mukaan. On ihan innoissaan. :)

helmi ja aapeli 37+5 :heart:
 
Huomenta minunkin puolestani. Täällähän tapahtuu jänniä! Nyt äitiysvapaalle jäätyäni ehdin entistä harvemmin palstalle, mutta pakkohan täällä on ehtiä edes piipahtamaan kun vauvoja alkaa syntyä! Onnittelut keiju ja HM ja onnea matkaan luminka!

Itse kävin toissapäivänä kontrollissa äitipolilla, kaikki ok, vauvan painoarvio 2830g, laskettuna aikana olisi 3,6 kg eli ihan saman kokoinen kuin esikko. Kohdunsuu alkoi olla jo varsin kypsä joten supistuksia minäkin odottelen, mutta ei edelleenkään tunnu siltä että synnytys ihan lähellä olisi, vaikka jotain merkkejä alkaa olla ilmassa.

Luce 36+1
 

Yhteistyössä