Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Hari Maolle ja perheelle onnea! :flower:
Sais tuo meidänkin kaveri jo syntyä, olen jo niin täynnä tätä raskaana oloa.Eilen illalla alkoi selkää poltella ja säteili reisiin, siihen vielä lisäksi oksetti ja ylämasuun tuli sellaista aaltoilevaa kipua..kakattikin kovasti.Vauva taas vääntyili ihme asentoihin mahassa,mietin että yrittääkö kääntyä oikeinpäin ja siitä olis tullu sellainen olo...taisin vähän itkeäkin :ashamed: Otin sitten yhden panadolin ja menin maate ja nukahdin ja heräsin ku piti keskellä yötä käydä kakalla :| mut muuten olo oli jo hieman parempi niin sai sit nukuttua aamuun asti...

äityliini ja pötkylä rv 35+6
 
Huomenta!
pikaisella luku reisulla..

vauvan asennosta kysyin viimes neuvolassa kätilöltä, että onko sillä jotain merkitystä synnytyksen käynnistymiseen yms että missä asennossa on (mihin päin selkä on), mutta sanoi ettei mitään merkitystä. vauva kääntyy kuulemma synnytyksen jo käynnissä ollessa niin lantiossa siihen synnytysasentoon. en kyllä sitten tiedä mikä se asento on... mutta noin semulle vastas kun kysyin että onko jotain merkitystä tolla nykyisellä asennolla.
 
Huomenta!
Viimeinen "vapaa-aamu" tällä viikolla, pidän pojan loppuviikon kotona, kun koen jotenkin rasittavina nää aamun herätykset ja unisen pojan pukemisen ym. Ois ihana vaan nukkuu niin kauan kun jommalla kummalla unta riittää..
Mutta nautiskelen nyt sitten tästä aamusta.
:D
Laitoin pyykkikoneen pyöriin ja nyt pakostakin siivottava, kun työkaveri tulee päivällä kylään. Ja sitten koitan saada palkanlaskijaa kiinni ja tarkistaa nuo palkkatiedot ja sitten soittelen sinne verotoimistoon jos tarviin uuden kortin. Ja JEEEEE!!! tänään tuli palkka, pääseen tuhlaan sen illalla lastenvaatekutsuilla. ;)

Vauvelin asennosta..en ole koskaan ees aatellut että sillä olis mitään merkitystä, siis juuri että onko millä kyljellä ym. Mulla oli esikoinen (itsestä katsoen) selkä mun oikealla kyljellä ja tää on taas selkä ja peppu mun vasempaan kylkeen.

helmi ja aapeli 37+4 :heart:
 
Nyt oon ihan hämmästynyt: sain siis kiinni palkanlaskijan sekä verotoimiston tädin, ja olin siis nostamassa huikeesti veroprossaa, mutta koska mulla on niitä ensiasunnonostajan verovähennyksiä, niin saisin loppuvuoden palkat VEROTTOMANA!! :eek:
Mutta, mä pelaan kyllä varman päälle ja maksan veroa...kun en vaan luota siihen, eli pelkään jos tuleekin mätkyjä. Mutta taidan laittaa vähän pienemmän veroprossan, kun kuitenkin loppukuussa aikalailla kaikkia rahareikiä..
Tosin ihan hirveesti houkuttais tuo palkka verottomana :D Sillä rahalla tekis vaikka mitä!!
 
Näemmä oon taas ihan yksistään täällä raportoimassa päivän kuulumisia, melkein ei kehtaa enää kirjottaa, mutta jos nyt vielä tän kerran :LOL:

Mun on ihan sairas hiki!! Otin pikku spurtin tässä aamutuimaan; leivoin pellillisen mansikka-raparperipiirakkaa, siivosin roskiskaapin (oli meinaan pikkasen törkynen), imuroin ja pesin vessan. Nyt vielä pyykit narulle ja lattioiden moppaus, niin sitten vois rauhottua ja koti on kunnossa. :D Jospa sitten katsoin hieman tuota pärstäänsä kuntoon.

Että semmoista täältä. Kunhan ilmottelin mitä täällä puuhailen.. =)
Onneksi tänään ei oo enää muuta ruoanlaittoa, kun keittoa on vielä eiliseltä ja puuroa ja kiisseliäkin, mikä ihmeen kotiäitipuuska sitä on ihmiseen tullutkin. Hyvä vielä puuhata kun ehtii ja jaksaa, kohta kun on vauveli sylissä, niin jää vähemmälle.
 
huomenia! vauvan rt-tarjonnasta: meillä vauvan selkä on mahaan/ulospäin, mutta vaihtelee puolta vasemmalta oikeelle, eilen neuvolantäti sanoikin että pää liikkuu vielä reippaasti vaikka aika alhaalla onkin.eilen peppu tosin oli melki koko ajan vasemmalla ja välillä potki mua aika kipeesti kantapäillään tonne ihan oikeen kyljen sivulle,hassua tunteä käteensä pieni pyöree kantapää :heart: tällä hetkellä tosin majailee oikealla puolella
joka puolelta kuulee että taitaa kohta tulla lähtö synnärille..mut en tie miten ne ihmiset niin aattelee,oonko sit jo niin "valmiin" (lue:valaan) näköinen. voi kun tuliski lähtö jo vaikka tänä viikonloppuna. pessimisti minussa sanoo kyllä että yli mennään...
pitäsköhän sitä syödä aamupalaa ettei pelkällä kahvin voimalla mennä...

noonie 37+0 *poks*
 
Kiitti tietämätön onniteluista, miten ihmeessä voit muistaa :D Eli kyllä vaan mul on tänää synttärit ja viikotki poksuu :D

Akupisteet on eriasia ku vyöhyketerapia, ainakin osittain... mut kai vyöhyketerapiassakin voidaan painella akupisteita *luulen, en tiedä*

Supistaa vaan, mut ei tää silti synny vielä :$

En saa aamukahvia, ellen juo mustana... grrr :kieh:

Rinzessa 23v. ja papuRinssi rv.37+0
 
Moips pitkästä aikaa B) !

Hari Maolle suuret onnittelut pienokaisten syntymän johdosta!!! :flower: :flower:

Minttu-Maaria75; Vai myrkytyksen se sulle lykkäs :( . Onko sulla muuten ylävatsalla kipua? Jos on niin osaatko kuvailla millaista? Paljonko sulla oli muuten viikkoja, multa meni ihan ohi...?

RD; Mukavaa, että tytön tutkimukset ovat menneet hyvin. Kyllähän tuo ero taitaa loppupelissä olla vanhemmille vaikeampaa kuin lapselle, kunhan lapsi ensin tottuu tilanteeseen (ja tottuminen vie lapsilta yleensä vähemmän aikaa kuin aikuisilta...)

Rinzessa, Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon onneeea Rinzessaaaaa, paljon onneaa vaaaan! :D :flower:

Diabeteshoitajan piti soittaa mulle viime viikolla, ei kuulunut soittoa, joten soitin sitten hänelle itse tänään. No muut arvot oli ihan ok (pitkäaikaissokeri oli hieman noussut), mutta maksa-arvot olivat nousseet aika paljonkin :( . Nyt mun pitää sitten huomenna aamulla käydä verikokeissa (maksa-arvo ja pitkäaikaissokeri) ja sen jälkeen suoraan äitipolille. Käski ottaa eväät mukaan, kun voi mennä kuulemma kauan... Ei ollut kyllä mitään puhetta mitä epäilevät. Diabeteshoitaja kyseli kutinasta ja puhui toksemiasta, mutta nämähän eivät liittyneet toisiinsa?? Ylävatsalla mulla on ollut nyt kipua parina päivänä, mutta kipu ei tunnu koko ajan, mutta kun se tulee päälle, se salpaa kyllä hengityksenkin eikä mikään asento ole hyvä... Anoppi on kohta tulossa katsomaan muksuja, lähden käymään leipäkaupassa (=vaasan myllyllä ;)), robin hoodissa ostamassa maalitelan (ovat vierekkäin tuo mylly ja robbari) ja sitten vielä ruokakaupassa. Samalla täytyy kysyä, jos anoppi voi tulla huomen aamusta tähän näiden pienten kanssa mun sairaalakeikan ajaksi. Mies kyllä sanoi, että jää sitten kotiin, jos anoppi ei pääse, joten homma siltä osin on kyllä onneksi hanskassa... Mutta kyllä kovasti jo huolettaa, että onko vauvalla joku hätänä :'( ..

viides rv 35+4
 
Moi!

Mulla on hermot ihan riekaleina, eikä asiaa auta yhtään se että tyttö ei meinaa rueta nukkumaan :kieh: Tän aamun kun mies ollut kotona, sillä mennyt aika keittiön viemärin avaamiseen... Mua väsyttää mielettömästi mut eipä tässä uni tuu varsinkaan kun likka ole vielä unessa! Kohta tuo ukko töihin lähtee ja jos sais hetken olla yksin omassa rauhassa.

Sen verran olen kuitenkin tehnyt että pesin 3 koneellista pyykkiä. Tuntuu että ei viitti enää kerryttää hirmuisia pyykkikasoja jos sattuu lähtö tulemaan. Tälleen kun ajattelen niin yliajalle huristelen tietenkin =)

Rinzessalle synttärionnittelut :flower:

Vaavin asento:
Täällä on vauva mahassa niin että pää alhaalla, pylly oikealla ja jalat vasemmalla kyljen alla =) Tuntuu varsin ihanilta ne pikkujalat kun koittavat työntyä tuosta mahan läpi :/

viides: toivottavasti ei nyt mitään pahaa ois tekeillä! :hug:

Luminka ja neitonen 37+4
 
Hari Maolle suuret onnittelut pienokaisten syntymän johdosta!!! :flower: :flower:
Rinzessalle paöjon onnea.. :flower: :flower:

täälä voidaan huonosti palailen illalla jos olo on suht hyvä :'( :'(

paula+peikko 36+5
 
OYS.ssa synnyttäjät.

Kuulin eilen juttua että OYSissa on nyt ruuhka huippu menossa. Oliko se niin että kuusamosta vai kemistä synnyttäjät tulee ouluun ja raahen sairaala on kans menossa kiinni. ( vissiin synnytys puoli ) Niin sieltäkin synnyttäjät tulee tänne. Siellä on suurinpiirtein liukuhihna käytäntö menossa. Eli jos synnytät normaalisti niin jos kaikki hyvin niin seuraavana päivänä kotiin.

Ja mä kun luulin että pääsen sinne nukkuun ja lepäileen. :headwall: :headwall:
 
Rinzessa Paljon onnea :flower:

viides Toivottavasti kaikki hyvin :hug: Onneksi pääset nyt tutkimuksiin

paula83 Jaksamisia huonon olon kanssa :hug:

helmi79 Jatka vaan yksin puhelua,mä ainakin käyn täällä lukee monta kertaa päivässä,ite vaan saan harvoin kirjoitettua.... Kiva lukea toisten puuhista =)

Anzkuli Oletko menossa saikulle ultraan?
Nykyään eivät kuulemma tsekkaa tilannetta automaattisesti siis alapäässä.Kaveri juuri kävi ja oli asiaa ihmetellyt niin kätilö oli sanonut että eivät turhaan tee tutkimusta kun ei kuulemma kerro yhtään siitä kuinka lähellä synnytys on.Mutta oli sitten kaverilta tilanteen tarkistanut kun oli pyytänyt.Näin siis jo aika vaan kätilölle,lääkäri varmaan tarkistaa automaattisesti.

Mulla on neuvola lääkäri vielä ensi viikon maanantaina ja ultra sitten perjantaina.Että saan kuulla mikä tilanne on.

Luminka Jaksamisia myös sinne :hug:


Vähä taitaa hormoonit olla sekasin kun poika laitto joululaulut soimaan niin rupesi itkettämään :xmas: Että mä odotan joulua,taidan mennä fiilistelemään joulua :xmas:
 
voi paska! toisen kerran painoin jotain ja mun teksti lähti taivaan tuuliin!! :/ ei paranna tätä päivää!

kutmulan "idea" joululauluista sai vähän paremmalle tuulelle! taidetaanpas mekin pojan herättyä laittaa joululaulut soimaan niin jospa se parantas tämänkin äipän mieltä edes vähän! on jo toinen tällainen alavireinen tylsistymis päivä peräkkäin jolloin ei saa edes mitään aikaan... tiedän kyllä mistä ainakin osittain johtuu! jouduin taas käymään työpaikalla selvittelemässä miksi eivät saa vietyä kelaan mun palkkatietoja kun kela taas ei saa tehtyä päätöstä kun ei tiedä mun tuloja ja ovat niitä jo monesti kysyneet työnantajalta.... ja toiseksi se kun työnantaja ei maksa mulle kuuluvaa ylimääräistä palkan osaa! jonka siis lupasi maksaa syyskuun loppuun mennessä ja jonka varaan olin laittanut oman kampaaja käynnin, hierojan yms... mutta eipä tarvi nyt haaveilla niistäkään. tulee nimittäin 8viikon tauko tässä ettei tule rahaa mistään kun edellinen palkka on tullut viime kuun alussa ja äippäraha tulee tän kuun vika päivä varmaankin. niin ei ole paljon hurraamista....


mutta joulujutuista. käytiin pojan kanssa tiimarissa ja löydettini sattumalta tonttulakkeja tarjouksesta 2kpl 1,5e ja ostettiinpas sitten ne. poika on ollut siitä asti se päässä, just ja just malttoi ottaa nukkumaan mennessä pois. ostin myös kaupasta 2pkt piparitaikinaa ja ne e nyt sulaa niin leivotaan vierasvaraksi pipareita. samoiten ostin jo torttutaikina levyjä ja vadelmahilloa. pitää samalla leipoa miestä ajatellen muutama torttu, on hänen suurinta herkkuaan, muuten nekin kyllä säästetään siihen että vieraiden tullessa saa nopeaa "pullaa". samalla ostettiin korttitarvikkeita niin pitäis kehitellä joku idea isänpäivä korteista niin jospa ne tehtäis etukäteen valmiiksi pojun kanssa joku päivä. maalataan myös ne autoharjat kun joku sen idean antoi. ei silti, että kun oltiin ostettu ne harjat niin poika ehti kertomaan jo isälleen että mitä tekee hänelle lahjaksi....

jatkan kohta...
 
korppinen: tuo alavireinen kuvastaa kyllä erittäin hyvin olotilaa täälläkin! Ei huvittaisi mitään tehdä, mut sit on taas tylsää kun ei oo kuitenkaan mitään "kivaa" tekemistä. Ja kaksin ollaan tytön kanssa tääkin ilta joten pitäis edes sitä jaksaa vähän viihdyttää...
Varastan sulta idean ja taidan tehdä tänään isäinpäiväkortin tuon typyn kanssa! Saas nähdä mitä siitäkin tulee :whistle: Mut ajatus aina tärkein vai mitä ;)
 
viides toivotaan että maksa-arvot "väärä hälyytys" ja kaikki kunnossa! onko sulla ollut sitä siihen normaalisti liittyvää kutinaa?

rinzessalle oikein paljon onnea!!!:)

olikos muuten niin, että jollakin oli sovittu sektio tälle päivää?!? vai muistelenko ihan omiani?!?!?

selailin aamulla tuota meidän listaa ja luminka oli laittanut niin nätisti nuo syntyneet!:) samalla huomasin, että esim.
tulentytöstä ei ole kuulunut viikkokausiin mitään. missä olet?!?!? ja kaikki muutkin??

mulla on huomenna neuvola. täällä masu-asukki on kyllä ollut tänään tavallista vilkkaampi ja minä tavallista väsyneempi, enteilisikö jotain...?!?! hupsista! muistin just aivan yhtäkkiä että verenohennus lääke on jäänyt pistämättä, iltaan tulee jo 2vrk edellisestä piikistä, täytyy varmaan lähteä pistämään ja ottamaan samalla se antibiootti joka piti ottaa kolmesti päivässä... palailenpas myöhemmin.... jaksuja kaikille!

korppinen 37+3

ps. olipas nuo piikit kallistuneet... tähän asti on maksaneet 2? kpl, mutta kun annos tuplattiin loppu raskauteen niin piikin kappalehinta onkin nyt 3,2?... olin aivan ihmeissäni apteekissa eilen kun hain nuo uudet, että anteeks mitä kun sanoi 10kpl maksavan 32? (ja siinä on jo kelakorvausta yli 40%)
 

Yhteistyössä