Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

hari maolle onnea paljon :flower: :flower:

jee me päästään muuttamaan!! ens viikolla olis tarkoitus sitten jo kärrtätä kamppeet uuteen kämppään. ihanaa siellä on paljon enemmän tilaa kuin täälä nykyisessä, eikä tartte kiipeillä rappusia, onneks. ja oma saunakin on.
eilen saatiin tietää muutosta ja nyt oonkin jo pakkaillut kaiken näköistä, oon hireen kärsimätön, ja oon varmaan jo tätä vauhtia kohta valmis =)
pitäis vissiin vähän jarrutella ettei tää vauva sitten meinaa tulla enne aikoja varsinkaan nyt muuton keskellä.. toivottavasti keretään kunnolla muuttamaan ja kaikki laittamaan valmiiksi kun vauva stten päättää putkahtaa.
oon kaikki vauvan vaatteet ja pinnikset ja hotiopöydät ym. kaikki laittanut kasaan ja valmiiksi, mutta nyt sitten täytyy ruveta purkutöihin =)
huomenna olis neuvola, sinne sitten..
 
mistä tää kaikki johtuu...kävely tuskaa..koko alapää ihan kamalan kipeä..liitoskipuja, mut aivan tajuttomina. kävelen kun pingviini..joka askeleella kohdunsuulta viiltää, ihan kun koko ajan joku rahnuttais siellä..
jos tätä tuskaa kestää vielä viikkokausia..
 
RINZESSA-ehkä se autto muistaa ku sun synttäreist in tasan kuukaus omiini=)ku mietin yx päivä et hassua et mun hirveen monella ystävä on osunu laskettu aika lähelle omia synttäreitä..ja tosiaan itellä on vaan se pvä eroo=)

MANNA-sain sentään vähän nukuttuu..en tarpeex..mut kumminki..nyt meinaa flunssaakin pukata päälle.kai se on kropan keino sanoo et unta kaalin :saint:

täällä on niin tuskanen olo että huh huh tää jomotus selässä ja pakaroissa ei vaan lopu ja masua vihloo ja kiristää niin perkeleesti.....mulla säteilee se jomotus jo koko selkään :'( |O
nyt kaverille kylään ku mies suostu lähtee mukaan kun ei oo itellä korttia ja noi bussimatkat ei oo mitään helppoja enään...eli MANHIS samoilla linjoilla mennään..mummot viipottaa ohi ulkona tuhatta ja sataa..sulla muuten on on vissii on ollu taipumusta muutenki kärsii munkaa samoista vaivoista=)jos en väärin muista ni olix sullakin hammas ja kutina kivut riesana??
 
KORPPINEN: oli jollain suunniteltu sektio tänään...mutta kukahan kumma se oli?? :whistle:

Tää on kyllä niin jännä juttu, että vaikka kuinka touhuan, niin ei nyt sitten tunnu pahalta, saatika supistele..alan kanssa kallistuun sille kannalle, että yli menee :kieh:

Niin sain sitten lattiat mopattuakin ja marjapiirakkaakin sain pakkaseen monta palaa, niin että vierasvarat kertyy :)

Hurahti myös muutama tunti nopsaan kun oli työkaveri kylässä, kiva rupatella kaikessa rauhassa. Ja tunnin päästä lähden sinne lastenvaatekutsuille. Kivaa!!
 
tietämätön..juu, meillähän tais olla samat vaivat :D kutina ja hampaiden "putoilu"..itseasiassa oon kaks viikkoa jo venyttänyt hammaslääkärille soittoa, ihan selvä reikä hampaassa..kai tää menee taas siihen, et soitan sit vasta, kun puoli hammasta pudonnut..
mut nää kivut ei mitään kivoja...
 
Heissan taas kaikille piiiittkästä aikaa!!

Onnittelut Hari Maolle ja perheelle!! :flower: Ja tietty myös keijulle :flower:

Onnittelut Rinzessalle synttärin johdosta!

Oon kerenny aina vaan kävästä lukeen juttuja. Mies ollu kohta kax viikkoo flunssan kourissa, mut nyt alkaa kuitenki jo hieman helpottaa, joten se on sitten siirtymässä mulle. Ei yhtään innosta enää tässä vaiheessa alkaa sairastaan. Pitänee yrittää keksiä kaikki mahdolliset poppakonstit et sais pidettyä es suurin piirtein tän loitolla. Se et jos nenä on tukossa, ei haittaa oikeestaan, mut jos menee siihen mikä tolla ukolla oli, niin ei kiitos.

( . ) Viimenen neuvolalääkäri oli sit viime viikolla. Kohdunsuu oli pehmee ja pituus < 2 cm. Nyt on sit vihlonu ja nipistelly kipeesti viimesen kolmen päivän aikana pariin otteeseen tonne alas, joten josko tässä ei enää kovin kauaa tarttis kärvistellä. On tämä olo jo sen verran tuskasta, et voisin ilomielin luopua tästä mahasta. Ois nuo ilmatki vielä sellaset et päästäs ulkonaki käymään. Eilisessä neuvolassa oli sit kaikki ihan ok. Kohdunpohja oli nyt 31.5 cm, viikko sitten 31 cm, kolme viikko sitten 31 cm, eli laskeutunut on. Ei kyllä eilen puhunu mitään et joko kiinnittyny enkä sit hoksannu kysyä sitä. Pitänee yrittää ens viikolla muistaa kysyä, jos ei mainitse. Painoa ei ollu tullu ku +300 g ja sitä ennen +250g/vk, et nyt alkaa tasaantuun tuo paino. Onnex!! Kauhulla ootin et jos jatkuu sitä 700-1500 g/vk tahtia, niin musta tule valas. Sanoin sillon miehelleki et kohta seki jää ihan pirpanaksi mun rinnalla ku meen ohi niin et tukka lepattaa :LOL: Eikä kyllä tartte ton painon enää kovin hirveesti nousta. Yritin ottaa kuvaa masusta, mut just sillon kameran akku päätti tyhjentyä, joten tässä ois viime viikolta kuvaa eli rv 36+0

Kunhan saan otettua sen kuvan, niin sit näkee onko masu tosiaan laskeutunu. Omasta mielestä kyllä ja äitikin meinas et on laskeutunu ja muuttanu muotoaan. Mieski tuumas yx päivä et "herranen aika minkä kokonen toi maha on. Kai se jo kohta tulee ulos." :LOL: Taitaa sekin jo odottaa tulokasta.
Saatais sellanen oikee, perinteinen kehto tädiltä lainaan. Nyt pitäis sit vielä päättää et otetaanko. Ois kiva jos vois laittaa upanan esim. päivällä kehtoon nukkumaan olohuoneeseen, ei tarttis jättää yxin makkariin, vaikkei meillä nyt mikään iso tää asunto ookaan, mut ois kuitenki valvovan silmän alla. Pitänee miehen kans pähkäillä tota. Voishan sen tietty hakee ja jos näyttää ettei tartte, niin vie sit takas ku matkoista ei tosiaan oo kiinni. Lykkään vaikka äidille et vie ku menee töihin, ku ova kerran samassa työpaikassa. No mut nyt miettiin ruokapuolta.

nannamaaria & upana 37+0
 
Hari Maolle onnea :flower:
Ja Rinzessalle onnea synttäreitten johdosta :flower:

Mulla oli nlalääkäri tänään. Paineet oli samaa luokkaa ku tähänki asti ja painoa tullu puolisen kiloa täs viikon aikana. Nyt on 1,5kg tullut lähtöpainoon lisää :) kohdunsuu oli pehmenny ja lyhentyny (oli 2cm) mutta kiinni. Ja sano ettei oo kauheen supisteluherkkä kohtu ku kuunteli sydänäänet ja välil heilutteli masua, niin ei aiheuttanu mulla supistuksia. Vauva on hyvin pää alaspäin, mutta ihan kokonaan ei oo kiinnittyny. Sano et aika pieni vauva (ei mitenkään liian pieni kuitenkaan) :) et tuskin tosiaan tulee mikään nelikilonen jötkäle täl kertaa :D

Me ollaan likan kans edelleen räkäsii tääl, tai itellä on oma olo sentään paranemassa. Kivat jojot roikkuu välil tytöllä :D
 
moi!

nyt on leivottu kahdesta valmistaikina paketista piparkakkuja ja maistiaiseksi paistoin samalla 6kpl torttuja appelsiinimarmelaadilla kylläkin. mitähän tekemistä tuota vielä keksis. ulkona olis kivan näköinen ilma, on alkanut aurinko paistaa, mutta kun pojalla oli vielä illallakin 38 kuumetta niin eipä auta mennä ulos. se askartelu on tekmeättä mutta en jaksa kyllä enää tuon pojan kanssa sitä alkaa tekemään, leipominen vei jo voimat. mutta onneksi pää ei enää nin kipeä. nyt kehittelemään jotain tekemistä, kenties järkkäilemään tuota pojan huonetta jos vaan jaksaa...
 
Tervehdys!

Kiitos kaikille onnittelijoille, vähän on vielä sulattamista asiassa että pikkuiset on maailmassa. Lastenosastolla ovat, hyvin kuitenkin jakselevat. Poika tarvii pikkusen kalkkilisää, mutta muuten ovat täydellisiä. :heart:

Oma olo on hieman heikko vielä, huimaa kovasti koska synnytyksessä vuosin jonkin verran. Mutta jospa polla alkaisi pikkuhiljaa tokenemaan. Ravaan vähän väliä vauvojen tykönä niin ei ihme että voimille ottaa.

Pikkuset tulivatkin sitten alakautta, ja suht helpolla. Poika avitettiin lopulta jalat edellä maailmaan ja pää jäi vähän jumiin, mutta hienosti meni kaikki!

Nyt takas sänkyyn, päässä huippaa. Tulen kertoilemaan kuulumisia pian!

Onnellinen HM
 
NANNAMAARIA-onpas sulla massu..varmaan painaakin aika "mukavasti" :D

MANHIS-juuh samat vaivat..eilen olin hamppilekuris ja paikkas kaikki reiät..sellaset reiän alutkin mitä ei kuulema normisti viel ees paikata mut laitto ettei tarvii sit ku vaavi tulee ni ainakaa valvoo hammaskipujen takii..ja huomenna olis viel yx poisto eessä...mulla ku on alunperin ollu liikaa hampaita ja onnex en antanu nuorena poistattaa ku muuten ei olis enää mitään suussa..mut ne ylimääräset vaan hajos nyt raskaus aikana kun rupes noi kaikki viisuritki puskee vasta ulos ni eihän ne kaikki sinne mahu millään ni nyt niitä on sit karsittu ku ne halkeilee..ei kiva
nyt soitat ja varaat ajan=)eipähän menis reikä juureen asti ettei mitää poistoja tai juurihoitoja tarvita..
mullahan on ollu kamala kammo noihin hammaslekureihin ja nyt oon sit käynykin 10v edestä ..oon vaan ottanu asenteen et haluun keskittyä niin vaaviin enkä omiin hammaskipuihin ni tulee mentyä..zemppiä sinne siis kestämiseen=)
 
HM jaksuja sinne..teillä kohta tekemistä riittää=)
RINZESSA-ihana toi ruskee puku ja hattu..oiiih niin söpö=)
mulla on tytölle sellanen sulonen lammaspuku mis on töpö ja korvatkin...se on niin sulonen ku on sellasta kikkuraa ku lampailla..heh tää mamma tuo lammasvaavin kotiin=)
 
kutmula: meen siilaisille ultraan. Uudelleensynnyttäjät joensuussa menee terveydenhoitajalle keskusneuvolaan joka ultrassa. Se terkka joka niitä ultria siellä tekee niin on vuorotteluvapaalla nyt niin siks on sit kätilö. Mutta ihan kiva juttu niin ei tarvii maksaa polimaksuja ja parkkihallin maksuja. Ja paljon nopeemmin aina selvii tuolla tk:ssa käynnistä kuin polilla missä ei ajat oo ikinä ajoissa... Pitää muistaa kysyä/pyytää että kattos alapään tilanteen, kun ei oo pitkilleen tsekattu.

rinzessa: miunki silmään pisti tuo ihana ruskea puku!! Meillä on kans tuommonen samanlainen norsubody, tykkään kovasti! Niin ja synttärionnea täältä myös! :flower:

HM: kiva kuulla kuulumisia!! :)
 
onnittelut täältä myös rinzessalle! :flower: ihastelin kanssa tuota ruskeaa pörröpukua, söpö :)
ja ihana kuulla HM:sta!
mulle on kans ilmeisesti tulossa joku flunssanpoikanen,toista vai kolmatta päivää kurkku oudon tuntunen,nenä vuotaa jne. tänään myös noi iskiaskivut ja lonkat tappaa taas mua oikeen vauhdilla.yöllä joka vessassakäynnillä oikein huomas kun joku painaa ehkä suonta tms. vasemmas takareidessä kun meinas jalasta mennä tunto.istuessa pahimmin tuntuu,joten oonkin löhönnyt sit sohvalla dvd:itten parissa ja nyt on ihan pöhkö olo. ärsyttää kun joutuu kieltäytymään kauppareissustakin kun tiedän etten siihen nyt kykene.paskaa... :/
 
HM: Kiva kuulla että olet kunnossa! Onko mitään arvioitua aikaa kuinka kauan pienokaiset joutuvat olemaan sairaalassa?

Hyvää syntymäpäivää Rinzessalle! :flower: Ihanan puvun olet hankkinut :)

( . ) : Onpas helpottunut olo! Vauveli oli kääntynyt oikeinpäin ihan itsestään, ei tarvitse käänellä tai miettiä enään sektiota!
Ja oli aivan ihana kätilö ultraamassa. Tuli semmoinen olo että on oikea persoona, eikä vain liukuhihna meininkiä vaikka joutuikin hetken odottelemaan.

Eilen oli synnytyssairaalaan tutustuminenkin. Osastot ei onneksi ole niin isoja kun pelkäsin (n. 6 henkilön huoneita), vaan kahdenhengen huoneita. Synnytyshuone oli ihanan näköinen, varsinki se jossa oli amme. Jospa sitä pääsisi kokeilemaan. Myös näytettiin vuorokauden vanha vauva, oli aivan syötävän suloinen :heart: Vaikka raskausaika ei olekkaan tukala, kyllä se vauvan näyttäminen sai toivomaan että olisi oma nyytti kainalossa.

Huomaa että hormoonit hyrrää kyllä nykyään. Pisti niin kiukuttamaan, ko ratikassa oli, ja kukaan muu kun nuori poika vaivautunut antamaan paikkaa, ja siihenkin juoksi sitten aikuinen nainen kauppakassiensa kanssa |O No, elämä on. Mutta tyhmistä asioista sitä kiukustuukin nykyään.

Voimia Minttu-Maarialle ja muillekkin huonovointisille! :hug:

Yamini ja ipana 37+3
 
RINZESSA-se töpä on sellanen lituska töpö ni ei paina..ainakaa pitäis=)ollu mun kummipojalla pari kertaa käytössä..katon jos jaksan laittaa vaik huomen kuvaa..

mun selkä tekee kuolemaa näiden jomotusten kanssa ja istuminen on löhes mahdotonta..kylä reissu kaverille teki autollakin ihan kauheeta...
noh nyt sohvalle jalat ylös ja ihanaa nautiskelua kun mies kokkaa mulle just mun lempiruokaa eli tacoja(renniet valmiina pöydällä)ne on niiiiiiiiiiin hyviä..kuola valuu jo..mut nyt nautiskelemaan=)
 
Tanskulin kuulumisia odotellaan... ;)

Ihana puvun oli Rinzessa hommannut pienokaiselle!

Oma olo on hieman sekava, huolettaa kovasti huominen, kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää. Tänään olo on ollut tosi tukala hetkittäin. Kipu ylävatsalla on ollut välillä tosi kova. Kun olin laittanut ruuan tulemaan, oli pakko mennä hetkeksi pitkälleen, mutta matka keittiöstä sängylle (n. 5m) oli kauhea, hyvä kun pääsin perille, sänkyyn en kyllä kunnolla heti päässyt kivun vuoksi... Nyt ruuan jälkeen olo on taas ollut vähän parempi, sain pakastimen pestyä (tyhjensin ja sulatin sen jo eilen) ja täytin sen leivillä. Samalla napsautin saunan lämpenemään. Kohta pitäisi haukata iltapalaa (pitää olla 12 h syömättä ennen verikoetta) ja sitten saunaan. Voi v....u, taas meinaa kipu aalto tulla päälle :kieh: :'( ..

Saa nähdä miten saan ensi yönä unta, nyt pyörii vain kaikenlaiset vaihtoehdot päässä, joudunko osastolle, käynnistetäänkö synnytys lähiviikkoina, hoituuko vaiva lääkkeillä ja mistä edes on kysymys!!! Eikä tietenkään vähäisimpänä ole huoli vauvasta :'( ...

Nyt on pakko kyllä mennä iltapalalle, kun on vielä 10 minuuttia aikaa...

viides rv 35+4
 
Tanskulin kuulumisia odotellaan... ;)

Ihana puvun oli Rinzessa hommannut pienokaiselle!

Oma olo on hieman sekava, huolettaa kovasti huominen, kun ei yhtään tiedä mitä tuleman pitää. Tänään olo on ollut tosi tukala hetkittäin. Kipu ylävatsalla on ollut välillä tosi kova. Kun olin laittanut ruuan tulemaan, oli pakko mennä hetkeksi pitkälleen, mutta matka keittiöstä sängylle (n. 5m) oli kauhea, hyvä kun pääsin perille, sänkyyn en kyllä kunnolla heti päässyt kivun vuoksi... Nyt ruuan jälkeen olo on taas ollut vähän parempi, sain pakastimen pestyä (tyhjensin ja sulatin sen jo eilen) ja täytin sen leivillä. Samalla napsautin saunan lämpenemään. Kohta pitäisi haukata iltapalaa (pitää olla 12 h syömättä ennen verikoetta) ja sitten saunaan. Voi v....u, taas meinaa kipu aalto tulla päälle :kieh: :'( ..

Saa nähdä miten saan ensi yönä unta, nyt pyörii vain kaikenlaiset vaihtoehdot päässä, joudunko osastolle, käynnistetäänkö synnytys lähiviikkoina, hoituuko vaiva lääkkeillä ja mistä edes on kysymys!!! Eikä tietenkään vähäisimpänä ole huoli vauvasta :'( ...

Nyt on pakko kyllä mennä iltapalalle, kun on vielä 10 minuuttia aikaa...

viides rv 35+4
 

Yhteistyössä