Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

onnea hm aivan hirmuisesti :heart: :heart: :heart:

Mä lähen nyt akupainelee ja katon mitä tapahtuu... muutenki tänää supistanu niin perkeleen kivuliaasti, et jos vaikka lähtis käyntii kun vähä painelen...

Rinzessa ja papuRinssi rv.36+6
 
moi!

täällä vähän alavireinen olo... en tiedä miksi. ehkä siksi että mies lähti vielä töihin alku yöksi niin ollaan tässä esikoisen kanssa kaksi, ei silti että ollaan kyllä totuttu tähän, mutta jotenkin vaan tylsistynyt olo. Metsoloita tässä katsellaan. Mä en oo vieläkään kypsynyt tähän raskauteen mitenkään hirmuisesti, vähän on sellainen tylsistynyt olo ja kaipaan sitä että kroppa olis "itselle", pääsis lenkkeilemään ja jotenkin että olo olis naisellisempi eikä tällainen valaskala!

palailenpas tässä vielä koneelle varmasti pitkin iltaa kun saan pikkuveijarin nukkumaan ja odottelen BB:tä...

[/b]RD kiva kuulla, että tytöllä on mennyt hyvin sairaalassa! :) on varmasti suuri helpotus kuulla että siellä menee hyvin niin helpottaa omaa ikävää ja oloa.
 
Iltoja :wave:

Hurjan suuret onnittelut Hari Maon perheelle :heart:

Sain tänään kuitenkin aikaiseksi jotain hyvää, tein porkkanasämpylöitä, mansikkakiisseliä sekä huomiselle valmiiksi broilerivuoan :heart: Ja kaikista tuli niin hyvää että kelpaisi tarjota vaikka anopillekin :LOL:

Ihanaa, mies soitti tänään töistä ja ensi viikon loma on varmistunut :heart: Jee, saan levättyä päivisin paremmin jos vielä oletetaan vauvan viihtyvän masussa =) Nyt perjantaina on äippäpolilla synnytystapa-arvio. Mä kyllä vähän veikkaan että ei kuitenkaan tee mitään tarkistusta alakertaan jos on sama lääkäri! Viimeks (rv28 ) kysyi että onko supistellut, sanoin et ei hirveesti ja hän sit ei tehnyt ollenkaan sisätutkimusta. Ja olin menossa sinne kylpyläänkin et oispa hyväks ollut tarkistaa tilanne... Ei sitä viitti kyllä rueta vaatimaankaan :x Paitsi siitä hinnasta mitä joutuu maksamaan vois saada vähän edes vastinetta rahoilleen!

Luminka ja loppuun syödyt iltapalasämpylänsä :snotty:
 
hei, kysyn nyt teiltä tällästä verotukseen liittyvää asiaa, kun jos joku ois fiksumpi ja osais neuvoo!!

Mulla ollut veroprosentti 20, ja tiettyyn summaan saakka ja sitten ylimenevältä osalta 36%, ja kauhukseni nyt tänään tulleesta tilinauhasta huomasin että summa on 100euroa vaille täysi, eli ensi palkan myötä raja menisi rikki ja veroako sitten 36%?? :eek:
Voisinko vain ilmoittaa palkanmaksuun että ottaa marras-ja joulukuun palkasta enemmän veroa, eli vaikka 25%?? Vai auttaako se enää asiaa? Oon ihan kusessa ja raivostuttaa jos nyt kahdesta viimeisestä täydestä tilistä meni noin sairaasti veroa! Vaikka saanhan sitten palautuksissa takaisin, mutta tarvii rahaa nyt.

meni sekavaksi taas, mutta jos joku osais/jaksais neuvoa!!! :)
 
oi, mies soitti että tuoko hotwingsejä tullessaan ravintolasta...NAM-NAM..(tarvinnee laittaa tuo suklaajätski takas jäihin) Kysyin siihen sitten, että meinaatko laittaa mut tänään synnyttään :) Kun on hyvällä ystävällä kuulemma juuri noi siivet edesauttaneet synnytyksen käynnistymistä, tai näin uskoo.
 
helmi: Käy tekemässä uusi verokortti verotoimistossa ennen kuin palkka menee maksuun! Tai sen voi tehdä netissäkin. Mut varmasti siihenkin tulisi olemaan aina kova prosentti. Se 25% ei mun mielestä auta asiaa, kun sulla menee se tuloraja jokatapauksessa yli!
 
valkuainen on ainut enää mikä puuttuu raskausmyrkytyksen jutuista, kaikki muu löytyy. sf mittakin oli kasvanut viikossa 4 senttiä!! keskikäyrällä mennyt tähän saakka nätisti koko ajan, nyt pompannut reilusti yläkäyrän yläpuolelle viikossa. Jalat on niin turvoksissa ettei nilkka meinaa taipua ja käsiä ei meinaa saada nyrkkiin. Ja kaikki tuo on tullut viikonlopun aikana.
Lääkäriltä kysyin etteikö sitä voisi sitten pian käynnistää jos oireet pahenee näin nopeasti. Inhottava lääkäri mulle sitten" älä edes puhu näillä viikoilla käynnistämisestä, osastolle lepäämään ! leikkuu veitsi on ainut millä se saadaan tässä tilanteessa ulos eikä se(=vauva...) ole valmis siihen" ihme kommmentti kun toiset synnyttääkin näillä viikoilla jo ihan ja vauvat voi hyvin. Sairaalassa makuu ei kyllä houkuta yhtään..

kurjaa kun tytöillä on syysloma ja mä joudun vaan makaamaan..
 
HELMI79-käy tekee ne verotoimistoss< ja kerro heille samalla et paljon sulla se menee suunnillee yli niin ne laskee sulle sen prossan..mun mielestä parempi niin ettei siit tuu liikaa makseltua ...mulla meinaan olis viime vuonna käyny just noin ja olin ihan kauhuissani et paljonko se nousee mut ei oikeesti sit ees noussu paljoa...

ihanaa oli nukkua..mies tuli oikeen mun kanssa nukkumaan ja paijaamaan et nukahdin paremmin=)ja huomenna saa nukkua niin pitkään ku haluan=)
 
Helmi, saat muutosverokortin soittamallakin. Eli soita omaan verotoimistoosi (vai onko se jokin valtakunnallinen nro?!) mahd. pían, ja varaa viereen tilinauha, josta näet tämän vuoden ansiot ja pidätykset. Tarkista kuitenkin vielä varmuudeksi, mistä alkaen sulla on alettu pidättämään se 20 prosenttia veroja - eli onko tammi- vai helmikuun alusta - jos on niin, että helmikuun alusta niin silloinhan se raja ei olekaan vielä niin lähellä kuin luulit... En tiedä ymmmärsitkö, mutta mä sekoilin noissa asioissa viime vuonna ja olin jo ihan varma että loppuvuosi menee lisäprosentille - eipä mennytkään, kun ne perus- ja lisäprosentit oli tulleet voimaan vasta oliko senyt sitten helmikuun alusta ja tulot nollautui vuoden vaihteessa... Joka tapauksessa osaavat kertoa kun soitat sinne verotoimistoon. Ja lähettävät sulle tarvittaessa uuden verokortin.
 
minttu-maaria: Jopas on ollut lääkäriltä kommentti :eek:

Mulla kuitenkin oli esikoisen kohdalla pahempi raskausmyrkytys kuin kuopuksen kohdalla. Silloin olin viikon sairaalassa ennen käynnistystä.. Käynnistettiin rv 36+4.

Kuopuksen kohdalla menin kys:iin tarkastuksiin, jossa kaikki arvot oli ihan normaalit ja olin pääsemässä kotio, mutta mie kerkesin ennen sitä sanoo, etten oo jäämässä osastolle, jos eivät käynnistä.. Ni käynnistivät sit seuraavana päivänä, ku olin jo kahdelle sormelle auki..

Mutta tuossa sun tilanteessa en kyl ymmärrä tuota, ettei ole valmis vielä :eek:

Voimia! :hug:
 
Minttu-Maaria onpas aika tyly lääkäri! en tiedä, mutta tuli mieleen, että olisiko lääkäri voinut tarkoittaa lähinnä sitä, että tuossa vaiheessa vaikea saada lähtemään käyntiin synnytystä käynnistämällä (ellei paikat tosi kypsät valmiiksi). tai toki se on yksilöllistä että kuinka lähtee käyntiin, mutta nyt kun mä oon kaks raskautta joutunut tosi paljon keskustelemaan lääkäreiden kanssa tuosta käynnistämisestä niin ne sanoo kaikki yleensä just sitä että harvoin käynnistyy kovin paljon etukäteen vaan että just sitten on mahdollisuuutena leikkuu (ja sitähän nyt ei pelkästään vauvan koon takia tehdä kovinkaan usein joka mullla siis syy näihin keskusteluihin). ja kokemusta on kyllä siitä kun epäkypsää alapäätä lähettiin käynnistämään niin edes tippa ei auttanut mitään vaan siinä meni se 4 päivää. en tiedä olisiko lääkäri voinut tarkoittaa tuota, mutta tarkoitti mitä tarkoitti niin tökerösti häneltä selitetty! oon edelleen sitä mieltä, että noille lääkäreille vois pitää jotain sosiaalisen taidon kursseja lääkiksen kurssien yhteydessä....

täällä pojalle nousi taas kuume. mä jo luulin että meni eilen ohi ja päästin pojan käymään pappan kanssa saunasakin pikaisesti pesulla kun heillä käytiin. nyt harmittaa... ja vähän mietityttää että mikä on kun pelkkää kuumetta, ei flunssaa tms. no täytyy seurailla ja jos huomenna vielä nousee kuume niin käyttää sitten torstaina päivystyksessä.

mutta nyt odottelemaan BB:tä
 
Rinzessa onko sulla kuinka paljon kokemusta noista akupistetistä yms? oletko kokeillut aiemmin? itsekö siis painelet niitä pisteitä?
mua kiinnostaa kun mun entinen työkaveri tekee energiahoitoja, intialaista päähierontaa yms ja kertoi kerran siitä kuinka on painelemalla/hieromalla jostain tietyistä pisteistä saanut pari naista lähtemään synnyttämään että jos joskus tarvin kyseistä apua niin soitella. nyt mietin, että voiko niistä olla jotain haittaa? mietin että uskaltaisko mennä jos tässä nyt ei itsestään mitään tapahdu lähi viikkoina. onko jollakin kokemusta vastaavista?

ja just samalla alkoi jomottava selkäsärky alaselässä. onpas inhottavan oloista... :/
 
Hurjan paljon onnea Hari Maolle ja koko perheelle! :flower:

(.): Huomenna äitiyspolille tarkistelemaan miten päin se vauveli siellä köllöttelee, eilen vielä perätilassa. Toivottavasti kääntyisi/käännettäisi.

Yamini ja ipana 37+2
 
Ei mulla mitään kokemusta oo sen kummemmin noista pisteistä, oon vaa lukenu nyt viimeaikoina niist tietoo ja ohjeita... ja tuo on tosi raskasta itte niitä painella, koska pitää painaa aika lujaa ja näillä kipeillä nivelillä ei sitä kovin kauaa jaksa. Kyllä mua nyt supistaa, mut tuskin tää mihinkää viel johtaa :/

Rinzessa ja papuRinssi rv.36+6
 
rinzessa: onko tuo akupainelu nyt sit samaa kuin vyöhyketerapiassa? minä oon menossa oikien vyöhyketerapeutille ensi tiistaina ja jalkapohjista siellä painellaan kans.

oon ollu aikalailla lista hiljaisena viime viikot, lukemassa vaan käynyt. on tuo räkätauti vienyt naikkosesta kaikki mehut ja nyt tuo raskausmyrkytys asia on vetänyt mielen maihin. toinen kuuri menossa tuohon räkätautiin ja aloitettin ventoline ja flixotidekin lisäksi että saataisiin minut kuntoon synnytykseen mennessä. Kuulemma raskaus on yksi syy miksi tilanne on tuon räkätaudin osalta mennyt näin huonoksi. Raskauden aikana kun on muutenkin limakalvot turpeammat niin sit se on saanut keuhkot kunnolla jumiin.

jotenkin harvinaisen lujille otti tuo raskausmyrkytys asia.. hyvä ettei itkua tihratessa ole ilta mennyt. Lääkäri kyllä joutaisi jo eläkkeelle joka polilla oli, oli tosi tyly myös hoitajalle ja tiuski ja ärjyi sille. hoitaja parka, kiva työ ilmapiiri silläkin. onneksi minun tarvi kestää sitä vain 10 min ja hoitaja parka varmaan koko työvuoronsa..
 
RINZESSA-noh ainakin supistelee=)saa nähä saatko synttäri lahjan :whistle: meinaa jos oikein muistan sulla on synttärit kunhan tuo vuorokausi vaihtuu :D eli onnex olkoon nyt pikkasen etukäteen jos vaikka satut synnyttää lähtee..(toivottavasti en väärin muista)

vitsi muaki jänskää ku mul on laskettua aika 14.11 ja ite tulee 25 lasiin 15.11 et kuinhan lähelle osuu vaavin synttärit=) :flower: :flower: :heart: :
 
PALJON ONNEA HARI MAO JA KOKO PERHE!!! :flower: :heart: :flower:
Varmaan menee jonkin aikaa ennen kuin pääsette kotiutumaan?

Mulla ei oo enää ruokahaluja. Mahakaan ei oo kyllä kasvanut yhtään viimeisien viikkojen aikana. Tosin ehkä johtuu toi ruokahalun puute siitä että oon nää kaks viimeistä viikkoa ollut kotona vaan ja ei mee paljon energiaa mihinkään kun pitää viettää puolet ajasta makuu asennossa...

Ootkohan tietämätön tänä yönä saanut paremmin unta vai vieläkö kukut täällä?

Mulla unettomuutta sen verran että herään joka yö joskus 4-5 maissa ja sit valvon aamuun asti. Tänä aamuna sain tosin nukuttua kaks tuntia sen jälkeen kun mies lähti töihin.

Onko teillä muilla joilla vauva raivotarjonnassa vauvan selkä omaa selkää vasten vai miten? Mulle kun on sanottu että paras mahdollinen asento on jos vauvan selkä on edessä ja vauva vasemmalla sivulla, silloin mahtuu helpoiten tulemaan. Oon vähän yrittänyt kaikenlaisia akrobatioita että saisin vauvan siirtyy vasemmalle ja kääntyy selätysten mahaa vasten... on välilllä onnistunutkin mutta aina se kääntyy takas ja potkii mun napaa...
 
Hari Maon perheelle isot onnittelut täältäkin!! Ja kiva kun tuore isi jaksoi käydä uutiset kertomassa!! :)

manna-: miun on pitäny kans kysellä tuosta vauvan asennosta täällä, kun siitä on ollu puhetta aikasemmin, mutta en yhtään muista missä vaiheessa. Kun joku sillon kirjotteli, että vauva kääntyis syntymisasentoon ihan lopuks, että on selkä tiettyyn suuntaan...vai käsitinkö ihan väärin? No jokatapauksessa: miten se juttu oikeen meni?

Miulla on ollu vauveli nyt neuvolakäynneillä (ja muutenki yleensä ) selkä oikeelle päin ja vissiin vähän enemmän on kallellaan niin, että vauvan selkä on miun selkää kohti, kun liikkeet tuntuu ja näkyy tuossa miun vasemmalla laidalla tosi selvästi. Mutta on ollu toiseenki suuntaan ja myös jalat miun napaa vasten - joka tuntuu tosi pahalta... Eli täällä ei olla vielä kiinnittyneitä kun noin pääsee pyörimään. Ei siis kiirettä synnyttämään... Perjantaina on viimenen ultra, kätilö ultraa. Olettaisin että kattois sit alapään tilanteen samalla. Oispa kiva kuulla että ois jo jotain ees tapahtunu. Esikoisen aikaan oli viimesessä ultrassa kohdunkaula lyhentyny parin sentin verran ja pehmeä ja kohdunsuu sormelle auki. Sillon meni vielä reilu 2 viikkoa ennen kuin poika syntyi.

Eilen iltapäivällä vietin laatuaikaa keittiössä. Tein pakastimeen kinkkukiekkoja, broileripasteijoita ja kahen päivän satsin jauhelihakastiketta oottamaan synnytyksen jälkeistä aikaa ja sit vielä ruuan eiliselle ja tälle päivälle. Illalla käytiin vielä kaupassa ja kyllä huomas jaloissa että oli seisaallaan aikaa viettäny! Isäntä meni klo 20 takas töihin ja tuli joskus aamuyöstä. Nyt on nukkumassa, en tiijä moneks meinas töihin mennä... Pitää varmaan käydä kohta tökkimässä kun klo 7 ois vuoro alkanu...

Anzkuli 36+6 (kylläpä tää aika menee nopeesti!!)
 

Yhteistyössä