Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

manna: "wiljon" kanssa lähtenyt hyvin menemään nyt nuo syönti välit pidentyneet ja syö kerralla enemmän. Paino oli lähtenyt nousuun kun eilen neuvolassa puntarilla käytettiin, ei tarvi toista enää herätellä syömään 3 tunnin välein. "Wiljo" jaksaa olla jo pidempiäkin aikoja hereillä, 1-2 tuntia. Niemeäollaan kovasti toiselle mietitty mutta lopullista päätöstä ei olla tehty.

Synnytyksen helpotuksista: mulla helpotti se että hengitteli oikealla tavalla ja yritti olla mahdollisimman rento supistuksen aikana(helpommin sanottu kuin tehty), suihku auttoi myös kipuihin niin kuin myös lämmin kauratyyny. Pitkälleen ollessa tyyny jalkojen välissä on tosi hyvä juttu. Mutta jokaisella varmaan auttaa erijutut. =)
 
helmi: Mä kovasti koitan vauvan syntymän jälkeen pitää näppini erossa herkuista. En muista hirveesti herkutelleeni esikoisen jälkeen.
Pitää alkaa palautumaan normaaliin elämään siinä mielessä että ei voi sallia ihan mitä tahansa herkkuja =)
Eli käytän siis tälläkin kertaa raskautta häikäilemättömästi hyväkseni syömisen suhteen :snotty: Hyi minua...
 
HELMI79-mullakin on ihan pohjaton nälkä..ja vaik ei olis ni koko ajan vois kummiski jotain syödä..tuntuu ettei tuu täyteen kun ihan sekunnix..
no niih ja nyt se uni sitten maistuis ku pitää jonnekin mennä..pitäis yrittää olla illalla vähän enempi juomatta musta meinaan tuntuu et se kun herää ekan kerran vessaan aina n 2h päästä valvottaa mua..et jos sais vähän pidemmän pätkän unta ni pääsis kunnon uneen..noh tänään hamppilekurin jälkeen meen kyl nukkuu,,se on varma se..
mut nyt moro..
 
keiju!
teidän wiljo jaksaa olla sitten jo aikas pitkään hereilläkin =) Topakka poika!
Jos jaksat vastailla...niin miten yöt menee? sujuuko imetys hyvin? miten isoveikka suhtautunut? ehditkö hyvin hoitaan kahta?
 
ps. mulla on kone tässä keittiön pöydällä ja kuorin kirjoittelun lomassa porkkanaa ja perunaa kanakeittoa varten, nyt meen pilkkoon ja laitan valmiiksi kattilaan, niin on iltaruokakin sitten esivalmisteltu!

Siinäpä sitten mun aikaansaannokset tälle päivää, jes! :LOL:
 
Voi jäätelöä miullekki!!!!!!! :p

Miulla on ruokahalut vähentyny. Ruoka kyllä sinänsä maistuu, mutta ei oo oikeestaan koskaan nälkä ja ruoka-annokset on pienentyny. Syön kyllä säännöllisesti pikkumiehen ruokarytmin mukaan, mutta iltapala saattaa jäädä usein syömättä kun ei vaan oo nälkä vielä. Herkkuja kyllä voisin syödä vaikka miten paljon ja nimenomaan makeaa mieki voisin vetää, vaikka yleensä en niinkä oo makean perään. Suklaa ja jäätelö on koko ajan mielessä... Voi kun ois ollu tämmöstä alusta lähtien niin ei näyttäs vaaka näin paljoa...

Miulla on tänään pitkä päivä olla pikkumiehen kans. Isäntä menee yöks ylitöihin niin käy heti nukkumaan kun tulee kotiin. Meidän pitää lähteä evakkoon että saa nukkua. Kaupoille ja kaverin luo mennään hengailemaan illaks. Huomenna jatkaa sit vielä yön jälkeen normaalin päivävuoronsa eli voipi olla sit huomennaki illasta uninen isi meillä. Voi kyllä olla että ei työurakka kestä koko yötä, viimekski kun oli tämmönen niin oli kerenny aamuyöstä pari tuntia töissä sohvalla nukkua.

Anzkuli

 
TIETÄMÄTÖN, en mä kerenny viel eilen koklaa noit niksei, ku oli nii kiire :LOL: ja sattu jokasuuntaan ni ei oikee kyenny.

NEUKKAKUULUMISET
Painoa tullu viikossa vain 4kg (ai mikä tuvotus)
Turvotus+++
RR 123/85
pissa puhdas
sf 35
lapsivesi N
tarjonta rt1
syke 150
liikkeet ++

Neukkatäti näki miten huonosti tän turvotuksen ja kipujen takii voin ja se kerranki kohteli mua kun ihmistä, jopa jutteli mulle. Tuli parempi olo, kun se sano, et toi on varmasti todella kamalaa ja tuskallista, että saisivat kättärillä kyllä miettii, et annetaanko mennä yli...

Sain sit muutaman liuskan mukaan kotiin millä seuraa pissaa, ettei oo protskuu, vaik ei kertaakaa oo ollu.

Sit se sano, että tulee varmaan tosi vilkas ja reipas vauva, kun liikkeet ei oo vähentyny... eli kaikki hyvin kuitenki vaikka mä itte voin huosti.

Että koitahan nyt rupee pikkupapuni sieltä kuoriutumaan <3

Viesti äidiltä
Mun äiti siis nyt kreikassa... ja se laitto tälläsen viestin:

Just tultiin mahtavasta vauvajumbosta=maailman upein babykauppa! Kassit täys tuliaisia! Haen lisää illal oppaan autolla.

Olo niin saakelin huono, et tänää alkaa akupainelu ja papu saa luvan rupee koittaa ulostautuu...

Rinzessa ja papuRinssi rv.36+6
 
Rinzessa: Olipas mukava viesti äidiltäsi =) Varmaan innolla jo ootat mitä hälle on tarttunut mukaan sieltä ;)

Hain pojan hoidosta reilu tunti sitten ja sen jälkeen jäätiin pihaan; sainpahan haravoitua loput lehdet!!! Hyvä minä! Poika teki sillä välin tuhojaan: ensin se leikki jotain "lumisotaa" ja oli viskonut kukkamaasta multakökköjä talon seinään (rapattu pinta...ei ollenkaan niin mukava saada puhtaaksi) :kieh: Sitten se vei pyöränsä "parkkiin" ja kurvasi luiskaa pitkin autotallin ovea päin ja otsa osui seinään ja ihan nyt naarmuilla.. :whistle:
Sitten se kinusi muutenkin koko tunnin ajan; "mennään jo sisälle!!"
MENEE HERMOT!!!!

Nyt keittään sitä kanakeittoo! :wave:

ainiin ja sain keitettyä pari tuttia, tuttipulloa, rintakumit ja rintapumpun osat valmiiksi, jotain sentäs!!
 
Iltapäivää, vaimon luvalla saanen ilmoittaa, että Hari Mao ei enää odota vaan synnytti tytön (2500 g) ja pojan (2750 g) tänään klo 13.01 ja 13.27.

Äiti ja lapset voi hyvin, isiä vähän vielä huimaa.... :$
 
VOI ONNEA HM:lle ja PERHEELLE!!!! :flower: :flower:

miten mä tossa aamupäivällä ennustin, että tänään saadaan jotain tietoa :D

Ihanaa!! :heart: :heart: Viehän onnellinen isukki tuoreelle kaksosten äitille rutkasti onnitteluhaleja ja terveisiä täältä!!
 
Tupla onnittelut Hari Maolle ja koko perheelle :flower: :heart: :flower:

Tuossa siivoilin äsken ja kylläpä nyt supistaa :( Ei näköjään mitään voi tehdä ilman et näitä supistuksia tulee.Tuntuvat inhottavasti tuolla alamahassa ja selässä...
En ehkä vielä haluaisi synnyttää vaan sais vaavi vielä hetken "kypsyä" ;)
Pitää kysästä äitiltä ja siskolta haluasivatko imuroida kun en mitenkään jaksa enää :LOL:

Syömisestä: Herkut maistuu tällä hetkellä liiankin hyvin :ashamed: Joka päivä on "pakko" saada jotain ja ei kyllä ole yhtään hyväksi...Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja yrittää vähentää...Onneksi kyllä maistuu myös satsumat tällä hetkellä,saatan 3 vetää putkeen....
Mutta ruokaa en silleen himoitse ja aika vähän syön.Yksi ystävänikin oli jo huolissaan kun katsoi minun annosta että etkö oikeasti syö enempää :D
 
HM-ja perheelle paaaaaaaaaaaaaaaaljon onnea :flower: :heart:

RINZESSA-mä jo aattelin ne ne on tehonnu=)no kokeile sä ensin kun oot pidemmäl ni jos ne tehoo ni mä tuun sit perässä=)

hamppilekurista kotiuduttu ja perkule et supistaa ja jomottaa alaselkää,pakaroita ja reisiä...mummotkin meni mun ohi tuolla ku ei pysty liikkuu ja vihloo tonne alas niin perkuleesti...mies totes et mun masu on menny alaspäin=)

mut nyt mä oikeesti meen nukkuu!!!!kunhan ensin vedän nää mäkkiruuat napaan nam!!

ihanaa et tulee lisää vauvoja ni jaksaa uskoo et toi oma rinsessakin joskus tuolta ulos tulee=)
 
Onnea Keijulle ja Hari Maolle lämpimästi täältä pohjanmaalta. On ihana kun noita vauva uutisia alkaa satelemaan palstalle.

Täällä on raskausmyrkytys pukannut päälle. Pääsin vielä kotiin sohvalle makaamaan.. ainakin seuraavaan neuvolaan saakka joka on jo perjantaina. Verenpaineet 150/100 ja painoa tullut viikossa yli 2500g..m Lääkäri äitipolilla oli tosi ilkeä ja itkua tihraten sieltä kotiuduin. Kirpun painoarvio tällä kohtaa 3200g eli melkoinen mötkö =)

 
OIKEIN PALJON ONNEA HM:LLE JA KOKO PERHEELLE!!! =) :heart:

niinpäs se on taas päivä mennyt... lääkäri soitteli äippäpolilta, että mun torstaisen pissanäytteen perusteella mulla onkin pissatulehdus. soitti reseptin apteekkiin ja kävin jo lääkkeet hakemassa. onko teillä muilla ollut pissatulehduksia nyt raskausaikana? mulla on ollut edellinen 1.luokalla koulussa, ei sen jälkeen. en osannut yhtään oireiden perusteella ajatella että olis tulehdus vaikka nyt jälkikäteen ajatellen ehkä oireita on ollut.

Minttu-Maaria onpas ollut polilla ikävä käynti jos lääkärikin on ollut inhottava. :( en tiiä että miksi niiden joidenkin pitää olla niin inhottavia. jaksuja sinne!:)

Jenny A. joo poika on, veturinapit kuulostaa oikein hyviltä!:) en jaksanut illalla enää vastata vaikka luinkin yv:n.

täällä myös alkanut olemaan tosi paljon turvotusta. aamuisinkin tuntuu että jalat on ihan "pyöreä reunaiset", eli siis kävely outoa kun jalkapohjatkin jotenkin turvoksissa. sormista puhumattakaan, sormuksia en oo yrittänytkään 1,5kk sormiin. ja välillä tuntuu että koko naama ihan turvoksissa!

nytpä lähen kurkkaamaan kun eka kerran yritän tehdä leivinuunissa ruokaa, makaroonilaatikko siellä paistuu, mutta kun ei minkäänlaista mittaria uunissa niin en yhtään tiiä että kauan annetaan olla yms...

ja jos keiju jaksaa/ehtii kirjoitella teidän arjesta kuten helmikin kyseli niin mielellään kuunnellaan!:) näytin miehellekin ekan marrasvauvan kuvaa ja hänkin oli ihan haltijoissaan "wiljosta". :)

korppinen 37+2
 
Hari Maolle ja koko perheelle hirmuisesti onnea! :flower: :heart:

Täällä on moni jo tuskastunut odottamiseen, liityn joukkoon :ashamed:
Pelkkä tukala olo riitä vaan selkä ja päkiä toisesta jalasta tulehduksissa tällä hetkellä. Aikamoiset kivut kaverina ja vaikea liikkua! Kun sitten ei voi itseään lääkitä kunnolla, niin
eipä kyllä hääviä ole tämä elo tällä hetkellä :(

Mites Minttu-Maaria tuo raskausmyrkytys vaikuttaa, alkavatko käynnistelemään synnytystä sen vuoksi? Kun mulla ei siitä tietoa eikä kokemusta... Voimia sinullekin :hug: Ja kaikille muillekin tuskia kärsiville :hug:

Mä kävin tuossa kampaajalla, ihan pelkkä leikkaus tällä kertaa kun ei voisi kuvitellakaan istuvansa niin kauan että saisi värjättyä... Väri siis vasta synnyttyksen jälkeen vuorossa. Mutta kummasti mieltä piristää kun on nätti malli hiuksissa.

Palataanpa taas juttuun, pakko ottaa pieni lepo nyt!

Hansu 36+2
 
iltoja!

Hari Maolle ja koko perheelle tosi isot onnittelut! :heart: :flower:

Helmi ja korppinen
: Yöt menee hyvin herää 3-4 kertaa, nukkumaan rupeaa n.klo:23 ja aamulla noustaan päivään n.klo:9-10. Imeys ei oikein ole lähtenyt käyntiin kun toinen on niin pieni eikä jaksa imeä, pumppu on kovassa käytössä. Oma maito riittää näinkin, en ota stressiä tästä imetys hommasta jos eisuju niin ei suju kunhan toinen ruokaa jotenkin saa.
isoveli suhtautuu hyvin, välillä pientä mustasukkaisuutta ilmassa ja kova olisi hoitamaan mutta otteet on vielä hieman rajuja.Olen ottanut häntä nyt mukaan hoitotilanteisiin apulaiseksi ja kehun paljon häntä, hän on kovin ylpeä kun osaa olla avuksi:heart:. Kahden hoitaminen sujuu hyvin kun toinen on jo noinkin iso ja miehen kanssa ovat nyt touhunneet paljon keskenään, tänään kävivät uimassa kylpylässä ja huomenna aamulla menevät pojan 4-vuotis neuvolaan kaksistaan.

keiju
 
Minttu-Maaria: Voi itku, että on myrkytyksen pitänyt tulla! :hug: Ovatko sanoneet, että rupeaavatko käynnistelemään vai seurataanko tilannetta aluksi? Oliko sulla valkuaista virtsassa?

keiju: Jopas on terhakka pieni poika, ku noin jaksaa jo valveilla olla :D. Mukava, että kotona olo on lähtenyt hyvin käyntiin!
 
Täällä onneksi on ollut osittain helpottunut olo, koska on kuullut, että esikoisella yö on mennyt todella hyvin.. Ja on tutkimuksiin osallistunut, vaikka ensiksi olikin ollut, ettei halua osallistua. Onneksi eivät ole ruvenneet painostamaan, vaan olivat jo päättänyt, että ei edes yritä, jos ei kerta halua ruveta yhteistyöhön. Neiti oli kuitenkin ruvennut sekä psykologilla että puheterapeutilla tekemään reippaasti kaiken.

Oli lähtenyt sitten uloskin. Tytöt antaneet vuorotellen toisilleen vauhtia jne :D.

Huomenna ollaan jo voiton puolella, on jo keskiviikko ja torstai on lapsille palkitsemispäivä: Sairaalassa vierailee sairaalapellet ja pääseevät uimaan :heart: .

Eilen illalla rupesin sitten pelaa pokeriturnausta. Yleensä tipahdan puolesta tunnista tuntiin poikkeen.. Mutta nytten sitten pelasinkin 2h30min. Olin 53., kun tipahdin. Kilpailijoita 1000 oli, kun aloitettiin pelaaminen. Tienasin tililleni vaivaiset 0.79?. Onhan sekin jo jotain :D.

Mutta nyt laittaa sämpylät uuniin. En todellakaan tiedä, mitä niistäkin tulee. En muista milloin oon viimeksi tehnyt sämpylöitä, eikä ne oo yleensäkään onnistunut.
 
Tuplaonnea HariMaolle ja koko perheelle! :heart: :heart:

( . ) Eilen oli viimeinen lääkärineuvola. Paikat ei ole kypsynyt ollenkaan :( , että varmaan yli menee...Painoarviota teki uä:llä ja 2550g oli arvio. Eilen viikkoja 36+6. Esikosta tehtiin arvio tasan vkolla 38 ja silloin esikon painoksi arvioitiin 3300g :eek: En oikein usko, että tuo eilen tehty arvio osuu oikeaan, luulen että lähempänä 3 kiloa nyt paino huitelee.

Mä olen ihan kypsä tähän raskauteen.

T: MaiLou ja mini (jätti?) 37+0.
 

Yhteistyössä