Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Haa! Tulin kurkkimaan, joko olisi lisää vauvoja tiedossa, eikä tarvinnut pettyä B)

Aatelkaa, siellä se Luminka nyt todennäköisesti vääntää vauvaa maailmaan, hyvässä lykyssä nyytti on jo sylissä :heart:

Mullakin eilen eka kerran poltteli mahaa ja selkää sillain kunnolla, siis että oli hiukan vaikee olla, mutta enpä usko, että synnytys kovin lähellä vielä mun kohdalla on.

Rinzessalle myöhästyneet synttärionnittelut, lokakuussa syntyneet on kyllä ihan omaa luokkaansa ;) . Ihanan yllätyksen olivat ystävät sulle järjestäneet :)

Nyt aamupalalle ja sitten varmaan ulkoilemaan, jos sää sallii. Vesisateeseen en kyllä viitsi lähteä...

HC 37+0 (piti oikeen kalenterista tarkistaa, että voiko olla... kyllä se vaan uskottava on!)
 
Oih mikä jännitysnäytelmä! Onnea matkaan Luminka! Saadaankohan me tänään jo vauva -uutisia... :heart: :heart:


Helmi: Mä olin kans me&i kutsuilla ja esikolle tilasin sen sinisen sarvikuonopaidan ja masukille valkosen bodyn. Tosin mini sai vielä ne plyyssihaalarit, jossa on siili takapuolen päällä. Ihania vaatteita, mutta ihan kamalan kalliita. :eek:

Täällä viimeset kaks yötä menny pyöriessä. Esikko on tullut meidän väliin nukkumaan jo joskus yhden/kahden välillä ja potkinut mua urakalla. Ja toinen potkii sit mahassa.

MaiLou ja miniJätti, rv 37+2
 
mailou: Meillä on sitten ihan sama maku!! Olisin kanssa tilannut vaaville vielä ne siilihaalarit (aivan ihanat) mutta kokoja ei ollut, ois ollut vain se isoin koko ja kun ne koot muutenkin reiluja, niin se olis ollut jotenkin liian iso, mun makuun. Mutta tosin tässä on tulossa vielä toidet kutsut ehkä tälle vuodelle, niin jos sitten ;)
 
Huomenta!

Ihanaa vauvauutisia! :flower: :flower: :flower: Tuplaonnittelut HM'lle ja koko perheelle!
Ja Luminkalla ehkä jo koitos ohi ja vauva sylissä, ihanaa kun nyt näitä vauvauutisia tulee...

Ihana kuulla muitten uutisia, mutta oma sais vielä pysyä pari viikkoa kasvamassa, painoarvio oli viikko sitten vasta 2,6 kg rv 35+0. Mua vaan alkaa pikkuhiljaa jännittää että kaikki menis hyvin synnytyksessä ja että vauva olis terve. :heart:

Vauvauutisia odotellessa...

Mammukka75 ja vauveli 36+0 :wave:
 
Huomenia...

Hari Maolle ja koko perheelle onnea :flower:

Ai kun mua jännittää nyt Luminkan puolesta, kohta siellä on pikkuinen kainalossa. Tai mistäpä sitä tietää vaikka on jo... Haluu kans!!!

Täällä on takana pari tosi kipeätä päivää ja viime yö menikin sitten supistusten kans. Aina kun yritin liikahtaa, supisti aika kipeästi. Välit on kuitenkin vielä niin pitkiä, ettei kannata mihinkään lähteä, kun laittavat kuitenkin kotiin. Tosin mahaa ja selkää polttelee nytkin aika tasaiseen tahtiin koko ajan. Tää alkaa ottamaan kyllä hermon päälle tosissaan, kun tätä jatkuu näin pitkään eikä mitään oo tapahtunut viimeiseen pariin viikkoon kuitenkaan. Ärsyttää :kieh: Sais oikeasti alkaa tapahtua jo, ei tällaista jatkuvaa kipuilua jaksa enää...

Nyt lähden ettiin jotain aamupalaa, tosin kaapit on aika tyhjät kun ei eilen jaksettu lähteä kauppaan...

-JennyA 36+3-
 
Onnea Luminkalle matkaan, pian saadaan lisää vauvoja tänne :heart:

Omat neukkakuulumiset tältä aamulta:
Neuvola rv 35+5

Sulkeissa edellinen käyntii

Paino: +450g/vko Jee :D (+1400g/vko)
Turvotus: ++ (+)
RR: 133/70 pulssi oli 57!! :D (127/85)
Pissa: - (-)
sf: 31 (31)
Tarjonta: RT (RT)
Sykkeet: +130 (+145)
Liikkeet: ++ (++)
Hb: 121! Noussu ilman rautaa =)
Raskaushepatoosi : Neg :)

Kaikki oli hyvin. Neukkutädin mukaan Onski oli lähes kiinnittynyt, alemmas ei oikee pääse ja päätä ei pysty enää heiluttaa. Tiesi tämän kertoa ilman ultraakin.. Sf ei ollu kasvanu joten sekin jo kerto siitä että Onski on valunu alemmas. Koko tuntuu hyvältä että ei mikää pien eikä iso vauveli =)
Se että mun vatsa on ollu sekasi tässä viikon päivät _voi_ mahdollisesti olla merkki tulevasta synnytyksestä. Ehkä ei sittenkään mennä lasketulle ajalle :)
Ens ke lekuri ni tietää sit vähä paremmin.

Jos alkaa supistuksii tulee säännöllisesti enne rv 37 ni sit herkemmi lähtee seurantaa koska viel vähä ennen aikanen siinä tapaukses on.
 
Huomenta kaikille!

Kopsaan eka toisesta pinosta oman kirjoitukseni.. Jonka jälkeen alan eilisen päivän juttuja lueskelee läpi + tämän päivän.

Jotain hyvää tällekin aamulle. Eilen en edes ollut kirjoittelu päällä.. Ei oikein ns. kiinnostanut mikään. Vaikka tiesin, että esikoisella on kaikki mennyt hyvin.. Jne.. Mutta silti sitä miettii kaikenlaista..

Ensiksi soitti kuopuksen nla-lääkäri, joka soitti viime viikon verikokeiden ja röntgenkuvien tuloksista. Joissa ei mitään =)

Sitten kun vielä olin pötköttelemässä sängyssä, ja ajattelin nousta ylöskin.. Kerran kuopuskin nousi ylös. Katsoin puhelinta ja huomasin, että taas on soitettu.. Luulin, että on anoppi soittanut, ku hänellä on ollut tapana soittaa aamulla ja kysyä, että olenko soittanut kys:iin ja kysynyt miten yö on mennyt..

Mutta mie tiistaiaamun soiton jälkeen päätin, etten soita ku päivällä vasta, koska yö oli mennyt loistavasti. Saavat ainakin hommat tehdä rauhassa.

Huomasin puhelinsoiton tulleen kys:istä. Silloin iski paniikki, että voi ei.. Mitähän on tapahtunut, koska ei sieltäpäin ole soiteltu..

Soitin ja sieltä vastasi sitten erityistarhan opettaja, joka kuuluu myös siihen työtiimiin. Hän aloitti keskustelun: "teillehän on sovittu huomiseksi klo 11.00 sosiaalitoimen edustajan kanssa tapaaminen." Mie: "meille kyllä sanottiin, että klo 11.30 hakemaan neiti, joten hyvä, kun olitte soittanut :D"

Täti: "Siihenkin on tullut muutoksia, koska olemme työtiimin kanssa keskustelleet, että neiti voitaisiin kotiuttaa jo huomenna, koska hän on tehnyt kaikki tehtävät niin reippaasti ja saimme tälle päivällä kuulokokeeseen ajan. Puheterapeuttikin sai järjestettyä huomiselle aamulle kaksi aikaa, jotta nekin saa tehtyä alta pois. Eli klo 13.00, jos tulisitte loppuyhteenvetoon, jonka jälkeen olisi sosiaalitoimen edustajan tapaaminen ja pääsisitte hakemaan tytön kotiin."

Kyllä mieleni/oloni piristyi hetkessä :heart: . Meidän neiti on ollut todella reipas, eikä tarvitse enää ensi viikolla viedä toista sinne :D.

Tänään olisi toisella vielä verikoe.. Mutta onneksi laittaavat puuduttavan salvan eka, jonka jälkeen saavat jonkin pienen palkinnon. Sitten pääseevät uimaan.

Ihanaa, ihanaa, Ihanaa!!! Joku on todella iloinen asiasta :D. Eli toisin sanoen, ensi viikolla voisin mennä jo siis synnyttämään :D. Mutta olen ajatellut, että jos säästyn myrkytykseltä, ni menen synnyttämään vasta isäinpäivänä :LOL: .

Tänään olisi nla klo 12.30, joten pitäisi kai tästä lähteä vaihtaa toiset vaatteet päälle ku olla vaan ukon t-paita päällä :whistle:

Palaillaan astialle!

Red Dragon & Nuppu 37+4 :heart:
 
Rinzessa: Myöhäiset synttärionnittelut! :flower: :flower:
Kauniit vaatteet oot löytänyt! Varsinkin tuo ulkopuku+hattu on ihanat!

reginarento: Onnittelut uuden asunnon johdosta! :flower:

Tanskulin uutisia kaipailen miekii. Niin ne vauvelit lisääntyy tässä pinossa :heart: Onnittelut Tanskulin perheelle! :flower:

nannamaaria: Kunnon masu! :whistle: :heart: :D

Hari Mao: Kiva kuulla siun kuulumisia! :heart:

Jokohan luminka on saanut vauveliinin. Luulisin, että on :D Nyt vain odottelen vauvauutisia :heart:

Vauvat lisääntyy pikavauhtia tässä pinossa. Jäänköhän mie viimeiseksi tähän pinoon, jos ei myrkytystä ilmaannut :whistle:
 
taas on täällä ollut jännä yö!! mä valvoskelin johonkin kolmeen asti kun ei muka väsyttänyt ja sit yö menikin kipuillessa,lantio/alaselkä ihan paskana,ja säteilee reisiin aina välillä ja myöskin harj.supistuksia tai jotain supistuksia on epäsäännöllisesti ilmaantunut taas vähän enemmän.pampula muljahtelee edelleen vilkkaasti ja usein, ja maha tuntuu olevan sekaisin. mies oli jo ihan varma että tällä viikolla tulee lähtö,mutta ite oon pessimisti...
ihanaa luminka, onkohan jo vauva maailmassa?!! :D
tänään pitäis jaksaa lähteä ruoholahteen citymarkettiin täydentämään ruokavarastoja, ja ei millään jaksais laittaa itseensä ihmisten ilmoille,mutta kai se on joskus täältä ulos lähdettävä.

noonie 37+1
 
Tätä päivää.

Nla kuulumisia:

RV: 37+3
Paino: +300/vko nyt 71,9
Turvotus: (+)
RR: 112/62 pulssi 84
Pissa: puhdas
sf: 31,5
Tarjonta: RT
Sykkeet: +155
Liikkeet: ++

Vauva ei halunnut että sitä salakuunnellaan.... Käänsi selän niin huonosti saatiin kuulumaan sydän äänet. Mutta kumminkin kaikki kuului lopen niin kuin pitikin ja kaikki on kunnossa. Vauva laskeutunut lähtökuoppiinsa ja kiinnittynyt kunnolla. Sf mitta oli pienentynyt sentillä. Meinasi nla.ssa että on enään ajan kysymys milloin lähtö tulee. Ja ettei mene loppuun asti. Vielä kumminkin laittoi mut synnytystapa arvioon kun mulla meinaa tuo synnytys pelottaa. Onhan normi synnytyksestä aikaa yli 12 vuotta. Niin ja syntymä painoksi arvioi sen 3.700. Poika painoi syntyissään 3.645 ja tyttö 3.780. Eli samoilla linjoilla mennään.

Tänään sitten vielä lääkärissä käynti tuon mun unettomuuden takia. Viime yönä kukuin vielä 4 aikaan ylhäällä ja kello oli soimassa kahdeksalta. Sitten kun ei enään voi kummallakaan kyljellä nukkua kun on molemmat niin kipeenä. Selällään ei puhettakaan kun ei saa sitten happea ja käy tuohon rintalastan alle kipeetä. Toivon myös että tekisi sisä tutkimuksen jotta tiedän missä ollaan menossa sielläkin. Siksi kun mun täytyis lähtee viemään poika maanantaina kun alkaa syysloma niin setänsä luo. Setä on poikaa 1.5v vanhempi. Sunnuntaina olis pojalla pelireissu Kajaaniin. Mutta taidan sen ihan suosiolla jättää väliin.

Luminkalla ollu jännä yö ja ihanammaksi muuttuu kun saa oman nyytin syliin.

RD Ihanaa kun tyttö pääsee jo huomenna kotiin ja ei tarvi mennä enään ens viikolla ssiraalaan. Seuraavan kerran sitten on sairaalassa käymässä kun sinua ja pikku sisarusta tulevat katsomaan. Paljon mielekkäämpää se.

Mutta nyt koittaa mennä nukkumaan vaikkei yhtään väsytä. Mutta kostautuu sitten illalla kun jään tytön kans kahden kun isäntä menee pojan vanhempain iltaan jääkiekon saralta. Seura suunnittelee että pojat lähtee 2010 Kanadaan pelaamaan. Olis tosi mahtava reissu tulossa.

löllykkä
 
nopee merkkaan pinon ja onnea luminkalle....voih mä en onnex viel "päässy"lähtee saa pieni kasvaa viel hetken..ihanaa tulla lukee ja huomata et näitä vaaveja rupee tulee,piristää niin omaa oloa tajuta ettei se kaukana enää ole..noh palaan myöh..
 
voi ei kylläpäs alkaa vauva-uutisia satelemaan!!! nyt ei voi kuin notkua netissä ja odottaa kuulumisia, ihanaa. Alkaa tuntumaan siltä että ehkä se omakin tuolta tulee jollain kohtaa kun muutkin näin pieniä saa maailmaan.

Täällä jalat kuin norsulla turvoksissa ja niitä pakottaa.. ja käsiä ei meinaa saada nyrkkiin kun kaikki on niin turvoksissa. Huomenna kontrolli neuvolassa, toivottavasti tämä naikkonen ei päädy osastolle huilimaan..

reginarento.. Niin olit vissiin kurikasta? me siellä käytiin reilu viikko sitten kun sisko muutti sinne juuri. joskushan voisi vaikka nähdäkin?
 
ihanaa lukee, et luminkalla tapahtuu :heart:

Mun aamu alko tietty kakun syönnillä, kun sitä jäi eilisestä... :p ja sit samalla juttelin papulle, et nyt se sais tulla ulos jo :saint:

Yö meni kärvistellessä, oli aivan järkky olo koko kropassa ja heikotti ja supisti ja vaikka ja mitä, valvoin vielä 05aamuyöstä. Soitin sitte kättärille ja kerroin nii käski vaan olla rauhassa ja antaa tapahtuu mitä sit tapahtuukaan. Se sano, et viikon 36 jälkeen vauva on valmis, et sen jälkee se vaan kasvattaa massaa, että senkus tulee pihalle vaan... noh, eipähän tullu suotana :$

Rinzessa ja papuRinssi rv.37+1
 
Täällähän on tapahtunut vaikka mitä! Onnea vauvan saaneille :flower:

Kävin tänään neuvolassa ja vauveli on valunut lähtökuoppaan niin syvälle kuin pääsee ja pää kiinnittynyt,sen kyllä tunteekin, sf mitta oli tippunut 4 senttiä viime viikkoisesta eli oli nyt 32.. syke oli 155-160, kova möyrintä mahassa kokoajan :D Olokin alkaa olla sen mukainen että kohta vois syntyä.. Käytiin tiistaina miehen kans tutustumassa synnärille, omaa oloa helpotti nähdä että minnekäs sitä ollaan menossa sitten kun H hetki koittaa.. Oli kyllä ihan kiva paikka, ei niin sairaalamainen kuin mitä kuvittelin..

mutta nyt päiväkahveelle uuden seiskan kera B)

rv 36+4
 
Paula83: :wave: Mie asun Saksassa!!! Samoin asuu Kuunkulta ja ollaan treffattukin kun ei sattumalta auta kaukana oisistamme ;)

Mutta onnea kovasti HM:lle ja Luminkalle myös jo etukäteen vauveleista.

Täällä ei mitään ihmeempiä. Olo on taas pari päivää ollu niin hyvä, että vaikee kuvitella synnyttävänsä parin viikon päästä... siis luulempa että marraskuulle menee. Tosin tuossa sunnuntaina synnytysvalmennuskurssilla kätilö kokeili mahan päältä ja sanoi että vauva on iso ja laskeutnut, joten hyvin voipi tulla jo. Vielä supisteli aika ankaraan viikonloppuna. Samoin kun olin käyrillä tuossa edellispäivänä niin kauheesupistelut. En vaan jotenkin erota niitä vauvan potkuista, kun vauvan potkiessa ylämahaa ihan samalla tavalla kiristää kuin supistus. Ens viikolla meillä sitten viellä omalääkäri ja ultra-aika synnärillä. Katotaan miten vauva saadaan ulos.

Täällä suositellaan muuten hierottavn välilihaa sillä Weleda-öljyllä, että kuulemma auttaapi sitten paikkojen venymisessä synnytyksessä. Ja sitä muuten suositteli ihan lääkäri! Samoin käski juoda vadelmanlehtiteetä, että paikat pehmenee ;) Se kuuluisa saksalainen edistynyt lääketiede...
 
Voi ihanaa vauvoja lisää tulee. Itse toivon että pysyis vielä 1vkon puoltoista masussa. On niin paljon tekemistä vielä. Kaappien siivoukset yms. Ja miehellä työn puolesta ens vkolla reissua, tosin päiväseltä, mutta HALUAN EHDOTTOMASTI hänet mukaan. Ja olen vielä nauttinut tästä suuresta vatsastani =) . Me olemme myös sopineet että tämä lapsi lukumäärä olisi tässä. Tuntuu vähän haikealta luopua tästä masusta ja odotuksesta. Vaikka ihanampaa on kun vauva on syntynyt. Sori vähän sekavaa tekstiä...

Appivanhemmat kävivät hakemassa tänään lapset mummolaan 8v ja 6v syyslomalle, käydään launtaina hakemassa muksut kotiin. Jäi ikävä, mutta nautin tästä hiljaisuudesta nyt ja sain nukkuu 1,5h päiväunet.

Minä luin tosta välilihan öljyämisestä toisesta pinosta. Oli kätilö sanonut, et kannattaisi neuvolassa terveydenhoitajan suositella sitä. Ei varmaan tule testattua. Saamaton kun olen.

Estrella 37+3
 
apua just kotiuduin hamppilekurista..piti poistaa tuo viimenen hammas alhaalta mut sit siel oliki tulehdus ni lekuri päätti poistaa sen ja sen takana olevan viisurin...herkkua tälläselle hammaslääkäri/piikki kammoselle..noj nyt ne on pois..ei ees sattunu itse poisto mut nyt on karmee lovi siellä,turpa täynnä tikkejä ja meloonin kokosex turvonnu poski..et panadolilla mennään...yritänpä saada nukuttua kipua pois...niih ja se määräs mulle jätski päivän se hammaslekuri=)se kyllä sopii joten mies lupas hakee kotimatkalla mulle erilaisia jäätelöitä..jee..palaan illemmal kattoo onko tullu vaavi uutisia lisää=) :)
 
mites muuten muilla, kuka tulee informoimaan meitä vauvan syntymästä?? (sehän on tärkeintä, pitää meidän ajantasalla... :saint: )

mä oon jo valtuuttanut yhden kaverin, joka muutenkin kaksplussalla palstailee...Mies ei kyllä suostuis, kun se ei oikeen "ymmärrä" tälläistä "virtuaalimaailmassa elämistä"..siis nämä sanat hänen suusta! :) :whistle:
 

Yhteistyössä