Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Tervehdys näin yön pimeinä tunteina...

Minua oltiin jo kyselty, mukava tunne, että ollaan kaipailtu, kiitos siitä :flower: (Ai minäkö herkkis ;) )

Mutta yhdessä koossa siis vielä ollaan. Torstaina mulla oli siis se polikäynti niiden maksa-arvojen vuoksi. Ja samalla tuli puheeksi tuo minun voimakas ylävatsakipu, joka tuntui päivä päivältä pahenevan. Verikokeista selvisi, että maksa-arvot oli edelleen koholla ja ultralla lääkäri ei nähnyt mitään poikkeavaa kohdussa. Virtaukset olivat hyvät, samoin sydänkäyrä, joka otettiin aiemmin. Ultralla sai vauvan painoarvioksi 3,3kg :eek: eli hienoisen paniikin iski, että kuinka isoksi tämä ehtiikään kasvaa... Laittoi sitten erittäin kiireellisenä lähetteen ylävatsaultraan, jossa ei sitten myöskään näkynyt mitään poikkeavaa, ei merkkejä hepatoosista eikä sappikivistä. Toksemiakin suljettiin pois, koska verenpaine oli normaali ja pissa puhdas. Lääkäri tuli kuitenkin siihen tulokseen, että kyse on jostain sappiongelmista (meni multa vähän ohi, että mistä tarkalleen) ja määräsi jotain lääkettä. Nyt kun olen sitä torstaista asti syönyt, elämä alkaa pikkuhiljaa voittaa! Viime viikko menikin enemmän ja vähemmän punkan pohjalla kivun vuoksi... Mutta tarkassa syynissä nyt ollaan. Lauantaiksi määräsi käyrän (sykkeessä vauvalla hyvät vaihtelut ja piirtyipä käyrälle pari supistustakin ;)) ja tänään pitäisi aamulla taas käydä verikokeissa ja sen jälkeen ä.polilla käyrässä. Huomenna olisi sitten lääkäri. Mutta tällä hetkellä siis vauvalla ei tuntuisi olevan mitään hätää :heart:

Syy miksi itse olen tähän aikaan yöstä hereillä (siis n. klo 4 asti) on se, kun tuo nuorimmainen tuli tuonne meidän sänkyyn ja kompastui sitten matkalla ja ehdin siitä lohduttelussa sitten itsekkin herätä kunnolla. No siinä maatessani huomasin, että tulee pieniä supistuksia melko tiuhaankin. Sen verran pikkuisia kuitenkin ovat, ettei niillä synnyttämään olla menossa, mutta eihän se uni enää sitten tullut. Ja enpä ole huomannut enää supistuksiakaan, kun ylös nousin :LOL: . Toinen syy miksi uni ei varmaan enää tullut on tämä kauhea nälkä :kieh: ja mitään ei saa syödä, kun täytyy sinne labraan mennä, että niinpä niin... :snotty:

Helmi;
Oletpa sinä ahkerasti jaksanut leipoa! vau!

Luminka; Onnittelut pienen tytön johdosta koko perheelle :flower: !

HM; Kyllä on suloiset pikkuiset teillä!!!

Täällä on olkkariremppa edistynyt, sairaalakeikan jälkeen tänään pitäisi käydä hakemassa listoja kaupasta, kattolistat tulevat matkahuollon kautta 3-10 päivän kuluttua. Sitten varmaankin voidaan käydä jo kantamaan huonekaluja takaisin sisään. Takkaakin on tarkoitus vielä uudistaa, mutta se varmaankin tapahtunee vasta joulu- tai tammikuussa, kun veronpalautuksen ovat saapuneet ;) . Ja tällä viikolla pitäisi kai käydä myös kangaskaupassa ostamassa uudet verhokankaat ja myös tietysti ommella ne. Meillä oli suunnitelmissa, jos tehtäisiin verhotankojen tilalle verhokotelot, mutta saa nyt nähdä. Asia pitäisi kyllä päättää ennen verhokauppaan menoa. Nuo vanhat verhotangot eivät kyllä enää sovi noihin uusiin tapetteihin. Itsellä oli ajatus, että tämän viikon aikana saataisiin kaikki valmiiksi, sitten voisi keskittyä vauvan tuloon. Eli tämän viikon jos vielä pysyisi masun suojissa niin ensi viikolla sitten saisi syntyäkkin, ettei kasvaisi liian suureksi... no ainahan sitä saa toivoa eikö ;) :whistle:

viides rv 36+2, joka taitaa käydä pukemassa vähän lisää päälle ja hakemassa päivän lehden...
 
Viides: Kiva kuulla että kaikki hyvin! Minkänimistä lääkettä lääkäri sulle muuten määräs? Mähän sain kans ihmeellisiin ylävatsakipuihin jotain lääkettä rv34 aikaan, enkä myöskään ihan tajunnut mistä oli kyse mutta lääkkeet on kyllä auttanut. Ja aina kun oon unohtanut ottaa kipu on tullut takas. Tossa vaikuttavana aineena joku raniditine.

Helmi:täällä kans yks joka ihmetteli miten ihmeessä oot voinut saada noin paljon leivottua!! Mä yritin eilen leipoa toscakakkua, mutta tuli keskenkaiken niin kamala kipu lantioon etten pysynyt pystyssä, joten lopun kakun sai leipoa mies kun minä istuin sohvalla ja neuvoin askel askeleelta...

Tänään oli aikeissa leipoa karjalanpiirakoita, mutta iski ihan kamala selkäkipu. Muutenkin on tosi outo olo. Pää on ollut sumussa eilisestä asti, humisee korvissa... ja vähän sellainen paha olo, ei nyt ihan oksennuta mutta on vaan ihme olo, vähän niin kuin silloin kun menkat on alkamassa. Ehkä tuolla pikkuhiljaa alkaa jotain tapahtua alakerrassa. Ei tosin supistele tms yhtään. Eilen illalla vauva kyllä tuntui työntävänsä itseänsä syvemmälle, tuntui siltä kun hartiat ois jotenkin tunkeutuneet alemmas... muuten oisinkin kyllä jo ihan valmis päästämään pikkukaverin ulos, mutta toisaalta ois hyvä jos tulis marraskuun alussa, kun miehellä on kuitenkin vielä töitä marraskuun loppuun ja saa vain 5 päivää vapaata jos vauva syntyy.

Lähden tästä makoilee kuuma kaurapussi selällä, jos vaikka helittäis toi kipu.
:wave: Manna 37+1
 
niin kattelin kalenterista että jos sais toivomuslistaan laittaa päivämäärän milloin vauvan ois paras tulla, niin mulle kävis kaikkein parhaiten toi marraskuun eka viikonloppu ja sitä seuraava viikko. Mitenköhän sitä sais ton vauvan tajuamaan että silloin pitäis tulla maailmaan?! :LOL:
 
Huomenta!

Mullaki nuhjukka olo jatkuu, piti ihan kuume mitata aamulla, mutta ei sitä ollu. Ärsyttävää... Supistuksia oli eilenki pitkin iltaa, säännöllisen epäsäännöllisesti...pitkillä väleillä... Mulla on kans nuo alakerran luut tosi hellänä, vissiin siellä sit painaudutaan jo ihan hyvin alaspäin. Ja kyllä välillä supistaessa tuntuuki painetta. Eli varmaan ihan hyvään suuntaan ollaan menossa! :) Meille kävis nyt tämä viikko synnyttämisen suhteen tosi hyvin, kun miehen siskon mies on lomalla, niin pystyy sieltä jompi kumpi tulemaan meille helposti ihan mihin aikaan vaan, ei tarvii mukeloiden päiväunia tai ruoka-aikoja miettiä. Mutta eipä se auta kuin odotella vaan! :)

Anzkuli 37+4
 
Huomenta! (aina tuntuu olevan maanantai, eikä vauvasta tietookaan) :LOL:
Nukuttiin "pommiin", poika myöhästyi aamupalalta. Söi kuitenkin onneksi kotona reippaasti ja pääsi sitten suoraan satutuokiolle.
Poika oli hauska aamulla, kun istui pöydässä ja kysyi: ONKO SE VAUVA JO SYNTYNYT?
minä siihen niin että_: EI, kuinka niin?
poika: NO KUN SUN MAHA ON NIIN TUSSU! :LOL: :LOL:
kumma juttu kun ei ollenkaan siltä tunnu...hih!! ihana tuo poika jutuissaaan :heart:

Manna: Kyllä mieskin sanoi että nyt sais toi leipominen riittää, ettei mahdu enää pakkaseen! Eikä oikeesti mahdukaan. Meillä kaksi pakastinta, joista kellarissa olevassa on marjoja ja leivonnaisia...ei mahdu enää pussin pussia! Mutta sormet syyhyäis vielä jotain loihtiin, hassu juttu, kun en oo aiemmin ollut mikään leipojatyyppi. Aina yleensä menee leipomukset pieleen..

Monella tuntuu olevan supistuksia jo niin että saa oikeen laskea väliä,itellä ei sellaisia oo ollut vielä. Jos supistaa niin tulee 1-2, eikä ne oo kovin kipeitä. Joten oon alkanut mielessäni varautuun että yli mennään. :whistle:

nyt teelle ja sämpylälle..

helmi ja aapeli 38+2 :heart:
 
Helmi: Jos asuisin naapurissa niin ottaisin mielelläni leipomuksia vastaan, siis vois lainata tyhjää pakastinta, mutta en kyllä tiedä kauan säilyis! :LOL:
Mulla ei kyllä myöskään oo sellaisia suppareita ollenkaan joita vois laskea. Selkäkipukin meni onneks ohi kuuman kaurapussin ja levon avulla. Mä kun jo toivoin että alkais jotain tapahtua. Mutta varmasti kukkuilen täällä vielä marraskuun lopussa kun kaikilla muilla on kääröt kainalossa!!
 
Huomenta!
Voi kun on söpöliinejä nuo HM: kaksoset!!! :heart: :heart: Ihania! Ja yllättävän "valmiin"näköisiä, vaikka pienet on aikaisemmin syntyneet. Onnittelut vielä koko perheelle! :flower:

manna, Piti kehua, että hienon mobilen olet vauvalle askarrellut. Wau!
Ja juuri tuollaista kuvailemaasi oloa on täälläkin...ihan kuin ois menkat alkamassa.

Helmi,:LOL: Hauska kommentti pojalta.

Nyt heitän galluppia tuosta limatulpasta. Keltä on jo lähtenyt? Tai miten on ollut aikaisemmissa raskauksissa? Ja millainen se on ollut? Ja kauan mennyt sen lähdöstä synnytykseen?
Mä nimittäin epäilen, että multa perjantaina se lähti. Sellainen limaklöntti, valkoinen hyytelömäinen klöntti.
Sen jälkeen mulla on ollut kovasti vihlontaa alapäässä ja nivusissa. Ja nyt koko yön särki selkää menkkamaisen jomottavasti...koitin kuunnella, et meneekö maha kovaksi, kyllä välillä meni, mut mitään säännöllisyyttä en niissä suppareissa havainnut, niin kovasti särki selkää missä asennossa tahansa. Otin nyt aamulla kuuman suihkun..mut edelleen jomottaa.
Niin ja miehen mielestä tää maha ois taas pikkaisen laskeutunut tai niinkun hän totes: " et miten toi sun maha on valahtanut alas".
Nyt jännää toden teolla....ehkä tässä ei enää kauan mene.

Kuunkulta ja poitsu 37+2
 
Minä täällä vieläkin odottelen tietoja bilirubiinikokeesta! Yleensä parissa tunnissa tulleet, nyt jo mennyt 4h eikä mitään kuulu.. Ärsyttää odottaa, eilen illalla oli enää himpun verran nousseet, mutta ei niin jyrkästi kuin aiemmin.

Limatulppa ei lähtenyt tästä ollenkaan. Edellisessä lähti tulemaan 2 päivää ennen.


Kuunkulta: Sulla ainakin kuullostaa jo lupaavalta! Mulla oli kans menkkamaista jomotusta, supparit tuntui silloin edellisenä iltana selässäkin asti. Ja eivät olleet enää ihan pelkkiä mahan kovettumisia, enimmäkseen alamahalla-selässä-reisissä tuntuivat.

Jännää ajatella että täällä suurin osa marraskuisista odottaa lähtöä kun ittellä jo takana päin. Tosin en ihan heti ois valmiss lähtee synnyttää, oli sen verran hurja kokemus. Mutta ei mitään kammoa jäänyt, todellakaan. Että ei ainakaan siitä jää meidän lapsiluku kahteen. Mutta sen näkee sitten joskus vuosien päästä vieläkö koitetaan kolmatta :heart:

Luminka ja neitonen 4vrk
 
Kunpa mullekin iskis into leipoa.. Ei siis tee mieli yhtään leipoa.. Huusholli on taas kerran kuin maanjäristyksen jäljiltä.. Pitäisi lipastolle keksiä paikka jne.. Pakastin tyhjentää ja sulattaa, mutta ei vois vähempää kiinnostaa :ashamed: .

Eihän sitä itsesyyttelyllä todellakaan pääse mihinkään.. Eikä se auta mitään.. Mutta kuitenkin..

Tänään olisi esikoisella kampaaja.. Pitäisi sinnekin jaksaa lähteä :whistle:

Ja sen mie sanon, että mun pinna alkaa olee niin tiukalla.. Ja kysynkin jo ihan ääneen: "Mitähän seuraavaksi?!?"

Eilen lähdin pitkästä aikaa käymää porukoiden luona kylässä.. Matkaa on mahtavat neljä kilometriä ja milloinkohan ollaan viimeksi käyty :whistle: . Ehkä kuukausi sitten.. En enää edes muistakaan..

Lähdin tyttöjen kanssa menemään ja en kerennyt kovinkaan kauaa ajaa, kun autosta alkaa ihme ääntä kuulumaan.. Meinasin takaisin kääntyä, mutta sitten ajattelin, etten mie oo ku pari tuntia ehkä porukoiden luona, että jospa nyt sen matkan auto pysyy kasassa :LOL: .

Kun lähdin ajelee takaisin kotio, niin tuntui siltä, että kolina vain pahentui.. Otin ukon kyytiin.. Ja loppujen lopuksi piti soittaa anopille, joka oli syömässä miesystävänsä kanssa ulkona.. Tykkäs varmaan hirveänä, ku häirittiin heidän iltaansa, kun miesystävä oli tullut Pieksämäeltä pitkästä aikaa käymään.. :whistle:

Piti hakea anopin auton avaimet, että vietiin meidän auto mökille.. Ja mie ajoin perässä sitten anopin autolla.. Oli hauskaa ajaa 80 km/h alueella 40 km/h. Ihme, ettei poliisit tulleet paikalle :whistle: .

Kunpa olisi pikku juttu mikä on mennyt hajalle.. Mies epäilee osittain kardan:in (en tiedä miten kirjoitetaan) osaa, joka ois mennyt.. Että jos tuo osa ois lopullisesti pamahtanut matkan varrella rikki, ni eipä ois autolla liikuttu senttiäkään mihinkään suuntaan.. Ihanaa omistaa takaveto auto.. Mutta kuulema on kuluva osa mennyt rikki ja varsinkin, kun nyt on tullut maantietäkin ajettua enemmän, ni ei ihmekään..

Miksi kaiken pitää sattua samaan aikaan.. Jos on kalliskin lysti tiedossa.. Sen tietää, että auto pysyy mökillä kauan, koska ei meillä ole nyt varaa laittaa autoon yhtään penniä.

Todellakin alkaa tuntua siltä, että eikö huono-onnisuus voisi meidän kohdalla jo loppua.. Hirvittää ajatellakin, että mitähän seuraavaksi sattuu..

Tiedän nyt ainakin sen, ettei ukon tarvitse stressata siitä, että pitää viedä minut synnyttämään.. Tiedän minne soittaa :whistle: . Jos siis pääsen ihan loppuun asti normaalisti.

Että voikin kiukuttaa näin paljon..

Red Dragon & Nuppu 38+1 :heart:
 
Päivää vaan

Kävin aamulla neuvolassa, ja kaikki suht ok. Verenpaine oli taas "neuvolalukemissa", eli siellä mitattiin 143 / 94 ja kotona puolen tunnin päästä ja pienen levon jälkeen 128 / 80. Eli kai se on ok.

Pissasta löytyi jonkin verran plussaa niistä bakteereista, jotka näyttää virtsatietulehdusta. Mutta saattaa tosin johtua siitä (kuten terkkari oletti), että limatulppa olisi jo irronnut. En ole sitä itse huomannut, tai saati edes tajunnut. Ihmetellyt vain, kun vähän vuotaa verta silloin tällöin pissatessa ja valkovuoto on rusehtavaa usein. Tosi vähän kylläkin ja olen ajatellut sen kuuluvan taudin kuvaan tässä vaiheessa, siksi en ole edes osannut epäillä mitään.
No vienpä tässä huomenna tai keskiviikkona virtsanäyttee terkkariasemalle niin tutkivat sen tarkemmin. Ja taas torstaina neuvolaan.

Jos se tulppa on lähtenyt, niin tässähän oikeasti sitten vain odotellaan synnytyksen alkamista. Näin ensikertalaisella alkaa pikkuhiljaa jännityskin synnytyksestä kohoamaan...

Vaan ei tässä vielä juurikaan muita tuntemuksia ole ollut. Jokunen suppari silloin tällöin, mutta ovat niin kivuttomia, että en edes kaikkia taida tuntea ja huomatakaan.


Että näin tänään!

Sarppa ja tiitiäinen 38 + 2
 
Limatulpasta kun gallubbia oli, niin en esikoisesta huomannut ainakaan että olis lähtenyt. On voinut lurahtaa ehkä huomaamatta tai sitten ei.

Työkaveri poikkesi äsken, enkä ehtinyt kun keittiön siistiin ja wc:n, imurointi sitten jäi vielä...Noloo kun täällä niin hiekkasta! Mistä ihmeestä tuota roskaa, pölyä ja hiekkaa tulee niin paljon!!? Tulis kunnon luminen talvi ja äkkiä, niin pysyis kotikin siistimpänä. Vaikka turha sitä talvee taitaa olla odottaa...Muistatteko muuten 2vuotta sitten 1.11 pyryn päivänä kun oli ihan mieletön lumimyteri, meillä on kuvia siltä päivältä, oli varmaan ½metriä lunta!!! Ja nyt ois sitten LA silloin :D

Mä lähden nyt ruokakauppaan ja viemään palkalaskijalle uuden verokortin. Ja sitten haen ison callunan vielä yhteen rappusilla olevaan ruukkuun.

 
Limatulpasta: esikoisen aikaan ei lähteny etukäteen - en ainaka huomannu einkä oo nyttenkä moista vielä bongannu. Tosin enpähän tuota tiedä miltä se näyttääkä! :D Valkovuoto on lisääntyny kyllä ihan mahottomasti, aika ällö olo välillä...
 
Toinen huomenta tälle päivälle! Otin tunnin tirsat äsken, kun olin saanut nämä pienemmän syötettyä. Alkoi nimittäin jonkin verran väsyttämään, kun niin aikaisin olin jo herännyt. Mutta ehkä tästä taas elämä pikkuhiljaa alkaa voittamaan...

manna; lääkärin määräämä lääke on nimeltään adursal ja on kyllä nyt jo huomattavasti vähentänyt kipu"kohtauksia".

Eli taas on käyty piikitettävänä, mutta nyt ei onneksi otettu kuin 3 tai 4 putkiloa. En ikinä katso tuota verenottamista :p .... Käyrällä sydänäänet eivät olleet ihan sellaiset kuin pitäisi :( , mutta saattoi johtua siitäkin, kun vauvalla oli melkein koko käyrän ajan hikka. Mutta huomenna on sitten lääkäri, jossa kuulen verikokeiden tulokset ja varmaan kommenttia tuosta tämän päivän käyrästä...

viides
 
Ai niin, limatulpasta, mulla ei ole missään raskaudessa sitä tullut. Kaverilla oli kuulemma mennyt limatulpasta vielä 3 vai 4 viikkoa synnytykseen, mutta olenpa kuullut tarinoita, joissa synnytys on käynnistynyt samana päivänä. Taitaa olla aika yksilöllistä... :whistle:
 
Limatulpasta sen verran, että ekassa raskaudessa lähti 3 pv ennen synnytystä, oli just tollanen limanen "klöntti" mitä joku kuvaili. Saas nähdä miten tässä raskaudessa, ei vielä ainakaan... ja tänään siis 36+4.

Mua painaa tänään taas niin pirusti tonne häpyluuhun ja kävellessä koko alapäähän, että auts! Ehkä siellä edetään... ;)

Ihana ilma ulkona, mutta taidanpa lähteä sohvalle pötköttään mieluummin...
 
Limatulpasta En ole aikaisemmissa raskauksissa huomannut tulpan lähtöä.Nyt mulla on tullut semmoista vaaleaa limaa jonkun verran mutta nyt sekin loppu että tiedä sitten oliko vaan valkovuotoa.
Lääkärissäkin kävin äsken ja lääkäri oli sitä mieltä että ei toivoakaan lähiaikoina synnytyksestä,vaan ei vielä kyllä tarvitse syntyäkkään kun viikkoja vasta 36+3.Parempi että kasvaa masussa =)
Ainut että verenpainen oli vähän koholla ja pissassa valkuaista,että jos rupeaa päänsärkyä tulemaan niin täytyy kuulemma soitella mutta eikös tuo myrkytys yleensä ole aika epätodennäköinen näin kolmatta odottaessa jos edellisillä ei sitä ole ollut??
Niin ja tuossa ylämahalla on semmoisia kipuja mutta lääkäri oli sitä mieltä että vauva vaan potkii kovasti siihen ja kipeytyy siksi.Pylly kyllä tuntuu tuossa tosi selvästi että johtunee siitä ne kivut.

Pitäisi lähteä kauppaan ja yrittää siivoilla tätä taloa.Nythän sitä voi hyvällä omalla tunnolla painaa vaikka suursiivouksen kun ei kerran toivoakaan synnytyksestä :LOL:

Tuli muuten siinä lääkärin sorkkiessa semmoinen olo että en haluakkaan synnyttää kun sattui jo se lääkärin tutkimus :kieh:
 
Limatulpasta: Poikaa oottaes oisko n. viikkoo enne lähteny. Tyttöö oottaes en muista et ois lähteny. Tässä raskaudes ei viel oo lähteny.

Meil käytii tänää heti aamusta tk:ssa kun neiti näpsä työns kuulan nenään :LOL:
Että sellane aamu meil :D

Vinkkinä teillekin et jos näin sattuu käymään, koita ensihoitona:

Sulje sierain missä ei kuulaa, nopea puhallus lapsen suuhun ja avot kuula lentää ulos :D
 
Kiitos sanse kuulanirrotusvinkistä! :)

Entäs jos poika laittaa xylitol-pastillin korvaan...puhalletaanko sit toiseen korvaan, vai nenään, vai minne...! :LOL: Yks päivä nimittäin tiskailin ja kuulu selän takaa että "kyllä se pastilli pyssyy sittenki miun korvassa". Onneks ei ollu syvälle työntäny, oli ihan siinä ulkokorvassa. HUH! Kaikkee ne keksii! :eek: :LOL: :LOL:
 
helmi....mä muistan sen lumimyräkän..meidän nuorimmaisen laskettu oli sillon 4.12..syntyi 16.11..
asuttiin rivarissa silloin ja meillä oli sen lumimyräkkä viikon just talkkarivuoro..meikä painaa lumitöitä hiki päässä.
15.11 lähdin synnyttämään illalla myöhään..jäinen tie ja kuu loisti..kolme päivää myöhemmin, kun lähdin vauvan kanssa kotiin, maa musta ja vettä satoi..se hurja lumimäärä suli parissa päivässä pois.
on kyl sellanen muisto etten ihan heti unohda..
 
Neuvolakuulumisia...

Kaikki arvot ok, verenpaine 116/70, hb 139. Painoa tullut n. 500g/viikko, sf-mitta 34. Pissa puhdas. Kyselin kutinasta, kun mulla on alkanut jalat ja kädet kutista todella paljon, välillä raavin itteni melkein verille. Laittoi sitten labraan maksakokeisiin, tulosten pitäis tulla vielä tänään.

Vauvan syke huiteli 180 ja yli, tosin kyllä liikkui aika ahkerasti koko ajan. Terkkari vähän huolestui ja soitti äitipolillekin asiasta. Käskivät mitata jonkin ajan päästä uudestaan, jos vaikka rauhottuis vähän. Labrassa käynnin jälkeen menin uudelleen neuvolaan ja syke olikin sitten taas palautunut normaaliksi. Ilmeisesti eka mittauksen aikana vaan sattui vilkas jakso, kun kerran oli niin paljon liikkeessä mitattaessa, mahakin hytkyi koko ajan. Kaikki tuntuisi siis olevan kunnossa.

Tuosta limatulpasta: Tänä aamuna kun kävin vessassa, niin paperiin tuli sellainen iso limamöykky, jossa oli hiukan punertavia raitoja. Sanoin siitä neuvolassa ja terkkari totesi, että luultavasti oli limatulppa. Sanoi, että synnytys luultavasti käynnistyy kohta, viimeistään parin viikon sisään. Eli sitä odotellessa... Täytyy varmaan alkaa touhuta jotain, jos vaikka asia hieman nopeutuis...

Nyt syömään jotain, kun meni tuo päivä taas neuvolareissulla...

-JennyA & prinsessa 37+0-
 
Hei kaikille!!!

Kävin tänään äitipolilla, vauvan painokontrollissa. Painoarvio 3400g,normaali painoinen olisi tulossa. Ei tarvitse alkaa käynnistää, saa tulla kun on tullakseen.
Kohdunsuun tilanne 2cm auki ja kanava 2,5. Tosi ikävästi vihlonnut nyt kohdunsuulle auts...

korppinen Minulla itku kanssa tosi herkässä eilinen päivä ja tänään porasin äitipolillakin kun vaan rupee itkettää ni ei saa pidäteltyä sitä. Äitipolilla itkun aihe säälittää aivan hirveesti tää vauva kun pisteleevät 4h välein ja mittaavat sokereita. Mies jo yritti muistella olinko näin herkkänä edellisten synnytysten lähetessä.

limatulppa Lähti molemmassa raskaudessa viikkoo enne synnytystä. Saa nähä mite nyt. Ei ole vielä aineskaan irtoilu.Mulla se oli semmonen valkoinen limanen klöntti.

Estrella pikkuinen 38
 
mo!

limatulpasta oli puhetta. mulla tuli silloin reilut viikko sitten perjantaina kovien vihlontojen kera peukalon pään kokoinen harmaa limamöykky, mutta en usko sen olleen sitä vaan liittyneen edellisen päivän sisätutkimukseen. esikoiselta kävi silloin samoin. esikoiselta tuli limatulppa sairaalasa vesien menon jälkeen kun menin vessaan ja sillion muistan ajatelleeni että tästä ei kyllä voi erehtyä. sillä oli TOSI iso ja ällöttävä!!

kävin aamulla labrassa ja sen jälkeen tuli äiti meille "töihin" eli auttelemaan mua pihahommissa. leikkas pensaita ja oli vähän haravoinut ja nyt pojan mentyä nukkumaan menin vielä kaveriksi haravoimaan ja kyllä oli kivaa saada taas hiki pintaan "liikunnasta" eikä vaan nukkuessa. nyt sitten lähti kotiin ja ehdin vielä hetkeksi makaamaan ennen kuin poika herää. laitettiin myös vauvan koppa valmiiksi. siis siihen äippäpakkauslaatikkoon äiti ompeli jo esikoiselle ne "hörhelöt" ja laitettiin nyt peti valmiiksi. vielä on tuosa yks koneellinen kuivia vaatteita, pitää laitella lipastoon ja pakko jo nyt käydä vaatteita läpi siten että isoimmat pois koska ei meinaa mahtua laatikkoon.

palailen myöhemmin kommentoimaan, nyt lepäämään kun voi.

viides: kiva kuulla että kaikki hyvin ja sait lääkkeistä apua niihin kipukohtauksiin.

korppinen
 
Maanantaita.

Nyt sitten sain tiedon jota eilen odottelin. Eli kaverin vauva oli syntynyt tänään 08.18 painoa oli 3040 ja pituutta 51cm. :heart: :heart: Hätä sectioon olivat lopulta joutuneet. Mutta molemmat voivat hyvin.

Just soitettiin oysista ja mulla olisi sitten keskiviikkona klo 13 synnytystapa arvioon meno. Olivat kuulemma nla.sta kiireellisenä laittanu menemään. :eek: Saadaan tietää haamun paino arvo ja syntymän paino arvio. Katotaan mitä sanovat siitä kun mulla tuo nukkuma asennon kans hankaluutta. Enään ei pysty nukkuun kun vasemmalla kyljellä vaan. Ja sekin tekee jo kipeetä. Sitten on tuo alaselän polttelu... Se se vasta tuskaa on.

Mutta nyt laittaan ruokaa. Myöhemmin luen teidän kuulumiset kunnolla.

Löllykkä ja haamu 38 tasan
 
nyt on mullakin tuota huonoo oloo, mitä täällä valiteltu :x Sellanen hiukan oksettava olo, huimaa ja pää tuntuu painavan kymmenen kiloo.

Pakko kuitenkin ruoka saada laitetuksi, jos sitten menis yläkertaan huilaan kun mies tulee kotiin.
 

Yhteistyössä