Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Miulla on kans outo olo helpottanu, vähän on pää vielä painavan tuntunen, mutta muuten ihan ok.

Parina päivänä on ollu turvotustaki nyt viimein miullaki, varsinki aamusta. Eilen sormet ja varpaat ihan tikkuili kun olivat niin pöheessä. Join eilen kauheesti vettä niin nyt on parempi olo tänä aamuna. Eilen tuntu että naamaki oli ihan turvonnu. Illalla oli sit nilkat ja varpaat ihan pökkelöt kans. Onneks vasta nyt alkaa tämä vaiva, esikoisen aikaan ei turvottanu oikeestaan yhtään. Vaakaki näytti turvonneita lukemia: vajaaseen kahteen viikkoon ois 1,5 kg tullu... :whistle: Pitää nyt vähän tuota syömäpuolta kattoa, että ei nyt mitään kauheen suolasia juttuja enää suuhunsa pistäis.

Viime yönä heräsin tosi kovaan supistukseen! Kävin vessassa sit kun oli ihan pakko nousta ylös kun ei kärsiny pötkötellä. Toinenki tuli, mutta siihen se sit taas jäi. Eli odotellaan edelleen!

Anzkuli 37+5 (Ihanaa, päivät vaan kuluu... :) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanse:
Mä oon nii pettyny näihi pidennyksii että en ikinä enää ota :( Hiukset o piettävä aina kii muute menee hetkes iha hamppuun takkuun, että ei näistä juuri iloa ole, sinne meni 500e taivaan tuuliin :(

Onnea Ipulle :heart: :hug:
Hui, kun on kalliit pidennykset ollut :eek: . Minkäslaiset pidennykset sie otitkaan?

Muistithan sie tarkaan hoitaa niitä? Mulla menee varmaan jo kuukaudessa ihan takkuun :whistle:

Kävitkös sie kampaajalla vielä niitä sitten parin-kolmen kuukauden päästä kirimässä?
 
Huomenta!
Jännää tosiaan KORPPINEN, että sullakin voi sitten huomenna olla jo kääröläinen kainalossa. :heart: Uskon tosiaan että epätodellinen ja jännittynyt olo. Mä en varmaan pysyis nahoissani! Mutta ihana juttu ois kyllä että alkais jotain tapahtuun.

Mulla yö meni suhteellisen hyvin. Vaikee tietenkin saada asentoo, mutta yleisesti ottaen ihan ok. Nytkin vähän sellainen jännä tunne alavattalla, kun ei oikeen tiiä pitäiskö mennä vessaan vai mitä.

Kaveri tulee pian vauvansa kanssa meille ja sitten päivällä meen varmaan ostaan uutta rengasta/uusia renkaita noihin vaunuihin. Kysyn nyt vielä teiltäkin:
ONKO MUILLA MENNYT HIEKKAA SISÄÄN ILMAKENNORENKAISIIN? (ropisi ärsyttävästi)
en nyt tiedä siis ostanko yhden uuden renkaan tuon vioittuneen tilalle vai uusinko kaikki esim. ilmakumirenkaiksi??? MIELIPITEITÄ?
kun en sitten halua että yksi kennorengas kerrallaan täyttyy hiekalla ja saa olla uusimassa, jotenkin hassua että noinkin laadukkaissa renkaissa tollainen MIINUSPUOLI!!
:eek:

mutta nyt sitten aamukahville ja sairaalan pariin! :wave:

helmi ja aapeli 38+3 :heart:
 
Huomenta!

alkoipas päivä tosi loistavasti... keitinpäs litrasta mannapuuroa ja niin pohjaan että roskiin meni koko satsi! ei oo ennen tuota tapahtunut! ja kattila niin musta pohjasta että saa nähdä saanko ikinä puhtaaksi... no se on hyvä jättää likoon kun lähdetään kohta asioille.

pitää nyt miettiä että mitä vielä tarvii ostaa vauvalle. pullo tai kaks pitää vielä käydä ostamassa, kaks on jo valmiina. käsidesin ajattelin myös ostaa kun apteekissa käy, saa ottaa heti tuohon eteiseen käyttöön kun alkaa tää talven "tautiaika".
oletteko ostanut jo vaippoja valmiiksi? minä en oo vielä ostanut, enkä ajatellut ostaakaan vielä. kun mun mielestä niistä on niin vaikea löytää oikea koko ja malli että katsoo mitä vaippoja sairaalassa käytetään, kuinka ne passaa ja ostaa sitten niitä. ja varmaankin jotain näytteitäkin saa sairaalasta niin voi testailla että mikä on hyvä. esikoiselle ostin etukäteen eikä olleet sopivia...

RD täällä myös yks josta saa ottaa kuvat ilman päätä!:) olen menossa kampaajalle vasta marraskuun loppu puolella. rahatilanne huono ja jotenkin tää käynnistys tuli niin nopeaa, että en saanut enää aikaakaan sinne mihin haluan ja tuntui että niin paljon tekemättömiä hommia ettei edes ehdi. meneepä hiukset paremmin sitten vielä ristiäisissä ja jouluna.

mutta nyt laittelemaan itseä valmiiksi että päästään liikenteeseen...

kivaa tiistai päivää leidit!

korppinen
 
korppinen: Ihanaa, siekii saat kohta nyytin syliin :heart:

Miekii haluan jo synnyttää.. Mutta ei mitää tuntemuksia mihinkään suuntaan.. Katsotaan kuinka pitkälle pääsen.. Yöt on hauskimpia, ku pitää nukkua kyljellään, niin keskellä yötä huomaa kuinka kannikka on lukossa.. Ei oikein tunnu hyvältä :whistle:

Pihalla mieletön tuuli.. Mutta ajattelin lähteä käymään tyttöjen kanssa perhekerhossa.. Onneksi ei ole pitkä kävelymatka :D.

Red Dragon & Nuppu 38+2 :heart:
 
HELMI kuulostipas hurjalta tuo mitä sanoit!!! siis tuo että käärö saattaa olla jo huomenna sylissä! ihan oikeasti en voi uskoa sitä! no katotaan mitä ne sanoo...

mun oli pakko kääntää kanavaa sairaala-ohjelmassa tuon ponnistusvaiheen ajaksi. en pystynyt katsomaan. en kyllä tiedä miksi, jotenkin alkoi hirivttämään.

mutta nyt aamutoimiin!
 
korppinen: Hyvä siis, etten oo ainoa "päätön" kuvissa :D
Ja tosiaan, hiukset on sit paremman näköiset jouluna ja ristiäisissä :heart: Mutta kyllä näytän niin hirveältä tällä hetkellä, että ihan ihteäni hävettää.. Juurikasvu on ihan hirveä :$

Mie oon ostanut pari pakettia vaippoja jo valmiiksi.
 
pikaisesti ilmoitan, että hengissä ollaan...

Ippu; Paljon onnea pienestä kääröstä :flower: !

Kampaajalle minäkin olen tehnyt lähtöä jo parisen kuukautta. Saiskohan jo tällä viikolla varattua :whistle: ...

Tänään olis iltapäivällä se lekuri, saa nähdä mihin suuntaan arvot ovat lähteneet. Oletettavasti laskuun, kun olokin on helpottunut. Eilisen lepopäivän jälkeen (suurin saavutukseni oli tiskikoneen tyhjennys ja täyttö :ashamed: ) tänään tuntuu virtaa riittävän. Hyvä niin, jos saisi edes jonkinnäköiseen kuosiin tätä asumusta, kun joka paikka ja taso on täynnä tavaraa :kieh: .

Ai niin, sain vihdoin eilen hommattua seinälampun hoitopöydän viereen. Eli nyt hoitonurkkaus on kai valmis (ellen ole unohtanut jotain...). Voisin yrittää laittaa vaikka kuvaa, jos saan noilta isommilta lapsilta puhelinta lainaksi, mun omassa kun ei kameraa ole...

Mutta nyt täytyy mennä yhden kakkapyllyn pesuun, kun jäi näköjään vauhtiraidat tähän miehen kylpytakkiin (jota siis kätevästi lainasin :D )...

viides rv 36+3
 
onko RD, teillä rattaissa ollut ilmakumipyörät? TARVIIKO USEIN TÄYTTÄÄ? MENEEKÖ HERKÄSTI PUHKI? meillä kun esikoisella ollut nuo "vanhanaikaisilla pyörillä olevat emmaljungat" siis valkoiset..täyskumiset! niin ei ollut mitään ongelmaa, ei täyttöö eikä muuta huoltoa, niin onko nää UUDET sitte tehty niin heikkoa tekoa, että menee aina tasaisin väliajoin huonoksi? (kunhan pohdiskelen) Haluisin nyt tehdä parhaan ratkaisun renkaiden suhteen; maksaa kuitenkin 20-25euroa (tietääkseni) 1kpl!!
 
RD: Otin sineteillä heinäkuussa, meni yht. 100 sinettiä joten hintaa tuli. Sinetit ollu iha ok, ei mitn ja olen hoitanut. Hoitoainetta kuluu purkkitolkulla ja sit o viel hiuksii suihkutettavaakin mutta jostain syystä hiukset vaan on karheet ja huonot, heti menee takkuu jos jättää auki tai laittaa pelkän ponnarin. Sovittiin että marras-joulukuussa menen sit kampaajalle mutta oon kyllä harkinnu että sillä reissulla poistatan nämä, koska en todella aio enempää rahaa näihi laittaa.

Nii ja hiukset on ohentunu tosi paljon, eli harjatessa lähtee aika lailla niitä
 
helmi: Ei meillä oo ollu mitää ongelmia. Meillä on ollut kaikissa vaunuissa ilmakumipyörät ja ollaan tykätty. Ollut meillä oikeastaan ehtonakin, että pitää olla ilmakumipyörillä. Sisuskumi on mennyt ehkä kerran rikki noissa kuopuksen vaunuissa, mutta sisuskumi nyt ei paljoa maksanut.

Sanse: Niin sulla oli sineteillä. Mulla tulee olee nauhoilla. On kyllä jännä, että näinkin nopeasti on mennyt huonoon kuntoon hiukset ja kuitenkin ihan kivasti oot todellakin niistä maksanut :/

Mutta nyt perhekerhoa kohti! :wave:
 
Onnea Ippu83:lle perheenlisäyksestä! :flower: :heart: Mä tahon kans! =)

Limatulppaa en ole koskaan nähny. Esikoista synnyttäessä vesien menon jälkeen tuli jotain limaa (ehkä), mutta en niissä tuskissani jaksanu miettiä et oliko limatulppaa vai lapsivettä vai mitä.:whistle:

Mä sain edellisellä neuvolakäynnillä määräyksen syödä rautaa kun hb oli 110, aikaisemmin siis pyöriny tuolla 130 tietämillä. Obsidania antoi näytepakkauksen mukaan ja voi jösses mikä elämä siitä pilleristä tuli. 12 tuntia meni sohvalla maatessa ja miettiessä että oksentaisko vai eikö. :x En taida toista nappia napata! Esikko oli onnekseni tuon päivän hoidossa mummolassa, muuten olisin tehnyt henkisen kuoleman viimeistään iltapäivällä.

Kohta lähdetään Ikeaan. :D

T:MaiLou ja JättiMini 38+0 *poks*
 
Paljon onnea Ipulle pienestä prinssistä! :flower:

Sanse: Käytätkö pidennyksille tarkotettua shampoota ja hoitoainetta? Jos et, kannattaa. Nekun on erityisen hoitavia juuri sen takia kun se hius on niin kuivaa. Jos tuntuu ihan mahdottomalta, kannattaa kokeilla niin että jättää pois pestävää hoitoainetta hiukseen, ei föönaa kuumalla, käyttää vain kampaa ja pehmeää harjaa, jnejne.
Myöskin se että oma hius on siellä sinetissä kiinni, ja ei pääse tippumaan kuten normaalisti, saa vaikuttamaan että sitä lähtee enemmän kun normaalisti. Ja ohenemiseen se että on ne pidennykset, jotka myös tuo tuuheutta paljon.

Hari Mao: Mahdottoman kauniit vauvat sinulla :heart: Ihanaa että tekin olette päässeet jo kotiin aloittamaan vauva-arjen.

Muita joita rassaa jatkuva neuvolassa juokseminen? Nytkin pitäisi lähteä, ei millään jaksaisi. Toisaalta eikös ensisynnyttäjillä ollut korkea mahdollisuus saada raskausmyrkytys, joten sen takia sitä kai jaksaa siellä käydä mittauttamassa verenpaineen ja kattomassa painon... Silti turhauttavaa.

Yamini ja ipana 38+2
 
Yamini; Minä olen nyt joka toinen päivä ravannut tuolla sairaalalla ja voin myöntää, että alkaa vähän rassaamaan. Siellä kuitenkin menee aina aikaa ja sen ajan kotihommat täällä seisoo ja kerääntyy ja päivärytmit menee sekaisin :snotty: ... Neuvola on mulla vieläkin 4 viikon välein...

Heh, limoista, viime vessareissulla mullakin oli tullut pikkuhousuihin sellasta kirkasta limaa (minähän viimeksi "kehuin" etten ikinä moista ole nähnyt) ja paperilla kun kokeilin, niin oli melkoisen venyvää tavaraa. Mutta hauskinta tässä on, että sitä oli ehkä maustepippurillisen verran :LOL: :LOL: :LOL: , ei taida vielä kertoa synnytyksen läheisyydestä hölkäsen pöläystä ;)

viides
 
korppinen: joo, ei siis ole ollut vielä valossa. Sitä nyt tässä kovasti toivon että lääkäri päättäisi siihen laittaa. Kun koko ajan kuitenkin ovat nousseet, niin turha vähän olisi taas huomisaamun lukemaa odotella. Päästäisiin suoraan asiaan eli siis valoon. Vuorokaudesta täälläkin puhuivat minimissään.
Eli odottelen tässä vielä lääkärin päätöstä jatkosta.

On kyllä siis tosi pitkä aika täällä sairaalassa jo vietetty! Torstaina tultiin jo ja nyt siis 6. päivä menossa. Eikä varmaan huomennakaan päästä, siltä vähän tuntuu jo. Tänään ei tuntunut niin hirveeltä kuulla bilien arvonnoususta kun osasin jo eilen varautua siihen. En uskalla yhtään toivoa enää että jos seuraavana päivänä sitten. Kun ei tästä tiedä näköjään :snotty:
 
korppinen: Mulla kans tuli turvotusta reilummin ihan viime päivinä! Et aika lupaavalta sullaki kuullostaa :p

Rinzessa: En siis mitenkään pahalla halua sanoa. Varmasti siis haluat että vauva syntyy jo oman olosi takia. Mutta sullakin on pieni vauva tulossa, niin siinä mielessä on aina parempi kasvaa hetkisen. Tää meidän likka kun oli 37+5 viikolla syntyessään 2870g, niin nyt kyllä toivoo että ois parikin viikkoa vielä kasvanut masussa. Olisi tuo keltaisuuden riskikin ollut pienempi ja tää sairaalareissu ois ehkä ollut lyhyempi. On vähän raastavaa tää odottelu täällä kun kovasti haluaisi jo omaan kotiin. Mutta eipä tässä mitään voi, odottelua paremmasta!

helmi: Me katottiin huonekaverin kanssa sairaala-jakson ja oltiin kyllä tyytyväisiä että tuokin on jo tehtynä :D

Onko vielä muilla valohoitokokemuksia? Kuulisin niitä mielelläni =)
 
viides: Sinulla varmaan vielä rassaavaampaa/hankalampaa juosta kun ei ole vain sinä ja masu :| Joudutko ottamaan vanhempia lapsia mukaan, vai onko joku kattomassa sillä aikaa kun olet käymässä? Kuulostaa kyllä hurjalta, että kahden päivän välein... Ei käy kateeksi. Mutta pääasia että masuasukilla on kaikki kunnossa tietysti! :heart:
 
On ollut puheenaiheena niin ihana kuin limatulppa.. No mulla semmonen hyytelöklöntti lähti jo reilu 2 viikkoo sitten mutta uskosin että johtu siitä kun kävin siellä äippäpolilla ja lekuri ronkki paikkoja, olinkin sielä käynnin jälkeen niin kipee pari päivää, niin menkkakivut ku olla vaan voi..
Huomenna olis se synnytystapa-arvio ja kyllä jännittää.. =)
Hohhoi täällä pari yötä nukkunut tosi huonosti.. Tuntuu että hyvää asentoa ei saa millään ja alavatsalla tuntuu semmosta jännää kipristelyä ettei tosiaan tiiä mitä oikein tapahtuu...

37+2
 
mun yhden tutun vauvalla nousi biliarvot..synnytti muistaakseni tampereella. he saivat sellasen sängyn kotiin, jossa se sinivalo lamppu. ja sairaanhoitaja kävi vielä ottamassa kokeet kotona. eli he pääsivät korkeista arvoista huolimatta heti kotiin..
 
tervehdys taas! ippu, onnea nyytistä!
hei täällä kans yks josta ei saa naamakuvaa ottaa synnytyksen jälkeen....kampaajaa ei tää pehko oo hetkeen nähnyt ja turvotusta on ainakin nyt sen verran että naama on ihan pullataikinaa mustilla silmänalusilla... |O

tänään kävin neuvolassa, ja olipas siellä draamaa! kaks mammaa oli ottaneet herneet nenäänsä jostain mitä jomman kumman lapsi oli melkein tehnyt ja toinen sitä sitten kai ojentanut tai jotain..huhh mitä valitusta..toinen mammoista sit itkua vääntäen lähti paikalta ja toinen jäi jotain pajattaan...neuvolatäditkin oli siellä sit hieman että ohhoh mitä meininkiä.mutta joo, se juoruista ja asiaan:
rv 37+6, painoa tullut viime viikkoon yli kilo lisää (arghargh,nyt ne jäätelöt ja karkit jää hemmetti....)
turvotus +
RR 128/85 (noussut siis,syytän niitä tappelevia äitejä..)
tarjonta rt1
sykkeet oli 135-145 (tää karkaili taas tätin mittareiden alta)
liikkeet ++ (eli potki jälleen kerran niin että tätikin alko naureskeleen)
kohdunpohjan korkeus oli sama kuin viime viikolla 31

musta tuntuu että tää paketti laskeutu eilen jonki verran alemmas,mut ei sit täti sanonu mitää kiinnittymisestä,eli ei varmaankaan oo sitä sit tehnyt. valmis pakkaus muuten kuulemma neuvolantädin mukaan.
hemmetti kun paikat hajoo. kaikki luut mitä tuolta alhaalta lantiosta ja sen seuduilta löytyy on aivan kipeet,liikkuminen yhtä tuskaa,samoin yöllä kun yrittää kääntyä kyljeltä toiselle
sit kun koko päivän tää tyyppi vetää rallia mahassa ja illalla vielä innostuu jotenki ronkkimaan tonne alas niin että tuntuu että jotai kohta rasahtaa rikki tai vedet poksahtaa, ja vihloo nivusiin niin maan prkleesti..eli valivali tämmöstä mulla.ai niin ja nyt taas toi iskias tossa vasemmalla.ah ihanuutta......eilen laskin neljä laimeeta supistusta tunnin sisään, ja illalla yksittäisiä onnettomia. eli ei kai vielä hetkeen tuu,vaikka niin tässä toivoisinkin että sopiva aika vois olla esim tän viikon lopulla,kiitos :kieh: :heart:

noonie ja pampula 37+6
 
ainiin, se vielä että ärsyttää että kun täällä ei ton pari viikkoo sitten olleen lääkärikäynnin jälkeen oo enää mitään lääkärintutkimuksia,pelkkää neuvolaa vaan,ja siellä ramppaaminen alkaa kyllä kyllästyttään, haluisin kans tietää ton kohdunkaulan tilanteen että vähän vois arvioida missä mennään...mutta ei kai sillä sit oo niin lääketieteellistä perustelua kun tulee se kummiskin pihalle joskus tuolta.... :|
voi hemmetti mikä shoppailuinto nyt olis mutta ei o tippaakaan rahaa tuhlata.seuraavan kerran pääsen kai ostoksille vasta joulukuussa ja sit sinne kampaajallekkin kyllä pakko mennä
oonpas mä oikeen valittavalla päällä tänään...
 
hellouuu
onnittelut vauvan saaneille, ja suuri kukka kimppu teille :flower: siinä olkaas hyvä

meidän kämppä on ihan sekaisin. siellä täällä isoja jätesäkkejä ja pahvilaatikoita, ja leluja joka puolella.. ollaan muuttamassa, jes, mutta toivottavasti homma hoituis nopeeta ettei vauva kerkeis tulla kaiken sotkun keskelle.ens viikolla olis tarkotus päästä kantelemaan tavarat uuteen asuntoon. pelkään vain että lähtö saattaa tulla just sen sotkun keskelle enkä todellakaan halua sairaalassa ollessani anoppia ja miehen siskoa sinne "sisustelemaan" ja järjestelemään paikkoja, mieluummin sitten haluan palata sairaalasta pahvilaatikoiden keskelle kun menetän hermoni kun paikat ei oo sillai kun itse haluan.. nimittäin tuppaavat nuo sukulaiset olemaan vähän liian omatahtoisia =)
neuvolassa oltiin yksi päivä tai no varmaan jo viikko sitten, kaikki oli kunnossa, rautaa ei tarvitse näköjään enää syödä oli hemoglobiini samoissa kun söin rautaa.
huomenna on uus aika äpolille kun tarkistavat kasvaako pikkuinen kun painoarvio 2viikkoa sitten oli heidän mielestään pieni. joten toivotaan että vauveli on siellä hyvin saanut painoa lisää.
tää käsien puutuminen on ian hirveetä. jos vähänkin pitää käsiä ylhäällä tai vaikka on tässä koneella kirjoittamassa tai mitä vain niin sormet ei enää tunne mitään niitä pitää pitää alhaalla hetken aikaa että taas tunto tulee takasin. ja yöllä ei saa nukutuksi ollenkaan ees taas pitää rampata vessassa ja kädet puutuu ja selkä jää jumiin että tekee mieli ruveta rääkymään.. on niitä vaivoja kyllä mutta on tästä hyvä palkintokin tulossa :D
pitäis ruveta ruokaa tekemään, kun keksis vain että mitä sitä tekis kun ei aina jaksais tehdä samoja ruokia.
limatulpasta mulle ei tietääkseni sitä tullut edellisestä raskaudesta, eikä nyttenkään ole sitä vielä tullut, ja epäilen ettei mitään tulekaan tää varmaan menee sen 2 viikkoa yli, kun ei mitään supistuksia oo vielä ilmennyt.
mä en enää muista minkä näkönen olin ennen raskautta. varsinkaan minkälainen maha mulla oli. poika sen sijaan varmaan muistaa, kun eilen kyseli että miksi sulle tuli iso maha..
noo taidanpa hiukkasen järjestellä tätä taloa että täällä pääsis liikkumaan, ja sitten ruuan laittoon! heihei

reginarento 37+6
 
kaveri oli vauvansa kanssa meillä useamman tunnin ja samalla laskeskeltiin suppareita; tullut epäsäännöllisen säännöllisesti keskimäärin 15-20min välein, sellaisia ½kipeitä...vaikee kuvailla. Kaveri sitä mieltä että lähtisin näytille, mutta en haluu tehdä hukkareissua. Joten odotellaan ja laskeskellaan, jos tihenis vähän niin soittelen sitten synnärille, että mitä mieltä ovat, meenkö näytille..

jännittävää kyllä :D :eek: :whistle: :D
 

Yhteistyössä