Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Muakin supisteli tänään ekan kerran tässä raskaudessa! Jippii! Toivoa on, että tajua itse tulla pihalle seuraavan kuukauden aikana! :LOL: Ikeaan ajeltiin ja siinä matkalla alko supistella, vähän meinasi irvistyksen puolelle jo vetää. Kerkesin kyl miettiä et hulluko sitä on kun tähän hommaan on uudestaan ryhtyny. :eek: Vaikka eihän noi mitään todella pahoja ollu niin tuntu silti aika inhottaville. No, itsekseen loppuivat reilun tunnin jälkeen.

Täytyy kai alkaa miettimään että mitä siihen sairaalakassiin laittaisi mukaan. edes joku lista seinälle josta voisi sitten lähdön ollessa lähellä tarkastaa, että kaikki tavarat tulee otettua mukaan... :whistle:
 
moi. tääl sairaalassa makoillaan.lapsivesi meni jo 2vko sitte osittain. nyt 3pv käynnistelty. ei mitään tapahdu. tulehusta ei ole tullut joten kiireettä eivät pidä. olen vaan ihan yksin 3n hengenhuoneessa.kurjaa. niin tabletit on nielty ja tippaki ollut.
 
Onnittelut Ipulle pinestä pojasta!!!

Luminka toivottavasti saatte pian arvot laskuun ja pääsette kotiin, mutta ihana että kaikki on muuten hyvin.

Ilmakumipyöristä oli puhetta ja me ainakin ollaan oltu esikoisen aikana tosi tyytyväisiä ja hyvin kestivät 3 vuotta , pelkkä kumien pumppaus pari kertaa riitti. Katsotaan miten kestävät sitten tämän pikkuisen käytössä...

Pirttihirmulle ei kuulosta kovin kivalta tuo sinun tilanne, toivottavasti lähtee pian käyntiin ja saat oman nyytin jo syliin. Tsemppiä!

Täällä on vaan jotenkin tukala olo, kiristää ja puristaa yms... Tänään oli neuvola ja täti sanoi uloslähtiessä että ensi viikkoon, joten ei vissiin toivoakaan tällä viikolla päästä synnärille, tosin mikäs kiire tässä onkaan, kun viikkoja vasta 36+5 ja en nyt niin innolla odota sitä synnytystä :eek:

Hyvää yötä, nyt taas sänkyyn pyörimään ja etsimään hyvää asentoa :wave:
 
Kättäriä taas

Elikkäs elikkäs, vika lääkärikontakti oli tänään rv.37+6
Papulin kokoarvio 2900g eli edellinen mittaus olikin vissii vähä huono, kun papu liikku liikaa... Kuulemma n.3kg siro vauva tulossa. Kuulemma paikat niin mahtavasti kypsyny ja pehmeet ja kaikkee, että syntyy kuulemma viimeistään laskettuun päivään mennessä (toki koskaan ei voi varmana sanoo, mut tää oli lääkärin mielipide). Näytti ja tuntu kuulemma paikat sille, et synnytyksen ennustettu kulku olis hyvä!!!!

Kohdunkaulaa jäjellä n.1cm, paikat kypsät ja pehmeet ja yhelle sormelle oon auki *tuulettaa*

Eli nyt sitte vaa oottellaan pientä <3

Huomen viel pelkopolilla jutteluaika.

Rinzessa ja papuRinssi rv.37+6
 
RINZESSA-ihanaa et papu ei sit ihan niin mini oliskaan ja hieno homma et sulla on jo edistystä tapahtunu...ties vaikka kohta pääsisit tosi toimiin..=)

muillekin jaksuja tasapuolisesti masujen kanssa ja samoin jo syntyneiden=)

täällä on ihan veto veke olot vaan jatkunu..oon täysin sänky/sohva tavaraa ...ei vaan jaksa ja itku jo meinaa tulla kun ei jaksa ees ruokaa tehdä..onnex on toi mies saikulla tän viikon ni on apua tääl kotona..huomenna lääkäri neuvola,toivottavasti en taas pyörry sinne niinku viimex :eek:
noh mä niin toivon et noi supparit olis nyt vihdoin ja viimein ees jotain aikasex..viimex paikat viel kiinni ja kaulaa 3cm..ja sillon kummiski ollu jo paljon suppareita..vitsi jos vielkää oo mitää tapahtunu ni tää ei synny täält ikinä...mä oon niin hajalla kun itellä on niin huono olo ja sit poden jo huonoa omaa tuntua et toisaalta toivon et rinsessa syntyis jo mut silti tiedän et pitäis masussa viel kasvaa..on tää rankkaa...
noh mä lähen nyt jatkaa makaamista..tulee kohta taas itku potku raivarit tän olonkaa..toi ipanakin on ruvennu potkii niin kovaa et kylkiluut poikkee kohta!!!
rv 36+5(oon taas 15min edel nois + päivis..pakko lohduttaa itteeni ja leikkiä et on jo keskiviikko..)
 
Huomenta!

Täällä hermoillaa, tunnin päästä pitäis olla menossa. täytyy lähteä tarkistamaan sairaalakassi, yrittää syödä jotain ja käydä vielä suihkusakin. onko muilla tätä, maha niin löysällä että 4-5kertaa vuorokaudesa saa käydä??!?!? mulla ollut nyt parina päivänä, tai ainakin eilen, kävin muistaakseni neljästi ja silti piti äskönkin käydä heti kun heräsin. mutta nyt aamun touhuihin. jos käynnistystä ei vielä jostain syystä aloitetaan niin oon iltapäivästä itse kertomassa uutisia, mutta jos käynnistetään niin JEnny A. varman jossain vaiheessa ilmoittelee meidän kuulumisia täällä. mutta se käynnistyshän saattaa viedä monta päivää...

mutta jaksuja kaikille!:) :hug:

korppinen 38+4
 
Korppiselle hyvää reissua! :D Toivottavasti saat pian palata sit kotiin oman pienen kans! Tsemppiä!! :)

Pirttihirmulle jaksamisia myös! Saattaahan tuo olla että oma vauveli on jo kainalossa! :)

Toivottavasti Luminkan pikkuinen sais arvoja alas, ei varmaan oo kiva kökötellä sairaalassa, varsinki jos oma olo on hyvä ja kotiin ikävä!

Eilen käytiin aamulla puistoreissulla vähän kauempana ja ihan kävellen. Pikkumieski jaksoi kävellä koko matkan molempiin suuntiin. Hyvää harjoitusta tulevaan, kun en sit pysty molempia kärräilemään!

Ihan hyvältä tuntui kävely eikä tänäänäk tunnun paikat sen kipeämmiltä! Kiva! Pitänee nyt koittaa vähän lenkkeilyä sit harrastaa, vaikka illalla käydä puolen tunnin pyrähdyksillä. Sais noita nesteitä kehossaki vähän liikkeelle! Eilinen vesikuuri taas auttoi, tänä aamuna ei oo sormet ja varpaat tikkuillu ja vaakaki näytti puol kiloa vähemmän kuin eilen.

Iltapäivällä leivottiin pikkumiehen kans ja illalla kävin kaupungilla miehen siskon kans. Ostin posliinimaaleja, saa pikkumies jouluks maalata kummeille ja mummolle ja ukille mukit. Jotain pientä muistamista... H&M:llä oli jotain aleja käynnissä, löysin vauvalle kahet housut (toiset on semmoset kesäks kaavaillut ohuehkot ja toiset ihan pienet trikoopökät :heart: ) ja isoveljelle pari paitaa ja housut. -30% ja -50% oli alet. Ihan kivoja löytöjä. Oishan siellä ollu vaikka mitä, mutta rahatilanne on melko nihkeä ja tuota vaatetta alkaa olla jo ihan omiks tarpeiks...

Iltapäivällä supisteli taas kolmisen tuntia, mutta loppuivat taas...

Tänään ois kerhopäivä ja huomenna aamusta heti neuvolaan!

Anzkuli 37+6
 
Huomenta :wave:

korppinen Viel uudelleen onnea matkaan =)

Anzkuli Vai H&M:llä alet,olipa hyvä et tulin aamusta kurkkii kuulumisia,pitää suunnistaa tänään kaupungille nii pitää laitttaa ylös et "muistan" käydä :D

Taas valvoin puol kuudesta eteenpäin,sitten sain unen uudelleen kun mies lähti seittämäks töihin ja kävin hänen kanssaan aamupalan syömässä.Todella ärsyttävää kyllä tuo valvominen |O Mutta onneksi nyt ihan pirteä olo kuitenkin,jaksaa lähteä käymään tyttösen kanssa kaupungilla =)
 
Neuvolalääkäri rv 36+4

EI TÄÄ PERKELE SYNNY IKINÄ!!

Paino: +400g/vko
Turvotus: ++
RR: 123/80
Pissa: -
Sf 32
Tarjonta: RT -> Kiinnittyny
Sykkeet: +130

Kohdunsuu pehmeä ja kiinni, kaulaa 2,5cm (JOPA 0,5cm lyhentyny)

Tää penska o varmaa aikuisikään mun mahas!

Eikä kirjottanu lähetettä lymfaterapiaan et saisin kelakorvauksen.. vattu..

Ei antanu painoarviookaan.. sano vaa et jos sf käyrää kattoo ni keskikokone laps tulossa.. joo mä tiedän!!! mä haluun lukuja tietää!!

Ens ke taas neukku
 
Huomenta!

Korppinen: Onnea matkaan! =)

Eilisestä lähtien häpylyyn alueella on ollut yhtä tuskaa.. Mieletöntä viiltelyä/pistelyä. Kun nousee seisomaan ja kävelee.. Eli mieluummin vain istun, koska muuten on yhtä tuskaa :headwall: . Ei tunnu yhtään kivalta. Perjantaina olisi seuraava nla.. Sinnekin on viel aikaa.. Mutta nyt olen pisimmällä kuin koskaan aikaisemmin raskaudessa :D.

Mutta nyt kahtoo ohjelmia!

Red Dragon & Nuppu 38+3 :heart:
 
Kirjoitin äsken pitkät vuodatukset omasta huolesta vauvan suhteen, mutta kaikki meni taivaan tuuliin kun painoin jotain näppäintä &¤!#%#%/"= :kieh:

En jaksa enää uudestaan..

Toivottavasti pirttihirmun synnytys pian käynnistyy eikä korppisen tarvi enää tulla takaisin kotiin ilman kääröä. Rinzessalle onnittelut täysiaikaisuudesta ja eiköhän sunkin vauva pian synny.

Nyt menen siivoamaan tota leikkihuonetta tytön kanssa, että päästään ulos...

viides rv 36+4 huolesta suunniltaan...
 
Paljon Onnea vauvan saaneille, Ippu ja helmi olivat ainakin jakaantuneet :heart: :flower:

Jaksuja kaikille näihin viimeisiin viikkoihin :hug: , itelläki alkaa olemaan kilometrin mittanen lerssi otassa |O , tuntuu että tää maha vaan leviää ja leviää ja mitenkään ei oo hyvä...
 
HELMI79-paljon onnea ja jaksamisia toivottavasti pääsette pian kotiin :flower:

SANSE-mulla ihan sama fiilis..tää ei tuu täältä ikinä...kiusaa mua vaan suppareilla aina hetken..tosin eipä mulla noita vkojakaan oo viel..

neuvolalääkäri(viimenen)kuulumisia

PAINO:+150g vko(jes)
sf 32
RR:140/91(olin nukkunu vaan 2h joten osuutta asiaan,kotona ok)
vaaavin paino arvio:rv 36+5 2500g-2700g
TARJONTA:rt1
laskeutunu ei kiinnittynyt,,

ja paras!!!!!supparit saanu jotain aikaan kaulaa 1,5cm kiinni mutta pehmennyt...jee täälläkin vähän jotain tapahtunu!!!!!

mut nyt hetkex pötköttää et jaksaa illalla mennä shoppailee(jos jaksaa)jaksuja kaikille tasapuolisesti=)
 
Helmi onnittelut vauvasta, olipas nopea synnytys... :flower:

Viides :hug: Toivottavasti huolesi turha mikä lie onkin... kauhea tunne silti tuo huoli vauvasta...

Monilla tuntuu jo paikat kypsiltä, eli eiköhän kohta saada lisää vauvoja pinoon :heart: :heart: :heart: Ja Sanse yllättävän äkkiä ne paikat siitä voi pehmetä, vaikkei edistystä vielä olekaan, tsemppiä kyllä se vauva ulos tulee kun on valmis ;)

Meillä oli aamulla pojan 5 v lääkäri ja yllätys, yllätys lääkäri oli myöhässä. Piti viedä poika bussilla tarhan retkelle, mutta myöhästyttiin bussista joten käveltiin koko matka tapaamispaikalle ja aika kiiruskin tuli, joten olen tänän aamuna kävellyt pidemmän ja nopeamman aamulenkin kuin kuukausiin. Ja mun yllätykseksi ei edes tunnu kovin pahalta, joten taidanpa jatkaa tätä lenkkeilyä muinakin päivinä. =)

Aika hiljasta ollut tänä aamuna, tuleekohan lisää vauvauutisia pian??? Korppinen saattaa ainakin päästä piakkoin tositoimiin, tsemppiä!

Mammukka75 ja vauveli 36+6, jee huomenna 37 :heart:
 
Hui! Onpas Helmillä ollut vauhdikas ilta! Onnea hirmuisesti pienen pojan johdosta! :heart: :flower: Samoin Ipulle!

Mua jänskättää hirveesti huominen kättärille meno, päätetään mahdollisesta perjantain käynnisyksestä. Riippuu kuulemma siitä onko paikat siihen kypsät. Syynä käynnistykseen on nämä mun tulehdukset selässä ja jalassa, sekä runsas lapsivesi. Eipä hirveesti oo tuntemuksia (=kipeitä suppareita) ollut, joten ei passaa liikaa uskoa siihen että vielä tällä viikolla tapahtuisi. No, huomenna kuulee!

Sanse ja muut joilla vastaavat fiilikset, niin tutulta kuulostaa. Olo alkaa olla niin epämukava että kaikilla varmaan päällimmäisenä mielessä kunpa pääsisi jo tekemään sen mikä väistämättä edessä... itse odotan sitä, että saan lääkitä näitä kipuja kunnolla sekä sitä, että voin istua ja olla miten päin huvittaa... No, päivä kerrallaan loppua kohden... jaksuja! :hug:
 
ONNEA HELMI79!!!!!
Aika isoksi oli poika jo ehtinyt kasvaa! Ja todellakin nopea synnytys! Toivottavasti pääset pian tänne kertomaan lisää miten kaikki meni (joo no ei tietenkään oo ihan ykkösenä tärkeyslistalla!)

tulee niin jännä olo kun monilla on jo vauvat syntyneet. Vaikka ei vielä ees marraskuu.

Itellä ollut tänään pari kovetus supparia vähän kovempina kuin tavallisesti, mutta menneet aina ohi jos oon mennyt lepäilemään. Ei siis kummempia täällä.
Menenkin nyt lukemaan mitä oireita Helmi kuvaili eilen...
 
piti tulla vielä kysymään, korppinen sinäkö se puhuit joku päivä sitten mahan paukkumisesta tai naksumisesta? Mulla on ollut tänään ihme naksuttelua mahassa, äsken maattiin sängyllä ja kuunneltiin kun piti niin outoa ääntä, ei kuitenkaan vaikuta suolistoääniltä, ja tulee jotenkin tosta päältä, ei sieltä missä luulis suoliston olevan. Ei kukaan sattuis tietää mitä moinen on??
 

Yhteistyössä