Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Kutmula: mulla ekassa oli raskausmyrkytys, toista odottaessa ei ja nyt kolmannella kerralla taas. En kyllä tiedä et kuinka todennäköistä tää on et näin käy.

Mulla hemoglobiinin kanssa raskausaikana melkoinen pudotus.. 173-->114 mikähän olis tilanne jos lähtö hemppa olis ollu 140 luokkaa.. Rautaa sais alkaa kuulemma kans syömään pikkuhiljaa.

Meikkis kuuluu katégoriaan ei siivous vois vähempää huvittaa tällä kohtaa.. Jotenki vaan on ventti olo ja päikkäritkin otin kun pitäis tuon myrkytyksen vaan huilata.
 
moi mä olin äskön vikas ultras.... hyvin on tilaa syntyä ja lääkäri asvioi syntymä kooksi samaa kuin esikoisella eli noin 3700g... ja vauva oli nyt viimein oikeinpäin ja muutenkin voi hyvin! kohdunkaula hieman pehmennyt mutta ei lyhentynyt ja kohdunsuu kiinni!
ihan hyvä mieli jäi:)


limatulppa irtosi esikoista oottaes viikol 37 ja synnytin 41 |O ja tällä kertaa ei oo viel näkynyt limäklönttejä.....yök :D

-äiti88 ja toukkapoju 36+4-
 
Sairaalassa edelleen... Oli bilit nousseet, ja huomenna taas uusi tsekkaus miltä näyttää... Me ei taideta täältä koskaan päästä :( Onneks mies kävi pari tuntia tänään.
Jos tosiaan paljon nousseet, pääsee likka köllöttelemään sinisen patjan päälle! ja yks,kaks päivää vähintään täällä vielä ollaan! Parempi että yhteen putkeen täällä nyt ollaan kuin että päästäis kotiin ja sitten takas. Mutta kaikista mieluiten oisin huomenna kotiin menossa :snotty: Se kun ei riipu minusta ollenkaan.
 
Heippa piiiitkästä aikaa!

En oo tosiaan kirjotellu, en ees muista millon viimeks. Mut tulinpa ilmottamaan teille, että meille syntyi pieni, maailman ihanin poika 15.10 rv:lla 36+4 :heart: :heart: Mitat oli 47cm ja 2770 g. 10 pistettä saatiin:) Muuten ei oo ollu mitään ongelmaa, mutta bilirubiinit oli hieman koholla. Poju oli sit yön yli valohoidossa ja aamulla pääsin pois kun arvot oli laskeneet. Eilen päästiin sitten kotiin =)

Synnytys oli aika karmee kokemus. Eteni niin nopeesti, että en ehtiny saamaan minkäänlaista puudutusta. Että tulipas koettua sitten luomusynnytys :$ :eek: Vielä en oo tarkempaa selostusta synnytyksen etenemisestä saanu( ja muistikuvat on todella todella sumuiset), mutta avautumisvaihe kesti suurinpiirtein puoli tuntia ja ponnistusvaihe n. tunnin. Toi avautuminen oli tosiaan niin nopee, että se oli yhtä supistusta koko ajan, mitään taukoo ei niiden välillä ollu. Sit kun pääs ponnistamaan, niin tuntu että se oli ihan äärimmäisen helppoo, kun supistusten ja ponnistusten välissä sai levätä :D Ponnistaminen tosiaan kesti aikas kauan. Oli niin tiukat paikat tuolla alapäässä, ettei mahtunu vauva oikein tulemaan. Väliliha piti sitten leikata että saatiin pieni pihalle. Kätilö tuumas, että oon treenannu liikaa :LOL: Tuska oli aivan valtava, oikeesti tuntu että siihen kuolee, mutta lopputulos jotain niin käsittämättömän ihanaa ettei sitä ikinä osannu ees kuvitella!!

ois kyllä ihan mielenkiintosta nähdä vaikka videolta tuo synnytys. Kyllä se vaan niin on, että siinä unohtuu alkeellisetkin käytöstavat ja menettää kontrollin ihan täysin! Minä ainakin huusin ja kirosin niin paljon, että melkein hävettää :LOL:

No mutta, eilen päästiin sitten kotiin ja voidaan erittäin hyvin:) Poika syö ja nukkuu ja välillä tutkii silmä kovana ympärillä olevaa elämää:) Oma toipuminen on ollu ihan supernopeaa! Vaikka tosiaan jouduttiin väliliha leikkaamaan, niin ei häiritse elämää oikeestaan mitenkään. Ainoastaan eka päivänä teki istuminen ja käveleminen kipeetä. Muutenkin olo on hyvinkin pirtee:) melkein kun ei ois synnyttänykään! Ja tämä onnen ja rakkauden tunne on jotain niin uskomatonta :heart: :heart:

En jaksanu kovin paljon taaksepäin teidän kirjotuksia selata, niin en tiiä ketkä kaikki on oman nyyttinsä jo saaneet. Ainakin Luminka ja HM =) Onnee teille ihan hurjan paljon :flower: Ja kaikille muillekin, jotka on pienosensa jo saanu! Ja kovasti tsemppiä vielä odottaville =) :heart:

Pojastaan äärimmäisen onnellinen Ippu
 
Pitkästä aikaa terve!

Me kotiuduttiin vauvojen kanssa tänään, venähti tuo kotiutuminen bilien nousun takia, eli kumpainenkin pallero valon alla kävivät makoilemassa. Huomenna vielä mennään kontrolliin, toivotaan että arvot hyvät!

Olo on todella epätodellinen, täällä me nyt ollaan kotona yhtenä perheenä. Oma olo on jokseenkin KEVYT ja sairaalaan jätin noin 12 kiloa. Ihanaa kun vaatteet eivät kiristä. Ja ihana vaan olla kotona, johan makasin sairaalassa kaksi viikkoa ja kaksi päivää. Palleroiset nukkuvat sängyissään ja meillä on vaikeuksia pitää isommat pojat pois vauvojen huoneesta kun koko ajan haluisivat olla silittelemässä. Loppuviikon saavat ainakin olla kotona ja tutustua uusiin sisaruksiin rauhassa.

Taisan nyt mennä hetkeksi poikien kanssa köllöttelemään, on ollut heitä niin kova ikävä että nyt täytyy helliä niitten kanssa oikeen yltiöpäisesti. Huomenna yritän taas tulla kertoilemaan lisää kuulumisia. Mies olikin teille vissiin käynyt kuvia palleroista laittamassa?

Niin ja ONNITTELUT kaikille synnyttäneille, en ole nyt ihan perillä että moniko jo on "poksahtanut", mutta tasapuolinen onnettelu kuitenkin. :flower:

HM
 
Niin ja Luminka, jos joskus ehdit ja jaksat niin tuohon etusivulle voi laittaa että rv oli 35+5 ja pojan painoa sen verran korjaan että oli 2740 g. tainnut mies olla hieman sekaisin kun on käynyt teille uutiset kertomassa. :LOL: Ja onnea, olet näköjään myös vaavisi pyöräyttänyt. :flower:
 
Onnea Ipulle ja koko perheelle :flower:

Limatulpasta: esikon aikaan lähti kaks päivää ennen synnytystä ja nyt ei lähteny olleskaan tai en ollut ainakaan huomannut jos oli lähtenyt.

Luminka: jospa se arvo lähtisi laskuun niin pääsisitte kotiin. :hug:
 
Oikein paljon onnea Ipulle ja perheelle!:) :flower:
hurjalta kyllä kuulostaa tuo sun synnytys.

Helmi: jospa se sullakin enteilis jonkinlaista lähdön alkua tuo supistelu!;)

täällä ei ihmeempiä. masu piti tänään ihan ihme ääntä! ei suorastaan napsunut eikä paukkunut, mutta jotai "ärinäää" se piti, jähmetyin paikoilleen ja piti tosissaan alkaa kuuntelemaan, että kuuluuko paukahdus ja meneekö vedet, mutta ärisi sitten muuten vaan.

mutta nyt iltapalan laittoon. palailen illan päälle...
 
Onnittelut Ippu :flower:

Mä taidan vasta kotona väsäillä etusivua. Tai no katotaan nyt jos huomennakin ollaan täällä vielä, vois ajankuluksi laitella uusia tietoja. Tää vaan on tosi vanha kone, tai tuntuu vaan siltä :LOL: niin ei oikein huvita tällä rueta muokkaamaan tekstejä.

Mä olen jo asennoitunut siihen että ainakin huominen vielä täällä olemaan. Puhuivat että jos on noussut bilit, pääsee huomenna heti valohoito aloittamaan.

Miten kauan Hari Mao teidät pikkuiset olivat valossa?
Tai onko jollain muulla kokemusia valohoidon kestosta? Täällä ainakin puhuivat että yhden päivän ainakin joutuu olemaan minimissään. Jospa sillä oikeesti selvittäisi.
Hirveen pitkään joutuu meidän esikoinen olemaan äidistään erossa. Ja vielä kun kipeenä vähän on :snotty: Oli ottanut tänään hirmuiset raivarit, ei ollut mikään auttanut rauhoittumiseen, tunnin oli melkein huutanut. Varmasti vaikuttaa mun täällä olo siihenkin!

Aika jännää alkaa monellakin olemaan! Parin päivän päästä alkaa varmasti uutisia kuulumaan :p

Luminka
 
KORPPINEN: hassua mutta mulle iski ihan pienoinen paniikki! Emmä oo sittenkään vissiin aatellut että tää syntyis! :LOL: Jotenkaan en ainakaan tänään jaksais ees lähtee..(ihankuin se olis mun jaksamisesta kiinni)
No mutta ei tässä mitään enää..

Mullakin paukkuu välillä masussa, tai silleen naksuu! Ja tunnustelen meneekö vedet. Jännä tunne.

Meen kanssa laittaan nyt teen hautuun ja voileipiä tekeen :p
 
luminka se kestää mun tietääkseni aina vuorokauden ja kun syötetään välissä ni sitä ei lasketa mukaan tuohon aikaan vaan vauvan pitää ollä valon alla vuorokausi... näin mulle sanottiin esikon kohalla!
 
käyn vaan jättää merkin ja onnex olkoon IPPU83-lle :flower:

täällä vaan kakka olo jatkuu..ihan kun olis ollu elämää kovempi krapula aamulla..kiva et saa :flower: iitäkin kärsii vaikkei juo... :'(
ja selkä rupaa olee aika koetuksella..ja äh vali vali mä en vaan jaksa enää..ja silti :'( en vaihtais tätä mihinkään..hulluja me akat ollaan=)

mut nyt takas sohvalle bbn pariin

tietämätön ja rinsessa rv36+3(antaisko mulle joku vaikka reilu vkon lisää ni vois rupee toivoo et syntyis jo?)
 
Ippu83, ONNEA :flower: ja hyvän päivän pieni valitsi... mul oli sillon synttärit kans :D

LIMATULPASTA, mä siitä ilmottelin sillon kun se möllähti pönttöön (kaikesta sitä ilmotteleeki :$ ) eli se lömpsähti pönttöön rv.36+4 elikkäs viikko sitten.

Huomenna kättärillä pikkuisen kasvukontrolli ultra :heart: Niin nähää onko kasvanu vai pitääks sen päästä kasvamaan tänne ulkopuolelle jo... viimeks siis rv.35+6 oli painoarvio 2200g eli on kasvanu omaa pienempää käyräänsä :heart: Ei kuitenkaan kuulemma huolta, kun on kuitenkin kasvanut, mut parempi kuiteski seurata. Eli huomista jännäilen.

Hermo riekaleena... synny kultapieni papunen jo :saint:

Rinzessa ja papuRinssi rv.37+5
 
moi!

Luminka onko siis niin, että neitonen ei oo ollut vielä valossa yhtään ja arvoja vasta seurataan kun ovat nousussa? meillä esikoinen joutui olemaan yhteensä 3vrk valossa ja tosiaan niin, että vuorokausi kerrallaan, mutta meillä ruokatauot kuului siihen vuorokauteen. esikoinen oli 8vrk kun päästiin kotiin sairaalasta just noiden arvojen takia ja kyllä oli pitkä aika olla siellä. tai meillä ollaan muutenkin ensisynnyttäjät normaalin 5vrk mutta sitten tuli noita ylimääräisiä. eka kerran joutui valoon muistaakseni just siinä 4-5vrk iässä kun olis pitänyt seuraavana aamuna päästä kotiin. verestähän tuo arvo teillä otetaan? meillä on aluesairaalassa silloin just muutos että iholta vaihtui mittaaminen verikokeeksi ja hoitajat sanoi että tulee paljon enemmän valohoitotapauksia kun mittaus verestä eikä iholta.

mua on alkanut jännittämään!! ja jonkin verran taas pelottamaankin... ajatelkaa, tätä aletaan ehkä käynnistämään keskiviikkona. mua hirvittää!! siis se itse synnytys, että kuinka kaikki menee. vaikka eihän sitä auta pelätä.
mun vanhemmat olis ottamassa pojan yöksi jo huomenna illalla kun menee sinne siis hoitoon silloin keskiviikoksi (ainakin) heille, kun käynnistyksestä päätetään lääkärissä, mutta mies olikin erehdyksissä luvannut tehdä pitkän päivän töitä huomenna eli seiskaan tai kasiin illalla enkä kyllä halua olla huomisiltaa yksin! sittenhän se paniikki iskee. niinpä poika saa mennä mummulle vasta keskiviikko aamuna ja pitää kehitellä huomis illaksi jotain kivaa mulle ja pojalle.

nyt poika huutelee, ei siis vieläkään nuku. palaanpas taas myöhemmin....
 
Onnea Ippulle!!! Ja kiva kuulla miten kaikki syntyneet vauvat voi! Entäs kukas se oli jolla synnytys käynnistettiin, hää on varmaan myös jakautunut jo?!

Mä kävin tänään pyörällä kauppakeskuksella ja katselin kaihoten kaikkia ihania vaatteita joita voin kohta taas ostella :LOL: Nyt kuljen sellasen ponchon kanssa, kun ei viitti talvitakkia ostaa monta numeroo isompaa pariksi kuukaudeksi. Viimevuotinen ei taas mahdu päälle. Ja jalatkin on niin turvonneet että talvisaappaat pingottelee...

Sitten kävin uusimassa hiuspehkoni ja kyllä piristi, vaikka olikin sika-kallis. Unohin kysyä hintaa etukäteen ja sitte kun kampaaja suositteli raitoja niin laitatin vaan... ikänä ei oo näin kallis pää ollu. Mut kiva sit poseerata vauvan kanssa kuvissa ku ei näytä ihan riihipirulta...

Huomenna mulla on lääkäri ja toivompa että olis jotain muutosta jo tapahtunut tuolla alapäässä... vaikka turha toivo taitaa olla, kun ei niitä kovia suppareita kuulu. Hauska kuulla myös ryhtyykö lekuri arvioimaan taas vauvan kokoa... toisaalta mulla on torstaina ultra myös synnytyssairaalassa, että siellä sitten ainakin jonkinlaista arviota saapi. Jos Rinzessan vauvelilla on oma alakäyrä niin mun vauvalla on oma siksak-käyrä. Hän laihtuu ja lihoo aina lääkäristä riippuen :LOL:
 
Maotao: Mie oon kuin variksenpelätin, kun vauveliini syntyy :whistle: . Saa ukkokin ottaa kuvat silleen, ettei mun pää näy ollenkaan, ainoastaan vauva :LOL: :D
Mulla on kampaaja vasta ens kuun lopussa, jolloin otan siis ne pidennykset.. Joita kaipailen jo mielettömästi.. Tekis mieli jo nyt tän kuun lopussa.. Mutta olen ajatellut, että palkitsen itseni tästä rääkistä sitten ens kuun lopussa :heart:
 
Onnea IPPU83!! :flower: :flower:

Mulla sit meni ohi se outo olo joka oli pari päivää, ei sit enteillytkään yhtään mitään :| Tänään on tosi tavallinen olo. Jospa nyt vihdoin tänään riittäis energiat sit siihen leipomiseen mikä on ollut tähtäimessä jo koko viime viikon.

Mulle tuli tosi tyhmä kysymys taas mieleen. Nimittäin onko niin että jos limatulppa menee niin sen jälkeen ei sais harrastaa seksiä? Ja voiko se siis mennä niin että ei huomais? Tiedän, toi on taas tollainen ensisynnyttäjän uus huolenaihe, mutta mistäpä muualtakaan sitä kysyis jos ei täältä!!
 
Mä oon nii pettyny näihi pidennyksii että en ikinä enää ota :( Hiukset o piettävä aina kii muute menee hetkes iha hamppuun takkuun, että ei näistä juuri iloa ole, sinne meni 500e taivaan tuuliin :(

Onnea Ipulle :heart: :hug:
 

Yhteistyössä