Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

:eek: apua söin äsken graavilohta kalatiskistä ostettua, eli ei mitään pakattua... ja joku sano, et ei missään nimessä saa raakaa kalaa syödä :eek: herranen aika, mitä nyt teen...??? Ja oon mä silliäkin syönyt :eek: voi tsiisus... soitanko jonnekki päivystykseen, vai mitä te tekisitte??? :'( :'(

Rinzessa ja papuRinssi rv.22
 
Keskiraskauden olosta.. Pakottaa.. pakottaa ja pakottaa ja väsyttää. tuntuu että liitokset ja alaselkä räjähtää kivusta ja istumisen jälkeen olo on yhtä hel...tiä.. Kiva kun on 6 työ yötä tulossa ja joutuu 10 tuntia viettämään tuolilla istuen joka yö.. Saas nähdä onnistuuko. Yks lääkäri sanoi että voidaan tuonne alaselkään koittaa pistää kortisonia ja pakko on mennä vissiin sitä ottamaan. Ruoka ei maistu vieläkään ja syöminen on melkoista väkisin syöntiä. Mihinkähän ihmeeseen minun normaalisti pohjaton ruokahalu on kadonnut *miettii* Kaveritkin tuumailivat eilen että masua ei kyllä vieläkään näy ja se on totta.

Ultrakuulumisia.. Osa rakenteista näkyi vähän huonosti ja kun edellisellä muksulla on poikkeamia virtsateissä niin uusi ultra on viikolla 28. Nyt tämän ultran teki ensin hoitaja ja vielä lääkäri lisäksi. Jalat oli kirpulla kovasti ristissä, mutta lääkäri tuumasi että tyttömäisiltä rakenteilta vaikuttaisi, nähtävästi kirppu sitten olisi tyttö. Asia kuitenkin vielä varmistuu sitten seuraavassa ultrassa. Niin ja synnytyssairaala on Seks

Vaunuista.. mentiin paikalliseen lastentarvikeliikkeeseen varaamaan noita emmaljungan edge duo combi vaunuja, siitä soft beige väriä. No katselin siinä kun joku pariskunta toi samoja vanunuja, muutaman kuun käytettyjä ja vielä 2008 vuoden värillä sport pacific, kun vaihtoivat kevyisiin matkarattaisiin. Ainut ero niihin mitä minä mielin oli että minun vaunuissa oli tuummansinistä ja beigeä ja noissa tummansinistä ja vaaleaasinistä. Sanoin myyjälle että odotellaas hetki että näen mitä noille juuri tulleille tulee sitten hintaa, uuden veroiset kun olivat. No uudet olisivat olleet 825 euroa ja nuo sain 590 eurolla ja pakkohan ne sitten oli varata ja ensi viikolla saan ne kun liike vielä huoltaa kaiken kankaita myöten, takuukin kun on vielä toista vuotta pitkästi niissä voimassa. Tyytyväinen olin kyllä, melkoinen säästö ja kun ne olivat vielä tämän vuoden värillä ja paremmalla sport rungollakin, mikä meille on välttämätön kun pituuseroa löytyy. =) Nyt on sitten ensimmäinen tavara kirpulle hommattuna.
 
tuo istukan paikka vaikuttaa oleellisesti tuntemuksiin. Kahden edellisen kohdalla istukka on ollut etuseinässä ja liikkeet paljon vaimeampia jotenkin. Tämän kohdalla istukka on takaseinässä ja liikkeet tuntuu ihan eri tavalla, paljon paremmin. Sukupuolieroista en osaa sanoa mitään kun nyt näyttää että tämän kolmaskin olisi tyttö kerran. =)
 
Ultra kuulumisia
Kaikki oli hyvin vaikka kauan joutui kätilö töitä tekemään että sai sydämestä kaikki osat nähtyä ja mittailtua :D Vauva oli aika itsepäinen ja pysytteli samassa paikassa koko ultraus ajan ja siksi mittailut vaikeaa.Sukupuoltakin kysäisin mutta ihan varmaksi ei kätilö uskaltanut sanoa.
Yritän pitää salaisuutena koska mies ei sukupuolta halunnut kuulla ja täälläkin palstailee tuttuja,ei ole kiva jos mies sen joltain tutulta kuulee :whistle: Saa vaan nähdä muistanko salaisuuden pitää,mutta en kyllä uskalla tuon veikkauksen perusteella mitään ostella :whistle:


Täällä myös mamma joka ei niin tarkka ole ollut noitten syömis suositusten kanssa :whistle:
Eli sitä Valion auraa olen kyllä olen muutaman kerran syönyt,kun vaan muistaa kuumentaa hyvin mutta nämäkinhän on tietysti miten kukakin tykkää tehdä...


Miehistä on näköjään ollut myös paljon puhetta :whistle:
Tällä hetkellä menossa meillä hyvä kausi vaikka ei kyllä uskoisi kun ukko tekee aivan hirveästi töitä mutta en osais ajatellakkaan että ilman häntä olisin,on Hän niin RAKAS :heart:
Mutta välillä tietysti pitkässä suhteessa tulee aikoja että menee huonosti ja kaikki ärsyttää mutta ei se vaihtamalla välttämättä parane ;) Jotenkin tullut olo että nykyään annetaan liian helpolla periksi ja erotaan,näin siis tapahtunut lähipiirissä, ja se sama taistelu jatkuu sitten uudessakin suhteessa....Mutta jokainen tietää oman suhteen jutut parhaiten ja ei siinä ratkaisussa kannata muita kuunnella...
Menipäs taas vähä aiheen vierestä :ashamed: ja toivottavasti en tällä kenenkään mieltä pahoita :(

Me vietetty lasten kanssa oikein antaumuksella lomaa ja nähty ystäviä eikä paljon kotona viihdytty :whistle: Mulla kun tämä työ on täällä kotona niin vapaalla haluan sitten muualla liikkua. Loppu viikkokin on niin täynnä ohjelmaa ja maanantaina pitäisi sinne lomareissulle sitten lähteä...Lapset laskee öitä milloin reissuun lähdetään :whistle:
 
Niin ja Rinzessa en usko että tarvitsee päivystykseen soittaa,kerrot vaikka seuraavalla kerralla neuvolassa niin kertovat siellä sitten tarvitseeko jatko toimenpiteitä mutta minäkin olen muutaman kerran aikasemmisssa raskauksissa muistaakseni graavilohta syönyt =)
 
Oltiin iltalenkillä pojan kanssa ja huh kun se lenkki otti tonne ristiselkään ja viiltelee nyt alapäähän. :/ Ei taida sopia noin reipas lenkki. Poika kun polki pyörällä, niin oli olt6ava aika nopee että pysy perässä. Mutta mantsut oli makosia. :D
 
Rinzessa: miulla on semmonen käsitys että tuoreena tuommosta graavikalaaki voi syödä, mutta säilyvyyshän tuommosissa on huono, joten ei sit vanhempana. Ja vakuumiin pakattua ei vissiin suositella yhtään. Mie söin esikoista odottaessa jouluna isän ite graavaamaa lohta kyllä ihan surutta. Samoin söin pastöroimatonta fetaa ja samoin aurajuustoaki... Auraa oon kyllä pyrkiny käyttämään vaan kypsennettynä pääasiassa. Mutta esim. blå castello homejuusto on tehty pastöroituun maitoon ja hyvää on sekin! Yllättävän monet ulkomaisetki juustot on tehty pastöroituun maitoon. Esim. patros joka on miun feta-suosikki! :) Kaipa niitä sit voi syödä?!?
 
graavattu tai savustettu kala tulee syödä mahd. tuoreena. vältä: pastoroimatonta maitoa, juustoa joka on valmistettu pastoroimattomasta maidosta, pehmeät ja puolipehmeät juustot (esim. brie ja camembert) ja homejuustot tulee syödä mahd. tuoreena.

Lähde: vauvan odotusopas (neuvolasta saatu paksu kirja)
 
Tähän mennessä pinoon olisi tulossa 11 tyttöä sekä 10 poikaa :heart:

Nyt on taas tietoja lisäiltynä... Ei vaan välttämättä pysy päässä seuraavaan hetkeen koneella asti, vaan pääsee unohtumaan....

Noista juustoista... Itse olen syönyt kotimaisia pastöroituja. Ulkolaisia ainoastaan kuumennettuna. Mut Auraa vain ruoassa/pizzassa. Muistan et viime raskaudessa en edes tajunnut et ei kaikkia tavallisia juustoja kuten edameja ole tehty kuumennettuun maitoon :eek: Tällä kertaa vasta tuli vilkaistua et mitähän nekin sisältää, ja Valion edamia tälläkin kertaa lähti kaupasta mukaan.

Graavista kalasta en muutenkaan välitä joten samalla linjalla jatkan paksunakin :D

Minttu-Maaria: Otan osaa, selkäkivut on ihan jostain syvältä :hug: Mullahan meni viime raskaus jo puolesta välin saikulla ollessa, eikä se ollut yhtään kivaa. Mä vastaavasti tein seisomatyötä ja oikeesti ihan hirveetä oli töissä koittaa jaksaa :kieh: :/
En tiedä oisko musta tälläkään kertaa ollut töissä juoksemaan, ainakin ottaa selkään jos liian rankasti kotona/ulkona viettää päivän. Et siinä mielessä olen onnellinen et tää pikkukakkonen tärppäs näin nopeasti että ei tarvii olla välissä kuin 6kk kotihoidontuella ja taas alkaa äippäloma. Ah, ja paremmat tulot vähäks aikaa :whistle:

Luminka, joka lähtee nyt tekemään iltapalaa tuoreista ruispaloista :)
 
Mä oon aivan puhki, oon tänää ollut asioilla 8h, menin aamulla kympiltä kaupunkiin ja kotiuduin kuuden jälkeen illalla. Olin hääpuvun sovituksessa ja hoidin muitakin hääasioita ja silti jäi vielä osa hoitamatta, no ens viikolla uudestaan kun meen taas pukua kokeilee.
Huomenna lähetään mökille ja tullaan lauantaina kun sillon on meitin kummitytön 1-v juhlat :heart:
Kävin samalla kaupunki reissulla maksamassa meijän hääsviitinkin, on nyt sekin sit hoidettu :D :heart:

Nyt alan lukemaan teijän kirjotuksia ja palaan viimestään viikonloppuna :wave:

Tulentyttö ja kipinä 23+0 :heart:
 
En jaksanut ruvet väsää kakkua, ku ruvettii ukon kaa pelaa pokeria :whistle: . Sitten soitti äiti klo 20, että hän "löysi" hatun ja tarvitsisi sovituspäitä. Oli virkannut hienon pitsihatun ja halus sovittaa tyttöjen päähän. Joten viel tekee yhden hatun :D .

Mutta nyt jatkaa pelaamista! :wave:
 
Harjasti, kolme sivua taas tänne tekstiä tullut yhden vaivaisen päivän aikana!

Kyseltiin, onko tyttöjen ja poikien potkimisinnoissa havaittu eroja. Meillä on ennestään kaksi kumpaistakin enkä kyllä ole huomannut mitään, sykkeetkin ovat aikalailla olleet samoissa neuvolakorttien mukaan -ja nyt tällä asukilla on sykkeet huisisti korkeammat kuin kellään aiemmista lapsistani (160-175).

Miehestä ja miehettömyydestä: en koe olevani "väärällä" tavalla riippuvainen miehestäni, mutta en kyllä ymmärrä, kuinka ennenkaikkea pääni kestäisi, jos olisin neljän, marraskuussa viiden lapsen yh -tosin ystävinäni minulla on heitäkin. Ihan jo siis arjen sujumisen kannalta miueheni on välttämätön ;) Meillä muuten mieheni on se, joka kaipaa enemmän fyysistä läheisyyttä, tunteista puhumista etc, minä olen se kylmäsydämisempi :ashamed:

4D-ultran hinnoista: täällä Turunseudulla ainakin yksi lääkäriasema mainostaa, että omavastuuksi jää asiakkaalle sen 130?. Noissa hinnoissa lienee huisisti eroja eri firmoissa.
 
Miehestä vielä: No kyllähän sitä aina pärjäis ilman miestä mutta kivempaa sen kanssa on, vaikka se onkin välillä vähän ärsyttävä - eipä sillä ettenkö itekin olis... Kotona olis kyllä paljon raskaampaa jos ei miestä olis, ja omia menoja paljon vaikeampi järjestää. Esikolla on nyt kauhee isivaihe, koko ajan kyselee sitä ja juoksee sen perässä. Mun miehessä on parasta että se on ottanu ihan tasavertasen vanhemman roolin, jos nyt jotain hyvääkin tulis kerrankin sanottua ;)

Syömisistä: Mä oon käyttäny kans maalaisjärkeä, eka kolmanneksella olin tarkempi mutta nyt syön valion fetaa ja auraa huoletta, ihan kuumentamattakin. Ja eikös mitä vaan juustoa saa syödä kuumennettuna, listeriahan kuolee muistaakseni 60 asteessa? Tarkempi oon tuosta mun diabetesruokavaliosta, että välttyisin insuliinilta.

Luce 21+2
 
Sanse: Paljonko maksoi hiustenpidennys? Mie haaveilen hiustenpidennyksestä, ku ei nää omat hiukset kasva sitä vauhtia, mitä ite haluis :LOL:
Mun pitää vaan jaksaa näitä viel kasvattaa, että saavat letityksellä liittää pidennykset näihin. En halua liimakiinnityksiä. Ja pitäähä sitä rahaakin säästää :D Mutta tarkoitus ois, jos puolen vuoden päästä ois hiukset kasvanu tarpeeksi.

Täällä vaan töissä istuskelen eikä töitä.. Enkä jaksa ruveta neulomaan. Väsyttää. Ihanat univelat.. Olisin voinut jäädä kotiin nukkumaan, kerran täällä ei oo mitää tekemistä.

RD + Nuppu 22+4 :heart:
 
maksoi 400e, kun piti viel värjää omaa tyvikasvua (väri oli 40e). Käyn tässä jossain vaiheessa ottamas vähä lisää toho sivuille, kun on taas rahaa :D

Täs o kuva mun hiuksista, älkää mun naamasta välittäkö :D



Sanse ja Onni 20+5
 
Sanse: Hienot hiukset!!! =) Mulle tulis maksaa 310 ?. Otan kahdella värillä.. Mutta kun kasvaisi nää omat hiukset ja rahavarannot :whistle:

Voihan pirulauta.. En sitten oo toista lankakerää ottanu mukaan.. Aloitin tekee vasenta etukappaletta ja kohta on valkoinen kerä loppu :headwall: . Kyllähän tuon keltaisen kerän oon matkaan ottanut |O
 
Mullekin tuli kahta väriä :) tumman ruskeeta (mun mielest enempi musta) ja punasta :) 75 nippua makso 360e, jäi tonne niskaa vähä tukkaa mikä pitää "nostattaa" kuukauden parin päästä ja ottaa 15 nippuu lisää sivuille =)
 

Yhteistyössä