Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

rd jooo osaan vielä taitella! koitan ottaa sulle digi kameral kuvasarjan jokaisesta taittelun vaiheesta ja laittaa sen tänne tänään:) mä tein aina niin et ku harsot tuli pesusta niin viikkasin ne suoraan oikeeseen taitokseen niin ettei sitten vaipan vaihtotilantees tarvinnu taitella! vaikka sit ku sen oppi ni eipä siinä mee ku muutama sekuntti ja vaippa on kuosissa!
 
äiti88: Mie laitoin sulle y-v:tä! Kiitos tuosta vinkistä!

ja kuvan voi liittää esim näin:

menet http://www.aijaa.com/

sieltä sitten: valitset tiedoston, jonka haluat siirtää nettiin. Ja skaalaa kuva: 800px.

Ja sitten, kun ohjelma on sen kuvan käsitellyt, niin siirrät foorumille pienikuva linkin ja se on siinä. :D

Toivottavasti mun selittämisestä ymmärsit jotain :D
 
mie tilasin tänään samat pinnasängyn suojukset ja petivaatteet, mitkä löllykkä tilasi myös netanttilasta :heart:. Nyt vain odottelen, milloin pääsen noutaa ne postista.

Toivottavasti löllykkä et pahastunut, kun matkin sinua! :whistle: ;)
 
Jes, en ole sokeriongelmainen (paitsi ehkä muuten vaan riippuvainen :whistle: ) =) Arvot olivat kohdillaan. Hirvee nälkä kyllä siinä hommassa tuli, mut sainpahan neulottua (silmät puoliummessa kun nukutti )... Piti "palkita" ittensä ja kävin kahvilassa kaupassa käynnin jälkeen kahvin ja paninin merkeissä :heart:

Tyttö nousi sängystä kun minä jo olin lähtenyt. Ja hyvin mummon kanssa oli ollut, kiukuttelu alkoi kun minä saavuin kotiin :D Eihän sitä toisille passaa näyttää jos suututtaa :kieh:

Eli varmasti hyvin pärjäävät täällä ensi viikonloppuna. Vaikka tottakai jännittää jättää ekaa kertaa yöksi toiselle, mut ihana lähteä miehen kanssa kahdestaan muualle. Eikä tarvitse miettiä joko on neidillä nälkä ja pitää äkkiä käydä jossain ennen kuin alkaa nukkumaan.
Meinataan sit illalla käydä ravintolassa ihan syömässä, ja ihan kaikessa rauhassa =)

Löysin muuten kaupasta 5kg:n mansikkalaatikon, 22,50?! Halvin hinta mitä olen koko kesänä nähnyt. Päällimmäisissä laatikoissa kyllä oli hometta, mutta otin alempaa niin ei ollut. Paitsi kun äsken siivosin niin yhdessä vaan pieni pilkku. Otin ihan tarkoituksella kovempia ja raa'empia kun ne saa hyvin kypsytettyä pöydällä vaikka lautasen päällä ja loput laatikossa. Eipä ollut sitten pehmeitä ollenkaan seassa =)

Luminka
 
Red Dragon ei kyllä haittaa ollenkaan että tilasit samanlaiset petivaatteet ja suojukset. :). Sellainen vajaa viikko menee kun postiin tulee.

Täällä pyykkikone laulanu koko aamun ja seuraavana olisi menossa juuri nuo petivaatteet pesuun. Yllättävän pahalle tärkille haisee kun paketin avaa. Ja onpahan sitten puhtaana kun pinnasänky palautuu siskolta. Kovasti jo odotan että saa ruveta laittaan vauvan sänkyä valmiiksi. Kovasti syyhyttäs jo ruveta 50-56 vaatteetkin pesemään ja kaappiin laittamaan. Hoitopöytää en varmaankaan laita enään ku esikolta jäi kokonaan käyttämättä ja eipä tuo kovalla käytöllä ollut tytönkään aikana.

Puolen tunnin päästä olisi lääkärissä käynti, täytyy käydä tarkistuttaan tilanne ku edelleen supistelee paljon. Illallakin ku pojan kans katottiin CSI.tä niin ohjelman aikana supisteli 4kertaa. Ja tällekkin aamua kerinny supistella jo saman verran. Toivotaan vaan että kaikki olisi kumminkin hyvin. Tosin edellisen raskauden aikana supistelut alkoi jo rv 20 tienoilla ja loppuajan makasin sitten kotona saikulla. Kohdunsuu oli rv 26 pehmeä ja hieman auki.

Mutta nyt täytyy lähteä tarkistus käynnille.
 
sitten kaksinkerroin


sitten ota kiinni kankaan vasemman yläreunan päällimmäisestä kulmasta ja vedä kohti oikeaa yläreunaa



niin että oikea puolisko pysyy kaksinkerroin






käännä nyt nakyvä puoli kohti lattiaa


kääri keskiosa rullalle






nyt vaippa on valmis ja sitten vauvalle näin




ja siinä vauvalla hyvä vaippa... tohon päälle tarvittaessa nippanappi jotta harso pysyy kiinni ja sit esim villahousut!tai vaippakuorijoka estää kosteuden pääsyä vaatteisiin ja pitää harson paikalla:)
-äiti88 ja toukkapoju 25+0-
 
Mä oon ruvennu näkee kauheita painajaisia :kieh: inhottavaa mennä nukkumaan ku tietää et herää ihan hikisenä ja järkyttyneenä, ne on niin sellasii todellisii unii, et ihan järkytyn :/

Tiistaina ultra viel, jännittää :D Ku se kuitenkin on siks, et oli jotain ns.vikaa ni pitää tarkistaa et onx pahentunu vai pysyny samassa, joten nyt vaan peukut pystyssä sit että ois samassa.

Papu on ruvennut riehumaan mahassa niin, että hui kauhia. Siis eilinen meno oli suorastaan pelottavaa, kun ihan mä heiluin siitä voimasta millä pieni riehu masussa. :D

Rinzessa ja papuRinssi rv.26+1
 
Noniin, lääkärissä käyty ja kohdunkaula lyhentynyt. Ja reilulle sormelle olen jo auki. Onneksi ei kuitenkaan kohdun puolelta. Lepoa lepoa lepoa sitä määrättiin ens to asti kun on nla lääkäri silloin. Ja meinasi ettei töihin ole enään asiaa. No vielä on tämä ja ens viikko kesälomaa jäljellä. Saa nähä mitä oma lääkäri sitten nla.ssa sanoo. Sitä nuo mun supparit tiesi. Tulee pitkä aika sängyn pohjassa jos joutuu loppu ajan vaan makaamaan.

Su ei saa lähteä hautajaisiin koska se olisi liian rankka päivä. Joutuu seisomaan ja muutenkin olisi rankkaa. Täytyy hiljentyä kotona hautajaisten ajaksi ja kunnioittaa siten mummon muistoa. Käy sitten myöhemmin haudalla.

Nyt lepäileen.

T. Löllykkä ja haamu 26+3
 
luminka torilla oli mansikat tänään 18-20?/5kg, ajattelin jos huomenna laatikon kävis ostaa. *nam*

Tänään kävin pankissa ja apteekissa ja tuntu että kuolen sille matkalle, supisteli ihan hirveesti ja alapää oli tosi kipeä. Nyt oon yrittäny lepäillä mutta ruokakaupassa ois vielä käytävä kuhan ukko kotiutuu.

keiju ja wiljo 26+1
 
äiti88: Sulla on samanlainen toppi ku mullaki! On muuten yks kesän lemppareista =) Eikä edes maksanu paljoa... Ihanan pallolta sun masu näyttää edestäpäin =)

löllykkä: Joo, lisään minä sinut, näköjään päässyt taas unohtumaan :D Illemmalla laitan kun on enemmän aikaa. Nyt pika hetki koneella kun tyttö isukkinsa kanssa kaupassa (ei siis neiti anna mun olla koneella =) )..

Tänne on jo ensi viikolle luvannut kylmenevää... HÖH! Pitää kai lähteä tästä ulos aurinkoon vielä kun se paistaa lämpimästi =) Palailen illalla taas :wave:

Luminka
 
Moikka taas kaikille! Kamalasti on tullu taas tekstiä...

Tuli oltua mökillä meilkein viikko. Viime lauantaina lähettiin aamupäivästä ja tänään sit tultiin takas vaikka ensin suunniteltiin kotiin tuloa vasta huomisella, mut mies halus kalaan, joten puotin sen tuossa sit matkalla kyydistä. Mukava olla taas kotona, vaikka mökillä on aina niin mukava olla, ja nyt oli vielä ihan kohtuulliset ilmat. Ei satanu yhtenäkään päivänä, mitä nyt pohjoistuuli hieman kiusas parina päivänä. Koiruuskin ihan onnessaan kun sai mennä ja olla niin ku huvittaa.

Selkäkivut ei oo helpottanu, tuntuu et pahentunu vaikka mökillä tosiaan vaan olin. En paljo tikkua ristiin laittanu. Mieski jo välillä meinas et liikaa makaan :D mut sanoin sille ettei mulla oo mikään pakko tehdä koko ajan jotain. Mökillä on tarkotus vaan rentoutua ja sitä mä kyllä yritin kovasti.

Nyt kuitenki täytyy mennä kahlaamaan posti läpi, et onko mitään jännää sattunu tulemaan.

nannamaaria ja upana *viikoista sekaisin ja kalenteri hukassa, joten toi täytyy ihan ekax tarkistaa* :eek:
 
äiti88: Kiitos opastuksesta! Pitää opetella, vaikka viikonloppuna ja katsoa mitä tulee :D

Mistä langasta niitä villahousuja tehdään? Ostin Hahtuvainen, mutta ei taida olla tuo oikea, ku se on huovuttamiseen? ÄÄÄÄÄKS!!! :ashamed:
 
nannamaaria onko sulla käytössä tukivyötä? Mulla oli ed raskaudessa kovasti selkäkipuja ja silloin sain apua tukivyöstä. Nyt hain jo hyvissä ajoin tukivyön lainaan fysioterapeutilta. Ja on kyllä auttanut. Suosittelen.
 
äiti88: Niin ja mukava pallo sinulla jo :D :heart:

löllykkä: Mie niin innolla odottelen, että pääsen noutaa paketin :D. Maksoin jo nytten, ni ei tartte, kun hakea =). Sitten, ku ens kuun loppuun mennessä meille tulee se sänky, niin sängyn laitan valmiiksi jo pienokaiselle. Hiukan etukäteen, ku yleensä oon laittanu vasta viimesillä viikoilla :whistle: Mutta nyt on jotenkin erilailla suhtautunut kaikkeen.
Ja neljättä lasta tekee jo mieli

:eek:
 
RD: Noi villahousut, mitä mä oon tehny, on tehty Ruskovillan nettikaupasta tilatusta hahtuvalangasta. Kannattaa tilata lankaa jostain kestovaippoja myyvästä nettikaupasta tai sitten ruskovillalta. Ruskovillan lankojen mukana tulee myös ohjevihkonen, jossa oli helpot ohjeet niihin housuihin.
 

Yhteistyössä