Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Kävin tänään synnärillä illalla kun koko illan supistellut melkoisesti ja pari edellistäkin päivää jonkin verran.. No lepoa ja nitrolaastareita kirjoitettiin supistuksia rauhoittamaan. Ja lääkärin sanat:"täällä on istukka 3 cm kohdun suun päällä, onko sinulle siitä puhuttu aikaisemmin??" Eipä ole.. Eli nyt sitä saa sitten stressata mihin se siitä menee ja onko alatiesynnytys mahdollinen.. Harmittaa uusi huoli.. Muilla kokemusta samasta tilanteesta että istukka olisi kohdun suun päällä?
Ja onko muille määrätty noita nitrolaastareita supistuksiin?
 
minttu-maaria mulla viime raskaudes istukka kokonaan kohdunsuun edessä vielä rakenne ultrassa ja sitten viikon 30 ultras se oli jo siirtynyt pois siitä..... jos ei olisi siirtynyt olisin synnyttänyt sektiolla!

onnea sanse :flower:
 
rd ja manna hmm mä neuvoisin käytämään alussa harsovaippoja... ne on toosi imukykyisiä ja halpoja! niihin tarvitsee sitten vain vaippakuoren tai villahousut ja nippanapin eli hakasen joka pitää harson kiinni:) niin ja pojat yleensä tarvii lisä imua tohon eteen ja tytöt taakse:) mä käytin tytöllä harsoja alussa ja totesin kyllä tosi hyviks! niin ja äitiyspakkauksen vaipat on vallan hyviä, ihmiset ei vaan oo tottunut noihin kestoihin! alussa tuskin tarvii mitään lisäimua! pyykki vuorikaan ei meillä kauhiasti kasvanut ku joka tapaukses oli aina vajaa koneellinen jonkun värisiä ni sainpas vaipoilla koneen täyteen!

-äiti88 ja toukkapoju 24+6-
 
No huomenta!
Yöt on ruvenneet olemaan ihan kummallisia, heräilen enkä saa sitten enää nukuttua. Viime yönäkin taas kukkoilin tunnin verta hereillä ilman syytä. :kieh:

Sanse, isot onnittelut, ja todella kaunis morsian olet. Upeita kuvia!

Minttu-Maaria, jos on etinen istukka se saattaa siitä vielä paikkaa vaihtaa, mutta jos ei niin silloin sektio on ainoa turvallinen synnytystapa. Ja sitä tilannetta pitää nyt seurata että ei pääse pullahtamaan. Eli otahan rauhallisesti, jookos?

Mulla on neuvolalääkäri kymmenen maissa, käyn kysymässä niistä verikoetuloksista. Miestä eilen varottelin että pahimmassa tapauksessa joudun lähtemään TAYSiin, mutta toivotaan nyt että siihen ei tarvis mennä. Tosin esim eilen oli lepo kaukana, mies tuli töistä kotiin ja tuli samantien koneelle ja pelas 6 tuntia putkeen!!!!! |O |O Minä sitten ulkoilin poikien kanssa, vein uimaan ja kävin kaupassa ja tietty tein ruuan. Sit ukko viisaana välillä yrittää napista jotain että elä riehu. Just joo. Joskus nuo ukot on sitten ajattelemattomia. Ja tuon kun pitäs jo tietää kun on kolmas "ongelmaraskaus" menossa. Prkklll!

Olenkos muuten lukenut ketjua jotenkin huolimattomasti vai onko niin että Rinzessa ei ole toviin kirjuutellut? Missäs hän, onko kellään tietoa?

Nyt meen puuronkeittoon. Meidän pojilla on kaurapuurokausi menossa, sitä pitäs joka väliin saada. Hyvä niin, oli aika kun se ei meinannut kelvata millään. Tulen kertomaan sitten lekurikuulumiset tuonnempana.

HM ja papuset 24+6

PS: Jotain hyvää tässäkin päivässä, sain mun isältä viestin että on tulossa ensi viikolla Brasiliasta kotiin. Mulla on ollut ikävä.
 
huomenta!

voi paska! kaikki taas hävis! kirjoitin pitkän valitusvirren teille siitä kuinka neuvola ei ota mun edellisen raskauden veritulppaa tosissaan vaan saan itse aina soitella että mitä tehtäis, voisko kirjoittaa lähetettä verikokeisiin, voisko uusia reseptiä yms... mutta ehkä teidän kannalta parempi että teksti katos! :LOL: oon nyt menossa ysiks neuvolaan ja aion purkaa tuntojani tämän osalta kun oman th:n sijaisena sellainen sympis hoitaja. mutta nyt aamupalan kautta päivän touhuihin!

HM: tule kertomaan sitten kuulumiset! tsemppiä!

Mittu-Maaria ota nyt rauhallisesti!

ja Rinzessaa tässä myös kaipaillaan, ilmoittele itsestäsi!:)

aamupalalle

korppinen
 
Rinzessaa on mie kans mietiskelly, että missä on. Mutta eikös hän ollu huonovointinen joku aika sitten ainaki, että jospa ei vaan jaksa kirjotella... Toivotaan että ois vaan tämmönen syy! :|

Hari Mao: mie kärsin esikoisen kans ihan samanlaisista uniongelmista oikeestaan koko loppuraskauden. Aamuyöstä heräsin vaan ja saatoin pariki tuntia valvoa vaan. Vaikka väsytti niin ei vaan uni tullu silmään. Nyt on vähän jo ollu samaa ilmassa, varsinki muutama viikko sitten. Pari viikkoa on pikkumies meillä nukkunu katkottomia öitä niin en oo itekkä heräilly. Viime yönä ukkeli miut herätti ja sit taas valvoin pari tuntia. Ruhtinaalliset viis tuntia on unta takana ja seki kahessa pätkässä... HOHHHOIJJAA! Pitkä päivä edessä. Varmaan pitää päikkärit nukkua - onneks meillä pikkumieski päikkärit vielä nukkuu ihan reippaasti! Hyvää harjoitusta tulevaan kun vauvan kans saa heräillä... Esikoisen kans sai valvoakki vauva-aikana pitkin yötä, hän on ollu pienestä pitäen tosi huono nukkumaan. Varovaisesti toivon kakkosesta parempaa nukkujaa mutta jo yritän varautua pahimpaan!

Niin ja meillä on kans kaurapuurokausi pojalla. Puolisen vuotta sitten ei tikullaka koskenu puuroon ja nyt tällä viikolla ollaan joka aamu syöty kaurapuuroa! :)

Mutta eipäs muuta näin aamutuimaan, ei oikeen säkenöi...

Anzkuli ja Veikka 25+6
 
Kiitos äiti88 vinkistä! Noita harsoja olin ajatellut käyttää, ajattelin vielä ite ostaa harsokangasta ja ommella siitä sopivan kokosia palasia, jos tulis vielä halvemmaks kuin ostaminen!

Sanselle ONNEA :flower: niin kuin muut onkin jo sanoneet todella ihania kuvia!

muuta en nyt ehdikään, pyykkivuori odottaa ja tänään vielä ehdittävä postiin!! Hauskaa päivänjatkoa kaikille!!!

 
Huomenia..

Taas on lääkäriaika varattuna. Tälläkertaa tohon lääkäriasemalle, makso mitä makso! Mutta toi omalääkäri on niin tyhjän kanssa ja tyly eukko! Meen neljältä, nyt ihan valtava paine koko päässä ja niistäessä järkky kipu. Aattelin samalla kertoo mun selkäsärystä ja paineen tunteesta, jos se vaikka voi kirjottaa saikkua sinne ens torstaille saakka kun neuvolalääkäri. En meinaan pysty tekeen yhtään iltavuoroo tässä kunnossa (siis vaikka ilmankin flunssaa)..On myös mennyt ihan pilalle kohta 2viikkoa lomasta :( Ja tästä odotuksesta, en eilenkään huomannut ollenkaan että pikkukamu ois liikkunut...sitten aamulla ihan paniikissa kopsuttelin sille, niin onneksi potkaisi takas :heart: Johan pienikin stressaantuu tästä touhusta.

Kestovaipoista: Ostin (tai on vielä maksamatta) ystävältäni vastasyntyneelle sopivia vaippoja (ilm. niitä kuoria ja imuja) kokeeksi. Oon kanssa ihan pihalla kuinka osaisin niitä käyttää. Pitänee alkaa perehtyä. Mutta kuten ystävänikin, käytän varmaan rinnalla ihan tavallisiakin esim. öisin. Säästöähän siinä tulee joka tapauksessa, jos muutamankin vaipanvaihdon päivässä pärjää kestolla. =)

Minttu.maaria: Olikos sulla supparit tehneet jo tuhojaan? Ja onko ne oikeen kivuliaita.. En oo kuullut että nitrolaastaria ois määrätty, mutta kaipa se on sitten avuksi. Kyllä sitä aina hämmästelee kaikki mitä lääkärit keksivät. Mutta ehkä heidän sanaan tarvii vaan uskoo. :) Vaikka kivahan se ois aina kuulla että jollain kokemusta asiasta.
Mullekin määrättiin silmätulhedukseen oftan akvakol-tippoja ja tippojen selostuksessa luki: raskauden aikana, käytöstä neuvoteltava lääkärin kanssa.. Ei meillä lääkäri paljon neuvottele, on ihan huolettoman oloinen, vaikka mun neuvolalääkäri. Välillä tuntuu ettei ees ota selvää, onko turvallista käyttää tms. Siksi tänään aattelin luottaa tuohon yksityiseen, kun sillä hiukan eri ote asiakkaisiinsa.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

Helmi
 
No hei!
Lääkäristä kotiuduttu. Siellä oli joku kesäsijaisplanttu, MIESlääkäri :x joka tuntu i olevan hieman pihalla... ajat olivat jo aamusta puoli tuntia myöhässäkin. Oli sitä mieltä että seurataan verenpainetta kotona (niin millähän...) ja tehdään stixejä edelleen. Okei... Ylämahaa juilii edelleen, mutta ehkä sitten soitan suoraan synnärille jos tulee jotain isompaa oiretta. Mutta pääasia että saa olla kotona!

Helmi, noi Akvakolit on turvallisia käyttää, niitä käytetään myös ihan vastasyntyneellä jos silmät rähmii. Myös mulla oli Akvakolit tuossa pari kuukautta sitten kun silmätulehdus jylläsi meidän taloudessa. Alkuun sain Fucitalmicia mutta se ei auttanut yhtään. Eli ihan riläks vaan.

Huomenna on tilipäivä, meen poikien kanssa kaupungille kun tarvii kaikennäköistä pientä ja vähän isompaa. Lupasin pojille ostaa jotain uimalelujakin jos löydetään. Jospa vaikka repäsis ja uskaltas ostaa pikkusille jotain vaatetta... Huomenna illasta olisi tarkoitus mennä katsomaan turvakaukaloa, halvalla saisin jos on kunnoltaan hyvä. Pikkuhiljaa tässä saa alkaa hankkimaan kaikkea. :heart: Ehkä sitten tulisi sellanen olo että ne pamperot oikeesti tulee joskus kotiinkin.

Hernekeitot tuli äsken nautittua, nyt kahvihammasta kolottaa. Eli kaffenkeittoon. Tai siis vedenkeittoon, meillä kun juodaan murukahvia... :p Mutta nyt siis adios toviksi.

Helpottunut HM ja papuset
 
Äippäpakkaus ois tullu postiin ja ei oo virtaa lähteä sitä hakemaan tai enhän minä sitä ois kantanu vaan ukko mutta nyt hänkin on kovassa lentsussa ja kuumeessa :snotty:

Joo mullaki rakenneultrassa näytti että istukka on vain 2 cm päästä kohdun suulta ja 15.8 on istukkakontrolli, toivottavasti on noussut ylemmäs..

Pitää lähteä keittämään aamupuuroa jos mieskin sais vähän sitä alas..
 
Sanse: Onnittelut! :flower: Kaunis puku.

Päiviä vain muillekkin, on tullut pidettyä hieman palstataukoa.

Muitakin ollut siis sokerirasituksessa. Itselläkin oli viime ma. Jos itse saa päättää, ei kyllä enään ikinä uudestaan :$ Se litku oli aivan jotain kamalaa. Jossain kuulemma käytetään kokistiivistettä tms, mutta täällä se ainakin oli ihan maustamatonta ja ... hrr. Kamalaa. Mutta siis, tänään oli lääkäri, ja arvot oli ihan ok. Paastoarvo 4.6 (4 - 6 normaali), ja 5.7 sekä 1h että 2h, eli ei kuulemma mitään hätiä niiden suhteen.

Mitataanko muilla säännöllisesti hemoglobiinia? Itseltä mitattu vain 2krt koko raskauden aikana, ja silti pitäisi rautaa syödä niiden arvojen perusteella (123 alempi arvo)... Ja tänään sitten edes katottu miten se rauta vaikuttaa. :|

Yamini ja ötökkä 26+3
 
Sanselle Onnea Rouviintumisesta :flower:

Hari Mao Täällä toinen heräilijä :wave:

Mulla johtuu ihan siitä että mahaan sattuu niin kovaa etten pysty nukkumaan |O En oikein osaa sanoa onko supistelua vai mitä mutta aivan hirveää :kieh:
Ja kuopus on alkanut näkemään luultavasti pahoja unia kun vikisee yöllä vähän väliä ja minä kun pomppaan pienestäkin inahduksesta ylös katsomaan että mikä hätänä :|
Onneksi aamuisin nukutaan sitten lasten kanssa pidempään..Mutta ensi viikolla alkaisi työt ja aikaiset herätykset,saa nähdä miten sitä jaksaa kun päivisinkin pakko pitää pieni lepo tuokio aina välillä kun supistelee ja koskee tuonne mahaan....
Ja edelleenkään minulla ei ole tarkistettu tilannetta että onko paikat ruvennut aukeamaan,neuvolasta kyselin että uskallanko työt aloittaa niin terkka vaan totesi että jos tuntuu etten jaksa niin käy päivystyksestä saikkua |O Eihän ne siellä varmaan mitään kohdunsuun tilannetta rupea tarkistelemaan....

No saa nähdä miten ne työt alkaa sujumaan.Saattaa olla vauhtia tiedossa kun ryhmääni kuuluu 4 poikaa ikävälillä 3-6 vuotta :whistle: + tuo 2v neitonen....

Pitää jotain positiivistakin tähän nyt kertoa.Olen hommannut lomalla vauvalla tavaroita
-pinnasänky
-kantopussi
-toppapuku
-pinnasängyn suojus+ vuodevaatteet
:heart: On jotain edes hommattuna pikkuiselle....
 
kaikille kipeenä oliljoille ja supistuksistä kärvisiville :hug:

mulla supisteli eilen taas aika imakasti vaikken mitään suurempia tehnytkään. Oon yrittäny lepäillä ettei supistelis mut öisinkin heräilee supistuksiin, ei kiva ei.

kävin tänään ne vaunut ostaa ja tässpä Helmille kuvia vaunuista kun niitä eilen kyselit =)




Tänään illemmalla tulee kaveri poikiensa kanssa leikkimään ja kattoo uusia vaunuja
=)

mutta illemmalla sit lisää kirjoittelemisia!

keiju ja wiljo 26+0
 
Soittelin tuossa neuvolaan sokerirasituksien tuloksista.. Ihan hyvät lukemat kuulemma oli, huonomuistisena en enään niitä muista mutta kuitenki ei ollut lähelläkään ylärajoja =) Eipähän tartte tuon asian kans ressata..

rv 25+3
 
Onnea Sanselle rouviintumisesta.

Keijulla ihanat vaunut. Mäkin olisin halunnu tälle uudet ostaa mutta ei kannata ku kuopukselle ostin 01/06 ihan uudet ja yhtä vaaleet ku keijunkin vaunut. Ja kuopus ei paljoa niissä vaunu osissa nukkunut. Ratas osassa sitten onkin jo hieman enemmän ollut. Emmaljungat nekin.

Paljon ei hankintoja tarvis tehä toisaalta ollenkaan ku kaikki löytyy. Mutta sorruin silti... Piti anttilasta tilata tällaiset:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=405149&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10070&categoryId=10490

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=406441&shopId=10008&findPath=true&compartmentId=10061&categoryId=10484&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

Ja hobby hallista jomman kumman näistä... (vielä passaa laittaa kumman ostin ku muuten paljastuu kumpi tulossa... :) )

http://www.hobbyhall.fi/
http://www.hobbyhall.fi/

Kummasti meillä tuota nalle puhia piisaa.... Tyttökin ihan mielissään ku sai uuden lakana setin yllätys yllätys sekin nalle puhia. Ja prinsessaa siinä toinen mikä on in...

Meillä olis su hautajaisiin meno mutta saa nähä miten käy ku supistelee paljon. Riippuu ihan päivästä mutta yleensä supistusten määrä vaihtelee 5-10 krt / pvä. Ja silloinkin vaikkei mitään edes tee niin saattaa ruveta supistelemaan.

Aamulla sain ihania uutisia ( olin silloin vielä onnellisesti untenmailla ) viestin muodossa. Serkkutyttö oli saanut 7.30 3500g painavan pojan. Äitillä kaikki ok poika leikattu 9,30 kun oli napatyra. Mutta ei vaarallinen. Sitä ne mun viime yön supistelut tiesi.... :LOL: Olivat lähteneet 4,30 ajamaan raahesta ouluun ja ei kauaa menny ku poika maailmassa.

Nyt täytyy taas lähtä lepäileen ku alkaa supistelemaan kiitettävästi.

Löllykkä ja haamu 26+2
 
Hari Mao: KIITOS, Juuri tuon ¨halusinkin kuulla! :D Että oikeita tippoja tiputtelen :) Helpottaa uskomattoman paljon, kun tiedon saa joltain jolla omaa kokemusta asiasta. Tätä varten kai me täällä palstaillaankin. ISO :hug: kaikille siitä.

Keiju: Mä oon nyt tosi TOSI kade sulle! Juuri tollaset kärryt mäkin kelpuuttasin (niiden harttanin....eli kuunkullan vaunujen jälkeen) :D
Saapiko udella paljonko niistä maksoit?

Oltiin tuossa rannalla ja poimittiin vattuja, sekä tehtiin vattupiirakka :p Hyvältä näyttää! On se onni että on tuo poika tuossa joka keksii tekemiset, muuten hapantuisin surkuttelemaan oloani tänne sohvannurkkaan. =)
 
Onpas tullut kivasti tekstiä :)

Hyviä kuulumisia tulen kertomaan kohdunkaulan kontrollista. Tilanne on pysynyt samana.
Ei ole pahemmaksi onneksi mennyt. Kohdun sisäsuu on siis auennut, mikä siis tarkoittaa samaa kuin kohdunkaulanlyhentyminen, mutta ulkosuu on vielä tiukasti kiinni, mikä on hyvä juttu.
Lepäilyä jatketaan kotona ja suppareita ei sais tulla joten magnesiumia vaan nassuun kuten tähänkin asti. Muuta tässä ei voida tehdä kuin lepoa, lepoa ja lepoa...

kiva kuulla löllykästäkin :)

Sanse, Onnittelut! :flower: kaunis morsian

hienot vaunut luminkalla ja keijulla!

Minttu-maaria, :hug: En ole kuullutkaan et nitrolaastarit auttais supisteluun, ihan uus juttu mulle.

Yamini, Mullakin on mitattu hemoglobiini vaan 2 krt.

Kenellä kaikilla täällä olikaan jo kohdunkaula lyhentynyt?Kädet ylös!

Kuunkulta ja poitsu 25+4
 

Yhteistyössä