Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Anzkuli: Hyvä hyvä :D Niin sitä pitää! Kyllä ne nla:ssa huomaavat, jos on jotain. Itsellä ainakin alkoi pikku hiljaa tuo alapaine nousee, mutta ei koskaan yli 90. Mutta sehän on vaan, että mikä on oma normaali verenpaine, jota seuraavat.. Että jos arvot alkaa nousee ihan mielettömiin lukemiin, ni huolestuuvat. Ja valkuainen ilmestyy kanssa.
 
Oi, sain nukkua tänään jonnekin yhdeksään saakka =)

Mies heräs välillä likan kanssa, oli syöttänyt aamupuuron ym. ja olivat lähdössä ulos rattailla kun aloin sängystä kömpimään ylös =)
Kerrankin aamupalan sain syödä ihan rauhassa ja hiljaisuudessa. Sit jäivät sen jälkeen vielä ulos pariksi tunniksi, siivoilivat autoa ja muuten vaan kävelivät etupihan parkkipaikalla. Ja mä sain taas nauttia yksin olosta =) Pesin ikkunoita ja löhösin sit sohvalla kun alkoi lonkkiin koskemaan....
Syötin typylle lounaan ja nyt on jo päikkäreillä.
Minä sain eilisen päivän olla kokonaan tytön perässä, ei meinannut takapihalla viihtyä ollenkaan kun iskä laittoi autoa edessä ja sinne aina piti päästä. Joten pikkasen kivaa vaihtelua toisinpäin tämä aamu =)

Pyykkiäkin on pesty, pitäis vielä entiset ottaa pois naruilta. Mut sen ennättää vaikka kun neiti on herännyt, innoissaan kuljettelee joka paikkaan ja heittelee päällensä =)

helmi: Kylläpäs sua nyt koitellaan, paranemisia :hug:

Anzkuli: Kiva että teillä on häiden vietto hyvin sujunut! On se kiva välillä päästä laittautumaan ja syömään valmiista pöydästä herkkuja =)

Luminka, jo raskausviikolla 27! (26+1)
 
Heissan kaikille pitkästä aikaa...

Textiä on tullut toooosi paljon.... en varmastikkaan ehdi kaikkea lukemaankaan :ashamed:
Mites täällä voidaan ?
-Itse voin hyvin,massu kasvaa ja neuvolassakin käyty jo uudessa paikassa ja laitoin ne kelapaperitkin menemään ajat sitten,nyt vaan ootellessa sitten.
Tiistaina oisi sitten lääkärin tarkistus.Tytsy on kova pyörimään masussa,kiva seurailla aina jos vaan aikaa jää,kyllähän sen tunteekin sitten kuitenkin kokoajan.Yöt saan toistaseksi nukkua hyvin vielä.
Neuvolakuulumiset on tässä
*verenpaine 113/75
*hemppa 133
*ei turvotusta
*kohdun pohjan korkeus 21,5cm
*liikkeet ++
*syke 140+pissatestit puhtaat
*paino 52,7kg

ja tässä uusi kuva masustani :heart:



Pöppiäinen & touhustiina 26+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Anzkuli: Hyvä hyvä :D Niin sitä pitää! Kyllä ne nla:ssa huomaavat, jos on jotain. Itsellä ainakin alkoi pikku hiljaa tuo alapaine nousee, mutta ei koskaan yli 90. Mutta sehän on vaan, että mikä on oma normaali verenpaine, jota seuraavat.. Että jos arvot alkaa nousee ihan mielettömiin lukemiin, ni huolestuuvat. Ja valkuainen ilmestyy kanssa.
Niin, neuvolaan kyllä luotanki. Mutta nyt kun tää asia rupes mietityttämään ja neuvolakäyntiin on vielä reilu viikko niin sillä rupesin kyselemään, että voinko huoletta ootella sinne saakka. Siellähän ne tosiaan sit pissan joka kerta kattoovat! :) Mutta yritän olla siis huoleti! :D
 
iltaa!

Anzkuli: anteeksi jos oon saanut sulle tarttumaan tuon pelon raskausmyrkytyksestä kun viime viikolla tänne pelkoani purin! en arvannut eikä tarkoitukseni ollut lietsoa pelkoa muissa! oli vaan itselle niin helpottavaa purkaa asiaa tänne teille, kun olette samassa tilanteessa ja ymmärrätte näitä kaikkia erilaisia pelkoja ja mielialoja... Ja pelosta vielä, oma pelkoni laantui kun kävin neuvolassa ja kun uusi TH aika sattuu vielä olemaan jo tulevana keskiviikkona niin tietää että kaikki taas katotaan pian, että on kunnossa. mutta mulla on ihan samaa, että kun tulee neuvolasta niin viikon kaks on ihan rauhallisin mielin, mutta pitempi aika ja jos vaan tulee minkäänlaista oireen tapaistakaan mieleen niin sitten alkaa pelottamaan. Mutta koita Anzkuli olla rauhallisin mielin jos verenpaineetkin on noin hyvät!:) ja anteeksi vielä!

täällä ollut tosi kiva viikonloppu, eilen olin poitsun ja miehen siskon perheen kanssa viettämässsä rantapäivää meren rannalla (mies oli työjutuissa). tänään käytiin serkun rippijuhlissa ja muuten touhuiltu kotona. mies korjannut jotain juttua työautostaan, minä leivoin (taas) mokkaruutuja ja aloitellut pakkausta, kun se muutto lähenee hurjasti... muuttoa varten oikeastaan leivoinkin, kun ajattelin, että helppo muuttoavulle keittää kahvit ja sulattaa piirakkaa vaan pakkasesta. muutto siis torstaina, tai tää pitää olla tyhjä torstai iltana... ja kyllä on heti kipeämpi olo ja supistelee vaikka en oo tässä touhuillut yhtäjaksoisesti kuin neljästä saakka kun herättiin päikkäreiltä pojun kanssa. no kävinhän aamulla lenkillä, tai siis puistoss kävellen. päivällä otin kuitenkin ihan rauhallisesti kun oltiin siellä juhlissa eli lähinnä istuskelua, mutta nyt pelkän illan touhuttua selkä, jalat ja maha kipeä! saa nähdä mikä olo viikonloppuna kun kamojen pitäis olla edes suurinpiirtein paikoillaan... vähän meinaa pelottaa, että kuinka käy!

Helmillekovasti paranemista ja jaksuja! Flunssa on aina inhottava kesällä, kun sairastaminen ei todellakaan oo mukavaa jos on vähäkään lämmintä kun se vaan pahentaa oloa ja puhumattakaan kun on raskaana kesällä ja vielä sairaana! :hug:

oon saikulla, mutta oon luvannut silti mennä huomenna aamupäiväksi töihin... sitten pitäiski aloittaa tää pakkausoperaatio kunnolla..

mutta nyt nautin hetken hiljaisuudesta kun mies lähti poitsun kanssa pyöräilemään... jaksuja kaikille ja toivotaan hyvää tulevaa viikkoa kaikille!

korppinen rv tasan 26!
 
iltaa!

Anzkuli: anteeksi jos oon saanut sulle tarttumaan tuon pelon raskausmyrkytyksestä kun viime viikolla tänne pelkoani purin! en arvannut eikä tarkoitukseni ollut lietsoa pelkoa muissa! oli vaan itselle niin helpottavaa purkaa asiaa tänne teille, kun olette samassa tilanteessa ja ymmärrätte näitä kaikkia erilaisia pelkoja ja mielialoja... Ja pelosta vielä, oma pelkoni laantui kun kävin neuvolassa ja kun uusi TH aika sattuu vielä olemaan jo tulevana keskiviikkona niin tietää että kaikki taas katotaan pian, että on kunnossa. mutta mulla on ihan samaa, että kun tulee neuvolasta niin viikon kaks on ihan rauhallisin mielin, mutta pitempi aika ja jos vaan tulee minkäänlaista oireen tapaistakaan mieleen niin sitten alkaa pelottamaan. Mutta koita Anzkuli olla rauhallisin mielin jos verenpaineetkin on noin hyvät!:) ja anteeksi vielä!

täällä ollut tosi kiva viikonloppu, eilen olin poitsun ja miehen siskon perheen kanssa viettämässsä rantapäivää meren rannalla (mies oli työjutuissa). tänään käytiin serkun rippijuhlissa ja muuten touhuiltu kotona. mies korjannut jotain juttua työautostaan, minä leivoin (taas) mokkaruutuja ja aloitellut pakkausta, kun se muutto lähenee hurjasti... muuttoa varten oikeastaan leivoinkin, kun ajattelin, että helppo muuttoavulle keittää kahvit ja sulattaa piirakkaa vaan pakkasesta. muutto siis torstaina, tai tää pitää olla tyhjä torstai iltana... ja kyllä on heti kipeämpi olo ja supistelee vaikka en oo tässä touhuillut yhtäjaksoisesti kuin neljästä saakka kun herättiin päikkäreiltä pojun kanssa. no kävinhän aamulla lenkillä, tai siis puistoss kävellen. päivällä otin kuitenkin ihan rauhallisesti kun oltiin siellä juhlissa eli lähinnä istuskelua, mutta nyt pelkän illan touhuttua selkä, jalat ja maha kipeä! saa nähdä mikä olo viikonloppuna kun kamojen pitäis olla edes suurinpiirtein paikoillaan... vähän meinaa pelottaa, että kuinka käy!

Helmillekovasti paranemista ja jaksuja! Flunssa on aina inhottava kesällä, kun sairastaminen ei todellakaan oo mukavaa jos on vähäkään lämmintä kun se vaan pahentaa oloa ja puhumattakaan kun on raskaana kesällä ja vielä sairaana! :hug:

oon saikulla, mutta oon luvannut silti mennä huomenna aamupäiväksi töihin... sitten pitäiski aloittaa tää pakkausoperaatio kunnolla..

mutta nyt nautin hetken hiljaisuudesta kun mies lähti poitsun kanssa pyöräilemään... jaksuja kaikille ja toivotaan hyvää tulevaa viikkoa kaikille!

korppinen rv tasan 26!
 
Huhhuijaa.. Sain tänään jotain aikaiseksi, vaikka aamupäivällä näytti siltä, että en saa tehtyä mitään..

Eilen illalla sanoin miehelle, että saa tänäänkin mennä mökille tyttöjen kanssa, että minä saan rauhassa siivota tyttöjen huoneen.

Tyttöjen huone oli sen verran täynnä tavaraa, ku roudattii vaan ne meidän entisen sängyn runkopatjat (2kpl 90*200) neitien huoneeseen.. Oli tarkoitus ostaa jo nyt lautaa, että tehdään tytöille parvet.. Mutta katsotaan tehdäänkö vasta jouluun mennessä :D .

Mies sanoi minulle pari viikkoa sitten, että nyt mahtuu ne sängyt tyttöjen huoneesta varastoon. Tuon takia sitten eilen päätin ottaa ihteäni niskasta kiinni ja siivota.

Tänään sitten, kun ukko heräs ylös, niin sanoin: "Aletaanha mennä nostelee sängyt varastoon" Mies: "Ei sinne mahdu" Mie: :eek: Anteeksi mitä?!? :eek: |O
Mies: "Siis mahtuuhan ne sinne väliaikaisesti, mutta ensiksi pitäisi tyhjentää ylähyllyt, jotta ne sinne sitten mahtuu."

Olisi helvetti tuon sanonut jo eilen, ku kuuli suunnitelmistani :headwall: .

Kun ukko viimeisimmän lauseensa sanoi, niin sanoin toiselle, että antaa olla... alkakaa lähtee mun näköpiiristä pois:D.

Minä menin varastoon ja tyhjensin ylähyllyn. Lähti kolme laatikollista tavaraa roskiin. Roudasin eteiseen runkopatjat ja irrotin niistä jalat valmiiksi pois, ni ei tartte ukon ku nostaa ne ylös. Eli pääsi helpolla! Eipä ylähyllyllä hirveästi tavaraa ollut.

Sain järjesteltyä huoneen uudelleen ja siivottua kunnolla. Pesin seinätkin. Imuroin ja pesin lattiat ja pyyhin pölyt ja laitoin vähäiset lelut nätisti.. Mitä oon jättänyt neitien huoneeseen, kun eivät ole innokkaita siivoamaan :whistle: . Enpä oo pitkään aikaan nähnyt noin paljon lattiatilaa neitien huoneessa :D.

Tulivat mökiltä siinä 17.30 ja lähdettii sitten hakee anopilta viel yx matto tyttöjen huoneeseen väliaikaisesti, kunnes saadaan ostettua lasten matto. Mutta sekin oli liian iso pesukoneeseen.. Paljonkohan pesu maksaa pesulassa?

Sitten ruvettii laittaa sängyt varastoon. Ja muutenkin raikottiin varastoa. Hiukan lähti tavaraa roskiin!! Hyvä Me. Tai hyvä minä, kun sain ukkoa potkittua persiille.

Ja imuroin myös muutkin huoneet ja pesin lattiat ja pesin pöntön.

Huomenna olisi sokerirasitus. Klo 20.00 lähtien en oo syönyt mitään. Mitenkähän sitä jaksaa olla syömättä 12h.

Kerrankin olen saanut jotain aikaiseksi. Vielä olisi sitten nuo keittiön kaapit. Kyllä mie ne vielä joskus saan siivottua ja järjestettyä!

Red Dragon & Nuppu 26+0 :heart:
 
moikat tännekkin...
Nyt on reissusta palattu ja reissu meni hyvin. Torstaina kävin ikeassa soppailemassa kaikkea tarpeellista ja tarpeetonta. Perjantai meni sit korkeasaaressa, on se vaan ihana paikka. Paikat palo ku oli niin hele ja sit lauantaina oltiin päivä lintsillä. Hissun kissun mentiin ja ihan minun voinnin mukaan ku kuiteski rauhallisesti pitäs ottaa. Eilen illalla sit supisteli aika kurjasti :/
Ikeasta ostin uusia juttuja kotiin ja sit sain siellä päähäni että meillä vaihdetaan huoneiden järjestystä joten se ois miehellä huomenna edessä. Vaihdetaan siis pojan kanssa päikseen huoneet kun pojan huone on isompi ja sinne mahtuu paremmin "Wiljon" tavarat ja sänky.

Huomenna ois sit se puolivälin neuvolalääkäri iltapäivällä, kerronpa sit viimeistään sen jälkeen lisää kuulumisia.

keiju ja Wiljo 25+4
 
korppinen: nou hätä! ei paniikkia! :D Sitä vaan aina sit rupeaa aattelemaan kaikenlaista kun lukee näitä juttuja! Mutta onhan se hyväki toisaalta sit että kuulostelee omaa oloaan! Avautukaa vaan entiseen malliin kaikista vaivoista, olkaa hyvät! :D
 
No avaudutaan (vaikkei vaivoista): olin varannut parin viikon päähän ajan 4D-ultraan, mutta juuri netitse aikaistin aikaa tulevalle viikolle--- ai miten niin kärsimätön tapaamaavauvaa, näkemään, että kaikki on kunnossa (sekä sen sukupuolenkin =) ).
 
Huomenta!
Herätys 5.45 kun ukko könysi itteään töihin päin, kolisteli keittiössä ja vessassa, perhana. Tunnin päästä soikin sitten jo kello, mulla kun on nla puoli kymmeneltä ja pitää pojat ottaa mukaan niin on varattava aikaa... Saa nähä onko verikokeiden tuloksia jo tullut.

Eilen olin poikien kanssa anoppilassa kylässä, pääsi vaan istahtamaan valmiiseen ruokapöytään. :D Pojat touhuilivat kaikennäköisiä leikkejä ja minä kattelin appivanhempien kanssa Kalevan kisoja. Kun illasta päästiin kotiin niin mies vei vielä pojat ja koiran iltauinnille, minä sain käydä rauhassa suihkussa ja laittaa iltapalan valmiiksi. Sitten kun pojat olivat urvahtaneet unilleen niin miehen kanssa katteltiin jonkin aikaa nelosen leffaa kunnes uni voitti. Eli ei meilläkään nuo illat mitään glamööriä ole, hyvä jos hereillä jaksetaan pysyä. Yleensä mies väkertää jotakin tässä koneella ja minä kattelen telkkaa. Joskus saatetaan jotain hyvää iltapalaa laittaa. Ja ne meidän vaakamambo-harjoitelmat osuu yleensä tuonne aamupuolelle, iltaisin kun on niin naatti. :whistle:

Torstaina menen ostamaan tyttöselle turvakaukalon, jee. Pojalle on siis olemassa meidän esikon vanha kaukalo jonka aattelin vielä ottaa käyttöön kun on ihan hyvä, neidille löysin käytettynä edullisesti joten hyvä niin. Tuleepahan olo että on sentään jotain jo hommannut lapsukaisille. Ä-pakkauksia ei ole vielä kuulunut, vois jo pikkuhiljaa tulla. Tosin en tiedä kuinka hirveä jono Tampereen Kelassa on kesäisin, puhelimella kun sinne ei pääse läpi millään, että viivästyykö päätöksetkin sitten ruuhkien takia... toivottavasti ei.

Taidan mennä keittään kahvit. Tulen kertoilemaan nla-kuulumiset sitten tuonnempana.

HM ja papuset 24+4
 
Huomenta!

RD: tsemppiä rasistukseen! tuu kertoon heti kun saat tulokset. saadaanko ne teillä samantien? meillä pitää soittaa parin tunnin päästä neuvolaan ja th kertoo. mulla myös rasitus edessä mutta vasta viikolla 30. ekan rasituksen kävin viikolla 17.

täytyy tästä lähteä suihkuun ja töihin... vaikka saikulla olen. pitäää käydä hoitamassa muutaman asiakkaan asiat kuntoon, kun työkaveri lomalle enkä halua että häntä aletaan hätyyttelemään ja kylläpä ne taitaa kaikki alunperin ollakin mun omia asiakkaita.

kylläpäs oli levonton yö... kuuma, lonkat kipeytyi, esikoinen nukkui tosi levottomasti... no onneksi oon saikulla niin tarvittaessa voin nukkua päikkärit pojan kanssa. mutta nyt valmistumaan töihin!

B) :sta päivää kaikille!

 
Huomenta! Täällä on toinenki joka kävi nyt aamulla sokerirasitustestissä.. Eihän tuo ollukkaan niin kamalaa kuin mitä etukäteen aattelin.. Kauhia nälkä ainakin oli kun pääsin takas kotiin :LOL:
Taian lähtä tekemään pienen kävelylenkin kun on niin hyvä ilma.
Hyvää päivänjatkoa mammoille :flower:

Rv 25+1
 
Hei taas.
Neuvolassa käyty, ei kaikista parhaita mahdollisia kuulumisia tällä kertaa. Ne perjantaiset toksemiakokeet oli hiukan pyllyrällään, eli paljon mahdollista että toksemia alkaa kehittymään pikkuhiljaa. Keskiviikkona pitää mennä lääkärin puheille ja pissastixejä sain kotiin niin voin seurata olon kehittymistä täällä. Kun nyt ei tarvis mennä viikkotolkulla osastolle lepäämään, se on ihan kamalaa. Mutta tosiasia on se että jos kotona oon niin en paljon osaa lepäillä. Nytkin koko ajan mietin että pitäs imuroida ja pestä pyykkiä ja laittaa ruokaa...jne. Mutta neuvolassa paineet kuitenkin ihan ok, 120/70, hb 110 ja sydänäänet hyvät. Mutta pikkasen masentaa ne verikoetulokset... :ashamed: :snotty:

RD, tsemit rasitukseen. Mulla se ihanuus edessä 12.8. Yäk. :x

Kun käveltiin poikien kanssa neuvolalsta kotiin pysähdyttiin tuohon lähistölle kun löydettiin valtavat vattupuskat. Varmaan puolisen tuntia kömmittiin siellä viidakossa ja syötiin mielettömn makeita vadelmia. Vadelmat sattuu vielä oleen mun lempimarjoja... Pitäs ottaa kippo mukaan ja mennä uudelleen marjajahtiin. Tekee mieli jugurttia tuoreiden vattujen kera. :p

No joo, kai mä meen laittaan sitä pyykkikonetta päälle, petivaatteita pitää pestä. Ehkäpä vielä päivän mittaan pääsen piipahtamaan koneella. Heido. :wave:

HM ja papuset
 
Eihän se litku ollut mitään pahaa, mutta ei kyllä hyvääkään. Öklömaku jäi suuhun..
klo 12 aikoihin soittelen sitten tuloksia.

mutta mitä kerkesin siitä mittarista lukee tuloksia, ni ensimmäinen tulos oli 4.3. toinen tulos 7.8. kolmas tulos 6.1.

Tänään viel lupasin tytöille lähteväni kävelee.. Ja niskat on pirun lukossa. Kyllä lepäilen jonkin aikaa ennen kuin lähen mihinkään.

Hari Mao: Osastolla kieltämättä ei oo mukavaa oloa. Oliko mitä verikokeissa? :hug:
 
RD, sen mitä nyt ehdin näytöltä vilkaseen niin ainakin laktaatti koholla, hkr oli vaan 0.31. Jospa keskiviikkona saan nähdä vastaukset kunnolla. Jännä että vastasyntyneelläkin on korkeampi hkr kun mulla... :LOL: Jotain muutakin siellä oli tähdellä, mutta kun terkka käänsi näytön niin nopeeta takas etten ehtinyt kattoa...
 
RD, Mullakin katotaan keskiviikkona sokeri. Sanoivat, et jotain litkua joutuu juomaan.
Varmaan ällöö :x Mut sitten kysyin tuosta syömisestä ennen testiä, ni sanoivat et ihan normaalisti saa syödä aamupalanki, paitti ei mitään sokeria...En sit ymmärrä, kun mun tietääkseni pitäis olla syömättä kun otetaan noita testejä? Vai onkohan mulla sitten toi sama testi kun sulla?

HariMao, :hug: Ei ole kyllä kiva, jos joutuu osastolle. Tuota samaa pelkään minäkin, et mikä tuomio sieltä keskiviikkona tulee, jos joutuu makaamaan koko loppuraskauden sairaalassa :( Toisaalta sama juttu mulla, ettei sitä kotona pysty oikein kunnolla lepäilemään.
Tai no helpompihan mulla, kun ei ole muita lapsia. Jos ois ennestään lapsia, niin eihän tästä lepäilystä kotona tulis yhtään mitään.

Mut mä otan tästä kotona lepäilystä kaiken irti niin kauan kuin voi. Voi sentään makoilla ulkona ja saa samalla aurinkoa, sairaalassa sitä ollaankin vaan sisätiloissa.

Kuunkulta ja poitsu rv 25+2
 
Moikka.

Mä meen nyt tunnin päästä lääkäriin (taaaaaas.) Aamulla olo oli ihan kauhee, tuntuu että yskin verta ja keuhkot pihalle. Nyt hiukan parempi. Tosin olo alkaa oleen kovin heikko, kun 2 päivää elänyt puurolautasellisella ja jäätelöllä...toi pikkumatkalainenkin kuihtuu olemattomiin. :|

Sais nyt ees silmätipat, vaikka kai se tulheduskin niin lievä että "paranee itsekseen".

Peruin sitten huomisen sokerinrasituksenkin, kun ei tällä olollä voi sinne mennä. Seuraava aika vasta ens viikon pe!! On jo 27+6 silloin, ja ihanteellinen aikahan tuolle kokeelle kuulemma rv26 :whistle: Mitenhän on kokeen luotettavuus nyt sitten..

Helmi

ps. Mun jutut on ollut tosi alavireisiä kohta viikon, suokaa se anteeksi. Kunhan paranen, lupaan puhua muustakin kuin itsestäni. Ja lupaan olla hieman positiivisempi. :D
 
Kuunkulta: Kyllä mulle painotettiin, että syömättä&juomatta pitää olla se 12h. Yhden vesilasillisen saa juoda. Mutta en juonut sitäkään. Se juoma saattaa jonkun mielestä maistua kokikselta.. Ei mun mielestä :$ . Enpä mie muutenkaan tykkää kokiksesta.

Eli arvot oli ne mitkä jo laitoinkin.

1. arvo: 4.3
2. arvo: 7.8
3. arvo: 6.1

Terveydenhoitaja sanoi, että todella hyvät arvot.

Helmi: Pikaista paranemista!

Mutta nyt päikkäreille ja sitten mökille.

:wave:

Red Dragon & Nuppu 26+1 :heart:
 
heips pitkästä aikaa!

oon ollut koko viikonlopun ulkona ku on ollut niin lämmintä.... uitu ja pelattu biitsiä:)
tänne kuuluu ihan hyvää poju möyrii kaiken aikaa ja vatsa kasvaa.... näen kummallisia unia esim aikaisemmasta elämästäni jne.... siis tarkotan aikaa jollon ei vielä lapsia! hiusten kasvu tyssännyt ihan täysin :kieh: ja säärikarvat riittää ku ajaa kerran kuus, juur ja juur siinä ajas tulee sänki :LOL: rusketun hyvin niinkuin aina mutta palan myös ja se onkin mulle uutta... en oo koskaan palanut vaikka en käytä aurinkorasvoja!!! hmmm mitäs muuta mulle sit kuuluis öööööö.....töitä teen 6-20 lähes joka päivä :eek: voi olla et kohta uuvun täysin!!

ja sit kaikille sokeri ja myrkytys juttuihin tsemppiä ja toivottavasti kaikki menee hyvin!


-äiti88 ja toukkapoju 24+4-
 

Yhteistyössä