Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Huomenta! Mieki oon ihan koukussa tähän pinoon, lueskelen pitkin päivää... (eikös kotiäideillä pitäs olla aina kiire... :whistle: ).

Maotao: kyllä täällä peiton alla nukutetaan. Tai siis kuka mitenki, mutta ei oo ainaka kielletty mitenkä. Ja pakkauksessahan kans on peite mukana. Varmaan ihan vauvana se on ihan sama, kun ei pikkunen vielä ite niin kauheesti liiku, mutta meillä ainaki esikoinen oli semmonen väkkärä n. 3-kuisesta eteenpäin että ei siinä mitkään peitot vauhdissa pysyny. Mie kuulin vasta myöhempään tuosta unipussista - eli tuommonen makuupussin tyylinen jossa on yläosa niinkun potkuhousuissa. Puhutaankohan samasta asiasta? Nyt saadaan lainaan miehen siskolta semmonen ihan pieni pussi myös, että päästään ihan vauvasta saakka pussiin nukkumaan. Meillä oli ongelmana myös se vauvana, että kun syötti yöllä ja sit sylistä laitto vauvan takasin viilenneeseen sänkyyn niin ainahan se siihen havahtu ja rupes kitisemään. Unipussissa on helppo nostaa syömään ja takas sänkyyn ja se lämpö säilyy sielä pussissa. Ja on ihan helppo tehä itekki tuo pussi!

Taitaa olla tyyppivika miehissä tuo että ei pysty kuin yhteen asiaan keskittymään kerrallaan. Jos pelataan niin sit ei kyllä pysty kuulemaan mitään... Meilläki on sitä ilmassa...joskus...aina... ;)

Vaan eipä ihmeitä...

Anzkuli ja Veikka 25+0
 
Noniin, kirjoitin sitten pitkät sepustukset ja kaikki hävis...innostuksissani en tallentanut välillä :headwall:

Lyhyesti:
RD: Voi sun kanssas!! Anna anteeksi :) En sitten jaksanut kivuissani enää kirjottaa, oli niin huono olla, joka paikkaan sattui.

Neuvolassa:
hb 122 (obsidanit siis tepsineet)
rr 127/81 p.80
syke 135
painoa tullut 570g/vko

Kaikki siis ok. Ens viikolla sokerinrasitus :x Ja elokuun alussa neuvolalääkäri. Poika oli nyt mukana, kun lomalla ollaan. Hienosti oli siellä ja kivasti neuvolantäti otti pojan mukaan juttuihin, selosti sille kaiken mitä äidille tehdään. :heart:

Nyt tosiaan olo mitä paskin. Kauhee kesäflunssa pukkaa päälle, kurkku ihan tulessa!! :kieh: Ja selkää särkee...
Poriin ollaan lähdössä kohta; kirjurinluotoon ja yyteriin päivänreissulle. Kuinhan sujuu, kun huono istuu autossa ja kävelykin tuottaa tuskaa :LOL: Pakkko vaaan mennä, ei viitti tuottaa pojalle pettymystä.

Helmi 25+5
 
Huomenta!

täällä juon hölmistyneena aamukahvia. on niin outo olo olla yksin kotona! poika siis siellä yökylässä. soittelin miehen siskon kanssa tuossa, mutta ei poika halunnut puhelimeen. parempi niin, ei sitten tuu niin helposti ikävääkään. päivällä on neuvola ja nyt tässä mietin kauhaulla että kuinka saada eilisen pizzan aiheuttamaa turvotus pois ennen sitä!!! :LOL: taitaa aika käydä siihen vähiin... yritin miehelle eilen että haetaan pizzat vasta tänään, mutta ei antanut periksi... pitäis tässä varmaan jotain tehdä ennen sitä puolta päivää ja neuvolaan menoa, mutta kun ei oikeen osaa pääättää että mitä. miehen toinen sisko tulee miehensä kanssa meille tänään yöksi. mua ei oiken ois innostanut, kun kerrankin sais olla tekemättä mitään ihan vaan kahdestaan. ainahan kun vieraita on niin pitää laittaa ruokaa yms yms. mutta toisaalta he kaukaa tulevat ja harvoin nähdään niin ihan kiva.

nyt taidan alkaa järjestelemään kämppää kuntoon ja vessan pesun kautta suihkuun ja asioille ennen neuvolaa. huomasin että osoitteenmuutos tekemättä ja viiko päästä muutetaan, syntymättömän lapsen vakuutus ottamatta ja aikaa 2.8 saakka saada sieltä se myönteinen päätös... joten siinäpä hommaa tälle aamulle!

aurinkoista päivän jatkoa masun kasvattajat! B)
tulen päivällä kertomaan neuvolakuulumiset... en tiiä mikä on mutta jännnittää sinne meno! aivan kuin jotenkin aavistas että joku juttu ei oo kunnossa! että selviäis raskausmyrkytys tms. :|

tuota raskausmyrkytystä oon miettinyt lähipäivinä kun siihenhän kai kuuulu ylämaha kivut?? ja mulla on nyt ollut joka päivä jo noin viikon ajan vähän tuo ylämaha oudosti kipeä/hankala olo, mutta en muista/tunnista ekasta raskaudesta että onko tää nyt vaan loppuun saakka pysyvä tunne ylämahalla kun kohtu alkaa valtaamaan sieltä tilaa ja se on se tukalan olon tekijä vai onko tää oikeesti kipeä... yöllä heräsin ja oli pää kipeä (tosi harvinaista mulle) ja heti ajattelin että no nyt se on sitten raskausmyrkytys! en tiedä minkä peikon oon siitä itselleni kehitellyt... mun siskolla on ollut jokaisessa kolmessa raskaudessa myrkytys, kahdesti tosi paha, tai kerran tositosi paha, oli molemmilla henki tosi vaarassa. nuorimmainen on siis hänellä nyt se juhannuksena syntynyt. ekassa en osannut sitä myrkytystä pelätä ollenkaan, mutta nyt oon sitä alkanut pelkäämään. luulenpa, että ekassa raskaudesa äiti ja sisko pelkäs mun puolesta sitä paljon enemmän ja minä olin vaan tyynen rauhallinen. siihenhän liittyy just se sukurasite, tai varsinkin se että jos omalla äidillä on ollut se sinua odottaessa kuten meillä on ollut. mutta kummastipa helpottaa kun saa tänne purkaa teille näitä juttuja!:) kiitos siitä! en oo vihtinyt edes miehelle puhua tuosta, että on tunne ettei kaikki oo hyvin tässä raskaudessa ettei turhaan huolestuisi/hermostuisi. oon vaan itsekseni miettinyt ja yrittänyt kääntää asioita positiiviseksi...

nyt siis kotitöihin. moro!
korppinen 25+3
 
helmi: Saat anteeksi tämän kerran, kun on ollut hyvä syy olla kirjoittamatta :D. Minulla olisi huomenna nla pitkästä aikaa.. Katsotaan mitkä on mun tulokset.. Jonkin verran pelottaa.

korppinen: Sinulla on ihan kivasti tekemistä :D. Minulla o kahdesti ollut myrkytys, mutta ei mulla mitää mahakipuja ollut. Ainoastaa valkuaista ja alapaine koholla. Ensimmäises oli pahempi ja toises tuskin ollenkaan, mitä lääkärit totesivat kys:issä. Ja jokainen mun verenpaineesta, että eihän noi oo ees pahoja. Tuskin ollenkaan koholla.. Mutta neuvolassa se mitattiin heti, kun saavuin huoneeseen.. Ja joka kerta jännitin itse mittausta.. Kotona arvot todella hyvät kuten oli kyllä kys:issäkin.

Vielä ois huominen päivä töitä ja sitten kahden viikon lomalle. Nopeasti se aika vain kuluu. Sain äsken siivottua työpaikan ja jopa tuon alakerran.. Joka on meillä varastona, mitä nyt siel on vain muutama jätesäkki täynnä kansioita/paitoja. Järjestelin sitten pussit nätisti riviin. Hiukan oli pölyinen lattia.

Mitähän sitä tänään tekis. Jos kastelis kukat pitkästä aikaa, ku se puoli meinaa unohtua :whistle: .

Ja missähän se aurinko piileskelee.. Ku tänään kuulema pitäis aurinko paistaa oikein kunnolla.. No jaa, pilvien takana näkyy olevan.

Mutta jos sitä rupeis tekee tuota housun toista lahjetta. :D

Red Dragon + Nuppu 25+4 :heart:
 
Huomenia!

Ukko lähti äsken töihin ja soitti postilaatikolta että rattaat on tulleet postiin! Kävin äkkiä kirjoittaa valtakirjan että käy ennen töihin menoa hakemassa. No, kohta soitti et ei ookaan henkkareita mukana :kieh: :kieh: :kieh: Joten huomenna sit pääsee vasta hakee ne!! Kylläpä nyt harmittaa, niin oo oottanut niitä ja sit mua huijataan että saisin ne jo tänään :snotty: :snotty: Taas ne miehet :LOL:

Sit sain tänään tietää et mulle maksetaankin lain tai siis meidän työehtosopparin mukaan äippäloman alusta 3kk:n palkka!!! En siis oo vielä ollut yhteyksissä työpaikkaan kun on pomo lomalla. Eli ompa hyvä et otin asiasta selvää, eihän ne ois varmasti ruenneet maksaa. Ja liiton nainen sanoi et ota allekirjoitus paperiin jossa näkyy milloin hoitovapaa päättyy ja uusi ä-loma alkaa. Jos eivät meinaa rueta maksamaan sitä palkkaa, voi liitto pistää asian eteenpäin!
Mutta nolottaa siis hirveesti mennä tuon asian tiimoilta töissä käymään, kun en siellä ihan viime aikoina ole ollut :whistle: Palkkaa meen ronkumaan vaik koko tänä vuonna en yhtään työvuoroa käy tekee... Mutta kerran se lain mukaan kuuluu myös mulle niin kyllähän mä otan "ilmaista" rahaa ilomielin vastaan :D

Ihana kun aurinko jopa paistellut tänään! Jos vielä tunnin päästä ois kunnon aurinkoinen ilma eikä hirveesti tuule niin laitan tytölle uima-altaan tuohon taakse =) Ei olekaan vielä sitä ulkona päässyt testaamaan, kerran kylppärissä ainoastaan. Ja pitäähän se ensimmäinen uimapukukin koeajaa onko sillä hyvä polskia :heart:

Luminka ja neitonen 25+5
 
moi!
no niin. nyt siis neuvolassa käyty. saikkua 6.8. saakka. lääkäri oli sitä mieltä että töihin ei saa mennä vaikka supparit ei oo mitään tehnytkään, mutta jos niitä on paljon ja kipeitä ja heräilee niihin öisinkin.

onko muilla tehty koko arivoita näillä viikoilla? viikkoja siis 25+4 ja koko arvio 990g!!! kyllä pistää hirvittämään... lääkäri ja hoitaja yrittivät molemmat sanoa, että ei huolestua koosta vielä, että vasta jos alkaa useammin olemaan koko ajan suurempi (koko vastas siis kaikista arvoista viikkoa 27+). mutta vähän hirvittää kun eka oli sen 4560g syntyessää ja isompaa en enää halua synnyttää... ei silti että kyllä olen alusta asti ajatellut että jos loppuun saakka menee niin ei tääkään täysiaikaisena ole alle 4000g. mutta jos jollakin tehty koko arvioita näillä viikoilla niin kertokaa!
muuten ei katsottu kuin pissa, koska seuraava tavallinen neuvola jo ens keskiviikkona niin hoitaja tekee sitten kuulemma kaikki muut jutut.

nyt nauttimaan aurinkoisesta kelistä!
 
Huomenta täältäkin!...Tai nythän on iltapäivä. Nukuin taas parin tunnen päikkärit ja oon taas ihan sekaisin kellonajoista

Maotao, Taitaa sitten täälläpäin olla kova vauvabuumi, kun sairaala on jo täyteen varattu :D Ja aika aikaisin ne on sitten itsensä ilmottaneet sairaalaan. Mäkin olen nyt hieman myöhässä tässä ilmottautumisessa, 30 viikolla se pitäis olla varmana.
Me mennään vasta 5.päivä tutustumiskäynnille Helios Buch-klinikalle( Se ois meitä lähinnä ) Mut jos ne ei huoli sinne, ni tuun sitten sun kanssa Chariteen! Se on mulla toisena vaihtoehtona. Se on ihan huippuklinikka, mitä olen kuullut.
Sen hebammenkin hommasin vasta nyt ja ens maanantaina mulla on aika sinne. Täytyy keretä vielä käymään se synnytysvalmennuskurssi. Sais nyt pikkuinen pysyä vielä kiltistä tuolla kohdussa, et mamma kerkii tässä nämä kurssit käymään. Sanoin miehelle, et se kurssi kestää jotain 17 tuntia, ni mies vaan kysy et saanko mä sieltä jonkun diplomin :LOL:

HariMao, Onko se maito, mikä tulee jo raskaudenaikana ihan nestemäistä?Hölmö kysymys...Mut multa tulee välillä sellasta kiinteää töhnää...jää niinkö jumittamaan...en sit tie mitä se on, mutta kyllä se maidolta haiskahtais. Kiinteää maitoa... :LOL:

Kuunkulta ja poitsu 24+5
 
Te joilla paikat auennut ja supistuksia,onko Teiltä otettu kaiken maailman hiivat,streptokki ja mitähän muuta niitä oli,siis testejä?? kun mulla on ollut nyt hirveän kipeitä supistuksia,eilen illalla sängyssä jouduin oikein vaikeroimaan niin tänään neuvolassa sitten otti kaikki mahdolliset kokeet.Lääkäri olisi vasta 11 pvä...Pitääköhän minun nyt sinne asti sinnitellä näitten supistusten kanssa jos ei mitään tulehdusta löydy :/ Pitää maanantaina kysellä neuvolasta kun tuloksia soitan.. Jotenkin kauhean pelokas olo näitten supistelujen kanssa kun täällä niin monella jo paikat auennut :/
No tää oli vaan tämmönen valitus virsi nyt :'( Täytyy mennä sohvalle makaamaan jos taas helpottaisi........

Tuleeko teillä muuten supistuksia ihan levossakin?? vai ainoastaan jos jotain tekee??
Itselläni tulee niin levossa kuin että jotain yrittäisi tehdä....
 
Kuunkulta: Vastaan tuohon sun hari maolle esittämään kysymykseen maidosta :whistle: Mulla tuli myös esikon odotuksen aikaan sellasta tahmaista töhnää, ja se kuivui nänneihin. Sit kiva kun ne kuivat kököt vaelsivat liiveissä kutittamassa :LOL: Nyt ei oo ollut tuollaista ainakaan vielä...

Kutmula:
Tulee mulla supistuksia myös levossa. Saatan huomata yhtäkkiä et maha on mennyt kovaksi. Eli ei siis aina rasituksesta tule.

Jaahas, se kait on jo huomenna käytävä ottamassa pomon sijaisen allekirjoitus siitä hoitovapaan loppumisesta. Kun 2kk etukäteen täytyy ilmoittaa niin huomenna viimeinen päivä! Onneks oon ihan ajoissa :whistle: Eipähän tuu sit mitään sanomista kun tuon ajan sisällä homman hoidan.

Mä se tilasin tänään esikoiselle jo talveksi toppahaalarin, nyt kun kesä vasta päässyt alkamaan :LOL: Sillä halusin jo nyt kun saadaan tuolle ukolle ilmaiseks collegehuppari, entisestä hajosi vetoketju. Systeri tilas kans samalla niin saadaan postikuluja puolitettua :D

Pakko vielä hehkuttaa et jes saan huomenna ne vaunut :D :D Pääsenpä ainakin tänään ajoissa nukkumaan, muuten oisin rassaillut niitä yömyöhille saakka :D

Luminka
 
Ihme kyllä oon jopa hengissä vielä :D Ollu nii järkkyä kipuilua tää oleminen.
Olin tänään kaverin luona grillaamassa ja se mun kummipoika 4v. on vaan niin ihana tapaus, että ei oo tosikaan :heart: se puhuu mun pojasta jo ihan innoissaan ja silittelee masua :heart: Sit ku ne heitti mut autolla kotiin ni se halas mua ja silitti mun mahaa ja sano, että tuu taas sit vauvan kanssa meille jokupäivä. Siis mahtava pikkusälli se on. Sit se uteli, et miks se on muka poika niin sit sanoin, et se vaan päätti masussa, et siit tulee poika niin se sano siihen, että ehkä se vauva rupes sen takii pojaks ku aatteli et mäki oon :heart:
Ja oli muutes ihana syödä ulkona, kaveri teki vartaat mis oli kasviksia ja sit mä tein tonnikalasalaatin ja sit tietty oli makkaraa :p

Nyt on selkä poikki, mut ainaki hyvä mieli.

Rinzessa ja papuRinssi rv.25+1
 
HÖ kirjoitin just pitkät litaniat ja katosivat kaikki!!! :eek:

Minä siis täällä taas "aamun"avaajana. Nukuin viime yön tosi huonosti, näin koko yön ihme painajaisia murhista ja muista kamalista, en tajua mistä ihmeestä oikein tulivat kun en ole lukenut mitään tai kattonut edes uutisia (meillä ei itseasiassa edes ole telkkaa!!)

Mulla on tänään neuvola. Olen valmistunut tällä kertaa niin, että kirjoitanpaperille kaiken mitä pitää muistaa, kun täällä muuten eivät tee paljon mitään, kuuntelevat vain sydänäänet ja siinä se sit oikeastaan on. Kertaakaan ei ole mitään veriä tutkittu tms... pitää nyt valitella väsymyksestä ja kattoa mittaisivatkohan hemoglobiinin. Saa nähdä myös mitä sanovat niistä mun supistuksista, tuntuu etteivät millään usko tälläistä ensikertalaista.
Mies haluaa välttämättä tulla mukaan, se saa sit puolustaa mua jos sattuu ilkeä kätolö joka ei usko mun kipu tarinoita!!

Olenko muuten jo kertonut että mä sain tietoon että saankin kai äitiyspakkauksen vaikka olenkin ulkomailla!!! Olin niin onnellinen kun kuulin että se olisi mahdollista. Se siis kuuluu kaikille jotka kuuluu Suomen sosiaaliturvan piiriin, ja minä kuulun siis vielä kelan kirjoihin ja maksan suomeen veroja, niin oikeus pakettiin on myös mulla. Nyt on vaan selvitettävä miten saan täkäläisen neuvolan kirjoittamaan jonkun todisteen siitä että oon ollut lääkärin tutkinnassa ennen sitä 4. kuun alkua. Pakkaus ei siis kyllä tulis tänne, vaan vanhempieni kotiin suomeen, mutta äiti sais sit sieltä lähettää kaiken mitä haluan, ja loput oottaa sit Suomessa kun sinne vuoden alussa tullaan nyytin kera.

Kuunkulta mulla on kans ollut jotain sellaista tahmamaista maitoa, siis en aluks ajatellut että vois olla maitoa, ja ei sitä oikeastaan mitenkään kunnolla ole tullut, mutta vähän on ilmestynyt just sellaista kiinteän maidon näköistä!

Manna ja pikku M. 24+5 :)
 
manna: :heart: Sehän on ihanaa vain, että saat pakkauksen :D. Se on tosi ihana pakkaus :D.

Tänään ois nla.. Hiukan jännittää, ku nyt rupee sit entistä enemmän vain pähkäilee, että milloin alkaa myrkytyksen oireet, jos alkaa. Jos on pakko, ni alkais vasta silloin ku tytöilläkin alkoi eli vasta rv 35..

Mutta nyt töihin valmistautuu. Viimeinen työpäivä ja kahden viikon lomalle! :heart: :wave:

RD & Nuppu 25+5 :heart:
 
Hyvää huomenta!
Kuunkulta, se tässä vaiheessa heruva maito on sellasta tököttiä, mulla tulee välillä kirkasta ja sit välillä sellasta keltasta joka tosiaan kovettuu sitten tissinpäähän. Se on sitä alkumaitoa, sit kun vauva syntyy niin se on vielä enemmän tököttiä mut sehän sitten on parasta vauvalle, tosi proteiinipitoista. Eli kannattaa kaikki alkutipat synnytyksen jälkeen ottaa talteen ja antaa vauvalle!

Tänään olisi sitten poikien kanssa ohjelmassa asioille lähtö. Eka mennän TAYSiin koska mulla on verikokeet ja sit poiketaan mun työpaikalla, sit pitäs mennä ostaan mulle meikkivoide ja jotain muuta sälää. Ja pojat tietty on toiveissaan että pääsisivät hampurilaisille. Katotaan nyt montako kertaa palaa hiha niitten kanssa. Mies meinasi että lähtee poikien kanssa iltapäivällä viikonlopuksi mökille, eivät huoli mua mukaan. Mies vaan sanoi eilen että sinä jäät sitten tänne ja lepäät oikein kunnolla, kun on supistellutkin. He aikovat kalastella niin ei kai siellä mulla sitten mitään virkaa ole. Hmm... pitäskös sitä ostaa jotain herkkuja tänne itelleen... :p Harvemmin syön mitään karkkeja tai pullaa, mutta jos nyt repäsis.

Jaaha, nuorempi herra heräsi. Taidan mennä siis puuronkeittoon. Illemmalla taas tulen kurkkimaan teidän kuulumisia. Heissan!

HM ja papuset 24+1
 
manna: onpas kiva kun saatkin pakkauksen! Kiva ylläri! :)

kuunkulta: mulla esikoisen aikaan ihan loppuvaiheessa tuli paksua keltaista "maitoa" pikkutippoja, mutta nyt ei onneks oo ainaka vielä tullu. Kerkee tiputella sit synnytyksen jälkeenki ihan riittämiin varmasti! :) Mie vaan edelleen mietin ja toivon että imetys sujuis yhtä hyvin kuin esikoisen kans!!!

kutmula: miulla tulee supistukset nimenomaan levossa, harvemmin rasituksen yhteydessä. Enemmänki niin että kun on ollu touhukas päivä ja sen jälkeen käyn lepäämään, niin sit alkaa se supistelu - eikä tee kipeetä kun ihan joskus satunnaisesti. Joskus saattaa supistaa kun pungen itteni sohvalta ylös niin heti sen perään sit ihan napakasti, mutta lyhyitä ja ponnettoman tuntusia on miun supistukset tällä hetkellä ainaki.

Kukas se siitä raskausmyrkytyksen pelosta kirjotti... Kiitti vaan! ;) Nyt miullaki "on" oireita koko ajan. Ylämahaan koskee ja pää on kipeä ja eilen oli jalatki ihan turvoksissa. Sit kun järellä rupee aattelemaan, niin mahaan koskee sillon kun kylkiluihin selänki puolelle, eli painaa siis tuosta edestäki vissiin. Hartiat on jumissa ja päänsärky alkaa nyt jo aamusta laantua eli varmaan oon sit huonossa asennossa nukkunu. Ja eilen käveleksin kaupungilla kesäisessä kuumuudessa 2,5 tuntia, voi olla että se turvottaa jalkoja illasta! :D Hieman siis vissiin vainoharhainen olo... :LOL: :LOL: :LOL: - toivottavasti! :whistle:

Tosiaan kaupungilla eilen viimein kaverin kans pääsin käymään. Oliki ihana sää. Käytiin kahvilla ja syötiin isot jäätelöannokset. Sit kierreltiin kauppoja. Etin rintasolkea hartiahuivia varten viikonlopun häihin, mutta en sopivaa löytäny. Ei kauheesti ollu valikoimaa... Muutamia kauppoja käytiin pyörähtämässä. Löysin seppälästä parit kevyet suorat housut, toiset mahtuu belly beltin kans nyttenki ja toisetki sit synnytyksen jälkeen varmasti. 5e olivat kpl niin ostin sit pois. On varmasti tuon hinnan edestä käyttöä! Ja lindexiltä ihan paras löytö: mammafarkut 9,95!!! Mie oon ellokselta jo katellu että syksyks on pakko jotkus vähän paksummat housut ostaa, mutta kun ovat niin kalliita että ei oikeen parin kuukauden takia kehtais ostaa. Nyt löysin sit, tosi hyvät ja vielä mustat!! Mie kun en sinisistä farkuista tykkää yhtään. Olinpas ilonen koko illan niistä housuista - ja oon vieläki! :D Nyt en sit saa ostaa enää yhtään uutta mammavaatetta!!!!! :whistle:

Anzkuli ja Veikka 25+1
 
Sellainen pikainen kysymys, että onko Suomessa se todistus joka menee KELAan raskaudesta nimenomaan lääkärintodistus? Mietin vaan riittääkö jos lähetän todistuksen jossa on tarvittavat tiedot, mutta kätilön kirjoittamana, kun en enää samalle lääkärille saa aikaa jolla kävin silloin ennen kuin ne 4 kk tuli täyteen. Siis onko siinä todistuksessa oltava lääkärin allekirjoitus?
 
Huomenta!

Manna: Mulla on ainakin ihan neuvolatädin kirjoittama ja allekirjoittama todistus!! Se riittää!

Hari Mao: JA MUUT TREEN SEUTULAISET!!! Pitää suunnitella niitä treffejä pikimiten ja jos innostuis muutkin tulee joko puistoileen lasten kera tai sitten mammojen kesken kahvitteleen?? :attn: :attn: Ilmoitelkaa!!

(.) Nyt on niin kipee olo, että lähdettävä tästä terkkarin luona näytille, saa kurkata tuonne kurkkuun, samoinm pojan suuhun ja ottaa pojalta pari tikkua jalasta. :| Ollaan nyt hiukan raihnasta porukkaa...En pysty kunnolla puhuun, saati nieleen. Sattuu! Sattuu! Soitin alueelle, lääkäriaikoja ei ole yhtään :eek: niin saoivat vaan että yhetoista aikaan vois päästä pienellä jonottamisella terveydenhoitajalle..no sitten kuitenkin mentävä jonnekin? lääkärille, jos pitää lääkettä määrätä :kieh: Vaikeeksi menee..

Palaan myöhemmin, jos jaksan.

Helmi ja Aapeli 25+6 (poika keksinyt tulevalle "pikkuveikalleen" jo nimenkin)
 
Nyt on vaunut haettu ja kasattu, tälläset niistä sitten tuli:



Mä oon ihan lovena tuohon vauvankoppaan =) Eivät mahdu takaovesta sisään, etuovi vielä testaamatta. Mut kasattuna ne pitää jokatapauksessa säilyttää sit sisällä, en viitti ulkonakaan pitää talvella. Kun ajattelin vielä hyvän hinnan saada parin vuoden (tai miten pitkään nyt onkaan tarvetta) päästä!

Töissä kävin ottaa allekirjoituksen paperiin, ompahan ainakin millä todistaa että olen ilmoittanut 2kk etukäteen! Ensi viikolla pitäis käydä vielä ihan oikean pomon luona kyselee just ne loma-asiat... Ihan kiva kun maksavat palkan 3kk:lta, eipä ole ihan vähään aikaan sellaista summaa tililleni tullut :D

Otin tuossa takapihalla varmaan tunnin arskaa, sit oli jo pakko lähtee sisälle. Tyttökin nukkuu joten koneella olo aika on juuri nyt :p

Anzkuli:
Mulle kävi kans tuolleen joskus esikon loppuodotuksessa :whistle: Paineet kävi tarkistuttaa päivystyksen yhteydessä olevassa hoitajien huoneessa. Vähän ne oli silloin koholla, mut yhdesti ve vaan otti sen. Sit kävin viikonlopun jälkeen neuvolassa kun mietitytti niin kauheesti. Eikä mitään vikaa ollut :whistle: Mut hyvähän se on ottaa varman päälle, vaikka varmaan olivat nauraneet siellä mun lähtiessä :LOL:

manna- : Mullakin neuvolantäti kirjoitti sen todistuksen!

Ihanaa, huomenna grillataan pitkästä aikaa! Toisaalta hyvä ollut että ollaan ihan liedellä /uunissatehty ruokaa, kun samaa saa antaa tytöllekin. Ei olla meidän grillilihoja vielä annettu kun yleensä ovat niin mausteisia. On tosin mulla pakastimessa valmiiks kypsennettyä kanaa, jauhista ja possua varalla, nopee sieltä ottaa perunoiden ym. sekaan :p

Luminka ja neitonen 25+6
 
paljon ootte kirjoitellut taas kahden päivän aikana, kävin vaan pikaseen lukemassa ja merkkaamassa ketjua.
Loma mennyt tähän asti hyvin, kirjoittlen sit sunnuntaina kun kotiudutaan.

keiju ja wiljo 25+2
 
Mis kaikki ovat? :wave: Odotin et pääsen koneelle illalla lukemaan hiiirmuisesti juttuja :snotty:

Eipä sillä, en tässä kauaa jaksa itsekään nyt istua, pitää lähteä kastelemaan kukat sekä suihkussa käymään :D
 
kysynpä teiltä alkukuiset, äitiyspakkauksen jo saaneilta...vastaako kelan sivuilla olevat kuvat vaatteista, todellista väriä?kun joinain vuosina vaatteet ovat todellisuudessa olleet eri värisiä, mitä kuvissa näyttäisi!
mietin ottaisinko pakkausta vai rahana..esikoisesta olen vaan pakkauksen ottanut, nyt odotan viidettä!

manhattan loppukuisten pinosta
 
manhattan2: Kyllä minun mielestä ainakin vastaa. Ja mie oon todella ihastunut tämän vuoden pakkaukseen :heart:

Anzkuli: Et kai sie vaan minua tarkoita? :whistle: En kai mie nyt oo saanu sinnuu epäilee, että siulla ois myrkytyksen oireita? :eek: :whistle:
 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Neuvolakäynti meni siis todella hyvin. Kaikki arvot oli normaalit. Mitä nyt näkyy tuo minun hemoglobiini menevän ylös alas :D. Terveydenhoitaja sanoi, että hemoglobiini käy nyt alhaisimmillaan, on kuulema semmoiset ajat.

Ja sitten, kun tuo sf-mitta on yläkäyrän yläpuolella, ni hän sitten siihen, että jos se loppuraskaudessakin on vielä siellä ylhäällä, ni oletettavaa olisi, että vauva olisi yli neljä kiloinen.. Mutta, kun on jo ennestään lapsia, ei välttämättä pidä niin paljoa paikkaansa :whistle:

Maanantaina olisi seuraavana sitten se sokerirasitus..

18.8. on seuraava nla-käynti ja 20.8. on sitten lääkäriaika. Pääsee näkemään vauvan pitkästä aikaa ja minkä kokoinen on. Miten on paikat jne :heart:

Red Dragon & Nuppu 25+5 :heart:
 
Hyvää huomenta!
Huonosti nukutun yön jäljiltä olen pikkasen kuin peffaan ammuttu karhu... Mies ja pojat eilen van käväisivät mökillä toteamassa että heinä oli liian pitkää (??!!) ja tulivat takaisin, se sitten siitä mun rauhallisesta viikonlopusta... Yöllä pojat heräs 5 kertaa pissalle, ja kun heillä ei vielä ole yövaloa niin ne pitää aina hakea vessaan. Arvatkaa nousiko ukko kertaakaan??? No ei.

Mulla on jokusen päivän ajan ollut todella huono olo. Ihan vähäinenkin liikunta hengästyttää ihan simona, pitää istua 5 minsaa kun on kävellyt olkkarista keittiöön tms. Pää on ollut kipeä ja mahaa kiristänyt ja juilinut. Olin perjantaina siellä toxemiakokeissa, nyt pelkään että onko se taas iskenyt. Ultralääkärin mukaan kaksosraskauksissa todennäköisyys korkeampi, ja mulla esikosta oli myös. Pariin otteeseen ollut myös ns. näköhäiriöitä, mutta toivon että olisivat jostain muusta johtuvia. Jotenkin ollut ihan siipi maassa- fiilis. Tekis mieli vaan maata ja olla. Lieneekö varsinaista oirehdintaa vai psykosomaattista...

Tässä aamulla esittelin miehelle vaunulan sivuilta ne Firkonin tuplavaunut joista haaveilen, tai sitten ne Carenat. Sanoin haaveilevani niistä kukkakuvioisista niin tuli tyrmäys, hän ei halua "marimekkovaunuja". Mutta tykkäsi niistä beige-oransseista mikä olisi ollut toinen vaihtoehto. Yritti kyllä sitkeästi tarjota sinisävyisiä (elää edelleen kuvitelmassa että kaksi poikaa tulee...) mutta teilasin ne. Jahka tässä pikkasen säästetään niin saa sitten tilattua ne vihdoin! Jotenkin levoton mieli kun ei ole vielä mitään vaaveille hankkinut, tulee ppian hoppu. Toivo elää että elokuun lomatilistä olisi sitten varaa.

Kävin eilen poikien kanssa työpaikallani, ja pojat olisivat halunneet käydä tehossa katsomassa kaikkein pienimpiä vauvoja, mutta kollegani toi esiteltäväksi pienen vajaa kaksikiloisen tytön. Kuopuksen eka reaktio oli kysymys: onko se ihan oikea? Siinä sitten pällistelivät ja ihmettelivät kun vauva tuhisi. Uskalsivat jopa kerran koskea... Suurinta hämmästystä herätti vauvalla ollut nenämahaletku, siitä sitten juteltiin koko loppuilta ja kotona katsottiin esikon vauvakuvia jossa hällä NML myös. Oli siis kiinnostava päivä.

Nyt meen höräseen toisen kupin kahvia, minen nyt oikeen herää...

HM ja papuset 24+2
 

Yhteistyössä